Gönderen Konu: BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi  (Okunma sayısı 8031 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi
« : Şubat 02, 2008, 00:39:29 »
Merhabalar,

Önceki hafta Proses'e yeni gelen Rivarossi'leri gördüğüm zaman çok hoşuma giden bir kaç model olmuştu. Daha önceden Amerika'dan Rivarossi yolcu vagonları almıştım ancak lokomotif olarak üstelik yeni üretimleri ilk defa görme fırsatım oldu.

Buharlı lokomotif modeli olarak üstelik Avrupa modellerini görünce şaşırmadım diyemeyeceğim. Tabii kataloğa baksak şaşırmayacağız ama modeli görüntüsüyle de yeterince alımlı ve ilgi çekiyor. Meşhur TCDD'de de kullanılan BR58 değil, henüz gelmedi ancak bu BR18.

Rivarossi BR18'in nispeten daha yeni sayılabilecek üretiminden modelini yapmış ve DRG(Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) kullanımından. Rivarossi yeni üretimlerinden olan bu lokomotif HR2029 kodlu. Lokomotifin Orient Express ve Rheingold tren dizilerini çektiği söyleniyor. Her ikisi de Rivarossi tarafından üretilmiş, vagon/tren seti(dizi) olarak Proseste bulunabiliyor. ;D

Lokomotif bana tanıdık geliyordu, geçen sene Hannover'de Trains and Play isimli dükkandan satın aldığım ikinci el Roco ile temelde aynı modelde bir lokomotifti. Farkı benim lokomotif DB(Deutsche Bundesbahn) ve üretimi bitmiş bir model. 2005 yılının Roco Platinum Starter Set' içinden alınmış, az kullanılmış, dükkanda iyi bir bakımdan geçtikten sonra neredeyse sıfır km olarak satılıyordu.

Aşağıda pek çok yönden fotograflarını göreceksiniz. Ancak işin özeti modellerin farklı zamanda üretilmiş(hem gerçeğinin hem de modellerinin) olmaları unutulmaması gereken önemli bir ayrıntı olmasına rağmen bana Rivarossi, Roco'dan daha güzel göründü.

Bu konuda her iki model lokomotifin resimli incelemesini paylaşacağım. Önce lokomotiflerimizi tanıyalım.

Rivarossi HR2029 - http://www.hornbyinternational.com/ProductDetails.aspx?id=375

Model numarası:        HR2029
Lokomotif Numarası:  18 534
Ailedeki loko sayısı:   18 adet 18 531- 18 548
Şirket:                    DR
Üretici Firma:           Henschel ( Maffei'nin iflası sonrasında bu yıllarda üretimi devralmış)
Yapım Yılı :              1930-1931 arasında
Bakım Atölyesi:         Osnabrück
Tekerlek Dizilimi:       2'C1' h4v - S 3/6 - 4-6-2 Pacific
En fazla Hız:            120 km/s
Ağırlık:                    96ton
Güç:                      1830 pk/hp
DCC:                      Ready-NEM652
Motor:                   Kazanda
Tamponlar:             Yaylı ( bir Hornby klasiği, sevimli )

Önce kutusu ;D diyeceksiniz neden ? Rivarossi kutuları aynen Bachman gibi geniş, ancak kırmızı bir karton diktörgen şeklinde. İçinde lokomotif sünger tamponların arasında, iki kat plastik muhafazası içinde duruyor, oldukça sağlam. Yadırgadığım tek nokta lokomotifin içinin nasıl açılacağını gösteren resimli klavuz bulunmayışı.



İşte değerli parçamız.



Çıkar çıkar bitmiyor.




Roco 41252 - http://www.reynaulds.com/Roco/temp.asp?item=41252

Model numarası:        41252
Lokomotif Numarası:  18 416
Ailedeki loko sayısı:   78 adet 18 401- 18 478
Şirket:                    DB
Üretici Firma:           Maffei
Yapım Yılı :              1908-1918 arasında
Bakım Atölyesi:         Regensburg
Tekerlek Dizilimi:       2'C1' h4v - S 3/6 - 4-6-2 Pacific
En fazla Hız:            120 km/s
Ağırlık:                    88ton
Güç:                      1770 pk/hp
DCC:                      Built-in DCC with ESU Loksound
Motor:                   Kömür vagonunda(tenderda)
Tamponlar:             Sabit

Benim Roco'nun ambalajı gariban, kabarcıklı plastiğe dükkanda sarıldı, karton ince uzun bir kutuya kondu ve geldi. Onun için çekmiyorum  :-\

Bilgilerin derlenmesinde kaynak olarak http://www.dbtrains.com/en sitesinden yararlandım, olası ekleme ve düzeltmelerinizi memnuniyetle beklerim.

İkisi bir arada, öndeki Rivarossi, arkadaki Roco





Rivarossi'de kutu içinden kuplör ve az miktarda eklemek için detay parça çıkıyor. Roco'da ise bolca detay sonradan eklenmek üzere plastik poşetlerde bir makinist figürü ile birlikte geliyor. Herikisinde de detay parçalar takılmamış durumda. Ön tarafta ve üstünde 18 534 gördükleriniz Rivarossi, 18 416 ise Roco.

Not : Fotograflar büyük boyutta, özellikle küçültmedim. Mesaj altlarından kaydırma(scroll) yapabilirsiniz. Meraklısına fotograflar, masa lambası ışığı altında, 2003 model Nikon Coolpix 5400(compact, non-pro) makinayla Macro olarak 1Megapixel-Fine olarak çekildi.
« Son Düzenleme: Şubat 02, 2008, 02:15:07 Gönderen: Obiwan »

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2008, 01:31:16 »
Ön sağdan görünüm. Burada 4-6 tekerleri görebiliyoruz. Önce Roco.



Sonra Rivarossi



Rivarossi'de hareketi ileten ana mekanizma üzerinde üretici Henschell'in Kassel fabrikasi tabela olarak yapıştırılmış.

Büyük tekerlekler ve kazan daha yakından Roco



ve Rivarossi



Roco'da lokomotifin sağında kazana paralel olan küçük tüp benzeri siyah bölüm, Rivarossi'de yok ancak kazan şasisinin altında kırmızı olarak ve kazana dik olarak benzeri bir kırmızı parça yer alıyor. Belki de gerçek modelin farkı olabilir. Henüz gerçek model fotograflarına bakma fırsatım olamadı, bulmuş olanların katkısını beklerim.

Markiz ve tender, önce Rivarossi





Şimdi Roco





Markizdeki pencere yerleşimi kesinlikle gerçek modelden farklı izlenimini veriyor. Plastik detaylarda Roco biraz daha fazla gibi görünüyor. Ancak markiz altındaki hareketli aksamda özellikle bu sağ tarafta Rivarossi'nin fazlalıkları göz alıyor.

Arkadan tender, önce Roco



ve Rivarossi



Rivarossi'de üç lamba var. Roco'nun merdiven üstündeki direkleri biraz daha uzun.
« Son Düzenleme: Şubat 02, 2008, 01:33:53 Gönderen: Obiwan »

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2008, 01:42:18 »
Önden Roco ile devam ediyoruz.



Rivarossi



Soldan markiz ve tender Roco



ve Rivarossi



Üstten kazan Roco, Roco'nun bacası çıkabiliyor ve içine buhar üreteci takılabiliyor.



ve Rivarossi



Markiz ve tender birlleşimi Rivarossi, motor kazanda olduğu için bu bölüm oldukça rahat duruyor.



Roco'da ise motor tenderda olduğu için ara kapaklar uzatılarak şaft gizlenmiş.



Roco'nun şaftı



Roco markiz içi



Rivarossi markiz içi



Roco'nun detayları biraz daha fazla görünüyor.


« Son Düzenleme: Şubat 02, 2008, 02:17:51 Gönderen: Obiwan »

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi
« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2008, 01:53:24 »
Alttan fotograflarla incelememizi tamamlıyoruz.

Her iki modelin alttan görünümü alttaki Roco, üsteki Rivarossi



Roco'nun önden arkaya, alt kısmı







Roco'da ön ve arka klavuzlar hareket serbestisi açısından biraz zayıf kalıyorlar. Dar dönüşlerde sorun oluşturuyor. Tenderda ikili boji gibi yapılmış ancak lokomotif kısmının dar dönüşte sıkışması sorununu çözmüyor.

Rivarossi'de ise biraz daha rahat bir mekanizma göze çarpıyor. Tenderdaki tekerlekler çok basit de olsa genelde iyi bir dönüş yeteneğine sahip.







Modellenen gerçek lokomotifin oluşturmuş olması muhtemel farklar tabii ki düşünülmeli. Ancak başında dediğim gibi ben Rivarossi BR18'i biraz daha beğendim. Hareket yeteneği açısından biraz daha doğru ve ileri görünüyor. Tabii ki Roco'nun kendinden senkron sesli olması çekici ancak Rivarossi'de bir ESU takılarak sesli hale dönüştürülebilir. Henüz kesinleştiremediğim bir ufak ayrıntı Rivarossi'ye Seuthe takılmasının mümkün olup olmadığı. Roco'nun hemen her buharlısında bu olanak var. Ancak Seuthe buhar üretecinin performansı da ayrı bir konu.

Bulabildiğimiz gerçek 18.4 ve 18.5 resimleri ile bu konuyu geliştirebiliriz. Bir kısmı 2. dünya savaşında zarar görmüş ve 1960'dan itibaren kalkmış bir modeli inceledik.


Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 58
  • İleti: 849
Ynt: BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi
« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2008, 15:13:29 »
Okan Bey detaylı fotograflar ve değerli karşılaştırmalarınız için teşekkürler. Bir sorum var: Roco, aldığınız zaman mı senkronize idi, yoksa siz mi senkronize hale getirdiniz? Sevgiler... İlyas Şıklar

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: BR18 - BauReihe 18 - Rivarossi ve Roco incelemesi
« Yanıtla #5 : Şubat 02, 2008, 19:37:30 »
Merhaba İlyas bey,

Roco loko kendinden senkronize ESU Loksound takılı olarak geldi.

Geçen gün Proseste başka bir BR44te ESU taktık Enver ile birlikte decoder tendera, hoparlör kazana şeklinde olabiliyor.