Gönderen Konu: br 03 lokomotif detaylandırma son ekler  (Okunma sayısı 5191 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
br 03 lokomotif detaylandırma son ekler
« : Mayıs 31, 2009, 21:24:06 »
Değerli arkadaşlarım.Evvelce yayınlamış olduğum elektro gitar tellerinden marklin lokoma yaptığım son detaylandırmaları sizler için yayınlıyorum.Ana kazanın yanındaki alt tarafı kesik gibi duran yarım silindir küçük kazanın ne işe yaradığını ve adını bilen varmı.?En son olarak bunuda ekledim br03 e.Aslında eski bazı 03 lerde bu detay görünmüyor.Ancak günümüzde saklanan çalışır durumdaki br 03 1010-2 de mevcut.Bildiğiniz gibi 70 li yıllarda üretilmiş olan bu modelin kazan kısmı tamamen metalden ve tüm boru vs detaylar tek parça halinde kazana yapışık vaziyette kalıptan çıkmış.Dolayısı ile 3 boyutlu olmadığından bence fazla gerçekçi durmuyordu .Ayrıca enson fotoda lokonun detaylandırılmadan önceki halini internetten bularak kıyaslama yapmanız için koydum.

Esenkalın

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: br 03 lokomotif detaylandırma son ekler
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2009, 21:44:39 »

C. Doğan Bey, merhaba.

Çalışmalarınız çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

Ana kazan yanında duran yatay silindir şeklindeki depo: ( Alt tarafı kesik değil, deponun yarısı  yürüme panelinin altında kaldığından öyle görülüyor) hava deposudur.

Hava pompasından elde edilen basınçlı hava, bu depoya aktarılır. Bu depoda tutulan basınçlı hava kumlama ve fren sisteminde kullanılır. Aynı hava kopresörlerinin deposu gibi işlev görür.

İyi çalışmalar dileklerimle, saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2009, 21:46:53 Gönderen: Teoman »

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Ynt: br 03 lokomotif detaylandırma son ekler
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2009, 22:18:59 »
Teoman bey açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.Kumlama demişsiniz.Bu olay nedir.?Bir de mesela bendeki br58 ve 18de de bu hava deposu mevcut.Ancak bir çok modelde hatta br03 lerin çoğunda bu depo yok.Farklı yerleremi gizlendi.?

Esenkalın

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: br 03 lokomotif detaylandırma son ekler
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2009, 22:48:36 »


C. Doğan Bey, aşağıdaki fotoları dikkatli inceleyebilirseniz aradığını yanıtları bulabileceksiniz.

1. Foto: Sizin yayınladığınız fotoğrafların sonuncusunda bulana gerçek Br 03' ile modelinizdeki Br 03
arasında kazan üstünde bulunan ''Dom'' lar ile ''Sand Box'' yapıları farklıdır.
(Dom: Kubbe lokomotiflerdeki anlamı ''Buhar kubbesi'' Sand Box: Kum kutusu)
Buhar kubbeleri iki adet ortada olan kum kutusu. Bunlar modeldeki yapı.
Gerçek Br 03 te ise bir adet buhar kubbesi bir adet kum kutusu bulunmaktadır.
Ayrıca kazan ön kısmında sağ ve solda buluna kanatların yapıları da farklıdır.

Kumlama: Buharlı lokomotiflerde rampa çıkışlarda raylar ile tekerlekler arasına kum verilir. Bu patinaj yapmayı
önler.
Kum kutusundan basınçlı hava ile borular içerisinden kum tekeleklerin ön tarafına püskürtülür.
İşte bu olaya kumlama denir.

2. Foto: Sizin Br 03 modelinizin aynı şeklinde olan statik Revell marka Br 03 modeldir. Burada da hava deposu
ve hava pompasının, modelin üzerindeki yerleri görülmektedir.





Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Ynt: br 03 lokomotif detaylandırma son ekler
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2009, 23:16:40 »
Teoman hocam mükemmel izah etmişsiniz her zamanki gibi.Çok teşekkür ederim.Açıkçası ben bunları hiç bilmiyordum.Özellikle patinaj önlemek için kum püskürtme olayı gerçekten çok enteresan geldi bana.

Esenkalın

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: br 03 lokomotif detaylandırma son ekler
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2009, 23:55:24 »
Değerli arkadaşlar

Bir gün arabamla yanlışlıkla tramvay yolundaki rayların üstünden gitmeye kalktım süratimde en fazla 30/40 az kalsın arabam takla atacaktı
 Biri lastik biri parlak demir birbirlerine tutunamıyorlar

Özetle iki parlak metal yüzey arasındaki  sürtünmeyi artırmak için kumlama şart
Yanlız anlamadığım bir konu var yüksek süratli trenlerde bu problem nasıl çözülmüş?

SYGLR