Gönderen Konu: TCDD 56500 serisi HO Ölçek Köşeli Tenderli Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 35356 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Saygıdeğer modeltrenciler,

Bu konumuzda yapacağımız çalışmada, Gützold üretimi, HO ölçek Br52 Köşeli Tenderli buharlı lokomotif modelini,
TCDD’de  kullanılan 56000 serisinde kullanılmış olan köşeli tenderli lokomotiflere benzetmeye çalışacağız.

03.12.2012 tarihinde Sultanhisar İstasyonu’na yaptığımız inceleme gezisinde, burada yapımı süren Tren Müzesi
çalışmalarında TCDD’ de kullanılmış 56500 serisinden Köşeli Tenderli Br 52 sınıfı bir lokomotifin daimi sergi amaçlı
olarak yer aldığını görüp, elimizdeki HO ölçekli modeltrenlerden benzeri olan buharlı lokomotifin üzerinde yapacağımız
değişiklikler ve buna bağlı olarak boyama ve eskitme çalışmalarını sizler ile paylaşmaya çalışacağım.

TCDD 56500 serisi Köşeli tenderli lokomotifin gerçeklerinden birkaç fotoğraf ile konuya başlayalım.











Gützold HO ölçek buharlı lokomotif modelimiz, köşeli tenderli ve duman savarlı olarak üretilmiş bir modeldir.





Tender ve kazan kısmında yapacağımız değişiklikler nedeni ile modeli bağlantı yerlerinden ikiye ayırıyoruz.
Tender ve kazan bölümünü ayrı ayrı çalışacağız.





Tender kabını alt kısımdan çıkarıyoruz. Tenderin kömür alan bölümünü bizde kullanıldığı gibi uzatacağız.
Model üzerinde rahat çalışma yapmamız için alt gövdeden ayırmak işimizi daha kolaylaştıracaktır.





Tenderin içindeki ağırlık pirinç metal kütleden yapılmış lokomotifin tenderinin ağır olmasını sağlayarak raylara
iyi oturmasını sağlıyor, böylece ray ile tekerleklerin,  tutunmayı tam sağlayıp, hareketinde patinaj yaptırmayıp
iyi yol almasını gerçekleştiriyor.





Kazan bölümünü de ayrıştırarak burada yapacağımız çalışmaların kolay bir şekilde oluşmasını sağlamayı amaçlıyoruz.





Yapmayı düşündüğümüz TCDD 56500 serisi köşeli tender buharlının duman savarsız modelini yapmayı
düşündüğümüzden duman savarlarını gövdeden maket bıçağı ile ayırıyoruz.





Duman savarlarını çıkardığımız modelin kazan bölümünü geçici olarak toplayıp, görüntüsünde inceleme yaparak,
gövdedeki duman savarların bağlantı izlerini macun ile doldurup, zımpara ile de düzlüyoruz.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Gützold Br 52 lokomotif modelinden, TCDD 56500 serisi köşeli tenderli lokomotif modeline dönüştürme çalışmalarımızda
bu gece tender üzerinde ekleme parçalar yapmaya çalıştık.



Tenderin kömür yükleme bölümünde, TCDD kullanılan tiplere uygun olması için uzatma çalışması yapıyoruz. Evergreen
plastik plakalardan parçaları ölçeklerine uygun olarak kesmemiz gerekmektedir.
Gerçeği ve fotoğrafları üzerinden yaptığımız incelemeye göre tenderi HO ölçekte olacak şekilde 15mm uzatmak
gerektiğinden bu ölçüye uygun parçaları kemeye başlıyoruz.





Uzatma yapmak amacı ile ekleme yapacağımız kenarda, boşluk olması gerektiğinden arada kalacak parça fazlalığını maket
bıçağı ile kesiyoruz.





Tendere ekleme yapacağımız bölümün parçalarını, plastik maket yapıştırıcısı ile yapıştırıyoruz. Bu tür küçük parçaların
yapıştırmalarında ince uçlu yapıştırıcı kullanmak er zaman çok iyi sonuç vermektedir.





Eklenecek  parçayı tender üzerinde kontrol amaçlı deniyoruz. Parçaların ek yerlerinde ve tabanda uyumlu olup olmadığını
inceleiyoruz.





Yaptığımız kontrolde, ekleme yapmayı tasarladığımız bölümün ölçülere uygun olduğunu gözlemliyoruz. Eklenecek bölümün,
yapıştırdığımız parçalarının kenarları macunlanıp gerekli tefsiye işlemleri tamamlandıktan sonra  renk olarak tender ile uyum
 içinde olması bakımından tenderle birlikte boyama çalışmasını yapacağız.





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Tender üzerinde evergreen plastik plakadan keserek ek yaptığımız bölümü gövdeye yapıştırdıktan sonra belli bir süre
ile bekletip dolgu macunu ile ek yerlerini tamamen kapatmak amacı ile doldurduk.

Maket bıçağının ucunu spatül gibi kullanıp, macunu sıyırma yaparak açık ve çukur kalan yerlerin macun ile kapanmasını
sağlıyoruz.




Tenderde macunlama çalışmasına başlamışken, lokomotifin kazan altında bulunan silindir şeklindeki 2 hava deposunun
birinde dışa bakan yüzeylerde bir çukurluk bulunmaktadır. Fotoğrafta incelediğimizde bu çukurluğun belki de bir işlevi
olabileceğini ancak TCDD’nin 56500 serisi buharlı lokomotiflerinde bulunan hava depolarında böyle bir çukurluğun olmadığını
saptıyoruz.









Tendrin ek parçasını ve hava depolarından birindeki çukurluğun macunlanmasından sonra zımpara yaparak düzeltme yapıyoruz.






Tender kömür yükleme bölümüne eklediğimiz parça içine kömür yığını görünümünü devam ettirmek için ince bulgurdan
yararlanıyoruz. Tenderin içine kırtasiye türü şeffaf yapıştırıcı sürüp, üzerine bulgur döküyoruz.

Bulgurları kömür yükleme bölümünün hemen hemen tamamını kaplayacak şekilde yayarak yapıştırıyoruz.






Tender içine yapıştırdığımız bulgurları siyah akrilik boya ile boyuyoruz. Böylece tenderin yeni yaptığımız ek yerinde ve
modelin kalıp olarak verilmiş kömür görüntüsünün üzerine yapıştırdığımız bulgurlar ile tender içindeki kömür görüntüsünde
bir bütünlük sağlamış oluyoruz.




Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
  Teoman Bey çok güzel bir iş çıkacak yine ,sonucu merakla bekliyoruz.

Çevrimdışı sertan

  • Forum Üyesi
  • İleti: 1
Teoman bey merhaba, Balast ve kömür olarak bulgur yada akvaryum kumunun iyi sonuçlar verdiğini bende duymuştum , standartları yakalayabilmek için tane büyüklüğü yada bir marka varmıdır? Bulguru boyayınca şişme yada bozulma yaptımı? Kolay gelsin.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Yav hocam senin nasıl bir gözün var böyle anlamıyorum ki.

O lokoya bir hafta baksam ancak görürüm hava deposundaki ezik bölümü.

Vallahi bravo....................
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Sedat Bey, sonucun iyi olması için elimizden geldiğince sabırlı bir şekilde çalışmayı sürdürüyoruz.
Görüşleriniz için çok teşekkürler.



Kemal Bey, mümkün olduğunca model üzerindeki detayları gerçek lokomotif ile karşılaştırarak incelemeye
çalışıyorum. İlginize çok teşekkür ederim. Benim de kaçırdığım bazı noktalar olabilir. Sizlerin de görüşlerinizi
ve önerilerinizi her zaman beklerim.



Sertan Bey, kömür için 1/87 ölçekte ince çiğ köftelik bulgur çok uygun.
Balast için bulgur yerine akvaryum kumu ve modeltren aksesuar ürünleri tercih edilmelidir.
Bulgur boyamada enamel sentetik özellikli boya, bulgurun şişmesi konusunda bir sorun yaratmaz.
Akrilik boyalar da su özellikli olmasına karşın çabuk kuruduğundan dolayı bulgurun şişmesine ve
bozulmasına yol açmazlar.

Aşağıdaki fotolardan, bulgurun çok iyi sonuç verdiğini gözlemleyebilirsiniz.

Tenderin kömür yükleme bölümünde yaptığımız uzatma parçaları astar boya olarak siyahı kullandık.
Enamel mat siyah boyayı sentetik tiner ile az oranda incelterek fırça ile tenderin üst kısmına ek yaptığımız
yerler ile birlikte boyadık. Aynı boyayı bulgurların üzerinde de uyguladık.





Gützold Br 52 modelimizin tenderi ile TCDD 56500’lük köşeli tender yapısına uygun yaptığımız diğer
Gützold Br 52’nin tenderi arasındaki boyut farkını görüyoruz.





Her iki tenderi üstten incelediğimizde, modelin orijinal plastik kömür yapısı ile bulgurdan yapılmış kömür
yapısının arasındaki farktan çıkardığımız sonuç, bulgur kömür yapısının model üzerinde plastik kömür
yapısından daha iyi görünmesidir.





Modelin üzerine ek yaptığımız parçaların sağ ve soluna destek amaçlı 3 dikmeyi takip eden iki destek
dikme parça daha yapılacak ve ondan sonra airbrush ile komple boya atılacak.






Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Teoman öncelikle ellerine ve emeğine sağlık. Yine çok güzel bir çalışma yapıyor ve bizlerle paylaşıyorsun. Kömürler ile ilgili saptamana ben de kesinlikle katılıyorum. Bulgurdan yaptığın çalışma orjinal kömür uygulamasından çok çok daha güzel duruyor.

Sevgiler, selamlar

Ferda
« Son Düzenleme: Aralık 27, 2012, 23:52:10 Gönderen: Ferda »
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
teoman bey calışmalarınızı ilgiyle izliyorum yine harikalar yaratıyorsunuz.elerinize sağlık

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Sevgili Ferda Bey ve Ozan Bey görüşleriniz için çok teşekkürler.


Modeltrenciliğin ve benzer hobilerin en güzel yanı paylaşımda bulunmak, birbirimize yapabildiğimiz ölçüde
yardımcı olmaktır.
Biz bu durumu bu forumda çok güzel bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz.

Birçok arkadaşımız çalışmalarını paylaşarak birbirimize yardımcı olabiliyor ve hoş vakit geçirerek, keyifli öğretili çalışmalarda bulunuyoruz.

TCDD buharlı lokomotiflerine ilgi duyan ve koleksiyonlarına katıp, çevirim yapmak isteyecek arkadaşlarımıza bu
tür çalışmalar ile örnek olabiliyorsak ne mutlu bizlere.

Sırası gelmişken çalışmasını yaptığımız Gützold üretimi model lokomotifler ile ilgili açıklamalı bir konu açmıştım.
İlgilenen arkadaşlarımız buradan da yararlanabilirler.

http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3738.0

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

« Son Düzenleme: Ocak 18, 2013, 00:49:40 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Tenderin ek yaptığımız bölümü ve çevresine geçici olarak fırça ile yaptığımız boyayı, 1200 numara
su zımparası ile sıyırdık. Kalın sürdüğümüz ve astar niteliğindeki boya ek yerlerinde biraz daha dolgu
yaptı ve böylelikle yüzeyin üzerinde esas boya öncesi düzgünlüğü yakaladık.

Ek yapılan bölüme gerçeğindeki gibi evergreen plastikten destek dikmelerini yaparak yerlerine yapıştırdık.
Alttaki ilk 2 fotoda bu parçaları görebilirsiniz.







Bir yandan da lokomotifimizin diğer parçalarına el atıyoruz. Markizin her iki yanında yer alan Alman
demiryollarına ait yazıları ve rakamları kaldırıp, buraya TCDD plaketleri takmak için işlem yapma hazırlığı
yapıyoruz. Tampon baskı tekniği ile çok ince olarak basılmış bu yazı ve ramları önce saf alkol ile yumuşatıp
daha sonra yine su zımparası kullanarak yüzeyden sıyımaya çalışacağız.





Fotoğrafta görüldüğü gibi markiz yanlarında bulunan Alman Demiryolları plaketlerini ortadan kaldırdık.
Tendere boya atcağımız zaman markizi de boyayacağız.





Deneme açmalı boya öncesi kendinden yapışkanlı etiket üzerine bastırdığımız TCDD plaketlerini markiz
dış yan yüzlerinde deniyoruz. Görüldüğü üzere aldığımız HO ölçüleri doğrultusunda plaketler yerlerini buluyor.






Tamiya  Mat Siyah sprey boya ile tenderi boyuyoruz. Airbrush yerine bu sefer hazır sprey boya deniyoruz.
Sonuç fotolardan da anlaşılacağı gibi tatminkar.





Boyadığımız tender kasasını şasi üzerine oturtup, genel görüntüsü üzerinden de kontrolümüzü yaparak,
yaptığımız çalışmanın gidişinde olumlu olumsuz görüntüleri yakalamaya çalışıyoruz.





Tenderden sonra markiz bölümü ve kazanın ön kısmında bulunan yazı plaketini içeren tampon baskılı
rakamları da silerek bu alana boya atıyoruz.

Kullandığımız Tamiya Mat Siyah sprey boya plastik yüzeye tutunma bakımından çok iyi sonuç veriyor.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458


Gützold Br 52 model lokomotiflerde sağ tarafta bacanın hemen arkasında bir çan bulunmaktadır.
Alman buharlılarında bu çan hemen hemen hepsinde olduğundan modelde de bu ayrıntıya yer verilmiş.
TCDD buharlılarında ise çan bulunmamaktadır. 56500 serilerinde de olmadığından biz de modelde bu ayrıtıyı ortadan
kaldıracağız.






TCDD kullanılan Br 52 sınıfı 56500 seri lokomotiflerde Almanya’da kullanılanların aksine Türk 56500 serisi buharlılarda
bulunmamaktaydı. Fotoğrafta da görüldüğü gibi 56500 serisi buharlının bacasının sağ arka
tarafında olmayan bu çanı modelin üzerinden kaldıracağız.






Modelin üzerindeki çanı dibinden kesip gövdeden ayırıyoruz. Kesilen yeri zımparalayıp,  macun ile doldurup daha sonra
tekrar zımpara ile düzeltiyoruz.






Modelimizde tender ve markiz bölümlerine boya attıktan sonra kazan üzerinde yaptığımız tadilatlar sonrası kazan
bölümüne de boya atıyoruz. Böylece modelin bütününde boyanın aynı olmasını sağlıyoruz.






Modelimizin üst yapı boya işlemeleri tamamlandığından deneme amaçlı tekrar toplayıp bütünü üzerinde kontrol yapıyoruz.




Sırada şasi kısmındaki boyama çalışmaları olacaktır. Tender şasi ve tekerlekleri ile kazan altı şasi ve tekerleklerinin TCDD
renklerine uygun boyama çalışmaları yapılacaktır.
« Son Düzenleme: Aralık 31, 2012, 17:58:30 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı yasar

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 184
Teoman Bey
Her zaman ki gibi adeta ders niteliğinde çok güzel bir çalışma ortaya koyuyorsunuz

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Yaşar Bey, görüşleriniz için çok teşekkürler. Tren modellerinde, özellikle TCDD’ ye dönüşüm çalışmalarımda
yapmış olduğum araştırmaları ve model üzerinde gerekecek değişiklikleri, kullandığım malzemeleri sizler ile
paylaşarak, aynı tür çalışmalar yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olmayı amaç edindiğim için bu kadar
detaylı açıklamalar yapmaya çalışıyorum.





TCDD kullanılan 56500 serisi buharlı lokomotiflerin köşeli tenderlerinde şasi ve tekerlek içleri siyah boyalıdır. Modelimizde
kırmızı görülen bu yerleri siyah boya ile boyayıp, modellimizi TCDD renklerine daha yakın bir görünüme kavuşturacağız.
Fotoğrafta görülen 2 ayrı lokomotifin tenderinin şasi ve tekerlek renklerini inceliyoruz.






Tender altı boyama çalışmalarında enamel sentetik  maket boyası kullnacağız. Boya Humbrol marka olup, kod.85 Coal Black
( Kömür siyahı)
Şasi  ve tekerlek içlerini ince fırça ile boyayacağız. Burada airbrush ve sprey hazır boya kullanmamızın sebebi, motor
bağlantısının şaside olan elektrik bağlantı kablolarını kesmemek içindir. Bu yüzden sprey boya bütünü boyayacağından bizde
ince fırça kullanmayı tercih ettik.






Siyah boyayı ince fırça ile şasi ve tekerlek içlerine uyguluyoruz. Siyah boya çalışmamız sonrası boyanın tam kurumasından
sonra tekerlek yanaklarına beyaz boya uygulayacağız.





Siyah boya çalışmamızı tenderde tamamladıktan sonra kurumaya bırakıyoruz. Burada, boya ve kirletme çalışmalarını, gerçek
lokomotif tenderlerinin fotoğraflarını inceleyerek gerçekleştireceğiz.








Gützold Br 52’nin diğer modelinin tenderi ile değişiklik yaptığımız modelin tenderinin arasındaki şekil ve boya farkını inceliyoruz.



Aynı işlemleri kazan altı şasi ve tekerleklerinde de sürdüreceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Buharlı lokomotif modelimizin kazan altı şasisi ve tekerleklerini boyama çalışmaları öncesi, tekerlekler arasında yer alan
fren pabuçlarını yuvalarından çıkarıyoruz.
Buradaki amacımız, tekerleklerin arkasındaki şasi alanlarını daha rahat boyayabilmektir. Ayrıca şasinin önünde yer alan
kılavuz tekerlek takımını da yerinde çıkarıyoruz.







Modelin üzerinden çıkarabildiğimiz ufak parçaları da bir kutu içinde topluyoruz. Her söktüğümüz parçanın kaybolmasını
önlemek ve boya bitiminde tüm çıkardığımız parçaları tekrar uygun yerlerine takmak için bu durma özen göstermemiz
gerekir.

Bir başka önemli nokta biyel kollarını kesinlikle tekerleklerden çıkarmamalıyız. Biyel kolları modellerin üretildiği yerlerde
şablon ve tekerleklere belli bir  dönüş açısı verilerek takıldığından, sökülmesi durumunda tekrar aynı ölçüyü tutturmak
zor olmaktadır.

Her iki tarafta yer alan biyel takımlarının şasiden çıkmaması içinde de önlem olarak geçici bir bant ile ara bağlantı parçasını
şasiye tutturuyoruz.

Boyamız ve fırçalarımız hazırlayıp, boyama geçiyoruz. Kullandığımız fırçalar tekerlek içleri için sıfır numara ince olmalıdır.
Şasi üzerinde düz alanları bir numara fırça ile boyayabiliriz.





Önce kılavuz tekerlek takımından boyama çalışmalarına başlıyoruz. Tekerlek çubukları en zor olan kısımlar olduğundan
elimizin alışması için önce iki kılavuz tekerleği onu taşıyan şasiyi boyuyoruz. 

Kılavuz tekerleklerinin siyah boya çalışmasını tamamladıktan sonra ana şasi ve üzerindeki tekerlek boyamalarına geçiyoruz.
Burada önce tekerlek arkasındaki şasinin dış yan yüzlerini boyadıktan sonra tekerlek çubuklarının boyamasına geçiyoruz.

Tekerlek iç yapılarının boyaması en zor ve dikkat gerektiren bir çalışma olduğundan burada sabırlı olmak gerekiyor.
Tekerlek içlerinin boyanmasında iyi sonuç almanın birinci şartı sabırlı olmaktır.





Şasi ve tekerleklerin siyah boyaması büyük ölçüde tamamladı sayılır. Kurumaya bıarktığımız şasi ve tekerlekleri daha sonra
tekrar incelemeye alıp, gözden kaçan boyası olmayan yerleri rötuş yapacağız.






Siyah boyanın şasi üzerinde bütünlüğü sağlaması bakımından alt kısmındaki alanları da siyah ile boyadık. Fren kolu ve
pompasını şimdilik kırmızı bıraktık. Gerçek lokomotifler üzerinden tekrar inceleme yaparak buradaki parçaların boyamasını
ona göre yapacağız. Bazı fotoğraflarda bu parçalar siyah bazı fotoğraflarda ise kırmızı boyalı olarak görülmektedir.






Fotoğrafta görüldüğü gibi şasinin sağ tarafındaki tekerlek ve şasi kısımları ile tamponların ve kılavuz tekerlek takımının yer
aldığıkazan ön alanında alt ve üst kısımları siyaha boyandı.





Modelimiz geçici olarak toplayıp bir bütün halinde kazan ve tender alt kısımlarında yaptığımız siyah boyama çalışmalarını
kontrol ediyoruz. Bu arada yine geçici olarak markiz ve tender üzerine yapıştırdığımız plaketlerin konumunu gözlemliyoruz.





TCDD 56548 Plaketli buharlı lokomotif şu anda faal olan ve birçok dizi film çekiminde, yurtdışı buharlı lokomotif meraklılarının
düzenlediği buharlı lokomotif tren turlarında kullanılan lokomotifimizdir.

Bu lokomotifin özelliği; ülkemizde buharlı lokomotiflerin hizmet ettiği yıllarda köşeli tenderli olarak kullanılmış ancak yeniden
onarımı yapılmasında, tenderi değiştirilerek küvet tenderli olarak şu anda kullanılmasıdır.

Bu durumu dikkate alarak modelimizin plaketlerini TCDD 56548 yapmayı düşünüyorum.






Yukarıdaki açıklamalarım doğrultusunda TCDD 56548’in köşeli tenderli kullanıldığı yıllarda Uşak İstasyon’da çekilmiş fotoğrafı.
Fotoğraf 1981 yılında Karabük takma isimli Bastian Chold tarafından çekilmiştir.







TCDD 56548 in yeniden hizmete geçmesi ile ilgili yapmış olduğum araştırma ve inceleme sonucunda forumda paylaştığım
konuyu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

http://www.modeltrenciler.com/site/content/view/83/9/

Çevrimdışı Yahya Dai

  • Yosh63
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 60
  • İleti: 138
Ellerinize sağlık, yine harika bir işçilik ve sonuç...

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Yahya Bey, selamlar. Konuyla ilgli güzel düşünceniz için çok teşekkür ederim. Socun iyi olması için
gelimden gelen gayreti göstermeye çalışıyorum.






Tenderin tekerlek yanaklarına beyaz boya uygulamamızda bu kez akrilik boya kullanacağız.
Vallejo marka akrilik beyaz boyayı kullanmamızın sebebi; alt zeminde sentetik boya olmasından dolayı
farklı bir renkte boya uygulamasında, alttaki boyanın karışıp bozulmaması içindir.

İnce fırçamızla beyaz boyayı tekerlek yanaklarına sürüyoruz. Tekerlek diziliminde dingillerin bağlı olduğu
yerlere de yer alan kutucukların kırmızı renge boyanması için alt zemine beyaz boya sürüyoruz.
Daha sonra bu kutucukların üzerine sentetik kırmızı boya süreceğiz.






Tamponların kenarlarına beyaz çember boya uygulaması için şablon hazırlığı yapıyoruz.

Reklamcılarda kullanılan vinil malzemeden tamponun içine yerleştireceğimiz yuvarlak zeminler kestiriyoruz.

Modelin tamponu 5mm çapında olduğundan, şablon yuvarlak parçaları 4mm kestiriyoruz.

Maket bıçağının ucu ile vinil malzemeyi taşıyıcı kağıt zeminden alıyoruz.






Tamponların ortasına gelecek şekilde kenarlarında eşit mesafe kalacak biçimde yapıştırıyoruz.





Tamponlara yapıştırdığımız vinillerin kenarlarına beyaz boya uygulayacağız. Tamponlar üzerinde
çember şeklinde görülen beyaz boyayı bu yöntem ile yapmaya çalışacağız.
 




Şablon amacı ile yapıştırdığımız kırmızı renkli vinil yavarlak zeminlerin kenarlarından beyaz boyayı
tampon üzerine sürüyoruz.




Kırmızı boya için önceden zemine sürdüğümüz beyaz boyanın üzerine kırmızı boya sürüyoruz.
Direk olarak siyah üzerine kırmızı boya uygulanmaz. Koyu zemin üzerine kırmız boyanın kendi rengini
tam göstermesi için mutlaka astar niteliğinde beyaz boya kullanmak gerekir.





Tenderimizin tekerlek bölümünde ve tamponları ile ilgili boya çalışmalarımızı tamamlıyoruz.
TCDD’nin köşeli tenderine uygun bir görüntü yakalamaya çalıştık.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




TCDD 3.Bölge İzmir Biçerova Lojistik tesisleri atölyesinde 56548’in yeniden yapılandırılması çalışmalarında fotoğrafladığım
görüntülerinden tekerleklerinin boyamaları ile ilgili bir ayrıntı






TCDD 56548 olarak düşündüğümüz modelin şasisindeki tekerlek ve biyel kollarındaki beyaz boya çalışmamıza başladık.
Tekerlek göbekleri kırmızı olacağından alt kısımları beyaz astar olarak beyaz boyuyoruz.

Tekerlek yanaklarını, beyaz çember şekline uygun bir şekilde, ince fırça kullanarak ve  taşırmamaya gayret göstererek
boyuyoruz. Akrilik boya hızlı kuruduğu için boya kabına çok az miktarda koyup, boya çalışmamızı sürdürüyoruz.
Sık sık fırçayı temizleyip ucunun sivri olacak şekilde boyamayı yapıyoruz. Aksi takdirde fırça ucuna yığılacak boya
taşmalara neden olabilir.

Önceden de belirttiğim gibi bu tür ince çalışmalarda acele etmeyip, sabırlı davranarak sonuca yavaş ve dikkatli gitmek
gerekiyor.

Biyel kollarının dış kenarlarını da fotoğrafta görüldüğü gibi çok ince beyaz şerit olacak şekilde boyamaya çalışacağız.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458





Modelin kazan altı şaside yer alan tekerlekleri ve biyel kollarının beyaz boyanmış son durumları. Kılavuz tekerlekleri ve diğer
ana gövde tekerleklerinin göbekleri beyaz boyanın tam kurumasından sonra kırmızıya boyanacak.








Biyel kollarının kenar beyaz boya çizgileri istediğimiz şekilde ortaya çıktı. Gerekli rötuşlar yapıldıktan sonra biyel kolların geri
kalan kısımları metal çelik rengine boyanacak.


Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
elinize sağlık abi çok güzel görünüyorlar :D
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!