Temmuz 24, 2014, 05:54:42 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
Foruma üye olmak isteyen arkadaşlarımızın başvurularında isim, soyisim, yaş, yer ve telefon numarası bilgilerini eksiksiz ve doğru vermelerini bekliyoruz.
Eksik bilgi ile başvurular kabul edilmeyecektir, bilgileri eksik veya yanlış olan üyelikler kaldırılacaktır.
Foruma yeni üye olan arkadaşlarımızın kendileri ile ilgili kısa bir tanıtımı "Yeni üyeler lütfen kendinizi tanıtın" bölümünde bir mesaj ile yapmalarını bekliyoruz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Konya Tramvayları Ve Roco Modelleri  (Okunma Sayısı 18300 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« : Kasım 15, 2008, 10:01:08 »


Saygıdeğer modeltrenciler, Roco modeltren firmasının ürettiği 1/87 ölçek model tramayların
gerçekleri, Konya şehrimizin toplu taşımacılığında 1992 yılından bu yana ve günümüzde
kulanılmakta olan tramvaylardır.

Bu tramvaylar Konya'dan önce Almanya'nın Köln şehrinde; 1970'li yıllardan, 1990'lı
yılların sonlarına doğru kullanılmışlardır.

Demiryolu modelleri sevdalısı olarak, bu tramvayların, Ülkemizde de kullanılıyor olması ve
birebir aynı görünümlerinin 1/87 ölçekte modellenmesi ilgimi çektiğinden dolayı Roco'nun
ürettiği 2 ayrı renkte olan bu tramvay modellerinden temin ettim.

Görünümleri çok hoş olan model tramvayların gerçeklerinin; Konya Büyük Şehir Belediyesi
tarafından kullanımda olduğundan bu taramvayla ile ilgli internet üzerinden bir
araştırma yaptım.

Çeşitli yerli ve yabancı internet sitelerinden ulaşabildiğim fotoğraf ve bilgileri derleyerek,
bu tramvayların Konya'ya gelişleri ile ilgili bir sunum hazırlamaya çalıştım.
Ayrıca elimde bulunan modelleri de sizlere tanıtmaya çalışacağım.


1.BÖLÜM



Konya Büyük Şehir Belediyesi şehir içi ulaşım hizmetlerinde kullanılan, Alman ''Siemens Ag''
Firmasının üretimi olan bu tramvayların çalıştığı, Konya Hafif Raylı Sisteminin temeli;
13 Temmuz 1987 yılında atılmış ve bu sistem Eylül 1992’ de hizmete girmiştir.

Almanya’nın Köln şehrinde uzun yıllar hizmet veren bu tramvaylar 1980 yılların sonlarında
Almanya ve Türkiye arasında yapılan anlaşmalar sonucunda, Köln şehir içi ulaşımında
kullanılan tramvaylar Konya’ ya getirilerek 1992 yılından bu yana kullanılmaya
başlamışlardır.

Türkiye’de geçmiş yıllarda İzmir, İstanbul ve Konya’da kullanılan tramvaylar ne yazık ki 1950
yıllardan itibaren kullanımlardan kaldırılmışlardır.En son İstanbul’da işleyen tramvaylar,
1960'lı yılların ortalarında tamamen hizmet dışı bırakılarak Türkiye’de tramvay kullanımı sona
erdirilmişti.

25 yıl süren tramvay hasreti, 1980 yılların sonlarında Konya belediyesinin şehir içlerinde toplu
taşıma araçlarında tekrar tramvaydan yaralanma girişimi ile Türkiye’de 2.dönem tramvay
kullanımı başlamıştır. Bu yüzden Konya’da şehir içi toplu taşımaya yönelik
başlatılan tramvay çalıştırılması girişimi Türkiye şehirlerinde tramvay kullanılmasına öncülük
etmesi bakımından önemlidir.

Köln tramvaylarının Konya'ya getiriliş fotoğrafları Klaus Meschede aittir. Kendilerine tarihi
belge değerindeki bu güzel fotoğraf çekimleri için teşekkür ederiz.


Konya ve Köln şehirlerinn yetkilileri ile yapılan anlaşamalar neticesinde, ilk 15 adet tramvay
yenileme çalışmaları sonucunda Türkiye'ye gönderilmiştir.

101 ve 116 numaraları verilerek ilk parti tamamlanmıştır. Yukarıdaki fotoğrafta ilk yenilemesi
yapılan 101 numaralı tramvay Kırmız-Beyaz boyanarak gidiş yönünün ön kısmına Konya
Belediyesi logosu yapılmıştır.


Türkiye'ye gönderilmek üzere hazırlanan ilk tramvaya; Türk bayrakları asılarak yetkililerce
devir-teslim yapılmıştır.


101 numaralı olan ilk tramvay uzun bir Tır'a yüklenerek yola çıkarılmıştır.


Tramvaylar önce Almanya'da tırlar üzerinde karayolu ile taşınarak, İtalya üzerinden deniz
yolu ile Türkiye'ye doğru yola koyulmuşlardır.


İtalya'da gemiye yüklenen tramvaylar, ülkemiz Mersin şehrimizin Limanı'na doğru gemiyle
yolculuklarına devam etmişlerdir.


Mersin limanında gemiden alınan tramvaylar tekrar Tır'a yüklenerek, Mersin, Erdemli,
Silifke, Mut, Karaman ve Konya karayolunu takip ederek Konya şehir merkezine getirilmişlerdir.
Silifke-Mut arası Toros dağlarına tırmanış görüntüsü.


Toros dağlarının yükseklerinde kar bulunmaktadır. Üstteki fotoğrafta kıyılara yakın kesimler
günlük güneşlik görülürken Toros dağlarının zirvesinde ünlü Sertavul Geçidi olan bu bölge
karlarla kaplıdır. Her iki fotoğrafta 24 Aralık 1988 yılında çekilmiştir.

Bu fotoğrafta bir başka ilginç görünümde; bizlerin demiryollarında gördüğümüz rampalardaki
ranfor olayının burada kara yolunda yapılmış olmasıdır.

2. Bölümde bu yazı dizimize devam edeceğiz.
Logged

Atilla Sülün
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Atilla Sülün

Yaşadığı Yer:
Aydın

Yaş: 36

Mesaj Sayısı: 356



« Yanıtla #1 : Kasım 15, 2008, 10:22:39 »

yıllarca bu tramvaylara binmiş birisi olarak çok duygulandım ve o eski günleri hatırladım. benim de aklımdan bunlardan iki tane alarak alaattin tepesi-otogar dioraması yapmak geçiyordu. inşallah bu hayalimi siz gerçekleştirirsiniz.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #2 : Kasım 15, 2008, 17:13:43 »


Atilla Sülün Bey, ilginize ve temenninize çok teşekkürler.


2.BÖLÜM



Tramvaylar, Köln şehrinden yola çıkmış gelirlerken Konya' da 1987 başlatılan tramvayların
işleyeceği demiryolu hattı çalışmaları da büyük bir hızla sürmekteydi.


Demiryolu hatları döşenirken, bir yandan da katener hattı çalışmalarına hız verilmişti.


Konya şehrimizin Nalçacı semtindeki geniş caddenin ortasından geçen tramvay hattına
ilk gelen tramvaylardan 101 ve 102 numaralı olanlar yerleştirildi.


Köln de ilk tramvayın devir-tesliminde bulunan yetkililer, bu kez Konya'ya gelen ilk tramvayın
önünde bir araya gelerek tramvayların Konya'ya gelişlerini kutladılar.


Nalçacı caddesi üzerinde bulunan hatta iki tramvay, hattın hizmete açılmasından önce diğer
çalışmaların ve ilk partiyi oluşturan tramvayların geliş süreleri içerisinde tanıtım amaçlı
olarak bekletilerek, Konya halkının bu yeni ulaşım araçlarını görmesi sağlandı.


Pantoğrafları takılmamış olarak bekleyen iki tramvay belli bir süre bu hat üzerinde gösteri
amaçlı olarak beklediler.


Konya' da yapılan tramvay hattının bakım ve tramvay deposu Konya Dumlupınar
semtinde bulunmaktadır. Adını bu semtten alan Dumlupınar Tramvay Deposu'nu, Köln'den
gelen tramvaylar doldurmaya başladılar.


1992 yılının Eylül ayında hizmete açılan Konya tramvaylarına halk büyük ilgi gösterdi.
O günlerden, bu günlere kadar olan ulaşım hizmetlerinde Konya halkı, tramvay ile çok büyük
rahatlık yaşamaktadır.
Fotoğrafta görülen tramvay durağı; hattın ilk başlangıç noktası olan Alaaddin Tepesi
durağıdır.
 



Konya’da ilk tramvay hattı, başlangıç noktası olarak, şehrin merkezi sayılan Alaaddin Tepesi
çevresinden başlayıp, Cumhuriyet mahellesine kadar  kadar döşenen hattır. 1992 de
başlayan seferlerde tramvaylar; Alaaddin-Cumhuriyet mahallesi arasında çalışmışlardır.

Alaaddin Tepesinden kalkıp Cumhuriyet mahallesi yönüne giden tramvayların önünde 1 Numara
ve Cumhuriyet yazısı bulunurdu. Daha sonra Cumhuriyet mahallesinin bulunduğu alana
yeni Otogar yapılınca bu hattın ismi Otogar olarak değiştirilmiştir. Belli bir süre
geçtikten sonra hafif raylı sistem hattı Selçuk Üniversitesi Kampüsü’ne kadar uzatılınca
bu kez de 1 numaralı hattın ismi Üniversite olarak değiştirilmiştir.

Son yıllarda kullanılan Konya tramvay hattındaki tramvayların önüne konulan numara ve yazılar:
 
a)1 numara ve ‘’ÜNİVERSİTE’’ yazısı konulan gidiş hattı; İlk durak Alaaddin Tepesi, son durak
Selçuk Üniversitesi kampüsü’dür.
b)2 numara ve ‘’ALAADDİN’’ yazısının bulunduğu dönüş hattı; Üniversite –Alaaddin
Tepesi arası olan hattır.

Şu anda Konya’da 60 adet tramvay bulunmaktadır. 101 ile 161 numaralar arasıda
çalışan bu tramvaylar, Konya’nın toplu taşımacılığında büyük katkı sağlamaktadırlar.

Hattın uzunluğu yaklaşık 24 km. dir. İlk etap Alaaddin Tepesi-Cumhuriyet (Sonradan
Otogar olan hat) 18 km. döşenmiştir (1992-1995). Daha sonraları(1995 sonrası)
Selçuk Üniversitesi Kampüsü’ne kadar uzatılan hat 24 km.yi bulmuştur.

Günlük olarak ortalama 80 ile 100 bin ( bu sayı yaz ve kış aylarına okulların tatil durumuna
göre değişkelik gösterebilir)yolcu taşımakta olan bu tramvaylar,  hat üzerinde 2-3
dakikada bir peş peşe gelerek yolcu yükünü oldukça azaltmaktadırlar. Konya halkı bu
tramvaylar sayesinde şehir içi ulaşımlarını çok rahat yapabilmektedirler.



Bu fotoğrafta görülen tramvay hattı; yukarıdaki fotoğraflarda hattın ilk yapıldığı anlarda ve
gösteri amaçlı olarak bekletilen tramvayların bulunduğu Nalçacı Caddesi'ndeki hat, düzenli
ve bakımlı bir hale getirilerek keyifli bir taramvay yolu görünümüne getirilmiştir.

Yazı dizimiz devam edecektir.



« Son Düzenleme: Kasım 16, 2008, 08:42:28 Gönderen: Teoman » Logged

Atilla Sülün
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Atilla Sülün

Yaşadığı Yer:
Aydın

Yaş: 36

Mesaj Sayısı: 356



« Yanıtla #3 : Kasım 15, 2008, 18:26:21 »

yazı diziniz ve ardından gelecek dioramınızı dört gözle bekleyeceğim. takipteyim.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #4 : Kasım 15, 2008, 19:45:14 »



Atilla Bey, görüşlerinize teşekkürler. Ancak şu anda tramvay modellerim ile ilgili bir diaroma
yapımı olmayabilir.
Geçici olarak, masa üzerinde veya yerde, sök-tak usulü bir hat kurarak tramvay modellerimi
çalıştırabilirim.


3.BÖLÜM



Konya tramvay hattının ilk etabını oluşturan Alaaddin - Cumhuriyet hattında; Cumhuriyet
son durağının dönüşünde, Alaaddin yazılı tebalası ile Alaaddin yönüne doğru dönen
bir tramvay.Artık tramvaylar üzerinde çeşitli firmaların reklam panoları sıkça görülmektedir.


Karlı bir kış gününde üzerinde Cumhuriyet son durakta, Alaaddi'nden yeni gelmiş  dönüş
hazırlığında ön lavhası değiştirilmeden önce görevliler Cumhuriyet yazılı tramvayın
önünde bir hatıra fotoğrafı çektirmişler.


Yıl 1996 kışı burası Selçuk Üniversitesi Kampüsü son durağı. Dikkat edilirse uzatılan hatta
katener direkleri beton olarak yapılmış.


Bir dönem oldukça yaygın olarak şehir içi ulaşım araçlarına uygulanan çeşitli firamaların
reklamları taşıtların tüm gövdelerine vinil malzeme kaplaması yapılırdı.
Konya tramvayları da bu uygulamadan nasibini almış ve 1996 ve 2000'li yılların başlarına
kadar çeşitli renklerdeki firma renkleri ile hizmet vermişlerdir.


Yine bir başka renklerde kaplanmış tramvay demiryolu hattında seyir halinde.
Bu fotoğrafta da görüldüğü gibi Konya tramvay hattının bir özelliği de; rayların büyük bir
bölümünün caddelerde beton veya taş kaplama yol içerisinde değil de traversli ve ray
aralarının balast kaplı  bir demiryolu hattı özelliğinde olmasıdır.


Üniversite son durakta üleir başka reklam vinil kaplamalı tramvay. Bu fotoğrta da beton
katener direkleri dikkat çekmektedir.   


1996 yıllarında gelen bir parti tramvay, Köln kentinde kullanıldığı gibi Türkiye'ye gönderilmiştir.
Bu tramvayların boyalrı ve bakımları; Konya Dumlupınar Tramvay deposunda yapılmıştır.
Ancak yeni gelen kullanılmış tramvaylar boya değişimi ve bakımı yapılana kadar Konya
tramvay hattında, toplu taşımacılıkta kullanılmışlardır.
Bu fotoğrafta Alaaddin Tepesi durağından hareket eden tramvayın boyası ve üzerindeki
reklam yazıları ile ön kısımdaki numara ile Köln'deki semt yazısı değiştirilmeden servise çıkması
oldukça ilginç bir görüntü oluşturmaktadır.


Bu fotoğrafta Köln reklam yazıları üzerinde bulunan tramvayın, Köln kentinin numara ve
semt yazısı değiştirilmiş, Konya' daki hat numarası olan 2 rakamı ve Üniversite yazısı da
tramvayın ön kısmına konmuştur.


Bir başka reklam kaplamaları olan iki tramvay farklı renkleri ile hatta beklemekteler.


Almanya'nın Köln kentinden, Konya'ya gönderilen bu tramvay da ulaşım hizmetine çıkarılarak,
üzerine bir Türk firmasının reklam vinillleri kaplanmasına rağmen ön kısımda bulunan''1''rakamı
altındaki ön camda, Köln semt yazısı çıkarılmadan servise konmuştur.

Konya tramvayları konumuz devam edecektir.

« Son Düzenleme: Kasım 16, 2008, 08:45:14 Gönderen: Teoman » Logged

Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #5 : Kasım 15, 2008, 23:00:17 »




Okan Bey, güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.

4.BÖLÜM

Belli zaman aralıkları ile Konya’ya 60 adet tramvay gelmiştir.
1988 yılının sonunda başlayan tramvay aktarımı 1989,1991, 1995, 1996, 2001 yıllarında
devam ederek  son partinin de 2004 yılında gelmesi ile son bulmuştur.
2005 yılında Konya tramvayları üzerinde çeşitli renklerle donatılmış vinil reklam
malzemeleri sökülerek hepsi tek tip boyamaya alınmış ve yine Kırmız-Beyaz esas alınarak tüm
tramvaylar boyanmıştır.
Bu yapılan boya çalışmalarında ilk yapılan Kırmızı-Beyaz boya uygulamasından farklı
olarak pencerelerin bölümündeki kırmızı renk kaldırılmış, sadece pencere üstleri ve tavanın bir
bölümü ile gövde altı panelleri kırmız renk bırakılmış, diğer alanlar beyaza boyanmıştır.

Aşağıdaki fotoğraflarda bu farklılıkları görebiliriz.



Selçuk Üniversitesi Kampüs son durakta yeni boyalı  tramvaylar kalkış sıralarını bekliyorlar.


Alaaddin yönüne giden tramvayın yeni boyalı olarak sol ve ön cepheden görünümü.


Tramvay deposunda bekleyen son boya düzenindeki tramvaylar.


Bu fotoğraftaki iki farklı renkte olan Konya tramvayları arasındaki farklar görülmektdedir.
Üstteki görünüm Köln'de boyanarak Türkiye'ye gönderilen ilk boya düzenindeki tramvay.
Pecerelerin olduğu bölümler ve ön cephedeki alınlık ile kapıların alt kısımları kırmızı renk.
Yeni boya düzenindeki tramvayda ise pencere bölümleri tamamen beyaz olmuş ve kapı
altları da beyaz boyanarak kapılar tümü ile beyaz yapılmış. Ön alınlık beyaz boyanarak
tavan ile gövde arasındaki beyaz şerit ortadan kaldırılmıştır.


Tramvayların ön cephelerindeki farklılıklar: soldaki gelen tramvaylarda Konya Belediyesi
logosu iki far arasında ve altında siyah tramvay seri numarsı bulunmaktadır.
Yeni düzenlemye göre sağdaki tramvayda; logo iki far arasında yukarıya doğru çıkarılmış ve
altına kırmızı renkli ''Büyük Şehir Belediyesi'' yazısı ile seri numarası yazılmış.
Ön cam çevresindeki ve alındaki kırmızı renk kaldırılmış ve alanlar beyaz boyanmıştır.

Bundan sonraki bölümlerde Roco tramvay modellerini inceleyeceğiz.
Logged

Nedim
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Nedim KUŞ

Yaşadığı Yer:
Şişli-İSTANBUL

Yaş: 53

Mesaj Sayısı: 171


« Yanıtla #6 : Kasım 15, 2008, 23:17:26 »

sevgili teoman hocam,
öncelik ile değerli zamanlarınızdan çalarak yapmış olduğunuz
araştırmalarınız ve de bunları bize aktarmak üzere vermiş olduğunuz
emekleriniz için teşekkür ederim.
bu konuda dikkatime çeken önemli unsurlardan biri tramvaylar
hepsi belirli bir tarda boyanmış olmasına rağmen, önlerinde bulunan
Almanya 'ya özgü sembol hala hazırda aynı şekilde korunmakta..!!
Acaba bilginiz dahilinde midir neden bu şekilde korunmakta olduğu.?
sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş..
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #7 : Kasım 15, 2008, 23:56:00 »




Sevgili Nedim Bey,merhaba.

Bu tramvayların modelleri çok hoş bir görünümde oldukları için ilgimi çektiğinden
böylesi bir çalışma yaparak sizlerle paylaşmak istedim.

Duygu ve düşünceleriniz bana güç vermektedir. İlginize çok teşekkür ederim.

Tramvayların önündeki logo Almanya'ya özgü bir şekil değildir.

Konya şehri; geçmişte Anadolu Selçuklu İmparatorluğu'nun başkenti olmuştur.
Selçuklular'ın sembolleri çift başlı kartal olduğundan, Konya Belediyesi çift başlı kartal
şeklini belediye logosunda kullanmaktadır.

Çift başlı kartal Almanlar tarafından kullanılmaktadır. Ancak bu tramvaylar Konya
Belediyesi tarafından satın alınınca Almanya'da yapılan yenileme çalışmalarında
tramvaylar Kırmız-Beyaz boyandığında ön kısımlarına da Konya Belediye logosu
yapılmıştır.




Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Logged

Atilla Sülün
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Atilla Sülün

Yaşadığı Yer:
Aydın

Yaş: 36

Mesaj Sayısı: 356



« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2008, 00:07:09 »

hocam sizi tabiki sık boğaz etmek istemem yanlış anlaşılmasın. benimkisi sadece bir temenni. yapmak ya da yapmamak sizin elinizde. diorama yapmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum. Bu kadar detaylı bir çalışma bile aslında yeterli belgesel tadında izliyorum teşekkürler.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2008, 13:25:39 »




5.BÖLÜM


Bu bölümde, Roco 1/87 ölçek Siemens yapımı tramvay modellerini inceleyeceğiz.


Roco'nun şu an üretimde olan iki ayrı renkte olan tramvay modelleri.


63091 ve 63092 kod numaralı bu modeller analog ancak digitale çevrilebilir olarak üretilmiş
modellerdir.


Modellerin kutusu içerisinden çıkan açıklayıcı bilgilerde, digital bağlatısının açıklaması ile
modelde bulunan motorun yeri ve üzerindeki kömür değişimleri ile ilgli açıklaması.
Roco firması ürettiği bu modelde motoru kaportanın altına şasi içerisine yerleştirmiş.
Böylece modelin içine baktığımızda, kabin içinde motru görmüyoruz ve yolcu koltuklarının
konumu düzenli bir şekilde görünüyor. Bu özelliğ ile model daha gerçekçi görülüyor.


Bu sayfadki açıklamalrada modelin kutu içerisinden herhengi bir şekilde zarar görmeden
çıkarılması açıklanmaktadır. Alt kısımda ise modele eklenecek parçalar gösterilmektedir.
Sürcü kabin üstü ve modelin arka kabin üst kısmına konabilecek parçalar ile ön sürücü
yerinde sağ tarafa konacak ayna parçasını ayrı olarak verildiğinden bu parçalar model
üzerine monte edilecek. Yine isteğe göre modelin ön ve arkasına bağlantı yapılabilmesi
için kuplör bağlantı parçaları verilmektedir.


Siemens üretimi olan tramvayların yapısal özelliği; birbirine körüklerle bağlı üç vagondan olup,
tek gidiş yönlü sürücü kabini olan bir yapıdır.
Konya' ya ilk gelen tramvayların renklerinin aynısı ve boyama şekline birebir uyan modeli
aşağıdaki fotoğraftaki gibidir.


Gerçeği ile şekil ve renk düzeni ile aynı olan ''HO'' ölçekteki Roco tramvay modelimiz.
Fotoğrafta görülen kırmız renk, ışık nedeni ile biraz açık çıkmıştır. Çıplak gözle baktığımızda
doğal olan bayrak rengindeki kırmızıdır.

Modelin önündeki Konya Belediyesi logosu ile hat numarası ''1'' ve gideceği yer yazısı
''CUMHURİYET'' kendinden yapışkanlı çıkartma olarak yapılıp model üzerine yapıştırılmıştır.


Konya'da ilk geldiği yıllarda Alaaddin-Cumhuriyet arasında çalışan tramvayın ön kabinde
yazan ''CUMHURİYET'' yazılı ve Konya Belediye logolu şeklinin, model olarak  sol ön çapraz
konumu.


Kırmız-Beyaz Türk Bayrağı renlerinı içeren tramvay modelimize bir ''CUMHURİYET'' yazısı
çok anlamlı bir görünüm kazandırdı.


Modelin, yolcu bindirme-indirme tarafındaki pencerelerde buunan gdeceği yeri belirten
yazı panolarına da '' CUMHURİYET'' yazıldı.


Modellerimiz ile ilgli açıklamalarımıza devam edeceğiz.
Logged

obalar
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
onur obalar

Yaşadığı Yer:
Mersin

Yaş: 29

Mesaj Sayısı: 27



« Yanıtla #10 : Kasım 16, 2008, 16:30:47 »

teoman ağbi,öncelikle konya tramvayı ile ilgili yaptığınız  araştırmalarınızda sizi bir konyalı olarak kutluorum.tramvaylar konyaya geldiğinde ben ozamanlar 3-4 yaşlarındaydım Smiley ve bnm yaşadığım nalçacı semtinin 1988-90 yıllarını burada görmek beni,az da olsa, hatırladığım o eski günlere götürdü,şimdi oralar ozamana göre bayağ bi çok değişmiş Smiley
Konyalı olmama rağmen inanın,konya tramvayların tarihini daha yeni sizden öğrenmiş oldum,bn sadece bu tramvayların almanyadan getirildiğini biliordum.Detayları bizlerle paylaştığınız için sizlere teşekkürlerimi sunuyorum,saygılar
bi de ayrıyeten keşke ülkemizde bu roco marka tramvayların modelleri satışta olsa,bunlardan birsine sahip olmayı çok isterdim.
onur obalar
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #11 : Kasım 17, 2008, 00:20:33 »




Sevgili Onur Obalar, güzel duygu ve düşüncelerin için teşekkürler.




6. BÖLÜM


   
Konya’ya gönderilen tramvaylardan yukarıdaki fotoğrafta görülen, Almanya’daki seri no.su
3769 olan yeşil renk tonlardaki bu tramvay; 05.02.2001 yılında yük vagonuna
yüklenerek
demir yolu ile limana gönderilmiş oradan da yine deniz yolu ile Türkiye’ye getirilerek,
Mersin limanından
karayolu ile Konya’ya getirilmiştir.
Konya’da bir müddet bu renklerde ulaşım hizmetinde bulunmuş daha sonra 2005 yılı
boya yenilemelerinde Kırmız-Beyaz renklere boyanarak 146 gövde seri numaralı olarak
hizmete devam etmiş ve halen devam etmektedir.


Elimizde ikinci renkte olan modelin görünümü.
Roco’nun model olarak iki ayrı renkte ürettiği tramvay modellerinin renkleri, ilginç bir tesadüf
olarak, Konya’da kullanılan renklerde olan türlerdir.
Bu modelde gövdenin her iki yanın da reklam panoları bulunmaktadır.İstenirse bu reklam
panolarının üzerine, Konya’da kullanılan Türk firmalarının reklamlarının çıkartmaları yapılır


İki ayrı renkte olan tramvay modellerimizin yandan görünüşleri


Geliş ve gidiş yönlerinde demiryolu hattındaki görünümleri. Bu tramvayların gerçekleri de
şu an demiryollarımızda kullanılan iki ray arası açıklığı 1435mm olan demiryolu hatlarında
çalışmaktadır.


Gerçek tramvaylarda bulunan Konya Belediyesi logosunu ‘’HO’’ ölçekte sticker olarak
yaptırıp ön kısma yerleştirmeye çalışıyoruz.
Önce makas ile seri olarak bir miktar yaptırdığımız logolardan birini  kağıttan çıkarıyoruz.


Tek olarak çıkardığımız logonun yuvarlak çemberinden dikkâtlice makas ile kesiyoruz.
Sonra yapışkanlı-resim olan kısmı taşıyıcı kağıttan cımbız ve maket bıçağı yardımı ile
alıyoruz.


Maket bıçağı ucuna tutturduğumuz logoyu yapıştıracağımız yere yaklaştırıyoruz.
Diğer elimizde de; tampon yapmak ve modelin gövdesindeki boyaya zarar vermemek için
kulak temizleme pamuk çubuğunu tutuyoruz.


Logonun iyice zemine yapışmasını sağlamak için kulak temizleme çubuğunun pamuklu ucuyla
bastırarak tampon yapıyoruz.


Modelimizin hat numarası rakamını ve gidiş yeri yazısını yerlerine yukarıdaki yöntemler ile
yapıştırıyoruz.


Konya’da çalışan tramvayların modellerinin,  iki ayrı renkli ve hatlı olarak gerçeklerine uygun
Olarak gövde üzerindeki logo ve yazılarını da takmış oluyoruz.

Saygıdeğer demiryolu modelcileri, Konya kentimizde çalışan bu sevimli tramvaylarımızı ve
şirin modellerini elimden geldiğince sizlere tanıtmaya çalıştım.

Roco’nun ürettiği bu modeller; tam olarak gerçekleri ile aynı görüntüde olmaları, ülkemizde
çalışan demiryolu taşıtlarına ilgi duyan benim gibi model tren sevdalısı modelcilerin
umarım mutlaka hoşuna gitmiştir.

Tüm dost demiryolu modelcilerimize iyi çalışmalar dilerim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Logged

cafer
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
cafer çiftçi

Yaşadığı Yer:
eskişehir

Yaş: 62

Mesaj Sayısı: 118



« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2008, 03:43:39 »

 Teoman hocam,
 Sizi tüm özenli, titiz çalışmalarınız için bir daha kutlarken, merhaba da diyeyim istedim.
 Kolay gelsin.   cafer
Logged
konevi
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hasan Özkonyalı

Yaşadığı Yer:
Konya

Yaş: 40

Mesaj Sayısı: 24



« Yanıtla #13 : Kasım 17, 2008, 11:01:17 »

Teoman bey

Ben Bir Konyalı olarak böyle bir çalışma yapmanızdan ötürü çok menun olduğumu bildirmek istedim. Bu tramvaylara işim oldukça biniyorum. Ayrı bir zevki var tramvay yolculuğunun. Konyaya yolunuz düşerse mutlak binin derim:)
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #14 : Kasım 17, 2008, 22:31:33 »




Cafer Bey, merhaba. Görüşlerinize çok teşekkürler.
Uzun bir aradan sonra tekrar aramızda olmanızdan dolayı çok sevindim.


Hasan Bey, böyle bir konudan dolayı memnuniyetize çok sevindim.
Demiryolu modellerinin gerçekleri ile ilgli incelemelerde bulunmak, modelleri ile karşılaştırma yapmak, ve çalışmalarla  paylaşımlarda bulunmak benim için çok
zevkli olmaktadır.

2007 Nisan ayında, Konya'ya; çalıştığım okulun basket takımı ile görevli olarak gelmiştim.
Kaldığımız süre içerisinde bu tramvaylara bindim, ancak fotoğraf alamadım. Gerçekten bu tramvaylarda çok zevkli yolculuk yapılıyor. Önerinizi dikkâte alarak bir daha Konya'ya geldiğimde yine mutlaka bineceğim ve tramvayların içinden ve dışından detay fotoğraf alacağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Logged

Ferda
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Ferda Genç

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 54

Mesaj Sayısı: 1505



« Yanıtla #15 : Kasım 18, 2008, 13:19:32 »

Teoman bey,
 Tramvay sever olarak çalışmanızı büyük bir keyifle izliyorum.Tramvayların Konyaya ilk teslim zamanları ile ilgili fotoğraflar çok ilginçler.Ellerinize sağlık.Paylaşım için teşekkürler.
Saygılar
Ferda
Logged

İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.
gullabyan
Forum Üyesi

Offline Offline

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 17


WWW
« Yanıtla #16 : Mart 22, 2011, 11:34:08 »

Bende de bu Roco modeli var. Bendeki modeli Konya çıkarmaları ile bezemek istiyorum bu çıkarmaları edinmek için ne yapmalıyım ?
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #17 : Mart 22, 2011, 21:15:17 »




Grafik tasarımı ve digital baskı işleri yapan yerlerde, bu tür çıkartma çalışmalarını yaptırabilirsiniz.
Logged

kemaliybar
Forum Üyesi

Offline Offline

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 12



« Yanıtla #18 : Mart 24, 2011, 01:29:57 »

Emeğinize sağlık, müthiş bir inceleme olmuş Teoman Bey.

Yazınızı okuduktan sonra modeli nereden ve kaça temin edebilirim diye bir araştırma yaptım ancak benim alış-veriş yaptığım mazalarda üretim dışı olduğunu gördüm. Sakıncası yoksa sizden bu konuda da bilgi alabilirmiyim?

Sevgi ve saygılarımla...
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 1813



« Yanıtla #19 : Mart 24, 2011, 21:19:20 »





Kemal İybar Bey, görüşleriniz için çok teşekkürler.

Roco tramvay modellerini geçmiş yıllarda Harun Bey getirtmişti.
O zaman temin etmiştik.

GG’ da bir aralar görülüyordu. Bildiğim kadarı ile şu sıralar Türkiye’de
bu modellerin satışı yok. Ancak yurt dışından temin edebilirsiniz.

Örneğin: ebayda  iki adet açık artırmalı satışı var. Aşağıdaki linklerden takip edebilirsiniz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar


http://cgi.ebay.de/Roco-63092-Strasenbahn-8achser-KVB-Koln-Lotto-Toto-DSS-/140525960830?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item20b7fffe7e


http://cgi.ebay.de/Roco-63092-Strasenbahn-rot-weis-Koln-3210-DSS-OVP-/140525963074?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item20b8000742
Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!