Gönderen Konu: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi  (Okunma sayısı 17298 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« : Aralık 07, 2012, 20:34:13 »




TCDD’nin hurda  Br52 sınıfı buharlı lokomotiflerden ikisini boyayıp, istasyonlarda değerlendirme düşüncesi ile Alsancak
Gar’da, vagon onarım bölümünde iki lokomotifin boyandığını tespit edip, bu lokomotiflerin fotoğraflarını 2012 mart ayında
almıştım.

Bu lokomotifler; 56503 Köşeli tender ile 56511 Küvet tender yapısında olup Uşak Depo’dan hurda vaziyette getirilmiş
lokomotiflerdi.

Önce köşeli tenderli 56503 boyanıp, bir istasyonda sergilenecek duruma getirilmiş,  daha sonra da küvet tenderli 56511
boyadan çıkarılıp,  56503 gönderildikten sonra o da Alsancak Gar bakım atölyesinin önünde bekletilmeye başlamıştı.

Bu iki lokomotifi  2012 Mart ayı içinde tespit edip, önce 56503 çeşitli açılardan fotoğrafladım.
Bu arada atölye içinde 56511’i boyama konumunda iken denk getirip, onu da önce boyama aşamasında, sonra da dışarı
çıkarıldığında fotoğraflamıştım.

Üstte TCDD 56503 Köşeli tender, altta TCDD 56511 Küvet tender





Alsancak Gar depo çalışanlarından aldığım bilgiye göre 56503’ün Sultanhisar İstasyonu’nda  sergileneceğini öğrendim.
Belli bir süre sonra bu lokomotif Sultanhisar’a gönderildi.

Bu haber üzerine bir araştırma yaparak Sultanhisar’a tren müzesi kurulacağı bilgisine ulaştım.

İzmir modeltrencilerinden üç kişilik bir grup oluşturarak, 03 Aralık 2012 Pazartesi günü tren yolculuğu ile buharlı lokomotif
ve istasyon inceleme gezisi yapmayı planladık.

Planımız Basmane Gar’ da buluşup, İzmir-Denizli mototreni ile sabah yola çıkarak önce Sultanhisar İstasyonu ve müzesini
incelemek daha sonra aynı hat üzerinde yer alan Nazilli İstasyonu’nu inceleyip, daha sonra Nazilli’de gezip, yöreye özgü
yemek yiyip, İzmir’e yine tren ile dönmekti.

Bu konuda 03 Aralık 2012 tarihinde gerçekleştirdiğimiz bu gezimiz ile ilgili izlenimlerimizi aktaracağım, daha sonra Alsancak
Depo da iki buharlıyı ve bunlardan esinlenip, modellerini ve üzerinde yapacağım çalışmaları belli süreler içinde sizler ile
paylaşacağım.

Gezimize 07.45 İzmir-Denizli Mototreni ile başladık. MT 30000’lik olan bu üçlü dizel motorlu setler, G.Kore Hyundai Lisansı
ile Tüvasaş fabrikasında Anadolu ismi ile imal edilmiştir.




MT 30003’nin imalat tanıtımı etiketi




Trene bindiğimizde karşılıklı koltuk ve önünde masa olan bölüme oturduk. Ben ve Ceyhan arkadaşımız ile karşımızda oturan
Sedat Nişancı arkadaşımız ile keyifli bir tren yolculuğuna başladık. Trenler ve modelleri üzerine koyu bir sohbete daldık.

Sedat Bey, Nazilli doğumlu olup, gençlik yılları Nazilli’de geçmiş bir modeltrenci arkadaşımız. Gıdı- Gıdı trenine binmiş,
çocukluk yılları Nazilli istasyon çevresinde geçmiş.
Bize Gıdı-Gıdı treni ile ilgili anılarını anlattı.





Havanın genelde bulutlu olduğu belli aralıklar ile de güneşin kendini gösterdiği ılık bir kış günü geçen seyahatimizde ilk
durağımız Aydın Gar sonrası 3. istasyon olan Sultanhisar istasyonu oldu.

Tarihi dokusunu günümüze kadar taşımış Sultanhisar İstasyonunun genel görüntüsü içinde sağ tarafta istasyonun eski
yükleme deposu önünde platform üzerine oturtulmuş 56503 görülmektedir.





Sultanhisar Tren müzesi haberlerinin yer aldığı basın ile linkler aşağıda bulunmaktadır.
Bu haberler içinde 56503’ün istasyon platformuna indirilişi de görülmektedir.

http://www.aydintv.net/sultanhisar/aydinin-ilk-tren-muzesi-sultanhisarda-996.html

http://www.nazilli.com.tr/haberfoto/5774/3/foto-aydinin-ilk-tren-muzesi-sultanhisarda.html#f

Konumuz ile ilgili yazımıza devam edeceğiz.


Saygılar
Teoman Kardaşlar










Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2785
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #1 : Aralık 07, 2012, 21:09:28 »
Teoman hocam , kim söyledi hatırlamıyorum ama , TCDD , dizilerden çok talep geldiği için ,kiralamak üzere 2 tane daha buharlı yürütmeyi düşünüyormuş.

Senin bununla ilgili bir bilgin var mı ?
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2012, 21:58:50 »

Sevgili Kemal Bey, bu sorunuz üzerine hemen Makinist Naci Akdağ Bey ile telefon görüşmesi yaptım.

Uşak Depo’da 44071 ile 46105 Plaketli buharlıların tekrar kullanıma kazandırılması yönünde girişimler
olmuş ancak bazı bürokratik sıkıntılar nedeni ile u anda herhangi ir çalışma başlatılmamış.

Ayrıca Naci Akdağ Bey’in ifadesine göre Sultanhisar’da bulunan 560503’ün asıl olmadığı başka bir 56500
serisinden hurda buharlının boyanarak üzerine 56503’ün plaketlerinin takıldığını ifade etti.

Sevgiler
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #3 : Aralık 09, 2012, 22:34:43 »



1850’li yılların ortasından itibaren İzmir-Aydın demiryolunun kuruluş amaçlarından biri de Batı Anadolu’daki medeniyetlerin
kalıntılarından önemli eserleri, demiryolu ile taşıyıp, yurt dışına çıkarma girişimidir.

Sultanhisar ilçesi yakınında bulunan Nysa antik kenti, tren istasyonunun hemen arkasında yer alan tepenin çevresinde
kurulmuştur.

Dünyanın birçok ülkesinde sömürgeci bir anlayışla demiryolu kuran İngilizler, Osmanlı topraklarında da aynı anlayış içinde
Batı Anadolu’nun Avrupa’ya açılan liman kenti İzmir’i hedef alıp, İzmir limanında, başlangıç noktası bu günkü ismi Alsancak
olan Punta dan başlayıp, İzmir –Aydın demiryolunu oluşturmuşlardı.

İngiliz demiryolu şirketleri bu hat üzerindeki önemli antik kentlerin yakınlarından demiryolunu geçirmişler ve birçok tarihi eseri
bu yolla yurt dışına çıkarmışlardır.

Antik tarihi eserlere ilgi duyan ve Nysa antik kenti hakkında bilgi almak isteyenler aşağıdaki linkten bilgi edinebilirler.
http://www.google.com.tr/search?q=nysa+antik+kenti&hl=tr&tbo=u&rlz=1W1MOOI_trTR404&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=BdXEULCKGdGJhQfnsYG4BA&sqi=2&ved=0CDkQsAQ&biw=1h=762

Sultanhisar istasyonu da Nysa antik kentinin yakınında inşa edilmiştir. Sultanhisar Belediyesi ve TCDD’nin ortak yapım
anlayışı ile bu istasyon restorasyona alınmış ve tren müzesi kurma girişimleri başlamıştır.

İstasyon platformuna önce bir buharlı lokomotif yerleştirilmiş, geçmiş yıllarda kullanılan, istasyon karşında yer alan ambar 
restore edilerek müze binası için yer oluşturulmuştur.

Aydın ve çevre ilçelerindeki ovalarında yetiştirilen incirin, kurutulup, çuvallara doldurulduktan sonra demiryolu üzerindeki
istasyonların ambarlarında toplanıp, buradan vagonlara yüklenerek İzmir limanına götürülmesi ile Türkiye’nin tarım sektöründe
önemli bir ihracatı da başlamış oldu.

Önceleri deve kervanları ile yapılan taşımacılık, demiryolu sayesinde daha hızlı yapılmaya başlanmıştır. Tarım ürünleri ve yolcu
taşımacılığı ile trenler yörenin kalkınmasına büyük katkı sağlamıştır.

Yukarıda açıklamaya çalıştığım bilgiler doğrultusunda Sultanhisar İstasyonu ve çevresini, buharlı lokomotifi fotoğraflar ile sizlere
aktarmaya çalışalım.



Havanın yağmurlu olduğu bir gün yaptığımız bu inceleme gezisinde güneş zaman zaman bulutların arasından çıkarak ortamı
aydınlattığında denk getirdiğim görüntülerden birinde

Sultanhisar istasyonu karşısında yer alan ambar binasın önünde platform üzerindeki köşeli tenderli Br 52 sınıfı 56500’lük
buharlı lokomotif.





Buharlı lokomotifin çevresinden birkaç görüntü ile lokomotifi görüntülemeye devem edelim.
Köşeli tenderli Br 52 sınıfı lokomotifler  bu hatlar üzerinde yıllarca çalışmış. Şimdi bir süre daha hurdalık konumdan kurtarılıp,
boyanarak sergilenme ile geçmişi günümüze taşımaya çalışıyorlar.





Müze binası olarak değerlendirilmek üzere tekrar kazanılmaya çalışılan ambar binası ve lokomotifin konumu demiryolu
müzesine uygun bir görünüş sergilemektedir.





İstasyon binasının karşında sergilenen buharlı lokomotif, trenlerin geliş ve gidişlerinde, tren içindeki yolcular ile istasyonda
bekleyen yolcuların izlenmesinde uygun bir yerde durmaktadır.
İstasyon binasının arkasında kalan tepelik yerde Nysa antik kentine gelen turistler tarafından da ziyaret edilecek tren
müzesi  Sultanhisar’a
ayrı bir turistik değer daha katacak.





Sultanhisar istasyonunun doğudan batıya doğru yönde görünümünde istasyonun alanının genel görüntüsü. İstasyon platformu
yenilenmiş, karşısında yer alan ambar binasının platformu eskiye sadık kalınarak restore edilmektedir.





İstasyon ve Ambar binasının geçmiş yıllarda platform taşları, istasyonun yapıldığı 1800’li yılların 3.çeyreğine denk zamanda, 
Nysa antik kentinin yapılarından sökülerek getirilmiş
ve platform kenarlarına döşenmiş. Bu taşlar istasyon binasının platformunda sökülerek yenilenmiş ambar binasının platformunda
ise fotoğrafta görüldüğü gibi olduğu gibi bırakılmış şimdi ise çevresine düzenleme yapılmaktadır.





Çeşitli demiryolu araçlarının ve fotoğrafların yer alacağı müze binası eski ambar binası olup, ilk yapıldığı yıllarda bütünü ahşap
olan duvarlarının büyük bölümü camlı bir yapıya dönüştürülmüş eski ve yeni karma bir yapı olarak değerlendirilmeye çalışılmış.





Yenileme çalışmalarının büyük bir bölümü tamamlanmış olan ambarın, iç kısmında eski ve yeni yapı tarzı göze çarpmaktadır.
Ortada eski taş zemin bir anı görüntüsü olarak ambarın iki kapısı arasında bırakılmış, sağı ve solu seramik taşlar ile kaplanmış.



Konumuza devam edeceğiz.


« Son Düzenleme: Aralık 10, 2012, 14:49:30 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2012, 00:22:11 »



Sultanhisar İstasyonu örme taş bina özelliğinde, İngiliz mimari yapısına göre inşa edilmiştir.
Bu istasyonun dikkatimizi çeken bir başka özelliği de konumunun raylara paralel olmayıp, raylara dik bir konumda inşa
edilmiş olmasıdır.
Genellikle demiryolu kenarında ara istasyon özelliğinde olan binaların yerleşimi, raylara paralel konumda olmaktadır.
Yolcuların dışarıda beklemelerinde güneş ve yağmurdan korunma amacı ile yapılmış ahşap sundurması aslına uygun
olarak tamamı ile yenilenmektedir.





İstasyon binasını aşağıdaki fotoğrafta, raylara dik olarak yapılmış olduğunu daha iyi görmekteyiz.
Binanın solunda yer alan küçük ahşap bina sonradan yapılmış olup geçici olarak istasyon görevlilerinin kullandığı binadır.
Burada aynı zamanda tren bileti satışı yapılmaktadır.




Bina çevresindeki yer taş yapısı aslına uygun konuma getirilmeye çalışılmaktadır. Sonradan kaplanan betonlar kırılmakta
eski taş kaplama ortaya çıkarılmaktadır. İstasyonu mümkün olduğunca özgün yapısına kavuşturmak için çalışmaları başlatan
yetkilileri kutlamak gerekir.




İstasyon binasının doğu cephesini görmekteyiz.Duvarlarındaki örme taş yapı aslına uygun olarak restore edilmektedir.




Demiryolundan dik konumda kuzeye doğru uzanan yapının, son kısmı lojman olarak kullanılmıştır. Burası da geri kazanım anlayışı
ile binanın bütünlüğünü bozmayacak şekilde restore edilmektedir.




Ambar ve istasyon binalarını inceledikten sonra, lokomotifi incelemek üzere lokomotifin yanına  gelerek lokomotifin önünde
bir hatıra görüntüsü alıyoruz.




Sedat Bey ve Ceyhan Bey lokomotifin biyellerini incelediklerinde eksik parçaların olduğunu tespit ediyorlar.
Tekerleklerin hareketini sağlayan biyel koklarından bazılarının olmadığı görülüyor.




Tekerleklerin hareketini sağlayan biyel koklarından bazılarının olmadığı görülüyor. Bu konuda ne yazık ki tam anlamı ile
lokomotifin elden geçirilip, sergilenme konumunda gerekli titizliğin sağlanmadığı anlaşılıyor.




Lokomotifin üzerinde yaptığımız incelemelerde tenderin inde biyel kollarının atıl vaziyette olduğu gözümüze çarpıyor.
Büyük olasılıkla lokomotif bir dizel makine ile çekilerek buraya getirilmiş, seyir halinde tekerleklerin daha rahat dönmesi için
bu biyel kolları çıkarılmış. Yerine yerleştirildikten sonra da takılmamış.


Konumuza devam edeceğiz.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 2877
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #5 : Aralık 11, 2012, 00:57:54 »
Teoman eline, ayağına, kalemine sağlık bunlarla uğraşıp paylaştığın için.

Ama görünen o ki biz boyamakla yetiniyoruz, adamlarsa bırak kendi ülkelerindekileri, buradakileri bile alıp çalıştırıyorlar.

Harun

Çevrimdışı oruc

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 304
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #6 : Aralık 11, 2012, 16:59:27 »

   Gezi izlenimlerinizi keyifle okudum. Emeğinize sağlık.
   Biyel kolları oda duvarına güzel süs olur. Uçakçılar pervane asıyorlar, onun gibi birsey.

   Sevgiler.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #7 : Aralık 14, 2012, 00:07:43 »



Harun konuyla ilgili görüşlerine çok teşekkürler.

Senin de belirttiğin gibi,bizdeki hurda buharlıları alıp, çalıştırarak tekrar kullanılır duruma getiren adamlar ile bizlerin
arasındaki sosyal, kültürel ve maddi yapı farklılığı bu tür çalışmalarda kendini açıkça göstermektedir. Acı ama gerçek!

Hiç değilse hurda konumdan çıkarılıp, boyanarak bir süre daha çürümesi önlenip, kesilmekten kurtarılmasını da bir kazanç
olarak kabul etmemiz gerekir.



Oruç Bey, ilginize çok teşekkür ederim. Uçakçıların pervane asmasına karşın, trencilerin biyel kolu duvara asma görüşünüz
güzel bir örnekleme. Ancak, o biyel kolunun ağırlığını, duvarın taşıması sorun olabilir!


 




Sultanhisar İstasyon’daki buharlı lokomotifi incelemeye devam edeiyoruz.

Sedat Bey, ve Ceyhan Bey markize girme gayreti içindeler. Lokomotifin iç kısmını da merak edip incelemek istiyoruz.
Markiz sağ ve sol dış yanlarındaki plaketlerden Ay-Yıldız konumunun ve plaket numarasının bu lokomotife ait olmadığını
tespit ediyoruz.





‘’trains of turkey’’ sitesinde 56500’lük lokoların listesinde 56503’ün küvet tenderli ve duman siperlikli (kanatlı tip) olduğunu
görebiliriz.

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/56501#toc8






TCDD 56503’ e ait aşağıdaki fotoğrafta da görüldüğü gibi küvet tenderli ve duman siperlikli olduğu görülmektedir.
Fotoğraf  Drehscheibe formundan alınmıştır.






56500 buharlı lokomotiflerin üzerinde Ay-Yıldız daima altlığı kırmızı boyalı olan ayrı bir saç metal parça üzerinde lokomotife
monte edilmiştir.

Döküm pirinç metal Ay-Yıldız, soldaki fotoğraftaki görünüm yerine,  sağdaki gibi görünümde olmalıdır.

TCDD yetkilileri şu an numarası belli olmayan bu köşeli tenderli lokomotifi boyayıp, başka bir hurda lokomotif olan küvet
tenderli duman siperlikli 56503 ‘ün plaket numarasını bu lokomotife takmışlar. Bun ek olarak ta Ay-Yıldızın 56500’lüklerde
altlıklı kırmızı renkli zemin üzerindeki konumunu buradaki lokomotife altlıksız olarak takmışlar.





Ceyhan Bey, markiz içinde incelemesini sürdürüyor. Markizin dışına göre yeterli boyamanın yapılmadığı ve bakımsız olduğu
görülüyor. Oysa markiz içinin de iyi bakımlı ve temiz bir şekilde düzenlenmesi gerekirdi!






Sedat Bey,  markiz içinde incelemelerde bulunuyor. Markiz içinin bakımsızlığından ve iyi restore edilmemesinden şikayetçi.
Sedat Bey aynı zamanda makine teknikeri ve doğal gaza tesisat işleri yapımcısı. Lokomotif üzerinde teknik bilgisi
doğrultusunda incelemesini yapıyor.





Markiz içinde kazan bölümü burada da bir kayıp görülmektedir. Kazan kapağı ne yazık ki yerinden sökülmüş. Kazanın açık
kalmış ağzı ve içinde kömürlerin yandığı  ızgaralı bölümgörülmektedir.






Taban döşemesi ne yazık ki harap durumda . Ahşap malzemeler kırılmış ve açıklıklar oluşmuş.
Markiz içinde ilgi duyupta inceleme yapacak ziyaretçilerin aşağıya düşme tehlikesi oluşmuş.





Taban açıklıklarından, tenderi ana gövdeye bağlayan kalın bağlantı demirin, kesildiğini tespit ediyoruz. Lokomotifin
tenderli bir şekilde Alsancak Gar Depo atölyelerinden dizel makine ile çekilerek bir bütün olarak Sultanhisar’a gelmesine
karşın neden bu bağlantının kesildiğini düşünüyoruz.

Vardığımız sonuç ise oldukça ilginç! Lokomotif demiryolu hattından istasyon ambarı platformuna vinç ile çıkarılmasında
tenderi normal şekilde ayıramayan veya ayırmak için fazla uğraşmak istemeyen çalışanlar  işin kolaycılığına kaçıp, tender
bağlantı demirini keserek ana gövdeyi ve tenderi ayrı ayrı platforma kaldırıp, oradaki ray kesitinin üzerine yerleştiryorlar.





Tender bağlantı demirinin kesilmiş görüntüsünü daha yakından inceliyoruz.





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #8 : Aralık 15, 2012, 00:39:16 »



Tenderi ve kazan bölümü ayrı ayrı vinç ile platforma çıkarılıp, oradaki kesit demiryoluna yerleştirilen 56503 ( gerçekplaket
numarası şu an için bilinmiyor ) buharlı lokomotif, Sultanhisar tren müzesinin en önemli demiryolu aracı olarak yerini almış.





Tekerlekleri üzerinde biyel kolları eksik olan buharlı lokomotife, emennimiz TCDD yetkililerinden ilgili birinin çıkıp, eksik
olan biyel kolların tenderden alınıp, tekerlekler üzerinde yerine taktırılmasıdır.





İstasyon yakınında, demiryolunun yanında bulunan bir kahvehanede oturup, Nazilli’ye gidecek treni beklemeye başladık.
Bu arada ben yine fotoğraf çekmeye devam eder iken Ceyhan ve Sedat Beyler koyu bir sohbete dalmışlar.





03 Aralık 2012 pazartesi günü öğle vakti saat 12.00’ de Nazilli İstasyonu’na geldik. Nazilli Ege bölgesinin en büyük
ilçelerinden biridir. Halkı son derece çağdaş bir yapıya sahiptir.
Arkadaşımız Sedat Bey’de Nazillilidir. İstasyon binası da İzmir-Aydın demiryolu üzerinde bulunan diğer ara istasyon binaları
gibi yine İngiliz mimarisinin güzel bir örneğini oluşturan taş örme binadır.





İzmir-Denizli mototreni MT 30009 yolcu indirip bindirdikten sonra Denizli’ye doğru hareket ediyor. İzmir-Denizli tren seferleri
günde 6 kez karşılıklı olarak işlemektedir.
Nazilli İstasyonu, Sultanhisar İstasyonu’nun aksine demiryoluna paralel konumda yer almış, restorasyonu çok iyi yapılmış
olarak günümüze kazandırılmış tarihi bir istasyondur.





Nazilli İstasyonu sundurması altında görülen kapı ve eşikleri platformun üzerinde yer alan tipik bir özelliktedir. Bilet alma
gişesinin ve diğer büroların bulunduğu yerlere yükseltili olan bir mimari tarzda girilmektedir.
Fotoğrafta görüldüğü gibi istasyon çok bakımlı ve temiz görünümdedir.





Nazilli İstasyonu’nu  doğudan batıya doğru yönde görüntüleyerek, mimari yapısını bir de bu açıdan ele alıyoruz.
Tek katlı uzunlamasına sundurmalı taş örme bina, platformu ile modeltrencilere, kurgularında modelini yapabilecek örnek
bir yapı olarak görülmektedir.
Tren modellerinin kurgularda çok daha iyi izlenebilmesi için çok katlı binalar yerine tek katlı ve mümkün olduğunca az
binalara yer verilmesi ile  mümkün olmaktadır.





Nazilli İstasyonu karşısında yer alan Lojistik Müdürlüğü ambar binalarının yer aldığı platformda TCDD 56911-569118
serilerinden bir lokomotife rastlıyoruz.





Yukarıdaki lokomotif ile ilgili bilgileri aşağıdaki linkten inceleyebiliriz.

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/56911




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #9 : Aralık 15, 2012, 22:23:47 »





Nazilli İstasyon karşısında olan Lojistik Depo müdürlüğü bahçesinde bulunan 56900 lokomotif sol tarafı istasyona
bakmaktadır. Sağ tarafı ise bahçe duvarı kenarında yer aldığından dışarıdan ağaçlar arasında tam görülmemektedir.
Buharlı lokomotif, yetkililer tarafından halkın rahatça görebileceği yere yerleştirilmediğinden kenar köşede kalmış bir
görünüm vermektedir.





Lokomotifin farları ve kazan kapağı vanası yerlerinde bulunmamaktadır. Biyel kolları 56900’lük bu lokomotifte eksiksiz
olarak tekerleklere bağlı olduğu görülmektedir.






Türkiye’de çalışmış buharlıların hemen hemen hepsinde domuzluk veya engel atan diye adlandırılan ızgaralı metal
düzeneğin yakın plandan görüntüsünü inceliyoruz.
TCDD için model tren buharlı lokomotiflerimize yapabileceğimiz engel atan için güzel bir örnek.






Lokomotifin platformun hemen duvarının yanında bulunmasından dolayı sağ tarafından tam görünüm alamıyoruz.






Sedat ve Ceyhan arkadaşımız lokomotifin tekerlek dizlimi ve biyel bağlantılarını inceliyorlar.
Piston kutusunun içindeki düzenek ile ilgili açıklamalarda bulunan Sedat Bey, makine teknikeri olarak buharlı sistemde
biyel kollarının tekerlekler ile bağlantılı çalışma sistemini anlatıyor.





Lokomotifin markiz dış kenarlarında yer alan plaketinde 56911 yazmaktadır. Bu lokomotifin  plaketinin tam olarak bu
lokomotife ait olup, olmadığını anlamaya çalışcağız.
Ay-Yıldız sade olarak (altında kırmızı saç metal parça olmaksızın)  orjinalindeki gibi yerinde bulunmaktadır. 56911-56918
seri 8 adet lokomotifin Ay-yıldızları bu şekildedir.






Markiz içinden ocak kapağı ve kumanda bölümünü inceliyoruz. İç kısmında bakımsız ve kaderine terk edilmiş görüntüsü
üzüntü verici bir görünüştedir.






Kumanda panosu üzerinde yer alan döküm etiketini üzerinden incelediğimizde lokomotifin yapım yılını daha sonra tamir
yılını en önemlisi de Kazan numarası yazısının yanında yer alan 56918 rakamlarını tespit ediyoruz.

Nazilli istasyonda bulunan 56911 plaketli lokomotifin esasında 56918 olduğunu öğreniyoruz. Demek ki hurada olan 56918’i
alıp boyuyorlar bir şekilde yok olmuş bu lokomotife ait plaket numaralarını aynı sınıftan olan daha kötü durumdaki 56911’in
plaketlerini söküp, 56918’in üzerine takıyorlar.






Sedat Bey, model buharlı lokomotiflerindeki bağlantı şeklinin gerçek lokomotiflerde nasıl olduğunu anlamak için tender ve
markiz altındaki bağlantıyı inceliyor.






Nazilli İstasyon’da 56911 plaketli Fransız yapımı Corpet Louvet 1926 . Bildiğim kadarı ile ne yazık ki bu lokomotifin modeltren
üreten firmalarca üretilmiş modeli bulunmamaktadır.






İzmir Alsancak Gar yakınlarında Buca yönünden gelip Alsancak Gar’a yaklaşan 56911 lokomotifli Alsancak-Buca –Alsancak
treni Fotoğraf 1977 yılının martın 6. gününde Robin Lush tarafından çekilmiştir.





Gezimizin sonunda Sedat Bey’in güzel bir yemek önerisini kabul edip, Nazilli yöresine özgü pide keyfi ile noktalıyoruz.
Yemek anında pide salonunda yer alan TV den yaralanıp, kamera ile bağlantı kurup gün içinde çektiğimiz fotoğrafları
izlemeyi de ihmal etmedik.

Yolu Nazilli’den geçenlere tavsiyemiz, Nazilli’nin meşhur Kısmet pidecisine uğrayıp, yöreye özgü pidesini yemeden
geçmemeleridir.






Nazilli kıymalı pidesi, üzerine tereyağı ilave edilip, közlenmiş yeşil biber ve ayran eşliğinde harika bir damak tadı
oluşturmaktadır.
Türkiye’nin lezzet duraklarından biri de Nazilli Pidecisi Kısmet Pide’dir. Belirttiğimiz gibi yolu Nazilli’den geçeceklere
tavsiye olunur.






Bu gezimizin dönüşünde izlenimlerimizden yola çıkarak, modeltrenlerimiz ile ilgili sohbetler eşliğinde MT 30009 mototren
yolculuğu ile İzmir Basmane Gar’a akşam 19.30 sularında ulaştık.


Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 60
  • İleti: 1628
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #10 : Aralık 16, 2012, 01:32:48 »
Sevgili Teoman, Sedat ve Ceyhan beyler ile yaptığınız çok keyifli ve verimli geçtiği gözüken bu güzel yolculuğu bizlerle bu kadar güzel bilgiler ve resimlerle paylaştığın için teşekkürler.
Özellikle Nazilli istasyon binası ve müze olarak planlanan eski ambar binasının bitmiş ve devam eden restorasyon çalışmalarından dolayı yetkilileri tebrik ederim. Gerçekten çok güzel yapılar. Bu arada Türkiye de eskiden inşa edilen istasyon binalarının (aslında tüm güzel binaların) yabancılar  tarafından planlanmış olmasını çok büyük bir şans olarak görüyorum (özellikle kendi zevklerine göre mimari plan uyguladıkları için). Gezinizin sonuda tamamı gibi çok keyifli olmuş.

Sevgiler, selamlar

   
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 65
  • İleti: 1591
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #11 : Aralık 16, 2012, 04:02:31 »
hocam sizin klasik anlatımlaınıza itrazım yok
ama ferda kardeşime var..
 o tarhte biz türk mimarları varmıydık ki TÜRK MİAMARİSİNE UY
GUN GARLAR İSTASYONLER YAPALIM...
sevgiyle.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #12 : Aralık 16, 2012, 23:18:22 »




Sevgili Ferda, görüşlerin için çok teşekkürler. Yabancıların özellikle İngilizlerin İzmir-Aydın demiryolunu ve daha
sonra uzatılan Aydın ve ilerisi olan demiryolu hatlarının Türkiye’de demiryolu atılımlarında payları çok büyüktür.

Her ne kadar yabancılar kendi çıkarları için bu demiryolunu yapmış olsalar bile, teknolojinin ülkemize gelmesinde, 
Batı Anadolu’da demiryolu ile yük ve yolcu taşımacılığı ulaşımının, deve kervanlarından demiryoluna geçerek daha
kolay ve hızlı bir hale gelmesinde, buna bağlı olarak yöre halklarının tarım ürünlerinin ihracından dolayı da ekonomik
olarak kalkınmasında çok yararlılıkları olmuştur.

Mimari açıdan da demiryolu hatları üzerine kullanışlı, dayanıklı ve estetik yönden göze hoş gelen istasyon binaları
inşa etmişlerdir.

Biz bile demiryolu modelcileri olarak, yabancıların üretimi olan tren modelleri ve aksesuarlarına hayranlık duymuyor muyuz?

Aksesuarlar deyince Sevgili Harun’u anmadan da geçmemeliyiz.
Sevgili Harun yaratıcılığı ve üretkenliği ile bir Türk olarak, yurt dışına birçok sayıda demiryolu modelciliği aksesuarları
üretip, gönderiyor.
Kendisini bu vesile ile bir kez daha kutluyorum.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 58
  • İleti: 314
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #13 : Aralık 17, 2012, 18:43:32 »
   Teoman Bey sayesinde yapmış olduğumuz gezimiz oldukça güzel ve zevkli geçti.Şahsen sabahın erken saatinden akşam vaktine kadar zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.Gerek Teoman Bey gerek Ceyhan Bey ile yaptığımız hoş sohbetler sayesinde zaman su gibi aktı.İleride başka gezilerde yapacaz inşallah.Bu gezi ve incelemeleri bu kadar ayrıntılı ve akıcı anlatımından dolayı Teoman Beyi tebrik ediyorum. 

   Sedat Nişancı

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif Ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #14 : Aralık 18, 2012, 00:33:38 »


Sedat Bey, gezi de birlikte paylaşımlarımızdan dolayı ben de çok teşekkür ederim. Sizin de belirttiğimiz gibi tren ile yine
gerçek tren ve tren modelleri temalı gezilerimiz olacak.

Yaptığımız bu geziden etkilenip, buharlı lokomotif modellerimizden Gützold üretimi 1/87 ölçek Br 52 Köşeli tenderli model
lokomotif üzerinde bir inceleme başlatarak, ‘’Türk lokomotifine çevirim çalışması yapabilir miyim?’’ diye düşünmeye başladım.


Sultanhisar’da bulunan köşeli tenderli 56500 serisi buharlı lokomotifi daha önce Alsancak Gar depoda fotoğraflamıştım.

Buradan aldığım görüntüler içinden, lokomotifin sol yan tam cepheden aldığım görüntüsü ile modelin görüntüsünü
karşılaştırarak yapılacak değişiklikleri belirlemeye çalıştım.




Sultanhisar’a götürülmeden önce Alsancak Depo’da bekleyen TCDD 56503 Klasik Türk buharlı lokomotiflerinde tekerlek
yanakları beyaz boyalı tekerlek iç çubukları siyah, sadece balans etkisi yapan tekerlek üzerindeki ağırlık düzlem parçalar
kırmızı boyalıdır.
Türkiye’de kullanılan köşeli tenderli Br 52’ lerdeki kömür bölümü Almanya’da kullanılanlardan daha geniş hacimlidir.
Yandan baktığımızda tender üzerindeki kömür yükleme bölümündeki farklılık görülmektedir.
Aşağıdaki 2 fotoda bu farklılık izlenebilinir.







Gützold üretimi 1/87 ölçekli model lokomotif tender Almanya’da kullanıldığı gibi kömür yükleme bölümü kısa olarak
kalıplanmış ve bu şekilde üretilmiş.





Gützold’un modeli üzerinde yapacağımız değişiklikleri gösteren fotoğraf üzerinde yapacağımız değişiklikleri gösteren ön
çalışmamız.
Tender kömür yükleme bölümü uzatılacak. Tekerlek kenarları beyaz boyanacak. Tekerlek iç kısımları siyah boyanacak.
Gerekirse duman siperlikleri sökülecek.



Model üzerindeki çalışmalarımı, ileri günlerde yapmayı planlıyorum.Yapacağım çalışmaları yine sizler ile paylaşmaya çalışacağım.
« Son Düzenleme: Aralık 18, 2012, 00:37:04 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2785
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #15 : Aralık 18, 2012, 14:02:25 »
Teoman hocam , ne keyifli bir gezi olmuş böyle , umarım sık sık gezer bize de yazarsın.( pide resmi koyma ama , karnım da açtı , çok fena oldum görünce )

Gützold'un restorasyonu da güzel olacak şimdiden belli.

Çok  yakında ben de böyle şeyler yapacağım  , Nasa'ya  sipariş verdim , fotoshopla  modeldeki değişiklikleri yaptıktan sonra enter'a basınca anında modele uygulayacak bir bilgisayar yaptırıyorum  ;D
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı yasin

  • yasin
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 44
  • İleti: 30
  • yasin
Ynt: TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi
« Yanıtla #16 : Şubat 14, 2014, 13:47:36 »
teoman abi gerilerde tcdd lojmanlari da var ileri de istasyona ait restaruant la otel ve tcdd hangarlari vardi ama eelerinize saglik yeni gördüm konuyu kusuruma bakma yin artik
yasin orhan