Model Trenciler Kulübü

Genel Konular => Multimedya Örnekleri => Model Trencilerin Siteleri => Konuyu başlatan: ebaykal - Aralık 22, 2006, 20:26:59

Başlık: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: ebaykal - Aralık 22, 2006, 20:26:59
http://www.geocities.com/egraydin/index.html
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Ocak 10, 2007, 23:27:22
Arkadaşlar merhabalar,
Bu platforma yeni üye oldum. Tren maketçiliği fikir alışverişi için hepimize yararlı olacağını umuyorum. Kişisel tren maketi web sitemin adresi değişti :

http://eguraydin.page.tl (http://eguraydin.page.tl)

Soru,yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum
Selamlar
Erim
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: abdusta - Ocak 11, 2007, 00:13:20
erim ustam,

hoşgeldiniz..saygılar A.usta
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: ktuzunalp - Ocak 11, 2007, 18:02:00
Erim bey,

Çalışmalarınızı her zaman keyif alarak takip ediyordum, hoşgeldiniz. 
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: avsalı - Ocak 11, 2007, 20:09:55
hoşgeldiniz erim bey büyük bir ustaya daha kavuştuk. saygılar
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: mali87 - Ocak 14, 2007, 00:34:24
   Erim bey hoş geldiniz.

   mali...
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: Harun - Ocak 14, 2007, 01:12:17
Erim Bey hoşgeldiniz,

Kurgularınız çok güzel. Elinize sağlık.

Madem İstanbul'dasınız bir ara uğrarsanız bizim kurgu için de fikirlerinizi almak isteriz.

Selamlar,

Harun
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Ocak 16, 2007, 00:36:42
Memnuniyetle, bir hafta sonuna toplantınıza denk getirebilirsem uğramak isterim. Selamlar Erim
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: de11000 - Ocak 29, 2007, 17:06:14
Erim bey hoşgeldiniz..web sitenizin yeni tasarımı daha profesyonel olmuş elinize sağlık..ancak resimleri küçültmüşsünüz,eğer resimlerin üzerine tıklandığında büyük boyutta açılmasınıda sağlayabilirseniz,çok iyi olur biz izleyiciler için..(bb4000 için ayrıca tebrikler,onu yeni gördüm)
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: iceman - Şubat 02, 2007, 22:19:38
Merhaba Erim bey..

Sitenizi pek detaylı inceleyememiştim daha önce.Şimdi inceledim detaylı olarak.Bir kaç nokta gözüme çarptı.Sizinle paylaşmak istedim.Kurgunuz son derece güzel.Elinize sağlık gerçekten.Seçtiğiniz loko tipleride hoş.Ancak bir kaç nokta bana tuhaf geldi.Kurgunuzun 70 başları ve H.paşa-Adapazarı hattı olduğunu belirtmişsiniz.Ancak Gebze-Adapazarı arası 1977 de elektrikli işletmeciliğe açılmış.(H.paşa-Gebze 1969 da).Benim çocukluğumda İzmir banliyösünü yapan DH11500 leri maketlemiş olmanız gerçekten mükemmel.Ancak bu loko lar 1982 de hibe olarak geldi.Yani 1970 lerde TR de bulunmuyordu.O yüzden kurgu tarihiniz biraz 1983 gibi duruyor.Web sayfasınızda DH 11500 lerden kaçtanesinin sağlam kaldığını bilinmediğini yazmışsınız.Maalesef hiçbirisi sağlam kalmadı hepsi kesildi.1996 da Halkalı depoda motorlarını değiştirmiştik MTU V12 lerle.Ama şasileri ölmüş olduğundan daha fazla dayanamadılar.2000/2001 gibi tedavülden kaldırıdılar.İlgimi çeken bir nokta 56500 lük maketlemiş olmanız.Liliput a benzettim.Doğru mu tahmin ediyorum?Eğer doğruysa tahminim performansı nasıl memnunmusunuz (çünkü yakında bana gelecek bende 56508 yapmayı düşünüyorum  ;) )

Saygılar

Jimmy Cem
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Şubat 03, 2007, 21:19:24
Merhaba Erim bey..

Sitenizi pek detaylı inceleyememiştim daha önce.Şimdi inceledim detaylı olarak.Bir kaç nokta gözüme çarptı.Sizinle paylaşmak istedim.Kurgunuz son derece güzel.Elinize sağlık gerçekten.Seçtiğiniz loko tipleride hoş.Ancak bir kaç nokta bana tuhaf geldi.Kurgunuzun 70 başları ve H.paşa-Adapazarı hattı olduğunu belirtmişsiniz.Ancak Gebze-Adapazarı arası 1977 de elektrikli işletmeciliğe açılmış.(H.paşa-Gebze 1969 da).Benim çocukluğumda İzmir banliyösünü yapan DH11500 leri maketlemiş olmanız gerçekten mükemmel.Ancak bu loko lar 1982 de hibe olarak geldi.Yani 1970 lerde TR de bulunmuyordu.O yüzden kurgu tarihiniz biraz 1983 gibi duruyor.Web sayfasınızda DH 11500 lerden kaçtanesinin sağlam kaldığını bilinmediğini yazmışsınız.Maalesef hiçbirisi sağlam kalmadı hepsi kesildi.1996 da Halkalı depoda motorlarını değiştirmiştik MTU V12 lerle.Ama şasileri ölmüş olduğundan daha fazla dayanamadılar.2000/2001 gibi tedavülden kaldırıdılar.İlgimi çeken bir nokta 56500 lük maketlemiş olmanız.Liliput a benzettim.Doğru mu tahmin ediyorum?Eğer doğruysa tahminim performansı nasıl memnunmusunuz (çünkü yakında bana gelecek bende 56508 yapmayı düşünüyorum  ;) )

Saygılar

Jimmy Cem

Jimmy Cem dikkatiniz için sizi kutlarım. Dikkatli gözler gerçek hayatla bir takım farklılıkları görebiliyor. Evet DH11500'ler 70'lerde henüz TCDD'ye gelmemişlerdi ancak 60'ların başından beri DB'de vardılar, ben sadece kurgumda onları biraz daha erken TCDD'nin portföyüne sokmuş oldum. Ne tür vagonları çekiliyordu öğrenmek isterim. Bu arada, evet Adapazarı civarının elektrifikasyonu 1976-77'lerde yapıldı. Ancak aslında modelcilikte tarih dilimleri benim yaptığım gibi belirli bir tarih vermek şeklinde değil de periyodlar (III-IV vb) baz alınarak yapılır. Yani siz periyot IV'ü aldığınızda 1971-1985'ler arasında zaman diliminde gidip gelirsiniz, benim periyot da aslında III , ağırlıklı 70'ler başını baz alıyorum, bazen periyod IV'e sarkan modeller de yok değil.. Dikkat ederseniz o yıllarda Türkiye'de konteyner taşımacılığı pek yoktu ancak Arkas vardı ve benim kurgumda konteyner taşımacılığına 70'lerin başında başlamış durumdalar. Ancak tabi ki benim kurgumda 22000, Toshiba 43000'lükler yada koncarları göremezsiniz, çünkü bunlar izleyen dönemlerin "tipik" makinaları. Bu arada 56519 Liliput ve gayet memnunum ancak sorun olmaması için geniş kurplara ihtiyaç duyuyor

Çok selamlar

Erim
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: kamyoncu-itulu1 - Şubat 03, 2007, 22:17:08
Erim bey sızınde bahsettıgınız konteyner naklıyesı ve buna paralele olarak 70lerın kamyonlarını anlatmak ıstıyorum

Eger 70lerın basından bahsedıyorsanız o donemde konteyer tasımacılıgının k sı yoktu turkıyede sizinde bahsettiginiz gibi.

O doneme donersek dogru duzgun kamyon bıle yoktu. tahta karoserlı cıft dıngıllı kamyonlar geneldeydı tabıkı cıft dıngıllı kamyonlada konteyrner naklıyesı yasal olarak ve normal sartlar altında ımkansız. tek tuk 3 dıngıller vardı onlarda cok cok kıymetlı sayılıyordu ve her ıse gonderılmezdı (kontyener naklıyesı pis iştir yukleme bosatma esnasında kamyona , tıra zarar verır bu yuzden de gorursunuz genelde eskı kamyon tırlar calıstırılır bu ıste yanlızca bazı fırmalar yenı(!)(3-4 yasında araclar calıstırılar) 

70lerde kullanılan kamyonlara geldıgımızde ford  d 1210 (12 ton 100 beygır) ler yada scanıa vabisler yada kurgunuzdaki gibi volvo F88 VE F 89 lar yada kırmızı man nh lar genel olarak vardı o donem mercedese sadece otobus montajı ıznı verıldıgı ıcın cıddı mercedes kamyonlar yoktu bunun yanısıra zaman ıcınde kaybolan cesıtlı baska kamyonlarda vardı morrıs bedford leyland vs...

bırde kurgunuzda dıkkatımı cektı arka planda magirus itfaye aracları var turkıyede sızın dıaromanızdakı magırus ıtfaye aracları hıc kullanılmadı (ıstısnalar olabılır) hatta o donemde bıldıgım kadarıyla ford d 1210 arazös tıpı ve ıtfaye merdıvenı olarakta markasını bılmedıgım (tahmınınen opel) cok eskı araclar kullanıldı fakat magırus deutz lar hıc kullanılmadı 80lere gelırken bedfordlarda kullanılmaya baslandı fakat agırlık d1210 lardaydı bu araclarların 80lere dogru alınanları gunumuzdede bazı ıtfaye mufrezelerınde yada arazos olarak cesıtlı yerlerde kullanılırlar

Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: iceman - Şubat 04, 2007, 00:04:19
Neticede biraz hayal gücünede gerek oluyor işte diaromada.Nasıl ve hangi bakış açısı ile baktığınızı anladım.DH11500 ler 1982 de İzmire geldiklerinde banliyö trenlerinde kullanıldılar.Uşak treni gibi bölgesel ekspreslerde de kullanıldılar.Ancak benim profesyonel demiryolculuk hayatımda İzmiri terk etmişlerdi.Halkalıya toplanmışlardı.Zaten İzmirde DH 11500 olarak değil Alman DB211 boyalı olarak çalışmışlardı.İzmirde o dönem çalışan makinistlere DH11500 derseniz kimse hatırlamaz ama V211 derseniz hemen hatırlarlar.Halkalıda da ağırlıkla yolcu trenlerinde kullanıldılar.Ama Çerkezköy ve Sirkeci başta olmak üzere bazen kısa mesfaeli kurs treni diye tabir ettiğimiz yük trenlerinde de kullanılmışlar.Liliput Br52 nin dar kurp sevmemesi hiç şaşırtıcı gelmedi.Zaten kurplar son derece dikkat ettiğim noktalardan birisi.Bende dar olanları sevmiyorum (minimum 2,2 metre olmalı bana göre).Bunu söylediğiniz iyi oldu.Başka gözlemleriniz varsa belirtirseniz sevinirim.

Saygılar

Jimmy Cem
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Mayıs 21, 2007, 00:00:09
Arkadaşlar merhabalar

Web siteme sıfırdan TCDD modeli yapmak ve piyasadaki modelleri TCDD'ye dönüştürmek adına yaptığım çalışmalar hakkında daha fazla bilgi koydum. Meraklı arkadaşlara hatırlatmak isterim web sitemde aşağıdaki TCDD lokoları var :

24000 (sıfırdan/dönüştürme)çalışma devam ediyor
40006(dönüştürme)tamamlandı
11502(dönüştürme)tamamlandı
56529(dönüştürme)tamamlandı
6517(dönüştürme)tamamlandı
4002 (revize ediliyor)
2002 (revize edilecek)

http://eguraydin.page.tl/HABERLER-s-NEWS.htm
Selamlar

Erim
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: abdusta - Mayıs 21, 2007, 00:29:05
erim bey

ellerinize saglık

saygılar
a.usta
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: glyond - Mayıs 21, 2007, 11:03:32
Erim Bey  selam

Aramıza hoşgeldiniz
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: mali87 - Mayıs 21, 2007, 12:33:28
   Erim bey kolay gelsin,örnek teşkil edecek çalışmalar.


   mali...
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: iceman - Mayıs 29, 2007, 23:46:25
Merhaba Erim bey.Sayfanızı incelerken plaktorna dikkatimi çekti.Klasik Fleischmann ve Roco plaktornalarına benzetemedim.Hornby de değil.Markası ne?Peco gibi duruyor ama emin olamadım size sorma ihtiyacı hissettim.Markası ne?Memnunmusunuz?Tavsiye edermisiniz?

Saygılar...
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Mayıs 30, 2007, 00:18:46
Jimmy Cem,

Yer sorunu nedeniyle motorlu bir plaktorna koyamadım, bir sonraki kurguya inşallah. Gördüğün plaktorna Kibri'nin motorsuz plaktornası, biraz boyandı ve korkuluklar eklendi, günü kurtarmak için. Elle döndürme yapılabiliyor.

Çok selamlar
(Bütün sorular özenle cevaplanır)
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: iceman - Mayıs 30, 2007, 01:38:53
Çok teşekkür ederim Erim bey.Sağolun...
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Ağustos 08, 2007, 22:32:23
Herkese selamlar,

Bu forumda zaman kısıtı nedeniyle çok fazla yer alamıyorum, ancak TCDD maketçiliği konusundaki gelişmeleri memnuniyetle izliyorum. Ben de web sitemde kısmen sıfırdan yaptığım DE 24000'lük lokomotiflerin maketlerine yer verdim. Aşağıdaki web sitemin Lokomotifler, Ekspresler ve Depolar sayfalarında bu gerçek "Türk treni"nin maketlerini bulabilirsiniz.

Herkese selamlar
Erim Güraydın :
http://eguraydin.page.tl
Başlık: Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
Gönderen: egraydin - Kasım 25, 2007, 21:22:04
Arkadaşlar herkese merhabalar,

Zaman kısıtı nedeniyle bu sitede yeterince yer alamıyorum. Öncelikle Tepe Nautius aktivitesinde görev alacak arkadaşlara kolay gelsin demek isterim. Yürüttüğüm TCDD HO kurgu sitemi zaman zaman güncelliyorum, hem nasıl model yaptığıma ilişkin bilgiler veriyorum hem de görsel niteliği ön planda bulunan, gerçek ptototiplerine benzer TCDD trenlerine yer veriyorum. Siteme ve koleksiyon portföyüme 34061 buharlı lokomotifi ekledim (Orjinali alman DRG24 lokomotifi) :
Herkese selamlar

http://eguraydin.page.tl
Başlık: Etibor vagonu yapımı / deneyimlerim
Gönderen: egraydin - Aralık 23, 2007, 22:42:56
   Erim bey kolay gelsin,örnek teşkil edecek çalışmalar.


   mali...
Web sitemde Tülomsaş'ın ürettiği Etibor/Etibank vagonlarının maket yapımı ile ilgili çalışmalara ve bilgi aktarımına başladım, sizlerle paylaşmak isterim. Benim çalışmalarım Teoman beyin çalışmaları gibi hızlı ilerlemiyor ancak teknik bilgi paylaşımı açısından faydalı olur diye düşünüyorum :

http://eguraydin.page.tl/HABERLER_NASIL-s-NEWS_HOW-TO-.--.--.-.htm

Saygılarımla

Erim