Gönderen Konu: Orient Express İstanbul  (Okunma sayısı 15264 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lima train

  • SEDAT COKER
  • Forum Üyesi
  • Yer: BAKIRKOY
  • Yaş: 52
  • İleti: 83
  • Vicdan ile Zafer kazanılmaz
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #20 : Eylül 09, 2012, 16:05:44 »
Dostlar

Öncelikle sorulara cevaplarla başlayalım,

Express i her ülkeye girişte hangi ülke ziyaret edilmekte ise o ülkenin lokomotifleri sınırda gelerek teslim almakta ve ziyaret edilecek istasyona kadar çekmekte. Bu sebeple sınırdan itibaren bizim makineler çekmiş bende bu güzel trene yakışmadığından ne yazıkki resimlemedim.

Vagon hikayesine gelince; bu sene başlarında Ülkemizde trene servis veren seyahat acentesi (eski dostum) bana bu seyahatten bahsetti. Bunun üzerine trenin tüm personelinin konaklaması için anlaşma yaptık. Bu seyahatlerinde gelen misafir portföyü %95 oranında üçüncü nesil diye tabir edilen 55-ve üzeri yaş grubundan oluşmakta. Seyahatinde fiyatından anlaşılacağı üzere 7.000 EU luk ücret ( Fullboard trende sehayat + Ucak biletleri ve konaklanan sehirde otel ücretini kapsamakta) ile orta üst düzey kaliteli misafirlerden oluşmaktadır. Tren yolcuları İstanbul da sadece bu seyahatte konaklamaları üzerine yapılmış olan ve Agatha Christie nin romanına konu olan ünlü Pera Palace şimdilerde jumeriah Pera Palace ve Cıragan Kemphiski otelde gerçekleşmektedir.

Trende diğer taraftan AC bulunmuyor. Konaklamaları sırasında artık dost olduğumuz Teknik Müdür proje hazırladığını ve vagonlara zarar vermeden AC sistemini bir iki yıl içerisinde ekmeyi planladıklarını iletti.

Trenin gelecek seneki ziyaretinden evvel sizleri bilgilendiririm tabiki.

Resimlerden dolayı iletemediğim bazı detayları aşağıda yazmaya başlıyorum.Trende ki sıcak su halen eskiden olduğu gibi her vagonda yeralan ve odunla çalışan kuçuk soba ile yapılıyor diğer taraftan her vagon içerisinde iki hizmetlinin yeraldığı personel odası var burada konaklama ihtiyacını gidermekte ayrıca seyahat boyunca da hizmet vermekteler. Koridorlarda bütün kapıları görecek şekilde bir adet masaları mevcut odadan her hangi bir servis talebinde hemen devreye girerek buttler servisi veriyorlar. Misafirler trene ziyaretim esnasında henüz giriş yapmamışlardı. Bütün kompartmanlar misafirlerin istekleri doğrultusunda hazır durumdaydı. Bazı misafirler bizlerin otelcilikte pack-in/out dediğimiz valiz acma ve toplama hizmetinden yararlandıklarını gördüm. Ayrıca her vagonda bir adet suite oda var bu odaların kapısı açılarak iki vagon bileştiriliyor.

Unutmadan her vagon o dönemlerde yaşayan ünlü dizayner lara yaptırılmış kimi zaman ülke kimi zaman ise o dönemin esintilerini gösteren motiflerle bezenmişlerdir. Örneğin restaurantların birinde çin esintisi vardı her noktada motfiler ve tabaklara işlenmiş şekilde görebildim. Diğer bir vagonda ise kristaller ağırlıktaydı kısacası muhteşemdi.


Trene ziyaretim ve vagon konusuna gelince, ehh bu kadar kısmet ayağıma gelince bizim site inspection dediğimiz kabul ettikleri oteli görüp konaklamalarını konfirme ettikleri ziyarette hobimden bahsetmiş treni ziyaret isteğimi belirtmiştim. Trenin direktörü tarafından hemen ziyaretimi memnuniyetle kabul ettklerini belirtmişlerdi. VAgon ise süpriz oldu. Rivarossi ye yaptılmış olan vagondaki tüm numaralar serviste olan ve gördüğüm bar vagonu ile aynı numaraları ve detayları bire bir karşılamakta.

 Unutmadan buraya koymuş olduğum resimlerin yüksek çözünürlüğe sahip olanlarından talep etmeniz halinde sizlere DVD ye kayıt yaparak gönderebillirim.

Sedat COKER / Lima Train

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #21 : Eylül 09, 2012, 20:10:41 »
Sedat kardeşim , gerçekten çok doyurucu bir konu yaptın , sitemizdeki tüm tembeller adına teşekkür ediyorum.( sadece bakıp , 2 kelime bile yazmayan tembellerimiz )

Resimlerin orijinalini bir DVD ile Harun beye getirirsen çok iyi olur hepimiz alırız.
not : getirdikten sonra siteye de yaz lütfen , geç gidersek Harun DVD yi zor bulunur bir yere kaldırabilir.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı lima train

  • SEDAT COKER
  • Forum Üyesi
  • Yer: BAKIRKOY
  • Yaş: 52
  • İleti: 83
  • Vicdan ile Zafer kazanılmaz
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #22 : Eylül 09, 2012, 20:44:36 »
kemal bey

Memnuniyetle bir iki adet kopyalar bırakırım. Bu arada vagonu o kadar gördükten sonra ve elimdeki vagonunda ölçüleriyle şimdilik en kolay işlenebilen balsa ağacından bir kopyasını yapmaya başladım bile resimlemeleri gerçekleştirip paylaşacağım.

Amacım vagon içi detayını gezdiğim vagonlar ile aynı düzeye yakın yapmak ...
Sedat COKER / Lima Train

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #23 : Eylül 10, 2012, 20:16:42 »
Sedat dostum , sana verilen vagonu gördükten sonra tam ortadan çatlamıştım ama sonra vagon yabancı gelmedi ve hemen evi aradım ,Allahtan  aynısı bende de varmış , tam      " oh " demiştim fekkat , şimdi sen " içini yapıcam " diyorsun , yine çatlıycaz galiba.  ;D

Olsun sen yap bize de resimleri koy , razıyız...
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı GOKHAN OZKAN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 732
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #24 : Eylül 11, 2012, 09:32:08 »
Sedat Bey,
Paylaştığınız fotoğrafları büyük bir keyifle izledim.
Bunları bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim.
G. ÖZKAN

Çevrimdışı lima train

  • SEDAT COKER
  • Forum Üyesi
  • Yer: BAKIRKOY
  • Yaş: 52
  • İleti: 83
  • Vicdan ile Zafer kazanılmaz
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #25 : Eylül 18, 2012, 01:15:37 »
Evet söz verdiğim gibi vagon çalışmalarına başladım.
Hediye edilen vagonun ölçülerini çıkatmakla işe başladım daha sonrasında planlamamı çizerek ve ölçüleri not ederek devam ettim.
İlk başlarda kolay işlenebilecek balsa ağacından yararlanmayı düşündüm fakat fotograflar ve ölçeklemede camları tutan parçaların çabuk koptuğunu görünce reklamcılıkta kullanılan malzemeye geri dönüş yaptım.

Tabanı 5 mm bloktan kestim. Yan satıhlarıda aynı malzemenin 2 mm olan kısmından kestim. Ziyaretim esanasına cekmiş olduğum resimlerden yine modele ölçeklediğim pulman vagon camlarını belirledikten sonra model bıçağı ile camları tek tek kestim.

Tabanda (5 mm ) olması sebebiyle vagonun girişinde bulunan basamagı yerine açtım. Vagonun kompartman kısmındaki duvarı satıhtan 2 mm üzerine yerleştirerek hızlı yapıştırıcı ile yapıştırdım.

Ayrıca tabanın duz durması içinde ağırlıklarla destekledim.

Şu ana kadarki çalışmalara ait resimleri paylaşıyorum. Buradan sonra tek tek kompartmanların içini yapmaya başlayacağım ümit ederim sonuçta istediğim gibi bir çalışma olur.
Sedat COKER / Lima Train

Çevrimdışı lima train

  • SEDAT COKER
  • Forum Üyesi
  • Yer: BAKIRKOY
  • Yaş: 52
  • İleti: 83
  • Vicdan ile Zafer kazanılmaz
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #26 : Eylül 25, 2012, 23:28:54 »
Son resimler ve çatı inşaatı
Diğer taraftan koridor yapımına devam ediyorum sonraki adım ise micro led ler ile masa üstlerinde yeralan lambaları yapacağım koltuk ve oda içindeki ağaç motifleri için araştırmalarım devam ediyor
Sedat COKER / Lima Train

Çevrimdışı ismail metin bulkan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 76
  • İleti: 7
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #27 : Eylül 26, 2012, 15:50:19 »
Sn Sedat bey, Fotoğrafları tam bir profesyonelce karelemişsiniz. Rahmetli babam Anadolunun muhtelif  istasyonlarında istasyon şefi iken  zannedersem 1955 veya 1956 yıllarında Sirkeci Garında Roportör olarak sabit göreve tayin olmuştu.Babama zaman zaman götürülüp getirilirken (veya Sağlık birimine 'Sol taraftaki ilk peronun en ucundaki bina' muayene olmak üzere de olabilir.Tam olarak hatırlıyamıyorum.) O yıllarda  yolcu vagonlar nefti renk olduğu için garda duran mavi renkli yolcu vagonların üzerindeki sarı sarı yazı ve işaretler dikkatimi çekmişti.  Belkide Orient ekspresi değildi. O yıllarda seferi varmıydı..? (8 veya 9 yaşında idim.) Ya yolcusunu boşaltmış ya da yolcu alacaktı.Lokomotif hangi yönde idi  hiç dikkat etmemişim demek.
09.09.2012 tarihli yazınızın 6 cı paragrafındaki son cümlenizi pek anlıyamadım. Suit oda nın kapıları açıldığında iki vagon birleşiyor diye belirtmişsiniz. Çok özür dilerim herhalde oda diye yazacaktınız. (Eskiden kompartıman derlerdi demiryolcular.)
Tekrar tekrar affınızı dilerim, kabalığımı mazur görün.. Selamlar, sevgiler..

Çevrimdışı lima train

  • SEDAT COKER
  • Forum Üyesi
  • Yer: BAKIRKOY
  • Yaş: 52
  • İleti: 83
  • Vicdan ile Zafer kazanılmaz
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #28 : Ekim 07, 2012, 19:13:18 »
ismail bey
Uyarınız için teşekkür ederim
Bende demiryolcu aileden geliyorum. Haklısınız  kompartman yazmam gerekmeteydi yanlışlıkla vagon yazmışım
Sedat COKER / Lima Train

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
Ynt: Orient Express İstanbul
« Yanıtla #29 : Haziran 10, 2013, 22:10:25 »
Bu yılda eylulde ıstanbul da olacak