Gönderen Konu: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk  (Okunma sayısı 45423 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk
« Yanıtla #40 : Temmuz 31, 2009, 01:15:18 »
3. BÖLÜM

İngiltere’nin Newcastle kentinde yaşayan  mühendis Geoerge Stephenson, 1823 yılında  Stockton kasabası ile Darlington arasında bir demiryolu servisi kurmayı düşündü. Edward Pease adındaki zengin bir iş adamının mali kaynakları sağlaması üzerine, 61 km. uzunluğunda demiryolu döşendi. Yolun üçte ikisi çift raylı idi. Demiryolu tarihinin en önemli günü olan 27 Eylül 1825’te, Pease tarafından kurulmuş olan anonim şirket (Stockton-Darlington Railway Company) ilk tren biletini sattı ve ilk yolcu treni, içindeki yolcuların sevinci, yollara dizilmiş halkın hayret dolu bakışları arasında hizmete girdi. Trenin önünde yol açmak için bir atlı gidiyor, lokomotifi dünyanın ilk makinisti, aynı zaman da lokomotifi yapan George Stephenson kullanıyordu.

Lokomotifin treni çekim gücü, gerçekten seyredenlerin hayretini haklı çıkaracak güçteydi.George Stephenson’un yaptığı lokomotif arkasından 400 yolcu taşıyan 21 adet yolcu vagonu, kömür ve demir yüklü 6 adet yük vagonu, buna bağlı olarak yöneticilerin bulunduğu özel bir vagonu, saatte 20 km. hız yaparak çekmiştir. Tren; raylara paralel karayolunda yarışa kalkan bir at arabasını geride bırakmıştır.

Teoman hocamızın, ülkemiz demiryollarının geçmişine ilişkin çalışmasında bahsettiği dünyadaki ilk başarılı serbest demiryolu işletmeciliğinin 150.yılı anısına İngiliz posta idaresi 1975 yılında bir seri ve özel bir zarf çıkarmış. Köklü ve saygın bir hobi olan pulculuk konusunda bir ekleme ile Teoman hocamızın bu değerli çalışmasını bir kez daha anımsatmak ve teşekkür etmek istedim.

Aşağıda bu konudaki zarfın görüntüsünü bulabilirsiniz, bu değerli belgeler için Sayın İhsan Başaran'a teşekkür ederim.



ve tabii ki ülkemiz PTTsi de 1988 yılında ülkemizde kullanılan modellere ilişkin bir anma serisi ve ilk gün zarfları hazırlamış.



Dünyada pek çok koleksiyoncu tematik pul koleksiyonları da yapıyor, trenler, demiryolu işletmeciliği konusundaki pullar hakkında da özel meraklı koleksiyoncular olduğunu biliyormuydunuz ?
« Son Düzenleme: Temmuz 31, 2009, 01:24:00 Gönderen: Okan »

Çevrimdışı serkan aktaş

  • serkan aktaş
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 42
  • İleti: 43
Ynt: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk
« Yanıtla #41 : Nisan 08, 2012, 01:51:29 »
  Teoman Hocam keşke idari kadrolardaki büyüklerimiz de en az sizin kadar kültürel değerleri koruma anlayışıyla şehirlerimizi yönetseler bu gün bambaşka bir İzmir de yaşıyor olurduk.
  Bir zamanlar sanayinin lokomotifi niteliğindeki Güzel İzmir imizin endüstri müzesinin olmayışı ne büyük birtalihsizlik.
  Tariş.sümerbank.tekel,kula mensucat,tikveşli.büyükşehir belediyelerimizin.itfaiyemizin.liman işletmelerimizin geçmişinden bir iğne bile saklayamadık.
 AllahTan kara trenlerimiz dayanıklı yoksa onlardanda geriye birşeyler kalmazdı.
Neyse bukadar karamsar olmayalım youtubede bulduğum bir videoyu bu konuda paylaşmayı uygun gördüm.


[yt=425,350]http://youtu.be/YdoHxxpbNNU[/yt]

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 57
  • İleti: 311
Ynt: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk
« Yanıtla #42 : Nisan 08, 2012, 23:59:09 »
   Maalesef yakında o güzelim kara trenlerimizdende geriye sadece hurda yığınları kalacak gibi görünüyor.Çamlık Müzesindeki lokomotifler bakımsızlıktan geri dönüşü olmayan bir çürüme durumundalar. Saygı ve sevgilerimle

Çevrimdışı gökhan kaya

  • gökhan kaya
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 30
  • İleti: 120
Ynt: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk
« Yanıtla #43 : Nisan 09, 2012, 00:24:46 »
sedat bey bende sizin bu düşüncenize katılıyorum ne elleyeleim adam olsun neden dokunalım yok olsun yeterki bizdan uzak olsun zaman geçsin kendileri yokolsun şeklinde bi zihniyet kendimi bildim bileli trenleri seven trenin sesini duyuunca dönüp bakan yada bakmak için koşan ve gerçek bir tren sever olarak kimler tanııysam kimlerle konuştuysam trenleri ne seven var nede düşünen hatta eski trenler artık bahsedilse bile kaldırsınlar yok etsinler şeklinde düşünce ver bizler kendi ömürlerimiz boyunca bu trenleri hurdada olsa görecek kadar şanslıyız ama bir dahaki nesillere  o trenlerin sağlam kalacağı şüpeli

ama şu dünyada tren kadar faydalı bir taşıt yoktur adeta el ele tutuşan birlikte iş yapan insanlar gibi zorluklara birlikte göğüs gerer gibi hayatın yükünü taşıyorlar hemde daha güvenli çevreye daha yaralı şekilde ama kıymeti bilinmiyo

Çevrimdışı ismail metin bulkan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 72
  • İleti: 7
Ynt: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk
« Yanıtla #44 : Nisan 09, 2012, 12:31:28 »


1961 yılında Sivas ve Eskişehirde imal edilen BOZKURT ve KARAKURT T 56 201 VE 202 no,lu buharlı lokoların akibeti ne oldu acaba..? Bir internet sitesinden satın aldığım Turkish Steam adlı Almanca yazılı bir kitaptan (Almanca hiç bilmem.) içindekiler dizinde alt satırdan yukarı doğru 7 nci satırda belirtilmiş. Hatta lokonun kazan kapağına dikkatli bakılınca TCDD arması bile var. 1960 yılında DEVRİM otomobili yapıldığında kamu da çok konuşulmuştu. Ama bir yıl sonra bu yapılan ( İlk yerli loko olduğunu tahmin ettiğim) bu lokolardan bahsedildiğini hiç duymadım. Yanılıyormuyum yoksa..? Hepinize selam ve saygılar.


Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2776
Ynt: Demiryollarımızda Geçmişe Yolculuk
« Yanıtla #45 : Nisan 10, 2012, 20:21:12 »
Arkadaşlar , Karakurt isimli lokomuz , Eskişehir vagon fabrikasının içinde sergileniyor ( kimse görmesin diye , teknolojisini çalıp aynısını imal ederler diye korkuyorlar sanırım   ;D )

Bozkurt için de Sivasta diyorlardı , demek ki o da üretildiği yerde duruyormuş.

Asıl bu iki lokoyu yürür duruma getirip turistik turlar düzenleseler , Avrupalı trenci kısmısı bayılır vallahi.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.