Gönderen Konu: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI  (Okunma sayısı 89189 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #40 : Nisan 20, 2008, 22:59:31 »



Trensever modeltrenciler, sizlerlerle burada BR52 veya ülkemiz TCDD çalışanlarının özellikle
buharlı lokomotif makinistleriyle ateşçilerinin  deyişi ile K52 buharlı lokomotifinin yapım
aşamalarıyla, gerçekleri üzerindeki incelemelerimi sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.

İncelemelerimi sizlerle görsel olarak paylaşarak konuyu daha ilginç duruma getirmeye gayret
ediyorum.

19 Nisan '08 Cumartesi sabahı yine yola koyulup İzmir'in şirin ilçesi Selçuk'a bağlı Çamlık
köyünde bulunan Çamlık Açık Hava Buharlı Lokomotifler Müzesi'ni ziyarete gittim.

Amacım burada bulunan TCDD 56523 plaka numaralı K52'nin tenderini incelemekti. Ancak
bu güzel ortama gelince yine çokça fotoğraf çekimi yaptım. Benim için çok keyifli geçen bu
çalışmalarımdan sizlere aktarımlarda bulunmak istiyorum.

Okan Bey''e buradan bir açıklama yapmak istiyorum; Eğer uygun bulunursa Çamlık Müze'de
bazı lokomotifleri önlerindeki açıklamalı plakalarıyla çeşitli açılardan fotoğraflarını çektim.
Web siteye bu fotoğrafları Çamlık Müze ziyaretleri başlığında aktarabilirsiniz veye uygun
bulacağınız bir başlıkta olabilir.
Fotoğraflarını çektiğim lokomotiflere ek olarak diğer bütün lokomotif ve vagon trenlerin
görünümlerinden istenirse tekrar giderek fotoğraf dizisini devam ettirebilirim.


Harun Bey, eğer arzu ederseniz tüm lokomotif ve vagonları seri halinde video çekimi yapar
DVD'sini size gönderebilerim. Uygun görürseniz, siz de bunları çoğaltıp  modeltrenciler kulübü
üyelerine dağıtabilirsiniz.




Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 1.Bölüm:


Buharlı lokomotifer cenneti olarak bilinen Çamlık Müze içinde 1858 yılında döşenmiş olan
İzmir-Aydın demiryolunun yanında o günlerin hatırasına tanıklık etmek çok heyecen verici
bir duygu. Defalarca geldiğim ve her geldiğimde çok güzel hisler içinde olduğum Çamlık
Müze'yi görmeyen modeltrencilere mutlaka görmelerini tavsiye ederim.

Önemli bir uyarı yapmak istiyorum. Müzede bulunan lokomotifler açık hava şartlarından dolayı
yağmur ve güneş ışınlarından dolayı oldukça yıpranmaya başlamışlar.
Bakımları çok masraf gerektiren bu bu lokomotifler eğer gerekli önlemler alınmaz ise korkarım
önümüzdeki yıllarda şimdi bulundukları durumlarından daha kötü bir görünümde olabilirler.
O yüzden bu lokomotiflere ilgi duyan modeltrenciler ellerini çabuk tutmalarında yarar var!



Çamlk Müze'de, TCDD'ye 53 adetiyle uzun yıllar hizmet vermiş, buharlı lokomotiflerin efendisi
ünvanına sahip K52'den tüm modeltrencilere selamlar.


Lokomotifin tenderine çıkarak, maketimizde yapacağımız çalışmalara yön verecek gerekli
ölçülendirme ve detay incelemelerine başlıyoruz. Burada yaptığım çalışmaları maket üzerinde
çalışmalarımla daha ayrıntılı görsel olarak sizlere aktaracağım.

Manisa'da bulunan 56507 ile buradaki 56523 plaka numaralı lokomotiflerin tenderlerinde bazı
farklılıklar tespit ettiğim için bu incelememi yapıyorum.


56523'ün tenderinin kömür deposu kısmında uzatma yapılmış ve yan dikmeleri bu tenderde
farklılık göstermektedir.
Biz 56523'ün maketini yaptığımız için  lokomotifin tenderine uygun olacak şekilde çalışmayı
sürdürmemiz daha doğru olacaktır.
Metreyle parçalar üzerinde ölçülendirme yapıyoruz.


Kitte verilen parçalarla 56523'ün tenderinin arka bölümü farklılık göstermektedir. Bu durumu
dikkate alarak burada yapılacak çalışma için ölçülendirmede bulunuyoruz.


Almanların 2.Dünya savaşı sırasında savaş lokomotifi olarak ürettikleri K52'lerde nedense
Almanlar kazan kapağı üzerinde vana kullanmamışlar. Oysa Türkiye'ye gönderilen tüm K52
lokomotiflerinde, kazan kapağı ortasında, kazan kapağını açıp kapamaya yarayan vana
bulunmaktadır.
Kit içinden bu parça çıkmadığından, parçayı yeniden yapacağız. Bunun için vananın ölçülerini
alıyoruz.


Çalışmalarımız açık havada olduğundan, Ege'nin parlak ve sıcak güneşi oldukça yakıcı oluyor.
çam ağacının oluşturduğu gölgede ara vererek dinleniyorum.
Dinlenme sırasında aldığım ölçüleri gözden geçirip 1/35 ölçeğe göre yeniden ölçülendirme ile
çizerek not alıyorum.
Parçaların yapımı sırasında tek tek bu açıklamalar yapılarak maket yapımını sürdürerek sizler
ile paylaşacağım.

Çamlık izlenimlerimize devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #41 : Nisan 21, 2008, 00:22:30 »

Osman Bey, Haldun Bey, Ferda Bey güzel düşünceleriniz için teşekkürler.


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 2.Bölüm:


Doğanın en güzel cömertiğini sunduğu Ege'de güzel bir bahar sabahı mavi ve yeşilin
kucaklaşmasının ortasında Çamlık Müze'de geçmişten bize bir tren hatırası görünümü.


Bir başka tren görünümü. Bu trenin sonuna yeni getirilen bir yolcu vagonu eklenmiş.


Yeni getirilen yolcu vagonunun trenin sonundan görünümü.


Çamlık'ta yerini alan yolcu vagonunun diğer açıdan görünümü.


Fotoğraf çekimlerinde öylesine kaptırmışız ki kendimizi, peş peşe çok sayıda çektiğimiz
detay fotoğraflarından dolayı fotoğraf makinasının bataryası bitince, bataryaların şarzı
için müze girişindeki bayandan yardım isteyip, bataryaların dolumunu beklerken biraz
dinlenelim dediğimde; köyün çocukları orada oynarken yanıma gelip ne yaptığımı sordular.
Ben de kendimi tanıtıp onlarala sohbete koyuldum. İçlerinden biri resim öğretmeni olduğumu
öğrendiğinde benden lokomotif resmi yapmamı isteyince, ben de kıramadım kendisini müze
giriş kapısı yanında bulunan  3558 numaralı kendinden tenderli lolomotifin resmini çizdim.


Çocukların bu içten davranışları ve ilgileri o kadar güzeldi ki onları kırmamak olamazdı.
Öğretmeliğin en güzel yanlarından biri de çocukların ilgilerini çekerek onların yüzündeki o
mutluluğu görebilmek.


Sözün bittiği yerde görüntüler yeterli olabiliyor.

Çamlık müze paylaşımlarımıza devam edeceğiz.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 2878
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #42 : Nisan 21, 2008, 00:50:57 »
Alıntı
Harun Bey, eğer arzu ederseniz tüm lokomotif ve vagonları seri halinde video çekimi yapar
DVD'sini size gönderebilerim. Uygun görürseniz, siz de bunları çoğaltıp  modeltrenciler kulübü
üyelerine dağıtabilirsiniz.

Teoman bey,

Arzu etmek ne kelime? Siz zahmet edip çekim yapıp, gönderirseniz hemen DVD'nin yeni sürümlerine koyarım.

Teşekkürler etmekten başka bir şey yapamıyoruz, kusura bakmayın.

Selamlar,

Harun




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #43 : Nisan 21, 2008, 06:57:33 »



Okan Bey:  İlginize ve web sitesine fotoğraf aktarımı çalışmalarınıza ben de çok teşekkür
                ederim.

Harun Bey: Amacımız elimizden geldiğince modeltrenciliğe hepbirlikte katkılarda bulunmak.
                Bu güzel ortamda paylaşımlarımızdan dolayı memnuniyet her türlü değerin
                üzerindedir.
                En kısa zaman da gerekli çalışmaları yaparak size ulaştıracağım.
                Bu duruma olumlu yaklaşımınızdan dolayı ben de size çok teşekkür edrim.

İlyas Bey:   Güzel görüşleriniz için teşekkürler. Konuyu bölmek gibi bir durumu kesinlikle
                düşünmeyiniz.
                Amacımız burada paylaşımdır. Paylaşımlarımız ne kadar çok olursa hepimiz
                birbirimize o kadar daha çok yararlı olabiliriz.



Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 3.Bölüm:

Bu bölümde  biraz da  Çamlık istasyonun tarihi görünümünü ele alıyoruz.


Fotoğrafın gerisinde görülen buharlı lokomotiflerin tenderlerine su aldıkları su deposu
ve yanında bulunan K52'lerin küvet tenderi.
İzmir-Aydın arası 1858 yılında döşenmiş buram buram tarih kokan demiryolunun yanında
sanki o günleri tekrar yaşıyoruz. Buharlılar gelip geçtikçe Çamlık'ta su ikmalleri yapılır,
bakıma alınacaklar burada bulunan bakım atelyesinde bakıma alınırlarmış.


Üzerinde bulunduğumuz tarihi demiryolunun ters yönüne dönerek, Çamlık Müze giriş kapısına
doğru demiryolunu takip ediyoruz. Kapı girişinde ne yazık ki tarihi görünümü bozan beton
kaplaması yapılmış.


Kapıdan çıkıyoruz. Köye ve yeni Çamlık istasyona giden yol bu sefer demiryolunu daha da
kötü bir şekilde asfaltla kaplamış olarak karşımıza çıkıyor.
Tarihi bir demiryolunun bu şekilde acımasızca bozuntuya uğramasına yüreğimiz sızlayarak
bakabiliyoruz. Yoldan sonra ağacın arkasında görülen eski Çamlık istasyonu.


Tarihi istasyon binasına doğru ilerliyoruz. Restore edilmiş,  çevresi yeterince bakılmamış
durumda gözümüze çarpıyor. Yine bu hale getirilmesine sevinmekten başka diyecek bir şey
bulamıyoruz. Eski harap durumdan en azından kurtarılmış olması bile bir kazanç diyebiliyoruz.


İstasyon binasının önüne geliyoruz. İngiliz mimari özellikleri binada kendini belli ediyor.
Kapı ve pencere ahşapları tam kullnılmaya başlamadan bakımsızlıktan çürümeye başlamış.
Yeniden kazanılmaya çalışılan bu nadide yapı e kaderine terk edilmiş korkusu sarıyor içimizi.


İstasyondan bir başka görünüm. Peronları ve peronlar arasındaki otların içinde kaybolmaya
yüz tutmuş raylar adeta kurtarılmayı beklercesine sanki bize göz kırpar gibi otlar arasından
görünüyorlar. İstasyonun o biblo gibi görünümü doğanın bize yeşili ve maviyi öylesine güzel
sunumu bir parça da olsa yüreğimize su serpiyor. Birde kuş seslerinin cıvıltısı bu görünüme
öylesine güzellik katıyor ki bir an insan kendini cennetin bir köşesinde hissediyor.
Şehrin karmaşası ve gürültüsünden sonra böylesi bir ortamda bulunmak insana gerçekten
çok huzur verici bir etki yapıyor.
Burada işte böyle karmaşık duygulara kapılıyorsunuz. Bir an hüzünleniyor bir an yaşama
sevinci kaplıyor içinizi.


İstasyondan Selçuk yönüne doğru gittikçe raylar ara rara ortaya çıkıyor.


Artık kullanılmayan bu tarihi demiryolunun ilerisinde bir de kullanılmayan tünel karşımıza
çıkıyor. Tünelin önünü otlar ve ağaçlar kaplamış artık ilerlemekten ben de ürküyorum.


O arada yine otların kapladığı demiryolunun bir parçasını görüyorum.


Son bir gayretle biraz daha yaklaşıp tünelin giriş kısmını görüntülemeye çalışıyorum.

Bu alandaki incelememizi tamamlayıp tekrar müzeye dönüyorum. Müzedeki lokomotiflerden
bir dizi fotoğraflama çalışmalarını sürdürüyorum.

Çamlık Müze lokomotif görütülerini sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #44 : Nisan 21, 2008, 22:01:53 »


Hasan Bey:     Br 52  maketini yurt dışından getirtmenin yanında Ankara'da bulunan   
                    http://www.hobbytime.com.tr/web/ den temin edebilirsiniz.

Barboros Bey: Yapacağınız aktiviteye katılmaya hazırım.

Naci Bey:       Çamlık ile ilgli ekleyeceğim fotoğraflar olacak. Ayrıca video çekimi de yapıp
                    Harun Bey'e yollayacağım. Harun bey'de gerekli düzenlemeleri yaparak üyelerimize
                    aktarır.
                    Fotoğraflar ile ilgili görüşleriniz için teşekkürler.



Saygıdeğer modeltrenciler önceden de bildirdiğim gibi maket yapımı konusunda maket ile bağlantılı
lokomotif üzerinde yaptığım incelemeler Çamlık Müze'de oluşunca burada bulunan diğerlokomotifleri
de sizlere aktarmayı düşünmüştüm. Okan Bey'de bu fotoğrafları web siteye aktararak orada ayrı
bir başlıkta yayınlanacak.

Çamlık Müze içindeki lokomotiflerin ön kısımlarına açıklayıcı bilgiler bulunan levhalar yerleştirilmiş.
Burada Türkçe ve İngilizce olarak bilgiler yazılmış. Ancak bazılarında belki hatalar olabilir.

Buarada bir gerçeği özellikle vurgulamak gerekir! Bu müzeyi Atilla Mısırlıoğlu maddi ve manevi uğraşıları
ile bu hale getirmiştir. Kendilerine teşekkürlerimizi sunarız.

Çamlık Müze'den fotoğraflarımızla paylaşıma devam ediyoruz.


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 4.Bölüm:

Çamlık Müze bahçesinin en geniş alanında bulunan ve müzenin kapısıdan en uzak noktada
bulunan lokomotiften başlıyarak, sıra ile lokomotiflerin fotoğraflarını aktarıyorum.

















Fotoğraf aktarımı devam edecek

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #45 : Nisan 21, 2008, 22:50:52 »


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 5.Bölüm:

3. Sırada bulunan lokomotifle devam ediyoruz.









3.sıra ile 4.sırada bulunan lokomotiflerin arasında ancak bahçenin kuzeyinde duvar kenarında
bulunan Fransız yapımı lokomotif




Lokomotiflerin yerleşim düzenlerine göre fotoğraflama mesafeleri değişkenlik göstrediğinden
bu lokomotifi tam yandan görünümünü alabiliyoruz. belirttiğimiz gibi bu bahçede bulunan
lokomotifler daha geniş alana sıralanmışlar. Müzenin diğer kısımlarında sıkışık düzende
bulunan lokomotiflerin görüntüsünü almak oldukça zor olmaktadır. Sırası geldiğinde bu
görüntüleri aktardığımızda daha iyi anlaşılacak, bu açıkladığımız durum.


Lokomotifin sol tarafı bahçe duvarına oldukça yakın olduğundan bu kısmını ne yazık ki
fotoğraflayamıyoruz.


56529'un tenderindeki ay-yıldız plaketinin zeminin yuvarlak oluşu dikkat çekici bir özellik
olarak görülüyor.
Burada bir başka özellikte tenderdeki su seviyesini gösteren ibreli bir düzeneğin tender
yan yüzeyinde plaketin altında bulunuşu.

Devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #46 : Nisan 22, 2008, 00:01:20 »


Necati Bey, güzel düşüncelerinize teşekkürler. Dostlarımızı burada görmek bizi memnun eder.



Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 6.Bölüm:

Saygıdeğer modeltrenciler bu fotoğrafları kayıt ederek sırasıyla arşivleyin! Lokomotifler
oldukça yıpranmış durumdalar, geçen yıldan bu yana 1 yıl içinde renklerinde bozulmalar
açıkça görülüyor, bu yaz sıcaklarından sonra boyalar üzerinde güneşin kızgın ışıkları ciddi
bozulmalara neden olacaktır.

Tüm lokomotiflerin tekrar bakımları çok masraf gerektireceğinden  kazanımları çok zor
görülüyor. Yine geçen yıl getirtilen, boyaları tamamen bozulmuş lokomotiflere hiç
bakılmamış adeta oldukları yerde çürümeye bırakılmışlar. Bu durumları dikkate aldığımdan
dolayı fotoğraflama dizisini zaman geçmeden hiç değilse son iyi görünümlerini belgelemeye
çalışıyorum.

Temennim bu kuşkularımın yersiz olması ve bu lokomotiflerin hak ettikleri şekilde korunmasıdır.

Sırada modellerinden tanıdığımız Roco'nun son çıkardığı Br 57 modelinin gerçeği lokomotifin
fotoğraflaması bulunmaktadır.




Br 57 lokomotifinin Roco üretimi modelinin olması bu lokomotife ilgimizi biraz daha artırıyor.


Bu lokomotifte bahçe duvarına yakın konumda oluşu sol tarafının fotoğraf çekimine pek izin
vermiyor.




K 52 tenderinde araştırma yaptığımız sıarada tenderin üzerinden Br 57'nin değişik açıdan
görünümünü yakalıyoruz.


Ağaç altında dinlenirken boş durmuyoruz ve BR 57 yine karşıdan görüntülüyoruz. Çimenlerin
ortasında bulunan daire şeklindeki beton zemin ise müze işletmecisi Atilla Bey'in bahar ve
yaz aylarında restoran işletmeciliğini yaygınlaştırarak, müşterilerine bu alanda da barbekü
hizmetivermesi için oluşturduğu platformlar.

Müze incelemelerim sırasında dikkatimi çeken çalışmalar içinde lokomotifler arası boşluklara
çeşitli eklemeler yapılarak restoran hizmetlerinin yaygınlaştırılmaya çalışılmasıdır. Gelir elde
etme için yapılan bir uğraşı olsa gerek. Attila Bey, elde edeceği gelirlerin bir kısmını lokomotif
bakımlarına kullanacağını da daha önceleri görüşmemizde bildirmişti. Uygulanıp, uygulanmama
durumunu ilerde göreceğiz.

Sırada maketini yaptığımız ve üzerinde oldukça inceleme yaptığımız Br 52 ve TCDD'nin K52'si
lokomotiflerin efendisi, Türk tren modelciliğinde ençok bilinen TCDD buharlı lokomotifi









Fotoğraf dizisi devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #47 : Nisan 22, 2008, 01:04:13 »


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 7.Bölüm:

Amerikan yapımı bir başka değişik lokomotif




Amerikan yapımı lokomotiflerin en belirgin özelliği tamponlarının olmayışıdır.
TCDD 'de kullanılan Amerikan yapımı buharlı lokomotiflere sonradan ekleme tamponlar
yapılmıştır. Yine kuplörleri farklı bir şekil olan Amerikan yapısı kuplörler çıkarılarak
TCDD'ye özgü daha dorusu Avrupa standartlarına uygun kuplörler takılmıştır.

Amerikan buharlılarının markiz ve kazan kapağı yapıları da Avrupa yapımı buharlılarından
farklı bir şekildedir.r.



Duvar kenarında konuşlanmış ilginç bir Fransız yapımı lokomotif ile karşılaşıyoruz.








45501'in Tenderi ve markizi değişik bir yapı sergilemektedir.


Çamlık Müze'nin en geniş bahçesinin bitiminde İngiliz yapımı buharlı lokomotifi
fotoğraflıyoruz. öncelikle tabi ki tanıtım plakası




İngiliz üretimi olan bu lokomotifin domuzluk diye adlandırılan iki tampon arası ray
üzerindeki engelleri önlemek amacıyla yapılan ön panelinin alışıla gelmişin dışındaki yapısı
hemen dikkatimizi çekiyor.




Bahçenin bitim yerinde olan bu lokomotifi, yan kısmından fotoğraflama olanağı olunca
fırsatı değerlendirip, fotoğraf çekimini sağ yandan tam görünümlü yapabiliyoruz.
 
Çamlık Müze' deki incelemelerimiz diğer alanlardaki fotoğraflamalarımızla devam edecek.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #48 : Nisan 22, 2008, 13:51:31 »



Mehmet Bey, güzel sözlerinize teşekkürler. Elimizden geldiğince bu tür çalışmlaarı
sürdürmeye gayret edeceğiz. Çamlık Müzeye yakında tekrara giderek fotoğraflama
çalışmalrına ek çalışmalar yapacağım.
Mümkün olduğunca Çamlık Müze'deki lokomotif, vagon ve diğer demiryolu ile ilgili araç
ve binaları sizlere aktaracağım.


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 8.Bölüm:

Müze bahçesinde; giriş kapısının ilerisinde bahçenin orta bölümünün sağında plaktorna
bulunmaktadır. Plaktornanın çevresine lokomotifler dizilerek yerleştirilmişlerdir.


Plaktornanın kuzey yönünde ilk üç lokomotif uygun aralıklarla dizlimesine karşın diğer
kısımlarda oldukça sık dizilmişlerdir. Sık dizilmiş lokomotifleri fotoğraflamak, görüş açısının
daralmasından dolayı zor olmaktadır. Biz yine elverdiğince lokomotiflerden bütün görüntü
almaya gayret edeceğiz.

Lokomotiflerin bazıları daha önce bahçenin geniş alanında bulunan lokomotiflerdir. Buradaki
lokomotifleri tekrar ikinci kez fotoğraflamayacağız. Plaktorna çevresindeki tek olarak yerini
almış lokomotifleri fotoğflamadan önce plaktorna çevresinin genel görünümlerinin fotoğrafları
ile devam ediyoruz.


Lokomotiflerin arasında boyanmayı bekleyen lokomotiflerin biran önce boyanmasını temenni
ediyoruz.






Plaktorna çevresini ön ve yan çapraz fotoğraflayarak  genel görünümü tamalıyoruz.

Plaktorna çevrasindeki lokomotiflerin tek tek görünümleriyle incelemeye ediyoruz.
İlk sırada Roco'nun biz Türk modelcileri için gözde lokomotiflerinden olan BR44 var.




Belirttiğimiz gibi lokomotifler sıkışık düzende olduklarından görüntü alma bir hayli zor
olmaktadır.


56712'nin sol tarafından detay görünümünde plaketlerinin boyasının çok yıpranmış olduğunu
gözlemliyoruz. Güneşin ışınlarının etkisiyle kırmızı renkler genelde solmaya başlamışlar.


BR44 TCDD 56712'nin sağ tarafından görüntü almak için yanında bulunan lokomotifin üzerine
çıkarak üst çaprazdan görüntü almaya gayret ettik.


Br 44 'ün tenderi,  bize; model üzerinde eskitme yapılması istendiğinde iyi bir yol gösterecek konumda tozlanmış bir görünümle poz veriyor.


Sağ kısımdan tekerlek ve biyellerin detay görünümü.

Plaktorna çevresindeki lokomotiflerin fotoğaflarıyla incelememize devam edeceğiz.




Çevrimdışı Jean-Patrick

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • İleti: 27
    • www.trainsofturkey.com
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #49 : Nisan 22, 2008, 23:35:05 »
Teoman bey

O fren silindiri kit icinde değil. TCDD değişiklik yaptı; alman asıllı değil?

Saygilar
Jean-Patrick


« Son Düzenleme: Nisan 23, 2008, 00:22:30 Gönderen: Jean-Patrick »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #50 : Nisan 24, 2008, 23:34:55 »


Jean-Patrick Bey, uyarınız için çok teşekkürler.

Bu fren ile ilgili ölçülendirme ve incelemeyi yaptım.
TCDD'ye özgü bu fren silindirini yaparak tendere ekleyeceğim.






Mehmet Bey, görüşlerinize teşekkür ederim. Çok naziksiniz ancak bir düzeltme yapmak isterim;
Ben sadece burada, modeltrenciler.com sitesinde çalışmalarımı yürütüyorum.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #51 : Nisan 25, 2008, 01:17:04 »



Saygıdeğer modeltrenciler; 23 Nisan, 2008 günü Çamlık Müze'ye giderek eksik kalan
lokomotif ve vagonların fotoğraflarını çekerek tamaladım.

Yine aynı gün müzenin girişinden başlayarak müze içinde tüm lokomotif, vagon ve diğer
demiryolu ile ilgli bina ve araçları içreren 47 dakikalık video filmini çektim. Video filminin
arka fonuna müzik ekleyerek tüm görüntüleri müzik eşliğinde sunmaya çalıştım.

24 Nisan '08 perşembe günü, Çamlık Müze video filminin DVD'sini Harun Bey'e gönderdim.
Cumartesi günü yapılacak modeltrenciler toplantısında,toplantıya katılacak modeltrenci
arkadaşlar bu DVD'yi izleyerek Çamlık Müze'nin tamamını görerek izlemiş olabilirler.

Harun Bey'in de uygun bulması durumunda  DVD çoğaltılarak modeltrenciler kulübü üyelerine
dağıtılarak, Çamlık Müze'de bulunan çok sayıda buharlı lokomotif ve diğer demiryolu araç ve
gereçleri hakkında görüntülü bilgi sahibi olabilirler.


Müzenin girişinden başlayıp, her tarafından görüntüler alarak video ve fotoğraf çekimi ile bu
güzel ortamı sizlere tanıtmaya devam ediyorum.

Buharlı lokomotiflerin cenneti nerede? diye sorsalar; hiç kuşkusuz Çamlık Müze' dir denebilir.

23 Nisan 2008 çarşamba günü hava bulutlu idi. Kısa zaman aralıkları ile bulutlar arasında
güneş kendini göstermeye çalıştıysada genelde gökyüzünün rengi gri bir konumda fotoğraf
ve video çekimini yaptım.

Bu arada BR 52 maket çalışması da devam etmektedir. 2. TCDD Küvet tenderli K52 maket
çalışması planları yapılmaktadır.
3. modeltrenciler aktivitesine yetiştirilmek üzere 2 ayrı özelikte TCDD K52 Buharlı lokomotifi
çalışması yapılacaktır.

Bu maket çalışmasına başladığımda; kit içinden çıkan kesik tenderin yanında  bir de küvet
tenderli K52 çalışabilseydim diye içimden geçirmiştim. Nihayet küvet tender parçalarını da
temin ettim.

Böylece TCDD'nin gözde lokomotifi K52'nin 2 ayrı özellikteki maketini yapmış olacağım. Biri
yapımını sürdürdüğüm 56523 kesik tender diğeri 56507 küvet tenderli aynı zamanda kanatlı
olarak bilinen duman deflektörlü olacak. Her iki lokomotifin maketi için pirinç plaketlerini de
önceden hazırlamıştım.
Her iki maket bittiklerinde bir tren modelcisi olarak bu iki güzide lokomotifin maketlerini
seyretmekten büyük keyif alacağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #52 : Nisan 25, 2008, 01:53:24 »



Saygıdeğer modeltrenciler, İzmir'in şirin ilçesi Selçuk'a bağlı Çamlık Köyünde bulunan
ve bizlerin hayran olduğu Çamlık Müze'yi TCDD' den 49 yıllığına kiralayıp kendi olanaklarını
seferber ederek müzenin bu günkü yapısına kavuşmasını sağlayan Attilla Mısırlıoğlu' na
demiryolu sevdalısı olarak huzurlarınızda çok teşekkür ediyorum.

Attila Mısırlıoğlu Çamlık Köyü doğumlu ve babası geçmişte Çamlık istasyonunda, istasyon
şefliği görevinde bulunmuş, Attila bey'in babası Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün
Çamlık istasyonunu ziyaretinde Atatürk'ü ağırlamış ve kendisiyle yakından ilgilenmiştir.

Attila Mısırlıoğlu son derece çağdaş yapıcı ve fedekar yapısıyla Çamlık  Müzenin gelişmesi
için elinden gelen her türlü fedekarlığı esirgememektedir. Müze bahçesinin bakımınıda bizzat
kendisi, çalışanları yönlendirerek yaptırmaktadır.

Ben fotoğraf ve video çekimlerini sürdürüken o da bahçe ile ilgilenmekte idi. Oluşturduğu bu
güzel bahçede kendisiyle bir hatıra fotoğrafı da çektirdik.

saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #53 : Nisan 25, 2008, 19:03:59 »
teoman bey,
kusuruma bakmayin ama merak ettigim bir konu daha var:
küvet tender anladigim kadari ile yine 1:35 ölceginde. ama bu güne kadar küvet tenderi bu ölcekte görmüs degilim. acaba bunu özelmi yaptirttiniz yoksa eski bir kitmi? birde malzemesi nedir, biraz aciklayabilirmisiniz?
selamlar
tarik


Tarık Bey, Küvet tenderin ölçeği 1/35. Bu tenderi özel yaptırmadım. Eski bir kit değil.
Malzemesi: Resin diye bilinen bir malzeme.
Resin:Polyester ve çam reçinesinden oluşturulan malzemedir. Plastik maketler için özel
gereksinim duyulan parçaların üretiminde kullanılır. Kalıpları plastik enjeksiyona uygun çelik
kalıplar değildir. Parçanın orjinali hazırlandıktan sonra lateks kalıp yöntemiyle dökümü yapılır.
Bu yüzden çok az sayıda üretililirler.

Ben bu küvet tenderi Amerika'dan özel getirttim. Çekoslavak yapımı bir üründür.
Siz Avusturya'da  yaşadığınıza göre belki oradaki model ve model malzemesi satan yerlerden
bulabilirsiniz.

Getirttiğim yerde şu an stok dışı görülüyor.




Mehmet Bey, benim şu anda çalıştığım maket statik olup 1/35 ölçektedir. Diğer bir deyişle
hareketsiz bir modeldir. Görünümü daha büyük olup sizin elinizdeki modelden farklıdır.

Sizin sorduğunuz 1/87 ölçek modeltrenlerden olan BR45 buharlı lokomotif bir üründür.
Buhar jeneratörü bacanın olduğu yere takılabilir. Sizin modeliniz Liliput marka zannederim.

Liliput modellerde lokomotiflerin motoru tenderde olduğundan digital ve ses dekoderi takımı
ikisi birden alan darlığı açısından mümkün olmayabilir. Ancak ben bu konuda fazla fikir yürütmeyeyim.
Siz bu konuyu en iyisi Harun Bey'e danışarak çözümlemeye çalışın.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #54 : Nisan 25, 2008, 22:16:07 »


 

Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 9.Bölüm:

Plaktorna çevresindeki lokomotiflerin fotoğraflı tanıtımlarıyla çalışmamıza devam ediyoruz.





3075 plaka numaralı bu lokomotif BR 78 olarak bilinen lokomotiftir. Flesichmann 1/87
ölçekli BR 78 modelin gerçeği olan bu lokomotiftir.


Plaktorna etrafında sıkışık bir yerleşim olmasından dolayı mümkün olduğunca lokomotifi
çaprazdan ve açı genişiliği nedeniyle arka kısımdan öne doğru görüntülüyoruz.


3705numaralı lokomotifin hem önünde hem de arkasında domuzluk diye bilinen ızgaralı
paneller bulunmaktadır.


Tekerlek dizilimini ve markiz yanında bulunan plaketleri daha yakından inceliyebiliyoruz.




34068 plaket numaralı diğer 3 tekerlek dizilimli bir lokomotif örneği daha inceliyoruz.






plaket ve tekerlek dizilimlerini yakın plan görüntüleyerek inceliyoruz.


Devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #55 : Nisan 25, 2008, 23:39:11 »


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 10.Bölüm:

Plaktorna ve çevresini 57026 numaralı lokomotifin üzerine çıkarak  görüntülemeye çalıştık.


Plaktornanın kuzeyinde dizilmiş lokomotifler birbirlerinden daha açık şekilde konuşlanmışlar.


Plaktornanın batı, güney ve doğu yönlerinde dizilen lokomotifler daha sık şekilde dizilmişler


Plaktornanın doğusunda bulunan lokomotifler arasında boyanmayı bekleyenler bulunmaktadır.
Lokomotiflerin çeşitli tiplerde olmasından dolayı baca, buharlık ve kumlukları  farklı şekiller
olarak gözümüze çarpıyor.


Sanki plaktornaya her an girmeye hazır bir lokomotif plaktornanın rayları önünde duruyor.
O eski günler geri gelse de plaktornaya girip, yön değiştirip uzun demiryollarına koyulsam
dercesine boynu bükük bir şekilde duruyor.




İlginç görünümüyle kar temizleme makinası da bir buharlı olarak diğer buharlıların arasında
yerini almış.







Devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #56 : Nisan 26, 2008, 00:52:18 »


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 11.Bölüm:




56130 plaket numaralı lokomotif müzede boyasıyla en iyi durumda olan buharlılardan.


Bu lokomotiflerde tender şekli küvet görünümde olduğundan küvet tenderli lokomotifler
olarak ta anılırlar




56130'un sağ tarafından tekerlek dizilimini gözlemliyoruz.




46025 plaket numaralı Alman  üretimi olan bu lomotiften ön kısımdan arka tarafa doğru
görüntü almak çok güç! diğer lokomotifler ile sıkışık düzende olduğundan bu lokomotifi
arkadan öne doğru fotoğraflamak zorunda kalıyoruz.


Lokomotifin kazan üstünde yer alan buharlık ve kumluk şekilleri diğer lokomotiflere göre
çok farklı görülmektedir.




Lokomotifin en belirgin özelliklerinden biride her iki yanında 4 büyük tekerlek dizilimi ile
kılavuz  tekerleklerinin  ikili oluşudur.

Çamlık Müze fotoğraflı incelemelerimiz devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #57 : Nisan 26, 2008, 09:56:27 »



Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 12.Bölüm:





44041 numaralı plaketi taşıyan buharlı lokomotifin önden görüntüsünü aldığımızda
dikkatimizi çeken bir özellik bu lokomotifin öndeki plaketinin bacasında oluşudur.


Lokomotifin konuşlanmasına göre ön çaprazdan görüş açısı dar olduğundan yine arka
kısımdan yan çapraz fotoğraflama yapabiliyoruz.




Sağ yandan yakın çekimden de görüldüğü gibi 44041, dört tekerlek dizilimli bir özelliğe sahip.




5701 plaketli lokomotif hepimizin bildiği BR85'tir.  Şekil olarak kendinden tenderli ,oldukça
heybetli  görüntüye sahip bir lokomotiftir.


Plaktornanın kuzey yönünde yer alan lokomotiflerden biri olan 5701'in izlenimi; sıkışık bir
konumda olmadığından daha rahattır.




Kendinden tenderli lokomotiflerde geri gidişlerde makinistler, diğer tenderli lokomotiflere göre
bu tür lokomotifleri daha rahat kullanıyorlardı.

Fotoğraflı tanıtım devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #58 : Nisan 26, 2008, 11:27:07 »


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 13.Bölüm:




45172 numaralı plakete sahip Amerikan yapımı bir başka buharlıdan görünüm.
Bu lokomotifteki kazan üstünde bulunan kumluk, uzun yatay dikdörtgen,
kenarları oval şekilde olan korunmalı parçanın içinde olacak şekilde yapılmıştır.
Kazan üstü görünümüyle diğer lokomotiflerden farklı bir görünüm oluşturmaktadır.


Hemen tüm TCDD buharlı lokomotiflerde görmeye alıştığımız kazan kapağı üzerine
sonradan monte edilen far, Ameriken tii lokomotiflerde de gözümüze çarpmaktadır.
Bu farların aynısı Alman, İngiliz yapımı lokomotiflerde de görülmektedir.




Yine bu lokomotifteki bir başka farklılık markiz yanında bulunan üçlü plaket takımı,yer darlığı
nedeniyle sadece ''TCDD'' ve Numara yazılı plaket markiz yanında bulunurken Ay-Yıldız alt
kırmızı zeminsiz olarak pencere önüne yerleştirilmiştir.




İngiliz yapımı  olan 4 tekerlek dizilimli bu buharlı lokomotif, zarif görünümüyle göze hoş gelen
güzel bir görünüm sergilemektedir.
Hava pğompasının yeri ise sol yanından ve kazan ön kısmına doğru yer almaktadır.


Alman ve Amerikan yapımı buharlılarının tersine, İngiliz yapımı bu lokomotifte kazan kapağı
üstüön far dinamosu, kazanın sağ başı üst tarafında bulunmaktadır.


46132'nin tenderinin yüksekliği çok fazla olmayan bir özellik göstermektedir.

Devam edilecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: TCDD BR 52 BUHARLI LOKOMOTİF MAKET YAPIMI
« Yanıtla #59 : Nisan 26, 2008, 13:19:13 »


Çamlık Müze izlenim ve incelemelerim 14.Bölüm:





BR 56 olarak bildiğimiz İsveç'in, Nohab firması üretimi TCDD 45002 plaket numaralı lokomotifi


Zarif görünümüyle BR56;''Nostaljik buharlı lokomotif tren gezilerinde, tekrar beni çalıştırsalar''
der gibi her an raylar üzerinde yol almaya hazır gibi duruşuyla poz verir konumda.


Gerçekten şık bir lokomotif görünümündeki dört tekerlek dizilimli bu lokomotif; istenildiği
takdirde tekrar çalışır konuma gelebilir.


Tender yapısını incelediğimizde, kömür deposunun iptal edilerek yeni bir depo yapılıp kömür
konulan yere oturtulmuş olduğunu görüyoruz.. Yeni yapılan depo, kullanım kolaylığı olması
açısından fuel-oil yakıt deposu olarak kullanılmış.

Demekki 45002 hizmetten ayrıldığında kömürlü yakıtttan sıvı yakıta geçmiş buharlı lokomotif
özelliği taşımaktadır.
Bu durumu  dikkate alınır ise, TCDD 56548 gibi yeniden hayata dödürülebilinir. Hem de yakıt
sorunu ve işletilmesi, kömürlü olarak çalışan buharlı lokomotiflere göre daha kolay olabilir.

Tabiki bürokrasinin engelleri, ilgililerin bu konuya ne kadar önem vereceği  karşısında bizim
düşüncelerimiz, sadece tatlı bir hayalden öteye gidemez!


Markiz içinden,tenderdeki fuel-oil deposundan ocağa yakıt taşıyan boruların, depodan çıkış
kısmı görülüyor.


45002'nin sağ yandan görünümü ve ön far dinamosunun kazan bölümünde sağ üst başta
oluşu dikkatimizi çekmektedir.


Plaktorna çevresinde, boyası iyice yıpranmış gövdesini pas kaplamış, boyanmayı bekleyen
46005'ide görüntülemeyi ihmal etmedik.Diğer lokomotifler arasında oldukça yıpranmış görülen
bu lokomotifin de görünümü aşırı paslı olarak ilginç görünmektedir.


46005'in de özelliği ;dört teker diziliminden sonra kılavuz tekerleklerinin dizisi de ikili oluşudur.


Markizin dış kısımları çürümeye başlamış. Plaketler pirinç metal döküm olduğundan dolayı
çürümeye karşı oldukça dirençli görünüyorlar. Polisaj yapılarak ve alt zeminlerinin boyanması
ile tekrar eski durumlarına gelebilrler.
Ancak lokomotifin saç metal kısımlarını mutlaka değişimi gerekmektedir.


46005'in tenderinin gövdesinde  çürüme görülmemektedir. Boya yenilemesiyle kurtarılabilinir.

Çamlık Müze fotoğraflı tanıtım devam edecektir.