Gönderen Konu: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)  (Okunma sayısı 26706 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Saygıdeğer modeltrenciler,

Yıllarca demiryollarımızda hizmet vermiş olan buharlı lokomotiflerimizin birçoğu hizmet dışı kalarak ıskat olmuş,
hurdaya ayrılarak parçaları sökülüp, demir çelik fabrikalarında eritilerek yok olup gitmişlerdir.

Bu gün, Çamlık Müze ve TCDD Ankara Buharlı Lokomotif Müzesi dışında bazı istasyonların önlerinde
az sayıda buharlı lokomotiflere rastlamaktayız.

Ancak tespitlere göre, yukarıdaki açıkladığımız yerlerin dışında da, adeta  büyük bir açık hava müzesi oluşturacak kadar var olan, çeşitli tipte buharlı lokomotifler de Ege Bölgesinin 3 ayrı yerinde bulunmaktadır.

TCDD'nin değerli makinisti Naci Akdağ'ın bana bildirdiği iki yerde, Yeşilkavak ve Alaşehir İstasyonlarında, yine TCDD ile ilgili zengin bir arşive sahip olan Sayın Mahmut Zeytinoğlu’nun bildirdiği Soma İstasyonu’nda da bulunan  buharlı lokomotifler, birbiri ardına dizilmiş acı sonlarını beklemektedirler.

Üzerlerinde yılların yorgunluğu olarak aşırı yıpranmalar mevcuttur. Açık havada bekletilmeleri paslanıp,çürümelerini hızlandırmakta, bir de bunlara insanoğlunun verdiği zararlar eklenince artık yok olma tehlikeleri iyice artmaktadır.

Yukarıda açıkladığım bu üç noktada bulunan buharlı lokomotifleri sizlere aktarmaya çalışacağım.

6 Şubat 2009 tarihinde Yeşilkavak ve Alaşehir İstasyonları’na yaptığım ziyaret anındaki fotoğraflarla, 17 Mayıs 2009 tarihinde Soma İstasyonu’na yaptığım ziyaretlerin fotoğraflarını sizlere aktarmak istiyorum.

Son geziden geriye doğru gidererek, TCDD’nin gözlerden uzak kalmış buharlı lokomotif hazinelerini sizlere tanıtmaya çalışacağım.

Ancak esas konumuz olan buharlıları sizlere aktarmak olmasına karşın, Soma İstasyonu’na yaptığım ziyarette; ulaşımı, İzmir – Soma ve Soma – İzmir olarak tren ile gerçekleştirdim.

Önce bu geliş ve gidişlerden sizlere trenlerle ilgili bazı görüntüler aktarmak istiyorum.


17 Mayıs 2009 Pazar günü sabah saat 06.50 Basmane Otobüs + Ulukent İstasyonu bağlantılı Ege Ekspresi ( İzmir-Afyon treni) ile Ulukent 07.30 kalkış ile hareket ederek saat 10.45'te Soma İstasyonu'na geldim.

İzmir- Soma arası tren yolculuğundan bazı görüntüler.


Ege Ekspresi treninin vagonlar üzerindeki yön levhası


Manisa sonrası Saruhanlı İstasyonu'nda trenimiz karşı yönden gelen Ankara- İzmir Karasi Ekspresini
beklediği anda  yeşilliği bol Saruhanlı İstasyonu'nda DE24000'liğin çektiği Ege Ekspresini görüntülüyoruz.


DE 24408'in, Ege'nin güzel doğası içindeki aynı renkleri taşıdığı gelincik çiçekleri arasındaki görünümünü kaçırmak istemedim.


Ege Ekspresi'nin istasyon peronundan diğer bir açıdan görünümü.


Akhisar İstasyon binası karşısında demiryolu hattlarının yanında bulunan platformda duran
Br 56 sınıfı TCDD 45025 plaketli buharlı lokomotifi




Akhisar-Kırağaç arası ovalık alanda, zeytin ağaçları arasında yol alırken, sağlı sollu kıvrımlar içerisinde trenimiz güzel
görüntüler oluşturuyor.
Bu durumu fark edip hemen arka vagnlar giderek, pencere içerisinden alamayacağım görüntüleri, seyir halinde vagon
kapısını açarak dışarı sarkıp, görüntüler yakalamaya çalışıyorum.


Vagonun diğer kapısına geçerek, sola kıvrımlardan görüntüler yakalamaya çalışıyorum.


Saat 10.45'te Soma İstasyonu'na geliyoruz. Yoluna devam eden Ege Ekspresi lokomotifi DE 24408'i uğurluyoruz.

Soma İstasyonu yan hatlarında bekleyen ve kaderleri ile başbaşa kalmış olan buharlıların fotoğraflarını çekmeye başlıyoruz.

Bir de aşağıdaki linkte olan DE24408' in çektiği Ege Ekspresini'nin, Akhisar sonrası sağlı sollu virajların yer aldığı Akhisar-Kırkağaç-Soma arasındaki görüntülerini videodan izleyelim.
http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/DE24000Soma_0001.flv

Bundan sonarki bölümde Soma İstasyon'da bulunan buharlıların fotoğrafları yer alacak.
« Son Düzenleme: Kasım 07, 2010, 22:07:38 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2009, 01:10:13 »
sevgili Teoman bey,
valla biz burada sizi belgesel izler gibi keyifle izliyoruz..
ve de siz leylekler gibi ordan oraya uça uça seyahatler....
resimlerini gormuyoruz ama yenge ile cocuklar bu arada size nasıl müsade ediyorlar.
onun da formülünü bir verseniz...
yoksa fotograf makinası arkasında onlar varda bizmi görmüyoruz.:)
sevgiyle
« Son Düzenleme: Mayıs 22, 2009, 01:11:44 Gönderen: haldunabi »

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2009, 11:44:17 »
Teoman hocam yine bizi güzel bir yolculuğa çıkardınız.:)

Esenkalın
doğan ür

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #3 : Mayıs 22, 2009, 16:20:56 »



Sevgili Haldun Bey ve Doğan Bey, çalışmalarımızı keyifle izlediğiniz için teşekkürler.

Haldun Bey,Ailemiz arasında sevgi ve saygıya dayalı bir anlayış olduğundan bu tür çalışmalarda bir sorun ile karşılaşmıyorum.


2. Bölüm ile konumuza devam ediyoruz.

Soma İstasyonu İzmir - Balıkesir yönünde sol tarafta eski su deposunun olduğu alanda 5 adet
buharlı lokomotif bulunmaktadır.


Soma İstasyon yaya üst geçit konumundaki köprü üzerinden buharlı lokomotiflerin karşıdan görünümlerini tespit ediyoruz.


5 adet olan buharlı lokomotiflerden 3 adedi 56100 serilerin diğer iki adeti ise 56500 serisindendir.
56100 serilerini tekrar hatırlayalım; http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/56117


56128 ve 56165 arka arkaya gelmiş durumda konuşlanmışlardır. Önde görülen 56128 boyaları daha iyi konumdadır.
Arkada bulunan 56165 ise ne yazık ki pas içinde kalmış gövde üzerindeki boyları oldukça yıpranmıştır.


Burada bulunan buharlı lokomotiflerin üzerindeki plaketlerin çoğu sökülerek alınmış. TCDD'nin hazineleri talan edilmiş
durumdadır. TCDD görevlilerinden edindiğimiz bilgiye göre, yurtdışından gelen buharlı meraklılarının bir kısmının bu plaketleri
söküp götürdüğüdür.
Yine görevlilerin anlatımına göre, bazı meraklıların bu plaketleri sökme girişimleri tespit edilip engellenmiştir.


56128 buharlının tenderindeki plaketi durmaktadır. Bu makina burada bulunan buharlılar içinde en az yıpranmış olanıdır.


56165 plaketli buharlı ne yazık ki paslanmaya yenik düşmüş.


56165' in genel görünümünde dikkatimizi çeken en fazla yıpranma markiz çatısında olmuş.


56165 markizindeki yıpranma daha yakından incelediğimizde çok belirgin olarak görülmektedir.
Markiz yanlarındaki TCDD ve Ay-Yıldız plaketleri ile tender üzerindeki Ay-Yıldız plaketi artık yerlerinde yoklar.


56500 ve 56100 serisi buharlı lokomotifler, yılların yorgunluğundan sonra tamamen unutulmuşluğun hüznünü yaşıyorlar.
Belki de acı sonları birkaç yıl sonra gerçekleşip, tamamen ortadan kaldırılacaklar.


Buharlı lokomotif grubunun yanında dizilmiş olan iş vagonlarından birinin üzerine çıkarak toplu görünümlerini bir başka
açıdan almaya çalışıyorum.
İki sıra halinde dizilmiş olan lokomotif dizlerinden, iki adet te köşeli tenderli dediğimiz Br 52 sınıfı 56500 serisi lokomotiflerde
de  boya yıprantıları çok fazla görülmektedir.


Fotoğrafta görülen Br 52 sınıfı lokomotifin paslanmasına karşı kazan gövdesindeki saçların sağlamlığı
dikketimizi çekmektedir. Oysa bu lokomotifler bakıma alınarak, koruma altında daha uzun yıllar ayakta kalabilir, birçok istasyon merkezlerinde tarihi bir anı olarak saklanabilir.

İncelemeli fotoğraflı çalışmalarımız devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #4 : Mayıs 22, 2009, 21:13:23 »


3. Bölüm


Soma'da 3. 56100 serisinden olan 56149 plaketli buharlı makine, buharlı lokomotifler topluluğunun ikinci hattının başında bulunmaktadır.


56149'un tenderi iyi durumda olup güneş ışınlarının daha etkin olduğu yerlerde boya aşınmaları göze çarpmaktadır.


Fotoğraftaki makine Br 52 sınıfı 56500 serisinden olup ne acıdır ki üzerinde hiç plaka bırakılmamıştır.
Bu yüzden bu Br 52'nin plaket numarası bilinmemektedir.




Bu Br 52'nin tenderinde kalmış plaketindeki numara 56550' dir. Köşeli tenderli Br 52'lerden numarası belli olan bir makine.
Ancak TCDD' de belli zamanlar içerisinde köşeli tenderlerle, küvet tenderler yer değiştirmişlerdir.




Aaşağıdaki fotoğraflarda Br 52'lerin iç kısımdan sol taraflarının görünüşleri yer almaktadır.
Bu arada yine Br 52 sınıfı lokomotiflerin genel özelliklerini ve TCDD' de kullanılanların listesini
bu linkten bir kez daha inceleyelim. http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/56501








Soma İstasyonu hatlarında bekleyen yük vagonları üzerinden buharlıların genel görünümleri.
Aşağıdaki fotoda ''google earth'' ten Soma İstasyonu'nun görünümü ve yukarıdaki fotoğrafı aldığımız sarı noktalı yerden
buharlıların görünümü. Dikkat edildiğinde buharlıların arasında olan eski yolcu vagonundan yapılma sarı renkli iş vagonunun
beyaz olan tavanı rahatlıkla seçilebilmektedir.



Konuya devam edeceğiz.

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdoğan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdoğan
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #5 : Mayıs 22, 2009, 22:58:56 »
Teoman hocam açıklayıcı bilgileriniz ve resimler için teşekkür ederiz.evet maalesef yıllarca hizmet verip.daha sonrada birkenara atılan buharlıların acı kaderi.bulunduğum ilde'de aynı kaderi paylaşan iki adet buharlı var.bende bir ara resimlerini çekip sizlerle paylaşmak isterim.tekrar teşekkürler.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #6 : Mayıs 22, 2009, 23:06:41 »


Mehmet Bey, ilginize teşekkürler. Siz de Erzurum'da bulunan buharlıları paylaşırsanız çok memnun oluruz.


4. Bölüm

Soma İstasyonu çevresinde bulunan buharlıların fotoğraf çekimleri tamalanıp, dönüş için istasyona doğru geldiğimde saat
12.00 civarında İzmir'den Bandırma'ya gitmekte olan 6 Eylül Ekspresi Soma'ya gelmişti.

DE 33033 çektiği 6 Eylül Ekspresi karşılıklı olarak sabahları İzmir ve Bandırma'dan 10.30 'da kalkmaktadırlar.


Soma İstasyonu'nda yolcu indirip bindiren Bandırma yönüne giden 6 Eylül Ekspres Treni.
DE 33033 Dizel lokomotifli trenin fotoğrafını alıyoruz. Tren kalkmadan önce köprüye çıkıp, kalkışını video olarak görüntülüyoruz.

http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/Resim162.flv


İzmir'e dönüş için saat 12.45' te Bandırma'dan gelen DE 33041 Dizel lokomotifli 6 Eylül Ekspres Treni Soma İstasyonun'da.


İzmir' e gideceğimiz 6 Eylül Bandıram- İzmir treni ile İzmir'e dönüş yolculuğumuz başlıyor.
Aşağıdaki video linkinde yine arka vagonlardan trenin gidişini, önce içeriden pencereden sonra vagon kapısından görüntüler
alarak hem tren gidiş keyfini hem de Akhisar ve Manisa ovasındaki doğal güzellikleri; Üzüm bağlarını, zeytin alanlarını, Ege'nin
bereketli topraklarını sulayan Gediz nehrini görüntülüyoruz.

http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/DE33000DN.flv

Çekim anından bir görüntü; Tren süratli halde iken açık kapıdan dışarı sarkarak çekimleri yapıyorum.
http://i44.photobucket.com/player.swf?file=http://vid44.photobucket.com/albums/f25/kserkan/EKMGRNTS.flv


Bundan sonraki bölümlerde Yeşilkavak ve Alaşehir  İstasyonlarında bulunan buharlıların görüntüleri yer alacaktır.




Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #7 : Mayıs 23, 2009, 15:14:52 »
   Teoman hocam bu görsel gezinti beni çook eski günlere götürdü,yıllardır göremediğim Soma,Alaşehir ve nostaljik Buharlıların hasretini biraz olsun gidermiş oldum,gerçekten yeniden görmüş kadar keyif aldım,sizlerin bu tür seyahatleriniz sayesinde forumdaki benim gibi zamanı kısıtlı olanlar için bir fırsat,gezip gördüğünüz yerleri bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim hocam,nice trenli bol günler dilerim.Yusuf SÜNBÜL

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #8 : Mayıs 24, 2009, 10:04:42 »


Yusuf Bey, size eski günlerinizi hatırlattığıma çok sevindim.
Güzel sözleriniz için çok teşekkürler.


5.Bölüm

Bu bölümde İzmir-Uşak hattı üzerinde yer alan bir ara istasyon olan Yeşilkavak'ta bulunan buharlı lokomotifleri aktarmaya
çalışacağım.




Yeşilkavak küçük bir yerleşim yeri. Burada bulunan istasyon artık eskisi gibi çok sık kullanılmadığından kaderine terk edilmiş durumdadır. Ancak yolcu indirme ve bindirme devam etmektedir.

İstasyon karşında bulunan bir deponun önündeki demiryolu hattında iki adet vinç ve belli sıralar halinde buharlılar dizilmiş beklemektedir. Burası da TCDD'nin unutulan hazinelerinin bir parçasının bulunduğu yerdir.


Yeşilkavak İstasyonu'nun depo ve buharlıların dizli bulunduğu yerden karşıdan görünümü.
Yeşilkavak İstayonu yapı itibari ile ilginç bir görünümdeir.


Yeşilkavak İstasyon çevresinin ve ve bharlıların İzmir-Uşak yönündeki konumu. Buharlıların arasında yer alan iki adet vinç
geçmişin özlemini yansıtan bir görünüm içindeler. Yıllarca yol yapım ve bakım çalışmalarında hizmet vermiş bu araçlarda
buharlılarla aynı kaderi paylaşmaktadırlar.
İleride biraz açıkta duran küvet tenderli Br 52 sınıfı buharlı lokomotif; sanki yalnızlığa isyan etmiş gruptan ayrılıp, tekrar o
eski günlerindeki gibi demiryollarında seferlere çıkamak için hamle yapmış gibi durumda. Ne yazık ki o da artık kaderine
terk edilmiş, kimsenin ilgi duymadığı yalnızlığa itilmiş acı sonunu beklemek konumunda.


TCDD'nin en gözde buharlılarından olan Br 52 sınıfı köşeli tenderli buharlı lokomotif, üzerinde hiç bir plaka bırakılmamış,
TCDD 56500 serisinden hangi sıra numaralı olduğu belli değildir.


Br 52'nin ön çaprazdan görünümü. Kılavuz tekerleklerinde  Br 52' lerin iki tür yapısı vardır. Br52 sınıfı
buharlı lokomotiflerin bazılarında kılavuz tekerlekleri dolu bazılarında ise fotoğrafta görüldğü gibi içleri çubuklu yapıdadır.


Br52'nin Köşeli tender yapısındaki pas görüntüleri modelcilikte eskitme ve kirletme çalışmalarına güzel bir örnek vermektedir.



Br 52 Buharlı lokomotifin kazan yapsındaki paslanma ve eskimeler, iklim şartlarına daha ne kadar dayanabilecektir.
Buradaki görüntüler kurgu çalışmalarında istasyon kenarlarında terk edilmiş bu tür lokomotiflerin modellenmesinde boyama
ve eskitme çalışmalarında örnek olarak değerlendirilebilinir.


Yine plaketleri olmayan TCDD 56100 serisinden bir lokomotif. Kazan kapağı açık bırakılmış durumda.


Buharlı lokomotiflerin kazan kapakları açık olarak pek görüntülerine rastlanmaz. Bundan dolayı kazan kapağının açık olan bu görüntüsünü alıyorum.


Ocaktan gelen dumanın bacaya çıktığı alan. Bacanın her iki yanından aşağıya doğru giden borular; buharı pistonlara taşıyan borulardır. Bu borular piston kutusuna giderek, orada  basınç sağlayıp, pistonlara hareket verdirirler.

Konuya devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2009, 19:59:49 »


6. Bölüm

Yeşilkavak İstasyonu’nda  bekleyen lokomotiflerimizin görüntülerini aktarmaya devam ediyoruz.



Üzerinde plakaları şans eseri bulunan Yeşilkavak’ta bulunan ikinci köşeli tenderli Br52 sınıfı buharlı lokomotif TCDD 56534


TCDD 56534'ün  köşeli tenderli kısmından görünümü.



TCDD 56534'ün Plakaları, markiz sağ dış kısmında görülmektedir. Üçü de yerinde kalmış.


Üzerinde plakaları bulunmayan 46000 veya 57000'lik olan buharlı lokomotiflerden biri 4. sırada yer almaktdır.
Aşağıdaki linklerde yine bu lokomotif özellikleri bulunmaktadır.

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/46001

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/57001






Yeşlikavak istasyonu karşısında yer alan 4 lokomotiften sonra biraz ileride bulunan bir başka Br 52 sınıfı lokomotif yer
almaktadır. Burada bulunan 3. Br 52 sınıfı bu lokomotif diğerlerinden farklı olarak küvet tender yapısı ile dikkat çekmektedir.




Br 52 sınıfı buharlı lokomotifin üzerinde de ne yazık ki plaket kalmamış. Ancak üzerine boya ile 56514 yazılmış.




Yeşilkavak İstasyonu'nda 5 adet lokomotif bulunmaktadır. Buradaki lokomotiflerimiz görüntüleyip Alaşehir istasyonu'na
geçiyoruz. Bundan sonraki bölümde Alaşehir İstasyonu'nda bulanan buharlıları aktarmaya çalışacağım.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2009, 09:38:53 »



7. Bölüm

İzmir-Uşak demiryolu hattı üzerinde bulunan Yeşilkavak İstasyonu'ndan sonra aynı hat üzerindeki Alaşehir İstasyonu'na
gelerek buradaki buharlı lokomotifleri görüntülüyoruz.



Alaşehir'de bulunan buharlılar; istasyonun karşısında bulunan yük deposunun arkasındaki hatlarda
ard arda dizilmiş olarak beklemektedirler. Burada bulunan lokomotif sayısı 15 tir.


İlk sırada yer alan İngiliz yapsı Stainer F8 lokomotifidir. Plaket numarası bulunmayan bu buharlı lokomotif 45151 ve 45170
seri numaraları ile çalışmış olanlardan biridir.
Fotoğraftaki lokomotif ile ilgli açıklayıcı bilgi linki: http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/45151


F8 'in tenderinin üzerinde grafiticiler boş durmamışlar ve ele geçirdikleri bu alanı değerlendirmişler.



Alaşehir İstasyonu'nda bekleyen lokomotiflerin ikinci sırasında da yine bir Amerikan yapısı olan 46201-46253 seri numaraları
ile TCDD çalışmış plaketi yok edilmiş bir lokomotif bulunmaktadır.
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/46201


Tenderdeki grafiti çalışmaları dikkat çekicidir.


Tenderi olmayan bir Br 52 sınıfı lokomotif. TCDD'nin elinde az sayıda kullanılmış olan kanatlı Br 52' lerden biri kanatları
sökülmemiş durumda Alaşhir'de bulunmaktadır. Bu lokomotif te grafiticilerden nasibini almış.


57000 lik loko ile tendersiz (Br 52) 56500'lük lokonun ilginç görünümü


57000'lik ve diğer lokolarda grafiticiler çalışmalarını eksik etmemişler.


Tendersiz olan birbaşka Br 52 sınıfı 56500'lük makine.


Plakteleri alınmış yük vagonlarının arkasına kalmış bir başka 57000'lik makinanın üzerine boya ile 57010 yazılarak hiç değilse
plaketinin numarası gösterilmiş.


Alaşehir' de ikinci dizi oluşturan diğer buharlılar yük vagonlarının arkasında kaldığından tam görüntü alamıyoruz.
Ancak buharlı lokomotif sayısı olarak Alaşehir oldukça zengin.


İkinci dizinin sonunda yine bir Br 52 bulunmaktdır. Köşeli tenderli olan Br 52 sınıfı bu lokomotifinde ne yazık ki plaketleri
sökülmüş.


Br 52' nin hüzünlü duruşu, yalnızlığa mahkum oluşu ve acı sonunun her geçen gün yaklaşması son derece üzücüdür.
Aynı durum diğer buharlılar için de kaçınılmaz bir gerçektir.

Yeşilkavak, Alaşehir ve Soma İstasyonları'nda toplam 25 adet buharlı bulunmaktadır. Bunlar  TCDD'nin  buharlı lokomotif hazinelerinden bir kısmıdır.
Temennimiz, hiç değilse içlerinden bazılarının kurtarılarak, buharlı lokomotif müzelerinde ve çeşitli TCDD'nin istasyon önlerinde değerlendirilmesidir.

Konumuz burada tamamlanmıştır. Tren sevgisi ve buna bağlı olarak demiryolu modelciliği ile ilgilenenlerin kendilerine uygun bir zaman yaratıp, buraları ziyaret etmelerini öneririm.
Yakın bir zamanda bu lokomotifler, ne yazık ki tamamen ortadan kalkabilirler.

Saygılar
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdoğan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdoğan
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #11 : Mayıs 31, 2009, 08:40:00 »
Teoman hocam harika çalışmalar.buharlılara hassasiyetimden olsa gerek.bu resimleri gördükçe.kırılmamak elde degil.terkedilmiş yetim çocuklara benziyolar.nostalji kokan bu lokomotiflerin bir kaçını aslında iyi durumda olanları.TCDD bakım yapıp çamlık müzesine alma gibi bir şansları yokmu.selamlar.

Çevrimdışı ibrahim

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 55
  • İleti: 286
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #12 : Mayıs 31, 2009, 22:12:28 »
Merhaba Teoman bey,
Çalışmalarınız mükemmel, elinize ve emeğinize sağlık. Hem güncel hem de çocukluğumda bindiğim, camdan kafamı uzatıp loko'yu göreceğim diye gözüme kurum dolmasına aldırmadan büyük keyif aldığım kara trenlerin bu halini görmek çok üzücü. Temennilerinize katılıyorum, keşke imkan olsa da birşeyler yapılabilse bu emaktarlar için. Bana yaşattığınız bu duygulardan dolayı tekrar teşkkür ederim.


Saygılarımla
İbrahim Kaygın

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #13 : Mayıs 31, 2009, 22:53:25 »
Teoman bey bizlerle paylaştığınız bu güzel çalışmanız için teşekkürler. İstanbul da baharda ekilen ve sadece bir hafta on gün canlı kalıp yok olan lalelere harcanan para ile Türkiye'deki çürümeye terk edilmiş kömürlülerin büyük bir kısmının utanılacak içler acısı hallerinden kurtarılmalarının mümkün olabileceğine eminim.
Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Naci Akdağ

  • Naci Akdaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 68
  • İleti: 8
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #14 : Haziran 03, 2009, 23:22:17 »
Değerli Dostlarım Gerek İşlerimin yoğunluğu ve kişisel sorunlarımdan iletişim kesikliği yaptım ama sizler herzaman aklımdasınız.Teoman Beyin çekimlerinden haberdarım ben oraları devamlı gördüğüm ve çoklarının üzerinde çalıştığım lokolar olduğu için çok iyi biliyorum.Benimde yeni öğrenip ve çok üzüldüğüm bir haberi sizlere aktarmak istedim.Sadece Uşak depodaki 10 kadar lokonun kesilip hurdaya verileceği inanın beni çok üzdü.Acaba dedim bu lokolar bir avrupa ülkesinde olsa neyaparlardı? Yorum Sizlerin Hepinize Kucak Dolusu Selamlar.

Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #15 : Haziran 07, 2009, 00:06:32 »
   Burası Avrupa ülkesi olmadığı için,keserler ustacığım,yorum yapmak gerekirse;bu kafayla bizi almazlar AB.ye, ;D,herkese iyi geceler,paylaşımlarınız için tekrar teşekkürler Teoman hocam.
NOT:Naci usta,Teoman hocam özelinize mesaj gönderdim kontrol edermisiniz ?

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #16 : Temmuz 21, 2009, 01:09:05 »
Yazık...

Çevrimdışı Pelin Merve Toprak

  • Pelin Merve Toprak
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 25
  • İleti: 8
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #17 : Eylül 10, 2009, 00:04:39 »
Geziniz çok güzelmiş, ama o pas içindeki buharlıya çok üzüldüm. :'( Yazık olmuş.
12 yaşındaki bir üye :D

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #18 : Eylül 10, 2009, 16:06:14 »


Sevgili Pelin, gezi ile ilgli görüşlerin için teşekkürler.

Şu anda var olan paslı buharlı lokomotifler bile bir değer taşımaktadır. Gönül isterdi ki
hepsi koruma altına alınsın, ileri kuşaklara buharlı lokomotifler bir tarihi eser olarak kalsın.

Ne yazık, bu hallerini bile çok özleyeceğiz. Kısa bir süre sonra bu lokomotifler olumlu bir
değişklik olmazsa, hepsi kaldırılıp yok edilecekler.

Sevgiler
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Scuba65

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 58
  • İleti: 23
Ynt: TCDD'nin Emektar Buharlıları ( Yeşilkavak, Alaşehir, Soma)
« Yanıtla #19 : Eylül 10, 2009, 17:36:51 »
Bu lokomotifleri görünce dayanamayıp TCDD'ye mail attım. Onlar için en azından üstüme düşen görevi yaptım diyebilirim. Umarım sesimi duyan olur.  :-\

Alıntı
Yeşilkavak, Alaşehir,Soma istasyonlarında çürümeye terk edilmiş buharlı lokomotifleri restore ederek mevcut istasyonlarınızda sergilenmek üzere kullanamazmısınız ?  Bunları gelecek nesillere resimlerde değil gerçek halleriyle göstermek TCDD'nin görevi diye düşünüyorum.

Saygılarımla,

Salih Gülgün


Deve yavaş gider, ama hep gider!