Gönderen Konu: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması  (Okunma sayısı 218693 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #280 : Ekim 04, 2011, 23:31:23 »
şu bir çok abilerinizin kurgu vs'sin den öte epeydir bizi keyifle meşgul eden binayı biraz üstten ve toplamını içercek şekilde bir resim çekin koyun.
bir de tam olarak  gar binasınının ölçülerini ölçüleyip yollayın. bi şekilde acizane fikir verebiliriz..

Çevrimdışı smiyrna

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 89
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #281 : Ekim 05, 2011, 06:48:50 »
ellerinize sağlıkk ışıklandırma ile çok hoş  :)

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #282 : Ekim 05, 2011, 10:40:22 »
Ozan bey
İşin en önemli kısmına geldiniz
Bir maketin en önemli unsuru çatı
Benim tahminim



Bu şekilde olabilir

Yanlız piramitin yüksekliği kemeri geçmemeli hatta bitraz altında olabilir



Gene hobbytıme da 1/100 ölçek schulz çatı kaplama mevcut
Tabiiki bu kadar uzunlukta bir çatı iki parça ve seyyar yapılmalı

Çevrimdışı smiyrna

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 89
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #283 : Ekim 05, 2011, 12:53:29 »
doğru söylüyorsunuz çatı çok önemli.. benim fikrim iç kısımda kalan diğer duvarlarında bitmesi gerektiği. ve çatı üçgen tek parça değil. ozana allah kolaylık versin..

Çevrimdışı Gökhan AKTAN

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 46
  • İleti: 42
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #284 : Ekim 05, 2011, 19:31:19 »
selam çatı için detay yaratmaya çalıştım umarım anlarsınız resimden



Çatı 3 parçalı olup uzunluk 149 Cm dir dış iki yandaki çatıların yüzeyleri 8 cm olup ortadaki çatı 7 cm dir

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #285 : Ekim 05, 2011, 20:01:32 »
gökhan kardeşim.mimar olarak belirteyim. en doğru çözüm budur.
bu tür uzun ve büyük binalarda beşik çatı olmaz zaten. geriye gene işçiliğiniz kalıyor..
ihsan beyin dediği gibi kremit kaplama malsemesi edineceksiniz bir şekile.. alttaki düz altyapı için ise gene dakota ve foreks uygundur..
bu arada bilemiyorum binada baca varmı ama.. hem ici görünüp hem de çatısı olan maketlerde çatıyı kaldırıp koymanın en guzel yolu bacalarındandır..
 ha gayret.. sona bayağı yaklaştınız.. kolay gelsin.
sevgilerle....

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #286 : Ekim 06, 2011, 20:27:21 »
haldun abi ve ihsan beyin dedikleri gibi çatı beşik çatı şeklindedir. fakat çatı üç tane beşik çatıyı yan yana koyulmuş şekildedir.




şu anda kabataslak çizdiğim resimde de görülülüyor. bir sorun var ki biz bu kadar güzellikleri çatının altında bırakmaya bir türlü gönlümüz razı olmadı. makete başladığımızdan beri bütün hesaplamalarımızı çatının açılabilir bir şekilde hayal ediyorduk. bundan dolayıdır ki binanın içiyle çok uğraştık ve bire bir aynı işçiliği yapmaya çalıştık.
bir başka konu ise bu kadar uzun binanın içinde trenlerin devrildiği veya raylarda arıza çıktığı takdtirde çatı sabit olduğunda müdahale etme şansımız hiç yok.
resimde kırmızı çizgilerle gösterdiğim duvarların üzerine ray sistemi döşemeyi düşünüyordum. böylelikle çatı sona doğru kayacaktı. bu sefer de kiremit altındaki konstrüksiyonları da yapmanın hiç bir anlamı kalmayacaktı.ilk düşüncem buydu.


« Son Düzenleme: Ekim 06, 2011, 20:36:35 Gönderen: Ozan Dik »

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #287 : Ekim 06, 2011, 20:34:59 »


wonderland' daki Hamburg tren istasyonunun model çalışmasında da bizimle aynı konudan muzdarip olmuşlar. ve çözümü resimde görüldüğü gibi demir konstrüksiyonları koyup çatının üzerini örtmemişler.
banada bu fikir çok mantıklı geldi. sizlere bu fikir nasıl görünüyor ?

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #288 : Ekim 06, 2011, 22:10:42 »
Bence çatı açılabilir şekilde olsa bile çatı yerinde iken içinin mutlaka görünmesi gerekli. Bu ölçülerde ve bu kadar emek dolu bir binayı sadece dışardan izlemek çok yazık olur.

Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #289 : Ekim 07, 2011, 22:57:58 »
alsancak peron kısmının sol yanının aydınlatma direkleri





Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #290 : Ekim 07, 2011, 22:59:26 »
bizim maketin aydınlatma direkleri


Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #291 : Ekim 07, 2011, 23:00:13 »
yakın detay



Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #292 : Ekim 08, 2011, 00:01:55 »
ozancığım.
ellerinize sağlık. spotlardan sokak lambalarına kadar gayet başarılı çalışmalar yaptınız.
daha önce konuştuğumuz digital vs aydınlatma için bence gerek yok.bu tek bina için herşey yeterli..
çatı konusunda da, kostrüksiyonlar konusunda yardımcı olabiliriz(pleksiglastan cnc kesim makas istersen)
üstüne sadece şeffaf pleksiglas koyarsın.

Çevrimdışı smiyrna

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 89
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #293 : Ekim 08, 2011, 00:20:58 »
haldun abicim
şeffaf çatı fikriniz çok güzel bir de demonte olursa sanırım güzel olur.
fikir ve destekleriniz için teşekkür etmek istiyorum.
iyi geceler.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #294 : Ekim 08, 2011, 12:47:42 »
Ozan bey

Çatı açıklığı 149 cm yani 1.5 metre hangi malzemeyi kullanırsanız kullanın  çatı taşıma esnasında esner
Çatıyı seyyar olacak şekilde bölebildiğiniz kadar bölün
Yani bilmiyorum tarifi uygunmudur ''Modüler çatı'' denebilir

Resimlerdeki  çatı konstrüksüyonuna  dikkatli bakarsanız  burada çözüm verilmiş




Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #295 : Ekim 09, 2011, 13:53:24 »
ihsan bey çatı  konstrüksüyonuna  dikkatli baktım gözüm korkuyor :)
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2011, 14:10:49 Gönderen: Ozan Dik »

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #296 : Ekim 09, 2011, 14:16:16 »
alsancak tren garı peronlarının dışındaki tabela





ölçeğimize uygun bir sekilde seffaf fleksi galslardan seklimizi kestim seffaf yaptım çünkü kardesim gökhan  altan ışıklandırma yapacak




Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #297 : Ekim 09, 2011, 14:19:54 »
fotoshopta hazırladımız çıkarmaları yapıstırdım üzerine





Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #298 : Ekim 11, 2011, 23:45:23 »
çim ve çicekliklerin kenar taslarını olusturmak için dakotanın kenarlarını ovallestirip  kestim





uygun ölçülerde birlestirdim





Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir alsancak garı 1:87 ölçekli yapım aşaması
« Yanıtla #299 : Ekim 11, 2011, 23:49:12 »
daha sonra taş aralarını belirlemek için pınar çizgiler oydu





ve ana renklerine boyadı