Gönderen Konu: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi  (Okunma sayısı 29504 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 1938
Ynt: TCDD 45000’lik Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #20 : Ekim 29, 2014, 16:27:31 »




Mehmet Bey, her zaman görüş ve önerileriniz ile katılımınızdan dolayı çok mutlu olacağımı belirtmek isterim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Sevgili Teoman Hocam,

Yaptıklarınızın mükemmelliğini ifade etmekten başka katılımım olamaz, zira yetenek açısından biraz şansızım, ancak en kısa zamanda  sizin elinizi şahsen sıkmak ve de yarattığınız güzelilkleri yakından görmek isterim. Bu arda  Cumhuriyet Bayramımızı da  en içten dileklerimle kutlarım.

Sevgi ve saygılarımla,

m.utkan

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #21 : Ekim 29, 2014, 17:18:07 »



Sevgili Kemal Bey, Talens akrilik boya kalemi son derece yüzeye tutunma açısından kuvvetli bir boya özelliğinde
üretilmiş içinde yapıştırıcı etkisi bulunan su özellikli boyadır.

Sizin için modelin kılavuz tekerleği üzerinde bir deneme yaptım. 1 gün önce boyadığım az önce sizin mesajınızı
gördükten sonra tekerlek yüzeyini elle tutarak parmaklarım ile ovaladım.

Boyada her hangi bir bozulma ve sıyrılma göremedim. Bu boya kalemi; TCDD ‘ye dönüştürülecek buharlı lokomotif
çalışmalarında özellikle tekerlek yanaklarının ve biyel kolları kenarlıklarının beyaza boyanmasında çok etkili aynı
zamanda kolay uygulanma açısından  da çok iyi sonuç verici bir boya kalemidir.







« Son Düzenleme: Ekim 31, 2014, 21:17:20 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #22 : Ekim 29, 2014, 17:54:28 »




Sevgili Mehmet Bey, merhaba.

İçten ve güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Tren modelciliğiniz konusunda birikiminiz buna dayalı olarak model
koleksiyonunuz ve kurgunuz her türlü övgünün üzerindedir.

Türk Demiryolu modelciliğinde çok üst noktada bir yerde bulunmanız, dostluk anlayışınız, insancıl yaklaşımınız, paylaşımcı
yönünüz  en üst seviyede takdiri hak etmektedir.

Ben de sizin ile en kısa zaman tanışmak ve bir arada olmaktan çok mutlu olacağımı en içten duygularım ile belirtmek isterim

Türkiye Cumhuriyeti’nin 91. kuruluş yılını, Cumhuriyet değerlerine sahip biri olarak, Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa
Kemal Atatürk’ü her geçen gün hasretle anarak, bu güzel bayramımızı hep birlikte mutluluk  içinde geçirmemizi en içten
dileklerimle kutlarım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

« Son Düzenleme: Ekim 31, 2014, 21:17:48 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #23 : Ekim 29, 2014, 20:56:15 »




Parça kesim işine başlıyoruz. Önce ince ve sivri maket bıçağı ile keseceğimiz parçanın kenarlarından iz belirleyici
bir şekilde kesi yerlerine kanal açıyoruz.






Kıl testere ile gövde üzerinden parçayı keserek ayırma işlemine geçiyoruz. Acele etmeden sık sık ana gövde üzerinde
gereksiz kesim yapmamak adına durup, kesilen yerleri kontrol ediyoruz.






Sağ ve sol kenarlarından testere ile kestiğimiz parçanı üst kenarına testere ile giremediğimiz için plastik maketlerde
kullandığımız detay açma aleti ile birçok kez çektirme yaparak parçayı ana gövdeden ayırmaya çalışıyoruz.





Uğraştırıcı kesim işleminden sonra sağ taraftaki parçayı bütün olarak hasarsız bir şekilde alıyoruz. Bu parça üzerinde
gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra yeniden kullanacağız.






Kazan kapağına doğru yaklaştırılmış bir konumda yerleşecek dumanlık borusunun kutusu olan bu parçayı yeni yerine
yapıştırmadan önce yapışacak yere uyumunu kontrol ediyoruz.






TCDD 45001-45062 serisi buharlı lokomotifler diğer, Br 56 sınıfı buharlı lokomotiflerden gövde yapısı nedeni ile
farklılık göstermektedir. Kazan yapısının uzun oluşu ile dumanlık yanındaki sağda ve solda yer alan bu kutunun,
TCDD’nin kullandığı  Br 56 sınıfı lokomotiflerdeki en belirgin özelliğidir.

İleri doğru kaydırdığımız parçayı kontrol amaçlı geçici yapıştırıyoruz. Kesim işi ve parçanın yeni yerine oturmasını
olumlu olarak sonuçlan bir çalışma olarak gözlemliyoruz.

Boşta kalan gövdenin yerine, evergreen plastik plakalardan parça kesilerek boşluk kapatılacak.

Ancak, kazan üstündeki baca gerisindeki kum kutusunun dibinden ana gövde kesilerek gövde uzatmasına gidilebilinir.
Bu durum ile ilgili araştırma yaparak bu konuda  gerekli çalışmanın yapılıp, yapılmayacağına karar vereceğiz!






Aşağıdaki fotoğrafta ekleme yapılacak parçalar görülmektedir. Üstte yer alan mevcut boyda olan modelimiz, altta yer alan
görüntüde ise uzatılması düşünülen ekleme yapılmış sanal şekildeki modelimiz.

İkici fotoda Beyaz 1nolu parça gövdede açılan boşluğun yerine kapatılacak kısım. Beyaz 2 nolu parça lokomotif gövde
kenarında yürüme bantının uzatılacağı parça.

Sarı renkli 3 nolu parça TCDD Br 56’larıdaki gövde uzunluğundan dolayı gövdenin uzatılması için kullanılacak parçayı ifade
etmektedir.




« Son Düzenleme: Ekim 31, 2014, 21:18:13 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #24 : Ekim 30, 2014, 22:00:40 »





Br 56 model lokomotifin baca ile kum kutusu arasında yapacağımız ekleme için kesim yapacağımız yeri belirledikten sonra
kıl testeresi ile kesime başlıyoruz.

Kesim yapacağımız yer kum kutusunun dibinden olup, kesim anında modeli çevirerek kıl testeremiz ile kesimi yapıyoruz.







Bir uçtan başladığımız kesimi ortaya doğru ve daha sonra diğer uca gelerek sağa ve sola kaçırmadan düzgün bir şekilde
parçayı kesmeye çalışıyoruz.







Kesim çalışmamızı sorunsuz olarak tamamlıyoruz. Kestiğimiz parçaların, ekleme yapılacak yerlerinde düzgün olmasına
dikkat etmemiz gerektiğinden kesimi milim milim acele etmeden gerçekleştirdik.







Kestiğimiz parçaların üzerindeki talaşları temizleyip, kesilen yüzeylerin üzerinde kalan çapakları zımpara ile düzelteceğiz.







Kesilen yüzeyler tefsiye edilerek yapıştırılacak duruma getirildi. Modelin kesitinden, plastik dökümün ne kadar kalın olduğunu
görüyoruz.








Kesilen iki parça arasında, ekleme yapacağımız boşluğunu dikkatle inceleyip, ekleme yapılacak plastik parça ölçülendirmesini
yapıyoruz.







« Son Düzenleme: Ekim 31, 2014, 21:18:44 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #25 : Kasım 01, 2014, 00:10:41 »





Modelimizin ekleme yapacağız parçasını, ‘evergreen' plastik plakalardan 0.40 mm  kalınlığı olanının en uygun plastik parça
oluşturacağını saptadıktan sonra 1/87 ölçeğe göre uzatılacak ek yerinin modelde 4.5 mm olacağını yaptığımız ölçümlerden
tespit ediyoruz.

Ek yapacağımız parçayı ‘evergreen’ plastik plakadan keserek yapıştırma işlemine geçiyoruz.






0.40 mm kalınlığı olan ‘evergreen’ parça kıvrılabilir orta kalınlıkta yapacağımız eklemeye göre tam uyumlu olacak bir
parçadır. Bu parçanın incesi zayıf kalabileceği gibi daha kalının da kıvrılma açısından zorluk çıkaracak olması 0.40 mm
kalınlığın en uygun olması bu yüzdendir.

Hazırladığımız şerit şeklindeki plastik parçayı, lokomotif modelinin baca kısmındaki küçük parçadan yapıştırma işlemine
giriyoruz.

Burada kullanacağımız yapıştırıcı; Japon yapıştırıcı diye bildiğimiz genel amaçlı hızlı yapıştırıcıdır.

Kıvrımlı olan yüzeye yapıştırma işlemini, belli aralıklar ile yapıştırıyoruz. Yapıştırıcı sıvı olduğundan dolayı akışkan ve
yayılması çok olacağından,  iç taraftan yapıştırıyoruz  ki ! dış yüzeyde modelin üzerinde olumsuz bir görüntü yaratmasın.






Parçanın yapıştırmasını tamamladıktan sonra yapacağımız işlemde ölçü kaçıklığına meydan vermemek için şeridin fazlalığını
biraz paylı kesiyoruz. Buradaki acımız, lokomotifin modelin gövdesindeki kesik bölümde kenarların bir
hizada olmasını sağlamaktır.






Eğe ile birleştirilen parçaların tesviyesini yapıyoruz. Zımpara ile son düzeltmeyi yaptıktan sonra kazan ile birleştirme
yapmaya hazırlanıyoruz.






Dumanlık bölümündeki eklenen parçayı bu kez kazan bölümünde gövdeye ekliyoruz. Yapıştırıcıyı daha önceki işlemde
olduğu gibi dış yüzeye yayılmaması için yine içeriden sürerek yapıştırmayı gerçekleştiriyoruz.






Gövde üzerinde ekleme çalışmamızı tamamlayıp, gövde uyumu kontrolünü alt şasiyi takarak yapıyoruz.

İsveç ‘Nohab’ firması üretimi olan Br 56 sınıfı TCDD 45001-45062 plaket numaralı bu lokomotifler, Türkiye için
üretildiklerinden neden se Türkiye dışında kullanılan Br 56 sınıfı lokomotiflerden kazan gövdesinin uzun oluşu
(baca ve kum kutusu arası alandaki  ölçü farklılığı) özelliği ile ayrılmaktadır.






Modelin tekerlek şasisini de takarak kazan ve şasi uyumunu, yaptığımız eklemenin doğruluğunu test etmek amacı ile
gözlememizi yapıyoruz.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #26 : Kasım 02, 2014, 01:26:15 »





Kazan ön kısım sağ ve soldaki diğer açıklıkları ‘evergreen’ plastik parçalardan kesip yapıştırarak tamamladık.

Dumanlık ile silindir kutusu arasındaki boruları kapatan parçayı  modelde yerini değiştireceğimiz için bu parçaları
yerinden düzgün bir şekilde kesip çıkarmıştık

O her iki parçayı ileri alıp yerine yapıştırdık. Şasi ile kazan arası yürüme paneline de ekleme yaptık.






Kazan ile alt şasi bağlantısını tekrar geçici olarak birleştirerek parçaların uyumunu kontrol ediyoruz. Bu arada
parçaların arasındaki boşlukları da macun ile kapatarak gerekli düzeltmeleri yapıyoruz.






Ekleme yaptığımız parçaları kontrol amaçlı geçici olarak birleştirip, akrilik boya ile boyuyoruz. Hataların tespit edilmesi
ile tekrar düzeltme işlemlerini ele alacağız.






Geçici kontrol amaçlı boya işlemlerinden sonra model lokomotifimizin değişik açılardan gözlemleyerek kontrollerini  yapıyoruz.












Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #27 : Kasım 03, 2014, 01:18:50 »



Bu bölümdeki çalışmamızda model üzerinde işleyeceğimiz yer ; dumanlıktan silindir kutusuna giden borularınkapatıldığı
kutuların ikicisi olan kıvrımlı ve  alt kısımda yer alan silindir kutusu ile bağlantılı olan parça.

Aşağıdaki fotoğrafların görüntülerinden yararlanarak bu çalışmayı ‘evergreen’ plastik plakalardan yapımına başlıyoruz.






Piston kutusuna bağlanan kıvrımlı bu kutuyu model üzerinden ölçeklendirerek önce kağıt üzerinde eskiz yaparak plastik
parçaların ölçüsünü belirliyoruz.

Kutu yapımı için önce sağ ve sol parçalardan ikişer adet keserek yapıma başlıyoruz.

İlk olarak model üzerinde şeklin doğruluğunu ve yapıştırılacak yerin tespitini yapıyoruz.






İki parçayı birleştirecek şeritler kesip,  Japon yapıştırıcı kullanarak plastik parçalardan  3 boyutlu kutu çalışmasını yapıyoruz.

Fotoğraf incelemesi ile birlikte şeklin en doğru bir şekilde ortaya çıkması için çalışmamızı sürdürüyoruz.






Fotoğrafta görüldüğü gibi alt parçanın kıvrımlı yapısı ve piston kutusu bağlantısını inceliyoruz.






Evergreen plastik malzemeden yaptığımız kutucukları model üzerine geçici takarak, fotoğraftan da yaralanıp,
kontrolümüzü yapıyoruz.






Fotoğrafta görüldüğü gibi  TCDD 45001-45062 seri lokomotiflerinde, dumanlıktan gelip, pistona kutusuna giden buhar
taşıyıcı boruları kapatan kıvrımlı kutunun konumunu ön görüntüsünden inceliyoruz.






Model üzerine geçici taktığımız evergreen  plastik parçalardan yaptığımız çalışmayı fotoğraflar ile karşılaştırmalı
olarak inceliyoruz..

Bu parçaların boyaması yapılarak, sağ ve soldaki piston kutusu önündeki yerlerine model üzerinde yapıştırılacak.






Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 45
  • İleti: 695
  • Mehmet erdo?an
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #28 : Kasım 03, 2014, 09:31:12 »
Teoman hocam çalışmalarınıza hasret kalmıştık.forumu yine renk kattınız.emeğinize sağlık.selamlar.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #29 : Kasım 03, 2014, 15:47:03 »



Mehmet Bey, merhaba.

Çalışmalarımız ile ilgili duygu ve düşüncelerinize çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoan Kardaşlar




Modifiye yaptığımız Piko Br 56 model buharlı lokomotifte bacanın solunda yer alan dinamo, TCDD 45001-45062 serisi Br 56
lokomotiflerde bacanın sağında yer almaktadır. Bu durumu dikkate alarak model üzerindeki dinamo parçasını kesip, model
üzerinde bacanın sağına alacağız.

Aşağıdaki fotoda Piko Br 56 model üzerinde bacanın solunda bulunan dinamo parçası görülmektedir.






TCDD geçmiş yıllarda sıcak vaziyette TCDD 45027 plaketli makinanın baca solunda yer alan dinamosu ve onun altında yer
alan tutamaç çubuğu görülmektedir.

Bu görüntüden yararlanıp, model üzerinde gerekli işlemi yapacağız.






Modelimizde görülen dinamo, dumanlık bölümünde tadilat yapmadan önce tespit ettiğimiz dinamoyu gözlemliyoruz.
Bu parçayı maket bıçağı ile keserek bacanın soluna alacağız.






TCDD kullanılan Br 56 sınıfı 45001-45062 serisi makinalarda olduğu gibi bacanın sağ tarafına yapıştırıyoruz. Ayrıca dinamo
altına  ve gerisinde uzatma yaptığımız parçanın üzerine küçük boru ilavesini ince yuvarlak çubuk plastik parçalardan yaparak
yerlerine yapıştırıyoruz.







Kazan üzerindeki tadilatları tamamladıktan sonra boyama işlemlerine sıra geldi. Bu arada markiz dış sağ ve sol cephesinde
pencere altında yer alan Alman Demiryolları yazı ve numaralarını da silip markizi de boyamaya hazırlıyoruz.

Boyama sırasında el değmeden boya yapılması durumunda  kürdanlardan yararlanıyoruz. İç kısımlarda boya almayacak uygun
bir yerden Japon yapıştırıcı ile geçici olarak tutturduğumuz kürdan çubukları asa akrobatına tutturup, sprey boya ile boyama
yapacağız.

Buharlı lokomotif modellerde tadilat sonrası en uygun kullanılan boya; Tamiya Sprey mat siyah TS-6 kodlu sprey boyadır.






Boya öncesi saf alkol ile modelin gövdesini temizledikten sonra sprey  boyayı yaklaşık 15 cm   mesafeden soldan sağa
doğru bir kat olacak şekilde atıyoruz. Boya bir süre kurduktan sonra ikinci kat boya atarak sprey boya atımını tamamlıyoruz.

Sprey boya çalışmalarında kesinlikle üst üste gelecek şekilde boya atılmamalıdır. Belli aralıklar ile birkaç kez boya atılmalıdır.
Aksi takdirde model üzerine atılacak fazla boya akıntılara neden olabilir.






İkinci kat sprey boya atımından sonra boyanın kurumasını bekliyoruz. Boyanın markiz ve kazanda kurumasından sonra hazır
boyama işlemlerine girmişken, markiz içi boyama  işlemlerine devam edeceğiz.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #30 : Kasım 04, 2014, 00:07:35 »





Markiz içinde kumanda panelinin boya çalışmaları için hazırlık yapıyoruz. Burada beyaz, kırmızı, siyah ve metalik altın rengi
ile kuru pastel toz boyalar kullanacağız.

Önce kırmızı rengin tutturulması için kırmızı boyanacak parçaları astar niteliğinde beyaz ile boyuyoruz. Daha sonra kırmızı
rengi uygulayacağız.






Renkleri belli bir sıraya göre kullanıyoruz. Metalik sarı pirinç rengini genellikle borularda kullanıyoruz.






Kırmızı rengi vanalar, hareket ettirme kollarında, tutamaçlarda kullandık. Göstergelerde iç beyaz dış kenarlar metalik sarı
pirinç rengi uyguladık.

Zeminde ahşap rengine uygun kahverengi ve siyah uygularken kuru toz pastel boyalar ile kömür kapağı ve çevresini
özellikle kömür tozları görüntüsünü vermeye çalıştık.

Panelin zemindeki siyah boya üzerine belli yerlere gri tonlarda kuru toz pastel ile çok az kirletme uyguladık.






Markizin dış kaportasını takıp, iç kısmı bir de bu şekilde görüntüledik.Gerçi burası normal olarak modele baktığımızda pek
görülmese de biz yine de markiz içi konumunu renkli görünüme dönüştürdük.






Br 56 sınıfı TCDD 45001-45062 serisi lokomotiflerin içinde Çalık Müze ‘de sergilenen 45002 plaketli lokomotifi örnek alıp,
model üzerinde bu numaraları uygulamaya karar verdik.

Markiz sağ ve sol pencere altında yer alan plaket takımını dijital baskı ile kendinden yapışkanlı çıkartma bastırdık.

Plaket çıkartmalarını modele uygulama aşamasında; maket bıçağı, cımbız ve kulak temizleme pamuğu kullandık.









Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #31 : Kasım 06, 2014, 00:24:35 »





TCDD 45002 gövde yapısında, kazanın silindir görünümünde kazan parçalarının ek yerlerinin  üstünde metal pirinç şeritler
bulunmaktadır. Bu özellik buharlı lokomotiflerin kazan ek yerlerinin kapatılmasında görülmektedir.

Üretimden yeni çıkışmış lokomotiflerin kullanım aşınmaları, buna bağlı iklim şartlarının  etkisi ile boyalarında  eskimeler olur.
Metal pirinç şeritler de zaman içinde okside olup, renkleri kararır. Lokomotiflerin bakıma alınıp, yeniden gövde boyamalarının
yanı sıra bu şeritler de sarı yaldız ile boyanır.

Çalık Müzede bulunan TCDD 45002 plaketli lokomotifin kazan yapısını örnek alarak sarı pirinç şeritleri model üzerinde
yansıtmaya çalışacağız.






Vinil malzemeden ince şeritleri maket bıçağı ile keserek çıkarıp, model üzerine kürdan ve cımbız yardımı ile yapıştırıyoruz.






Gerçek lokomotiflerin kazan üzerine ek yerlerini kapatıcı metal pirinç şerit görünümünü, model üzerine yansıtmaya çalıştık.






Şeritlerin tutamaç ve buhar kumlama boruları arsından ve altların geçirerek kazan üzerine yapıştırmamız bir hayli güç oldu.
Ancak sabır ve dikkat gösterilerek bu şeritlerin yapıştırılmasında olumlu sonuç elde edebildik.






Markizin pencere çerçevelerinde metal görünüm verebilmek için bu kez ince fırça kullanarak metalik pirinç görünümünü
metalik bronz  renk ile vermeye çalıştık.






Markizin sağ ve solunda bulunan pencerelerinin çerçevelerini boyayarak kazandakimetal çerçeveler ile bir bütünlük
sağlıyoruz. Görsel olarak bu şekilde buharlı lokomotifimiz TCDD lokomotiflerine daha yakın bir görünüm kazanmış oluyor.









Çevrimdışı bvicil

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 38
  • İleti: 85
  • (Web)? Software Developer
    • www.vicil.name.tr
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #32 : Kasım 06, 2014, 09:13:10 »
Teoman Hocam, ellerinize yüreğinize sağlık. Harika işler ve paylaşımlar yapıyorsunuz. O değerli ellerinizden öpmek için muhakkak bir gün sizi ziyaret etmek niyetindeyim.

Elleriniz ve yüreğiniz dert görmesin.

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 1938
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #33 : Kasım 06, 2014, 13:25:58 »
Soluksuz bir şekilde izliyorum...tek kelimeyle MUHTEŞEM, Teoman Hocam.... :o :o :o

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 57
  • İleti: 311
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #34 : Kasım 06, 2014, 19:07:00 »
  Teoman Bey ellerinize sağlık muhteşem oluyor yine.Görüşmek dileğiyle, selamlar saygılar.
                                                                                               

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #35 : Kasım 06, 2014, 20:48:14 »





Bünyamin Bey, Mehmet Bey, Sedat Bey, merhabalar.

Konuya göstermiş olduğunuz ilgiye ve güzel sözlerinize çok teşekkür ederim.

Hep birlikte bu güzel MTK Forum ortamında güzel paylaşımlar içinde olduğumuzdan dolayı çok mutlu bir birliktelik
içindeyiz.

Bir gün hep birlikte yüz yüze görüşmek dileklerimle, sevgiler, saygılar.

Teoman Kardaşlar






Br 56 sınıfı TCDD 45001- 45062 serisi model üzerindeki çalışmamıza devam ediyoruz.

TCDD’ de kullanılan  Br 56 sınıfı NOHAB üretimi bu lokomotif modelini, olabildiğince tam TCDD modeli olarak ortaya
çıkarmaya gayret ediyorum.

Elimden geldiğince her ayrıntıyı inceleyip, model üzerinde gerekli değişiklikleri yaparak, sonuca ulaşmaya çalışıyorum.

Umarım istediğim sonuca ulaşabilirim.


Şasi üzerinde boyama çalışmalarımızda, fren sistemini söküp, siyah boya ile boyuyoruz.

TCDD’ de kullanılan buharlı lokomotiflerin alt şasilerinde genellikle siyah hakimdir.

Bu durumu dikkate alarak, fotoğraflardan incelemelerimiz ile boyaları gerçeğine uygun bir şekilde yapıyoruz.






Tekerlek dizilimlerinin arkasında kalan şasinin dış yan boklarını, siyah boyama için tekerlekleri cımbız ile bağlantılarını
bozmadan kaldırıyoruz. İnce fırça ile boyama işlemini sürdürüyoruz.









Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2776
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #36 : Kasım 06, 2014, 22:54:47 »
Pirinç çubuklardan sonra akıl ve mantık sınırlarım çok zorlandı , konuyu takip etmeyi bırakıcam sanırım... :)

Körfez köprüsü bitse de , gelip gözümüzle görsek.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #37 : Kasım 08, 2014, 00:41:14 »





Sevgili Kemal Bey, akıl ve mantık sınırlarımı ben de çok zorluyorum.

Ancak modelcilikte tutku haline dönüşmüş bu detaycılık anlayışı, bazen  baskın çıkıyor.

Siz yine de bu konuyu takip etmeyi devam ettirin. Körfez köprüsü bitmeden bir gün kapınızı çalar bu lokomotifi sizin
kurgunuzda hareket ettirmeyi gerçekleştirebiliriz.


Bütün TCDD buharlılarında olduğu gibi TCDD 45001-45062 serisi lokomotiflerde de şasinin genel yapısı  ve tekerleklerin
iç kısımları siyah olup, kırmızı renk Alman buharlı lokomotiflerine göre çok az kullanılmıştır.

Tekerlek dış kenarlarında ise yine beyaz boya olmazsa olmazlardandır. Bu özelliği biz de model üzerinde uygulayacağız.






Tekerleklerin alt kısımlarını siyah boyadıktan sonra en uğraştırıcı yerlerden biri olan tekerlek iç kısımlarının siyah ile
boyanmasına geldi.

İnce fırça ile tekerlek çubuklarını tek tek boyamaya başlıyoruz. Bu durumda sabrımızı zorlamaktan başka çare kalmıyor.
Sonuca gitmenin tek yolu sabırlı olmak!






Modelimizin 4 tekerleğinin boyama işlemini tamamlıyoruz. Önce kılavuz tekerleklerini boyamıştık. Onların boyanması
çok daha kolay olmuştu. Biyelleri sökmeden boyama yapmamız tabiî ki işi bir hayli zorlaştırmaktadır.

Buharlı lokomotif modellerinde kesinlikle biyel kollarının çıkarılmaması gerekir. Onların üretiminde belli şablon kullanılarak
ölçülü montajları yapıldığından dolayı sökülmesi durumunda eski ayarını tutturmak çok zor olmakta buna bağlı olarak
hareket etmesi sıkıntı yaratmaktadır.






Kazan gövdesi ile şasi arasında bulunan kaza bağlantı panelleri kırmızı renk olarak modelde verilmiştir. Bu özellik
Alman Demiryolları buharlılarında aynıdır. TCDD buharlıların da ise siyah boyalıdır.






Siyah boya ile kazan bağlantı panellerini TCDD renklerine uygun olarak boyuyoruz.






Çamlık Lokomotif Müzesi’nde bulunan TCDD 45002 plaketli makinenin tekerlek ve şasi renklerini bir kez daha fotoğrafından
inceleyip, gözlemliyoruz.






Yukarıdaki fotoğraftaki tekerlekler üzerindeki renk düzeni  ile modelimizde tekerlek renklerinin düzenini karşılaştırarak
çalışmamızın kontrolünü yapıyoruz.

Biyel kollarının üzerinde de renklendirme çalışmalarının gerekliliğini saptıyoruz.







Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2776
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #38 : Kasım 08, 2014, 21:14:05 »
Ah hocam , bir klüp yemeği yapsak da görüşsek gerçekten.Biz bir türlü İzmir'e gelmeyi beceremedik.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #39 : Kasım 10, 2014, 00:16:59 »




Sevgili Kemal Bey, klüp yemeği önerinizin bir an önce gerçekleşmesini temenni ederim. Benim de zaman olarak
şartların uygun olması durumunda, mutlaka aranızda olmak ve görüşmek en büyük dileğimdir.





Piko ve Gützold üretimi 1/87 ölçekli Br 56 model buharlı lokomotiflerin dingillerindeki tekerleklerin sağ ve solundaki
diziliminde 3 tekerleğin iç kısımdaki ağırlık parçası üzerinde delik bulunmaktadır. Bu durum gerçeği ile bağdaşmadığı
gibi ne amaçla yapılmış olduğu da bilinmemektedir.

Görüntü olara son derece rahatsız edici bir görünüm olduğundan bu delikleri kapatmaya çalışacağız.






‘Plastruct’ marka ince plastik yuvarlak çubuklardan 040 çapında olanlardan parçalar kesip bu deliklerin içine
yapıştırarak tıkama yapıyoruz.






Çubukları yapıştırdıktan sonra fazlalıkları kesip, zımpara ile düzeltme yaptıktan sonra kırmızı renk ile boyamasını
yapıyoruz.






Tekerlekler üzerinde bulunan bu delikleri de kapatarak gereksiz olarak yapılmış bu kötü görüntüyü ortadan kaldırmış
oluyoruz.