Gönderen Konu: Kağıthane-Kemerburgaz-Ağaçlı-Çifftalan Demiryolu (1914-1916)  (Okunma sayısı 5648 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Bugünkü santralistanbul gezimizin ardından, kitaplığımdaki yukarıdaki başlıktaki kitabı hatırlayarak tekrar okuma gereği duydum. Açıkçası santralistanbul ortamını bu kadar etkileyici bulacağımızı tahmin bile etmemiştik, Bilgi Üniversitesi gerçekten çok başarılı bir düzenleme yapmış.

Gelelim kayıp demiryolumuza, internette kayıp demiryolu diye aradığınızda karşınıza gelecek sonuçların pek çoğu bu kitaptan alıntı olan cümleleri gösterecektir. Benim elimdeki kitap, 1999'da Kağıthane Belediyesi tarafından yayınlanmış olan ilk baskısı.Yayına hazırlayanlar Prof. Dr. Emre Dölen ve Mert Sandalcı. O zamanki Kağıthane Belediye başkanı Arif Calban ve Belediye Basın Danışmanı Hüseyin Irmak'ın destekleriyle kitap yayınlanmış. Kitabın editörlüğünü Mert Sandalcı, sanat yönetmenliğini ise Erkal Yavi üstlenmiş. ISBN 975-94221-1-5. Bu linkte buldum : http://intoko.kijiji.com.tr/c-Sat-l-yor-Aran-yor-Kitap-Ka-thane-Kemerburgaz-A-acl-Ciftealan-Demiryolu-Mert-Sandalc-W0QQAdIdZ52927293

Kitap belge ve fotograflarla geçmişimize ışık tutuyor. Emre Dölen'in detaylı anlatımıyla tanıtılan demiryolu hattına ilişkin yazıların arasındakilere ek olarak 57 adet tam sayfa fotograf bulunuyor, fotograflar tümüyle Emre Dölen ve Mert Sandalcı'nın özel koleksiyonlarından oluşuyor.

Kitaptan çarpıcı bilgiler, bunları biliyormuydunuz ?

. Ayastefanos, şimdiki adıyla Yeşilköy'de Şömendifer Mektebi adıyla bir okul olduğunu
. Kemerburgaz'ın Pirgos, Göktürk'ün Petnahor olduğunu
. Silahtarağadan başlayıp, Kemerburgaz, Ağaçlı ve Çiftalan olarak çember oluşturan toplam 62kmlik bir demiryolu hattının olduğunu
. I dünya savaşıyla boğazlar ve Akdenizden kömür getirilemediği için o zaman tek kaynağın Ereğili olduğunu ?
. Buradan kömürün getirilmesi için Şirketi Hayriye yolcu vapurlarının tahsis edildiğini ancak çoğunun Rus gemilerince batırıldığını
. Sonra da Ağaçlı madeninin bulunduğu ve kullanıdığını ?
. 1914de yapımına başlanan demiryolunun 1954'den sonra ortadan kaybolduğunu ?

Şimdilik bu kadar  ;)

http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2002/11/24/212135.asp
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2008, 01:36:59 Gönderen: Okan »

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
1910lardan Alman lokomotiflerinden bahsettikten sonra bizim kayıp demiryolunu bir kez daha anmadan geçmek olmaz. Silahtarağa elektrik santralımıza kömür taşımak için yapılan sonradan yok edilen değerlerimizden biri olan bu demiryolu hakkında ne yazık ki yeni bilgi edinemiyoruz. Ama benzeri yıllarda elektrik üretip tramvay çalıştırmak olarak tarihte bir döneme ortaklık etmişiz.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Bu hafta içi radyoda haber bültenlerinde duydum, kendi resmi sitelerinde de gerçekten böyle bir bilgi yer alıyor.

Sevindirici, umalım Kağıthane belediyesi bu projeyi sonuçlandırır ve bu tarihi yol hayata katılır.

Haliç-Karadeniz Sahra Hattı olarak isimlendirilen proje hakkında http://www.kagithane.bel.tr/projeler/detail/Halic-Karadeniz-Sahra-Hatti/285/1814/0

Cendere Vadi Özel Projesi http://www.kagithane.bel.tr/projeler/detail/Cendere-Vadi-Ozel-Projesi/284/1813/0

Resmi Sitenin Projeler başlığında yer almayan ama Google tarafından bulunan Demiryolu Preojesi başlıklı sayfa http://www.kagithane.bel.tr/projeler/detail.aspx?SectionID=KzGK58Uq5oB6UrcEj04DQQ%3D%3D&ContentID=cOq%2B1WrJCvdG7kA9MfAzZw%3D%3D#prettyPhoto

Bu kadar projede aynı yöredeki demiryolundan bahsedilmesi şaşırtıcı, detayları merakla bekliyor olacağız...

Bu da sabah gazetesinin haberi http://www.sabah.com.tr/Pazar/2013/10/20/halicle-karadeniz-bulusacak

demiryolu.net sitesindeki haber http://www.demiryolu.net/turk-demiryollari/tarihi-demiryolu-yeniden-hayata-geciriliyor.htm

wikipedia sayfası http://tr.wikipedia.org/wiki/Hali%C3%A7-Karadeniz_sahra_hatt%C4%B1

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Yeni yapılacak havaalanına ulaşım desteği için tahmin ediyorum
Malum 3. köprüden demiryolu geçecek
Tabiiki bu bölgede gelişmeye başlayan  imar faaliyetide düşünülüyo olabilir