Gönderen Konu: Çiğli İstasyon Yapımı  (Okunma sayısı 87987 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #20 : Mayıs 29, 2007, 03:16:10 »
Merhabalar.
Siz çok yaşayın Teoman Bey.
Bende çalıştığım istasyonu yapmaya çalışıyorum. Balsa kullanıyorum. Kapı ve pencere kenarlarını ise çiziklerle halletmeyi düşünüyorum. 1/87 nin bu kadar küçük olacağını hiç düşünmemiştim.:)) Ölçümleri yaptıktan sonra fena afalladım.:))Ama bir şekilde halledeceğiz inşallah...
Ekte de İstasyonun fotoğrafları var. Biraz fazla mı küçültmüşüm ne..:))
Muhabbetle....

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #21 : Mayıs 29, 2007, 03:18:14 »
    Teoman bey elinize sağlık vallahi ne diyeceğimi bilemiyorum biraz sıkıştırdım zanediyorum kusura bakmayın.Ölçüler için tekrar teşekkür ederim.Herşeyin gönlünüzce olması dilegiyle sevgiyle kalın.


    mali....

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #22 : Mayıs 29, 2007, 19:32:56 »
Selami bey, herkes çok ve iyi yaşasın mutluluklar hep bizlerle olsun.

1/87 ölçek modeltrenlerde ençok kullanılan ve modelciler arasında da benimsenmiş bir ölçek. Bizlerde bu ölçekte bina yapmayı uygun bulduk.
Modeltrenler diaromasında kullanılabilmesi açısından bu ölçekte çalışma yapıyorum.

1/87 ölçek dışında da çalışma yapılabilinir.
Sizin yaptığınız çalışma görev yaptığınız istasyonun maketini tek olarak kullancağınız için görsel olarak daha anlaşılabilir olması ,anılarınıza bir simge olması yönüyle baktığımızda daha büyük olması normaldir.

Görev yaptığınız İhsaniye istasyonu çok şirin maket yapmak isteminde bulunacak arkadaşlar için güzel bir örnek.

Bu güzel istasyonu fotoğraflarla tanıttığınızdan dolayı çok teşekkürler.

M. Ali bey, kesinlikle beni bu tür çalışmalarda daha fazla zorlayınız bu durumdan ben çok memnun olurum. Teşvik edici sorularınız için teşekkürler.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #23 : Mayıs 29, 2007, 23:08:09 »
Teoman bey süper gidiyorsunuz. Bu küçük istasyon gibi mesela bir itfaiye müfrezesi çalışması yapılabılır mı ölçüleri alınarak . Bilirsiniz bizim küçük köy kasabalardakı şirin itfaiye müfrezelerimiz vardır saksılı agaclı kiremit çatılı felan.
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #24 : Mayıs 30, 2007, 01:22:40 »
Sevgili Okan, teşekkürler.

Önerin çok güzel, itfaiye müfrezesi çalışması yapılabilir.

Senin elinde olan itfaiye araçlarını da kullanabileceğin böyle bir çalışma yapabilirsin. Çok ilginç ve güzel olur.

Çiğli İstasyon çalışmalarımızdan,plastik plakalardan kesimlerle ilgili birkaç fotoğraf.


Karton, plastik, kağıt gibi malzemelerin çapaksız, daha net
kesimleri için altlık olarak cam parçasından yararlanmalıyız.
30cm x 45cm boyutlarında (ölçü isteğe göre değişebilir)
elde edeceğimiz bir cam zemin üzerinde kesim işlemleri,
daha sağlıklı olmaktadır.


İstasyon binamızın ana gövde parçalarını plastik üzerine çizip,
cam üzerinde metal cetvel kullanarak bir elimizle iyice cetveli
bastırıp diğer elimizle maket bıçağıyla kesim yapıyoruz.
Bu tip kesim çalışmalarında metal cetvel kullanmak son derece
yararlıdır. Kesim anında bıçağın kayması durumunda plastik
cetvellerin kenarları kesilebilir. Oysa metal cetvellerde böyle bir
cetvel kenarı bozulması olmaz.


Ana parçaları daha geniş yüzeyli maket bıçağıyla kestikten sonra
detay açmalarda, örneğin: kapı ve pencerelerde sivri uçlu daha dar
yüzeyli maket bıçağı kullanmalıyız. Özellikle kemerli pencerelerde
bu maket bıçakları daha iyi netice verir.


Kasilen ve oyulan yerlerde az da olsa çapaklanmalar olabilir.
Daha düz ve çapaksız bir yer için zımpara yapmamız gerekir.
İnce su zımparasıyla kenarları düzeltmeye çalışyoruz.


İstasyon binamızın kemerli olan pencerelerindeki kıvrımları
balık sırtı dediğimiz eğe ile tesfiye yapıyoruz. Kesim anında,
kenarlardan bazı kaçmalar olabilir. Buraları en iyi şekilde eğe düzeltir.

Bu akşam (29 mayıs akşamı) yaptığımız çalışmalar kesme ve tesfiye
işlemleridir.Bu çalışmalardan sonra yapıştırma çalışmaları olacaktır.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #25 : Haziran 02, 2007, 20:32:53 »
Çalışmamıza devam ediyoruz.

İstasyon binamızın kapı, pencere, bina köşe taşlarının
yapımı: Bu taşlarda malzeme olarak 1/87 ölçeğine uygun olması açısından kırtasiyelerde satılan bir yüzü beyaz, bir yüzü gri olan kartondan yararlanıyoruz.

Bu işlemlerden önce bina sıvasına uygun olması için yüzye yapıştırıcı sürüp daha sonra biraz kurumaya başlayınca zımpara yaparak pütürlü bir zemin elde etmeye çalışıyoruz.


Yüzeye az miktarda yapıştırıcı sürüp parmağımızla dağıtıyoruz.


Yapıştırıcının kurumasının ardından zımparalıyoruz.


Pencere kenarları ve bina köşe taşları için kartona şeritler halinde
çizim yapıyoruz.


Bu şeritleri maket bıçağıyla kesiyoruz.


Kestiğimiz şerit şeklindeki kartonları pencere ölçülerini dikkate alıp
bir pencere etrafını dönerek yapıştırıyoruz.
Daha sonra bu pencere üzerinde kemer taşlarını ölçülendirip,
yapıştırıyoruz.


Kıontrolumuzu yapıyoruz. Duvarla pencere taşlarının seviye
kontrolünü yapıyoruz. Herhangi bir sorun olmadığını görüp kesip
yapıştıma işlemine devam ediyoruz.


Köşe taşlarını yapıştıyoruz.


Yan çaprazdan görüntülerle yapıştırdığımız kesme taş görünümlü
karton parçaların yüzeyle seviye farkını görebiliyoruz.
Gün boyu devam eden ön ve arka duvar yapıştırma işlemleri bitiyor.
Ençok işlenen kısımlar burası olduğundan en zoru atlatıyoruz.
Ancak bir başka zorluk daha bekliyor bu da küçük binanın ön ve
arka duvarlarının ahşap lambiri görünümünü verebilmek.
Bundan sonraki çalışmamızda bu durumu halletmeye çalışacağım.


Binanın ön yüzü


Binanın arka yüzü

Yan duvarlarda işlenip binamız toplanacak.

Saygılar
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #26 : Haziran 02, 2007, 21:49:44 »
Teoman bey,
Titiz çalışmalarınızı büyük bir zevkle izlemeye devam ediyorum.Aklıma takılan bir konu var.Acaba binanın dört duvarını birbirlerine yapıştırdıktan sonra taşlama işlemini yapmak acaba daha iyi olmazmı.Beni düşündüren konu ayrı ayrı taşlamadan sonra duvarları birbirine yapıştırdıktan sonra köşelerde ek yerlerinin nasıl olacağı(görüntü açısından).Eminim siz bunu düşünmüşsünüzdür ama yinede merak ettim.
Saygılar
Ferda...
« Son Düzenleme: Haziran 02, 2007, 21:57:46 Gönderen: Ho »
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #27 : Haziran 02, 2007, 22:09:55 »
Teoman Bey Merhaba
Ferda beyle aynı fikirdeyim
Köşedeki yığma taşlar ana blokların yapıştırmasında sonra dizilmesi(boyadan sonra) fikrindeyim.
Ayrıca köşelerdeki taşlar desenli olması için ince köpük levhadan yapılabilir(Yapı marketlerde bu desende ince köpük rulo halinde var)
SYGLR

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #28 : Haziran 02, 2007, 22:30:13 »
Ferda bey, İhsan bey, görüşleriniz için çok teşekkürler.

Yapım kolaylığı açaısından ön ve arka duvarlarda fazla işçilik olacağından ana blokları yapıştırmadan yapmayı düşündüm.

Yan duvarlarda işçilik daha az olacağından yan duvarları yapıştırıp köşe taşlarını ondan sonra yapıştırmayı düşündüm.

Bu arada deneme için yan duvarı geçici bantla tutturup birkaç köşe taşını yapıştırmadan yerlerine koydum ve fotosunu şimdi çekip görüntülü yanıt vereyim istedim.


Köşelerde ek sorunu olmayacak gibi daha yapışmamış durumdalar.

İhsan bey yapı marketlerde satılan köpük malzeme önriniz gizel ancak kalınlığı ne kadar bimiyorum. Ölçek olarak uyarmı bu taşlara bu konuda bir bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Öneri ve eleştirilerinizi her zaman beklerim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #29 : Haziran 02, 2007, 22:35:00 »
İhsan bey özür dilerim, değiştirme olmadığından hızlı yazmış bulundum.
İhsan bey yapı marketlerde satılan köpük malzeme önriniz gizel ancak kalınlığı ne kadar bimiyorum.

Öneriniz güzel olacaktı.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #30 : Haziran 02, 2007, 22:38:49 »
Teoman bey,
Taşların zımpara kağıdından da yapılması taşlara tabii bir pürüzlük verebilir diye düşünüyorum.
Ferda...
« Son Düzenleme: Haziran 02, 2007, 22:43:15 Gönderen: Ho »
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #31 : Haziran 02, 2007, 22:43:16 »
Teoman Bey
Desen olarak köpük rulo buraya uyar yaklaşık 3 veya 4 mm kalınlıkta
Yanlız sıcak kesim gerekli.
SYGLR

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #32 : Haziran 02, 2007, 23:00:24 »
İhsan bey teşekkürler. Yarın Koçtaş'a bakacağım.

Ferda bey zımpara öneriniz çok güzel hemen bir deneme yaptım.
800 numara su zımparasından keserek yedek parçaya yapıştırdım.
İyi oldu bu tür çalışma yapacak arkadaşlara güzel bir oldu.
1/87 ölçek için taş dokusuna 800 numara zımpara yüzeyi uygun.


Köşe taşlarına zımparadan yapılmış örnek

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı cafer

  • cafer çiftçi
  • Forum Üyesi
  • Yer: eskişehir
  • Yaş: 72
  • İleti: 119
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #33 : Haziran 02, 2007, 23:14:48 »
 Sevgili Teoman hoca,Selami bey ve ist. maketi yapan diğer arkadaşlar;
Çalışılan ara ist. binaları tip proje olmasına rağmen Çiğli ist. binası dış görüntüsü orijinallerinden farklı (zannedersem restorasyonda değiştirilmiş).
 Ortadaki ana bina zemin kat yüksekliği (salon amaçlı olduğundan), diğerlrinde 1m. daha yüksek. Bu fark da birinci katta duvar yükseltmek yerine çatı tavan olarak giderilmiş. (tüm orijinaller,İhsaniye ist. binası gibi.)
 Dikkatinize.      Çalışmalarınızda başarılar dilerim.    cafer

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #34 : Haziran 02, 2007, 23:40:41 »
Cafer bey değerli bilgileriniz için çok teşekkürler.

Selami beyin fotoğralarını yolladığı İhsaniye istasyonuyla karşılaştırdığımızda açıkladığınız çatı yüksekliği belli oluyor.

Bir de bu istasyonlar esasında duvarları taş olduğundan ilk yapıldıklarında doğal taş örme duvar yapılarıyla hizmet vermişler.
Daha sonraki yıllarda ise duvar üzerine sıva yapılarak bu günkü görüntülerine bürünmüşler.

Taş duvar binaya örnek olarak aşağıdaki binayı  gösterebilirim.

Bu bina bir istasyon binası değil ama o dönemlerdeki mimarı tarzı yansıtan doğal taş örme duvarlı bina.

Alsancak gar binasının yanında bulunan TCDD 3. bölge Müdürlüğü binası, son yıllarda restore edilerek, çok güzel sıvasız taş bina özelliğine uygun bir bina olarak hizmet vermektedir.
Bir ara gidip, Alsancak Gar binasını ve buraya bağlı binaları fotoğraflamayı düşünüyorum.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #35 : Haziran 02, 2007, 23:54:16 »
     Teoman bey öncelikle elinize sağlık ve kolay gelsin demek istiyorum.Gordügüm kadarıyla çalışmanız tüm hızıyla devam ediyor,gerçekten son derece sevindirici.Yarışmaya katılım şu ana kadar üç kişiyle devam ediyor gönül daha çok katılımcı olmasını isterdi neyse bir dahaki çalışmaya daha çok katılım olur inşallah.Kendimden bir örnek vereyim başlamadan önce nasıl yaparım diye kendime sordum  ??? ve çalışmaya başladım tabki zatınızında katkısı çok büyüktür,bunuda söylemeden gecemiyeceğim,sahsım adına çok teşekkür ederim.Paylaşımınız için çok teşekkür ederim,hoşçakalın.


      mali...

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #36 : Haziran 03, 2007, 00:01:42 »
   Harun beyin başlattığı yarışmada tabiki sizide unuttuğumu sanmayım Harun bey.Terraren kolay gelsıin sevgiyle kalın.

 
   mali....

Çevrimdışı cafer

  • cafer çiftçi
  • Forum Üyesi
  • Yer: eskişehir
  • Yaş: 72
  • İleti: 119
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #37 : Haziran 03, 2007, 01:43:28 »
 Sayın Teoman hocam,
 Zemin kat ile üst kat arasındaki kat ayırım çizgisini, üst kat denizlikleri altına çekerseniz sorun çözüme kavuşur.
 orijinaldeki kapı-pencere değişimine gösterdiğiniz duyarlılığa istinaden , Çiğli ist. binasındaki bu sonradan değiştirilen detaya da dikkatizi çekmek istedim.
              kolay gelsin.             cafer

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #38 : Haziran 03, 2007, 12:25:35 »
Mehmet Ali bey, bu ortamda hepimiz, birbirimize yardımcı olarak bir şeyler yapmaya gayret ediyoruz. Modeltrenciliğe çeşitli görüşler ve çalışmalarla paylaşımlarda bulunarak keyifli bir zaman geçiriyoruz.

Ben de sizlere, tüm modelci arkadaşlara teşekkür ederim.

Cafer bey, önerilerinize çok teşekkür ederim. Ön taraftaki büyük pencerenin ölçüleri ve sıva farklılığından dolayı sonradan değiştirilmiş bir kapı olduğunu saptayıp binanın orjinaline uygun kapı çalışması yaptım.

Tekrar sizin belirttiğiniz kat ayırım çizgisini bir daha incelemeye aldım.
Binanın 4 köşesinden fotoğrafları inceledim.

Bu fotoğraflara siz de bir daha bakıp inceleyebilirseniz, birlikte bir karara varmak isterim. Fotoğrafların altına görüşlerimi bildirim.


Binamızın ön yüzünün bize göre sağ köşesi kat ayırım
çizgisini köşe taşı dizilimi arasında görüyoruz.
Buradan bu çizgiyi üste doğru kaydırdığımızda taş dizilimi sırası
bozulmaktadır. Köşe taşları dizilimi bir kısa, bir uzun olarak devam
etmektedir.
Ana bina yanına sonradan yapılan binanın çatısı içinde bu kat
ayrım çizgisi olarak gördümüz, taş malzemenin yan
duvarda kırılmış bir bölümü iptal edilmiş.


Sağ köşeden devam edip arkaya dönüyoruz. Arka yüzün sol köşesi
Buradaki kat ayırım çizgisi olarak gördüğümüz bu parçanın yapısı
uçları sivri ok gibi görülen şekildir. Bu zannediyorum ilk yapıldığı
dönemdeki şekli yansıtıyor. taş dizilimlari aynen devam etmektedir.
Bir uzun, bir kısa ancak olarak. Ancak kat kesim çizgisi üstündeki
uzun taş beyaz boya ile boyanmış kısa gibi görülüyor.


Arka yüzü devam edip sol köşesine bakıyoruz. Burada da yine
dizilim aynı şekilde devam etmektedir. Eğer bu çizgi yukarda
olmuş olsa idi taş dizilimi çizgi kalktığında üstüste iki uzun köşe
taşı olacaktı. Yine burada yan duvara sonradan yapılmış bir
bina eki görüyoruz. Kat kesim çigisinin bir bölümü iptal edilmiş.
Köşelerde kalan kat kesim çizgisinin bu köşede uç yapıları
tadilat geçirerek düzleştirilmiş.


Yan duvarı takip edip ön tarafın bize göre sol köşesine geliyoruz.
Burada belirgin özellik, çizgi altında ön yüzde:Uzun taşla biten seri
çizgi üstünde kısa ile devam ediyor.
Bir başka dikkatimizi çeken özellik! istasyon isminin yazılı olduğu
levhanın bulunduğu taş çerçeve yan duvarda  ek bina
içinde kalmış durumdadır. Onunda mutlaka içerde kalan kısmı
kırılmış düzleştirilerek sıva yapılmıştır.
Buradaki kat ayırım çizgi taşının köşesinin uçları kırılmış bir daha
düzeltilmemiş olarak görülüyor.


Arka yüzün sol köşesindeki kat ayırımı çizgi taşının köşesi tek
orjinal görünümlü olarak günümüze kadar gelmiş.

Cafer bey, benim tespitlerim bunlar. Sizin de gösterdiğiniz duyarlılığa çok teşekkür ediyorum. Öneri ve eleştilerinizi her zaman beklerim.
Amacımız doğruları birlikte saptayıp ortaya çıkarmaktır.
Tekrar teşekkürler.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #39 : Haziran 03, 2007, 13:32:59 »
Cafer bey, yukarıdaki açıklamalarıma bir ilave daha yapmak istiyorum.

İzmir Çamlık Müze giriş kapısının ön kısmının ters yönünde bulunan eski Çamlık Tren İstasyonu'nun taş binaya özgü orjinal yapısı ve dikkat ederseniz o dönemde kat kesim çizgisinin yeri.


Bu istasyon binası yapıldığı döneme uygun sıvasız taş duvarları görünümüyle restore edilmektedir.

Bu fotoğraf Erkut Baykal bey tarafından çekilmiştir. Erkut beyin de bu foruma katkıları hiçbir zaman unutulmayacaktır. Bu vesileyle kendilerine teşekkürü bir borç bilirim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Haziran 03, 2007, 13:42:15 Gönderen: teoman »