Gönderen Konu: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı  (Okunma sayısı 14673 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« : Mart 15, 2008, 14:42:08 »
Sevgili Model Trenciler, bu başlık altında uzunca bir süredir elimde bekleyen Revell marka Doğu Alman BR130 (Alman BR230) dizel lokomotifin 1/87 statik modelinin yapımını sizlerle paylaşacağım. Bu seri lokomotifler geenl olarak Ludmilla ismiyle anılan lokomotifler; bu nedenle, ben de zaman zaman bu isimlemeyi kullanacağım. Önce söz konusu seri hakkında çok fazla teknik olmayan özet bir bilgi sunmak istiyorum

BR130 (230) oldukça ilginç bir üretim sürecine sahip dizel lokomotif. İlginçlik şuradan kaynaklanıyor, birleşme öncesi, Doğu Alman devleti uygulanan ekonomik kalkınma planı gereği ağır motor yapımından uzaklaşıyor ve bu ihtiyaçlarını Sovyetler Birliği’nden karşılamaya başlıyor. Aslında Doğu Alman devletinin planı elektrikli loko sistemine geçiş iken, 1960’ların sonunda Sovyet teknolojisi bu tür sisteme uygun lokomotif üretecek düzeyde olmadığından 140 km/h sürate sahip bu loko sadece yük taşıma amacıyla kullanılıyor. Bu sürat kargo taşımacılığında fazla geldiği için bir sonraki versiyon olan BR131’de bu hız 100 km/h’e düşürülüyor. İki Almanya’nın birleşmesi sonrası ise, genel seride Ludmilla olarak da bilinen bu lokomotifler DB 230 olarak numaralandırılıyor. Kısa bir süre sonra da DB230 ve 231’ler servis dışı bırakılırken halen 233 ve 234 serisi Railon ve TLG firmaları tarafından Almanya ve Hollanda’da kullanılmaya devam ediyor. İlki 1970 yılında üretilen Ludmilla serisi lolkomotifler 1982 yılına kadar toplamda 873 adet üretiliyor. BR 130 serisini son kes üreten firma ise Škoda PlzenLEW Hennigsdorf. Aşağıda söz konusu Ludmilla serisinden bazı lokoların fotolarını görebilirsiniz. (Tüm fotoğraflar “The Railfaneurope.net Picture Gallery”den derlenmiştir).






« Son Düzenleme: Mart 15, 2008, 15:07:45 Gönderen: isiklar »

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı-2
« Yanıtla #1 : Mart 15, 2008, 14:56:54 »
Teoman Hoca'nın hepimize öğrettiği şekilde paketi gözden geçirip maketin fotograflarını incelemeye başlıyoruz...




Daha sonra kutudan çıkan parçaları inceleyor ve parçaların numaralandırılmasını ve plastik şaseye yerleştirilmelerini gözden geçiriyoruz...




Montaj planını inceleyerek tercih yapmamızgerektiğini görüyoruz. Model iki versiyonda monte edilebiliyor DR versiyonu eski Doğu Alman demiryollarında kullanılan versiyon. Diğeri  ise şu anki Almanya'da kullanılan TLG versiyon. Ben tercihimi DR versiyonunu yapmaktan yana kullandım.



Plastik parçaları İhsan Bey'in önerisi üzerine diş macunu ile yıkayarak kurumasını bekliyoruz. Ve markizde yer alacak makinist koltuğunu boyayarak montaj işlemine başlıyoruz...



Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz.... Saygılarımla...

« Son Düzenleme: Mart 15, 2008, 15:03:47 Gönderen: isiklar »

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #2 : Mart 15, 2008, 22:07:19 »
İlyas Bey,
BR 130 kitinizin yapım çalışmalarını,aşamalarını ve sonucunu büyük bir merak içinde bekliyorum.Kolay gelsin.
Saygılar
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #3 : Mart 15, 2008, 22:37:41 »
İlyas Bey, başlattığınız dizel lokomotif maket yapımı çalışmanızda başarılar dilerim.

Yapım aşamalarında bilgim dahilinde yardımımı gerektiren durumlarda elimden
geldiğince yardımcı olabileceğimi bildirir, iyi çalışmalar dileklermle saygılar, sevgiler sunarım.

Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı batuhanokan

  • batuhanokan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul / kadıköy
  • Yaş: 39
  • İleti: 32
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #4 : Mart 15, 2008, 22:49:28 »
ılyas bey oncelıkle bu calısmanızda kolaylıklar dılıyorum sızın bu calısmalarınız benım gıbı bu sevdaya yenı baslamıs kısılere cok faydalı olmakta tesekkurler... saygılarımla

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #5 : Mart 15, 2008, 23:00:56 »
İlyas abi kolay gelsin.Umarım bunun Brawa veya Rocosunu da alır beraber ranforlarsın  ;D

Kolay gelsin
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #6 : Mart 15, 2008, 23:10:59 »
  İlyas hocam kolay gelsin,gerçekten Teoman hocanın anlatım metodu tuttu,montaj işlminde bulunamadık işletilmesinde yanınızda bulunmak isteriz,Cafer Bey ve Hikmet hocamla birlikte bir hafta sonu sizi rahatsız edeceğiz gibi,videolarınızı da bekleriz,tekrar kolay gelsin iyi akşamlar.Yusuf SÜNBÜL

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı-3
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2008, 19:21:25 »
Değerli dostlar iyi dilekleriniz ve teşvik edici sözleriniz için çok teşekkürler. Amaç amatörce yapılan bir çalışmayı sizlerle paylaşabilmek, deneyimlerimizi aktarabilmek ve karşılaşılan sorunlarda sizden çözüm önerisi alabilmek. Bittiğinde de mutluluğu birlikte yaşamak...

Modelimizin şase kısmının yapımı ile devam edeceğiz.

Yan keski kullanarak gerekli parçaları plastik çerçeveden ayırıyoruz. Bazı parçalar plastik çerçeveye çok yakın kaynaklandıklandıkları için yan keski kullanımı mümkün olmuyor, bu takdirde parçaların kesiminde maket bıçağından yararlanmak daha pratik oluyor. Ama ben bu durumların dışında yan keski kullanmayı tercih ediyorum...



Parçaların kesiminden sonra parçaların kesilen kısımlarında kalan çapakları uygun bir eğe ile temizliyor ve daha sonra zımparalıyoruz ...



Gerekli parçaları yapıştırdıktan sonra özellikle büyük parçaların birbirine kaynaması için sıkıştırma işlemi yapıyoruz, böylece yapıştırılan parçaların aralık kalmasına da engel oluyoruz...



Yapışkanın kuruması için bir süre bekledikten sonra, bir yandan sızan yapıştırıcının oluşturduğu çapakların, öte yandan zemine oturacak parçaların tam olarak düzlenmesi için hafif bir eğeleme işlemi daha gerçekleştiriyoruz...



Bu arada modelin üzerinde ellerimizin terlemesinden kaynaklanan parmak izlerinin belirgin bir şekilde iz bıraktığı görülüyor ve bu nedenle Teoman Hoca'nın tavsiyesini yerine getirerek, daha önce aldığımız ama bir türlü kullanmaya alışamadığımız plastik eldivenleri giymemiz gerektiği anlaşılıyor (Bu fotoyu Harun Bey için araya koyuyorum... duyurulur)



Hani derler ya güzellik ayrıntıda gizlidir diye...



Gerekli yapıştırma ve boyama işlemlerinden sonra parçaları bir araya getirerek modelimizin şasesinin yapımını gerçeleştirmiş oluyoruz...



Bu günlük bu kadar gözlerim yoruldu valla....


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2008, 20:08:02 »
İlyas Bey, merhabalar.

Gördüğüm kadarıyla çok keyif alarak çalışıyorsunuz tebrikler.

Çalışma düzeniniz örnek olacak nitelikte. Bu çalışma istemi ve titiz yaklaşımınız ile
çok güzel çalışmalar çıkararak, demiryolu modelciliğinin keyfini yaşamanız dileklerimle
kolay gelsin.

Boya çalışmanızda maske kullanmayı ihmal etmeyin.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Mart 16, 2008, 20:09:41 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı Melih

  • Melih Uçar
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 98
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #9 : Mart 17, 2008, 00:29:14 »
Gerek Teoman gerekse İlyas Bey'ler maket yapımı ile farklı bir görsel şölen sunuyorlar. İmrenmemek elde değil, paylaşımınız için teşekkürler.
Melih Uçar
Ýzmir

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #10 : Mart 17, 2008, 03:26:43 »
Alıntı
Bu arada modelin üzerinde ellerimizin terlemesinden kaynaklanan parmak izlerinin belirgin bir şekilde iz bıraktığı görülüyor ve bu nedenle Teoman Hoca'nın tavsiyesini yerine getirerek, daha önce aldığımız ama bir türlü kullanmaya alışamadığımız plastik eldivenleri giymemiz gerektiği anlaşılıyor (Bu fotoyu Harun Bey için araya koyuyorum... duyurulur)

İlyas bey,

Plastik eldivenlerle ilgili hatırlayamadığım birşeyler var galiba. :)

Benim şu plastik eldivenlere bir türlü sıcak bakamayışımım sebebi insanın elinin hava alamayıp terleyeceğini düşünmem. Bir kere giydim 5 dakika dayanamadım. Herhalde alışmak gerekiyor. Bence bunların kumaşı olsa süper olur.

Kolay gelsin, sayenizde gözlerimiz şenleniyor.

Harun

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #11 : Mart 17, 2008, 10:58:51 »
Harun Bey merhabalar... Eldiven konusundaki espiri sizin geçenlerde yeni gelen bir lokomotifi incelemek amacıyla sadece Teoman Hoca'ya göndereceğinizi, zira Hoca'nın kutuyu açarken bile eldiven kullandığını ifade etmenizden kaynaklanıyor, yani artık inceleme amaçlı lokomotofleri bana da gönderebilirsiniz, ammmmaaa geri alabilir misiniz onun garantisini veremem. Bilignize  ;D

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı-4
« Yanıtla #12 : Mart 17, 2008, 22:51:53 »
Melih Bey ve Okan Bey düşünceleriniz için teşekkürler. Okan Bey, zahmet etmişsiniz, keşke bitirdikten sonra aktarsaydınız siteye, Teoman Hoca'nın yaptıklarının yanında benimki çok amatörce kalıyor. Umarım sonuçta iyi olur...

Bugünkü çalışmaları özetleyerek devam edelim. Artık modelimizin kaporta kısmını inşa etmeye başlıyacağız. Kesip, törpüleme ve zımparalama işlerini takiben, modelimizde camların monte edilmesi gerektiğini görüyoruz. Bu nedenle dört temel parçadan (ön ve arka kısımlar ile yan duvarlar) oluşan kaportamızı boyamanın işlerimizi kolaylaştıracağını düşünüyorum. Lokomotifimizin ön ve arka kısımlarını oluşturacak parçaları yapıştırdıktan sonra boyama işlemini gerçekleştiriyoruz. Çerçevelerin etrafını saran siyah çerçeve çok ince olduğundan bunları siyah keçeli kalem ile üzerinden geçiyoruz (ancak ellerimizdeki titreme sonucu bir miktar taşma oluyor... Yaşlılık efendim)



Yan duvarları da boyama için hazırlıyoruz, ancak lokomotifimizde üç temel dış cephe rengi var: mat kırmızı, beyaz ve gri. Orijinal maket Fotografına baktığımızda beyaz bir kuşak oluşturmamız gerektiğini görüyoruz. Bunun için önce maskeleme yapacağız. Beyaz kuşağı belirli bir hat çerçevesinde çizeceğimiz ve beyaz renk çok kolay kapatılabildiği için sadece alt kısma maske bandı çekeceğiz
Örnek olması açısından burada iki fotograf koyalım...





Beyaz kuşakları oluşturmak için üst kısımda belirlediğimiz çizgiden fazla taşmayacak şekilde beyaz kuşağımız için boyama işlemini gerçekleştiriyoruz. Boya kuruduktan sonra ikinci katı atmamızın uygun olacağı anlaşılıyor...



İyice kurumasını bekledikten sonra maskeleme bantlarını söküyor ve bu kez ters maskeleme yaparak, beyaza boyadığımız kısmın üzerini örtüyoruz...



Modelin temel rengi diyebileceğimiz mat kırmızıyı kullanarak yan duvarların boyama işlemini gerçekleştiriyoruz...



İkinci kat boayadan sonra kurumasını bekliyoruz ve maskeleme bantlarını söküyoruz. Sonuç aşağıda görülüyor. Ufak tefek rötüş gerektiren yerlerin olduğunu görebilirsiniz sanıyorum. Bunla son aşamada düzeltilecek. Öte yandan ön ve arka kısımlarda da beyaz kuşak olduğunu gözden kaçırmamışsşınızdır sanırım. Ön ve arka tarafın alt kısımlarına gelecek beyaz kuşakları yapıştırma işleminden sonra yapacağız.



Bu akşamlık bu kadar... Sevgiler

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı-5
« Yanıtla #13 : Mart 24, 2008, 01:36:13 »
Değerli Model Trenciler, aradığm gri renkte boyayı bulamama gibi bir nedenle modelimizin montajında ve boyamasında kısa bir duraklama yaşadım. Gerekli zamanı yaratıp dün bulabildiğim renklerle kaldığımız yerden devam ediyoruz. Saygılar... İlyas Şıklar

Modelimizin kasasını bir araya getirdik ve tavan kısmını boyayarak geçici olarak üstüne koyduk...
Bir aksaklık olmadığını görüyoruz son aşamada sabitleyeceğiz



Modelimizin önden görünümü ...



Alt kısımda yer alan kısmı da boyamak için maskeliyoruz ve boyama işlemini gerçekleştiriyoruz...



Kurumaya bırakıyoruz. Bu aşamadan sonra dingilleri oluşturacağız.



Bu akşamlık da bu kadar...
« Son Düzenleme: Mart 24, 2008, 01:43:57 Gönderen: isiklar »

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı-6
« Yanıtla #14 : Mart 25, 2008, 23:05:08 »
Değerli Model Trenciler Ludmilla yapımı devam ediyor... Bu akşam lokomotifin tekerlek kısmının montajını gerçekleştirdik

Önce dingilleri oluşturacak parçaları plastik taşıyıcıdan ayırarak çapaklar için gerekli temizleme işlemlerini gerçekleştirdik ve boyama işlemini gerçekleştirdik.



Daha sonra, montaj klavuzuna uygun olarak tekerlekleri oluşturacak yuvaları oluşturarark yapıştırma işlemini gerçekleştidik...



Tekerlekleri üçerli olarak taşıyacak ana parçaların görünümü...



Ve gerekli yapıştırma işlemlerini yaptıktan sonra dingilleri lokomotifimizin altına monte ediyoruz. Bu arada lokomuzun tavan kısmının montajını da gerçekleştirdik.



Bu noktada yaptığımız bir hata sonucu, plastik mengene ile tavanda sıkıştırma yaparken, herhalde fazla sıkma sonucu, lokomuzun bir tarafındaki camları oluşturan şeffaf parçalar yerinden çıkmış bulunuyor. Bu nedenle tavanı oluşturan bir parçayı yerinden sökerek camları yeniden yapıştırmaya çalışacağız...



Yavaş yavaş sona yaklaşıyoruz, yarın koşum takımlarını ve tamponları boyayıp yapıştırdıktan sonra rötüşları gerçekleştireceğiz. Saygılar...
« Son Düzenleme: Mart 25, 2008, 23:09:29 Gönderen: isiklar »

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #15 : Mart 26, 2008, 00:00:41 »
İlyas bey ellerinize sağlık.Çoğu gitmiş azı kalmış.Finali merakla bekliyorum.
Saygılar
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Jazzista

  • Forum Üyesi
  • Yer: İstanbul
  • Yaş: 32
  • İleti: 285
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #16 : Mart 29, 2008, 19:33:28 »
İlyas abi,bu maket setini alıp yapmayı çok istiyordum ama bir türlü gerçekleştiremedim.Tip olarak beğendiğim olan bir lokomotif.Kolay gelsin...



http://en.wikipedia.org/wiki/DR_Class_132
http://de.wikipedia.org/wiki/DR_Baureihe_130

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı - Finito
« Yanıtla #17 : Nisan 01, 2008, 17:32:51 »
Değerli dostlar, Ludmilla yapımına kaldığımız yerden devam ediyoruz. Öncelikle modelimizin çıkan pencere camlarını yeniden yapıştırdık ve tavanda açtığımız blümün montajını yeniden gerçekleştirdik.



Modelin tamponlarını ve koşum takımlarını boyamak için, parçaların çok ince ve küçük olması nedeniyle plastik çerçeve üzerinde boyamayı tercih ettik. Kurumayı bekledikten sonra bu parçaları yerlerinden dikkatlice kesip boyama için gerekli rotüşları gerçekleştirdik ve gereken yerlere monte ettik.



Modelimizi son kes kontrol ederek, özellikle dolgu macunu kullanmamız gereken yerleri ve boyada rotüş gereken yerleri tespit ediyor ve kurumayı bekledikten sonra ilk kat mat verniğimizi sürüyoruz. Verniğin kurumasını takiben modelimizin sulu çıkartmalarını yapıştırmaya başlıyoruz...



Modelimizi çıkartmalarını yapıştırdıktan sonra son kez kontrol ederek son kat verniği atmadan önce başka bir işimiz kalıp kalmadığını kontrol ediyoruz...



Son kat verniği de atıp kurumayı bekledikten sonra modelimiz bitti



Aşağıda modelimizin tamamlanmış halinden bir kaç fotoyu da incelemenize sunuyorum (işin en zevkli kısmı burası...)











Yapılan amatörce bir deneme idi. Mutlaka hatalar ve acemilikler var, yani, Teoman Hoca'nın profesyonelce yaklaşımı henüz bende yok, ama zamanla olacak. Tabi bunun için ön şart yaptıklarımızı (iyi veya kötü, güzel veya çirkin, amatörce veya profesyonelce) paylaşmak ve deneyimlerimizi aktarmak. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler.

Sevgi ve saygılarımla... İlyas Şıklar
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2008, 18:29:15 Gönderen: isiklar »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #18 : Nisan 01, 2008, 19:40:15 »
İlyas abi güzel olmuş eline sağlık.Yalnız naçizane bir hatırlatma da bulunmak isterim.Tamponların boyası gövde kadar iyi değil.En azından ben öyle gördüm.Çerçeveli tampon yapman şart değil.İstersen komple siyaha boyayabilirsin.

Selamlar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: BR130(230) Ludmilla 1/87 Statik Maket Yapımı
« Yanıtla #19 : Nisan 01, 2008, 21:02:02 »


İlyas Bey, BR 130 Ludmilla dizel lokomotif maket çalışmanızla, burada paylaşımda bulunarak
demiryolu modelciliği sevdanızı bu yolla da göstermiş  oldunuz.

Bu tür çalışmalarla el becerinizi daha da geliştirip kurgularınızda çeşitli modelleri boyama ve
eskitme yetisi kazanmış olacaksınız.

Yaptığınız bu maket üzerinde eskitme denemeleri de yapabilirseniz iyi olur. Kuru pasteli
toz şeklinde uygulayarak özellikle bojilerden başlayıp kirletme ve eskitme çalışması
yapabilirsiniz.

Lokomotifinizin rayı da boyanmayı bekliyor. Fotoğraftaki istayon binasının eskitilmesiyle birlikte
bu çalışmayı yapıp, tekrar fotoğraflı paylaşımda bulunmanızı tavsiye ederim.

Fotoğraf çekimlerinde mümkün olduğunca çevredeki detayları almamaya bakın.
Örneğin: İstasyon ve lokomotif  aynı zaman da lokomotifin altında daha uzun bir ray (Ölçek 1/87
ölçek olduğundan modeltren raylarından yaralanabilirsiniz.) olacak şekilde sade bir arka fon oluşturarak
kesit kurgu gibi fotoğraf çekimi yapabilirseniz, yaptığınız işi görsel olarak daha iyi ortaya çıkarmış
olursunuz.

Çalışmanız için elinize sağlık. İyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.

Teoman Kardaşlar