Gönderen Konu: Çiğli İstasyon Yapımı  (Okunma sayısı 64263 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cafer

  • cafer çiftçi
  • Forum Üyesi
  • Yer: eskişehir
  • Yaş: 68
  • İleti: 119
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #40 : Haziran 03, 2007, 13:47:23 »
 Sayın Teoman hocam
 Belirttiğim gibi bu ARA ist. binaları tip proje. Ortada ana bina,sağ ve sol yanında yolcu bekleme ve yük anbarı (önünde platform olan). Yıllar sonra restore edilirlerken, herbiri yörenin ihtiyaçlarına ve çevrede tedarik edilebilir inş. malzemesi cinsine göre tadilatlara uğramışlar. Ben esk-kütahya güzergahı, gökçekısık- sabuncupınar ist. arasında doğdum, yaşıyorum. Ama ölçü almak hiç lazım olmamıştı (Gökçekısık ist. nunu fotolayıp, üzerinden yaklaşık ölçülendirme ile 1/87 maketini çıkarıyorum). Bu aşamada ÇAKMAK, SABUCUPINAR, GÖKÇEKISIK VE son olarak Selami beyin İHSANİYE ist. fotolarını 'diğer sitelerden' indirip, detayladım. Çiğli de aynı inşaat gurubunda, fakat restore bayaca farklı. Köşe kaplama taşları ve sıva, badana, kapı tadilatı, sizinde belirttiğiniz gibi sonraki çalışmalar. Ben resim yollayamıyorum malesef ama ihsaniye tipik bir örnek.
   Görüşmek üzere, iyi çalışmalar.        cafer

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #41 : Haziran 03, 2007, 14:22:36 »
Cafer bey, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Bu bilgiler tarihi bilgiler olduğundan hepimiz için çok yararlı olmuştur.

Ben Çiğli istasyonunun bu günkü tadilatlı halini örnek alarak çalışmaya başladım. Sadece ön traftaki görünümün daha estetik ve dengeli görünmesi açısından ilk dönemdeki kapının değiştirilererek pencereye dönüştürülmesini dikkate alıp o pencereyi tekrar kapı olarak çalıştım.
Bu arada ön yüzde bize göre sol tarafta bulunan yama şeklinde yapılmış estetikten yoksun binayı dikkate almadım. O binayı yapmıyorum.

Sizin isimlerini verdiğiniz ve fotoğrafını yayınladığınız istasyon binalarının mimari yapısına daha sadık kalınmış.

Gökçekısık istasyonunun maketini çalıştığınızı bildirmenizden dolayı çok sevindim. Çalışma aşamalarını başka başlık altında yayınlayabilirseniz, forumdaki modelci arkadaşlar tarfından ilgiyle izlenir ve hepimize güzel örnek olur.

Örneğin ben Çiğli istasyonundan sonra sizin örnek olarak vereceğiniz, sizin yaşadığınız bölgelerdeki istasyonlardan birinin maketini yapmak isterim.

Bu tür çalışmaları forumdaki arkadaşlarla çoğaltabilirsek, ortak olarak tespit edilebilecek bir yerde TCDD istasyonları maketleri sergisi oluşturabiliriz.

Böyle güzel bir aktiviteyi hep birlikte paylaşma olanağımız olursa, bu güzel hobiye ayrı bir renk katmış oluruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #42 : Haziran 03, 2007, 20:59:11 »
Saygıdeğer modeltrenciler,
İstasyonumuzun ana binasının yan duvarlarındaki pencerelerde işlendikten sonra ana binamızı toplayıp yapıştırma işlemi yapıldı.



Yapıştırma yapmadan önce parçaların tesfiyesi yapıldı.
Küçük eye ile yapışacak yüzeyin kenarları düzeltildi.


Metal cetvelle kenarın düzgünlüğü kontrol edildi.


Gerekli tesfiyeler yapıldıktan sonra yapıştırma işlemine geçildi.
Yapıştırıcı olarak pvc plakalarda en iyi ve hızlı sonuç vermesi
açısından Japon yapıştırıcılardan faydalandım.


Parçaları birbirine uyumlu olacak yapıştırıcı sürüp uyumlu
olacak şekilde tutturdum.

Sıra çatı yapımına geldi.

1mm'lik pvc plakadan bina duvarlarını 10mm aşacak şekilde
çatı alanını tespit edip gönye ile çizim yaptım.


Ana binamız ters konarak çatı çıkıntıları ölçüleri kontrol edildi.


Kesim işlemini yine cam üzerinde metal cetvel kullanarak
gerçekleştirdim. Cam üzerinde kesim yapılması her zaman
iyi sonuç verir. Burada dikkat edeceğimiz önemli bir nokta;
kesim yaptığımız sırada çok bastırıp bir defada kesmemeliyiz.
Cetvel ve maket bıçağı kayma yapabilir.
Daima iki üç seferde kesim yapalım. Önce bıçağımızla az
bastırarak iz olacak şekilde derin kesmeden, parça üzerinde kesim
yatağı açalım. Daha sonra ikinci veya üçünce defa bıçağımızla
kesim yapalım. Böylece kaydırmadan temiz kesim
yapmış oluruz.

 

Çatımız için çıkardığımız parçayı diklemesine tutup orta noktasını
bularak boydan boya çizelim. Yine maket bıçağımızla iz
yapacak şekilde bir defa bastırmadan ve parçayı bölmeden
yüzeyde ince bir yarık açalım.


Çatı parçasını iki elimizle yavaşça kıvıralım. Böylece bütün bir çatı
parçası elde etmiş olduk.


Çatı alt yapı parçasını gövdeye yapıştırıp diğer işleri yapmaya
koyuluyoruz.
Şimdi yan duvarların birleşim yerlerine köşe taşları yapılacak.

Saygılar
Teoman Kardaşlar



mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #43 : Haziran 03, 2007, 22:24:54 »
    Teoman bey kolay gelsin.Çalışmanızda beni yakaladınız çok güzel,10 Hazirana yetiştirecegiz bu hızla gidersek.Bir sorum olacak taşları kalın yapmamanızın bir nedeni varmı ? Ben kendim kabartmalı taş kullandım gerçekten çok güzel görünüyor sizede tavsite edebilirim.Kolay gelsin bol maketli güler dileğiyle hoşçakalın.
 
   
    mali....

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #44 : Haziran 03, 2007, 23:08:52 »
Mehmet Ali bey, teşekkürler.
Cumartesi ve pazar gününü değerlendirdik. Hafta içi sadece geceleri zaman kalıyor. Ondan biraz ağır giyorduk.

Sorunuzu fotoğrafla yanıtlamaya çalışayım.

Köşe taşlarına dikkat ederseniz duvar yüzeyinden itibaren iki kat vardır.
Önce 2.5cm taş kalınlığı sonra ortada kabartmalı yüzyin kalınlığı yaklaşık 2.5cm daha olunca toplam taş kalınlığı 5cm civarında oluyor.

5cm= 50mm eder. 50/87=0.57mm demektir. Benim köşe taşlarında kullandığım karton kalınlığı 0.5mm dir. 1/87 ölçeğe en yaklaşık bu kalınlıktaki kartondur.


Bu fotoğraftada görüldüğü gibi 1/87 ölçek fabrikasyon yapım
istasyon binasının köşe taşları yanında, el yapımı kartondan
yapılmış köşe taşları görüntüsü.

Memet Ali bey, siz kaç mm'lik karton veya mukavva kullandınız?
Yakın plan çekim fotoğrafla gösterebilirmisiniz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #45 : Haziran 04, 2007, 00:15:11 »
     Teoman bey,size yapıtığım çalışmada taşların kalınlığını gösteren fotoğraf gönderiyorum umarım faydası olur.İyi çalışmalar,hoşçakalın.


     mali...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #46 : Haziran 04, 2007, 01:00:26 »
Mehmet Ali bey, teşekkürler.

Sizinkilerde ayrı bir güzellikte ancak 1/87 ölçeğe göre köşe taşlarınız biraz kalın kaçmış zannedersem. Görünüş olarak çok ta rahatsız etmiyor.

Önemli olan bu kadarıda başarmaktır. Benim yaptığım çalışmada da mutlaka eksikler hatalar vardır. Sonuçta gerçek bir bina inşa etmiyoruz.

Yine de ölçekli olarak gerçeğine yakın yapma gayreti içindeyiz.

Sonuçta bir hobi çalışması olarak burada modelci arkadaşlarla görüş alışverişi yaparak, keyifli bir zaman geçiriyoruz, aynı zaman da hoş vakit geçirerek öğreniyoruz.

Örneğin; Cafer beyin önceki açıklamalarıyla, çevresindeki değişik yapıdaki istasyonların yapılarını da bu yolla tanımış oluyoruz.

İşte bize modeltrencilik  hobisinin, sosyal kültürel olarak gelişimimize katkısını bir kez daha görmüş oluyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTU?RUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 48
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #47 : Haziran 04, 2007, 12:29:31 »
    Merhabalar.

    Teoman Bey, çalışmalarınızı şaşkınlık ve gıpta ile takip ediyorum. Bir iş ancak bu kadar güzel ifade edilir ve yapılır. Zannımca bu gayret de demiryolu araç ve binalarına olan sevginizden kaynaklanıyor.

    Cafer Bey, belirtiğiniz gibi bu istasyonlar tip proje ve büyüklüklerine göre yapılarında küçük değişiklikler var. Örneğin Alayunt ve Akşehir Gar binaları Gökçekısık, Sabancupınar ve İhsaniye istasyonlarından daha büyüktür. Bu binaların müştemilatında da farklılıklar gözlenmektedir. Müstakil ambar binası gibi.
    TCDD Şebekesindeki istasyon binalarındaki farklarda 1920 li yıllara kadar İmparatorluk toprakları üzerinde ve özellikle Anadolu'da 11 farklı şirketin imtiyaz alması hadisesidir.
    Bahsi geçen Eskişehir-Konya demiryolu hattı da aynı şirket tarafından 1892-1896 yılları arasında yapılmış bulunmaktadır. Haliyle istasyon binalarının şekilleri bazı coğrafi ve yerel farklılıklar dışında hemen hemen aynıdır. Ama kullanıcı idare tarafından günün şartlarına göre belirli tadilatlar yapılmış, ilk gün kü kullanılma amaçlarının dışında kullanımlar olmuştur. Örneğin; ilk yapıldığı yıllarda "Bayanlara mahsus bekleme salonu" olan kısım personel lojmanı olarak değiştirilmiştir.
    Bütün bunlardan hareketle İzmit-Ankara ve Eskişehir-Konya hat kısmını "Chemins de fer d'Ottoman Anatolian"(CFOA) adındaki imtiyaz almış şirket, 1890-1891 yıllarında İzmit-Arifiye arasını, 1891-1892 yıllarında Arifiye-Ankara arasını, 1894 yılında Eskişehir-Alayunt ile Alayunt-Kütahya arasını, 1895 yılında Alayunt-Afyon  arasını, 1896 yılında Afyon-Konya arasını, 1899 yılında ise 3,2 km.lik Arfiye-Adapazarı arasını tamamlayarak imtiyaz aldığı bölümdeki inşaatlarını bitirmiştir. Haydarpaşa-İzmit arasını ise 1872-1873 yılları arasında Sultan Abdülaziz döneminde Osmanlı İmparatorluğu kendisi yapmıştır. Bu kısmı 1920 yılında kurulan (ki ilk Genel Müdürü Gazi Mustafa Kemal'in silah arkadaşlarından olan ve II Dünya savaşında Pariste Büyükelçilik yapan Behiç Erkin'dir.) Anadolu Bağdat Demiryolu Şirketi 1928 yılında tamamını bedelini ödeyerek satın almıştır.Yeri gelmişken bu kısmın son istasyonu olan Konya İstasyonunun eski bir fotosunu gönderelim.
    Muhabbetle...

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #48 : Haziran 05, 2007, 08:04:09 »
sevgili hobidaş teoman bey,
öncelik ile birkez daha tebrik etmek isterim titiz ve özenli çalışmalarınızı.

binaların köşe taşlarına öneri olarak en son işlemde taş yüzeylerini bir parça beyaz tutkal sürerek ince kum ile hafif bir kabartı verseniz..? acaba nasıl olur du ..? gerci ben bunu zemin kaplamasında uygulamıs idim ve m.ali dostumuza da duvar sıva işlemi olarak uygulaması için öneride bulundum..

sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş.. 

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #49 : Haziran 05, 2007, 21:03:42 »
Selami bey, şahsımla ilgili nazik düşünceleriniz ve demiryollarımızla ilgili açıklamalarınız için çok teşekkürler.

Belli zaman aralıklarıyla sizi ve Cafer beyi uygun bir tarihte ziyeret etmek ve sizlerle tanışmak isterim.

Nedim bey, sizin de şahsımla ilgili her zamanki güzel düşüncelerinize çok teşekkürler.

Önerinizi dikkate alıp gerekli denemeleri yapacağım. 1/87 ölçekte yapılmak istenen bazı çalışmalar ne yazıkki ölçeğin küçüklüğünden dolayı zor olabiliyor.

Her zaman öneri ve eleştirilerinizi bekler sizlerede iyi çalışmalar dilerim.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar


« Son Düzenleme: Haziran 10, 2007, 01:13:29 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 2877
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #50 : Haziran 07, 2007, 14:58:17 »
Teoman bey,

Sizin konunuzu bölmesin diye Sticko-Rama projesini ayrı bir yere aktardım.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=1151.0

Tekrar teşekkürler.

Harun

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTU?RUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 48
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #51 : Haziran 07, 2007, 23:03:45 »
       Ben teşekkür ederim Teoman Bey. Sadece içimden geçen doğruları söyledim.
       Demiryolu ile ilgili bilgileri de söylemem gerekiyordu. Hatta haddim olmayarak bahsettiğim imtiyaz alan diğer şirketlerle ve hatlarla ilgili bilgileri de foruma eklemeyi düşünüyorum.
       Kapımız size ve gelmek isteyen diğer dostlara ardına kadar açık.
       Muhabbetle...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #52 : Haziran 07, 2007, 23:28:17 »
Selami bey, nazik davetiniz için çok teşekkürler.

Sizinle haberleşir ve  sizi ziyarete mutlaka gelirim. Bu forumda ilgili bir demiryolu görevlisiyle çok keyifli sohbet ortamı oluşur.

Ben de sizi mutlaka İzmir'e beklerim.Okulların tatile girmesiyle bu ziyareti gerçekleştirmeyi düşünüyorum.

Herşey evimizin içinde trenmodelleriyle yaptığımız çalışmalarla kalmamalı, sosyal yaşamın gereği bu hobiyle ilgili trensever kişilerle tanışıp kaynaşmalı hoş sohbet ortamları oluşturarak dostluklar geiştirilmelidir.

Sizin güzel deyiminizle muhabetle güzellikler paylaşılmalıdır.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Haziran 10, 2007, 00:42:32 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #53 : Haziran 10, 2007, 01:10:31 »
Hafta içi okuldaki çalışmalar nedeniyle bir süre ara verdiğimiz istasyon yapımına devam ediyoruz.

Gövde üzerinde yapılacak sıva dokusu ve köşe taşları kabartması için birkaç deneme çelışması yapıldı.

Bina üzerindeki pütürlü sıva için yapıştırıcı ve zımpara uygulaması iyi sonuç vermedi. İnce kum çalışması da köşe taşları için olumsuz oldu.

Sıva ve köşe taşları için farklı bir uygulama yaptım aşağıdaki fotoğraflarada bunları görüntülü açıkladım.

Boyama çalışmaları:

Kapı, pencere, köşe taşları rengi turuncu olduğundan
bu renge uygun boyama yapıldı. Boya türü; enamel sentetik
maket boyası kullanıldı. Akrilik boya su bazlı olduğundan
kartonların boyanmasında bozuntu yaratacağından bu tür
boya kullanılmamalıdır.

Karton üzerine en iyi sonuç verecek olan yağlı boya türüdür.
Yukarıda açıkladığım sentetik enamel boya bir tür yağlı boyadır.


1 Numara ince samur uçlu fırçayla, dikkatli bir şekilde taş
olan yerleri turuncu renge boyuyoruz.


Turuncu renk boyama işlemi bitince sıra beyaz boyaya geliyor.
İşte bu sırada sıva özelliğine uygun bir çalışma yapma düşüncesi
oluşuyor. Sıvamız pütürlü olduğundan bu görüntüyü verebilmek
için koyu beyaz boyamızı fırçayla kalın bir şekilde sürüyoruz.

Lokal olarak sürdüğümüz boyayı tam kurumadan fırçamızla
tuşlama yaparak boyanın kuruma aşamasında pütürlü bir hal
almasını sağlıyoruz. Böylece bu sıva özelliğini bu şekilde
vermiş oluyoruz.


Sabırla bölüm bölüm fırça tuşlama tekniğini uyguluyoruz.


Binamızın sıva ve beyaz boya işide bitince sıra köşe taşlarının
dokusuna geliyor. Köşe taşlarının ince kartondan kullandığımız
için kartonun yumuşak yapısından yararlanıp 0.3mm uçlu
kalemimizin ucuyla bastırıp aynı boyama işlemindeki
tuşlama tekniğini uyguluyoruz. Böylece köşe taşları yüzeyinde
kabartılı doku oluşuyor.


Boya işleri tamamlanınca istasyon binamızın yazı levhasını da
hallediyoruz. Genel bir görüntüsünü kontrol ederek sıra çatı
pencere ve kapı işlerine geliyor. Bu işleri de Pazar günü yürütüp,
10 Haziran akşamı işimizi tamamlamayı hedefliyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

« Son Düzenleme: Haziran 10, 2007, 01:14:25 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #54 : Haziran 10, 2007, 13:50:39 »
Saygıdeğer modeltrenciler,
Bu gün çalışmamıza devam ediyoruz. Kapı, pencere yapımı çalışmaları:


İstasyon binamızın önden görünüşlü,fotoğrafından pencere sayısı
kadar 11 adet baskı yaptım.


Pencere görünümümde perdesi en düzenli olanı seçip onu
çevresinden yapıştırma payı bırakarak kestim.


Kestiğimiz pencerenin daha net görüntü vermesi açısından
kahverengi keçeli kalemle cetvelle çerçevelerinin üzerinden çizdim.


Hazırlanan pencere ve kapıları, maketin iç kısımından yapıştırmadan
önce prova yaparak tam yerine oturup oturmadığını kontrol ettim.

Sonra hepsini sırasıyla tek tek yapıştırarak pencere ve kapı çalışmalarını
tamamladım.


Şimdi sıra çatı yapımına geldi. Plastik malzemeden kiremit çatı
malzemesini maketimizin çatı ölçüsüne göre kestim.


Kiremit plaka çatıya yapıştırıldı.




Binamızın kapı, pencere ve çatısı bitirildi. Bacaların ve yan tarafında
bulunan bekleme salonu binası yapımına son sürat devam ediliyor.
Akşam saatlerinde bir aksilik çıkmazsa istasyonumuz tamamlanmış olacak.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #55 : Haziran 10, 2007, 20:33:55 »
Çiğili istasyonunda son çalışmalar.

Ana istasyon binamızın yanında bulunan küçük ve sonradan
ilave yapılmış bekleme salonu binasının ön ve arka duvarları
lambiri yapımı için kestiğimiz duvar bloğuna çizgilerle şekli vermeye
çalışıyoruz.


Küçük binamızın duvarlarını yapıştırıp, pencere - kapı ve çatı
çalışmalarını tamamlıyorum.
Daha önce ana binada uyguladığım yöntemi bir kez daha
tekraralamamak için bu yapımı kısa geçiyorum.
Ana binayla küçük binanın çatı kenarları pervazlarını kesip
yapıştırıyorum.


Bacaları yapıp yerlerini kalemle işaretliyorum.


Maket bıçağıyla baca yerlerini kesip yerlerine yapıştırıyorum.


Çatı kenarları ve alt kesimleri kahverengiyle boyuyoruz.


Binalarımızın çatı eskitme ve kirletme çalışmalarını yapıyoruz.
Burada kuru pastel boyadan yaralanıyoruz. Özellikle baca
diplerindeki is akıntılarını vermeye çalışıyoruz. Küçük bina
çatı eskitme çalışmalarını da tamamlıyoruz.

Yarışma konusu olan küçük istasyon maket çalışmasında
Çiğli istasyon bina çalışması tamamlanıyor.


Yapılan maketin fotoğrafları:










Bu gün 10 Haziran Pazar günü saat 20.30' da çalışmamızı
tamamlamış oluyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar



Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #56 : Haziran 10, 2007, 20:45:32 »
sevgili hobidaş dostum teoman bey,
azim ve istikrarınızı bir kez daha tebrik etmek isterim. ellerinize sağlık..
ortaya çıkan eser birçok açıdan bizlere örnekler teşkil edecektir.
sizi ve m.ali bey dostumuzu bu çalışmalarınızdan dolayı bir kez daha tebrik ederim.
yapılacak oylama için şimdiden her ikinizede dostluk vede en önemlisi model trenciler adına
oylarımı vermiş bulunuyorum..
hersey gönlünüzce olsun.
sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş..

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 66
  • İleti: 984
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #57 : Haziran 10, 2007, 21:06:47 »
Teoman bey Merhaba
Güzel oldu
Boyamada sizin ifade ettiğiniz tuşlama süngerle yapılabilirmi denedinizmi?
SYGLR

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #58 : Haziran 10, 2007, 21:24:16 »
Nedim bey çok teşekkürler.
Burada amaç, yarışmadan çok özgün bir çalışma yapılması ve Türkiye'deki demiryolu istasyonlarının trenmodelciliğinde yer almasını sağlamaktı ben bu duygu ve düşünceyle bu çalışmaya girdim.

Benim içinde bir deneyim oldu. Ölçekli çalışmakta ayrı bir keyif verdi.
Gerçeğini görüp incelediğiniz ve ölçümlendirdiğiniz bir istasyonun maketini yapmak çok heyacan vericiydi.

İhsan bey, teşekkürler. Fırçayla tuşlamayı işin sonuna doğru geldiğimde yapmıştım. Kapı ve pencereler boyanmıştı. Düz olarak bırakmayı düşünmüştüm. Sonradan içim rahat etmedi ve fırçayla sonuca ulaştım.

Sizin de belirttiğiniz gibi  pütürlü zemin süngerle de verilebilir. Ancak herhangi bir işlem yapılmamış bir yüzeyde çok daha rahat olurdu. Bizim makette ayrı renk boyalı kapı ve pencereler arasında sünger çalışması bozuntuya neden olabilirdi.

Bundan sonraki bu tür zemini pütürlü sıva olan maket çalışmalarında
duvar yüzeyine başka bir işlem yapılmadan süngerle tuşlama yapılırsa çok iyi sonuç alınır.

Saygıalr, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 66
  • İleti: 984
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #59 : Haziran 10, 2007, 21:32:58 »
Teoman bey Bir önerim olacak
Orjinal binada kapı üstlerinden birinde aydınlatma için bir glop var.
Evinizdeki boncuklardan mutlaka uyanı vardır deneyebilirsiniz
SYGLR