Saygıdeğer modeltrenciler,
Yıllarca demiryollarımızda hizmet vermiş olan buharlı lokomotiflerimizin birçoğu hizmet dışı kalarak ıskat olmuş,
hurdaya ayrılarak parçaları sökülüp, demir çelik fabrikalarında eritilerek yok olup gitmişlerdir.
Bu gün, Çamlık Müze ve TCDD Ankara Buharlı Lokomotif Müzesi dışında bazı istasyonların önlerinde
az sayıda buharlı lokomotiflere rastlamaktayız.
Ancak tespitlere göre, yukarıdaki açıkladığımız yerlerin dışında da, adeta büyük bir açık hava müzesi oluşturacak kadar var olan, çeşitli tipte buharlı lokomotifler de Ege Bölgesinin 3 ayrı yerinde bulunmaktadır.
TCDD'nin değerli makinisti Naci Akdağ'ın bana bildirdiği iki yerde, Yeşilkavak ve Alaşehir İstasyonlarında, yine TCDD ile ilgili zengin bir arşive sahip olan Sayın Mahmut Zeytinoğlu’nun bildirdiği Soma İstasyonu’nda da bulunan buharlı lokomotifler, birbiri ardına dizilmiş acı sonlarını beklemektedirler.
Üzerlerinde yılların yorgunluğu olarak aşırı yıpranmalar mevcuttur. Açık havada bekletilmeleri paslanıp,çürümelerini hızlandırmakta, bir de bunlara insanoğlunun verdiği zararlar eklenince artık yok olma tehlikeleri iyice artmaktadır.
Yukarıda açıkladığım bu üç noktada bulunan buharlı lokomotifleri sizlere aktarmaya çalışacağım.
6 Şubat 2009 tarihinde Yeşilkavak ve Alaşehir İstasyonları’na yaptığım ziyaret anındaki fotoğraflarla, 17 Mayıs 2009 tarihinde Soma İstasyonu’na yaptığım ziyaretlerin fotoğraflarını sizlere aktarmak istiyorum.
Son geziden geriye doğru gidererek, TCDD’nin gözlerden uzak kalmış buharlı lokomotif hazinelerini sizlere tanıtmaya çalışacağım.
Ancak esas konumuz olan buharlıları sizlere aktarmak olmasına karşın, Soma İstasyonu’na yaptığım ziyarette; ulaşımı, İzmir – Soma ve Soma – İzmir olarak tren ile gerçekleştirdim.
Önce bu geliş ve gidişlerden sizlere trenlerle ilgili bazı görüntüler aktarmak istiyorum.17 Mayıs 2009 Pazar günü sabah saat 06.50 Basmane Otobüs + Ulukent İstasyonu bağlantılı Ege Ekspresi ( İzmir-Afyon treni) ile Ulukent 07.30 kalkış ile hareket ederek saat 10.45'te Soma İstasyonu'na geldim.
İzmir- Soma arası tren yolculuğundan bazı görüntüler.
Ege Ekspresi treninin vagonlar üzerindeki yön levhası
Manisa sonrası Saruhanlı İstasyonu'nda trenimiz karşı yönden gelen Ankara- İzmir Karasi Ekspresini
beklediği anda yeşilliği bol Saruhanlı İstasyonu'nda DE24000'liğin çektiği Ege Ekspresini görüntülüyoruz.
DE 24408'in, Ege'nin güzel doğası içindeki aynı renkleri taşıdığı gelincik çiçekleri arasındaki görünümünü kaçırmak istemedim.
Ege Ekspresi'nin istasyon peronundan diğer bir açıdan görünümü.
Akhisar İstasyon binası karşısında demiryolu hattlarının yanında bulunan platformda duran
Br 56 sınıfı TCDD 45025 plaketli buharlı lokomotifi
Akhisar-Kırağaç arası ovalık alanda, zeytin ağaçları arasında yol alırken, sağlı sollu kıvrımlar içerisinde trenimiz güzel
görüntüler oluşturuyor.
Bu durumu fark edip hemen arka vagnlar giderek, pencere içerisinden alamayacağım görüntüleri, seyir halinde vagon
kapısını açarak dışarı sarkıp, görüntüler yakalamaya çalışıyorum.
Vagonun diğer kapısına geçerek, sola kıvrımlardan görüntüler yakalamaya çalışıyorum.
Saat 10.45'te Soma İstasyonu'na geliyoruz. Yoluna devam eden Ege Ekspresi lokomotifi DE 24408'i uğurluyoruz.
Soma İstasyonu yan hatlarında bekleyen ve kaderleri ile başbaşa kalmış olan buharlıların fotoğraflarını çekmeye başlıyoruz.
Bir de aşağıdaki linkte olan DE24408' in çektiği Ege Ekspresini'nin, Akhisar sonrası sağlı sollu virajların yer aldığı Akhisar-Kırkağaç-Soma arasındaki görüntülerini videodan izleyelim.
http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/DE24000Soma_0001.flvBundan sonarki bölümde Soma İstasyon'da bulunan buharlıların fotoğrafları yer alacak.