Gönderen Konu: FDT Trackmobile  (Okunma sayısı 7026 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
FDT Trackmobile
« : Mayıs 28, 2008, 23:45:45 »
Arkadaşlar geçenlerde Model Railroader ( www.kalmbach.com adresinden ulaşabilirsiniz ) dergisinde gördüğümü belirttiğim Trackmobile Maintenance-of-Way(MOW) aracından sipariş ettim. Model, Factory Direct Trains sayfasından sipariş edilebilir. DC fiyatı 69 USD, DCC fiyatı 99USD. 100Euro altında olduğu için gümrüğe takılmadan gelebildi. En yavaş gönderi seçeneğiyle de 23 günde elime ulaştı  :) http://www.factorydirecttrains.com/trackmobile.aspx sayfasında modelin tanıtımı ve kısa bir videosu da var.

Bu başlıkta sizlere bugün gelen yeni modelimi, kullandığım diğer parçalar ile birlikte tanıtmak istiyorum.

Gelelim modelimize, tümüyle metal gövde ve aksamlar sözkonusu, sadece parmaklıklar plastik gibi duruyor. İçi, dışı gayet güzel detaylandırılmış ve boyanmış. Bu gece sadece video çekimleri var, yakın çekim fotolar daha sonra. Kuplör olarak 58 numara Kadee kullanılmış. Ben DCC sipariş etmiştim, içinde NCE marka decoder var. NCE Amerikan markası http://www.ncedcc.com/

Maintenance-of-Way:Yol Bakım Aracı'nın bu modeli vagonları çekmek için kullanılıyor, hem rayda hem düz zeminde gitmek üzere tasarlanmış. Böylece gerek olan yere daha kolay bir ulaşım sözkonusu. Aşağıda rayda ve betonda gerçek aracın fotograflarını görüyorsunuz. Bu FDT'nin modelindeki Magnum model.




Mow hakkında daha detay bilgi için http://en.wikipedia.org/wiki/Maintenance_of_way

Trackmobile firmasından geçmişi ve gerçek diğer modelleri hakkında bilgiyi bu adresten bulabilirsiniz http://www.trackmobile.com/innovations.htm http://www.trackmobile.com/ourhistory.htm

Modelimiz NCE decoderli demiştik, hemen bir hatırlatma yapalım, decoder, digital sistemde kumanda panelinden gelen digital sinyalleri çözerek lokomotifin ne yapması gerektiğine kumanda eden lokomotif içinde bulunan elektronik parça. İşin teorisinde gelen sinyali çözdüğü için encoder denmeli ancak bir şekilde decoder denilmiş, geçmişe giden farklı nedenleri var. Bu küçücük lokomotifçiğin içine NCE'nin FDT ve bu model için özel olarak tasarlanmış bir decoderı konmuş.

Zaten NCE'nin satışta olan en küçük decoderi Z14SR, 86 x 142 x 31 ölçülerinde, kendileride referans olarak Lenz'den küçük demişler. Hornby R8215 ise 17mm x 10mm x 3.5mm ölçülerde. http://static.hornby.com/files/r8215-loco-decoder-284.pdf Ancak her ikisinin de bu modele sığması mümkün değil.

Decoder 128 Speed Step modu destekliyor ancak özel not düşülmüş iç çalışması her zaman 256 steptir denmiş, hareket kontrolü için 6 CV verilmiş. Ben bu ilk denemede kutudan çıktığı gibi kullandım, ancak başlangıç voltajı, hangi sıklıkta ve hangi güçte motorun yüklenebileceği, max hız, ortalama hız ve dengeleme ayarları CV ile yapılabiliyor. Bir kısa hatırlatma, decoder üzerindeki özel fonksiyonların tamamı her üreticinin kendine özgü olarak belirlediği değerlerde olmak üzere NMRA standardında belirlenen CV numaralarından ayarlanıyor. NMRA, dünyada modelcilik konusunda standardı belirleyen iki kurumdan kuzey Amerika'da olan biri http://www.nmra.org , diğeri ise Avrupa'daki Morop http://www.morop.org/ Öğrenmek isteyenler için DCC ile ilgili her türlü başvuru kaynağı http://www.nmra.org/standards/DCC/standards_rps/DCCStds.html adresinde bulunuyor.

Modelimizde her şey var, ancak ne yazık ki ışık yok, oysa kırmızı ve beyaz güzel SMD konabilecek yerleri var gibi duruyor, ancak yapmamışlar. Gerçeğinden bir başka farklılığı ise modelin lastik tekerleklerinin sadece görüntü amaçlı olması  ;)

Ben modeli denemek için elimdeki 1989 yılından kalma İtalyan üretimi eski Lima rayları kullandım. Bu raylar Nickel-Silver bile değil ancak hala işgörüyorlar, kirlendiklerinde bir silgi ile temizlemek yetiyor. Trackmobile'in kuplörü ile uyumlu olması için elimdeki Fleischmann 5337 IKEA yük vagonun kuplörünü(birleştiricisini), Prosess'den aldığım 19 numara Kadee kuplör ile değiştirdirm.  Kadee kuplörler manyetik işleyişe olanak veriyorlar ve sadece Amerikan değil, Avrupalı üreticilerin de modellerine uyumlu kuplörleri mevcut. 17-18-19-20 numaralar vagonun ihtiyacı olan uzunluktaki kuplörleri gösteriyor.

Burada bir farkı belirtelim. Avrupa'da lokomotif ve vagonların tamponu bulunmasına karşın, Amerika'da tampon yok. Bu nedenle modellerde de kullanılan kuplörler farklı uzunlukta, ben 5337'nin kendi kuplörü ile aynı uzunlukta 19 numara Kadee kuplör kullandım. Rayın ortasında gördüğünüz mıknatıs ise ayırma özelliği görüyor. Bu geçici bir deneme rayı olduğu için mıknatısı tam yerleştirmedim ve bazen kuplör mıknatısa takılma yaptı, bu nedenle hızlı hareketlerle birleştirme-çözme-çözülü itme-bırakma-tekrar birleştirme hareketleri göreceksiniz. Ancak mıknatısı raya iyice gömdüğümüzde istediğiniz kadar yavaş ve durarak operasyon yapabiliyorsunuz. Bu konuda daha önceden verilmiş videolarımız olduğu için fazla takılmadım. http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=2504.msg25341#msg25341 Bu videolar embed olarak Youtubedan paylaşıldığı için mesajlarda video yok gibi duruyor, yasak kalkınca görebilirsiniz.

Bir de kumandamıza gelelim, bu denemede Hornby Elite kumandayı kullandım. Hornby Elite kumanda, Trackmobile içindeki NCE decoderı sorunsuz bir şekilde kumanda edebildi. Böylece Hornby Elite uyumluluk listemize, ESU Loksound, Uhlenbrock, Trix DCC/SX, MRC den sonra NCE'yi de deneyerek eklemiş oluyoruz.

Son olarak kısa videomu paylaşıyorum, önce ileri geri, kuplör işlemleri ve sonra yakın çekim Factory Direct Trains - Trackmobile. Videoda göreceğiniz raylar 5 adet Lima 403020 222mm düz ray(bunları ancak ellerinde eski satanlardan bulabilirsiniz), DCC kumanda Hornby Elite, vagon Fleischmann 5337, kuplörler Kadee No 19 ve No 58, kuplör ayırıcı mıknatıs Kadee 321.

Youtube konusunda halen yasak devam ettiği için yine Veoh'da videolarımız.

http://www.veoh.com/videos/v13665131z8DmpAKd

Çevrimdışı enges

  • enver gençtürk
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: İSTANBUL-BAKIRKÖY
  • Yaş: 36
  • İleti: 1245
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2008, 11:26:16 »
okan abi hayırlı olsun
gerçekden çok güzel bir parça
ama sanki biras küçük  ;D
sana bunları uzunlarındanda lazım
iyi günlerde deray olmadan kullanman dileğiyle

enver

tren gelir hoş gelir...

Çevrimdışı Osman Yalçınkaya

  • Osman Yalç?nkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - Suadiye
  • Yaş: 30
  • İleti: 172
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2008, 13:17:36 »
Minik hoş bi parça, ama ayak altında kalırsa diğer lokomotifler falan ezer gibi :)

İleride diorama yaptığınızda o da içinde hoş duracaktır, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle..

Çevrimdışı tutunsatar

  • Alper Tütünsatar
  • Forum Üyesi
  • Yer: Isparta
  • Yaş: 38
  • İleti: 47
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #3 : Mayıs 29, 2008, 15:44:20 »
okan abi hayırlı olsun.
açıklayıcı bilgiler için de teşekkürler..

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 46
  • İleti: 697
  • Mehmet erdo?an
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #4 : Mayıs 29, 2008, 16:53:28 »
okan bey enterasan bir araç daha önce görmemiştim adi kılonlama gibi birşey adamlar dünya yüzündeki bütün araçların modelini yapıyolar.modeli olmayan araç kalmadı.yeni modeliniz hayırlı olsun güle güle kullanın.selamlar

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #5 : Haziran 04, 2008, 01:27:17 »
Koyduğum filmi izleyinceye kadar veoh da kapatılmış, bunlar resimler















Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 58
  • İleti: 849
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #6 : Haziran 04, 2008, 01:46:12 »
Tek kelime ile mükemmel, bu kadar beklediğimize değmiş doğrusu. Bu arada, fotoların büyük konulması her ne kadar detayların daha iyi görünmesine bağlanabilir ise de ben bir art niyet seziyorum... Benim plasser'im bunu yer yahu, minicik bir şey bu...(!).  Merakla beklediğimiz fotolar için teşekkürler Okan Bey, güle güle kullanın... Sevgiler... İllyas Şıklar
« Son Düzenleme: Haziran 04, 2008, 02:08:36 Gönderen: İlyas Şıklar »

Çevrimdışı enges

  • enver gençtürk
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: İSTANBUL-BAKIRKÖY
  • Yaş: 36
  • İleti: 1245
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #7 : Haziran 04, 2008, 10:30:21 »
okan abi çok güzel ama fotoların büyüklüğü nedeniyle görme zorluğu çekiyorum.













tren gelir hoş gelir...

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 46
  • İleti: 697
  • Mehmet erdo?an
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #8 : Haziran 04, 2008, 19:54:02 »
okan bey hayırlı olsun bi nevidevlerin çarpışması.ilyas beyle siz model yarışındasınız.iyi günlerde kullanın.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #9 : Temmuz 07, 2008, 09:31:48 »
Trackmobile filmini bizim videopaylasim ortamına yükledim.

http://www.modeltrenciler.com/videopaylas/video/51/Trackmobile

Çevrimdışı vefanuri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: A.B.D.
  • Yaş: 48
  • İleti: 69
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #10 : Temmuz 07, 2008, 13:55:21 »
Okan bey,

trackmobile ile ilgili olmayacak ama 'uncoupler' miknatisi yapistirdiniz mi raylara? yapistirmadan once herhangi bir inceltme yaptiniz mi traverslerde ya da miknatista?  bende kod 83 ray var ve mikanitsta ayni seklide kod 83, ancak eger yapistiricinin da kalinligi dusunulurse, coupler'larin yerden yuksekligi miknatisi asmalarina izin vermeyecekmis gibi geliyor...

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: FDT Trackmobile
« Yanıtla #11 : Temmuz 07, 2008, 14:06:14 »
Merhaba Vefa bey,

Mıknatısı yapıştırmadım ancak dediğiniz gibi traverslerde inceltme yaptım. Haklısınız takılma oluyor, özellikle yavaş geçişlerde oluyordu, traversleri hafif inceltince daha azaldı. Kodu farklı olan bir mıknatıs daha var, uçları düz bitiyor o daha iyi oturuyor, ancak yine de travers inceltmek gerekiyor.