Gönderen Konu: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları  (Okunma sayısı 9469 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460


Saygıdeğer modeltrenciler.

Bu konumuzda; Alman Demiryolları Şirketi DRG ( Deutche Reichbahn Gesellschaft ) 2. Dönemi (1920-1945)
lokomotiflerinden Br 39 sınıfı buharlı lokomotif ile aynı dönemde kullanılmış kargo ve yolcu vagonlarının oluşturduğu
Fleischmann üretimi 1/87 ölçek model tren dizisini sizler ile paylaşacağım.

Br 39 model lokomotif ve vagonları 1990-1991 Fleischman kataloğundan inceleyip, temin etmiştim.

Modeltren koleksiyonumu oluşturma çalışmalarında, genellikle lokomotif ve vagonlarının birbirleri ile uyumlu olmalarına
elimden geldiğince dikkat etmeye çalışmışımdır.

Buharlı lokomotiflerde ve buna bağlı olarak vagonlarda özellikle görünümleri nedeni ile Alman Demiryollarında çalışmış
modelleri tercih etmeye özen gösterdim.




Modeltren üreticisi  Fleischmann 1990-1991 yılına ait katolog. Katolog kapağında yer alan Br 78 buharlı lokomotif
modelidir.



Katoloğun 23. sayfasında yer alan 3 adet modelden ortada olan Br 39 seçtiğimiz 4139 kod nolu modeldir.
Modellerin resminin sol üst köşesinde yer alan armalar lokomotiflerin kullanıldığı dönemlere ait demiryolu şirketi armalarıdır.

Br 39 buharlı lokomotif seçimimizi burada yaptıktan sonra bu lokomotife uygun vagon arayışına geçmiştik.



Katoloğun yolcu vagonları bölümünün 58. sayfasında yer alan kargo vagonlarından aynı demiryolu şirketine ait olan
ortadaki 5079 kod nolu vagonu seçiyoruz.



59. sayfada yer alan yolcu vagonlarından ortadaki 5082 kod nolu vagondan 2 adet alttaki 5083 kod nolu vagondan
2 adet seçiyoruz.



Fleischmann katoloğunda, demiryollarında kullanılan armaları tanıtıcı bilgilere de yer verilmiş.

Burada gördüğümüz Alman Demiryolları tarihindeki çeşitli dönemlerde kullanılmış olan armalar tanıtılmış.

Bizim seçtiğimiz modeller, DRG armalı 2. döneme ait olan modellerdir. (1945 öncesi Alman Demiryolları)



Alman Demiryolları kuruluşundan günümüze kadar 5 dönem yaşamıştır. Bu dönemleri ve yılları gösterilmiştir.
Bizim tercih ettiğimiz lokomotif ve vagonlar 2. Döneme aittir.

         



Fotoğrafını gördüğümüz Br 39 (39230 plaketli) Buharlı lokomotif şu anda Alman Demiryolları müzesinde DDM
( Deutschland Dampflokomotiv Museum) bulunmaktadır.

Bu lokomotife ait detay görüntüleri aşağıdaki video linkinden izleyebilirsiniz.




Br 39 buharlı lokomotif ve yolcu vagonlarının modellerini bir sonraki bölümde inceleyeceğiz.

« Son Düzenleme: Nisan 03, 2011, 22:10:44 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #1 : Nisan 03, 2011, 01:01:45 »



Flischmann Br 39 modelinden detaylar ile konuya devam ediyoruz.












Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #2 : Nisan 03, 2011, 01:03:30 »













Konumuza devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #3 : Nisan 03, 2011, 01:28:33 »












Konumuz devam edecektir



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #4 : Nisan 04, 2011, 16:54:44 »



Alman Demiryolları 2. dönem trenlerinden, Fleischmann  üretimi 1/87 ölçekli model Br 39 lokomotifi ve bu lokomotifin
çektiği vagonlarının incelemesine devam ediyoruz.




Br 39 Buharlı lokomotif, posta vagonu ve yolcu vagonları ayrı ayrı temin edilip, bir set oluşturuldu.



Br 39 ve vagonlarının oluşturduğu tren. Almanya bu tip lokomotifler uzun hatlarda expres yolcu taşımacılığında
kullanılmışlardır.



Br 39, posta ve yolcu vagonlarından oluşturduğumuz modeltrenimiz geçici olarak kurduğumuz model raylar üzerinde



Fleischmann 4139 kod. Nolu Br 39



Uzun hatlarda yolcu trenlerinde posta vagonu olarak adlandırılan bagaj ve çeşitli küçük kargolaraın taşıdığı vagonlardan
5079 Kodlu vagon modelimiz.



Posta vagonu üzerinde yer alan yazı ve şekiller, aslına uygun olarak çok güzel bir şekilde tampon baskı yöntemi ile
Fleischmann firması tarafından işlemiş.



Yolcu vagonlarının kullanıldığı yıllarda (1920-1945) vagonlar içindeki yerleşim düzenlerinde 1.sınıf, 2.sınıf ve 3.sınıf
olmak üzere 3 ayrı yolcu oturma konumları yer alırdı.

5082 Kodlu vagonumuzun özelliğinde, 3 ayrı sınıf yer düzenini gösteren numaralar gövde üzerine tampon baskı yöntemi
ile yapılmış.



Deutsche Reischbahn arması, yolcu treninin yol levhası, ve diğer servis yazıları başarılı bir şekilde model üzerine işlenmiş.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #5 : Nisan 04, 2011, 17:02:54 »





Tren dizimizin son iki vagonu 5083 kodlu 3.sınıf yer düzenin yer aldığı vagonlardan oluşmaktadır.
Bu vagon modelinin üzerine gerçek vagonda yazılan ilginç levhalardan örnekler yer almaktadır.

Trenlerin işlediği yıllarda dünyada günümüzde olduğu gibi sigara içme yasakları yoktu.
Sigara içen yolcular ile içmeyen yolcular için vagonlarda ayrı yerler ayrılmıştı.
Vagonun her iki kapısı yanına sigara içimi  ile ilgili levhalar da yapılmış.




Bir önceki fotoğrafın altında yapmış olduğumuz sigara uyarı levhalarının yakın görünümleri
Bu özelliği yansıtan levhalar vagonların gövdeleri üzerine asılırmış. Levhada yazılı Almanca ‘’Nichtraucher’’sigara
içilmeyen anlamına gelmektedir.



Burada yer alan levhada ‘Rauchen’’sigara yazılmış.Sigara içenlerin yer aldığı bölüm olduğu anlaşılmaktadır.

İncelediğimiz yolcu vagonlarının birbirlerine bağlantı yerlerinde gerçeklerinde olduğu gibi vagon arası körükler yer
almaktadır. Bu körüklerin olduğu bölümdeki diğer akssuarlarda gerçe vagonda olduğu gibi ayrıntılarla işlemiş.



Fleischmann katoloğunda bağlantı parçalarının açıklaması yapılmış. Fleischmann Profi –Kupplung olaraka adlandırılan
bu bağlantı parçaları modeltrenler içinde en kullanışlı olan bağlantı parçalarıdır.

Profi kuplörler lokomotif ve vagon modelleri bağlantılarında tamponların mümkün olduğunca en yakın konumda olmasını
sağlamaktadır.



Br 39 modeli ile vagon modellerinin bağlantılarını yakın konumda inceleyiyoruz.







Modeltren seyir duvar panosunda Br 39 ve vagonlardan oluşan dizimiz üstten 3. rafta yer almaktadır.




Fotoğrafata gördüğümüz Br 39buharlı lokomotif ve yolcu vagonları Fleischmann modellerinin aynısıdır.
Fotoğrafın alındığı link aynı zamanda Br 39u tanıtan İtalyan int.sitesidir. http://www.trainzitaliafoto.com/contenuti/storia/prussia/p10.htm


Aşağıdaki Alman wikipedia linkinde Br 39 ile ilgili bilgiler yer almaktadır.

http://de.wikipedia.org/wiki/DRG-Baureihe_39


Almanca dilinden Türkçe diline çeviri
DRG Sınıf 39
 
Sayı: 260
Üreticiler: Borsig
Yıl (lar): 1922-1927
Emekli: 1967
Tasarım: 1'D1 'h3
Cins: P 46,19
Iz genişliği: 1435 mm
tamponlar Boyu: 22 890 mm
Toplam Dingil mesafesi: 11,600 mm
Boş ağırlık: 100,4 t
Hizmet ağırlık: 110,4 t
Yapıştırıcı ağırlığı: 75,7 t
Aks yükü: 19.4 t
Maksimum hız: 110 km / h
Belirtilen Güç: 1620 PSI
Direksiyonda çapı: 1.750 mm
Önde gelen tekerlek çapı: 1000 mm
Tekerlek çapı Arka: 1100 mm
Silindir sayısı: 3
Silindir çapı: 520 mm
Piston strok: 660 mm
Kazan basıncı: 14 bar
ısıtma tüpleri sayısı: 138
duman boruları sayısı: 34
Rendeleyin alanı: 4.08 m²
Rohrheizfläche: 122,30 m²
Kızdırıcı alanı: 77,20 m²
Evaporatif ısıtma alanı: 217,01 m²
İhale: pr 2'2 'T 31.5
Su kaynağı: 31,5 m³
P tipi buharlı lokomotif lider bir çalışma ekseni, dört sürüş akslar ve bir firar sürücü aks (tekerlek düzenleme 1'D1 ', "Mikado") ile Prusya Devlet Demiryolları İhale yolcu lokomotifleri 10 idi. Alman Demiryolu sınıf 39 olarak araç nitelendiriyor

P 10 düşük dağ ağır ekspres trenler kullanılmak üzere geliştirildi Prusya geliştirilen son yolcu lokomotif temsil eder. Başmakinist Ağustos Master liderliğindeki firma Borsig tarafından planları, 1919 yılında başlayan 1922 yılına kadar, ancak, ilk teslimat gecikti.

Dört çiftli motor ona üç silindirli motoru vardı, daha fazla Alman demiryolları tarafından bile temin edildi Alman devlet demiryolları, en büyük yolcu olanlar. Her üç silindir ikinci aks üzerinde çalışıyorlardı. Ancak, lokomotif bir kısmı bazı yolların kaldırılması kullanılmaktadır sonra gelebilir ki 17 t net bir aks yükü gerekli inşaat aştı. Böylece, örneğin Elbe Wittenberg üzerindeki köprüyü kadar Luckenwalde off 1.923 birkaç makineleri göre güçlendirilmiştir.

1927 itibariyle 260 makineleri toplam üretilen ve kullanılan, demiri rayına diğer şeyler arasında, Main-Weser-Bahn, Eifel parça, Black Forest Demiryolu ve Gäubahn ve Saksonya üzerine Class 221 dizel lokomotifler yerini kadar.

Araçların orijinal tip pr 2'2 'T 31,5 için ayrı bir ihale ile teçhiz edilmiştir. Alman Federal Demiryolları de kalan kopya çok ziyaret edilen onu Witte duman deflektörleri ve tip 2'2 'M 34 ihalelerine ile. Üç, Stuttgart araçlarda bulunan son 1967 yılında piyasadan çekilmiştir.

DB Müzesi an New Market Wirsberg Alman Buharlı Lokomotif Müzesi açık 39 230, sahibi.

Doğu Almanya'da Alman Demiryollarında, Prusya P ve vazgeçilmez olmak kez 10 idi bu nedenle yeniden yapılanma programına dahil olduğunu, bu özellikle ısıtıcı için çizilmiştir yangın kutusu zorlu edildi özellikle. 85 Rekoloks 22 dizi dahil edilmiştir uzun bir çerçevenin arkasında angeschuht Rekokessel olmak için dördüncü aks vardı. Dingil mesafesi 12 150 mm yükselmiştir. Prusya kubbe kutu makineleri her birim ihale ile birlikte olabilir, böylece bir birim kubbe kutu ile değiştirildi. Ayrıca, kabin tasarımı bir birim tarafından değiştirildi. ilerici elektrifikasyon ile ancak üç silindirli motor onlar pahalı bakım ikiz motorları olarak karşılaştırılabilir, özellikle de on yıl sonra gereksiz edildi. Sadece birkaç 1968, eskimiş makineler aralığında 39,10 olarak bilgisayarlı sayıların tanıtılması ile "aktarılmıştır değildir. Hala nispeten yeni kazanlar Class 03 makinalarında kullanıldı.





Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 34
  • İleti: 246
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #6 : Nisan 04, 2011, 17:40:56 »
    Sayın Hocam;

 Verdiğiniz bilgiler ve titiz çalışmalarınız için çok teşekkür ederim. Malum bizim neslimiz buharlı lokomotiflerin dönemini ucundan da olsa yaşayamadı ve bu sebeple bize daha gizemli ve ilgi çekici gelmekte. O döneme yetişemememiz bu konu ile ilgili bilgimizi de sınırlı kılmaktadır. Sayenizde çalışmalarınızdan çok güzel bilgiler ediniyoruz...   
                                                                   
                                       Saygılar    Kerem Türker....

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #7 : Nisan 04, 2011, 17:54:18 »




Sevgili Kerem, gösterdiğin ilgiye ben de çok teşekkür ederim.

Buharlı lokomotiflerin çalıştığı dönemlere çocukluk ve gençlik yıllarında denk geldim.
Birçok kez buharlı lokomotiflerin çektiği trenlere bindim.

Özellikle İzmir’de Çiğli ve Buca hatlarına çalışan buharlı lokomotifli banliyö trenlerini çok iyi hatırlarım.

Modeltrenlere olan ilgim de zaten bu trenler sayesinde oluştu ve yıllardır da modeltrenciliğe karşı güzel
bir tutku halinde devam etmektedir.

Sevgiler
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 49
  • İleti: 505
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #8 : Nisan 04, 2011, 18:25:30 »
Teoman Abi, verdiğin bilgiler için teşekkür ederiz.Büyük keyifle takip ediyoruz....

selamlar,sevgiler....

İrfan.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 60
  • İleti: 1628
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #9 : Nisan 04, 2011, 18:36:16 »
Teoman emeğine sağlık. Tüm paylaşımlarında olduğu gibi bilgi ve resim dolu bir konu. Keyifle takip ediyoruz.

Sevgiler

Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Fleischmann 1/87 Br 39 buharlı loko. & Yolcu vagonları
« Yanıtla #10 : Nisan 04, 2011, 22:17:51 »



İrfan Bey ve Ferda Bey, güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.

Fleischmann Br 39 Buharlı lokomotif modelinin kutusundan çıkan işletim sistemini açıklayıcı broşür.



Br 39 lokomotif hakkında kısa bilginin yer aldığı ilk sayfa. Bundan  önce yayınladığımız mesajlarda Br 39 ile ilgili daha
geniş bilgileri içeren linkleri aktarmıştık.



Lokomotif kazan bölümünün ayrıntıları ve dingillerin yağlanmasını gösteren bölüm.



Tenderin dingillerinin yağlanması ve motor yapısının tanıtımının yer aldığı bölüm.

Fleischmann bu modelinde diğer lokomotif modellerinden ‘’G’’ motor yapısından farklı olarak yatay yapılı ve volanlı motor
yapısını kullanmıştır. Bu tip motorlar oldukça sesiz çalışmaktadırlar.

Fleischmann’nın bu modeli sürüş sırasında çok sesiz hareket etmektedir.