Gönderen Konu: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 44695 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #40 : Nisan 18, 2013, 21:02:04 »



Kemal Bey, merhaba.

Sizin de belirttiğiniz gibi Mahmut Bey’in isteği ile elimizden geldiği kadar 55022’nin modelinin eskitme işlemini
yapmaya çalışıyorum.

Sizin de isteklerinizi elimden geldiğince yerine getirmeye çalışırım. :)


Sevgiler, saygılar.                     
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #41 : Nisan 18, 2013, 21:15:17 »
Teoman abi eskitmeleriniz harika görünüyor.Ellerinize sağlık.

Evvelce markize kazan ışığı koyabilirmisiniz diye sormuştum.Uygulayabilecekmisiniz.

Esenlikler
Doğan

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #42 : Nisan 18, 2013, 21:29:46 »
Markize göz kırpan bir kazan ışığı nasıl yapılır acaba , ne muhteşem görünür kim bilir.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #43 : Nisan 18, 2013, 22:07:32 »
............ bir kamyonet dolusu loko gönderiyorum...............

Teoman hocam araya girmeyeyim diyordum, çok güzel bir görüntü oluştu, harika bir eskitme oluyor tebrikler,

ancak aldığım bir haber nedeniyle hemen araya girme ihtiyacı duydum, kusura bakmayın, haberi atlamayalım

ajanslardan geçilen bir habere göre İstanbul'dan İzmir'e gitmekte olan bir kamyonette yapılan arama sonucu çeşitli yasal yollarla yurda sokulduğu anlaşılan binlerce model tren lokomotifi ele geçirilmiş, hayatlarında ilk defa böyle bir şey gördüklerini ifade eden emniyet yetkilileri valiliğinin talimatı doğrultusunda modelleri bir okulda öğrencilerin Tren, Demiryolu, Lokomotif ve Model kavramlarını uygulamalı olarak öğrenmesi için sergileneceğini ifade etmişler.

Modellerin Bostancı merkezli bir model hücre evinden gönderildiğini ifade eden İstanbul merkezli Türkiye'nin tek Model Trenciler Kulübünden bir yetkilinin bu kadar çok sayıda modeli ülkemizdeki pek çok tren sevdalısının görmeye hakkı olduğu için Kadıköy Kızıltoprak Ihlamur mevkiindeki kulup merkezinde muhafaza edilmesi ve bilhassa tüm model sevenlerin elleriyle, parmaklarıyla dokunarak izleyebilmeleri için girişimde bulundukları da söylenenler arasında.

Ne diyelim yurdumuzda neler oluyor neler ? bugünleri de gördük şükürler olsun...
« Son Düzenleme: Nisan 18, 2013, 22:10:08 Gönderen: Okan »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #44 : Nisan 18, 2013, 22:22:56 »

 [/quote]
ilk defa böyle bir şey gördüklerini ifade eden emniyet yetkilileri valiliğinin talimatı doğrultusunda modelleri bir okulda öğrencilerin Tren, Demiryolu, Lokomotif ve Model kavramlarını uygulamalı olarak öğrenmesi için sergileneceğini ifade etmişler.
[/quote]

Ah nerede bu günler , haberin uydurma olduğu bu cümleden belli Okancım...... :D
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #45 : Nisan 18, 2013, 23:08:27 »



Doğan Bey, Br 57’den TCDD 55001-55049 serisi 2 adet buharlı model lokomotif dönüşüm çalışmalarına başladığımda
sorduğunuz soruya yönelik 2 modelin markizlerinden birine kazan ışığı verme çalışması yapmıştım.

Markiz kontrol paneline de deneme amaçlı bir renklendirme yapmıştım.

Kazan kapağının içini kesip boşalttıktan sonra arkasından ışık sızdırıcı olarak plastik vinil malzeme kullandım.

Mahmut Zeytinoğlu Bey’in uyarısı ile 55022 için model değişikliğine gidilmesi gündeme geldi.

Bu duruma göre ben de modifiye çalışmalarına başladığım 2 modeli durdurup, 3. model olarak 55022’ye en uygun,
Mahmut Bey’e ait model olan Roco Kod. 43229 modelinin modifiye çalışmalarına başladım.

Ancak yukarıdaki açıklamalarım doğrultusunda kazan kapağı ışıklandırması ön çalışmasını size aktarıyorum.













Okan Bey, konu ile ilgili her türlü görüş ve düşüncelerinizin araya girilmesinde yarar vardır. İlginize ve beğenilerinize çok
teşekkürler.

Kemal Bey ile ilgili yazdığınız mizansen konuya güzel bir renk kattı. Tebrikler.



Kemal Bey, markize göz kırpan bir ışığın yapılması belirttiğiniz gibi güzel olur.
Kazanda yanan kömürlerin alevlerinin dalgalı görünümünü yansıtması bu şekilde verilebilir.

Bu konu üzerinde biraz daha araştırma yapıp, uygulamaya konabilir.

Şimdi biz Mahmut Bey’in TCDD 55022 plaketli lokomotifi amacına uygun bir şekilde sonuçlandırmaya çalışıyoruz.
 

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #46 : Nisan 19, 2013, 07:05:33 »





Modifiye çalışmalarımızda şasi bölümüne sıra geldi. Burada yapacağımız boyama, eskitme ve kirletme çalışmalarında önce

tekerlek içinin ön ve arka yüzlerindeki çubukları kırmızıdan siyaha dönüştüreceğiz.

Tekerleklerin dönüş hızlarında etkili olan ağırlık parçalarının kırmızı rengini daha sonra kirletme çalışmaları ile yağlı ve tozlu,
kirlenmiş bir görüntüye dönüştüreceğiz.




« Son Düzenleme: Nisan 20, 2013, 00:22:38 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #47 : Nisan 20, 2013, 00:42:16 »



Şasinin sağ tarafındaki tekerleklerin içlerinin ön ve arkasındaki çubukları önce siyaha boyadık. Kirletme için kuru toz
pastelin kızıl kahve, oksit sarı ile siyah boyalarını kullanarak kirlenmiş ve eskimiş etkisini vermeye çalıştık.

Bu arada biyellerin metal oluşu ve aynı zamanda çok parlak görüntüsünüde ortadan kaldırmak için metal biyel kollarına da
Testor marka matalizer Gun Metal boya kullandık.

Şasinin sağ tarafına yaptığımız çalışmanın görüntülerini kontrol ederek sol tarafın da aynı işlemleri yapacağız.








Yapılan eskitme kirletme çalışmasındaki farkı izlemek açısından da şasinin sol tarafındaki tekerlek ve biyelleri, boyama
çalışmaları öncesi bir kez daha görüntülüyoruz.








Sağ taraf kazan ve altıdaki şaside yer alan tekerlekler ve biyel kollarının, lokomotifin bütününde eskime, kirlenme
çalışmalarındaki uyumunu gözlemleyerek, modelin sol tarafında yapacağımız çalışmalarda aynı uyumu sağlamaya çalışacağız.




Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #48 : Nisan 20, 2013, 12:39:02 »
Yanıtınız için çok teşekkür ederim.Kazan ışığı çok güzel görünüyor.

Kolay gelsin
Doğan

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #49 : Nisan 22, 2013, 01:28:43 »



Bu gece modelimizin sol tekerlekleri ile biyel kollarının boyanması, eskitme ve kirletme çalışmaları ile ön tarafındaki koşum
takımları, domuzluk, lamba üstü telleri ve iki tampon arası kırmızı alanların boyanması ve kirletme , eskitme çalışmaları yapıldı.

Şaside yer alan tekerleklerin sağ ve sol taraftan son görünümleri








Koşum takımları, iki tampon arası kırmız alan ile domuzluğun eskitilmiş görünümleri






Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #50 : Nisan 22, 2013, 09:55:51 »




TCDD 55022 faal olduğu yıllarda çekilmiş fotoğrafından yaptığımız incelemeler de; sol tarafta kazanın baştan geriye
doğru son tekerleğin üstünde, markizin altında bulunan hava tankını ve kazanın her iki yanındaki şasi
üstü yürüme yolunun kenarlarını kırmızı ile boyanması gerektiğini saptadık.




Gerçeğinden saptadığımız bu alanı, modelimiz üzerinde incelemeye alıp, hava tankının kazan altında bir büyük, bir de
markizin alt köşesinde küçük boyda olduğunu gördük. Bu duruma göre her iki hava tankının kırmıza renge
dönüştürme işlemlerine başladık.





Bağlantı borularını çıkararak boyama çalışmasına başladık.





Her iki hava tankını ve sağ ve solda yürüme yolunun dışa bakan kenarlarını kırmızıya boyadık.





Şasi üzerine markiz ve kazan bölümünü takarak, yapılan çalışmanın kontrolünü yapıyoruz.





Sol tarafta bulunan yürüme yolu kenarının da kırmızı renge dönüştürüp buradaki boya konumunu da kontrol edip,
boyaların tam kurumasından sonra eskitme ve kirletme çalışmalarını yapacağız.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #51 : Nisan 22, 2013, 13:52:41 »



Buharlı lokomotiflerde tekerlekler üzerinde yağlanmadan dolayı ayrıca bir kirlenme oluşmaktadır.

Bu etkiyi vermek için boyama tekniklerinden bir olan aibrush ( hava fırçası veya mini boya tabancası) ile boya atımını
deneyeceğiz.


Püskürtme şeklinde yapacağımız boyadan tekerleklerin ray ile temas eden kısımlarını izole etmemiz gerekmektedir.

Tekerleklerin raydan elektrik almasını, atacağımız püskürtme boya kapatabilir endişesi ile bu kısımları maskeleme yöntemi
ile koruma
altına alacağız.

Humbrol marka sıvı maskeleme malzemesi ‘’Maskol’’ kullanarak tekerleklerin elektrik alan yüzeylerini fırça ile kapatıyoruz.





Maskol’un kurmasını beklediğimiz süre içinde yap etkisini gösterecek boya hazırlığı yapıyoruz.

Yağ genellikle siyaha yakın çok koyu yeşil renkte olduğundan siyah boya içine sarı boya katarak koyu yeşil rengi buluyoruz.

Kullandığımız boya markası Humbrol olup, yarı mat sentetik özelikli enamel boyalardır.

Boya kıvamını airbrush atımına uygun sıvı ve akışkan olacak şekilde hazırlıyoruz.

Tiner oranı fazla olup, tineri şırınga ile azar azar boyaya katarak karıştırıyoruz.
Karıştırma çubuğundan boya akışkan, sulu ayran kıvamında olduğunda boya airbrush ile atılacak kıvama gelmiş oluyor.







Boya atacağımız alan çok küçük olduğundan airbrush ayarını en ince olacak şekilde ayarlıyoruz.
Bir karton üzerinde önce demene atışları yapıyoruz.






Boyanın inceliğini ayarladıktan sonra tekerlekler üzerine dalgalı bir şekilde ince ayarda boyayı atıyoruz.

Tekerlekleri yavaş yavaş döndürerek tekerlekler ve biyel kollarının üzerinde boya dengeli bir şekilde gelecek  şeklide airbrush
ile boyayı atıyoruz..







Tekerlek göbeklerinde normalde kırmızı renk belirgin olduğundan tekrar fırça ile akrilik özellikte kırmızı boyayı fırça ile sürüyoruz.
Daha sonra tekerlek göbeklerinde yağlanmadan dolayı kirlenmeyi daha uygun verebilmek için hazırladığımız yağ rengini tekerlek
göbeklerinin üzerine atacağız.






Kuruyan kırmızı boyanın üzerine tekrara yağ rengini atarak buradaki yağlanma etkisini artırıyoruz.






Sağ ve sol tekerlek göbeklerinde aynı işlemi yaptıktan sonra biyel kolları üzerinde de bir kez daha kontrollü bir şekilde boya
atımını gerçekleştiriyoruz.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #52 : Nisan 22, 2013, 14:07:22 »



Tekerleklerin raydan elektrik alan kısımlarını Maskol ile kapatmıştık. Boya atımı bitip, boya kuruduktan sonra Maskol’un
sökümünü yapıyoruz.






Tekerlekler ve biyellerin yağlanmadan dolayı kirlenme ve eskitme çalışmalarını birkaç konumda fotoğraflarından inceliyoruz.










Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #53 : Nisan 22, 2013, 16:14:20 »
     Teoman Bey epey emek verdiniz ama çok güzel oldu gerçekten,maskol boyayıda ilk defa duydum kuruyunca elastiki bir madde oluyor sanıyorum. Kolay gelsin
 
     Selamlar sevgiler Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #54 : Nisan 22, 2013, 16:32:59 »
Teoman bey merhaba
Arada bir akım verip çalıştırsanız
Biyel kolları tekerler boyadan sıkışmasın

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #55 : Nisan 22, 2013, 17:26:35 »






Sedat Bey, mesajınızda belirttiğiniz gibi emek vererek ve büyük bir keyifle bu modeli mümkün olduğunca TCDD 55022’ ye
benzetmeye gayret ediyorum.

Esas! Mahmut Zeytinoğlu Bey’in uzun uğraşılar ve emekler vererek gerçek TCDD 55022 plaketli makineyi Rahmi Koç
Müzesi’ne getirtmesi ve şu an Türkiye’de en iyi korunan buharlı lokomotif özelliğini sağlaması takdire şayan bir davranıştır.

Kendisini bir kez daha kutluyorum. Mahmut Bey’in anlamlı davranışına saygı duyarak, modelini modifiye etmeye çalışıyorum.

Maskol sıvı maskeleme malzemesidir. Boyama çalışmalarında istenmeyen yerlere boyanın kaçmaması için kullanılır.

Genelde maket çalışmalarında cam kısımların korunmasında kullanılır.





İhsan Bey, merhaba.

Öneriniz için çok teşekkür ederim.

Modelimizin motoru tenderde olduğundan tekerlek ve biyellerin çalıştığını gözlemlemek için boya çalışmaları sırasında
mümkün olduğunca dingillerin arasına boya kaçmamasına özen gösteriyorum.

Elle ileri geri yaptırıp, tekerlek ve biyellerin rahat çalışıp çalışmadığını kontrol ediyorum.

Bakınız:
&feature=youtu.be

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #56 : Nisan 22, 2013, 17:53:56 »



Tekerlekler ve biyellerin boyama, eskitme ve kirletme çalışmalarını tamamladıktan sonra, tekerleklerin fren sistemini
oluşturan parçayı yerine oturtacağız.

Bu parçayı tekerleklerin arasında bulunan fren pabuçlarının tekerleklerin boyama çalışmalarında engel olmaması  için
çıkarmıştık.

Bu parçanın hazır dışarıda olmasından da yararlanarak gerekli eskitme çalışmalarını yaparak şasi altına takıyoruz.














Çevrimdışı Ali Nedim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 344
  • Üye No: 172
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #57 : Nisan 22, 2013, 18:17:45 »

Teoman Hocam;

Öncelikle ellerine sağlık. Aslından bile güzel oluyor. TCDD görürde kıskanır inşaallah. Sayende her pazartesiyi iple çeker oldum. Dizi flimleri hiç sevmem ama sizin çalışmalarınız bir de Ferda abinin ayın güzellikleri resimleri şahsen fena halde alışkanlık yaptı.

Tekrar teşekkürler.

Saygı ve sevgilerimle

Ali Nedim ULUS
Üye No: 172 - TCDD olan ne varsa...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #58 : Nisan 23, 2013, 09:14:28 »





Ali Nedim Bey, konuya gösterdiğiniz ilgi ve güzel sözleriniz için çok teşekkürler.




Tender üzerinde yaptığımız çalışmaların sonuna geldik. Tenderin tutamaçları, kuplörü, kondüvit hortumları yerlerine takıldı.

Boya kontrolleri tekrar gözden geçirildi. Bu son yoklama işlemlerinden sonra TCDD plaketlerini yerlerine yapıştırma işlemine
sıra geldi.

Mahmut Zeytinoğlu Bey, bir Alman arkadaşı vasıtası ile Kuswa etiketlerinden temin etmiş.

Kuswa üretimi TCDD 55022 numaralı plaketler ile Ay-Yıldız plaketleri






İnce sarı metalden asit indirme yöntemi ile yapılan bu etiketleri, yerlerine doğru ve her hangi bir leke iz bırakmayacak temiz
bir şekilde yapıştırmak için tenderin sağ ve solundaki gövde yanlarına uygun kartondan şablon hazırlıyoruz.






Gövdeye oturttuğumuz şablonun plaketin ölçüsü kadar olan oyuk kısmına Ay-Yıldı plaketi iç uçları tırtıklı olmayan iç uçları
düz cımbız ile kenarlarından dikkatlice tutarak yapıştırma yapacağımız şablon üzerine getiriyoruz.






Şablonun kenarına bıraktığımız plaketten sonra  jel özelliğinde hemen kurumayan ‘’UHU SÜPER’’ yapıştırıcısından maket
bıçağının ucu ile toplu iğne başı kadar yapıştırıcı alıp, plaketin yerleşeceği boşluğun ortasına sürüyoruz.





Şablonun üstünde bekleyen plaketi yavaşça boşluğun üzerine kaydırıp hafif bir temas ile bastırıyoruz.






Tenderin arkasında yer alacak plaketi fotoğraflardan inceleme yapığı saptadığımız iki lamba arasında bulunan kapakların
tam ortasına yerleştiriyoruz.

Burada şablon kullanmadan doğrudan yapıştırılacak yere plaketin enini taşmayacak şekilde yapıştırıcı sürüp üzerine cımbız
ile oturtuyoruz. Gerekli düzeltmeyi kürdan ucu ile yapıyoruz.






Tender üzerinde plaket işlemlerini tamamlayıp, tekrar yerlerini kontrol ediyoruz.

Sadece kömürlerin üzerine tüm çalışmamız bittiğinde kömür eklemesi yapacağız







Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #59 : Nisan 23, 2013, 12:38:03 »
teoman bey plaketler çok güzel görünüyor. bu plaketlerden de 24000liğimize de  yaptırmalı mı nedersiniz?
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!