Gönderen Konu: Electrotren Katener Sistemleri  (Okunma sayısı 13800 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 48
  • İleti: 48
Ynt: Electrotren Katener Sistemleri
« Yanıtla #20 : Mart 16, 2008, 03:04:51 »
Murat Bey selamlar
Elbetteki memnuniyetle ,gerçek demiryollarında katener telleri dümdüz çekilmez,dümdüz olmasının iki türlü mahsuru vardır
birincisi düz katener telleri pantoğrafın tele basmasından kaynaklanan çekme ile tel üzerinde dalga oluşturur,ve dalga boyu kendi hızını geçerse hattaki elektrikte atlama yapar(bu çok fazla teknik bir durum)bu hem telin hat üzerinde dümdüz çekilmemesi hemde tellerin gerginlik ayarları ile halledilir başka izahlarıda var ama Yusuf Sümbül bey bu konuyu daha teferruattlı anlatabilir zannediyorum
ikincisi tel hat üzerinde dümdüz çekilirse o tele değen panfoğraf sürekli aynı noktadan değeceği için orayı çok fazla aşındırıp yuva yapar bu hem pantoğraf için zararlıdır hemde katener hatları için ,gerçek hatlarda düz bir rayın önünüzde durduğunu düşünün tepesindeki katener hattı sağ rayın olduğu taraftan sol rayın olduğu tarafa doğru,ve sonra tekrar soltaraftan sağ tarafa doğru egilerek çekilirler,
Kurplardada direkler eğer istisna bir durum yoksa kurbun biri içinde biri dışında olacak şekilde düzenlenirler  tabii bunun zıttı bir çok durumuda görebilirsiz bunlar çoğunlukla yolların durumuna göre düzenlenirler.Ama mümkün olduğunca katener telleri pantoğraf üzerinde bir sağa bir sola geçecek şekilde düzenlenirler.Onun için kurplarda katener tellerinin düz geçmesi daha gerçekci olur. tabii burda pantoğraf ölçüleri devreye girerki o başka bir konudur. Biliyorsunuz   bizde büyük ve küçük olmak üzere iki pantoğraf genişliği  kullanılır.Ama bunun maketleri ilgilendiren bir yanı olmadığı için bu konuya girmiyeyim.
Malesef şu anda gece 03.00 ve elimde bunlarla ilgili fotoğraflar yok bulursam en kısa zamanda paylaşacagım.

selamlar saygılar

mahmut