Model Trenciler Kulübü Forumu Hornby, Lima, Rivarossi, Liliput, Fleischmann, Roco, Mehano, Piko, Marklin, Bachmann, ESU, Brawa, Athearn, Atlas, Noch, Trix, Kadee, Life-Like, Weinert, Electrotren, MRC, Woodland Scenics, Beli-Beco, Faller, Tillig, Bemo, Acme, NCE, MTH, Heki ...

Markalar, üreticiler => Diğer Markalar => Konuyu başlatan: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 02, 2017, 23:20:32



Konu Başlığı: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 02, 2017, 23:20:32



Saygıdeğer modeltreciler,

Bu konumuzda Brawa model tren üretim firmasının HO ölçek üretimi 4 domlu modelinin tanıtımı ve TCDD
55001-55049 serisi buharlı makinelerinden, TCDD 55043 Plaketli olan makinenin bu model üzerinde modifiye
çalışmasını sizler ile paylaşamaya çalışacağım.

Türkiye’de kullanılan Br 57 sınıfı buharlı makinalarından şimdiye kadar bilindiği kadarı ile Roco firması HO ölçekte
2 domlu versiyonuna uygun model üretmişti. Ancak TCDD de kullanılan 4 domlu Br 57 sınıfı 55000 lik makinayı ilk
defa Brawa  firması üretip 2017 yılında piyasaya çıkardı.

Brawa üretimi 4 domlu Br 57 modelinden, TCDD modeli oluşturmayı düşünen  modelciler için bu modelin ortaya
çıkarılması çok iyi bir fırsattı.

Brawa BR 57.10  3. Dönem 40818 kodlu modeli sesli ve dijital olarak üretilmiştir. Bu modelin TCDD 55043 plaketli
modele dönüştürme çalışmalarından önce modelin görüntülü tanıtımını yaparak konuya giriş yapacağız.

Model üzerinde dönüşüm  çalışmalarını belli süre aralıkları içinde sizler ile paylaşarak konuyu sürdüreceğiz.

Brawa Br 57 modelinden dönüştüreceğimiz, TCDD 55043 Plaketli buharlı makinanın 1970 li yıllarda Uşak İstasyonda
çekilmiş bu fotoğrafı ile konumuza başlıyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32491_TCDD55043USAK.png)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32480_BRAWABR571.JPG)
Brawa modellerini sarı renkli ve iç donanımı modeli dış etkenlerden koruyucu nitelikte olacak şekilde kutulayıp, piyasaya
bu şekilde çıkarmıştır.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32481_BRAWABR572.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32482_BRAWABR573.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32483_BRAWABR574.JPG)

Modelin çeşitli açılardan görüntüleri ile modelin şekil olarak TCDD 55043 plaketli makinanın bire bir 1/87 ölçekte  olduğunu
rahatlıkla görebiliyoruz.

Modelin bir başka özelliği de gövdenin metal olmasıdır. Dijital ve sesli oluşu buna bağlı olarak duman jenaratör düzenin de 
modelle birlikte verilmesi modeli çok değerli bir konuma getiriyor.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32484_BRAWABR575.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32485_BRAWABR576.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32486_BRAWABR577.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32487_BRAWABR578.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32488_BRAWABR579.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32489_BRAWABR5710.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32490_BRAWABR5711.JPG)



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 03, 2017, 14:22:57




Brawa Br 57 HO ölçekli modelin, TCDD 55043 olarak dönüştüreceğimiz buharlı makinenin Türkiye’de bilinen 55000’lik
buhar makineleri çok amaçlı kullanılmışlardır.

Bazen yolcu vagonlarında, bazen yük vagonlarında ve bazen de karma  vagonlarda (Yolcu+Yük vagonlu trenler)
kullanılmışlardır.

Dönüştürme çalışmalarında yararlanacağımız TCDD 55043 modeli ile ilgili bir kaç fotoğraf örneği

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32497_55043A4.jpg)

Yolcu treni olarak Afyon-İzmir yönünde Uşak istasyonda 55043 ve yolcu vagonları ile indi-bindi için beklemede




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32492_55043A.jpg)

Afyon bölgesinde bu kez 55043 buharlı makine yük vagonları ile görüntü vermektedir.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32493_55043A2.jpg)

Alaşehir istasyonda konaklayan ramforlu 55043 arkasında 56500 serisinden Br 52 sınıfı buharlı ile 1 posta 2 yolcu ve 5 yük
vagonu ile karma tren görevinde bulunmaktadır.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32494_55043A1.jpg)

Eğirdir istasyonda manevra konumunda 55043, makas değiştirip, tekrar vagonlara bağlanmaya doğru hareket etme
durumunda




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32495_55043A3.jpg)

55043 ‘ün son zamanları yılların yıprantısı ile gövde artık yorgun düşmüş, model üzerinde eskitme çalışmasına iyi bir
örnek olacak nitelikte Afyon istasyon sahasında görülmektedir.






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: kemalomay üzerinde Ekim 03, 2017, 22:10:28
Oooh çok şükür kış geldi , Teoman hoca çalışmaları başladı....................


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 03, 2017, 23:46:46



Sevgili Kemal Bey, merhaba.

Görüşlerinizde çok haklısınız nihayet sıcaklar bitti. Kış mevsimine yaklaştığımız bu günlerde,
hava sıcaklıklarının çalışmalarına en uygun olduğu bir dönem içindeyiz.

Uzun bir süredir beklediğimiz 4 domlu Br 57 modelinin Brawa firması tarafından üretilmesi,
TCDD buharlı lokomotif modelleri serisine güzel bir katkı sağlamış oldu.

TCDD 55001-55049 serisi içerisinde en uygun yapısı ile 55043 plaketli olanı buharlı makine
Sevgili Mahmut Zeytinoğlu Bey ile yaptığımız araştırma ve incelemelerde saptadık.
 
Bu araştırmalar sonucunda model üzerindeki çalışmaları, modeltrenciler formunda sizler ile
paylaşmaktan büyük bir keyif alarak sürdürmeye çalışacağım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 04, 2017, 00:53:42




Roco üretimi Br 57 serisinde TCDD modeline en uygun olan 2 domlu modeli TCDD 55022 plaketli olarak çalışmıştım.
Bilindiği üzere model olarak üretilen Br 57 serileri içerinde TCDD kullanılan  makinelere en uygun model Roco firması
tarafından üretilmişti.

Bunlar içerisinde birebir benzerlik taşıyan 2 domlu olan model daha önceki paylaşımlarımda TCDD 55022 plaketli olan
modeldi. 4 domlu olarak TCDD kullanılan Br 57 modeli ise üretilemediğinden çareler arayarak bu modeli oluşturma
arayışları içerisindeydim.

Roco firmasının üretimi olan Br 57 modelleri içerisinde 3 domlu olan modeli, 4 domlu konuma getirmeyi düşünsem de,
bu 4. Domun yapısını oluşturma ve modelin gövde üzerine oturtulması  bir hayli güç olacağından böyle bir riskli çalışmaya
girmemeyi düşünmüştüm.

Neyse ki Brawa 2017 yılında piyasaya çıkardığı 4 domlu modeli ile bu çalışmayı gerçekleştirme fırsatı bulabildim.


Roco ve Brawa Br 57 modelleri üzerinde incelememizi sürdürerek çalışmamıza devam ediyoruz.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32509_2roco1brawaA.JPG)

Bu fotoğrafta en üstte yer alan Roco 3 domlu Br 57 modeli görülmektedir. Eğer Brawa 4 domlu modeli çıkarmamış
olsa idi bu model üzerinde çalışma yapmayı düşünmüş ancak Dom yapısının ayrıntıları elde yapımına uygun 
olamayacağından vazgeçmiştim.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32499_2roco1brawaB.jpg)

3 farklı Br 57 modelini tekrar gözden geçirdiğimizde yandan görünümleri ile domların adetlerini ve farklarını görebiliyoruz.
 
3 domlu modelin bacadan sonraki alana bir domun elde yapılarak gövdeye monte edilmesi kalıpla üretilmiş Brawa modeline
göre çok kötü olacağı kanati kesinlik kazanmıştır.

2 domlu olan Roco modeli TCDD 55022 plaketli modele en uygun olan bir modeldir. Brawa’ nın bu modeli 4 domlu TCDD
 55043 yapısına en uygun model özelliğindedir.




4. domun yapısını, Çamlık Müzede yer alan TCDD 55037 üzerinde yaptığım fotoğraflamalar sonucuna  göre inceleme
fırsatını buldum.

Bu dom yapısını elde üretmek ve gövdeye montajlamanın neredeyse imkansız olduğunu gözlemledim.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32501_camlik55037A.jpg)

Çamlık Müzede TCDD 55037 son zamanlarda bakımsızlıktan tamamen paslanmış durumda görülmesine rağmen,
TCDD 55000’ liklerinden ayakta kalan birkaç makineden biri olması araştırma yapmamızda önemli bir yer tutmaktadır.


Burada 4’lü dom yapısını yakından inceliyoruz. Bacanın hemen arkasında yer alan domun konumu Brawa modeli ile tam
olarak örtüşmektedir.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32503_camlik55037C.jpg)

Lokomtifin üzerine çıkarak domların dizilişini üstten fotoğraflayıp, yakından inceleme fırsatı buluyorum.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32504_camlik55037D.jpg)

Bacanın hemen arkasında olan dom yapısı yakın plandan incelediğimizde bu parçanın 1/87 ölçekte yapılması hemen
hemen imkansız olarak görülmektedir. Teknik olarak kalıplama yöntemi ile model firmalarının yapacağı seri üretim ile
ancak bu ayrıntı verilebilir. Brawa firması bu ayrıntıyı çok güzel bir şekilde model yansıtmış.



Brawa Br 57 modelde dom yapılarını aşağıdaki fotoğraflarda, yakın plandan incelediğimizde gerçek buharlı makinedeki
dom yapısı ile tam bir benzerlik taşıdığını net bir şekilde görebiliyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32507_domD.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32505_domC.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32506_domE.JPG)





Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 04, 2017, 07:10:23


Tcdd 55043 Ön kazan kapağının dikkate alarak bu yapıya uygun Brawa Br 57 model seçeneklerinden birini tespit ederek
bu modelin teminine gittik.

TCDD kullanılan 55001-55049 serisi makinelerde kazan kapaklarının bağlantı aparatlarının sayısında çeşitlilik göze
çarpmaktadır.

Aşağıdaki fotoğraflarda bu farklılıkları ve model seçiminde TCDD 55043’ e benzer olan modelin, Brawa kataloğundan
tespit görsellerini inceleyerek konumuza devam ediyoruz.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32510_55043E.jpg)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32511_55043kapakmentese1.jpg)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32512_kapakF1.JPG)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32513_kapakmentese.jpg)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32514_BRAWAKATALOGBR57.jpg)

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32515_BRAWAKATALOGBR57A.jpg)



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 04, 2017, 17:56:30




Brawa firmsının Br 57 modelleri ile ilgili youtube tanıtım filmi

_6E3YvJQO_w&t


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: GOKHAN OZKAN üzerinde Ekim 04, 2017, 20:58:26
Teoman Bey,

Yine çok güzel bir çalışma anlatıyorsunuz.

Zevkle takip ediyorum.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 04, 2017, 21:08:41




Gökhan Bey, ilginize teşekkür ederim.

Brawa HO ölçek BR 57 model,i metal gövdeli oluşu ve detayları ile çok cazip bir model.

TCDD modeline çevrimi ile ben de keyifle konuyu sizler ile paylaşmaya çalışıyorum.



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 04, 2017, 23:12:01






(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32516_tenderyazi5.JPG)

Tender üzerindeki servis ve uyarı yazıları, TCDD buharlı makinelerinde bulunmamaktadır. Alman Demiryolları buharlı
makinelerin tenderlerinin üzerindeki bu yazı ve logoları, TCDD çevirimlerinde modeller üzerinden kaldırmak zorunda
kalıyoruz.

Model üzerindeki ilk çalışmamıza tender üzerindeki yazı ve logoları silme işlemi ile  başlayacağız.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32517_tenderyazi4.jpg)

Brawa ‘’57 2419’’ plaketli Alman Demiryolları’na ait buharlı makinenin tenderi üzerindeki dikkat çekici uyarı yazı ve
logosunu modeline yansıtmış.

Tenderin içindeki suyun içilmemesini simgeleyen yuvarlak beyaz zemin üzerinde kurukafa grafiği ve ‘’Tehlike Suyu İçmeyin’’
yazısı ile ilk defa böyle görüntüye rastladığımızı belirtmek isterim.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32518_tenderyazi1.JPG)

Bu ilginç simgeyi ne yazık ki TCDD’ye dönüştürme adına sileceğiz. Silme işleminde makine yağı ince 1200 numara su
zımparası kullanarak zemindeki siyah boyanın üzerinden sıyırmaya çalışacağız.

Önce kulak temizleme pamuğu ile makine yağını logonun üzerine sürüyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32519_tenderyazi2.JPG)

İnce su zımparası ile puntolara zarar vermeden yüzeyde silme işlemini yapıyoruz. Zımparayı olabildiğince çok fazla
bastırmadan ve şekil üzerinde döndürerek silmeyi sürdürüyoruz.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32520_tenderyazi3.JPG)

Yuvarlak zeminli logoyu tender gövdesinden sildikten sonra diğer servis yazılarını da aynı yöntem ile gövde üzerinden
çıkarıyoruz.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32521_tenderyazi6.JPG)

Tenderin üzerinde çok fazla yıpranmış ve eskimiş bir  görüntü vermeden kuru toz pastel ile aşırı bir kirlenmeye yol
açmadan dengeli bir şekilde müdahalelerde bulunuyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32522_tenderyazi7.JPG)
Tenderin her iki yanında az kirleneme etkisini vererek çalışmamıza devam ediyoruz.




Kontrol amaçlı ray standımıza lokomotif modelimizi alıp, sağ ve sol yanlardaki tenderin hafif kirlenmiş görüntüsüne göz
gezdiriyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32523_tenderyazi8.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32524_tenderyazi9.JPG)



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 05, 2017, 22:24:47





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32529_tamponvecan.jpg)

Yukarıdaki fotoğraftan yola çıkarak yaptığımız incelemelerde,TCDD 55043 ve diğer 55001-55049 serisi tüm buharlı
lokomotiflerde baca ile dom arasında çan bulunmamaktadır. Oysa Alman Demiryolları Br 57 sınıfı G10 makinelerde
çan bulunmaktadır.

Bir başka dikkat çeken özelliklerden biri de TCDD 55000’lik makinelerde tamponların silindirleri siyah renklidir.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32525_can1.JPG)
Br 57 sınıfı Brawa lokomatif  modelin bacanın gerisinde gövdenin üstünde çan bulunmaktadır. Bu modeli TCDD lokomotif
modeline  çevireceğimizden dolayı modeldeki çanı mecburen yerinden çıkaracağız.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32526_can2.JPG)
Bir hayli zorlanarak çıkardığımız çanın gövde ile bağlantısını sağlayan parçasını önce maket bıçağı ile zemin üzerindeki
çıkıntıyı
keserek alıyoruz. Sonra 1200 numara ince su zımparası ile tesviye ediyoruz.

Modelin gövdesi üzerinde her hangi bir bozulmayı önlemek için Tamiya bant ile kesilecek parçanın etrafını koruma altına
alıyoruz.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32527_tampon1.JPG)

Çanın bulunduğu yere çok az bir boya rötuşlaması yaparak, buradaki zemini düzeltiyoruz. Hazır siyah boyaya el atmışken
tamponların silindirlerini de Vallejo akrilik siyah boya ile rengini TCDD modeline uygun konuma getiriyoruz.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32528_tampon2.JPG)
Modelin ön ve arkasındaki tamponların silindirleri siyah boyanmış olarak diğer renklendirme çalışmalarına böylelikle bir
başlangıç yapmış oluyoruz.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32531_tend.plkt.jpg)

Tenderin arkasındaki Alman Demiryolları Br 57 modeli plaketini yerinden söküp alıyoruz. TCDD 55043 plaketini model
üzerinde, gerçeğine uygun olacak şekilde tenderin arkasına takacağız.






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 06, 2017, 06:43:43


Brawa Br 57 nin TCDD 55043 modeline çevirim çalışmamızda önemli bir dönemece daha geldik.

TCDD buharlı lokomotiflerinin üzerindeki TCDD Plaketlerinin yerlerindeki orijinal yazı ve şekillerin silinmesi ve zeminin
gövde renginde kalabilmesi için yine makine yağı ve zımpara ile sıyırma işlemi yaparak AlmanDemiryollarına ait bu şekil
ve yazıları buharlı lokomotif modeli üzerinden çıkardık.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32532_markizyazi2.jpg)

Modelin üzerindeki şekil ve yazıları tespit edip, buralardaki grafik ve yazıları çıkrama işlemine başladık.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32533_markizyazi3.JPG)

Fotoğrafta görüldüğü gibi modelimiz üzerindeki TCDD 55043 lokomotif modelinde olmaması gereken yazı ve grafikler
çıkarılıp, TCDD’ ye uygun plaketlerin yerleşeceği markiz yanlarındaki alan da hazır konuma getirildi.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32534_markizyazi4.JPG)

Kuswa yapımı TCDD 55043 plaketleri modelimizin markiz sağ ve sol pencere altları ile kazan kapağı ve tender
üzerindeki yerlerine takılmaya hazır beklemektedir.


Çalışmamız; bazen iş dönüşü akşamları bazen sabah erken saatlerde kalkıp, işe gitmeden önce belli zaman aralıkları ile
sabırla, keyifle sürmektedir.



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: İhsan üzerinde Ekim 06, 2017, 15:52:15
Sayın hocam
Yayınladığınız resimleri mukayese edince TCDD 55043 ün, Brawa BR 57'e göre daha sade ve tefferuatsız olduğu dikkatimi çekti
Resimleri bende inceledim




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32536_tampon2.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32535_markizyazi4.JPG)


Yayınladığınız TCDD  55043'e ait resimlerde bu iki cihaz gözükmüyor
Bunlar için ne düşünüyorsunuz?

Saygı ve sevgilerimle


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 06, 2017, 21:09:24



İhsan Bey, merhaba.

Sorularınıza aşağıdaki fotoğraflar üzerinden açıklama getirmeye çalışacağım.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32537_55001.jpg)

TCDD 55001 Plaketli Br 57 sınıfı olan bu lokomotif,  55001-55049 serisi lokomotiflerin Türkiye’ye ilk gelen seri numaralı
makinesidir.

Lokomatifin sol tarafında görülen depo şeklindeki cihazın aynısı Brawa modelde var olan parçadır.

Gerçek lokomotiflerde kullanılan bu cihazın orijinal adı ‘’Pre-Heater’’ dır. Terim olarak Türkçe açıklaması ‘’ Ön Isıtıcı’’
demektir.

Kullanım amacı; buharlı lokomotifin ocağı yakılıp, kazandaki su ısıtılarak buhar oluşturulur ve çalışır konuma getirilir.

Lokomotifin çalıştığı süreçte, Tenderden kazana takviye olarak gelen soğuk suyu, Pre-Heater (Ön ıstıcı) da tutup, bir başka
giriş ile kazandan gelen buhar ile Pre-Heater içinde suyu ısıtıp, tekrar kazana hazır sıcak su verilir.
 
Bu işlem sayesinde kazana sıcak su aktarıp, buhar gücünü arttırmak ve bu sayede kazanda oluşan buharın veriminin
düşmesini önlemektir.

Buharlı lokomatiflerde  Pre-Heater cihazının işlevi budur. 55000’lik makinelre geldiği ilk yıllarda bu şekilde kullanılmış olup,
zaman içinde gerekli bakımları yapılmadığın buna dayalı gerekli teknik onarımlarında doğan aksaklılardan olsa gerek bu
cihazlar lokomotiflerden sökülüp atılmışlardır.

TCDD kullanımlarını8n son yıllarında fotoğraflanmış 55000’lik makinalarda işte bu yüzden bu cihazlar görülmemektedir.

Alman yapımı buharlı lokomotiflerin bir çoğunda dinamolar genellikle bacanın sağ veya sol yanlarına takılmıştır.

TCDD kullanılan 55000’lik makinelerde durum aynıdır. Ancak bazı istisnalarda bu dinamolar lokomotiflere yapılan bakım
çalışmalarında yerleri değiştirilerek baca çevresinin dışında kazanın alt kısımlarında yürüme panelinin üzerinde monte
edilmişlerdir.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32544_55001ax.jpg)

Bu fotoğrafta Pre-Heater olmasına karşın bacanın sol yanının biraz altında dinamonun sökülmüş ancak bağlantı aparatının
ve dinamonun açıkta kalan kablosunu görmekteyiz.



Model üzerindeki dinamonun yerini bu yüzden değiştirmeyip, aşağıdaki örnek fotoğraflarda dinamonun gerçek yerlerinin
baca yanlarının biraz altında olduğu gibi bırakmayı düşündüm.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32538_55008.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32542_55034.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32541_55030a.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32539_55013.jpg)






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: İhsan üzerinde Ekim 06, 2017, 22:04:45
Sayın hocam
Bu resimleri yeni gördüm
Anladığım kadar yedek parça temin güçlüğünden veya teknik imkansızlıklardan dolayı  zaman içinde pre-heater ve dinamodan vaz geçilmiş

Brawa'nın bu BR57 modelinde pre-heater ve dinamoyu muhafaza edeceksiniz
Bu modifiye lokoya TCDD 55001-55049 aralığında hangi plaket numrasını vereceksiniz?
Veya şöyle sorayım 55001-55049 aralığında herhangi bir numara vermek gerçekçi  olurmu?

Saygı ve sevgilerimle


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Alp ÖNEY üzerinde Ekim 06, 2017, 22:42:13

Brawa'nın 2017 yılında çıkardığı bu modelin, ülkemizde kullanılan lokomotife aslına uygun dönüştürülmesinde Teoman Bey muhakkak uzun araştırmalar yapmıştır ve karşımıza donanımlı çıkacaktır, yoksa paylaşmaz diye düşünmüştüm ve aklımdan geçen bir defa daha haklı çıktı.

Ellerinize, emeğinize, zamanınıza sağlık.

Saygılarımla.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 06, 2017, 23:37:23


Sayın hocam
Bu resimleri yeni gördüm
Anladığım kadar yedek parça temin güçlüğünden veya teknik imkansızlıklardan dolayı  zaman içinde pre-heater ve dinamodan vaz geçilmiş

Brawa'nın bu BR57 modelinde pre-heater ve dinamoyu muhafaza edeceksiniz
Bu modifiye lokoya TCDD 55001-55049 aralığında hangi plaket numrasını vereceksiniz?
Veya şöyle sorayım 55001-55049 aralığında herhangi bir numara vermek gerçekçi  olurmu?

Saygı ve sevgilerimle



Sevgili İhsan Bey, öncelikle konuya gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkür ederim. Sorularınıza sırası ile cevap vereceğim.


1-Pre-Heater zaman içinde makinelerden kaldırılmış. Ancak dinamodan vaz geçilmemiş bazılarının yerleri değiştirilmiş.
Örnek aşağıdaki fotoğraflarda olduğu gibidir.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32548_55001dinamo1.jpg)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32549_55001dinamo2.jpg)



2-   Brawa modeldeki dinamo ve Pre-Heater, TCDD modeli olarak aynı konumda muhaza edilecektir.


3-   Brawa modelin dönüşümünde TCDD 55043 Plaket numarasını vereceğim.


4-   55001-55049 aralığında TCDD modeli için verilecek numaralar ile ilgili gerekli açıklamalar aşağıdaki gibidir.


Br 57 G-10’lar Türkiye’de 49 adet kullanılmışlardır.

TCDD 55001-55049 Plaket numaraları ile çalışmışlardır.

55001-55018 Nohab 1927 İsveç üretimi

55019-55024 Borsig 1911 Prusya üretimi

55025- 55029 Henschel 1926 Almanya üretimi

55030-55049 BMAG 1924 Almanya üretimi

Kazanları 1 Dom (Buhar kubbesi) 1 Kum Kutusu olanlar: 55021 ve 55022 dir.

Kazanları 1 Dom (Buhar Kubbesi) 2 Kum kutusu olanlar: 55019-55020

Kazanları 2 Dom (Buhar Kubbesi) 2 Kum kutusu olanlar : 55001-55018 ve 55025-55049

55023 ve 55024 herhangi bir fotoğrafına rastlanmadığından dolayı buhar kubbesi ve kum kutusu sayısı bilinmemektedir.

3 Ayrı görüntüdeki TCDD’de kullanılan Br 57 G-10 örneklerinden dom sayısına göre 2 domlu, 3 domlu, 4 domlu
lokomotiflerin görüntülerinden birer örnek aşağıda aktarıyorum.

Ayrıca bir başka özellik 4 domlu olanların markiz çatıları köşeli olup, diğerlerinin yuvarlak şekilde oluşudur.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32545_55022.jpg)
TCDD 55022




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32546_tcdd55019.jpg)
TCDD  55019




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32547_55016.jpg)
TCDD 55016




Sevgili Alp Bey, bu konudaki çalışmamız ile ilgili duygu ve düşüncelerinize çok teşekkür ederim.






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 08, 2017, 01:10:28



Kuswa yapımı TCDD plaketlerinden, modelimize uyarlayacağımız TCDD 55043 Plaket takımını ana taşıyıcı şasisinden
keserek çıkarıp, modele uyarlamaya başlayacağız.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32550_brawaplkt.1.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32551_brawaplkt.2.JPG)

Tender üzerine takacağımız plaketlerimizi hazırlıyoruz. Burada maket bıçağı ile plaketleri zedelemeden keserek çıkarıyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32552_brawaplkt.3.JPG)

Büyüteç yardımı ile tenderin yan taraflarına karton şablon kullanarak yapıştırma işlemini uyguluyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32553_brawaplkt.4.JPG)




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32554_brawaplkt.5.JPG)

Lokomotif modelimizin markiz sağ ve sol pencere altına plaketleri tenderde uyguladığımız yöntem ile yerleştirip, yapıştırıyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32555_brawaplkt.6.JPG)

Kazan kapağı üstüne 55043 plaketini de yapıştırıp, plaketlerin montajının tamamlıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32556_brawaplkt.7.JPG)

Plaketlerin model üzerindeki duruşlarını kontrol ederek, plaket montaj işlemini tamalıyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32557_brawaplkt.8.JPG)





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32558_brawaplkt.9.JPG)






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 08, 2017, 13:39:36


Sıra geldi. TCDD Buharlı makinelerinde olmazsa olamazı olan ‘’Domuzluk’’ parçasının modelimize uyarlanmasına…..


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32564_55043domuzluk5.jpg)

TCDD 55043’ün  domuzluk yapısını, bir kez daha Uşak İstasyon’da çekilmiş fotoğrafından inceleyip, bu parçanın
montajını yapmak üzere model üzerinde çalışmaya başlıyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32562_55043domuzluk4.JPG)

Modelimizin ön tarafında iki tampon arasının altındaki alana domuzluk parçasını yerleştirmeden önce buradaki
montaj durumunun uygu olup olmadığını inceliyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32563_55043domuzluk3.jpg)

Modelimizi gövdesi zamak döküm metal alaşım olduğundan, domuzluğun takılacağı yerde Br 57’ nin Alman
Demiryolları’nda kullanıldığı şeklindeki parçaların alınıp, bu kesimin düzeltilmesi gerekeceğinden keski ve eğe
ile tesviye işlemin yapıp domuzluğun düzgün bir şekilde buraya yapışmasını sağlayacağız.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32560_55043domuzluk1.JPG)

TCDD Buharlı makinelerinin modellerinde, gerçeklerinde olduğu gibi görüntü bakımından domuzluğun estetik
yönden çok güzel bir etkisi olmaktadır.

Domuzluğun üzerine siyah boya ile renklendirme yaptıktan sonra belli kararda eskitmesini de yapacağız.






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: TRAINMAN üzerinde Ekim 08, 2017, 14:55:13
Teoman bey merhaba, yine güzel ve örnek olacak bir çalışmaya başladınız ,çok güzel oluyor elinize sağlık. Bu lokomotif piko ray ve kontrol sisteminde çalıştırılabilir mi, birde bu lokonun sesli ve buharlı olarak videosunu görebilirmiyiz.
Selamlar,sevgiler.
Metin TOKMEN


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 08, 2017, 15:20:29



Metin Bey, merhaba. Güzel düşünceleriniz ve görüşleriniz için çok teşekkürler.

TCDD modeline dönüştürme olarak çalıştığımız Brawa model HO ölçek Br 57 modeli Piko ray ve
kontrol sisteminde çalışabilir.

Çalışmamız tamamlandığında videosunu sizler ile paylaşacağım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 09, 2017, 00:03:09




TCDD 55043 modelimizin boyama işlemlerinde en zor kısmı ile çalışmamıza devam ediyoruz.


Şasi ve tekerleklerin bu lokomotifin TCDD kullanılan renklerine uygun olacak şekilde siyah boya ile tekerlek iç çubukları ve
tekerleklerin arka kısmındaki şasinin boyama çalışmalarına başladık.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32565_55043boya1.JPG)

Brawa bu modeli çok ayrıntılı olarak ürettiğinden olabildiğince gövde ve alt takımları sökmeden boyama işlemlerini yapmak
zorunda kalıyoruz. Bu tür çalışma çok sabırlı ve dikkatli bir çalışmayı gerektiriyor.

İşin bir başka zorluğu, modelin motoru kazan yapısında ve direk yürüyen tekerlek takımına bağlı motor dişlisi olduğundan
tekerlekler serbest olarak dönmüyor. Ancak elektrik alıp, çalışması halinde döner konuma geçtiğinden boyama çalışmasında
sabit olan tekerleklerin boyanması işimiz daha da güçlendiriyor.

Tekerlek altlarındaki şasinin boyanmasında cımbız ile tekerlekleri dingil yuvasından biraz yukarı çekerek güçlükle fırçamızı alt
kısma sürüp, şasinin dış kısmı ile tekerlek arkasındaki alanlara bu şekilde siyah boya uyguluyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32569_55043boya2.JPG)

Lokomotifin bu alandaki renklerini, fotoğraflardan edindiğimiz izlenimler doğrultusunda gerçeğine olabildiğince benzeyecek
şekilde uygulamaya çalışıyoruz.

Bu şekilde çalışma, işin sonucuna sağlıklı bir şekilde ulaşmada bir hayli zaman alacağa benziyor.

Aralıklar ile boyamayı kontrol ederek boya kaçmalarını yerinde tespit edip gerekli düzeltmeleri yaparak ilerliyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32567_55043boya3.JPG)

Tekerleklerin ve şasinin boyama işleminde belli bir yol aldıktan sonra dikkat dağınıklığına yol açmamak için  biraz ara verip,
bu arada alan değiştirip, domuzluğun boyamasını yapıyoruz.



 
(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32570_55043boya4.JPG)

Domuzluğun boyası kuruduktan sonra yerine yapıştırıyoruz. Yerine uyumu ile ilgili gerekli kontrolümüzü yapıyoruz.

Domuzluk üzerinde daha sonra kararında biraz eskitme yapacağız.





Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları...hiç şüphem...
Gönderen: utkan üzerinde Ekim 10, 2017, 19:04:37
Yine aşina mavi ton ve beyaz eldivenler... :)

Hiç şüphem yok, yakında bir şaheser daha gözlerimizi okşayacak... :)

Kolay gelsin Teoman Hocam... :)


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 10, 2017, 21:09:50



Mehmet Bey, merhaba.

İlginize ve güzel gözlemlerinize çok teşekkür ederim.

TCDD dönüşüm çalışmasında şu anda modelin yürüyen kısmında boyama çalışmasını devam ettiriyorum.

İşin en zor kısmındayım. Bu bölüm bitince sizler ile çalışmalarımı paylaşmaya devam edeceğim.

Ülkemizde yok olmaya yüz tutmuş yeterli ilginin ve korumanın olmadığı buharlı makinelerin modellerinin

TCDD modeline dönüşüm çalışmaları bana çok keyif vermektedir.

Sizin güzel sözleriniz de bu tür çalışmalarda, motivasyonumun artmasına çok olumlu katkı sağlamaktadır.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 12, 2017, 00:41:52




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32582_55043boya5.JPG)

Markize yakı 3 tekerlek içi ve bu tekerleklerin arkasındaki şasi kısmını zorda olsa boyayabildik.

Ancak öne doğru iki tekerleğin konumu, özellikle de 1. Tekerleğin piston kutusu arkasında biyel kollarının piston kutusu
bağlantısının olduğu alanda yer alması, boyama işimizi zorun ötesinde imkânsız bu duruma getirmiştir.

Burada TCDD renklerine uygun bir boyama işleminde kaçınılmaz bir durum olduğundan en son yapılacak iş tekerleklerin
biyel kolları bağlantısından sökülüp dışarı doğru alınmasıdır.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32583_55043boya6.JPG)

Cesaretimizi toplayıp, biyel kollarından tekerlekleri ayırarak boyama işlemimizi sürdürdük. Böylece tekerlek arkasında şasi
ve tekerleklerin içini boyayabildik.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32584_55043boya7.JPG)

Modelin sol tarafında hazır söküm işini yapmışken sağ tarafında da aynı sorunla karşılaşacağımızdan sağ taraftaki tekerleklerin
boyamasına girişmeyi düşündüm.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32585_55043boya8.JPG)

Görüldüğü gibi şasini boyamasını rahat bir şekilde yapabiliyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32586_55043boya9.JPG)

Modelimizin kazan altı şasi ve tekerleklerin siyah boya çalışmalarını tamamlayıp, bu şekilde kurumaya bırakıyoruz.

Daha sonra boya yapısında eksik kalan yerleri tekrar gözden geçirip, rötuşlama yaptıktan sonra biyel kollarını tekerleklere
takacağız.




Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 13, 2017, 00:09:51





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32587_biyelanahtara.jpg)

Brawa ürettiği modellerin kutusunda modelin parça listesini içeren kılavuz broşür vermektedir.
Buharlı lokomotif modellerinde biyel kollarının her hangi bir nedenden dolayı, değiştirilmesi durumunda,  kolay bir şekilde
biyel kollarının çıkarılması için ayrıca bir anahtar vermektedir.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32588_biyelanahtarg.jpg)

Boyama için tekerleklerin biyel kollarından çıkarılmasında modelle birlikte ek parça olarak verilen biyel kolları açma anahtarı
yardımı ile sökme takma işlemini yapıyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32589_biyelanahtarc.JPG)

TCDD 55043 renklerine uygun olması için model üzerinde tekerlek ve tekerlek arkası şasinin boyama işlemini tamamladık.
Sağ ve sol her iki yanda istediğimiz sonuca zor da olsa ulaştık.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32590_biyelanahtard.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32591_biyelanahtare.jpg)

TCDD 55043’ün faal olduğu yıllarda tespit ettiğimiz fotoğraflarda, tekerlek yapısındaki boyama renklerine sadık kalarak
model üzerindeki tekerlek boyama işlemlerinde bu durumu dikkâte aldım.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32592_55011Karsstasyonb.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32593_55037Camlik.jpg)

Örneğin; Bazen kullanımda bazen de kullanım sonrası istasyon önlerinde , Çamlık  Buharlı Lokomotif Açık hava müzesi,
vb. bulunan 55000’lik buharlı makinelerde tekerlek dış yanakları beyaz, içleri siyah, balans işlevindeki tekerlek
üstlerindeki düz alanlar kırmızı boyanmıştır.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Alp ÖNEY üzerinde Ekim 13, 2017, 22:09:28
Teoman Bey, 1/87 ölçekte biyel kolları düşünüldüğünde işin en zorlu tarafını sabır, emek, tecrübe, risk ve kendine has tekniği ile bitirdi.

Bundan sonrası, forumda kendi ifadesi ile hafif eskitme ile akıbetini, 2009 yılında en son Uşak İstasyonu'nda hurda vaziyette bulunduğunu öğrendiğim 55043'ü, Brawa'dan dönüştürdüğü modeli ile yaşatacak.

Ne mutlu ki, Teoman Bey her modelcinin başaramayacağı bu zorlu çalışmaları ile lokomotiflerimizin artık hurda da olsa, TCDD'ye dönüştürmesini hafızalarımıza yer ettirdi. 

Ülkemiz değerleri adına ellerinize, emeğinize, sabrınıza sağlık.

Saygılarımla.

Alp

 


 


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 14, 2017, 00:02:35





Alp Bey, merhaba.

Çalışmalarıma yönelik duygu ve düşüncelerinize çok teşekkür ederim.

Sizin de belirttiğiniz üzere, hurdaya çıkmış hatta yok olmaya başlamış TCDD buharlı makinelerimizin bir kaçının modellerini,
orijinal modellerinden dönüşüm çalışmaları ile geçmişteki fotoğraflarını araştırıp, inceleme fırsatı bularak tekrar anılarımızda
yaşatmak çok anlamlı olmaktadır.

Keşke ülkemizin bu değerleri, modellerinin yanı sıra gerçeklerinin de iyi bir şekilde korunarak, daha uzun yıllar varlıklarının
sürdürülebilmesi sağlanabilse.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32594_sasialtboya1.JPG)

Model çalışmamızda kazan altı tekerlek dizilimlerinin alt parçasını siyah boya ile boyayıp, kurumaya bıraktıktan sonra
tenderin alt şasi boyamasına geçiyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32595_tend.boya2.JPG)

Tender alt şasi ve tekerleklerin iç kısımları ile dış yanaklarının düzgün ve daha kolay  boyanması için tenderin üst kısmını
ayırıp, alt şasiyi çıkarıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32596_tend.boya3.JPG)

TCDD buharlı makinelerinin gerçeklerinin hemen hemen tümünde tender altı şasi kırmız olmayıp, siyah boyalıdır.
 
Tekerlek iç kısımları da siyah olduğundan buraları siyah boyaya dönüştürülecek.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32597_tend.boya4.JPG)

Boyamanın tekerleklerde olumlu sonuç vermesi için sökümde biraz daha ileri giderek tekerlekleri de şasiden söküp,
çıkarıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32598_tend.boya5.JPG)

Tekerleklerin fotoğrafta görüldüğü gibi bu şekilde boyanması daha sağlıklı olmaktadır.






(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32599_tend.boya6.JPG)

Tekerleklerin iç kısımları ile dış kenarlarını boyadıktan sonra kurumaya bırakarak şasi altının siyah boyanmasına geçiyoruz.

Kullandığımız sentetik Humbrol siyah boya, akrilik boyalara göre daha geç kurumaktadır.

Sentetik boyanın geç kuruma özelliği, girintili çıkıntılı alanlarda yayılması bakımından çok iyi sonuç vermektedir.






(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32600_tend.boya7.JPG)

Tenderin parçaları ve kazan bölümü alt şasi parçasını kurumaya bırakıp, boyanın tam kurumasından sonra ilgili yerlerine
montajını sağlayacağız.







Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: mesut kurt üzerinde Ekim 14, 2017, 12:00:50
Teoman Hocam,
Her zaman ki gibi yine harika işler yapıyorsunuz.

Dağıtıp - toplamaya cesaret edemeyeceğim bu modeller üzerinde yaptığınız boyama/eskitme işlemlerinin yanı sıra
anlatımlarınız sayesinde buharlı lokomotif modellerini inceleme fırsatı bulabiliyorum.

Gerçekleriyle ve benzer modellerle ilgili karşılaştırma yapmanızda çok güzel,
özellikle ülkemizde sınırlı sayıda kalan bu hobiye katkıda bulunmanız ve verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim.

İyi çalışmalar

Mesut Kurt


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 14, 2017, 21:21:17



Mesut Bey, merhaba.

TCDD modellerine döndürme tutkusu ben de adeta bir hastalık oldu. Olabildiğince araştırma ve inceleme yaparak, TCDD
gerçek buharlı makinelerinin benzer modellerinden dönüşüm çalışmalarında, gerçeğine en yakın olacak şekilde ortaya
çıkmasına önem veriyorum.

Bu çalışmalarda tüm yaptıklarımı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.

Sizin de bu çalışmalarıma karşı gösterdiğiniz ilgiye ve nazik düşüncelerinize çok teşekkür ediyorum.






Modelimizin kazan altı şasi boyamasında tekerleklerin alt kısmındaki parçayı yerine monte ediyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32608_sasialtboya2.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32609_sasialtboya3.JPG)




Tenderin şasi kısmında, Alman Demiryolları buharlı makinelerindeki kırmızı rengin hakim olmasına karşın TCDD buharlı
makinelerinde siyah renk hakim olmaktadır.

Bu durumu kanıtlayıcı 55000’lik makinelerden örnek görüntülerde tenderlerin şasi kısmının siyah olduğunu gözleyebiliyoruz.

Aşağıdaki 4 domlu 55000’likler, Brawa Br57'den dönüşen TCDD 55043 modelimize şekil olarak benzemesi ile beraber 
tenderlerinin  şasi kısımlarının renkleri de modelimize örnek teşkil etmektedir.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32602_55034Afyon1.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32603_55016Alasehir2.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32604_55016Ovakoy3.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32605_55016Dinar4.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32607_55044Alashir5.jpg)

Boyama işleminde, Tenderin söktüğümüz parçalarını tekrar toplayıp, yerlerine yerleştiriyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32610_tend.montaj1.JPG)

Lokomotif modellerinde sökme ve takma işlemlerinde mutlaka dağılan parçaların, çoklu bölümleri olan yedek parça
kutusunda ayrı ayrı bölümlerde saklanması gereklidir.

Her parçanın bağlantı vidaları, küçük parçacıkları tekrar toplama işlemlerinde her parçanın nereye takılacağının bilinmesi
buna bağlı olarak parça kayıplarının önlenmesi bakımından bu durumlarda kaçınılmaz bir önlemdir.

Cımbız ile parçaları bağlı oldukları yerlere sırası ile yerleştiriyoruz. Tekerleklerin dışarıda boyanıp, yerine takılmasıyla
tenderin şasisini topluyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32611_tend.montaj2.JPG)

Bu tür montaj çalışmalarında ana parçanın zarar görmemesi için çalışma yaptığımız Tenderin ters çevrilmesi konumunda
alt kısımda kalan decoder ve bağlantı kablolarını korumak için kalın sünger parçasından yararlanıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32612_tend.montaj3.JPG)

Tenderin su tankı bölümünü şasiye yerleştiriyoruz. Kömür haznesi üst kısımlarına haznenin hacmini genişleterek daha fazla
kömür almasını sağlayıcı ek parça yapmayı tasarlamak amacı ile diğer iki parçayı ayrı tutuyoruz.







Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Okan üzerinde Ekim 14, 2017, 23:29:57
Teoman hocam, yine uzun ve keyifli bir çalışmaya başlamışsınız...

Kolaylıklar dilerim, merakla bekliyoruz...


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 15, 2017, 10:23:22




Okan Bey, merhaba.

Tren modelciğimde;  elektrikli, dizel  modellerinin yanında buharlı makinelerin modelleri,  en çok önem verdiğim tren
modelleri türleridir.

Özellikle TCDD’ye ait buharlı makinelerin modelleri üzerinde araştırma ve incelemelerde bulunmak, bu duruma  dayalı
olarak yabancı demiryolu modellerinden TCDD modeline çevirim işleri de uzun süreli çalışmayı gerektiriyor.

Sizin de belirttiğiniz gibi böyle çalışmalardan çok keyif alıyor, sizlerle de paylaşımlarda bulunmaktan da büyük mutluluk
duyuyorum.

Çeşitli arşivlerden örnek fotoğraf ve bilgiler edinirken, modeltrenci  dostlar sayesinde  telefon, email  yolu ile bilgi
paylaşımları olduğu gibi buharlı makinelerin gerçeklerinin yer aldığı Çamlık Müzeye’e giderek  buradaki makinelerin
üzerinde incelemelerde bulunuyoruz.

Brawa model tren firması 4 Domlu Br 57 üretimini 2017 yılında piyasaya çıkarınca, bu modelin TCDD versiyonu üzerinde
araştırma ve inceleme yapmak üzere modeltrenci dostumuz  Mahmut  Zeytinoğlu  Bey ile 8 Nisan 2017 Cumartesi günü 
Çamlık Müzeye’ e gitmiştik.

TCDD  55037 plaketi makine 4 Domlu ve üzerinde çalışacağımız Brawa modelin benzeri olduğundan, bu makine üzerinde
fotoğraflama yaptığım sırada sağ olsun Mahmut Bey de benim fotoğrafımı çekmişti. O günün ve çalışmalarımızın üzerine
güzel bir anı görüntüsü oldu bu fotoğraf.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32614_Camlik8Nisan2107.JPG)




Okan Bey, çalışmalarımız üzerine güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar








Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları/Çamlık Müzesi
Gönderen: Alp ÖNEY üzerinde Ekim 15, 2017, 17:37:52
Teoman Bey merhaba,

Paylaşımda bulunduğunuz 08 Nisan 2017 tarihinde çekilen fotoğraftan anlaşıldığı kadarı ile Çamlık Müze'si can çekişiyor. Lokomotiflerin durumlarının içler acısı olduğunu tahmin etmek hiç de yanlış olmaz sanırım. Geleceği de hiç parlak görünmüyor. Çok üzücü bir durum. 

Saygılarımla.

Alp


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 16, 2017, 00:38:29



Teoman Bey merhaba,

Paylaşımda bulunduğunuz 08 Nisan 2017 tarihinde çekilen fotoğraftan anlaşıldığı kadarı ile Çamlık Müze'si can çekişiyor. Lokomotiflerin durumlarının içler acısı olduğunu tahmin etmek hiç de yanlış olmaz sanırım. Geleceği de hiç parlak görünmüyor. Çok üzücü bir durum. 

Saygılarımla.

Alp


Alp Bey, ne yazık ki Çamlık Müzede durum hiç de iç açıcı değil. Ancak bazı lokomotifleri boyamaya başlamışlar fakat
yüzeysel bir boya işlemi yapmışlar.

Paslı ve çürümüş lokomotif gövdelerine üstten bir boya atılmış, çürüme yerleri onarılmamış, markiz içlerine hiç dokunulmamış
üstüne üstlük Ay Yıldız plaketler pirinç metal olası gerekirken, bunların üzerleri beyaza boyanmış aynı akibet TCDD yazıları ve
numaraların başına da gelmiş durumda.






(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32627_ikilitendera.jpg)

TCDD’ kullanılan buharlı makinelerin bir çoğunda  tenderlerinin üst kısmında yer alan kömür haznelerine fazla kömür
yüklemek için haznelerin üst kenarlarının çevresine kalaslardan ekleme yapılırdı.

Aynı işlem TCDD 55000’lik makinalarda da uygulanmıştır. Yukarıdaki fotoğrafta görülen İki makinenin tenderlerinin üst
kısmındaki ek parçaların aynısını, modelimizin tenderinde yapacağız.

Modeller için üretilen yardımcı malzemelerden ‘’evergreen’’ 0,5 mm kalınlığında  plastik plâka parçalardan kesip,
ahşap rengine boyadıktan sonra model üzerine fotoğraflarda görüldüğü gibi yapıştıracağız.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32629_ikilitenderc.JPG)

Tender üzerinde kömür haznesi yaptığımız ekleme parçasının ve tenderimizin belli yerlerinde kuru pastel toz boya ile
eskitme ve kirletme yapıyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32628_ikilitenderb.JPG)





Tenderin eskitmesini tamamlayıp, kazan bölümü ile bir araya getirerek eskitilmiş tender ile eskitilmemiş kazan bölümü
üzerinde inceleme yaparak, aynı eskitme oranının kazan bölümüne yansıtmayı düşünüp, gerekli gözlemimizi yapıyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32630_ikilitenderd.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32631_ikilitendere.JPG)













Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 17, 2017, 00:08:16




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32640_55043Usak1987.jpg)

TCDD kullanılan 55043 plâketli buharlı makinenin yukarıdaki fotoğrafını örnek aldığımızda, kazan kapağı üzerindeki
menteşeler, kapak ortasındaki kapak açma-kapama döner kilidi, yatay el  tutamaç çubuğu ve lambaların üzerini
çevreleyen koruyucu ters U şeklindeki çubuklar kırmızı boyalı olduğuna göre bu özellikleri modelimize yansıtacağız.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32636_kazankap.boya1.JPG)
Fotoğraf ile modelimizin kazan kapağı ve lambalar çevresindeki renkleri karşılaştırarak boyama yapacağımız yerleri
model üzerinde belirleyip renklendirme çalışmasına geçeceğiz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32637_kazankap.boya2.JPG)

Kapak üzerinde yapacağımız boyama işlemi için kapağı gövdeden çıkarıp, el akrobatına takıyoruz. İnce fırça ile önce
beyaz boya ile ilgili parçaları boyuyoruz.

Önceki çalışmalarımızda açıkladığımız bir özelliği tekrar hatırlatmak gerekirse daima kırmızı renk ile boyayacağımız
koyu zeminli yerleri önce beyaz boya ile boyayıp, sonra kırmızı boya ile renklendirme yapmamız gerekir Aksi takdirde
kırmızı renk koyu zeminlerde kendi rengini vermez.

İşte bu yüzden kırmızı renge boyanacak parçalarda daima önce beyaz sonra üzerine kırmızı boya uygulanır.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32638_kazankap.boya3.JPG)

Beyaz rengin kurumasından sonra kırmızı boyayı parçaların üzerine sürerek istediğimiz kırmızı rengi elde ediyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32639_kazankap.boya4.JPG)

Model üzerinde; TCDD 55043’ün 1987 yılında Uşak İstasyon’ da tespit edilen görüntüsünden örnek alarak yaptığımız
kırmızı boya ile modelin gerçeğine uygunluğu durumuna  bir adım daha yaklaşmış oluyoruz.





Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: oruc üzerinde Ekim 17, 2017, 08:37:10

 Teoman Hocam,

Dönüşüm çalışmalarınıza hasret kalmıştık.
Herzamanki gibi harika bir çalışma oluyor.
Son resimde, kazan kapağı boyamasında beyaz su bazlı boya
üstüne kırmızı enamel boya yaptınız. Bu iki çeşit boya
Sonradan kabarma yapmıyormu?



Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: sedat nişancı üzerinde Ekim 17, 2017, 08:44:05
  Teoman Bey, selamlar

  Yeni çalışmanızda diğerleri gibi harika gidiyor. Sesli videoyu merakla bekliyoruz. Kolay gelsin.  Selam ve sevgiler Sedat Nişancı


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 17, 2017, 12:53:10




Oruç Bey, ve Sedat Bey, merhabalar.

Modeller üzerinde yaptığım dönüşüm çalışmalarıma yönelik  gösterdiğiniz ilgi ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim.

Sedat Bey, TCDD 55043 model çalışması tamamlandığında videosun sizler ile paylaşacağım.



Oruç Bey ,boya çalışması ile ilgili sorularınıza açıklık getirmeye çalışacağım.

Boya çeşitlerinden akrilik su bazlı boyalar,  bildiğimiz duvarlara uygulanan plastik boyaların bir çeşididir.

Enamel boyalar sentetik bazlı olduğundan su bazlı boya  üzerine uygulandığında her hangi bir olumsuz etki yaratmaz.

Ancak! Aynı özellikte olup, farklı renkte olan boyalar birbirinin üzerine uygulandığı zaman olumsuz etki yaratır. Renkler
birbirine karışır ve bozulma olur.

İşte bu yüzden model çalışmalarında iki farklı tür boya uygulaması yapılır. Bu çalışmada beyaz boya su bazlı akrilik olarak
kullanılmış, üzerine eğer yine su bazlı boya kullansaydık bu kez boyalarda renkler birbirine karışırdı. Tersi bir işlem olarak,
sentetik boya üzerine
akrilik boya uygulaması da yapılabilir.

Bir başka sakıncalı durum kesinlikle Selülozik boya model çalışmalarında kullanılmamalıdır. Selülozik boyalar bildiğimiz
oto boyalarıdır. Plastik gövdelerde ve diğer boyaların üzerine uygulandığında bozulmalara sebebiyet verirler.

Tren modellerinde gövde metal döküm olması durumunda boya tabancası ile selülozik özellikli boyalar uygulanabilir.
Tabii bu sistem model üreten fabrikalarda seri olarak çok sayıda modellere uygulanabilir.

Bir başka boya çeşidi ise yine oto boyacılarının kullandığı su bazlı olmayan akrilik oto boyası da fabrikasyon olarak metal gövdeli
modellere uygulanabilir.



Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: oruc üzerinde Ekim 17, 2017, 22:08:27

 Teoman Hocam,

 Çalışmalarınız arasında vermiş olduğunuz açıklayıcı
 bilgiler için teşekür ederim.
 
 


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 19, 2017, 00:07:57




Çalışmamıza TCDD 55043 buharlı makine modeli üzerinde yapacağımız eskitme - kirletme çalışmaları ile devam ediyoruz.




(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32642_55043ESKT.1.JPG)

Modelin kazan kısmındaki boya çalışmalarımızın sonucunda, gerekli rötuş çalışmalarımızı yapıp, tamamladıktan sonra
eskitme – kirletme çalışmalarına kuru toz pastel boyaları ile başladık.

Her zaman olduğu gibi fotoğraflardan inceleme yaparak, gördüğümüz özellikleri model üzerinde yansıtmaya çalışacağız.

Buharlı makinelerin kazan üzerindeki buhar domlarının su boru bağlantılarından başlayıp, gövde üzerinde aşağıya doğru
akan su sızıntılarından kaynaklanan kireçlenme görüntülerini beyaz toz pastelle veriyoruz. Ayrıca kirlenme konumlarında
siyah ve gri, paslanma görüntülerinde oksit sarı ve kızıl kahve rengini pastel kullanıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32643_55043ESKT.2.JPG)

Tenderin arka kısımlarında su cenderelerinden verilen suyun taşması nedeniyle su kapağının çevresinde biriken su kalıntıları
ve dış yüzeylere taşıp, tender dış kısımlarından  aşağıya doğru akan suların kireçlenme izlerini yine beyaz ve biraz da gri
toz pastel kullanarak bu görüntüleri model üzerinde oluşturuyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32644_55043ESKT.3.JPG)

Kazan kapağı üzerinde kırmızıya boyadığımız parçalar üzerinde, kırmızı rengin hafif soluklaşması ve kirlenme etkisini vermek
için siyah ve gri az da kahverengi toz pastel kullanarak bu parçalar üzerine fırça ile sürerek eskitme ile kirlenmeyi vermeye
çalışıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32645_55043ESKT.4.JPG)

Gerçek lokomotiflerde yürüme panellerinin üzerinde geniş ve yatay yağlı boya fırçası ile kızıl kahve, siyah ve gri toz pasteller
ile buradaki kirlenme ve eskimeleri oluşturuyoruz.

Domuzluk üzerinde de eskime ve kirlenmeleri oksit sarı ve kızıl kahve toz pastelle yapıyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32646_55043ESKT.5.JPG)

Esas kirlenmeler tekerlek içlerinde, toz ve yağlardan dolayı olmaktadır. Tekerlek içleri ve dış yüzeylerine siyah, oksit sarı ve
gri renklerle kirlenmeleri sağlıyoruz. Daha sonra buralara yağ akıntılarını çini mürekkebi kullanarak vereceğiz.






(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32647_55043ESKT.6.JPG)

Tenderin arkasına koşum takımlarını cımbız yardımı ile takıyoruz. Aynı zaman da modelimizin arkasına vagon modelleri
bağlanacağından dolayı küplerini de takmayı ihmal etmeyeceğiz.

Aynı şeklide lokomotifin ön kısmına da koşum takımları takılacak ancak ön kısımda domuzluk parçası olduğundan dolayı
burada küpler kullanmayacağız





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32648_55043ESKT.7.JPG)

Lokomotif modelimiz büyük ölçüde TCDD modeline dönüşmüş durumda bir kez daha beklemeye alıp, belli bir süre sonra
gerekli kontrolleri yaparak, atladığımız yerler var mı yok mu, eksik kalan bir yer kalmış mı vb. incelemelerden sonra çeşitli
açılardan fotoğraflayıp, finali gerçekleştireceğiz.







Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 19, 2017, 22:15:41






(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32649_boyarotus2.JPG)

TCDD 55043 buharlı makinenin rötuşlanması gereken yerlerden markiz altı ve yürüme panellerinin kenarlarını
kırmızı akrilik boya ile tekrar elden geçiriyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32650_boyarotus4.JPG)

Kırmızı boya sonrası siyah akrilik boya ile şasi altı ve tekerleklerdeki bazı yerlerin boyasını biraz daha güçlendiriyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32656_boyarotus5.JPG)

Markiz altında panellerin konumundan dolayı modele tam karşıdan baktığımızda kırmızı şeritleri görebiliyoruz.





(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32657_boyarotus6.JPG)

Modelin biraz altından baktığımızda da aynı şekilde kırmızı şeritleri görebiliyoruz. Yürüme panellerinin kenarları
 markiz kısmında dışa doğru belli bir ölçüde çıkıntılı bir konum alıyor. Bu yüzden modele üstten baktığımızda,
bu kırmızı şerit, markiz dip kısmında yer alan panelin çıkıntısının altında kaldığından pek görülmemektedir.

Aşağıdaki fotoğrafa baktığımızda bu görüntüyü daha iyi gözlemleyebiliyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32658_boyarotus7.JPG)





Modelimizin büyük çoğunlukta dönüşüm çalışması tamamlandı. Birkaç açıdan görüntüleri ile TCDD 55043 modeli izleyebiliriz.

Hafta sonu tatil günümde gündü video çekimini yaparak hareketli görüntüsünü sizler ile paylaşacağım.



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32651_55043ESKT.11.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32654_55043ESKT.12.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32652_55043ESKT.14.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32653_55043ESKT.15.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32659_55043ESKT.17.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32660_55043ESKT.18.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32655_55043ESKT.16.JPG)






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: ibrahim üzerinde Ekim 20, 2017, 08:22:52
Teoman hocam

Eline sağlık, titiz ve her bir karesi eğitim gibi olan paylaşımların için teşkkür ederim.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: İhsan üzerinde Ekim 20, 2017, 13:07:17
Sayın hocam

Tabii bire bir görmediğimiz için bilemiyorum
Fotoğraf hatasıda olabilir
Domlardan yansıyan bu parlaklık giderilebilirmi?


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32661_55043ESKT.7.JPG)

Saygılarımla




Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: kemalomay üzerinde Ekim 20, 2017, 17:29:05
Teoman hocam , artık lokolara kıyıp eskitme yapman çok gerçekci oluyor , İhsan abinin gözü de harika vallahi ilginç şeyler yakalıyor , model lokoların parlamasını ben de beğenmiyorum ve aslında  eskitme bu sorunu çözüyor fakat senin koyduğun gerçek loko resimlerinin üçte birinde domlar parlıyor , ben işin içinden çıkamadım son kararı sen ver.

Ellerine sağlık , vakit bulunca şu konuları yabancı forumlara da koy ve bize de link yaz lütfen.....


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 21, 2017, 00:18:32





İbrahim Bey,         
Konuya gösterdiğiniz ilgiye ve çalışmalarım ile ilgili güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim.





İhsan Bey,  fotoğraf çekimlerinde, model üzerinde aydınlık bir ortam yaratmak için kullandığımız ışığın etkisi ile gövde
üstünde ve özellikle domlarda ışık yansıması görülmektedir. Yine markizin çatısının kenarları eğimli olduğu için burada
ışık yansıması da yoğundur.

Dom (Kubbe) yapısının üst kenarları bombeli olduğundan daha doğrusu adından anlaşılacağı gibi kubbe yapısındaki
buhar kutularının üstteki çevresi üzerinde ışık yansıması olmaktadır.

Işığın azlığı ve çokluğu buralarda yansımayı arttırabilir ve azaltabilir. Aşağıda örnek fotoğraflarda bu açıklamalarımı görsel
olarak izleyebilirsiniz.





Kemal Bey, sizin teşvikleriniz ile eskitme çalışmalarında modeller üzerinde gerçekçi bir görünüşe daha çok yaklaşmış
oluyorum. Teşekkürler.

Sizin de belirttiğiniz gibi İhsan Bey’in ilginç ancak bir o kadar da doğru saptamaları var. Elimden geldiğince bu durumları
açıklamaya çalışıyorum.

Sizler ile paylaştığım gerçek buharlı makinelerin domları ve gövde üstelerinde güneş ışınlarından kaynaklanan parlamalar
olmaktadır..

Fabrikadan yeni çıkmış lokoların boyaları temiz ve parlak oluyor. Bu durumda doğal olarak güneşli havalarda ışık yansıması
ve gövde üzerinde parlamalar olabiliyor. Zamanla bu boyalar soluyor ve matlaşıyor.
 
Boyada eskime ve kirlenme olduğundan gövde de parlamalalar ortadan kayboluyor. Bakım atölyelerinde eskimiş lokolar
tekrar boyandığından eskimiş makinenin sonradan boyanmış görüntülerinde de yansımalar olabiliyor.

Bizim modelini yapmaya çalıştığımız TCDD 55043 plaketli makine, sonradan boyanmış Uşak İstasyon’daki  görünümde olan
makinedir.( Konumuzun başında yayınladığımız fotoğraf)

Parlak olan model lokolar tabi ki hoş görünmüyor. Parlamasını önlemek için gövde üzerine airbrush ile mat vernik atıp,
üzerine toz pastel ile eskitme ve kirletme yapmak en doğrusudur. Ancak yine  de ışık etkisi ile parlamalar olabilmektedir.

Brawa Br 57 modelin gövdesi metal olup, üzerindeki siyah bboya yarı mat özelliğindedir. Bu yüzden mat vernik atmaya
gerek kalmadan direk toz pastel ile eskitme yapılabilmiştir.

Resim yağlı boyaları ile sıyırma yaparak eskitme yapmak, bazen istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Bu teknik her zaman
her yerde yapılmamalıdır.



Aşağıdaki fotolarda 55043 farklı zamanlarda görülen hali ile gövde üzerindeki ışığın yansımasındaki farklılıkları görebiliyoruz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32667_55043A1xxx.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32668_55043A3zzz.jpg)







Modelimiz üzerinde küçük bir ayrıntı olan baca kapağını evergreen plastik plakadan yuvarlak keserek üzerine siyah boya
uygulayıp, baca kenarına  bu parçayı taktık.

Model üzerinde verdiğimiz az ışık ile çok ışık alması durumunda, görüntülerdeki ışık yansıma farklılıklarını görebiliriz.

(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32662_matdom3.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32664_matdom4.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32663_matdom7.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32665_matdom9.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32670_matdom11.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32669_matdom10.JPG)







Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: kemalomay üzerinde Ekim 21, 2017, 19:00:04
Teoman hocam bunca işin arasında sabırla bize yazdığın cevaplara teşekkürler , bu sayede yakın plan çektiğin son iki foto foruma konmuş oldu , bu iki fotoyu benim yıllardır biriktirdiğim özel lokolar olan arşivime kaydettim.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 22, 2017, 13:10:26



Sevgili Kemâl Bey, merhaba.

Her zaman önem verdiğim bir deyiş vardır. ‘’Bilgi paylaşıldıkça değerlidir.’’

Yaşam içinde edindiğimiz bilgileri, çeşitli deneyimlerimizden ortaya çıkan kazanımlarımızı ilgili konulara göre,
zaman elverdiği sürece paylaşımlarda bulunmak yaşamımıza güzel bir anlama katmaktadır.

Bu duygu ve düşünceler ile modeltrenci dostlarımızla paylaşımlarda bulunmaya devam etmeye çalışacağım.

Çalışmalarımıza yönelik  gösterdiğiniz ilgi ve desteğinize çok teşekkür ederim.


İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar





Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 22, 2017, 16:35:37

Saygıdeğer modeltrenciler.

Brawa 1/87 ölçekli 40818 Kod nolu dijital sesli3. Dönem Br 57.10 model buharlı lokomotifin,
 
TCDD 55043 Plaketli buharlı lokomotife dönüşüm çalışmalarımızın tamamlanmasının ardından gün ışığında çekilmiş
fotoğrafları ve video görüntülerini izleyebilirsiniz.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32716_1TCDD55043.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32717_2TCDD550432.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32718_3TCDD55043.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32719_4TCDD55043.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32720_5TCDD55043.JPG)



(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32722_6TCDD55043.JPG)



                                 







              Bu linkten daha geniş boyutta izleyebilirsiniz.   -------------------  www.youtube.com/watch?v=TfW7cUC75S4


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Okan üzerinde Ekim 22, 2017, 19:27:28
Teoman hocam tebrikler,

Güzel bir referans konu daha tamamlandı.

Lokomotifin sesli gidişi de çok keyifli, elinize emeğinize sağlık.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 22, 2017, 21:59:40



Sevgili Okan Bey, merhaba.

Öncelikle ben de size teşekkür etmek isterim. Forumda video düzenlemelerini yayınlandıktan kısa bir süre sonra
hemen yapıyorsunuz çok teşekkürler.

Br 57 modellerin gerçekleri, Türkiye’de 55001-55049 seri plaketli olarak çalışmışlar. Bundan dolayı modelleri de
ilgimizi bir hayli çekmektedir.

Roco Br 57 modelleri üreten tek firmaydı. Brawa BR 57 nin Almanaya  Türkiye’de kullanılan hemen hemen tüm
çeşitlerini içine alacak şekilde üreterek Roco’nun pabucunu dama attı.

Detay ve kalite bakımından, Brawa  bu modellerde en üst seviyeyi yakalamış durumdadır.

Gövdenin metal oluşu, dijital ve sesli olmasının yanı sıra, modele hareket veren motorun kazan kısmında oluşu
tekerleklere tahrik vermesi yönü ile gerçekçiliğe oldukça yaklaşmış durumdadır.
 
Gerçi Brawa firması buharlı lokomotif modellerinde genellikle kazan kısmında motorları kullanmaktadır.

Bir başka özellikte bu modelde lokomotifin düdük sesinin, gerçek TCDD buharlı makinelerinin kullandığı düdük
sesine çok yakın olmasıdır.

Bu özelliği bakımından, TCDD modellerine önem veren modeltrenciler üzerinde, Brawa’nın  Br 57’si güzel bir anlam
katmaktadır.

Sevgili Okan Bey, konuya olan İlginiz ve  güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar





Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Alp ÖNEY üzerinde Ekim 22, 2017, 22:17:39
Asıllarını bir kaç sene sonra zaten artık göremeyeceğiz.

Teoman Bey, bu lokomotiflerin asıllarına uygun modelleme çalışmaları ile geçmiş ve gelecek arasında bir bağ oluşturdu.
Bilgisine, ellerine, emeğine, samimiyetine,  gayretine sağlık olsun.




Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 22, 2017, 22:48:47




Sevgili Alp Bey, her zaman gösterdiğiniz ilgiye ve yapıcı desteklerinize çok teşekkür ederim.

Sizin de belirttiğiniz gibi ne yazık ki başta Çamlık Müze'de olmak üzere açık havada ( Çeşitli İl ve ilçelerimizdeki istasyon
alanlarında) kaderine terkedilmiş buharlı lokomotifler tamamen çürümüşler.

Üzerlerine sadece birkaç yıl daha idare edebilecek ayıp kapatma düşüncesi ile yapılmış boyalar ile artık kurtulmaları olanaksız
bir görünüm almış durumdalar.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: sedat nişancı üzerinde Ekim 26, 2017, 14:10:21
 Çok  güzel olmuş. Ellerinize sağlık.Düdük sesi neredeyse çocukluğumdaki kara tren sesi.Güle güle kullanın. Selamlar Sedat Nişancı


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: TRAINMAN üzerinde Ekim 26, 2017, 18:25:12
Teoman bey tekrar emeğinize sağlık çok güzel bir lokomotif, özellikle korna ve diğer sesleri gerçeğine çok yakın. Bu lokomotifi bende almak isterim, hangi siteden aldınız fiyatı kaç Euro, birde üzerine yapıştırdığınız Ayyıldız ,TCDD ve numara etiketlerini nereden temin ediyorsunuz.
Selamlar ,sevgiler.
Metin TOKMEN


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Ekim 26, 2017, 22:13:33




Sedat Bey, Güzel görüşlerinize çok teşekkürler.

Buharlı lokomotif düdük sesi, Brawanın bu modelinde TCDD kullanılan buharlı makinelerin düdük seslerine çok yakın
bir benzerlik taşımaktadır.
 
Biz yaşta olan modeltrenci arkadaşların birçoğu buharlıların dönemini bire bir yaşamışlardır. O yüzden bizim kuşaktaki
arkadaşlar çocukluk yıllarında sizin de bahsettiğiniz gibi buharlı makinelerin düdük seslerini çok iyi hatırlarlar.



Metin Bey, ilginiz ve güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.

Lokomotif modelini temin ettiğimiz site:
www.menzels-lokschuppen.de

TCDD plaketleri temin sitesi :
www.kuswa.de






Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Ozan Dik üzerinde Kasım 14, 2017, 13:54:45
yine muhteşem bir çalışma ellerinize sağlık   


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: diesel üzerinde Kasım 19, 2017, 21:26:09
Harika bir çalışma Teoman Hocam.Elinize,emeğinize sağlık.


Konu Başlığı: Ynt: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları
Gönderen: Teoman Kardaşlar üzerinde Kasım 20, 2017, 21:20:13



Ozan Bey ve Ali Rıza Bey, konuya gösterdiğiniz ilgi ile birlikte nazik görüşleriniz için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Saygıdeğer modeltrenciler Brawa model tren üretici firması; TCDD kullanılan Br 57 sınıfı 55001-55049 serisi buharlı makinelerin
hemen hemen tüm çeşitlerinin modellerinin bire bir aynılarını 1/87 ölçekte üretmesi, TCDD modellerine ilgi duyan modeltrenciler
için güzel bir sürpriz oldu.

4 domlu öreneklerinde markiz çatısı yuvarlak olan tiplerinden TCDD 55025 plaketli modelin aynısı olan Brawa 40806 Kod no.lu
DC digital ve sesli olan modelini, TCDD modeline dönüştürerek, modeltrencilik adına bir TCDD
modeli daha kazandırmış olduk.


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32847_TCDD55025.jpg)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32846_BrawaBr57.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32851_TCDD55025a.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32852_TCDD55025d.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32853_TCDD55025b.JPG)


(http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i32854_TCDD55025c.JPG)