Gönderen Konu: Mahmut Gökdemir'in 1/87 Ölçek El Yapımı TCDD Dizelleri  (Okunma sayısı 45957 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sencer çopur

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 43
  • İleti: 20
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #40 : Mayıs 14, 2008, 23:44:00 »
DE24000 lik ile ilgili yaptığım CAD çizimini görüşlerinize sunuyorum.

Sencer ÇOPUR

Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 53
  • İleti: 48
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #41 : Mayıs 14, 2008, 23:46:05 »
Teoman Bey ellerinize sağlık

Autocad de ancak bu kadar olur herhalde,

Bu arada bende bu projeye dstek veren bütün herkeze çok teşekkür ediyorum.İlyas Bey Ludmillanın Boji aksamı bizim 24 000 liğin kiyle sadece fren silindiri fazlasıyla farklılık gösterir yani tıpatıp aynıdır zaten başkada benzeyeni yok.

Teoman Bey BU çizimi Haldun Abiye göndermeden bir planlama daha yapmamız lazım oda bu kasanın şaseye nasıl tutturulacagı ile ilgili ben elinizdeki lokomotifi nasıl tutturmuşum hatırlamıyorum çünkü bunda bir standart oluşturamadım hepsinde farklılık gösterdi.Eğer şaseyide plastikten yapacaksak tutunmöa aksamını ona göre dizayn etmek zorundayız zira bu motor kaputu aynı zamanda şasenin egilmemesi için kiriş olacak şaseye koyacagımız motor ve  boji aksamına göre motor yan kaputlarının en arkasına ve orta tarafına çengeller koyabiliriz.

Bu konudaki fikrinizi merak ediyorum

mahmut

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #42 : Mayıs 15, 2008, 00:06:37 »

Sencer Bey, çiziminiz çok başarılı olmuş. Bu gün Haldun Bey'le model üzerinde
gerekli görüşmeleri yapmışsınız. Bu çalışmayı bir ekip çalışması halinde yürütmek çok heycen ve
mutluluk verici. Çiziminiz için ellerinize sağlık.

Mahmut Bey, teşekkürler. Benim yaptığım sadece ölçüleri belirtmek için eskiz konumundaki çizim.
Çizimleri, işin uzmanları teknik olarak ortaya koyuyorlar. Sencer Bey ve Haldun Bey.

Mahmut Bey , kasa ve şasi ile ilgli planlama yapmak çok doğru. Ancak Haldun Bey  yan kenarlar ile ilgli kesim yapacak sonra sırasıyla arka ve ön kısmı ele alacağız. Kasa bölümü tamamlanınca sıra şasiye gelecek.

Şasinin kasa ile birleşmesinde Fratesschi firmasının üretimi U-20C modellerinden örnek almayı düşünüyorum. Bu durumu fotoğraflı olarak paylaşacağım.

Haldun Bey, boji yapımı ile ilgli kalıp çıkararak boji yapabileceğini belirtti. Bu konu da da bir işi daha çözebileceğiz.

Ancak belli bir sırada gitmek daha doğru olacak sanırım. Şimdi doğru olarak iki yan parçanın kesimi ile ilgli çalışmayı Haldun Bey'den bekleyelim. Ben de bu arada kasa ve şasi işi için U-20C modelini incelemeye alayım.

Okan Bey, destekleriniz için teşekkürler. Siz de bu ekibin en iyi üyelerinden birisiniz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #43 : Mayıs 15, 2008, 00:38:48 »
teoman bey,mahmut ve sencer kardesim... ve arkadaslarım
1-teoman bey. sencer kardesimin yaptıgı cicimlere okey verirmisiniz. olculer dogrultusunda..
2- mahmutcugum elbirligi ile bir seylere varıyozuz.
3-sencercigim valla hızır gibi yetiştin benim autocad anlamama ragmen.
hepinizi opuyorum.
devamını dili yorum

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #44 : Mayıs 15, 2008, 00:47:21 »


Haldun Bey, Mahmut bey'in  birönerisi var! Kasa ve şasi birleşimi konusunda
aşağıda sözlü ve görsel olarak belirttim siz de bir incelerseniz kasa kesimlerinde
belki birleşim için tırnak ilavesi olabilir. Siz de ayrı bir görüş belirtebilirsiniz deneyimlerinizi
dikkate alarak oluşturacağımız bu çalışma da sizin Mimari kimliğinizin büyük katkısı olacağından
hepimiz çok inançlıyız ve size güveniyoruz.

Mahmut Bey, kasaya tırnak koyarak şasi bağlantısını daha iyi sağlayabiliriz.
Şasi üzerinde de belli aralıklarka kısa dikmeler konulması halinde de birleştirmede
sorun çözülür zannediyorum. Şasiyi de plastik yammamız daha doğru olur.






Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #45 : Mayıs 15, 2008, 00:59:37 »
aaa evet teoman hocam dogrusunuz.
yanlız ben sadece cıkıntıları ialve edebilirm. amma asagıdan iceriye dogru kavusan tırnaklar benim degil 3 boyutlu işi

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #46 : Mayıs 15, 2008, 01:09:51 »
Teoman Bey Merhaba
Alt ızgara+tutamaç boşluğu
12.5+2.4=14.9mm
14.9x87=1.30(yuvarlatılmış)m
Aşağıdaki resime bakınca bana kısa geldi
SYGLR

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #47 : Mayıs 15, 2008, 01:12:06 »
iste katılım budur..
sagolasın ihsan bey.
derya ferendeciye yorum yap dedim amma ses gelmemisti.
belki de zaman farkindandir..
hemen uyacagiz ikazlarınıza..
sagolun varolun..
sevgiyle

Çevrimdışı Derya Ferendeci

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Istanbul
  • Yaş: 57
  • İleti: 106
  • Hayatta her zaman her şey kutudan çıkmaz
    • TCDD 1975
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #48 : Mayıs 15, 2008, 02:17:36 »

Haldun Abi,

Devamli internete bagli olmadigim icin her zaman her mesaji okuyamiyor ve yanitliyamiyorum.

Teoman Ustam,

Gelismeleri takip edebildigim zamanlar heyecanla izliyorum. Benim anlamak istedigim sey, bu loko calisacak mi yoksa sadece statik bir maket mi olacak. Mahmut Ustamiz butun mekanizmayi kendisi sifirdan imal ettiydi, ve calistirdiydi. Onun icin Kemalpasa sehir merkezinde onun namina belediye baskani ile gorusup HO olcekli bir tapinak diktirdiydim.

Sevgiler,
Derya

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #49 : Mayıs 15, 2008, 08:58:41 »
Teoman Bey Merhaba
Alt ızgara+tutamaç boşluğu
12.5+2.4=14.9mm
14.9x87=1.30(yuvarlatılmış)m
Aşağıdaki resime bakınca bana kısa geldi
SYGLR


İhsan Bey, yukarıdaki yazınıza bir açıklama yapmak istiyorum. Açıklamaları çizim ve fotoğraf
üzerinden daha iyi anlatabilirim.


Mahmut Bey'in yapmış olduğu maketin ızgaralı kapaklarının yakın grünümü.
Ben çizimi, maketin üzerinden ölçülendirme ile yaptım.

Çizim üzerindeki ölçüleri bir daha kontrol edelim.

Kapak boyu: 24mm (Ortda çizimde ölçülendirme rakamlarını gösteren oklara dikkat!)

Üst ızgara bölümü:      8mm
Orta tutamaç boşluğu: 3.5mm
Alt ızgara bölümü:      12.5mm
                           +-----------
                              24 mm Kapak boyu olarak ortaya çıkıyor.

Aşağıdaki fotoğrafta kapakların yakın görünümü. Dikkat ederseniz ızgaralar ve tutamaç
boşluğu birbirine yakın. Bu durumu dikkate alarak Haldun Bey'e çizimde ızgara adetleri
dikkate alınmayabilir diye not yazdım. CNC makinasının bu kadar ince ve sık kesime teknik
olarak olanak vermeyebilir.


Haldun Bey, CNC makinasını kullanan bir kişi olarak bu fotoğraf ve çizimlerinden emniim ki
malzmae üzerinde en olabilirini ortaya çıkaracaksınız.


Derya Bey, ilginize teşekkürler. Çalışmaların akışına göre, DE24000'liğn  statik veya çalışır
durumu ortaya çıkacaktır.

Eğer çalışır yapmayı düşündüğümüzde; benim aklıma yine Frateschi U-20C geliyor.


Mahmut Bey'in bana gönderdiği DE24000 statik konumda ve  içinde motor bulunmamaktadır.
Bojilerdeki akslar metal ve hareketlidir.


Mahmut Bey'in yapmış olduğu bojinin şekli Frateschi U-20C'nin boji yapısına  benzemektedir.

U20C'nin şasi boyu kısa ancak, gerekli düzenlemeler yaparak kullanma yollarını araştırcağız.
Derya Bey, konuda siz de görüş ve düşüncelerinizle bizlere destek verebilirseniz çok memnun
oluruz.
Sizin de belirttiğiniz gibi Mahmut Gökdemir Bey gerçekten Türk Tren Modelciliğinde yapmış
olduğu DE 24000 ve De22000 dizel lokomotiflele öncü olarak hertürlü takdiri hak ediyor.
Kendilerine bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.

Haldun Bey,in bu konunun açılmasında büyük etkisi olmuştur. Otobüs yapımı çalışmasını bizlerle
paylaşmasından sonra DE24000'lik yapımı gündeme gelmiş, seri ve pratik yapımı ile ilgili görüşmeler
sonucunda CNC makinsından da yararlanılarak bu çalışma başlatılmıştır.
Bu yüzden Haldun Bey'i de yaptığı ve yapacağı katkılarından dolayı kutluyor, çalışmalarında sonsuz
başarılar diliyoruz. Haldun Bey'e de katkılarından dolayı çok teşekkür ediyoruz.

Tüm trenmodelcisi dostlar katılım ve desteklerinizle bu çalışmayı iyi bir sonuca getirmek umudu
ile saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
 

« Son Düzenleme: Mayıs 15, 2008, 09:17:17 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdo?an
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #50 : Mayıs 15, 2008, 19:24:30 »
teoman hocam kolay gelsin uzun zamandır forumu ziyaret edemedim ne var ne yokdiye bakayım dedim yine güzellikler yaratmışsınız selamlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #51 : Mayıs 15, 2008, 19:47:39 »
Mehmet Bey, yaptığımız çalışmalar ortak katılımla olmaktadır.
Başta Haldun ve Mahmut Gökdemir Beyler bu güzelliklerin yaratıcılarıdır.


Haldun Bey, gövde yan kısımları ile ilgli CNC kesimlerini bekliyoruz.
Ben de şu anda tavan üzerinde çalışma yapıyorum.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Mayıs 15, 2008, 19:53:12 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #52 : Mayıs 15, 2008, 21:38:17 »
teoman hocam,ihsanbey,mehmut ve sencerkardesim vede diger arkadaslarim.
bugun izgaralı kısımlar ve panel tutamaklari konusunda yeni kesimler yaptim.
ne yazıkki fotograflayıp yuklemeye vaktim olmadı.
vatim olmadı derken devam edeyim. yeni bir işin mecburi hazılrığı ve toplantıları vs derken.2 gun daha ara vermek zorundayım. bu arada evdeki bosvakitlerimde ihsab bey'in ikazları,teoman bey'in ve sencer kardesimin son cizimlerini yorumlayarak.son kesimleri p.tesi yapacagım.
bu arada,teoman hocam bana mahmut kardesimin boji orjinallerini gonderir ise onumuzdeki hafta onlarıda kalıplayarak cogaltacagim.

bilgi vermek istedim.
hepinize sevgiyle

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #53 : Mayıs 15, 2008, 22:19:43 »

Haldun Bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Çalışmalarımızı belli bir sıra içerisinde devam ettiriyoruz.
Modelin sahibi Mahmut Bey olduğundan bojilerin gönderimi işlemini Mahmut Bey izniyle yapmak daha
doğru olur. Benim için sorun olmaz hemen yarın size gönderebilirim.
Haldun Bey, göndereceğim adresi özel mesajdan yazabilirseniz elimde hazır bulunması açısından çok iyi olur.



Teoman Bey tavandaki bu ayrım noktalarını  ben tavanı eğmeden yapmıştım kusura bakmayın sizin bu kadar hızlı olabileceğinizi tahmin edemediğimden size ekstra bir zorluk çıkartmış gibi hissettim kendimi  onun için tavanı yapıştırmayın dedim buraları kalemle çizdikten sonra , önce metal bir cetvelle ve sivri bir metalle bu çizgi üzerinde bir yol yaptım daha sonra standart maket bıçaklarından küçük olanının kesen tarafı değilde tersiyle o yol üzerinde gitgellerle kanalları açtım, tabii sizin bu nunla ilgili daha gelişmiş teknikleriniz varsa onları öğrenmektende zevk duyarım, bütn bunları plastiği egmeden çok daha rahat yapıllıyor

Bir de tavandaki Fanlar havalandırma ızgaralarının tam hizasında ,tavanda iki büyük Fan vardır ve fanlar benim yaptığım gibi ızgara altında gizli değil bariz ortadırlar ve nerdeyse tavanın tamamını kaplarlar.Tavanda buraya yuva açmak için ben matkap uçlarıdan faydalanıyorum maket bıçagı kullanarak çıkarmalarda plastik esneme yaptığı için önce çıkaracagım alanın tam çerçevesinde delikler açıp sonra bıçakla temizleyerek bu alını açıyorum havalandırma ızgaraları ve fanların kenarları kredi kartı,

şimdilik aklıma gelenler bunlar

serlamlar saygılar

mahmut


Mahmut Bey, merhaba. Tavan çalışmaları ile konuya devam ediyorum.

Modelin  üst kısmı tavandan başlayıp alt kısımlara doğru kademeli yapım çalışmalarıyla
ve sizlerin görüşleriyle çalışmamızı sürdürüyoruz.


Tavanı oluşturacak parça üzerinde, bölmelerin yerlerini ölçümler ile saptıyarak çizimi
yapıyorum.


Çizdiğim yerlerden detay açma aleti ile yarıklar yapıyorum. Bu aleti sevgili İhsan Bey,
çok iyi bilir. Diş Hekimlerinin kullandığı ucu sivri olan bu alet aynı zaman da plastik
malzemede detay açma işine yarar.


Detay açılışının yakın görünümü


Tavan üzerindeki bölmelere açtığımız detayları; beyaz zemin üzerinde rahat görebilmek
için toz pasteli fırça ile yarıklara sürüyoruz.


Tavan fanlarının altına gelen arka bojiyi çıkarıp tavanda açılan fan yuvasını inceliyoruz.


Fanların bulunduğu tel kafesli kısmın tam ölçüsünü alıyoruz. Ancak bir hata yapmamak adına
Mahmut Bey'in burayı bize açıklamasını bekliyoruz. Burada parça kesiminde deneme amaçlı
iç kısımdan daha dar bir dikdörgen parçayı maket bıçağı ile kesiyoruz.
Kesim işi oldukça kolay yeterki sabır ve dikkat edilsin.

Menemen Depo' da demiryolu üzerinden geçen köprüden DE24000'liklerin tavan fanlarının
fotoğrafları:






Fanların bulunduğu bölümü keserek kenarlarını eğe ile düzeltiyoruz. Burası Mahmut Bey'in
görüşleri de alınarak ve fotoğraf incelemeleriyle tekrar ele alınacak.


Üzerinde detayların bir bölümünü yaptığımız tavan parçasının, model üzerindeki görünümü
incelemek için modelin tavanına oturtuyoruz.


Mahmut Bey görüşlerinizi bekliyoruz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 53
  • İleti: 48
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #54 : Mayıs 15, 2008, 22:57:52 »
Büyün arkadaşlarıma iyi akşamlar diliyorum
Öncelikle Haldun Abi boji yapmak takdir edersinizki çok daha hassas bir konu ve benim yaptığım bojiler çokta hassas ölçülere sahip değil ben tabir yerinde ise göz kararı tabii özenerek ama genede cnc hassaslığında olmayan bojiler yaptım.Bu bojiler örnek alınarak çoğaltılması çok sıhhatli olmayabilir.Ama buna rağmen ben bunu hassaslaştırırım derseniz bojilerin size ulaşmasında benim için hiç bir sakınca yok,
Teoman Bey ben lokomotifleri size emanet ettim işiniz bitinceye kadar yapmnız gerekenlerle ilgili bana sormanıza gerek yok kendi lokomotiflerinizde kararları nasıl alıyorsanız öyle karar verebilirsiniz.
Gelelim tavana daha önce dediğim gibi,fanlar sizin fotoğraflarda gönderdiğiniz gibi iki büyük fan o dönemde bu işi ben biraz baştan savma yaptım bunun sebebi de burada ki fanları gerçekten çalıştırmaktı Harun beyin Hornby lokolarından bir tanesinde bir örneği var ama daha sonra bu fanlara zaman ayıramadım ve şu anda gördüğünüz teyp kasetlerinin içindeki bant sarma yuvarlaklarıyla kaldı.
Siz nasıl bir şey düşünüyorsunuz elinizde buraya uygun fan varsa bence iki büyük fan kullanırsanız daha güzel olur.
yaptığınız kesimi biraz daha uzunlamasına ve enlemesine genişletirseniz ve kestiğiniz kenarlara 1.5 mm lik çerçeve yaparak tel ızgarayı koyabilirsiniz içerde birşeyleri oturtma ihtiyacı olursa  tavan alt tablasını ya hiç kesmeyin yada daha dar ölçüyle keserek oturtabilirsiniz
Bu arada biliyorsunuz lokomotifin tavanı sabit degil ,birde keşke lokomotifi yukaran aşşağıya değilde aşşagıdan yukarı başlasaydık

şimdilik selamlar


mahmut
 


 

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #55 : Mayıs 15, 2008, 23:30:35 »
bojilerin size ulaşmasında benim için hiç bir sakınca yok,

Bu arada biliyorsunuz lokomotifin tavanı sabit degil ,birde keşke lokomotifi yukaran aşşağıya değilde aşşagıdan yukarı başlasaydık
şimdilik selamlar
mahmut
 

Mahmut Bey, bojilerden birini Haldun Bey'den adres bilgisi gelmesi halinde yolluyorum.

Tavan kısmının sabit olmadığını sizin mesajınızda yeni öğrendim. Model üzerinde bir sorun olmamasına dikkat ediyorum ve mümkün olduğunca çok dokunmuyorum. Tavanı; açıklamanızı dikkate alarak açtım.

Mesajınızın son satırında alttan başlamamız konusunu biraz açarmısınız. Bu doğrultuda alt kısımdan çalışmaya başlayabiliriz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar
« Son Düzenleme: Mayıs 15, 2008, 23:33:10 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #56 : Mayıs 15, 2008, 23:59:39 »
arkadaslarim.
 guzel birsey yakaladık galiba hepimiz aynı heyecanı paylaşıyoruz sanırım..
1-teoman bey,bojiler sag ve sol olmak uzere değismiyor ise 1 tane yeterli degil ise sag ve sol yonde olanlardan olması lazım.
sonucta bu bir deneme bence bojileri su anda mahmut kardesimin yaptıgı haliyle deneyelim.
2-lokonun ustundeki fanlardan da benim yapabilecegim birşey aklınıza gelirse arayınız. teknolojiden faydalanalım.
3- merak eden kardesşlerim oldu bu kesimler her olcekte yapılabiliniyor.yani eni boyu 1/100 veya 1/87 vs olarak olceklenebiliniyor.

arkadaslar kritikleriniz ve fikirlerinizi bekliyoruz sevgiyle
haldun bağbakan

Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 53
  • İleti: 48
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #57 : Mayıs 16, 2008, 02:13:20 »
Teoman  Bey ve Haldun Abi
Şimdi bu çalışmada kendimize bir yol haritası çizsek iyi olacak,eğer müsade ederseniz motor kaputundan bojilere ordan makinist kabinine gibi atlamalarla bu işe devam etmeyelim.
Öncelikle biz bu lokomotifi yürütecekmiyiz yürüteceksek hangi aksamlarla bunu yapacagız ve bu hareketlendirmede lokomotifin orjinalliğine sadıkmı kalacağız yoksa hazır bir şeylermi kullanacagız buna bir karar verelim
Gördüğüm kadarı ile Teoman Bey benim lokomotifin ölçülerini yaklaşık değerler olarak alıp bir model yapıyorsunuz bundan gurur duyuyor ve size teşekkür ediyorum
Şimdi burda yürüyen aksamda ve şasede nasıl bir yol çizilecek bununla ilgili müsade ederseniz bir kaç şey söylemek istiyorum.
Bizim bu lokomotifimiz kendisine munhasır eşi ve benzeri başka bir yerde olmayan bir lokomotif.hal böyle olunca ona ait parçaları uydurmak ve benzetmekte zor oluyor.
Ben ilk taslağı Ludmillayı örnek alarak yaptığımı söylemiştim,bunun sebebi adamlar oturmuş tasarlamışlar 1/87 ölçekte tabiri caiz ise 24 000 lik bojisini yapmışlar.Şimdi burda yeniden Amerikayı keşfetmeye gerek yok önümüzde hazır bir ölçek var
Nedir bu; Bojideki dingil mesafeleri 22mm olan bir ölçek bu bize neyi veriyor ,bu ölçü bize gerçek 24 000 liği veriyor peki neye göre ,dingillerin orta noktalarının kasa üzerindeki denk geldiği yerlerle,kasada makinist kabini ölçüsünden tutunda motor kaputu üzerindeki kapıların ölçülerine kadar hepsini veriyor.
Tabii bir çok şeyide orjinal lokomotifin fotoğraflarına bakarak kıyaslama yöntemiyle bulabiliyoruz ama bu bojideki ölçek en azından uzunluk konusunda bizi büyük bir sıkıntıdan kurtarıyor,ve ana hatları oluşturmamızı sağlıyor.
Bu yeni yapacagımız lokomotifte hala uzunlukta 3-4 mm oynama şansımız var Teoman bey zannediyorum makinist kabinini ölçmüştür benim yaptığımda eni 26mm olarak çıkmıştı burayı 1 mm daha azaltıp motor kaputuna ekleyebiliriz.
Neyse fazla dağıtmadan,eger lokomotif benim yaptığım ölçülere yakın ölçülerle yapılacaksa  dışardan kullanacagımız bojilerde sıkıntı yaşanılması muhtemeldir.
onun içindirki lokomotifi aşşagıdan yukarıya yapmak çok daha güzel sonuçlar verir ve lokomotifin orjinalliğine sadık kalmada bize yardımcı olur.
benim yaptığım bojilerde bizi daha enteresan sıkıntılar bekler önce bojinin ana kasasını yani dişlilerin olduğu bölümü sonra lokomotifin asıl şahsiyetini oluşturan dış kapakları bunlarla beraber elektrik aksamı ve en önemlisi DİŞLİLERİ,bunların hepsinin tek bir kalem gibi hazırlanması geregi ortaya çıkar burada asıl problem dişli yataklarının çok hassas hazırlanması geregi, benim yaptığım bojinin herbirinde 11 adet dişli bulunur.
yürüyen aksamı hazır kullanacaksak ve dingil ölçüleri yaklaşık degerde olan bir boji bulduysak,en azından kasayı ona göre planlamak daha güzel olur.
Teoman bey elinizdeki Frateschi nin bojileri uyuyorsa planlamayı ona göre yapalım.bir taşla bir çok kuş vurmuş oluruz.Zaten Haldun Abinin ifadesinden ''(teoman bey,bojiler sag ve sol olmak uzere değismiyor ise 1 tane yeterli degil ise sag ve sol yonde olanlardan olması lazım)''.benim anladığım sadece bojinin dış kapaklarını yapmayı düşünüyor dişli bölümüne girmeyi düşünmüyor.Buda boşa bir uğraş olur çünkü dişli mekanizması yapılmayacaksa o kapakları hiç bir yere oturtamazsınız sizin Frateschi lerede olmaz.
Ama benim o yaptıklarımı örnek alarak  sizin Frateschi lere uygun hale getirip ondan sonra baskıya almayı planlıyorsa bişi diyemem.
Bu arada HALDUN abi 13mm çaplı pallerinin dış çapları 2,5 mm iç çapları 2 mm ,ve toplam 8 veya 9 pali olan fan yapma imkanınız olabilirmi..?

yani konun özü öncelikle yürüyen aksamda bir karar kılalım eğer yürüteceksek.Bunu bir standarta bağlarsak hemen akabinde şaseyi planlayalım,böylece yukarı çıkarken düşünmemiz gerekenleri daha rahat planlama imkanımız olur örneğin motoru nereye koyacagımızı bojileri nasıl oturtacagımızı ışık sistemini nasıl planlayacagımızı şaftları nasıl yapmamamız gerktiği digital karta nerde yer bulabilecegimizi ve en önemlisi bunlardan sonra lokomotifi nasıl ağırlaştıracagımızı  ;Şimdi en kolayı o dediğinizi duyar gibiyim..:)
Tabii bir de yakıtdeposu var.Bojiler ve şaseyi bir arada görebilirsek kasayı oturtmak çok daha rahat olur.

Fikirlerinizi bekliyorum

selamlar saygılar

mahmut


 

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #58 : Mayıs 16, 2008, 22:31:08 »
mahmut kardesim.
ben is yogunlugumdan sebep 2-3 gun ara verdiğimiz belirtmistim.
buna ragmen ilgisiz degilim..tekip ediyorum..
senin ve teoman beyin uzun yazdıklari model terenci olarak beni aşıyor.
sonucta tabiri caiz ise ben ve cnc tezgah emir kuluyum..
yani teknolojik olarak sizlere yardımcı olabiliyorum.
yan cepheleri halledecegim.
bojiler icin karar sizin elinizde..
fanlar icin ya mevcut resimlere bakmam lazım. ya da detaylı yakın cekim yollamanız lazım..
amma beznzeri seyleri mimari maketlerde yaptıgımı hatırlıyorum
herkese sevgilerimle..

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: MAHMUT GÖKDEMİR'İN 1/87 ÖLÇEK EL YAPIMI TCDD DİZELLERİ
« Yanıtla #59 : Mayıs 17, 2008, 12:41:02 »


 Sevgili Mahmut Gökdemir Bey, 61 nolu mesajınızdaki yazınızdan alıntılar yaparak sorularınızı
yanıtlamaya çalışacağım.

Gördüğüm kadarı ile Teoman Bey benim lokomotifin ölçülerini yaklaşık değerler
olarak alıp bir model yapıyorsunuz bundan gurur duyuyor ve size teşekkür ediyorum


Mahmut Bey, ben de size çok teşekkür ediyorum. Türk Tren modelciliğinde çok güzel bir
örnek oluşturarak,TCDD DE24000'lik dizel lokomotifin modelini ortaya çıkardınız.
Ben ve birçok modeltrenci dostlar sizle gurur duyuyoruz.

Öncelikle biz bu lokomotifi yürütecekmiyiz yürüteceksek hangi aksamlarla bunu yapacagız
ve bu hareketlendirmede lokomotifin orjinalliğine sadıkmı kalacağız yoksa hazır bir şeylermi
kullanacagız buna bir karar verelim.


Benim düşüncem bu lokomotifi yürütelim . Ancak! hazır bir alt yapı kullanarak yapacağımız
gövde kısmına bu alt yapıyı uyduralım derim. Olanaklar elverdiğince gerçeğine yakın yapma
gayreti içinde olalım.

yürüyen aksamı hazır kullanacaksak ve dingil ölçüleri yaklaşık degerde olan bir boji
bulduysak,en azından kasayı ona göre planlamak daha güzel olur.


Bu durumu bir açıklık getirirsek; öncelikle kaporta kısmını çözümleyip bu arada alt şasi için
çare arayalım bazı model araştırmaları yaparak hazır şasi ve benzer boji yapısıyla bu modeli
yürütmeye çalışalım.
İl olarak benim elimde olan Frateschi U-20 C var. Bachmann'nın BH 60903 kod nolu lokomotifi
üç akslı olduğundan olabilir,şimdilik bunlar var ama araştırma yaptıkça örnekler çoğalabilir.

yani konun özü öncelikle yürüyen aksamda bir karar kılalım eğer yürüteceksek.Bunu bir
standarta bağlarsak hemen akabinde şaseyi planlayalım,böylece yukarı çıkarken düşünmemiz
gerekenleri daha rahat planlama imkanımız olur örneğin motoru nereye koyacagımızı bojileri
nasıl oturtacagımızı ışık sistemini nasıl planlayacagımızı şaftları nasıl yapmamamız gerktiği
digital karta nerde yer bulabilecegimizi ve en önemlisi bunlardan sonra lokomotifi nası
lağırlaştıracagımızı  Tabii bir de yakıtdeposu var.Bojiler ve şaseyi bir arada görebilirsek kasayı
oturtmak çok daha rahat olur.


Mahmut Bey bu yazdıklarınız doğrultusunda alt şasi için hazır model arayışlarını bir süre yapalım.
Modeldeki ölçeğe uygun bulduğumuz zaman  bu nun üzerinde yoğunlaşalım.

Ben bu arada el yapımı çalışma ile kaporta üzerinde çalışmalara devam ediyorum.

Haldun Bey,işleri dolayısıyla bir süre o da ara vermiş olacak. Ancak bojileri sıfırdan
üretme olayını iptal ediyoruz. Hazır boji kullanarak bir düzenleme yapabiliriz.


Sonuçta trenmodelciliği çalışmalarımız bizim esas işimizin dışında hoş vakit geçirerek yaptığımız
Bi ruğraşımızdır. Bu uğraşı içinde gerçek lokomotifler üzerinde araştırma yapmak, fotoğraflamak,
ölçülendireme çalışmaları yapmak ve daha sonra bunları modeller üzerinde uygulama çok keyifli
bir uğraşı olmaktadır.

Burada bizim amacımız ister yürüsün ister yürümesin güzel bir çalışma yaparak birbirimize bu
tür konularda yardımcı olmaktır.

Bu çalışmalar bana Çin atasözünü hatırlattı ''Balık pişirip hazır yedirmek yerine, balığı tutmayı
öğretmek daha iyidir.'' bizde bu doğrultuda hareket ederek daha çok kişilerin becerileriyle
kendilerinin olanaklarıyla da bir şeyler yapmaya teşvik etmektir.
Ayrıca diğer arkadaşlarımızın da mutlaka görüşleri olacaktır. Bu çalışma öğrenme ve öğretme
anlayışı içinde olmalıdır.

Haldun Bey'de sonuçta; bizim ricamızı kırmayarak birkaç deneme amaçlı kesim
çalışması yaparak bizlere teknolojik olanakları da göstermeye çalışmıştır. 
Yoksa bu çalışma seri olarak üretilmeyip kişilerin kendi olanaklarını da kullanarak
bir model çalışması yapabilmesi amacı taşımaktadır.


Saygıdeğermodeltrenci dostlar bir süre aranızda olamayacağım. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı
tatili nedeniyle okullar 21 Mayıs 2008 Çarşamba günü açılacağından yazlığa giderek bu tatili
değerlendirmek istiyorum.

Çalışmalarımız tatil dönüşü devam edecektir.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar