Gönderen Konu: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 44694 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #60 : Nisan 23, 2013, 14:30:29 »



İsmail Bey, teşekkürler.

Bu tür etiketlerden edinmek isteyen ilgili modeltrenciler, aşağıdaki linkten irtibata geçebilirler.


http://www.kuswa.de/

http://www.kuswa.de/schilder.htm


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #61 : Nisan 23, 2013, 17:23:05 »



Mahmut Zeytinoğlu Bey’in uyarı ile tender üzerine yapıştırdığımız plaketlerin yerleri biraz ileriye alınarak değiştirildi.

Alttaki iki fotoda plaketlerin son konumları görülmektedir.









Kazan altı şasi ve tekerlekler üzerindeki son çalışmalarımızın ardından yine Mahmut bey’in uyarısı ile markiz altındaki fren
pompaları kırmızı brenge dönüştürüldü.

Ayrıca yine silindir kutuların önünde yer alan uzantı boruları da son eklemelerimiz arasında yerini aldı.

Bu yapılan çalışmaların sonucunda birkaç görüntü alarak eskitmeler üzerinde gerekli düzeltmeler yapıldı.

Bundan sonraki çalışmamızda kazan üstündeki ayrıntılar ve kazan altı hava tankı yerlerine takılıp, daha sonra
da markiz üzerine plaketlerin yerlerine takılması ile çalışmamız sonuçlanacak.










Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #62 : Nisan 30, 2013, 22:02:08 »


TCDD 55022 model lokomotif çevirim işlemlerimize devam ediyoruz.

Burdur istasyonda Mahmut Zeytinoğlu Bey tarafından görüntülenmiş TCDD 55022’nin markiz tavanının dışında  tendere
bakan yüzü ile sağ ve soldaki pencerelerin arkasında, giriş kısımlarının üstünde katlanmış brandalar görülmektedir.










Bu brandalar; soğuk, rüzgarlı ve yağmurlu havalarda indirilerek, markizin içinin koruma altına alınması için düşünülmüş ve
kullanılmışlardır.

Brandanın konumu ile ilgili bir açıklamayı alttaki linkte yer alan konunun 3. mesajında 2. Bölüm yazısında görebilirsiniz.
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=2834.0




İncelemelerimiz sonucunda, modelin üzerinde uyguladığımız branda aksesuarlarını, Tamiya maskeleme bantından,kıvırarak
yapıp, Vallejo 70969 yeşil boya ile boyadık.

Bantın her iki kenarlarını da ince naylon makara ipliği ile bağlayıp, kırılmış brandanın bağlarını oluşturduk.

Kuru toz siyah pastel boya ile kirletip, ilgili yerlerine yapıştırdık. Yaptığımız bu çalışmanın birkaç açıdan aldığımız görüntüleri.










Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #63 : Nisan 30, 2013, 23:58:09 »
Branda muhteşem olmuş.

Elinize sağlık
Doğan

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #64 : Mayıs 01, 2013, 10:52:16 »
muhtesem olmuş elinize sağlık

Çevrimdışı hayri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 43
  • İleti: 175
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #65 : Mayıs 01, 2013, 11:53:08 »
Harika...!
Herşey rayında...

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #66 : Mayıs 01, 2013, 12:31:46 »
  Teoman Bey branda çok güzel olmuş.Herhalde başka yapılacak ayrıntı kalmadı.
 
  Selamlar Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #67 : Mayıs 01, 2013, 14:50:31 »



Doğan Bey, Ozan Bey,  Hayri Bey, Sedat Bey, branda ile ilgili güzel görüşleriniz için teşekkürler.

Sedat Bey, model ve gerçek lokomotif üzerindeki incelemeler devam ediyor.
Eklenecek ayrıntılar çıkabiliyor.


Mahmut Bey ile sürekli irtibat halinde modeli mümkün olduğunca gerçeğine en yakın olabilecek şekle getirmeye çalışıyoruz.

Örneğin; Markiz yanlarındaki brandaların yerlerinde ufak bir değişikliğe gidilecek!

Kazan altına iki adet hava tankı yerleştirilecek.

Mahmut Bey, markiz kenarlarında kullanılan branda görüntülerinden birkaç foto yollamış onları sizler ile paylaşıyorum.



Markize bağlantılı olan brandalar, markizin tavanının dışında iki adet ahşap çıtanın arasına tutturulmuş ve katlanıp, rulo
halinde dışta kalacak şekilde görülmektedir.

Bu durumu dikkate alıp, yan tarafta bulunan brandaların konumunu model üzerinde değiştireceğiz.











Markizin pencere arkası tavan dışına önce ince evergreen plastik parçayı kestik. Uygun olabilecek bir konumda yapıştırdık.









Beyaz olan evergreen plastik parçayı ahşap çıta şeklinde boyadık.
Böylece tenteyi oluşturan brandanın bağlantısının iki ahşap çıta arasına tutturulmuş ve katlanıp, görüntüsünün dışa doğru
rulo şeklindeki olduğunu vermeye çalıştık.






 

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #68 : Mayıs 01, 2013, 15:22:43 »
Teoman he zamanki gibi örnek olacak çalışmalar yapıyor herşeyi en detayına kadar paylaşıp öğretici oluyorsun..

Ne kadar teşekkür etsek az.

Selamlar,

Harun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #69 : Mayıs 01, 2013, 16:38:53 »





Sevgili Harun, ilgine ve görüşlerine ben de çok teşekkür ederim.

Bir kez daha vurgulamak istiyorum ki, tüm bu paylaşımlar senin sayende olmaktadır.
Oluşturduğun bu güzel ortam sayesinde modeltrenler ile ilgili birçok kişi birbirini tanıdı ve dost oldu.

Esas biz sana ne kadar teşekkür etsek azdır.

Her durum ve şartta sonuna kadar senin yanında olacağımı bilmeni isterim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar






Model çalışmamızda;
TCDD 55022’nin özelliklerinden biri de fren sistemine hava basıncı sağlayan hava tanklarının kazan altında şasinin üstünde
yer almasıdır.

İki adet hava tankı kazan ile şasi arasına alınmıştır.

Genellikle buharlı lokomotiflerin diğer modellerinde bu hava tankları kazan yanında yürüme yolunun üstünde dış kısımda
yer alır.

Bu durumu dikkate alıp model üzerinde de aynı durumu yansıtmaya çalıştık.

Hava tanklarının yerlerini aşağıdaki fotolardan daha rahat anlayabiliriz.
Mahmut Bey 55022 Koç Müzesine getirildiğinde restorasyon öncesi aldığı detay fotoğraflarından  hava tanklarının
görüntülerini de tespit etmiş.











Biz de buradan yola çıkıp hava tanklarını şasi üzerine yerleştirdik. Hava tankları da yine Mahmut Bey’in ek aksesuar olarak
yurt dışından temin ettiği hava tanklarının üzerinde yaptığımız eklemeler ile 55022’ye uygun olacak şekle dönüştürüldü ve
yine kazan bölgesindeki eskitmeye uygun renklendirme yapıldı.







Kazan altında sağ ve solda yer alan hava tanklarına hava pompasından hava aktarılıp, bu tanklarda sıkıştırılmış hava basınç
ile fren sistemine aktarılarak frenleme durumunda, fren pabuçlarının tekerleklere sıkışması ile durma eylemi gerçekleşir.



Modelimiz üzerine monte ettiğimiz hava tanklarının görünümünü birkaç açıdan aşağıdaki fotoğraflardan inceleyebiliriz.











Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #70 : Mayıs 01, 2013, 23:30:23 »



Buharlı lokomotiflerin markiz tavanlarının içlerinde ahşap doğrama kaplıdır.
Lambri olarak da adlandırılan bu kaplama biçimi 55022 de de mevcuttur.

Koç Müzesi’ne getirilmeden önce TCDD yetkilileri lokomotifin çok harap olan markizini biraz daha düzeltip öyle teslim edelim
demişler ki aşağıdaki fotoğrafta görülen markiz içi tavan kaplaması bize de bir fikir verdi.

Mahmut Bey’in detay almak için yolladığı bu fotoğraftan esinlenip modelin tavan içini de bu şekilde kaplamayı düşündük.







Yukarıdaki fotoğraftan örnek alarak yapmaya karar verdiğimiz tavan kaplamasını, elimizde bulunan yedek markizden
yararlanarak tavan içi ölçülerini çıkartıyoruz.

Tavan içini kaplayacak olan karton üzerinde lambri görünümü vermek için cetvelle arlıklar ile çizgiler çizerek ahşap parçalarını
belirliyoruz.







Hazırladığımız lambri görünümlü kartonu markiz iç tavanına yerleştirerek parçanın tam olarak oturup, oturmadığını kontrol ediyoruz.







Çizgilerle ile ahşap dokusu verdikten sonra suluboya ile açık kahve bej renklerini kullanarak ahşap rengini oluşuruyoruz.







Kuru toz pastel boya ile de tavan kaplamasına, kirletme ve eskitme yaparak is ve dumandan dolayı kullanılmış bir görüntü
kazandırıyoruz.







Markiz içine tavan kaplaması görüntüsünü de vererek bir başka ayrıntıyı da gerçekleştirmiş oluyoruz.







Bundan sonraki ayrıtı ise markiz içinde makinistin oturduğu tabureyi yapmaya çalışacağız.





Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #71 : Mayıs 02, 2013, 18:58:31 »
  Teoman Bey makiniste çaydanlık ta isteriz,hatta çay bardakları ve şekerlik :D
  Selamlar saygılar Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #72 : Mayıs 02, 2013, 19:05:53 »
teoman bey ayrıntılara dikkat ettiğinizi biliyordum ama bukadar küçük bir modelin içinde bukadar küçük ayrıntıların sığabileceğini bilmiyordum. elinize sağlık
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #73 : Mayıs 02, 2013, 19:26:55 »
Bence bu lokoya iyi bir çaydanlığı İhsan abi yarım saatte yapar.

Loko İstanbul'a gelince burada törenle çaydanlığı markize koyarız.

Ah be hocam çatlamıyım diye çok tuttum kendimi ama , brandalar ve ahşap tavan yüzünden sonunda direncim kırıldı ,  çatladım........................... :o
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Gürkan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 25
  • İleti: 17
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #74 : Mayıs 03, 2013, 18:32:24 »
Teoman abi senin buharlı modeller üzerindeki çalışmalarını büyük bir ilgi ile takip ediyorum ellerine sağlık çok güzel olmuş lokomotif.

Saygılarımla.
       Gürkan
           Genç

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #75 : Mayıs 03, 2013, 18:51:15 »



Sedat Bey, önerileriniz için çok teşekkürler.


İsmail Bey, ayrıntılar bu model için çok önemli. Bu modelin siz de takdir edersiniz ki ayrı bir anlamı var.
Gerçeği Türkiye’nin en iyi korunan buharlı lokomotifi olduğundan modelinde de mümkün olduğunca ayrıntılara
yer vermeye çalışıyoruz.

Kemal Bey, sizin de belirttiğiniz gibi İhsan Bey çaydanlığı iyi şekilde yapar.
Siz de Mahmut Bey’in izni ile uygun bir şekilde markize yerleştirebilirsiniz.

Kemal Bey, aman direncinizi kırmayınız. El elden üstündür daima, daha nice modeltrenciler çok daha iyi örnekler ile
bizlere paylaşımlarda bulunacaklardır.
Çalışmalarımız ile ilgili beğenileriniz için çok teşekkür ederiz.


Sevgili Gürkan, güzel düşüncelerin ve ilgin için çok teşekkürler.








Markiz içinde tavan üzerinde bir değişikliğe gittik. Mahmut Bey’in uyarısı ile ve gönderdiği detay fotoğraflarından tavan
lambrilerinin daha koyu bir renk olduğunu saptadık.

Aşağıdaki fotoda 55022’nin markiz içindeki tavan lambrilerinin son şekli görülmektedir.







Fotoğraftaki renge göre lambrilerin rengini daha koyultarak üzerine parlak vernik uyguladık ve sonra yine kirletme yaptık.






Markiz içinde, makinistlerin seyir halinde belli aralıklar ile oturdukları tabure şeklindeki hareketli demir şasi üzerine
yuvarlak ve  branda kumaşından kaplanmış oturma koltuğu bulunmaktadır.









Yedek markizimizi yine makinist oturağı yapımında yer tespiti için kullanıyoruz.

Fotoğraflardan gerçeğini örnek alarak evergreen plastik malzemeden bu oturağı yaptık ve markiz içine takarak
kontrol ettikten sonra renklendirdik.







Modifiye çalışmasını yaptığımız modelin markizin içine kalıcı olarak makinist oturağını taktık.







Markiz içinde bir ayrıntıyı daha vermeye çalıştık. Bu tür çalışmalar gerçekten çok keyifli olmakta ve gerçeğini
inceleyip, yapabildiğimiz kadarı ile ek aksesuar çalışmalarını modele uygulamak çalışmalarımıza güzel bir anlam katmaktadır.





Çevrimdışı trencinuh

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 25
  • İleti: 91
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #76 : Mayıs 03, 2013, 18:59:25 »
Merhabalar Teoman bey resimlere bakınca zaten buharlı lokomotifler konusunda usta olduğunuz anlaşılıyor,markiz detayını çok güzel yapmıssınız  :o ellerinize sağlık ilgi ile takip ediyorum.
Sayılar Talha

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #77 : Mayıs 04, 2013, 22:50:31 »




Merhaba Talha.

TCDD 55022 model modifiye çalışmalarımızı ilgi ile takip etmenden çok mutlu oldum.
Temennim senin de bizlerden çok daha güzel çalışmalar yaparak bu forumda paylaşmandır.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar







Modelimizin kazan kapağı üzerine 55022 numaralı plaketi yapıştırma işlemlei ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Gerçek lokomotifin ön kısmından, plaketin tam yerini tespit edip, inceledikten sonra model üzerine plaketi yapıştırma
işlemlerini gerçekleştirdik.







Kazan kapağının bombeli yüzeyini dikkate alarak önce pirinç plaketin altına evergreen plastik plakadan küçük bir zemin
altlığı hazırladık.

Bu altlığın yapımında kazan kapağının meyilli konumunun dikkate alarak, plaketin; eğimsiz dik olarak görülmesi için altlık
olarak hazırladığımız plastik parçanın da açılı bir kalınlık oluşturduk.

Altlığı yapıştırmadan siyah boya ile boyadıktan sonra kazan kapağı üzerine yapıştırdık.

Kuswa üretimi 55022 asit indirme pirinç metal plaketi, kazan kapağı üzerine siyah boyalı olan plastik altlığa yapıştırdık.

Bu işlemi mümkün olduğunca doğru ve temiz yapabilmek için tam anlamı ile dikkatimi ve sabrımı olağan üstü
zorladım. Bu işlem model üzerinde yaptığım çalışmanın beni en çok zorlayan kısmıydı.

TCDD 55022 modelinin kazan kapağı üzerindeki plaketinin çeşitli açılardan görüntülerini sizlere sunuyorum.









Çevrimdışı Mertcan Doğan

  • Mertcan Do?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 181
    • Trenlerin Dünyası
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #78 : Mayıs 04, 2013, 23:56:31 »
Teoman Bey, her zamanki gibi harikalar yaratmışsınız :)
TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Balıkesir

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #79 : Mayıs 05, 2013, 13:27:55 »
tek kelimeyle muhtesem