Gönderen Konu: TCDD 56500 serisi HO Ölçek Köşeli Tenderli Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 35370 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Teoman bey
Plastruct rod en incesinin çapı nedir

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458


İhsan Bey, yuvarlak plastik çubukların en incesinin çapı 0.10 mm aşağıdaki fotoda cetvelin mm ile kıyaslayabilirsiniz.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Gützold üretimi köşeli tenderli Br 52 buharlı lokomotiflerinden analog  525956 plaketli Alman Demiryolları modeli, TCDD
56548 plaketli lokomotife modifiye etmiştik.

Aynı konuda diğer Gützold Br 52 buharlı lokomotif modelinin  yine Alman Demiryolları  52707 plaketli digital olanını bu kez 
TCDD 56507 plaketli lokomotife döndürmeye çalışacağız.

TCDD 56507 buharlı lokomotifin bu gün Manisa Gar’da bulunan gerçeğinin fotoğrafını inceleme ile işe başlayalım.





Gützold 52707 buharlı lokomotif  digital modelinde de görüldüğü gibi tenderin kömür yükleme bölümü TCDD de
kullanılanlara göre kısa olduğundan  bir önceki modifiye çalışmamızda olduğu gibi tender üzerinde çalışma yapacağız.





Markiz sağ ve sol yanlarında yer alan numaraları kaldırıp yerine TCDD plaketlerini içeren çalışmalar düzenleme yapılacak.





Modelin üzerindeki duman savar panellerini de TCDD kullanılan şekline göre değiştireceğiz.





TCDD 56507 ‘nin duman savarlarının görüntüsünü  modele uygulama çalışmalarında bulunacağız. Aşağıdaki fotolarda
görüldüğü gibi TCDD 56507 duman savarları Alman Demiryolları’nda kullanılandan farklı bir yapıdadır.
Model üzerindeki bu parçaları sökülüp, yerine TCDD de kullanılan şekline uyarlayacağız.





Modelin söküm çalışmalarına başladık. Kazan ve markizi ayırıp, üzerlerinde gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra bütünlüğü
sağlamak adına boyam yapılacak.





Gützold’un bu modelin digital olduğu için tender motor bağlantısı markiz içindeki dekodere plaketi üzerinde bir soket ile
sağlanmış. Söküm işleminde bu parçaların zarar görmemesine dikkat etmek gerekmektedir






Kazan altı şasi  ve tekerlekler TCDD renklerine uygun boyanacak.





Tender üst kömür yükleme bölümünde uzatma çalışması yapılacak aynı zamanda tender tekerlek bölümü de tekrar
TCDD kullanıldığı renklerine göre boyanacak.


Çevrimdışı koraycenan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 51
  • İleti: 1335
Teoman Hocam, bu cubukları nerden temin edebiliriz acaba? Teşekkür ederim.
z scale,ho scale, rc, yani model ve modelcilkle ilgili herşey...

Çevrimdışı lokoman

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 62
  • İleti: 39
Selamlar

çok güzel olmuş ellerinize sağlık

Bir hayalin birden çok yorumu olabilir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458






Koray Bey, Plastruckt üretimi plastik çubukları izmir’de uzun yıllar faaliyet gösteren Ege Model
maket mağazasından almıştım. 2 yıl önce burası kapandı.

Hobbytime Ankara ve İzmir şubesinde Evergreen üretimi plastik aksesuar malzemeleri olarak benzer
plastikçubuk çeşitleri bulunmaktadır.

Aşağıdaki linkten çeşitli kalınlıkta olan çubukları inceleyebilirsiniz

http://www.hobbytime.com.tr/reyon.aspx?anahtar=evergreen&sayfa=5



Mustafa Ersayın Bey, ilginize çok teşekkürler. Şu anda ikinci Gützold Br 52 modeli TCDD 56500 seri
lokomotiflerinden 56507 ‘ye çevirim çalışmalarını yapıyoruz.

Gützold Br 52’den TCDD 56548’e çevirim yaptığımız gibi umarım bu modelin de iyi bir şekilde çevirim
işlemini gerçekleştirebiliriz.



Saygılar
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Gützold Br 52 1/87 ölçekli modelin üzerinde bulunan dumansavar panellerinin şekli görüldüğü gibi bizde kullanılan 56500
serisi lokomotiflerinkine uymamaktadır.
Türkiye’de kullanılan  Br 52 sınıfı ( TCDD’ de K 52 diye bilinir.) 56500 serisi lokomotiflerde kullanılan uygun olacak şekilde
bu parçaları yapmaya çalışacağız.







Bildiğiniz gibi 56548 dumansavarsız olmasından dolayı modeline bu parçaları uygulamadığımız için elimizde yedek parça
olarak kalmıştı. Onların uzunluk ve gövde bağlantılarını örnek alarak evergreen 0.30mm plastikplakadan dumansavar
panellerini oluşturmaya çalıştık.





Evergreen plastik plakadan kestiğimiz parçaları, yeni çevirim yapacağımız Gützold modelin üzerine deneme amacı ile
takıp, boyutlarını ve şeklini kontrol ediyoruz.








Lokomotifin kazan ön tarafında bacanın altında kalacak şekilde sağ ve sol taraflarına takılacak yeni dumansavar
parçaların bağlantılarını; ince dikdörtgen plastruct çubuklardan kesip yapıştırarak oluşturuyoruz.




TCDD 56500 serisinde kullanılan buharlı lokomotiflere uygun dumansavar parçaları gövde üzerine eskilerini çıkarıp, geçici
olarak deneme amacı ile takıyoruz.





Görüldüğü gibi dumansavar panellerin bağlantı yerlerinde bir sorun olmadığı anlaşılıyor.





Lokomotifimiz modelinin sağ ve soluna yaptığımız dumansavar parçalarını geçici olarak taktığımız modelin üzerinden alıp
boyayacağız. Daha sonra gövde boyasını tamamlayıp, tekra yerlerine bu kez kalıcı olarak takacağız.







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Plastik plaka ve çubuklardan  yapmış olduğumuz dumansavarların boyamasında önce iç kısmını ele aldık. Dumansavarlara 
sprey siyah boya attığımızda hava basıncının etkisi ile
savrulmaması için bant ile karton üzerine sabitleyip, boya atımını bu şekilde yapıyoruz.





Boyanı n kurumasın bekledikten sonra diğer yüzünü boyamak için bu kez masa akrobatı kullanarak bağlantı ayaklarından
birini tutturarak boya atımını gerçekleştiriyoruz.





Bilindiği üzere TCDD 56500 serisi ve diğer buharlı lokomotiflerde gövde üzerinde yer alan çan kullanılmadığından gövdedeki
çanı yerinden keserek alıyoruz. Çanın altındaki kesilen yeri plastik macun ile dolduruyoruz.

Dumansavarların boyası ile macunun kurmasını bekledikten sonra gövdeye boya atımını yapacağız.






Kuruyan dolgu macununu zemin ile sıfırlamak için su zımparası ile tesfiye ediyoruz.





Macun tesfiyesinden sonra gövdeyi boya konumuna hazır duruma getiriyoruz. Boyanın yüzeye tutunması için boya öncesi
saf alkol ile gövdeyi temizliyoruz.





Kazan kapağını çıkarıp, ayrı olarak gövdeyi ve kapağı sprey mat siyah boya ile boyuyoruz.Boyanın ardından gövdenin
kurumasından sonra duman savarları gövdeye takacağız.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Gövde ve dumansavar panellerinin boya atımı sonrası kurumasını bekledikten sonra dumansavarları gövdeye takıyoruz.





Kazan kapağını da yerine oturtup, vanayı da kalıcı olarak kazan kapağı üzerine yapıştıyoruz.





Yeni taktığımız dumansavarların bağlantı yerlerini kontrol ediyoruz. Ölçülerine uygun olduğunu tespit ediyoruz.





Manisa Gar yakınında bulunan 56507 üzerinden geçmiş yıllarda ölçülendirme çalışmaları yapmıştım.
Bu ölçülendirme çalışmalarından yararlanıp, HO ( 1/87) ölçek duman savarların yapımını gerçekleştirdim.





Çıkarmış olduğum ölçüleri bir de Mustafa Ersayın Bey’in yapmış olduğu modelciler için skala programından kontrol ettim.



Duman savarların almış olduğum ölçülere göre 1/87 ölçeğe göre uygun olduğunu aşağıdaski cetveldeki ölçü ile çok az fark
ile örtüştüğünü tespit ettim.

Yapmış olduğu bu sakala programı için Mustafa Bey’ e bir kez daha teşekkür ederiz.







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Gützold üretimi Br 52’lerden ilkinde 56548 için yaptığımız kazan bölümleri bağlantı pirinç metal görünümlü kuşakları aynı
şekilde 56507 için de vinil malzemeden yapıyoruz.






Sıra markizi üzerinde yapacağımız çalışmalar geldi. İkinci modelimizin markizinde plaketleri markiz yanlarında ayrı bir parça
olarak yapmış. Bu parçaları yerlerinden çıkaracağız.






Maket bıçağının ucu ile plaket parçalarını yerlerinden çıkarıyoruz.






Markizden çıkardığımız parçaların altında kalan boşluğu önce ince plastik parçalar ile kapatıp, sonra dolgu macunu ile
dolduracağız. Gerekli tesviyeler yapıldıktan sonra TCDD buharlılarının 56500 serisi lokomotiflerine uygun bir görünüm
vermeye çalışacağız.


Çevrimdışı serdartezgul

  • Serdar TEZGÜL
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 22
Sanki en sevdiğim filmi izler gibi izliyorum. Bu ustalık değil başka birşey, yeni bir tanımlama bulmak gerekli, usta demek bence çok çok zayıf kalır.
Hani diyorum Bir buharlı model versek, eminim bir kaç işlemle onu dizel lokomotife, bir yolcu vagonunu, yük vagonuna çevirirsiniz...şüphe bile duymam.

Elinize, emeğinize sağlık...
Çocukluğum tren vagonlarında kaldı. Tekrar bulurmuyum bilemiyorum.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Serdar Tezgül Bey, güzel düşüncelerinize ve ilginize çok teşekkürler.




Modelimizin markiz yan pencere altı dış kenarlarında söktüğümüz plaketlerin oyukları bulunduğundan buraları kapatacağız
ve sonra markizin tamamına mat siyah boya atacağız.

Markizin pencerelerinde bulunan camları kulak temizleme pamuğu ile dikkatli bir şekilde kırmadan çıkarıyoruz.

Boya atımında  camların boyanmaması için bu işlemi yapmak zorundayız.





Çıkardığımız camların kaybolmasını önlemek için saklama kabında onları boya işlemi bitiminde takmak üzere küçük bir kapta
topluyoruz. Bu tür küçük parçaları mutlaka koruma amaçlı küçük kapaklı kutularda bekletmeliyiz.





Plaketlerin alt kısmındaki boşluğu kapatmak için plastik çubuklardan yararlanıyoruz. Bu çubukları boşluğu dolduracak şekilde
yerleştiriyoruz.





Boşluğun ölçüsüne göre kesip yerleştirdiğimiz plastik çubukların üzerinden fazlalığı alıp,yüzeyi düzlemek için kuru  zımpara
yapıyoruz.






Plastik sıvı macun kullanarak boşlukların tam olarak dolmasını sağlıyoruz. Kurumasını bekledikten sonra su zımparası ile
fazlalıkları alacağız.






Sıvı macun sonrası, bu kez dolgu macununu, maket bıçağının ucunu  spatül gibi kullanarak  boşlukları doldurduğumuz
yüzeyin üzerine sürüyoruz.






1200 numara ince su zımparası ile macun kaplı yüzeyin üzerini zımparalayıp, düzleştiriyoruz.





Modelimizin markiz parçasını, boya atımına hazır duruma getiriyoruz.





Tamiya marka sprey mat siyah boya ile markizi boyuyoruz. Boyanın kurumasından sonra markizin camlarını takıp,
modelimizin diğer parçalarının tadilat ve boyama çalışmalarına devam edeceğiz.



Çevrimdışı Mertcan Doğan

  • Mertcan Do?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 181
    • Trenlerin Dünyası
Teoman Bey, detaycılıkta üstünüze yok. Bu başarınız altında şapka çıkarmak gerek :)

Bu arada Skale Programını nereden bulabiliriz?

İyi Çalışmalar
TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Balıkesir

Çevrimdışı lokoman

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 62
  • İleti: 39
merhaba

http://www.trekyazilim.com/skala.zip

adresinden indirebilirsiniz.

Mustafa
Bir hayalin birden çok yorumu olabilir.

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
  Teoman Bey haydi bakalım kolay gelsin, yeni bir eser daha ortaya çıkacak.Baca kapağınıda yapacakmısınız? Selamlar saygılar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Sedat Bey, merhaba.  İyi dilekleriniz için çok teşekkürler.

Okulların tatil olmasına karşın, dershanemizde yoğun bir hızlandırma programı uyguluyoruz. Bu yüzden Br 52 modifiye
çalışmalarına biraz ara vermiştim.

Ancak sizin baca kapağı önerinizi dikkate alarak bu akşam bunun üzerine bir çalışma yaptım.

Teşvik edici yaklaşımınız, model üzerinde yeni bir ek çalışmayı ortaya çıkardı. Sayenizde modelimiz üzerine bir parça daha
eklemiş olduk. İlginize teşekkürler.




TCDD 56500 serisi buharlı lokomotiflerdeki baca kapağını Gützold Br 52 modeline uyarlama çalışmamız ile konuya devam
ediyoruz.



TCDD 56507 baca kapağının görüntülerini inceleyerek modelimizde bu görüntüyü vermeye çalışacağız.






Gützold Br 52 den TCDD 56500 serisi modifye çalışmalarında, baca kapağı yapımına başlıyoruz.
Evergreen plastik plakalardan  0.40mm kalınlığında plastik plaka üzerine, lokomotif modelimizin baca ağzının ölçüsü olan
7mm çapına uygun ölçüdeki yuvarlak şablonlu cetvelimizden yararlanarak çizim yapıyoruz.

Çizim üzerinde kapağın dönmesini sağlayan bağlantı parçasını da unutmuyoruz.






Baca kapağını plastik plaka üzerinden keserek çıkarıyoruz. Yine plastik çubuklardan kapağın bacaya bağlantı parçalarını
oluşturuyoruz.






Kapak ile bağlantı çubuklarının uyumunu, baca kenarına  yapıştırtma öncesi kontrol ediyoruz.






Baca kapağını taşıyan çubuğu, bacanın dip kısmı ile ağız dış kenarına yapıştırıyoruz. Kapalı konumda kapağın bacaya
tam ölçüde oturduğunu gözlemliyoruz.






Baca  kapağının rahatlıkla açılıp kapandığını kontrol ederek, kapağın yerine tam oturduğunu görüp boyama aşamasına
geçiyoruz.






Baca kapağını ve taşıcı düzeneğini akrilik mat siyah boya ile boyuyoruz. Kurmasını bekledikten sonra kapağı bacanın üzerine
takacağız.






Kapak ve taşıcı çubuğun boyası kuruduktan sonra kapağı yerine takıyoruz. Boyalı olarak kapağın kapalı konumda baca ile
uyum içinde olduğunu görüyoruz.






Kapağı açık konuma getirip, lokomotifin üzerinde gerçeğine uygun olup, olmadığını bir kez daha kontrol ettikten sonra baca
kapağı yapımının amacına ulaştığını gözlemliyoruz.

« Son Düzenleme: Şubat 02, 2013, 00:41:08 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
  Valla ne yalan söyleyeyim ben baca kapağını yarı şaka yarı ciddi olarak önermiştim ama gerçekten harika oldu. E olmuşken baca kurum telinide yapında tam olsun bari..(Yine yarı şaka yarı ciddi ama korkarım siz onuda yaparsınız) Ellerinize sağlık ,kolay gelsin. Selamlar sevgiler  Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Sedat Bey, merhaba.
İkinci önerinizi de ele alarak, buharlı lokomotiflerde; bacada kurum ve kıvılcım çıkmasını önleyici olarak kullanılan baca
şapkası olarak ta adlandırılan kafes teli malzemesinden yapılmış baca şapkasını modelimize
uygulamaya çalıştım.




Bacaya uygun olabilecek yarım küreye yakın bir şekil ve kafes teline uyacak nasıl bir malzeme kullanabilirim diye araştırmaya
koyuldum.

Günlük yaşantımızda sık olarak kullandığımız tükenmez kalemlerden birinin arkasındaki plastik tıpa dikkatimi
çekti. Bu parça baca şapkasının bombesine uygun olabilir diye görüp, hemen incelemeye aldım.





Gördüğüm kadarı ile şekil uygun oluyordu. Ancak tıpanın yüzeyi düz olduğundan baca şapkası görüntüsünü tam vermiyordu.

Birden penceredeki tül perdeler aklıma geldi. Evde hanımın  kullanmadığı tül perdelerden birini ucundan bir parça kestim.

Tül perdenin dokuma şekli kafes teline uygun görülüyordu. Hemen hemen 1/87 ölçeğe yaklaşık küçüklükte oluşu gözü pek
rahatsız etmediğinden tıpanın üzerine tül perdenin parçasını kaplamayı düşündüm.






Perde parçasını tıpanın üzerine sarıp gerdirdim. Siyanoakrilat yapıştırıcı ile tıpanın üzerine sabitledim.
Bakınız:(http://tr.wikipedia.org/wiki/Japon_yap%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r%C4%B1c%C4%B1s%C4%B1)






Gützold model Br 52 den çevirim yapmaya çalıştığımız 56507 plaketli lokomotif modelimizin bacasına tıpanın tam
oturduğunu gözlemledik. Bundan sonra baca şapkası olarak kullanacağımız bu parçayı siyah boya ile
boyayacağız. 






Kurum ve kıvılcım önleyici baca şapkasını akrilik siyah boya ile  boyuyoruz. Akrilik boya kuruduktan sonra gri ve siyah
kuru toz pastel boya ile kafesin şeklini daha ortaya çıkarıcı bir biçimde ortaya çıkarıyoruz.








Boyama çalışmalarını da tamamladıktan sonra baca şapkasını lokomotif modelimizin bacasını üzerine oturtuyoruz.

Aşağıdaki fotoğraflarda baca şapkasının birkaç açıdan görünümlerini inceliyoruz.








Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Gützold Br 52 ikinci modelimiz TCDD 56507 plaketli ve dumansavarlı olarak yapmayı planladığımız modifiye çalışmalarında
şasi üzerindeki deponun yan yüzündeki çukurluğu kapatıp, kırmızı renk ile boyadık.

Tekerlek çubuklarının arka iç kısımlarını, kazan altı şasi bağlantılarını ve markiz merdivenlerini siyaha boyadık.
Şasideki büyük tekerleklerin ve kılavuz tekerleklerinin orta göbeklerini kırmızı renge boyadıktan sonra kurumaya bıraktık.






Modelimizde bir yandan boyama bir yandan da ek parça çalışmalarını sürdürüyoruz.TCDD’ de kullanılan köşeli tenderdeki
eklemeyi; 1. modelimizde (56548) yaptığımız gibi aynen ikincisinde de (56507) yapıyoruz.

Evergreen plastik plakaları kullanarak tender üzerindeki tadilatları yapıyoruz.


Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Sevgili Teoman,

Senin tüm paylaşımlarında belki hep aynı şeyleri yazıyorum ama her zaman olduğu gibi yine titiz, düzenli, olağanüstü çözümlerle dolu bu çalışmanıda hayret ve büyük keyif ile izliyorum. Özellikle baca kapağını yapışını ve yine özellikle baca kapağını bu kadar düzgün daire biçiminde kesmeni pes diyerek takip ettim. Bir kez daha bu güzel çalışmalarını bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Ellerine ve emeğine sağlık.

Sevgiler selamlar

Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.