Gönderen Konu: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 34152 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« : Şubat 18, 2013, 19:37:24 »




Saygıdeğer modeltrenciler.

TCDD buharlı lokomotif modelleri üzerinde modifiye çalışmalarına bu kez Roco üretimi Br 57sınıfı 2 adet buharlı lokomotif
modeli ile devam edeceğiz.

Roco Br 571058 ile Br 571735 Alman Demiryolları 2. Dönem buharlı lokomotifleri TCDD’de kullanıldığından bı iki modeli
modifiye ederek bizde kullanılan görüntüleri ve plaketleri ile dönüşüm çalışmalarını gerçekleştireceğiz.

Her iki model arasında kazan üstü domlalarının sayıları ile markiz çatılarında farklılıklar bulunmaktadır.

Bu lokomotiflerden biri Rahmi Koç Sanayi Müzesi’nde diğeri Çamlık Tren Müzesi’nde bulunmaktadır.



Br 57 sınıfı 55000 serisi buharlı lokomotiflerin bilgisinin bulunduğu link.
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/55001

ROCO  Br 57 Sınıfı buharlı lokomotif modellerimizin görüntülerinden  önde görülen TCDD 55022’ ye dönüşecek olan model.

Arka sırada görülen modelimiz TCDD 55037 olacak modelimiz.







Roco Br 57 sınıfı buharlı lokomotif modellerinin yandan görünümlerinden inceleme yaparak, modifye öncesi tespitlerimizi
yapıyoruz.

Alman Demiryolları 571058 plaketli lokomotif Rahmi Koç Sanayi Müzesi’nde bulunan makinanın birebir aynısıdır.
Modele birtek engelatan eklememiz olacaktır. Markiz sağ ve sol pencere altı yan çeperlerdeki plaketler sökülerek burada
macun ve boyama çalışması yapıldıktan sonra TCDD plaketleri yapıştırlacaktır.





Roco 571735 Alman Demiryolları plaketli bu lokomotifin diğer lokomotif modelinden farkı markiz çatısının şeklinin diğer
model göre üstü köşeli oluşudur.
TCDD kullanılan 55000 serilerde de bu iki ayrı tip makine bulunmaktadır.

Bu modelin kazan üstü 2 adet kum kutusu ile 1 adet buhar domu bulunmaktadır. Oysa TCDD de kullanılan bu tip
makinalarda 2 adet buhar domu bulunmaktadır.

Bizde bu modele 1 adet buhar domu ekleyeceğiz. Diğer modelde olduğu gibi bu modele de engel atan takacağız.
Yine markiz kenarlarına TCDD plaketleri takarak her iki modelde tekerlek ve biyel kollarına TCDD renklerine uygun
boyama çalışması yapacağız.






TCDD 55022 Rahmi Koç Sanayi Müzesi bahçesinde bulunan Br 57 sınıfı lokomotifin görüntüleri:



TCDD 55022 makinanın müzeye ilk geldiği andaki boyaları yıpranmış, paslı hurda görünümündeki hali






Br 57 Sınıfı TCDD 55022 aslına uygun boyanarak ziyarete sunulmuş görüntülerinden biri





Müzecilik anlayışına örnek gösterilcek düşünce ile müze yetkililerince düşünülmüş bir anlayışın göstergesi olarak
lokomotifin iklim şartlarından dolayı yıpranmasını önleyip, daha uzun yıllar dayanması amacı ile üstü koruma altına
alınmış görüntüsü.







Çamlık Tren Müzesi’nde bulunan TCDD 55037 plaketli buharlı lokomotifin görüntüleri:






Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2013, 00:09:15 »





Br 57 sınıfı buharlı lokomotif modellerimizin modifiye ve boyama çalışmalarına başlıyoruz.

Modellerin iki ana parçadan oluşmasından dolayı kazan-markiz bölümü ile tender bölümünü ayırarak işe koyuluyoruz.








Tenderlerin ana gövdeye bağlantı kısmına yakın sağ ve sol alt yanlarında bulunan tenderin yapısı ile bilgi verici yazıları
siliyoruz. TCDD lokomotiflerin tenderlerinde bu yazılar nedense bulunmamaktadır. ( Varsayım olarak, belki bu yazılar
Türkiye’ye ilk geldiklerinde bulunuyordu da sonradan revizyona girdikçe yapılan boya çalışmalarından sonra bir daha
yazılmamış olabilir.)

Biz fotoğraflardan yaptığımız incelemeler doğrultusunda bu yazıları göremediğimiz için modeller üzerinden siliyoruz.
Yazıları sildikten sonra tenderleri mat siyaha boyayacağız.






Tenderleri mat siyah Tamiya sprey boya ile boyadıktan sonra kurumaya bırakıyoruz.
Bu sırada kazan ve şasiye ayırma işlemini yapıyoruz. Tekerlekler ve kazan gövdesi ile markizin boyama çalışmaları için bu
ayrıştırma gereklidir.








Tenderlerimizin gövdeleri boyandıktan sonra şasiye tekrar takıp, kontrol yapıyoruz.Sonraki aşamalarda tender şasi de
boyanacaktır.






Modellerimizde kazan bölümünden markizleri ayırarak markizler üzerinde çalışma başlatıyoruz.







Plaket çalışmaları için düşündüğümüz markizlerin dış yan çeperlerinde var olan yazıları kaldıracağız.
Ancak 571058’in plaketleri gövdeye bağlı olmasından dolayı burada plaketlerin çıkarma işlemi ve orada olacak boşlukların
dolgu çalışmaları yapılacak.

571735’de ise markiz yan çeperlerine rakamlar serigraf baskı yapıldığından silme işlemi daha kolay olacak.






Bu günlük çalışmamızı tamamlayıp, modellerimizin parçalarının dağılmaması için  düzenli bir şekilde MTK’nın saat kutusuna
koyup, kaldırıyoruz.
Çalışmalarımıza iş yaşamımızdan arta kalan boş zamanlarımızda devam edeceğiz.






Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 57
  • İleti: 311
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2013, 11:29:33 »
  Teoman Bey kolay gelsin yeni çalışmalara başladınız yine.Güzel şeyler göreceğiz inşallah.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2013, 22:37:54 »





Sedat Bey, merhaba.

İyi temennileriniz için çok teşekkürler.

Sizin de belirttiğiniz gibi yeni çalışmalara başladık. Bu kez iki lokomotifi
birden modifiye etmeye çalışıyorum.

Her ikisi de Roco üretimi Br 57 sınıfı olan bu modelleri TCDD lokomotiflerine dönüştüreceğiz.

Bildiğiniz gibi kısa süre önce yaptığımız 2 adet  Gützold üretimi Br 52 sınıfı modellerin modifiyelerinden cesaret
alarak, bu çalışmalara giriştik.

Umarım çalışmalarımız hedeflediğimiz gibi olumlu sonuçlanır.




Roco Br 57 moodelleri parçalarına ayrıştırıp, işin en kolayından zoruna doğru çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Tenderlerin boyamalarından sonra sırada markizlerin ele alınması var.

571058 plaketli lokonun markizindeki plaketler gövde üzerine ayrı bir parça olarak takılmış. 571735 plaketli
lokonun markizine rakamlar serigraf baskı ile yapılmıştır.

Sökülen plaketlerin markiz üzerindeki boşluğu plastik çubuk ve macun ile dolduruldu. Macun kuruduktan sonra
su zımparası ile düzeltildi.

Diğer modelin markiz yan çeperlerindeki rakamlar su zımparası ile çıkartılarak boyaya hazır duruma getirildi.








Tamiya siyah mat sprey boya ile markizlerin boyası tamamlandı.



Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 355
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #4 : Şubat 20, 2013, 12:23:29 »
Teoman bey merhabalar.
Harika çalışmalarınıza devam etmeniz çok güzel.Başarılar....

Benden elimdeki Türk lokosu olabilecek lokomotifleri paylaşmamı istemiştiniz.Şu an elimde Roco br 57,58 ve 44 buharlı lokomotifler,Liliput br 85 photorgey ve br 75 buharlı ve son olarakta Fleischmann 1043 elektrikli lokomotif bulunmakta.Fleischmann evvelki sene görevden çekilen bizdeki Congar elektriklilerin neredeyse birebir aynısı.Br 58 in 2-8-0 dizilimli olması lazım sanırım.Bizde çalışanı bu şekilde imiş.Sevgili arkadaşlarım Barbaros ve ufuk bu Roco lokoyu kesip kısaltarak 2-10-0 dan 2-8-0 haline getirmişlerdi.
Br 44 e fil kulakları eklemek gerekiyor.bendeki kenarları çıplak model.Bu kulaklara aynı zamanda Wagner smoke generator de deniyor bildiğim kadarıyla.Bacanın buhar atımını mı kolaylaştırıyor,yada bir çeşit aero dinamik kazandırıcı unsurmu bilemiyorum.Sizden öğrene bilirmiyiz?Br 75 duyduğum kadarıyla bizde çalışmış. Br 85 yerine 84 bizde çalışan bir diğer buharlı.Ancak birbirine çok yakın.Türkiye de bir garın önünde br 84 fotosu vardı.Ama nerede hatırlayamıyorum bir türlü.Siz nerede olduğunu biliyormusunuz.?

Son olarak size lokolarınızı modifiye ederken markizlere kazan ışığı koymanızı öneririm.Ben bendeki dijitale çevirdiğim Roco br 58 ve br 44 üme bu kazan ışıklarından ekledim.Etki inanın MUHTEŞEM oluyor.Hatta lamba bazen aldığı volt ile alakalı olarak azda olsa titrek yanarak kazandaki yanan ateş efektini veriyor.Bu çok daha gerçekçi bir hava katıyor olaya.Liliput un Br 52 sinde bu vardı galiba.Bu loko sizde mevcuttu....

Br 58 e yaptığım bu eklemenin linki aşağıda.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3318.0



Esenkalın
Cemal Doğan Ür

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 57
  • İleti: 311
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #5 : Şubat 20, 2013, 13:41:57 »
    Cemal Bey ellerinize sağlık.Çok güzel çalışma olmuş.Gerek sizin gerekse Teoman Bey'in o hassas ,kırılgan güzelim lokoları kesip biçip, delip,çeşitli tadilatlar yapma cesaretiniz bence takdire şayan.Umarım o cesaret bendede oluşur.Kolaylıklar diliyorum.Paylaşımlarınız için teşekkürler.
    Selamlar saygılar Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #6 : Şubat 20, 2013, 22:09:31 »



Cemal Bey, merhaba.

Model modifiye çalışmalarıma yönelik güzel düşünceleriniz ve temennileriniz için çok teşekkürler.

Elinizdeki lokomotif modellerini ve bunlar üzerindeki çalışmalarınızı aktardığınız için de çok teşekkürler.

Yazı metniniz içinde tespit ettiğim birkaç düzeltmeler ile önerileriniz ve sorunuza da açıklık getirmeye çalışacağım.

Liliput br 85 photorgey   
Liliput Br 84 photogrey




Congar      
Konçar




Br 85 yerine 84 bizde çalışan bir diğer buharlı.
Bizde sadece Br 85 buharlılar çalıştı. 4 Adet 5701_5704
Bakınız : http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/5701





Br 44 e fil kulakları eklemek gerekiyor.
Tam tersine bizde kullanılan Br 44’lerde fil kulakları yoktu.
Br 44 Modelde TCDD’ ye çevirim için bu parçaları çıkarmak gerekiyor.
Bakınız : http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=4569.0




Türkiye de bir garın önünde br 84 fotosu vardı.
Yukarıda da açıkladığım gibi bizde Br 84 hiç olmadı.




Br 44 e fil kulakları eklemek gerekiyor.bendeki kenarları çıplak model.Bu kulaklara aynı zamanda Wagner smoke generator de
deniyor bildiğim kadarıyla.Bacanın buhar atımını mı kolaylaştırıyor,yada bir çeşit aero dinamik kazandırıcı unsurmu bilemiyorum.
Sizden öğrene bilirmiyiz?
Bu sorunuzun en güvenilir cevabı : http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_deflectors



Cemal Bey, markiz içine kazan ışığı önerinizi değerlendireceğim. Öneriniz için çok teşekkür ederim.
Sizin yaptığınız kazan ışığı çalışması çok güzel olmuş. Elinize sağlık.

Yapmış olduğumuz çalışmalara katılımcı ve paylaşımcı yönünüzle ışık tuttunuz her zaman öneri ve yorumlarınızı beklerim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2776
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #7 : Şubat 20, 2013, 22:09:57 »
Doğancım , boya senin mesleğin  , keşke  şu yeni makinanla benim her gördüğümde çatladığım lokolarının ilave boya ve eskitmelerini daha yakından çekip koysaydın da görseydik.

Ayrıca dediğin gibi , kazan ışıkları ilavesi gerçekten lokoları muhteşem yapıyor .
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2013, 22:13:10 Gönderen: kemalomay »
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 355
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #8 : Şubat 21, 2013, 11:24:55 »
Teoman hocam merhabalar.
Açıklama ve düzeltmeleriniz çok teşekkür ederim.

Liliput Br 84 bendeki modelmiş.Tam tersi oldu.Bizde çalışan dediğiniz gibi 85 miş.Ancak yapı olarak birbirlerine oldukça yakınlar sanırım.
Br 44 için çok sevindim bu arada.Ben duman savıcılı olarak biliyordum.Bendeki model tam bizde çalışanmış.Bu harika oldu.Duman savıcılar demekki makinistleri dumandan koruyarak görüş alanını açık tutuyormuş.Çok enteresan detaylar.

Birde elimde Fleischmann Br 70 lik küçük bir loko daha var.Bendeki gövde nosu 70 091 .Onu dün eklemeyi unuttum.Oda bizde çalıştımı acaba.?
Makale niteliğindeki yazılarınızı keyifle takip ediyoruz.Çalışmalarım olursada hepinizle paylaşacağım...

Kemal abi lokolara henüz tam olarak eskitme yapmadım.Şu aralar yağlı boya resim çalışmaları yapıyorum.Bir sergi açmak niyatindeyim biliyorsun.Fırsat buldukça trenlerimle ilgilenebiliyorum.2x2 toplam 4 metrelik portatif bir manevra platformuda yapmaya çalışıyorum.Sadece duran lokoların antrenman alanı gibi olacak.Hani hapishanede tutuklulara volta attırırlarya.Onun gibi birşey.:))
Sağlık için şart.İşleyen demir pas tutmaz demişler.

Not:Teoman Hocam bana Doğan olarak hitab edebilirsiniz.
Hepinize saygılar
Doğan

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #9 : Şubat 21, 2013, 21:12:54 »


Doğan Bey, merhaba.

Flesichmann Br 70’lik 70 091 Gövde plaket numaralı buharlı lokomotif TCDD’de çalışmamıştır.

Ben kişisel olarak; ‘’İşlerimizin dışında ilgilendiğimiz demiryolu modelciliği hobisinde mutlaka bir zaman aralığı
yaratıp, bu hobimizle ilgili çalışmalarımızı paylaşmamız, bu foruma katılımın bir zorunluluğudur.’’
diye düşünmekteyim.

Bu düşünceme katılan olur veya olmaz! Ben yukarıda yazdığım düşünceme dayalı olarak elimden geldiğince
paylaşımcı olmaya çalışıyorum.

Forumumuzda bu güne kadar tren modelleri ve demiryolu modelciliği çalışmalarını aktarmamış modeltrenci
arkadaşlarımızın, paylaşımlarda bulunmasını temenni etmekteyim.

Sevgili Doğan Bey, sizin de en kısa zamanda tren modellerinizden bir veya bir kaçı ile ilgili çalışmanızı, forumda
paylaşmanızı en içten duygularımla dilerim.

İnanıyorum ki hepimizin örnek alacağı güzel çalışmalarınızı izlemek, bizlere büyük keyif verecektir.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

 

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 59
  • İleti: 1628
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #10 : Şubat 21, 2013, 21:49:17 »


Doğan Bey, merhaba.

Flesichmann Br 70’lik 70 091 Gövde plaket numaralı buharlı lokomotif TCDD’de çalışmamıştır.

Ben kişisel olarak; ‘’İşlerimizin dışında ilgilendiğimiz demiryolu modelciliği hobisinde mutlaka bir zaman aralığı
yaratıp, bu hobimizle ilgili çalışmalarımızı paylaşmamız, bu foruma katılımın bir zorunluluğudur.’’
diye düşünmekteyim.

Bu düşünceme katılan olur veya olmaz! Ben yukarıda yazdığım düşünceme dayalı olarak elimden geldiğince
paylaşımcı olmaya çalışıyorum.

Forumumuzda bu güne kadar tren modelleri ve demiryolu modelciliği çalışmalarını aktarmamış modeltrenci
arkadaşlarımızın, paylaşımlarda bulunmasını temenni etmekteyim.

Sevgili Doğan Bey, sizin de en kısa zamanda tren modellerinizden bir veya bir kaçı ile ilgili çalışmanızı, forumda
paylaşmanızı en içten duygularımla dilerim.

İnanıyorum ki hepimizin örnek alacağı güzel çalışmalarınızı izlemek, bizlere büyük keyif verecektir.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

 



Sevgili Teoman,

Yukarıda yazdıklarına ilk harfinden son noktasına kadar aynen katılıyorum ve destekliyorum. Bende senin gibi tüm modeltrenci dostlarımızın hobimiz ile ilgili her türlü paylaşımlarda bulunmalarını temenni ediyorum.

Sevgiler

Ferda
 
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2013, 00:19:42 »



Sevgili Ferda nazik düşüncelerin için çok teşekkürler. Umarım modeltrenci dostlarımızdan sadece izleyici konumda
olanların bir kısmı, belki bu temennilerimize duyarlılık gösterirler.



Saygıdeğer modeltrenciler,

Bu konuya bir süre ara vermemin sebebi; Mahmut Zeytinoğlu Bey’in beni arayıp, modellerin modifiye edilmesinde
TCDD 55022’nin modelinin daha doğru modifye edilebilmesi için yaptığı olumlu uyarıyı dikkate alarak çalışmaları
durdurmamdan kaynaklanmıştır.

Ben ve Mahmut Bey bir araya gelerek, Mahmut Bey’in arşivi üzerinden araştırma ve inceleme yaptık.

TCDD 55022’nin Roco üretimi 1/87 ölçek Cod. 43229 modelinin en uygun olacağına karar verdik.

Mahmut Bey’e ait  cod. 43229 Roco modeli ele alıp, bu model üzerinden bir çalışma yapmayı planladık.

Aşağıdaki fotolarda yer alan modelin görüntüleri en uygun TCDD 55022 modelidir.

















Yukarıda görüntülerini izlediğiniz Roco 1/87 ölçek Cod. 43229 buharlı lokomotif modelinin, G-10 TCDD 55022 modeifiye
çalışmaları ile konumuza devam edeceğiz.

Bu modelin önce tender yapısında, gerekli değişiklik ve düzenlemeler yapılacak.

Mahmut Zeytinoğlu Bey’e ait olan bu lokomotif, yine Mahmut Bey’in isteği üzerine kullanım halinde mümkün olduğunca
eskimiş ve kirlenmiş bir görüntü verilerek modifiye edilecek.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #12 : Nisan 06, 2013, 22:36:45 »



Roco Br 57 modellerinde, tenderlerinin arkasındaki plaket yeri ve plaket üstündeki saçak şeklindeki parçanın ortası boş
olarak üretilmiştir.

TCDD 55001-55049 serisi makinelerin tender üzerindeki plaket yeri ve saçak şeklindeki parçanın ortası boş olmayıp,
bütün olarak kullanılmışlardır.

Aşağıdaki bu ayrıntıları, model ve gerçek tenderin (TCDD 55022’nin tenderi) fotoğraflarından görebiliriz.



1/87 ölçek Roco model Alman Demiryolları Br 57 tenderinin plaketinin yerini ve plaket üstündeki parçanın ortasındaki
boşluğu gözlemliyoruz.







Plaketi çıkarıp plaketin taşıcı iki adet boru şeklindeki parçası ne yazık ki fotoğrafta görüldüğü gibi çok kaba yapılmış ve
gerçeği yansıtmamaktadır.







Rahmi Koç Müzesi’nde yer alan TCDD 55022’nin, tender arkasındaki plaketin yerinin farklı olduğunu ve saçak şeklindeki
parçanın bütün olduğunu gözlemliyoruz.







Bu incelemeleri yaptıktan sonra, Mahmut Zeytinoğlu’na ait Roco üretimi Cod.43229 Br 57’nin, TCDD 55022 çevirimi
çalışmalarında bu ayrıntıyı dikkate alıp, model üzerinde gerekli düzeltmeleri yapacağız.







Tenderi parçalara ayırarak tenderin arkasında yer alan plaket taşıyıcı ayaklarını iptal edeceğiz. Ayrıca saçak şeklindeki
parçayı da tekrar elden geçirip, ortasındaki boşluğu yeniden kapatma çalışması yapacağız.





Hobby matkabı ve freze uçları kullanarak, tenderin metal döküm olan yapısındaki özelliğinden dolayı bu parçaları ancak bu
tür aletler ile yok etmeye çalışacağız.






Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #13 : Nisan 06, 2013, 22:55:37 »





Roco Br 57 modellerin tenderleri metal döküm olarak üretildiğinden
Hobby matkabı kullanarak plaket taşıcı parçalarını frezeleyerek seviyelerini yavaş yavaş indiriyoruz. Malzeme metal olduğu
için plastik gibi kolay kesilmiyor!



Kesme işleminde kestiğimiz parçanın dibinde metal talaşlar biriktiğinden sık sık fırça ile temizliyoruz ki, işlem yaptığımız
parçanın zemine doğru ufaldığını rahatça kontrol edebilelim.






Plaket taşıyıcı boru şeklindeki iki parçayı zemine sıfırladıktan sonra diğer modelimizin tenderi ile karşılaştırarak aradaki farkı
gözlemliyoruz.






Saçak şeklindeki bu parçanın ortasındaki boşluğu evergreen plastik parça ile ek yaparak hem bu parçayı hem de altındaki
kesme işlemi yaptığımız yeri dolgu macunu ile doldurarak macunun kurumasının ardından tefsiye ediyoruz.








Tender arkasında yaptığımız parça kesme ve saçak ekleme işleminden sonra tenderin arka kısmını siyah boyuyoruz.






TCDD 55022’ nin modeline uygun bir konuma getirmeye çalıştığımız tender üzerindeki diğer işlemlerimizi sürdürerek modifiye
çalışmalarımıza devam edeceğiz.






Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2776
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #14 : Nisan 07, 2013, 00:18:43 »
Sevgili hocam , bugün Mahmut bey klüpteydi ve aynı bizler gibi , o da neler olacağını heyecanla bekliyordu.

Senin yaptığın işin bayağı cesurca olduğuna karar verdik , hepimiz , bir lokoyu o kadar sökmeye cesaret edemeyeceğimizi söyledik , Harun " Teoman kim bilir ne tedbirler alıyordur yanlış toplamamak için " dedi.

Bu sefer 2 loko yapıyorsun , haydi kolay gelsin.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #15 : Nisan 07, 2013, 21:15:44 »




Sevgili Kemal Bey, TCDD hizmet etmiş buharlı lokomotiflerin modelleri üzerinde modifiye çalışmaları yapmak, ben de adeta
bir tutkuya dönüştü.

Durum böyle olunca cesaret gösterip, modellerin üzerinde mümkün olduğunca TCDD’deki görüntülerine uygun çalışma yapmak
gerekliliğine inandığımdan dolayı cesurca bir işe girişmiş oluyorum.

TCDD 55022 plaketli makinenin modelini de gerçeğindeki gibi bir görüntüye kavuşturmak için elimden geldiğince gayret ediyorum.

Sevgili Mahmut Bey ile sık sık iletişim kurarak, doğru bir çalışmaya yönelik hareket ediyoruz.

Çalışmalarımızda iyi temennileriniz için çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Mustafa Kaya

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 38
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #16 : Nisan 08, 2013, 01:52:17 »
Merhaba Teoman bey,

titiz çalışmalarınızı merakla izlemekteyim Size kolay gelsin diyor ve çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Selam ve Saygılar Mustafa.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #17 : Nisan 08, 2013, 11:59:05 »





Mustafa bey, görüşleriniz iyi dilekleriniz için çok teşekkürler.



Tender üzerindeki çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Mahmut Bey’in daha önce tender üzerinde yapmış olduğu çalışmaları tekrar gözden geçirip, gerçek 55022 plaketli makinenin
fotoğrafları üzerinden yapmış olduğumuz incelemelere göre gerçeğine daha uygun olacak şekilde düzenleme çalışmalarımızda
kömürlüğün kenarlarına koyulmuş ahşaplarını değiştireceğiz.

Kırmızı boyalar tekrar yenilenecek. Metal gövde olan tenderin tüm boyası siyah sprey Tamiya boya ile boyanacak.

Bilindiği üzere ilk modifiye çalışmamız, tenderin arka kısmında plaket bağlantıları ve saçak üzerinde olmuştu.


Yukarıdaki açıklamalarımız doğrultusunda tenderin ilk görüntüsünü bir kez daha inceleyerek, burada yapılacak değişimleri
sırası ile paylaşacağız.








Tenderin kömür bölümündeki ahşap görünümlü parçalar söküldü. Sağ ve solunda beyaz yazıların kapatılması için fırça ile
sürülen siyah boyalar ince su zımparası ile çıkartılarak zeminin düzlenmesi sağlandı.






Tender altında kırmızı boyaların alkol ile sökülmesi sağlandı.








Tekerleklerin iç kısımlarındaki siyah boyalar tekrar yenilenmek üzere silinecek ve  iç kısımların tamamı siyaha boyanacak.



Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 57
  • İleti: 311
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #18 : Nisan 08, 2013, 13:32:53 »
   Teoman Bey kolay gelsin, tenderin üzerindeki ilavaler orjinalmi yoksa Mahmut Bey mi yapmış acaba onları ? Hatırlayabildiğim kadar bazı lokoların tenderinde hazne artırmak için ahşap kenarlıklar vardı. Çalışmaları ilgi ve merakla izliyoruz.
   
    Selam ve saygılarımla Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #19 : Nisan 08, 2013, 13:55:23 »



Sedat Bey, merhaba.

Tenderin üzerindeki  kömürlük kenarı ek parçalar orjinal değil.

Evergreen plastik parçalardan ahşap görünümlü olarak yapılmış parçalardır.
Ayrıca kömürleri de Mahmut Bey, gerçek kömür kırıntılarından tenderin kömürlüğüne eklemiş.
Bu kömür kırıntıları tren modelleri aksesuarları olarak satılmaktadır.

Sizin hatırladığınız hazne artırmak için yapılan ahşap kenarlıklar tabi ki var.
Aşağıdaki fotoda TCDD 55022'nin tenderinde görülen tek parçalı ahşap parçayı modele yapmayı uygun bulduk.


Çalışmamıza gösterdiğiniz ilgi için teşekkürler. Model bittiğinde bir gün bir araya geldiğimiz de yakından görme imkanınız da
olacak.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar