Model Trenciler Kulübü

Model Trenciler Forumu => Kuruluş amacımız, kurallar, bilinmesi gerekenler... => Yarışmalar => Konuyu başlatan: Teoman Kardaşlar - Mayıs 27, 2007, 13:56:58

Başlık: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 27, 2007, 13:56:58
 
Saygıdeğer modeltrenciler.

İzmir'in ilçelerinden Çiğli'de bulunan İzmir-Bandırma, İzmir-Ankara demiryolu hattı üzerinde olup, aynı zamanda Basmane-Çiğli  banliyö hattının da  bir zamanlar son istasyon görevini de uzun yıllar yapmış bu istasyon binasının, maket çalışmasını yapmayı düşündüm. 

Yapım aşamalarını sizlerle paylaşarak en başından en sonuna kadar fotoğraflarla, yaptığım incelemelerle, malzeme tanıtımı, yapştırma, boyama, ek aksesuarlarla ortaya çıkarmaya çalışacağım.

Yapım çalışmaları:

Önce sizlere fotoğraflarla bu İstasyon binasını tanıtıyorum

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i1.jpg)
Çiğli istasyon binasının 21 Nisan 2007'de ilk çektiğim görüntüsü

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i2.jpg)
Maket yapımına karar verince, ölçülendirmede ve binayı her tarafından
tanımak amacıyla tekrar ayrıntı fotoğraf çekmek için 26 Mayıs 2007
Cumartesi günün öğleden sonra Çiğli'ye giderek gerekli çalışmaları
yaptım.
Havanın bulutlu oluşu foto çekimine daha uygun bir ortam yarattı.

Yanımda getirdiğim şerit metreyle ölçümleme yaptım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i3.jpg)
Binanın yatay uzunluğunu ölçer iken dikkatimi çeken şu anda altında
göründüğüm pencerenin aslında sonradan tadilat yapılarak pencereye
dönüştürülmüş bir kapı olduğunu farkediyorum.

Pencere altındaki sıva farklığı dikkatimi çekti. Binaya ön yüzünden
birdaha baktığımızda ortada bulunan pencereyle bize göre solda
bulunan pencere arasındaki ölçü farkını rahatça görebiliriz.

Buradan yola çıkarak orta pencerenin sağında bulunan kapıyla
solda bulunan pencerenin yapısal olarakaynı özelliklere sahip
olduğunu görüyoruz.

Demekki bu istasyon ilk yapıldığında burada da bir kapı bulunmaktaydı.
Sonraki yıllarda bu kapı iptal edilerek alttan duvar örülüp pencereye
dönüştürüldüğü ortaya çıkıyor.

Ben de aslına sağdık kalmak için burayı kapı olarak çalışacağım.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i26.jpg)


(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i4.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i8.jpg)

Binanın çeşitli yerlerinden ölçülendirme yaptım. Bu ölçümlere
göre 1/87 ölçeğine uygun yaklaşık ölçülerle bu maketi yapmayı
amaç edindim. Ayrıca bu tür incelemeli çalışmalar, yaptığınız
çalışmaya kişiyi daha iyi motive ediyor ve çok keyif veriyor.
Örneğin bu köşe taşının birini ölçerek yukarı doğru saydığımızda
28 adet olduğunu tespit edip 28cmX28=700cm +ortadaki
şerit çıkıntının da 18cm olduğunu tespit ettiğimde bina yüksekliğinin
yaklaşık 720cm olduğunu buldum.1/87 ölçeğe uyarlamak için
720/87= 8.27cm gibi bir ölçü çıktı. Bina önüne yapılan platformun
daha sonraları yükseltildiğini de düşünürsek, yaklaşık olarak binanın yüksekliğini 9 cm gibi kabul edip maket çalışmasında, bu gibi pratik ölçümlemelerle yapımı sürdürmeyi düşündüm.

Ön yüzden birkaç detay fotoğrafı. İstasyonumuzun isim tabelası.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i10.jpg)
Pencere kemerlerini de yakından görmüş oluyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i11.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i12.jpg)
Buradaki kapıya sonradan güvenlik nedeniyle demir kapı ilave
edilmiş biz bunu dikkate almayacağız.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i6.jpg)
İstasyon ana binasına sonradan ilave edilen yolcu bekleme salonu
binası

1.bölüm sonu devam ediyoruz.
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 27, 2007, 14:30:47
2. bölüm

İzstasyonumuzun ilave binasının yanından arka tarafına geçiyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i5.jpg)
Cumartesi günü Çiğli pazarı olduğundan arka alanda araçlar park
ettiklerinden, tam  görünüşlü bir çelkim yapamıyorum.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i14.jpg)
Diğer bir açıdan aldığım görüntüde dikkatimizi çeken bir durum;
demiryolu hattınından istasyonun arka tarafından da geçtiğidir.
Binanın önüne sonradan çekilen duvar ve duvar içinde görülen
ek yapı çirkin bir görüntü oluşturuyor. Biz bunları maket yapımında
dikkate almayacağız.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i13.jpg)
Binanın arka yüzünde ise, ön yüzün aksine alt bölümde ortada kapı
sağ da ve solda pencere bulunmaktadır. Yaptığımız çalışmaya bir
değer katmak için bu detayları bilerek maketi oluşturmak daha doğru
olur kanısındayım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i9.jpg)
Binamızın çatı yapısının duvar birleşimleri ve saçak görütüleri

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i7.jpg)
Köşe taşları dizilimi bu taşaların sayısıyla bina yüksekliğin bulmuştuk.
Ancak sonradan yapılan ek yapıyı dikkate almıyoruz. Bu ek yapı
önden baktığımızda solda kalan yapıdır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i30.jpg)
Ana binaya bitişik bize göre sağda olan bekleme salonu binasının
arka taraftan görüntüsü

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i31.jpg)
Bu tarafta aslında iki adet pencere bulunmakta pankart diğerini kapatmış.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i32.jpg)
Pankartı geçici bir köşesinden çıkarıp ikinci pencereyi de tespit ediyoruz.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i23.jpg)
Ana binamızın basit genelölçüleri

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i24.jpg)
Yolcu bekleme salonu olarak kullanılan küçük binanın ölçüleri
ilerleyen çalışmalarımızda; kapı, pencere, ölçüleri ve yapımı aynı zamanda çatı, baca ölçüleri de varilecektir.

2. bölüm sonu devam ediyoruz.



Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 27, 2007, 15:10:20
3. bölüm

Maket yapımındaki kullanacağımız malzemeler:

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i18.jpg)
Çeşitli kalınlıkta Pvc plakalar. Bu malzemelerle gövde yapımında çok
iyi sonuç alınabiliyor. Kesmeye ve boya yapımına çok uygun malzemeler.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i19.jpg)
Üç ayrı kalınlıkta bulunan bu malzemeler. 1mm, 2mm, 3mm
kalınlıklarda olan bu malzemeler, yapının çeşitli konumlarına
göre kullanılacaktır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i17.jpg)
Çeşitli şekillerde kapı ve pencereler. TichyTrain marka olan bu
aksesuarlar oldukça işe yarayan aksesuarlar.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i20.jpg)
Çatı yapımında kullanılabilecek, plastik özellikte kiremit malzemesi.

Ayrıca bu maket çalışmasını karton malzemeyle de yapabiliriz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i21.jpg)
Çeşitli kırtasiyelerde mimari kartonlar satılmaktadır. Bu kartonlar
beyaz renkli olup 1mm, 2mm kalıkta olanları oldukça kullanışlıdır.
Yapıştırmaları da çok kolaydır. Dileyen arkadaşlarımız bu tip kartonları
temin ederek veya gri renkli mukavvalardan da yararlanarak maket
çalışmaları yapabilirler.

Boyama konusunda zorlanan arkadaşlarımız çeşitli renklerde satılan
elişi kağıtları veya fon kartonlarından da yaralanarak yaptıkları
maketlerin üzerini bu tip malzemelerle kaplıyabilirler.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i22.jpg)
Maket yapımında kullanacağımız karton veya plastik malzemeleri
ölçüp, çizip,kesip, yapıştıracağımız yardımcı malzemelerimiz.

Saygıdeğer modelterenciler bu hazırlıklardan sonra çalışmaya başladım.
Yapılan çalışmaları burada sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Emre B. ÇAKIR - Mayıs 27, 2007, 15:38:50
      Üfff.     Teoman Bey, geç aldığım için çok üzgünüm. Eşimde mimar üstelik eski binaların rölöve - restorasyonu konusunda uzman olduğu için anıtlar kurulunun sit olarak belirlediği bir çok eski binanın çalışmalarını yapıyoruz. Elimizde de bir çok teknik alet vardı. En geç çarşamba İzmir'deyim burdan ( istanbul) istediğiniz malzemeleri eve teslim ederim.

    Saygılar.

            Emre B. ÇAKIR
                mimar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 27, 2007, 15:49:54
Emre bey ilginize teşekkürler.
Sağlıkla İzmir'e gelmeniz en büyük isteğimdir.

Bu arada boş durmayıp biryerlerden başlayım istedim.

Sonuçta bu güzel hobide üreterek birşeyler yapmak çok keyif verici.

Sizde bir mimar olarak bu tip bir çalışma yapıp, bizlere yararlı olabilirsiniz. Hepimiz bundan büyük memnuniyet duyarız.

Görüşmek dileğiyle saygılar, sevgiler.

Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: driver-x - Mayıs 27, 2007, 17:19:18
Teoman hocam,kolaylıklar dilerim.
Ölçme biçme işleri tamam,malzemeler tamam,eh bizede artık seyrelemek kalıyor.

Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Mayıs 27, 2007, 22:14:25
Teoman bey
Kolay gelsin
Öğrenmek gayesiyle arada mı soru ,bitimdemi soru
Sizce nasıl uygundur?
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Okan - Mayıs 27, 2007, 23:10:27
Ben sonunu beklemeyeceğim, Teoman bey tebrikler, teşekkürler, yine örnek bir anlayışla ölçümler, anlatım ve paylaşım. Sayenizde referanslarımız artıyor.

Konuyu görürken aklıma geldi, acaba bunları Faller'e göndersek kit olarak çıkar mı ?

Diğer taraftan herkes yarışmada birinci olacak olmuyor böyle en detayına kadar paylaşmak.

Bu arada bir sorum olacak, daha önceki notlarınızdan birinde bir izinden bahsetmiştiniz, lanet olası son terör olaylarından sonra her ne kadar tren ilgisi düşük bir araç da olsa, bu binalarda fotograflama ve bu detayda ölçüm yapma konusunda bir izin sözkonusu mu ? Paylaşabilirseniz sevinirim.

Aslında yer altına alınma nedeniyle Sirkeci ve sonrasındaki 3-4 istasyon ile Anadolu yakasındaki istasyonlar için de benzeri çalışma yapıp referans oluşturmak gerekli. Bir gönüllü grubu çıkar mı acaba ?
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Mayıs 27, 2007, 23:48:21
    Teoman bey merhaba,Çiğli İstasyonunun açıklamalı anlatımınız ve paylaşımınız için çok teşekkür ederim,yine güzel bir istasyon yapacağınızdanda eminim kolay gelsin.Bende mukavvadan yapımına başlayacagım ölçüleri bekliyordum aksilik olmasa yarın başlayacağım,sevgi ve saygılarımla.

    mali..,
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 28, 2007, 01:15:26
Sabri bey; teşekkürler.

Ancak İzmir'de yaşayan modeltrenci olarak sizlerinde bu foruma daha fazla katılımlarınızı bekliyoruz.

Bu tür çalışmalar size de pek yabancı değil üretime devam edelim.
Sizin de değerli çalışmalarınızla bu foruma katkınız oluşsun

İhsan bey; herzaman paylaşıma devam sonunu beklemeye gerek kalmadan yapım sürecinde sizin de değerli görüşlerinize hepimizin geresinimi vardır.

Okan bey; nazik görüşleriniz için çok teşekkürler.

Almanlar biliyorsunuz kendi değerlerine daha çok sahipler. Kendi ülkelerindeki istasyonları modelliyorlar.
Bu teknik bir konu ve kalıp maliyetleri çok yüksek. Bu konuyla ilgili Melih Uçar bey bir açıklama yapabilir.

Benim burada ki amacım, yarışmada bir derece almak değil.
Bu güzel oluşum içinde herkesle bilgi paylaşımında bulunmak ve üreterek modeltrenciliğe az da olsa bir katkıda bulunabilmektir.

Bu yarışmaya katılan herkes birincidir. Çünkü bir amaç için biraraya gelerek üretmek ve güzel paylaşımlarda bulunmak en güzel değerdir.

Fotoğraflama konusunda ben TCDD 3. Bölge Müdürlüğü'nden yazılı izin aldım. Güvenlik gerekçesiyle detay fotoğraf çekmeye kalktığınızda mutlaka ilgili kişler amacınızı soruyorlar. İzin belgenizi gösterince size yardımcı oluyorlar.

Modeltrencilerin bu işe sevdalanıp yakınlarında bulunan, tarihi değer taşıyan demiryollarına ait binaları ve çeşitli objeleri fotoğraflamaları çok güzel olur. Bu tür durumlarda gönüllüler çıkabilir. hepimiz açısında belge oluşturması itibarıyla iyi olur.

Mehmet Ali bey; açıklamalı anlatımla umarım sizlere yardımcı olurum. Sizin de yapıma başlamanızdan çok mutlu oldum. Fotoğraflar arasında binanın ana ölçülerini kroki olarakak vermiştim.

Detaylara girdiğimde kapı-pencere gibi tamamlayıcı aksesuarlarında yapım aşamasında ölçülerini vereceğim.


Herkese iyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
 
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: avsalı - Mayıs 28, 2007, 01:20:16
teoman bey eminimki çiğli istasyonun 1/87 ölçekli bir kopyası çıkacak .zira temin ettiğiniz malzeme çiğli istasyonu için biçilmiş kaftan .çalışmalarınızı sabursızlıkla bekliyorum. mehmet ali beyede başarılar. saygılarımla
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Mayıs 28, 2007, 01:47:05
Teoman Bey Merhaba
1) Demir kapıyı dikkate almıyacağınızı ifade ediyorsunuz sebebi nedir?
2) Resimlerden göründüğü kadar ana binada püskürtme boya,yan binada siding kaplama geçilmiş bu konuyu nasıl halledeceksiniz?
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 28, 2007, 02:21:10
İhsan bey merhaba.
Sorularınıza yanıt vermeye çalışayım;
1) Ben istasyonu daha eskiye dönük yapmak istiyorum. Demir kapılar güvenlik nedeniyle yakın bir zaman da yapılmış ve görüntü olarak hoş durmuyor. Bunun için yapmayı düşünmedim.

Bir de yukarıda yaptığım açıklamalarda ön taraf ta bize göre sol alt kısımdaki geniş pencere daha önce kapıymış, o pencereyi de aslına uygun olarak kapı yapmayı düşündüm.

2) Püskürtme boya için zeminin pütürlü olması gerekiyor. Yüzeylere yapıştırı sürüp kurumaya başladığında kalın dişli zımparayla tampon yaparak bu görüntüyü vermeye çalışacağım.

Yan binadaki kaplama siding değil ahşap kaplama. Onuda plaka plastik parçaları şerit şerit kesip üstüne bindirme yaparak elde etmeye çalışacağım. Bu plastik plaka parçalarıda, 0.30 cm kalınlığında olan plastik plaka malzemeden keserek sağlayacağım. Bu  malzeme bende bulunmaktadır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i38.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i39.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i40.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i41.jpg)

Yukarıdaki fotoğrafaların yakın plan görüntüleri ahşap malzeme
olduğunu gösterir niteliktedir.

Eleştirilerinizi ve önerilerinizi her zaman bekler, saygılar, sevgiler sunarım.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Şeref - Mayıs 28, 2007, 12:12:00
Teoman Bey, ilk model resimlerini görmek için sabırsızlanıyorum yine çok ayrıntılı bir iş çıkacak gibi tebrik ediyorum.

Saygılar.

Şeref.
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Harun - Mayıs 28, 2007, 22:13:58
Teoman bey,

Teknik konulardaki titizliğinize hayret etmekten kendimi alamıyorum.

Bir de üstüne üstlük forumun ve kulübün şu aralar yaşadığı karışıklık içinde muhtemelen çok az katılım olacak bu yarışmaya taviz vermeden, sanki 100 kişi katılıyor gibi ciddiye almanızı bu oluşuma büyük bir destek kabul ediyorum.

Çok teşekkür ederim.

Bu arada izniniz olursa sizin ölçüm ve çalışmalarınızdan esinlenerek Çiğli İstasyonu'nu herkesin yapabileceği bir Sticko-Rama projesi haline getirmek istiyorum.

Selamlar,

Harun
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 28, 2007, 22:54:37
Harun bey, selamlar, sevgiler.

Modeltrenciler forum ve kulubü içinde yapılan bu güzel etkinlikte yer almak, benim için güzel bir değer taşımakta ve beni mutlu etmektedir.

Modeltrencilere yönelik yapıcı, bilgi paylaşımcı het türlü etkinlikğe elimden geldiğince destek olmak ve katkıda bulunmak benim için bir görevdir.

Herkesin yapabileceği, Çiğli İstasyonu Sticko-Rama projesi düşünceniz beni son derece mutlu etmiştir. Bu konuyla ilgili çalışmalarınızda;   size hiçbir karşılık beklemeksizin elimden gelen yardımlarda bulunmayı seve seve bildirmek isterim.

İyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.

Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Harun - Mayıs 28, 2007, 23:46:16
Teoman bey,

Arka tarafta, bahçe duvarının arkasında kalan yüzdeki kapı pencere yapısı nasıldı hatırlıyor musunuz?

Orada anladığım kadarıyla, üst katta ön taraf ile aynı pencere yapısı ve yerleşimi var, alt katta ise ortada bir kapı ve 2 yanda da pencereler, anladığım kadarıyla. Doğru mudur?

Teşekkürler,

Harun
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 29, 2007, 02:17:54
Harun bey,

Sizinde belirttiğiniz gibi arka tarafın üst katında, ön taraf gibi üç pencere vardır.

Alt katta ortada kapı, her iki yanında pencere bulunmaktadır. Ön tarafın tersine bir durum vardır. Ön tarafta; ortada pencere, her iki yanda kapı vardır. Bu durum orjinal yapıya göredir.

Daha önceki açıklamalarımda da bahsettiğim gibi şimdi bulunan öntaraftaki geniş ölçülü bize göre solda kalan pencere esasında kapıdır.

Ben makette bu durumu gözönünde bulundurup kapı yapacağım.

Arka taraftan görüntüler.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i59.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i57.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i56.jpg)
Bahçe duvarı arkasında Gar Şefi'nin Lojmanı bulunmaktadır.
Ancak bu duvarda sonradan yapılmıştır.

Umarım bu fotoğraflar yardımcı olmuştur. Detay olarak takıldığınız herhangi bir yer olursa istediğiniz yerden tekrar fotoğraf çekebilirim.
Bana bildirmeniz yeterlidir.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Harun - Mayıs 29, 2007, 02:21:01
Teoman bey,

Teşekkür ederim fazlasıyla yeterli oldu.

İlk numuneyi denemeniz için size göndereceğim.

Selamlar,

Harun
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 29, 2007, 02:53:31
Harun bey, ben de teşekkür ederim.

Saygıdeğer modeltrenciler, gündüz iş yoğunluğu akşam evde çocukla ilgilenmelerimiz, ev ihtiyaçları vb. dolayı çalışmamızda biraz ağır ilerliyoruz. Özür dilerim. Yine de bu işi zamanında bitireceğim.

Çalışmamıza kapı, pencere ölçülerini tespit etmeyle devam ediyoruz.


(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/1.jpg)
Ölçümünü yaptığımız binanın gerçek ölçülerinden yola çıkarak
tespit ettiğim rakamları 87' ye bölerek makette uygulayacağımız
1/87 ölçülerini saptamaya çalışıyorum.
Önce bir eskiz üzerinde hesaplamalar yapıp ölçüleri buluyorum.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/2.jpg)
Bir kağıda gönye kullanarak kapı ölçülerini 1/87 ölçeğine göre
çiziyorum.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/3.jpg)
Bir maket yapılmadan önce mutlaka taslak yapılamal,ı ondan sonra
malzeme üzerinde çalışılmaya geçilmelidir.
Bunun için öncelikle sabırlı olma şartı vardır. Çizimlerimizi sabırla
yapmalıyız. İşin zevkli yanı da budur.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/4.jpg)
Maketin parçalarını önce kağıt üzeinde görmeliyiz. Detaylarını
kalemimizi çalıştırarak, renk tonlaması yapıp, milimetrik çizimle
ortaya çıkarmalıyız ki işin sonucu daha iyi olsun.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/5.jpg)
Şimdi sıara orta pencerey geldi. Sağ ve sol boşlukların ölçüsü dikkate
alınarak orta çizgiyi buluyouz. Buraya penceremizi yerleştireceğiz.
Herzaman üşenmeden ölçü kotrolü yaparak çalışmamızı sürdürüyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/6.jpg)

Pencerimizi de çizimini tamamlıyoruz. Sonra bu çizimlerden yola
çıkarak plastik malzememize bu ölçüleri uyarlayıp kesip yapıştırmalara
başlayacağız.

Şimdi de çizimlerimiz üzerindeki ölçüleri sizlere ileteyim.
Mehmet Ali bey sabısızlıkla bekliyor. Kendizsini biraz beklettik ama
kusurumuza bakmaz inşallah.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/10.jpg)
Kapı ölçülerimiz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/11.jpg)
Pencere ölçülerimiz.

Çalşmamızı sürdürüyoruz. Soru ve cevap şeklinde gidebilirsek çok
memnun olurum.

Benimde göremediğim gözden kaçırdığım noktalar olabilir uyarılarınızla
düzeltme yoluna gidebilirim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: chief - Mayıs 29, 2007, 03:16:10
Merhabalar.
Siz çok yaşayın Teoman Bey.
Bende çalıştığım istasyonu yapmaya çalışıyorum. Balsa kullanıyorum. Kapı ve pencere kenarlarını ise çiziklerle halletmeyi düşünüyorum. 1/87 nin bu kadar küçük olacağını hiç düşünmemiştim.:)) Ölçümleri yaptıktan sonra fena afalladım.:))Ama bir şekilde halledeceğiz inşallah...
Ekte de İstasyonun fotoğrafları var. Biraz fazla mı küçültmüşüm ne..:))
Muhabbetle....
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Mayıs 29, 2007, 03:18:14
    Teoman bey elinize sağlık vallahi ne diyeceğimi bilemiyorum biraz sıkıştırdım zanediyorum kusura bakmayın.Ölçüler için tekrar teşekkür ederim.Herşeyin gönlünüzce olması dilegiyle sevgiyle kalın.


    mali....
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 29, 2007, 19:32:56
Selami bey, herkes çok ve iyi yaşasın mutluluklar hep bizlerle olsun.

1/87 ölçek modeltrenlerde ençok kullanılan ve modelciler arasında da benimsenmiş bir ölçek. Bizlerde bu ölçekte bina yapmayı uygun bulduk.
Modeltrenler diaromasında kullanılabilmesi açısından bu ölçekte çalışma yapıyorum.

1/87 ölçek dışında da çalışma yapılabilinir.
Sizin yaptığınız çalışma görev yaptığınız istasyonun maketini tek olarak kullancağınız için görsel olarak daha anlaşılabilir olması ,anılarınıza bir simge olması yönüyle baktığımızda daha büyük olması normaldir.

Görev yaptığınız İhsaniye istasyonu çok şirin maket yapmak isteminde bulunacak arkadaşlar için güzel bir örnek.

Bu güzel istasyonu fotoğraflarla tanıttığınızdan dolayı çok teşekkürler.

M. Ali bey, kesinlikle beni bu tür çalışmalarda daha fazla zorlayınız bu durumdan ben çok memnun olurum. Teşvik edici sorularınız için teşekkürler.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: kamyoncu-itulu1 - Mayıs 29, 2007, 23:08:09
Teoman bey süper gidiyorsunuz. Bu küçük istasyon gibi mesela bir itfaiye müfrezesi çalışması yapılabılır mı ölçüleri alınarak . Bilirsiniz bizim küçük köy kasabalardakı şirin itfaiye müfrezelerimiz vardır saksılı agaclı kiremit çatılı felan.
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Mayıs 30, 2007, 01:22:40
Sevgili Okan, teşekkürler.

Önerin çok güzel, itfaiye müfrezesi çalışması yapılabilir.

Senin elinde olan itfaiye araçlarını da kullanabileceğin böyle bir çalışma yapabilirsin. Çok ilginç ve güzel olur.

Çiğli İstasyon çalışmalarımızdan,plastik plakalardan kesimlerle ilgili birkaç fotoğraf.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/12.jpg)
Karton, plastik, kağıt gibi malzemelerin çapaksız, daha net
kesimleri için altlık olarak cam parçasından yararlanmalıyız.
30cm x 45cm boyutlarında (ölçü isteğe göre değişebilir)
elde edeceğimiz bir cam zemin üzerinde kesim işlemleri,
daha sağlıklı olmaktadır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/13.jpg)
İstasyon binamızın ana gövde parçalarını plastik üzerine çizip,
cam üzerinde metal cetvel kullanarak bir elimizle iyice cetveli
bastırıp diğer elimizle maket bıçağıyla kesim yapıyoruz.
Bu tip kesim çalışmalarında metal cetvel kullanmak son derece
yararlıdır. Kesim anında bıçağın kayması durumunda plastik
cetvellerin kenarları kesilebilir. Oysa metal cetvellerde böyle bir
cetvel kenarı bozulması olmaz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/16.jpg)
Ana parçaları daha geniş yüzeyli maket bıçağıyla kestikten sonra
detay açmalarda, örneğin: kapı ve pencerelerde sivri uçlu daha dar
yüzeyli maket bıçağı kullanmalıyız. Özellikle kemerli pencerelerde
bu maket bıçakları daha iyi netice verir.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/17.jpg)
Kasilen ve oyulan yerlerde az da olsa çapaklanmalar olabilir.
Daha düz ve çapaksız bir yer için zımpara yapmamız gerekir.
İnce su zımparasıyla kenarları düzeltmeye çalışyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/15.jpg)
İstasyon binamızın kemerli olan pencerelerindeki kıvrımları
balık sırtı dediğimiz eğe ile tesfiye yapıyoruz. Kesim anında,
kenarlardan bazı kaçmalar olabilir. Buraları en iyi şekilde eğe düzeltir.

Bu akşam (29 mayıs akşamı) yaptığımız çalışmalar kesme ve tesfiye
işlemleridir.Bu çalışmalardan sonra yapıştırma çalışmaları olacaktır.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 02, 2007, 20:32:53
Çalışmamıza devam ediyoruz.

İstasyon binamızın kapı, pencere, bina köşe taşlarının
yapımı: Bu taşlarda malzeme olarak 1/87 ölçeğine uygun olması açısından kırtasiyelerde satılan bir yüzü beyaz, bir yüzü gri olan kartondan yararlanıyoruz.

Bu işlemlerden önce bina sıvasına uygun olması için yüzye yapıştırıcı sürüp daha sonra biraz kurumaya başlayınca zımpara yaparak pütürlü bir zemin elde etmeye çalışıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA1.jpg)
Yüzeye az miktarda yapıştırıcı sürüp parmağımızla dağıtıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA3.jpg)
Yapıştırıcının kurumasının ardından zımparalıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA4.jpg)
Pencere kenarları ve bina köşe taşları için kartona şeritler halinde
çizim yapıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA5.jpg)
Bu şeritleri maket bıçağıyla kesiyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA6.jpg)
Kestiğimiz şerit şeklindeki kartonları pencere ölçülerini dikkate alıp
bir pencere etrafını dönerek yapıştırıyoruz.
Daha sonra bu pencere üzerinde kemer taşlarını ölçülendirip,
yapıştırıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA7.jpg)
Kıontrolumuzu yapıyoruz. Duvarla pencere taşlarının seviye
kontrolünü yapıyoruz. Herhangi bir sorun olmadığını görüp kesip
yapıştıma işlemine devam ediyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA8.jpg)
Köşe taşlarını yapıştıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA9.jpg)
Yan çaprazdan görüntülerle yapıştırdığımız kesme taş görünümlü
karton parçaların yüzeyle seviye farkını görebiliyoruz.
Gün boyu devam eden ön ve arka duvar yapıştırma işlemleri bitiyor.
Ençok işlenen kısımlar burası olduğundan en zoru atlatıyoruz.
Ancak bir başka zorluk daha bekliyor bu da küçük binanın ön ve
arka duvarlarının ahşap lambiri görünümünü verebilmek.
Bundan sonraki çalışmamızda bu durumu halletmeye çalışacağım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA10.jpg)
Binanın ön yüzü

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/YA11.jpg)
Binanın arka yüzü

Yan duvarlarda işlenip binamız toplanacak.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Ferda - Haziran 02, 2007, 21:49:44
Teoman bey,
Titiz çalışmalarınızı büyük bir zevkle izlemeye devam ediyorum.Aklıma takılan bir konu var.Acaba binanın dört duvarını birbirlerine yapıştırdıktan sonra taşlama işlemini yapmak acaba daha iyi olmazmı.Beni düşündüren konu ayrı ayrı taşlamadan sonra duvarları birbirine yapıştırdıktan sonra köşelerde ek yerlerinin nasıl olacağı(görüntü açısından).Eminim siz bunu düşünmüşsünüzdür ama yinede merak ettim.
Saygılar
Ferda...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Haziran 02, 2007, 22:09:55
Teoman Bey Merhaba
Ferda beyle aynı fikirdeyim
Köşedeki yığma taşlar ana blokların yapıştırmasında sonra dizilmesi(boyadan sonra) fikrindeyim.
Ayrıca köşelerdeki taşlar desenli olması için ince köpük levhadan yapılabilir(Yapı marketlerde bu desende ince köpük rulo halinde var)
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 02, 2007, 22:30:13
Ferda bey, İhsan bey, görüşleriniz için çok teşekkürler.

Yapım kolaylığı açaısından ön ve arka duvarlarda fazla işçilik olacağından ana blokları yapıştırmadan yapmayı düşündüm.

Yan duvarlarda işçilik daha az olacağından yan duvarları yapıştırıp köşe taşlarını ondan sonra yapıştırmayı düşündüm.

Bu arada deneme için yan duvarı geçici bantla tutturup birkaç köşe taşını yapıştırmadan yerlerine koydum ve fotosunu şimdi çekip görüntülü yanıt vereyim istedim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iya15.jpg)
Köşelerde ek sorunu olmayacak gibi daha yapışmamış durumdalar.

İhsan bey yapı marketlerde satılan köpük malzeme önriniz gizel ancak kalınlığı ne kadar bimiyorum. Ölçek olarak uyarmı bu taşlara bu konuda bir bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Öneri ve eleştirilerinizi her zaman beklerim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 02, 2007, 22:35:00
İhsan bey özür dilerim, değiştirme olmadığından hızlı yazmış bulundum.
İhsan bey yapı marketlerde satılan köpük malzeme önriniz gizel  ancak kalınlığı ne kadar bimiyorum.

Öneriniz güzel  olacaktı.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Ferda - Haziran 02, 2007, 22:38:49
Teoman bey,
Taşların zımpara kağıdından da yapılması taşlara tabii bir pürüzlük verebilir diye düşünüyorum.
Ferda...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Haziran 02, 2007, 22:43:16
Teoman Bey
Desen olarak köpük rulo buraya uyar yaklaşık 3 veya 4 mm kalınlıkta
Yanlız sıcak kesim gerekli.
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 02, 2007, 23:00:24
İhsan bey teşekkürler. Yarın Koçtaş'a bakacağım.

Ferda bey zımpara öneriniz çok güzel hemen bir deneme yaptım.
800 numara su zımparasından keserek yedek parçaya yapıştırdım.
İyi oldu bu tür çalışma yapacak arkadaşlara güzel bir oldu.
1/87 ölçek için taş dokusuna 800 numara zımpara yüzeyi uygun.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iya18.jpg)
Köşe taşlarına zımparadan yapılmış örnek

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: cafer - Haziran 02, 2007, 23:14:48
 Sevgili Teoman hoca,Selami bey ve ist. maketi yapan diğer arkadaşlar;
Çalışılan ara ist. binaları tip proje olmasına rağmen Çiğli ist. binası dış görüntüsü orijinallerinden farklı (zannedersem restorasyonda değiştirilmiş).
 Ortadaki ana bina zemin kat yüksekliği (salon amaçlı olduğundan), diğerlrinde 1m. daha yüksek. Bu fark da birinci katta duvar yükseltmek yerine çatı tavan olarak giderilmiş. (tüm orijinaller,İhsaniye ist. binası gibi.)
 Dikkatinize.      Çalışmalarınızda başarılar dilerim.    cafer
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 02, 2007, 23:40:41
Cafer bey değerli bilgileriniz için çok teşekkürler.

Selami beyin fotoğralarını yolladığı İhsaniye istasyonuyla karşılaştırdığımızda açıkladığınız çatı yüksekliği belli oluyor.

Bir de bu istasyonlar esasında duvarları taş olduğundan ilk yapıldıklarında doğal taş örme duvar yapılarıyla hizmet vermişler.
Daha sonraki yıllarda ise duvar üzerine sıva yapılarak bu günkü görüntülerine bürünmüşler.

Taş duvar binaya örnek olarak aşağıdaki binayı  gösterebilirim.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/sefiris1.jpg)
Bu bina bir istasyon binası değil ama o dönemlerdeki mimarı tarzı yansıtan doğal taş örme duvarlı bina.

Alsancak gar binasının yanında bulunan TCDD 3. bölge Müdürlüğü binası, son yıllarda restore edilerek, çok güzel sıvasız taş bina özelliğine uygun bir bina olarak hizmet vermektedir.
Bir ara gidip, Alsancak Gar binasını ve buraya bağlı binaları fotoğraflamayı düşünüyorum.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Haziran 02, 2007, 23:54:16
     Teoman bey öncelikle elinize sağlık ve kolay gelsin demek istiyorum.Gordügüm kadarıyla çalışmanız tüm hızıyla devam ediyor,gerçekten son derece sevindirici.Yarışmaya katılım şu ana kadar üç kişiyle devam ediyor gönül daha çok katılımcı olmasını isterdi neyse bir dahaki çalışmaya daha çok katılım olur inşallah.Kendimden bir örnek vereyim başlamadan önce nasıl yaparım diye kendime sordum  ??? ve çalışmaya başladım tabki zatınızında katkısı çok büyüktür,bunuda söylemeden gecemiyeceğim,sahsım adına çok teşekkür ederim.Paylaşımınız için çok teşekkür ederim,hoşçakalın.


      mali...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Haziran 03, 2007, 00:01:42
   Harun beyin başlattığı yarışmada tabiki sizide unuttuğumu sanmayım Harun bey.Terraren kolay gelsıin sevgiyle kalın.

 
   mali....
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: cafer - Haziran 03, 2007, 01:43:28
 Sayın Teoman hocam,
 Zemin kat ile üst kat arasındaki kat ayırım çizgisini, üst kat denizlikleri altına çekerseniz sorun çözüme kavuşur.
 orijinaldeki kapı-pencere değişimine gösterdiğiniz duyarlılığa istinaden , Çiğli ist. binasındaki bu sonradan değiştirilen detaya da dikkatizi çekmek istedim.
              kolay gelsin.             cafer
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 03, 2007, 12:25:35
Mehmet Ali bey, bu ortamda hepimiz, birbirimize yardımcı olarak bir şeyler yapmaya gayret ediyoruz. Modeltrenciliğe çeşitli görüşler ve çalışmalarla paylaşımlarda bulunarak keyifli bir zaman geçiriyoruz.

Ben de sizlere, tüm modelci arkadaşlara teşekkür ederim.

Cafer bey, önerilerinize çok teşekkür ederim. Ön taraftaki büyük pencerenin ölçüleri ve sıva farklılığından dolayı sonradan değiştirilmiş bir kapı olduğunu saptayıp binanın orjinaline uygun kapı çalışması yaptım.

Tekrar sizin belirttiğiniz kat ayırım çizgisini bir daha incelemeye aldım.
Binanın 4 köşesinden fotoğrafları inceledim.

Bu fotoğraflara siz de bir daha bakıp inceleyebilirseniz, birlikte bir karara varmak isterim. Fotoğrafların altına görüşlerimi bildirim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ike1.jpg)
Binamızın ön yüzünün bize göre sağ köşesi kat ayırım
çizgisini köşe taşı dizilimi arasında görüyoruz.
Buradan bu çizgiyi üste doğru kaydırdığımızda taş dizilimi sırası
bozulmaktadır. Köşe taşları dizilimi bir kısa, bir uzun olarak devam
etmektedir.
Ana bina yanına sonradan yapılan binanın çatısı içinde bu kat
ayrım çizgisi olarak gördümüz, taş malzemenin yan
duvarda kırılmış bir bölümü iptal edilmiş.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ik3.jpg)
Sağ köşeden devam edip arkaya dönüyoruz. Arka yüzün sol köşesi
Buradaki kat ayırım çizgisi olarak gördüğümüz bu parçanın yapısı
uçları sivri ok gibi görülen şekildir. Bu zannediyorum ilk yapıldığı
dönemdeki şekli yansıtıyor. taş dizilimlari aynen devam etmektedir.
Bir uzun, bir kısa ancak olarak. Ancak kat kesim çizgisi üstündeki
uzun taş beyaz boya ile boyanmış kısa gibi görülüyor.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ik4.jpg)
Arka yüzü devam edip sol köşesine bakıyoruz. Burada da yine
dizilim aynı şekilde devam etmektedir. Eğer bu çizgi yukarda
olmuş olsa idi taş dizilimi çizgi kalktığında üstüste iki uzun köşe
taşı olacaktı. Yine burada yan duvara sonradan yapılmış bir
bina eki görüyoruz. Kat kesim çigisinin bir bölümü iptal edilmiş.
Köşelerde kalan kat kesim çizgisinin bu köşede uç yapıları
tadilat geçirerek düzleştirilmiş.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ik5.jpg)
Yan duvarı takip edip ön tarafın bize göre sol köşesine geliyoruz.
Burada belirgin özellik, çizgi altında ön yüzde:Uzun taşla biten seri
çizgi üstünde kısa ile devam ediyor.
Bir başka dikkatimizi çeken özellik! istasyon isminin yazılı olduğu
levhanın bulunduğu taş çerçeve yan duvarda  ek bina
içinde kalmış durumdadır. Onunda mutlaka içerde kalan kısmı
kırılmış düzleştirilerek sıva yapılmıştır.
Buradaki kat ayırım çizgi taşının köşesinin uçları kırılmış bir daha
düzeltilmemiş olarak görülüyor.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i45.jpg)
Arka yüzün sol köşesindeki kat ayırımı çizgi taşının köşesi tek
orjinal görünümlü olarak günümüze kadar gelmiş.

Cafer bey, benim tespitlerim bunlar. Sizin de gösterdiğiniz duyarlılığa çok teşekkür ediyorum. Öneri ve eleştilerinizi her zaman beklerim.
Amacımız doğruları birlikte saptayıp ortaya çıkarmaktır.
Tekrar teşekkürler.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 03, 2007, 13:32:59
Cafer bey, yukarıdaki açıklamalarıma bir ilave daha yapmak istiyorum.

İzmir Çamlık Müze giriş kapısının ön kısmının ters yönünde bulunan eski Çamlık Tren İstasyonu'nun taş binaya özgü orjinal yapısı ve dikkat ederseniz o dönemde kat kesim çizgisinin yeri.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/i90-1.jpg)
Bu istasyon binası yapıldığı döneme uygun sıvasız taş duvarları görünümüyle restore edilmektedir.

Bu fotoğraf Erkut Baykal bey tarafından çekilmiştir. Erkut beyin de bu foruma katkıları hiçbir zaman unutulmayacaktır. Bu vesileyle kendilerine teşekkürü bir borç bilirim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: cafer - Haziran 03, 2007, 13:47:23
 Sayın Teoman hocam
 Belirttiğim gibi bu ARA ist. binaları tip proje. Ortada ana bina,sağ ve sol yanında yolcu bekleme ve yük anbarı (önünde platform olan). Yıllar sonra restore edilirlerken, herbiri yörenin ihtiyaçlarına ve çevrede tedarik edilebilir inş. malzemesi cinsine göre tadilatlara uğramışlar. Ben esk-kütahya güzergahı, gökçekısık- sabuncupınar ist. arasında doğdum, yaşıyorum. Ama ölçü almak hiç lazım olmamıştı (Gökçekısık ist. nunu fotolayıp, üzerinden yaklaşık ölçülendirme ile 1/87 maketini çıkarıyorum). Bu aşamada ÇAKMAK, SABUCUPINAR, GÖKÇEKISIK VE son olarak Selami beyin İHSANİYE ist. fotolarını 'diğer sitelerden' indirip, detayladım. Çiğli de aynı inşaat gurubunda, fakat restore bayaca farklı. Köşe kaplama taşları ve sıva, badana, kapı tadilatı, sizinde belirttiğiniz gibi sonraki çalışmalar. Ben resim yollayamıyorum malesef ama ihsaniye tipik bir örnek.
   Görüşmek üzere, iyi çalışmalar.        cafer
(http://)
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 03, 2007, 14:22:36
Cafer bey, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Bu bilgiler tarihi bilgiler olduğundan hepimiz için çok yararlı olmuştur.

Ben Çiğli istasyonunun bu günkü tadilatlı halini örnek alarak çalışmaya başladım. Sadece ön traftaki görünümün daha estetik ve dengeli görünmesi açısından ilk dönemdeki kapının değiştirilererek pencereye dönüştürülmesini dikkate alıp o pencereyi tekrar kapı olarak çalıştım.
Bu arada ön yüzde bize göre sol tarafta bulunan yama şeklinde yapılmış estetikten yoksun binayı dikkate almadım. O binayı yapmıyorum.

Sizin isimlerini verdiğiniz ve fotoğrafını yayınladığınız istasyon binalarının mimari yapısına daha sadık kalınmış.

Gökçekısık istasyonunun maketini çalıştığınızı bildirmenizden dolayı çok sevindim. Çalışma aşamalarını başka başlık altında yayınlayabilirseniz, forumdaki modelci arkadaşlar tarfından ilgiyle izlenir ve hepimize güzel örnek olur.

Örneğin ben Çiğli istasyonundan sonra sizin örnek olarak vereceğiniz, sizin yaşadığınız bölgelerdeki istasyonlardan birinin maketini yapmak isterim.

Bu tür çalışmaları forumdaki arkadaşlarla çoğaltabilirsek, ortak olarak tespit edilebilecek bir yerde TCDD istasyonları maketleri sergisi oluşturabiliriz.

Böyle güzel bir aktiviteyi hep birlikte paylaşma olanağımız olursa, bu güzel hobiye ayrı bir renk katmış oluruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 03, 2007, 20:59:11
Saygıdeğer modeltrenciler,
İstasyonumuzun ana binasının yan duvarlarındaki pencerelerde işlendikten sonra ana binamızı toplayıp yapıştırma işlemi yapıldı.


(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy20.jpg)
Yapıştırma yapmadan önce parçaların tesfiyesi yapıldı.
Küçük eye ile yapışacak yüzeyin kenarları düzeltildi.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy23.jpg)
Metal cetvelle kenarın düzgünlüğü kontrol edildi.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy22.jpg)
Gerekli tesfiyeler yapıldıktan sonra yapıştırma işlemine geçildi.
Yapıştırıcı olarak pvc plakalarda en iyi ve hızlı sonuç vermesi
açısından Japon yapıştırıcılardan faydalandım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy21.jpg)
Parçaları birbirine uyumlu olacak yapıştırıcı sürüp uyumlu
olacak şekilde tutturdum.

Sıra çatı yapımına geldi.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy24.jpg)
1mm'lik pvc plakadan bina duvarlarını 10mm aşacak şekilde
çatı alanını tespit edip gönye ile çizim yaptım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy29.jpg)
Ana binamız ters konarak çatı çıkıntıları ölçüleri kontrol edildi.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy25.jpg)
Kesim işlemini yine cam üzerinde metal cetvel kullanarak
gerçekleştirdim. Cam üzerinde kesim yapılması her zaman
iyi sonuç verir. Burada dikkat edeceğimiz önemli bir nokta;
kesim yaptığımız sırada çok bastırıp bir defada kesmemeliyiz.
Cetvel ve maket bıçağı kayma yapabilir.
Daima iki üç seferde kesim yapalım. Önce bıçağımızla az
bastırarak iz olacak şekilde derin kesmeden, parça üzerinde kesim
yatağı açalım. Daha sonra ikinci veya üçünce defa bıçağımızla
kesim yapalım. Böylece kaydırmadan temiz kesim
yapmış oluruz.

 
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy26.jpg)
Çatımız için çıkardığımız parçayı diklemesine tutup orta noktasını
bularak boydan boya çizelim. Yine maket bıçağımızla iz
yapacak şekilde bir defa bastırmadan ve parçayı bölmeden
yüzeyde ince bir yarık açalım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy27.jpg)
Çatı parçasını iki elimizle yavaşça kıvıralım. Böylece bütün bir çatı
parçası elde etmiş olduk.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iy28.jpg)
Çatı alt yapı parçasını gövdeye yapıştırıp diğer işleri yapmaya
koyuluyoruz.
Şimdi yan duvarların birleşim yerlerine köşe taşları yapılacak.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Haziran 03, 2007, 22:24:54
    Teoman bey kolay gelsin.Çalışmanızda beni yakaladınız çok güzel,10 Hazirana yetiştirecegiz bu hızla gidersek.Bir sorum olacak taşları kalın yapmamanızın bir nedeni varmı ? Ben kendim kabartmalı taş kullandım gerçekten çok güzel görünüyor sizede tavsite edebilirim.Kolay gelsin bol maketli güler dileğiyle hoşçakalın.
 
   
    mali....
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 03, 2007, 23:08:52
Mehmet Ali bey, teşekkürler.
Cumartesi ve pazar gününü değerlendirdik. Hafta içi sadece geceleri zaman kalıyor. Ondan biraz ağır giyorduk.

Sorunuzu fotoğrafla yanıtlamaya çalışayım.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ilitaa.jpg)
Köşe taşlarına dikkat ederseniz duvar yüzeyinden itibaren iki kat vardır.
Önce 2.5cm taş kalınlığı sonra ortada kabartmalı yüzyin kalınlığı yaklaşık 2.5cm daha olunca toplam taş kalınlığı 5cm civarında oluyor.

5cm= 50mm eder. 50/87=0.57mm demektir. Benim köşe taşlarında kullandığım karton kalınlığı 0.5mm dir. 1/87 ölçeğe en yaklaşık bu kalınlıktaki kartondur.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/imak48.jpg)
Bu fotoğraftada görüldüğü gibi 1/87 ölçek fabrikasyon yapım
istasyon binasının köşe taşları yanında, el yapımı kartondan
yapılmış köşe taşları görüntüsü.

Memet Ali bey, siz kaç mm'lik karton veya mukavva kullandınız?
Yakın plan çekim fotoğrafla gösterebilirmisiniz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Haziran 04, 2007, 00:15:11
     Teoman bey,size yapıtığım çalışmada taşların kalınlığını gösteren fotoğraf gönderiyorum umarım faydası olur.İyi çalışmalar,hoşçakalın.


     mali...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 04, 2007, 01:00:26
Mehmet Ali bey, teşekkürler.

Sizinkilerde ayrı bir güzellikte ancak 1/87 ölçeğe göre köşe taşlarınız biraz kalın kaçmış zannedersem. Görünüş olarak çok ta rahatsız etmiyor.

Önemli olan bu kadarıda başarmaktır. Benim yaptığım çalışmada da mutlaka eksikler hatalar vardır. Sonuçta gerçek bir bina inşa etmiyoruz.

Yine de ölçekli olarak gerçeğine yakın yapma gayreti içindeyiz.

Sonuçta bir hobi çalışması olarak burada modelci arkadaşlarla görüş alışverişi yaparak, keyifli bir zaman geçiriyoruz, aynı zaman da hoş vakit geçirerek öğreniyoruz.

Örneğin; Cafer beyin önceki açıklamalarıyla, çevresindeki değişik yapıdaki istasyonların yapılarını da bu yolla tanımış oluyoruz.

İşte bize modeltrencilik  hobisinin, sosyal kültürel olarak gelişimimize katkısını bir kez daha görmüş oluyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: chief - Haziran 04, 2007, 12:29:31
    Merhabalar.

    Teoman Bey, çalışmalarınızı şaşkınlık ve gıpta ile takip ediyorum. Bir iş ancak bu kadar güzel ifade edilir ve yapılır. Zannımca bu gayret de demiryolu araç ve binalarına olan sevginizden kaynaklanıyor.

    Cafer Bey, belirtiğiniz gibi bu istasyonlar tip proje ve büyüklüklerine göre yapılarında küçük değişiklikler var. Örneğin Alayunt ve Akşehir Gar binaları Gökçekısık, Sabancupınar ve İhsaniye istasyonlarından daha büyüktür. Bu binaların müştemilatında da farklılıklar gözlenmektedir. Müstakil ambar binası gibi.
    TCDD Şebekesindeki istasyon binalarındaki farklarda 1920 li yıllara kadar İmparatorluk toprakları üzerinde ve özellikle Anadolu'da 11 farklı şirketin imtiyaz alması hadisesidir.
    Bahsi geçen Eskişehir-Konya demiryolu hattı da aynı şirket tarafından 1892-1896 yılları arasında yapılmış bulunmaktadır. Haliyle istasyon binalarının şekilleri bazı coğrafi ve yerel farklılıklar dışında hemen hemen aynıdır. Ama kullanıcı idare tarafından günün şartlarına göre belirli tadilatlar yapılmış, ilk gün kü kullanılma amaçlarının dışında kullanımlar olmuştur. Örneğin; ilk yapıldığı yıllarda "Bayanlara mahsus bekleme salonu" olan kısım personel lojmanı olarak değiştirilmiştir.
    Bütün bunlardan hareketle İzmit-Ankara ve Eskişehir-Konya hat kısmını "Chemins de fer d'Ottoman Anatolian"(CFOA) adındaki imtiyaz almış şirket, 1890-1891 yıllarında İzmit-Arifiye arasını, 1891-1892 yıllarında Arifiye-Ankara arasını, 1894 yılında Eskişehir-Alayunt ile Alayunt-Kütahya arasını, 1895 yılında Alayunt-Afyon  arasını, 1896 yılında Afyon-Konya arasını, 1899 yılında ise 3,2 km.lik Arfiye-Adapazarı arasını tamamlayarak imtiyaz aldığı bölümdeki inşaatlarını bitirmiştir. Haydarpaşa-İzmit arasını ise 1872-1873 yılları arasında Sultan Abdülaziz döneminde Osmanlı İmparatorluğu kendisi yapmıştır. Bu kısmı 1920 yılında kurulan (ki ilk Genel Müdürü Gazi Mustafa Kemal'in silah arkadaşlarından olan ve II Dünya savaşında Pariste Büyükelçilik yapan Behiç Erkin'dir.) Anadolu Bağdat Demiryolu Şirketi 1928 yılında tamamını bedelini ödeyerek satın almıştır.Yeri gelmişken bu kısmın son istasyonu olan Konya İstasyonunun eski bir fotosunu gönderelim.
    Muhabbetle...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Nedim - Haziran 05, 2007, 08:04:09
sevgili hobidaş teoman bey,
öncelik ile birkez daha tebrik etmek isterim titiz ve özenli çalışmalarınızı.

binaların köşe taşlarına öneri olarak en son işlemde taş yüzeylerini bir parça beyaz tutkal sürerek ince kum ile hafif bir kabartı verseniz..? acaba nasıl olur du ..? gerci ben bunu zemin kaplamasında uygulamıs idim ve m.ali dostumuza da duvar sıva işlemi olarak uygulaması için öneride bulundum..

sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş.. 
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 05, 2007, 21:03:42
Selami bey, şahsımla ilgili nazik düşünceleriniz ve demiryollarımızla ilgili açıklamalarınız için çok teşekkürler.

Belli zaman aralıklarıyla sizi ve Cafer beyi uygun bir tarihte ziyeret etmek ve sizlerle tanışmak isterim.

Nedim bey, sizin de şahsımla ilgili her zamanki güzel düşüncelerinize çok teşekkürler.

Önerinizi dikkate alıp gerekli denemeleri yapacağım. 1/87 ölçekte yapılmak istenen bazı çalışmalar ne yazıkki ölçeğin küçüklüğünden dolayı zor olabiliyor.

Her zaman öneri ve eleştirilerinizi bekler sizlerede iyi çalışmalar dilerim.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar


Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Harun - Haziran 07, 2007, 14:58:17
Teoman bey,

Sizin konunuzu bölmesin diye Sticko-Rama projesini ayrı bir yere aktardım.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=1151.0

Tekrar teşekkürler.

Harun
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: chief - Haziran 07, 2007, 23:03:45
       Ben teşekkür ederim Teoman Bey. Sadece içimden geçen doğruları söyledim.
       Demiryolu ile ilgili bilgileri de söylemem gerekiyordu. Hatta haddim olmayarak bahsettiğim imtiyaz alan diğer şirketlerle ve hatlarla ilgili bilgileri de foruma eklemeyi düşünüyorum.
       Kapımız size ve gelmek isteyen diğer dostlara ardına kadar açık.
       Muhabbetle...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 07, 2007, 23:28:17
Selami bey, nazik davetiniz için çok teşekkürler.

Sizinle haberleşir ve  sizi ziyarete mutlaka gelirim. Bu forumda ilgili bir demiryolu görevlisiyle çok keyifli sohbet ortamı oluşur.

Ben de sizi mutlaka İzmir'e beklerim.Okulların tatile girmesiyle bu ziyareti gerçekleştirmeyi düşünüyorum.

Herşey evimizin içinde trenmodelleriyle yaptığımız çalışmalarla kalmamalı, sosyal yaşamın gereği bu hobiyle ilgili trensever kişilerle tanışıp kaynaşmalı hoş sohbet ortamları oluşturarak dostluklar geiştirilmelidir.

Sizin güzel deyiminizle muhabetle güzellikler paylaşılmalıdır.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 10, 2007, 01:10:31
Hafta içi okuldaki çalışmalar nedeniyle bir süre ara verdiğimiz istasyon yapımına devam ediyoruz.

Gövde üzerinde yapılacak sıva dokusu ve köşe taşları kabartması için birkaç deneme çelışması yapıldı.

Bina üzerindeki pütürlü sıva için yapıştırıcı ve zımpara uygulaması iyi sonuç vermedi. İnce kum çalışması da köşe taşları için olumsuz oldu.

Sıva ve köşe taşları için farklı bir uygulama yaptım aşağıdaki fotoğraflarada bunları görüntülü açıkladım.

Boyama çalışmaları:
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi1.jpg)
Kapı, pencere, köşe taşları rengi turuncu olduğundan
bu renge uygun boyama yapıldı. Boya türü; enamel sentetik
maket boyası kullanıldı. Akrilik boya su bazlı olduğundan
kartonların boyanmasında bozuntu yaratacağından bu tür
boya kullanılmamalıdır.

Karton üzerine en iyi sonuç verecek olan yağlı boya türüdür.
Yukarıda açıkladığım sentetik enamel boya bir tür yağlı boyadır.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi2.jpg)
1 Numara ince samur uçlu fırçayla, dikkatli bir şekilde taş
olan yerleri turuncu renge boyuyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi4.jpg)
Turuncu renk boyama işlemi bitince sıra beyaz boyaya geliyor.
İşte bu sırada sıva özelliğine uygun bir çalışma yapma düşüncesi
oluşuyor. Sıvamız pütürlü olduğundan bu görüntüyü verebilmek
için koyu beyaz boyamızı fırçayla kalın bir şekilde sürüyoruz.

Lokal olarak sürdüğümüz boyayı tam kurumadan fırçamızla
tuşlama yaparak boyanın kuruma aşamasında pütürlü bir hal
almasını sağlıyoruz. Böylece bu sıva özelliğini bu şekilde
vermiş oluyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi5.jpg)
Sabırla bölüm bölüm fırça tuşlama tekniğini uyguluyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi6.jpg)
Binamızın sıva ve beyaz boya işide bitince sıra köşe taşlarının
dokusuna geliyor. Köşe taşlarının ince kartondan kullandığımız
için kartonun yumuşak yapısından yararlanıp 0.3mm uçlu
kalemimizin ucuyla bastırıp aynı boyama işlemindeki
tuşlama tekniğini uyguluyoruz. Böylece köşe taşları yüzeyinde
kabartılı doku oluşuyor.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi8.jpg)
Boya işleri tamamlanınca istasyon binamızın yazı levhasını da
hallediyoruz. Genel bir görüntüsünü kontrol ederek sıra çatı
pencere ve kapı işlerine geliyor. Bu işleri de Pazar günü yürütüp,
10 Haziran akşamı işimizi tamamlamayı hedefliyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 10, 2007, 13:50:39
Saygıdeğer modeltrenciler,
Bu gün çalışmamıza devam ediyoruz. Kapı, pencere yapımı çalışmaları:

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi9.jpg)
İstasyon binamızın önden görünüşlü,fotoğrafından pencere sayısı
kadar 11 adet baskı yaptım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi10.jpg)
Pencere görünümümde perdesi en düzenli olanı seçip onu
çevresinden yapıştırma payı bırakarak kestim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi11.jpg)
Kestiğimiz pencerenin daha net görüntü vermesi açısından
kahverengi keçeli kalemle cetvelle çerçevelerinin üzerinden çizdim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi13.jpg)
Hazırlanan pencere ve kapıları, maketin iç kısımından yapıştırmadan
önce prova yaparak tam yerine oturup oturmadığını kontrol ettim.

Sonra hepsini sırasıyla tek tek yapıştırarak pencere ve kapı çalışmalarını
tamamladım.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi14.jpg)
Şimdi sıra çatı yapımına geldi. Plastik malzemeden kiremit çatı
malzemesini maketimizin çatı ölçüsüne göre kestim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi15.jpg)
Kiremit plaka çatıya yapıştırıldı.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi16.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/iifi12.jpg)
Binamızın kapı, pencere ve çatısı bitirildi. Bacaların ve yan tarafında
bulunan bekleme salonu binası yapımına son sürat devam ediliyor.
Akşam saatlerinde bir aksilik çıkmazsa istasyonumuz tamamlanmış olacak.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 10, 2007, 20:33:55
Çiğili istasyonunda son çalışmalar.
(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi17.jpg)
Ana istasyon binamızın yanında bulunan küçük ve sonradan
ilave yapılmış bekleme salonu binasının ön ve arka duvarları
lambiri yapımı için kestiğimiz duvar bloğuna çizgilerle şekli vermeye
çalışıyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi18.jpg)
Küçük binamızın duvarlarını yapıştırıp, pencere - kapı ve çatı
çalışmalarını tamamlıyorum.
Daha önce ana binada uyguladığım yöntemi bir kez daha
tekraralamamak için bu yapımı kısa geçiyorum.
Ana binayla küçük binanın çatı kenarları pervazlarını kesip
yapıştırıyorum.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi19.jpg)
Bacaları yapıp yerlerini kalemle işaretliyorum.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi20.jpg)
Maket bıçağıyla baca yerlerini kesip yerlerine yapıştırıyorum.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi22.jpg)
Çatı kenarları ve alt kesimleri kahverengiyle boyuyoruz.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi23.jpg)
Binalarımızın çatı eskitme ve kirletme çalışmalarını yapıyoruz.
Burada kuru pastel boyadan yaralanıyoruz. Özellikle baca
diplerindeki is akıntılarını vermeye çalışıyoruz. Küçük bina
çatı eskitme çalışmalarını da tamamlıyoruz.

Yarışma konusu olan küçük istasyon maket çalışmasında
Çiğli istasyon bina çalışması tamamlanıyor.


Yapılan maketin fotoğrafları:


(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi27.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi28.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi26.jpg)

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ifi25.jpg)

Bu gün 10 Haziran Pazar günü saat 20.30' da çalışmamızı
tamamlamış oluyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar


Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Nedim - Haziran 10, 2007, 20:45:32
sevgili hobidaş dostum teoman bey,
azim ve istikrarınızı bir kez daha tebrik etmek isterim. ellerinize sağlık..
ortaya çıkan eser birçok açıdan bizlere örnekler teşkil edecektir.
sizi ve m.ali bey dostumuzu bu çalışmalarınızdan dolayı bir kez daha tebrik ederim.
yapılacak oylama için şimdiden her ikinizede dostluk vede en önemlisi model trenciler adına
oylarımı vermiş bulunuyorum..
hersey gönlünüzce olsun.
sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş..
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Haziran 10, 2007, 21:06:47
Teoman bey Merhaba
Güzel oldu
Boyamada sizin ifade ettiğiniz tuşlama süngerle yapılabilirmi denedinizmi?
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 10, 2007, 21:24:16
Nedim bey çok teşekkürler.
Burada amaç, yarışmadan çok özgün bir çalışma yapılması ve Türkiye'deki demiryolu istasyonlarının trenmodelciliğinde yer almasını sağlamaktı ben bu duygu ve düşünceyle bu çalışmaya girdim.

Benim içinde bir deneyim oldu. Ölçekli çalışmakta ayrı bir keyif verdi.
Gerçeğini görüp incelediğiniz ve ölçümlendirdiğiniz bir istasyonun maketini yapmak çok heyacan vericiydi.

İhsan bey, teşekkürler. Fırçayla tuşlamayı işin sonuna doğru geldiğimde yapmıştım. Kapı ve pencereler boyanmıştı. Düz olarak bırakmayı düşünmüştüm. Sonradan içim rahat etmedi ve fırçayla sonuca ulaştım.

Sizin de belirttiğiniz gibi  pütürlü zemin süngerle de verilebilir. Ancak herhangi bir işlem yapılmamış bir yüzeyde çok daha rahat olurdu. Bizim makette ayrı renk boyalı kapı ve pencereler arasında sünger çalışması bozuntuya neden olabilirdi.

Bundan sonraki bu tür zemini pütürlü sıva olan maket çalışmalarında
duvar yüzeyine başka bir işlem yapılmadan süngerle tuşlama yapılırsa çok iyi sonuç alınır.

Saygıalr, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Haziran 10, 2007, 21:32:58
Teoman bey Bir önerim olacak
Orjinal binada kapı üstlerinden birinde aydınlatma için bir glop var.
Evinizdeki boncuklardan mutlaka uyanı vardır deneyebilirsiniz
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 10, 2007, 22:32:05
İhsan bey öneriniz için çok teşekkür ederim.

Önerinizi yerine getireceğim ancak benim kanımı kaynatıyorsunuz. Beni de sizin gibi ince işlere sürüklüyorsunuz.

Öncelikle var olan gerçeği ortaya koyalım bu kapı üstündeki lamba sonradan konmuş bina orjinalinde esasında bu glop yok.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/galop.jpg)
Görüldüğü gibi sonradan hat çekilip kapı üzerine bu lamba yerleştirilmiş.

Gelelim yapacağımız işe sizin yüksek hatırınızı kırmamak için bu çalışmayı yapıyorum.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/krpuz.jpg)
Başı boncuklu iğne bu iş için çok uygun. Kulak temizleme pamuğu
çubuğunun içi boş plastik onu kesip bu iğneyi ortasından geçerip
deneme yaptım. Sonra 2 mm kalınlıkta kesip glop arkasına gelecek
şekilde yapıştırdım.

Kapı üstü kemer taşının ortasını delip glopu yerleştirdim.

(http://i179.photobucket.com/albums/w293/kardaslart/ker2.jpg)

İhsan bey, İşte görüntü! Nasıl olmuş?

Saygılar, sevgiler
Teoman Kardaşlar


Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Haziran 10, 2007, 22:36:24
Çok iyi
Boncuklu iğne benim aklıma gelmemişti
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: serkan kaçar - Haziran 10, 2007, 22:39:49
teoman bey ellerinize saglık çok güzel olmuş .Bir sorum olacak kullandıgınız malzeme tamolarak ne ben zemin kaplama işiyle ugraşıyorum ve elimde 3-5mm strafor var ben bunların üstüne tugla deseni vermek mümkün ama strafor yapıştırıcıya dayanırmı bilmiyorum ben bu şekilde bir deneme yapacagım

selamlar

paşa  
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 10, 2007, 22:48:06
Serkan bey, kullandığım malzemeler pvc plakalar ve karton.
Bu başlık altında yaptığım çalışmaların başında malzeme tanıtımları yapmıştım. Bir daha göz gezdirirseniz malzemeler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Strofor malzemesi beyaz tutkalla yapışır. Bu yapıştırıcı her hangi bir sorun çıkarmaz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Ferda - Haziran 10, 2007, 23:23:17
Teoman bey,
Ellerinize sağlık.Kelimenin tam anlamıyla kusursuz bir çalışma oldu.Karpuz lambayla yaptığınız finalde eserinize yakıştı.Merakla bir sonraki çalışmanızı bekliyorum.
Saygılar
Ferda...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 11, 2007, 18:51:22
Ferda bey, güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.

Harun beyin başlattığı bu oluşum hepimize güzel bir örnek oldu.
TCDD' nin bir istasyonunu çalışma fikri, biz bu tür çalışmalara yöneltti.

Bundan sonra da yine TCDD' ye ait bir bina maketi yapmayı düşünüyorum.

Siz ve diğer arkadaşlarımız da bu tür çalışmalara katkıda bulanabilrseniz, ileride; demiryolu modelciliği aktivitelerinde yer alabilecek maket çalışmalarımızla sergi yapma olanağımız olabilir.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: mali87 - Haziran 11, 2007, 22:35:39
   Teoman bey cevabın geç oldu kusura bakmayın.Gerçekten finali çok iyi yapmışsınız kutlarım,sonuç olarak güzel bir iş çıkardınız paylaşımını için teşekkürler.Bir sonraki çalışmada görüşmek üzere,hoşçakalın.


    mali....
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: chief - Haziran 12, 2007, 02:19:05
Teoman Bey;
Başından sonuna kadar mükemmel bir çalışma. Tebrik eder paylaşımınız içinde teşekkür ederim...
Yapacağınız yeni TCDD bina maketinin de İhsaniye İstasyonu olmasını umarım:)
Muhabbetle.
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: kamyoncu-itulu1 - Haziran 12, 2007, 12:33:46
teoman bey mükemmel bir çalışmaydı hayal gücümüzü aştık sayenizde.
Bu çalışmadan pek çok şe ögrendim yeni çalışmanızı sabırsızlıkla bekliyorum
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Melih - Haziran 12, 2007, 13:59:00
Teoman Bey, bu güzel çalışmanız için sizi tebrik ediyorum, titiz ve metodlu çalışmanız hepimiz için örnek teşkil ediyor.

Paylaşımınız ve bize ayırdığınız zaman çin teşekkürler.
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 12, 2007, 19:27:01
Mehmet Ali bey; teşekkürler. Birlikte bu işi paylaşıp sonuca varmamız çok güzel oldu. Sizin de elinize sağlık. Bu çalışmalar burda bitmesin benzer çalışmalara devam edelim.

Selami bey; bu çalışmalarla hepimiz birşeyler öğrendik. Güzel bir paylaşım oldu. Sizin de destekleyici tavırlarınız, bende İhsaniye istasyonu çalışma düşüncesini oluşturdu. Hatta size ziyarette bulunup, bu istasyonun fotoğraflama ve ölçümlemesini yapıp maketini yapmaktır.

Bu tür bir girişim, insanın yaptığı çalışmaya çok güzel bir duygu veriyor. Çalışmanızdan büyük haz alıyorsunuz.

Selami bey, sizin gibi demiryolu sevdalısı biriyle de bu vesileyle tanışıp, görüşmek,  bu çalışmaya çok güzel dostluk kazanımı olarak anlam katacak olması da beni heyacanlandırıyor.

Size ulaşabileceğim telefon numaranızı belirtebilirseniz çok sevinirim.
Benim tel. 0-532-673 70 50  Ev tel. 0-232- 247 07 53

Okan bey, (kamyoncu-itulu1) bilgi paylaşımında bulunmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Sizlere yararlı olabilecek çalışmalarda bulunmak bana büyük haz veriyor.
Güzel düşencelerinize çok teşekkürler.

Melih bey, bu güzel hobide, zaman ayırım paylaşımda bulunmak modeltrenciliğe olan tutkumun bir sonucudur.
Çalışmalarımı destekleyici, güzel sözlerinizle bana güç veriyorsunuz.
Çok teşekkürler.

Hep birlikte daha da güzel paylaşımlarda bulunmak üzere iyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.

Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: driver-x - Haziran 12, 2007, 21:01:08
Teoman hocam,ellerine sağlık,herşeyiyle mükemmel bir çalışma oldu.
Çiğli istasyonu artık HO ölçektete var.Hocam bir ara yakından görmek isterim. ;)

Bu vesile ile Çiğili istasyonu üzerinde çalışan,Mehmet Ali Bey ve Harun Beyin çalışmalarınıda tebrik etmek isterim.

İzmir'in en değerli kültür varlıklarından olan demiryolları ve binalarına karşı göstemiş olduğunuz ilgiye,  bu konuyu gündeme getiren başta Teoman hocama ve siz değerli model trencilere teşekkür etmek isterim.

Selamlar.
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 12, 2007, 21:08:18
Teoman hocam,ellerine sağlık,herşeyiyle mükemmel bir çalışma oldu.
Çiğli istasyonu artık HO ölçektete var.Hocam bir ara yakından görmek isterim. ;)

Sabri bey, değerli övgüleriniz için çok teşekkürler.
Modeltren sevdalısı dostlarımıza her zaman kapımız açık, istediğiniz zaman bu istasyonun maketini görebilirsiniz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 14, 2007, 20:47:46
Ümit bey, bir dahaki sefere
birlikte çalışma dileğiyle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: chief - Haziran 15, 2007, 09:53:41
Teoman Bey;
İltifatlarınız için teşekkür ederim. Daha önce de söylediğim gibi Size ve diğer dostlara kapımız ardına kadar açıktır. Telefonlarım ise; cep 0 555 745 17 88 , iş 0 272 271 50 19. İşyeri telefonunu vermemin sebebi ise evden fazla işyerinde durduğumuzdan ve burayı artık evimiz gibi görmemizden kaynaklanıyor. :)
Muhabbetle...
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Haziran 15, 2007, 16:56:18
Selami bey, merhaba.

Az önce okuldan geldim. Telefonlarınızı gördüm.

Sizinle irtibata geçip ziyaretinize en kısa zamanda geleceğim.

Görüşmek dileğiyle, iyi çalışmalar.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Ekim 01, 2007, 14:50:13
Teoman bey Merhaba
1. sayfadaki resmi baz alarak modelleme yapıyorum
Ana bina solundaki ek bina(herhalde WC) yapmıyorum zira maket enini uzatıyor
Ana bina +bekleme salonu enden 26 cm olduğuna göre yolcu platformu haliyle daha uzun olacak
Yolcu platformu için en ve boy olarak tahmini bir ölçü verebilirmisiniz?
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: Teoman Kardaşlar - Ekim 01, 2007, 22:47:44
İhsan bey, merhaba.

Öncelikle maket çalışması için kolay gelsin.

Alt platform olarak bu akşam bir çalışma yaptım.

Platformun eni 175 mm boy 320 mmm yüksekliği 7 mm olarak çalıştım.
Eğer siz arzu ederseniz, bir diaroma içinde kullanılacaksanız boy daha uzun tutalabilir. Gerçek trenlerin yolcu indirme bidirme yaptığı dikkate alınırsa maketteki platform 500 mm de olabilir.

Malzeme PVC plak üstü gri karton kaplama. Taş plaka görüntüsünü 3 mm uç kalınlığı kurşun kalemle çizerek verdim.

Eğer uygun bir zaman olsa, PVC üzerine pergel ucu ile taş plaka görüntüsünü çizip, taş plakalar arası derinlik sağlayıp sonra  airbrush ile gri boya atarak görüntüyü daha gerçekçi vermek gerekirdi.

Size ölçü vermek için akşam boya atma işi uygun olamayacağından fotoğrafta görüldüğü şekilde pratik bir çözüm buldum.

(http://i222.photobucket.com/albums/dd215/teodisius/38.jpg)

İyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ihsan - Ekim 01, 2007, 23:01:43
Teoman bey
Ölçüler için teşekkür ederim
Platformu gerçek görüntüyü elda edebilmek için alçıdan yapacağım
Döşemeyi kare değil dikdortgen yapacağım fakat sizin yaptığınız gibi hizalı değilde uzun kenarlardan ortalı imal edeceğim(1. sayfadaki 3. resim)
SYGLR
Başlık: Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
Gönderen: ramco - Ekim 07, 2011, 02:51:38
Teoman bey çalışmalarınızı hayranlıkla  takip ediyorum,maketlere çok ilgi duymama rağmen el becerim malasef yok,iğne uçlu yapıştırıcıyı kullanırken ellerim titrer,taşırırım,parçaları düzgün bir şekilde yerleştiremem vesaire.Mecburen hazır modeller üzerinde duruyorum,çokda fazla seçenek şansım olmuyor hazır modellerde,maketler genelde kit olarak satıldığı için...Benim yaşım kadar bu hobiyle ilgilendiğinizi okudum,ben yolun henüz başındayım  sizlerden öğrenecek çok şeyimiz var,paylaştığınız için teşekkürler,saygılarımla...