Gönderen Konu: Çiğli İstasyon Yapımı  (Okunma sayısı 87878 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Çiğli İstasyon Yapımı
« : Mayıs 27, 2007, 13:56:58 »
 
Saygıdeğer modeltrenciler.

İzmir'in ilçelerinden Çiğli'de bulunan İzmir-Bandırma, İzmir-Ankara demiryolu hattı üzerinde olup, aynı zamanda Basmane-Çiğli  banliyö hattının da  bir zamanlar son istasyon görevini de uzun yıllar yapmış bu istasyon binasının, maket çalışmasını yapmayı düşündüm. 

Yapım aşamalarını sizlerle paylaşarak en başından en sonuna kadar fotoğraflarla, yaptığım incelemelerle, malzeme tanıtımı, yapştırma, boyama, ek aksesuarlarla ortaya çıkarmaya çalışacağım.

Yapım çalışmaları:

Önce sizlere fotoğraflarla bu İstasyon binasını tanıtıyorum


Çiğli istasyon binasının 21 Nisan 2007'de ilk çektiğim görüntüsü


Maket yapımına karar verince, ölçülendirmede ve binayı her tarafından
tanımak amacıyla tekrar ayrıntı fotoğraf çekmek için 26 Mayıs 2007
Cumartesi günün öğleden sonra Çiğli'ye giderek gerekli çalışmaları
yaptım.
Havanın bulutlu oluşu foto çekimine daha uygun bir ortam yarattı.

Yanımda getirdiğim şerit metreyle ölçümleme yaptım.


Binanın yatay uzunluğunu ölçer iken dikkatimi çeken şu anda altında
göründüğüm pencerenin aslında sonradan tadilat yapılarak pencereye
dönüştürülmüş bir kapı olduğunu farkediyorum.

Pencere altındaki sıva farklığı dikkatimi çekti. Binaya ön yüzünden
birdaha baktığımızda ortada bulunan pencereyle bize göre solda
bulunan pencere arasındaki ölçü farkını rahatça görebiliriz.

Buradan yola çıkarak orta pencerenin sağında bulunan kapıyla
solda bulunan pencerenin yapısal olarakaynı özelliklere sahip
olduğunu görüyoruz.

Demekki bu istasyon ilk yapıldığında burada da bir kapı bulunmaktaydı.
Sonraki yıllarda bu kapı iptal edilerek alttan duvar örülüp pencereye
dönüştürüldüğü ortaya çıkıyor.

Ben de aslına sağdık kalmak için burayı kapı olarak çalışacağım.







Binanın çeşitli yerlerinden ölçülendirme yaptım. Bu ölçümlere
göre 1/87 ölçeğine uygun yaklaşık ölçülerle bu maketi yapmayı
amaç edindim. Ayrıca bu tür incelemeli çalışmalar, yaptığınız
çalışmaya kişiyi daha iyi motive ediyor ve çok keyif veriyor.
Örneğin bu köşe taşının birini ölçerek yukarı doğru saydığımızda
28 adet olduğunu tespit edip 28cmX28=700cm +ortadaki
şerit çıkıntının da 18cm olduğunu tespit ettiğimde bina yüksekliğinin
yaklaşık 720cm olduğunu buldum.1/87 ölçeğe uyarlamak için
720/87= 8.27cm gibi bir ölçü çıktı. Bina önüne yapılan platformun
daha sonraları yükseltildiğini de düşünürsek, yaklaşık olarak binanın yüksekliğini 9 cm gibi kabul edip maket çalışmasında, bu gibi pratik ölçümlemelerle yapımı sürdürmeyi düşündüm.

Ön yüzden birkaç detay fotoğrafı. İstasyonumuzun isim tabelası.

Pencere kemerlerini de yakından görmüş oluyoruz.



Buradaki kapıya sonradan güvenlik nedeniyle demir kapı ilave
edilmiş biz bunu dikkate almayacağız.


İstasyon ana binasına sonradan ilave edilen yolcu bekleme salonu
binası

1.bölüm sonu devam ediyoruz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #1 : Mayıs 27, 2007, 14:30:47 »
2. bölüm

İzstasyonumuzun ilave binasının yanından arka tarafına geçiyoruz.

Cumartesi günü Çiğli pazarı olduğundan arka alanda araçlar park
ettiklerinden, tam  görünüşlü bir çelkim yapamıyorum.


Diğer bir açıdan aldığım görüntüde dikkatimizi çeken bir durum;
demiryolu hattınından istasyonun arka tarafından da geçtiğidir.
Binanın önüne sonradan çekilen duvar ve duvar içinde görülen
ek yapı çirkin bir görüntü oluşturuyor. Biz bunları maket yapımında
dikkate almayacağız.


Binanın arka yüzünde ise, ön yüzün aksine alt bölümde ortada kapı
sağ da ve solda pencere bulunmaktadır. Yaptığımız çalışmaya bir
değer katmak için bu detayları bilerek maketi oluşturmak daha doğru
olur kanısındayım.


Binamızın çatı yapısının duvar birleşimleri ve saçak görütüleri


Köşe taşları dizilimi bu taşaların sayısıyla bina yüksekliğin bulmuştuk.
Ancak sonradan yapılan ek yapıyı dikkate almıyoruz. Bu ek yapı
önden baktığımızda solda kalan yapıdır.


Ana binaya bitişik bize göre sağda olan bekleme salonu binasının
arka taraftan görüntüsü


Bu tarafta aslında iki adet pencere bulunmakta pankart diğerini kapatmış.


Pankartı geçici bir köşesinden çıkarıp ikinci pencereyi de tespit ediyoruz.

Ana binamızın basit genelölçüleri


Yolcu bekleme salonu olarak kullanılan küçük binanın ölçüleri
ilerleyen çalışmalarımızda; kapı, pencere, ölçüleri ve yapımı aynı zamanda çatı, baca ölçüleri de varilecektir.

2. bölüm sonu devam ediyoruz.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #2 : Mayıs 27, 2007, 15:10:20 »
3. bölüm

Maket yapımındaki kullanacağımız malzemeler:


Çeşitli kalınlıkta Pvc plakalar. Bu malzemelerle gövde yapımında çok
iyi sonuç alınabiliyor. Kesmeye ve boya yapımına çok uygun malzemeler.


Üç ayrı kalınlıkta bulunan bu malzemeler. 1mm, 2mm, 3mm
kalınlıklarda olan bu malzemeler, yapının çeşitli konumlarına
göre kullanılacaktır.


Çeşitli şekillerde kapı ve pencereler. TichyTrain marka olan bu
aksesuarlar oldukça işe yarayan aksesuarlar.


Çatı yapımında kullanılabilecek, plastik özellikte kiremit malzemesi.

Ayrıca bu maket çalışmasını karton malzemeyle de yapabiliriz.


Çeşitli kırtasiyelerde mimari kartonlar satılmaktadır. Bu kartonlar
beyaz renkli olup 1mm, 2mm kalıkta olanları oldukça kullanışlıdır.
Yapıştırmaları da çok kolaydır. Dileyen arkadaşlarımız bu tip kartonları
temin ederek veya gri renkli mukavvalardan da yararlanarak maket
çalışmaları yapabilirler.

Boyama konusunda zorlanan arkadaşlarımız çeşitli renklerde satılan
elişi kağıtları veya fon kartonlarından da yaralanarak yaptıkları
maketlerin üzerini bu tip malzemelerle kaplıyabilirler.


Maket yapımında kullanacağımız karton veya plastik malzemeleri
ölçüp, çizip,kesip, yapıştıracağımız yardımcı malzemelerimiz.

Saygıdeğer modelterenciler bu hazırlıklardan sonra çalışmaya başladım.
Yapılan çalışmaları burada sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Emre B. ÇAKIR

  • Emre
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 49
  • İleti: 21
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #3 : Mayıs 27, 2007, 15:38:50 »
      Üfff.     Teoman Bey, geç aldığım için çok üzgünüm. Eşimde mimar üstelik eski binaların rölöve - restorasyonu konusunda uzman olduğu için anıtlar kurulunun sit olarak belirlediği bir çok eski binanın çalışmalarını yapıyoruz. Elimizde de bir çok teknik alet vardı. En geç çarşamba İzmir'deyim burdan ( istanbul) istediğiniz malzemeleri eve teslim ederim.

    Saygılar.

            Emre B. ÇAKIR
                mimar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #4 : Mayıs 27, 2007, 15:49:54 »
Emre bey ilginize teşekkürler.
Sağlıkla İzmir'e gelmeniz en büyük isteğimdir.

Bu arada boş durmayıp biryerlerden başlayım istedim.

Sonuçta bu güzel hobide üreterek birşeyler yapmak çok keyif verici.

Sizde bir mimar olarak bu tip bir çalışma yapıp, bizlere yararlı olabilirsiniz. Hepimiz bundan büyük memnuniyet duyarız.

Görüşmek dileğiyle saygılar, sevgiler.

Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı driver-x

  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 56
  • İleti: 58
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2007, 17:19:18 »
Teoman hocam,kolaylıklar dilerim.
Ölçme biçme işleri tamam,malzemeler tamam,eh bizede artık seyrelemek kalıyor.

THIS IRON HORSE READY TO GO!!!

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2007, 22:14:25 »
Teoman bey
Kolay gelsin
Öğrenmek gayesiyle arada mı soru ,bitimdemi soru
Sizce nasıl uygundur?
SYGLR

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2007, 23:10:27 »
Ben sonunu beklemeyeceğim, Teoman bey tebrikler, teşekkürler, yine örnek bir anlayışla ölçümler, anlatım ve paylaşım. Sayenizde referanslarımız artıyor.

Konuyu görürken aklıma geldi, acaba bunları Faller'e göndersek kit olarak çıkar mı ?

Diğer taraftan herkes yarışmada birinci olacak olmuyor böyle en detayına kadar paylaşmak.

Bu arada bir sorum olacak, daha önceki notlarınızdan birinde bir izinden bahsetmiştiniz, lanet olası son terör olaylarından sonra her ne kadar tren ilgisi düşük bir araç da olsa, bu binalarda fotograflama ve bu detayda ölçüm yapma konusunda bir izin sözkonusu mu ? Paylaşabilirseniz sevinirim.

Aslında yer altına alınma nedeniyle Sirkeci ve sonrasındaki 3-4 istasyon ile Anadolu yakasındaki istasyonlar için de benzeri çalışma yapıp referans oluşturmak gerekli. Bir gönüllü grubu çıkar mı acaba ?

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2007, 23:48:21 »
    Teoman bey merhaba,Çiğli İstasyonunun açıklamalı anlatımınız ve paylaşımınız için çok teşekkür ederim,yine güzel bir istasyon yapacağınızdanda eminim kolay gelsin.Bende mukavvadan yapımına başlayacagım ölçüleri bekliyordum aksilik olmasa yarın başlayacağım,sevgi ve saygılarımla.

    mali..,

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #9 : Mayıs 28, 2007, 01:15:26 »
Sabri bey; teşekkürler.

Ancak İzmir'de yaşayan modeltrenci olarak sizlerinde bu foruma daha fazla katılımlarınızı bekliyoruz.

Bu tür çalışmalar size de pek yabancı değil üretime devam edelim.
Sizin de değerli çalışmalarınızla bu foruma katkınız oluşsun

İhsan bey; herzaman paylaşıma devam sonunu beklemeye gerek kalmadan yapım sürecinde sizin de değerli görüşlerinize hepimizin geresinimi vardır.

Okan bey; nazik görüşleriniz için çok teşekkürler.

Almanlar biliyorsunuz kendi değerlerine daha çok sahipler. Kendi ülkelerindeki istasyonları modelliyorlar.
Bu teknik bir konu ve kalıp maliyetleri çok yüksek. Bu konuyla ilgili Melih Uçar bey bir açıklama yapabilir.

Benim burada ki amacım, yarışmada bir derece almak değil.
Bu güzel oluşum içinde herkesle bilgi paylaşımında bulunmak ve üreterek modeltrenciliğe az da olsa bir katkıda bulunabilmektir.

Bu yarışmaya katılan herkes birincidir. Çünkü bir amaç için biraraya gelerek üretmek ve güzel paylaşımlarda bulunmak en güzel değerdir.

Fotoğraflama konusunda ben TCDD 3. Bölge Müdürlüğü'nden yazılı izin aldım. Güvenlik gerekçesiyle detay fotoğraf çekmeye kalktığınızda mutlaka ilgili kişler amacınızı soruyorlar. İzin belgenizi gösterince size yardımcı oluyorlar.

Modeltrencilerin bu işe sevdalanıp yakınlarında bulunan, tarihi değer taşıyan demiryollarına ait binaları ve çeşitli objeleri fotoğraflamaları çok güzel olur. Bu tür durumlarda gönüllüler çıkabilir. hepimiz açısında belge oluşturması itibarıyla iyi olur.

Mehmet Ali bey; açıklamalı anlatımla umarım sizlere yardımcı olurum. Sizin de yapıma başlamanızdan çok mutlu oldum. Fotoğraflar arasında binanın ana ölçülerini kroki olarakak vermiştim.

Detaylara girdiğimde kapı-pencere gibi tamamlayıcı aksesuarlarında yapım aşamasında ölçülerini vereceğim.


Herkese iyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar
 

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #10 : Mayıs 28, 2007, 01:20:16 »
teoman bey eminimki çiğli istasyonun 1/87 ölçekli bir kopyası çıkacak .zira temin ettiğiniz malzeme çiğli istasyonu için biçilmiş kaftan .çalışmalarınızı sabursızlıkla bekliyorum. mehmet ali beyede başarılar. saygılarımla

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #11 : Mayıs 28, 2007, 01:47:05 »
Teoman Bey Merhaba
1) Demir kapıyı dikkate almıyacağınızı ifade ediyorsunuz sebebi nedir?
2) Resimlerden göründüğü kadar ana binada püskürtme boya,yan binada siding kaplama geçilmiş bu konuyu nasıl halledeceksiniz?
SYGLR

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2007, 02:21:10 »
İhsan bey merhaba.
Sorularınıza yanıt vermeye çalışayım;
1) Ben istasyonu daha eskiye dönük yapmak istiyorum. Demir kapılar güvenlik nedeniyle yakın bir zaman da yapılmış ve görüntü olarak hoş durmuyor. Bunun için yapmayı düşünmedim.

Bir de yukarıda yaptığım açıklamalarda ön taraf ta bize göre sol alt kısımdaki geniş pencere daha önce kapıymış, o pencereyi de aslına uygun olarak kapı yapmayı düşündüm.

2) Püskürtme boya için zeminin pütürlü olması gerekiyor. Yüzeylere yapıştırı sürüp kurumaya başladığında kalın dişli zımparayla tampon yaparak bu görüntüyü vermeye çalışacağım.

Yan binadaki kaplama siding değil ahşap kaplama. Onuda plaka plastik parçaları şerit şerit kesip üstüne bindirme yaparak elde etmeye çalışacağım. Bu plastik plaka parçalarıda, 0.30 cm kalınlığında olan plastik plaka malzemeden keserek sağlayacağım. Bu  malzeme bende bulunmaktadır.







Yukarıdaki fotoğrafaların yakın plan görüntüleri ahşap malzeme
olduğunu gösterir niteliktedir.

Eleştirilerinizi ve önerilerinizi her zaman bekler, saygılar, sevgiler sunarım.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Şeref

  • Forum Üyesi
  • Yer: Sivas
  • Yaş: 44
  • İleti: 50
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #13 : Mayıs 28, 2007, 12:12:00 »
Teoman Bey, ilk model resimlerini görmek için sabırsızlanıyorum yine çok ayrıntılı bir iş çıkacak gibi tebrik ediyorum.

Saygılar.

Şeref.
AC (eski kafa) ;)

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #14 : Mayıs 28, 2007, 22:13:58 »
Teoman bey,

Teknik konulardaki titizliğinize hayret etmekten kendimi alamıyorum.

Bir de üstüne üstlük forumun ve kulübün şu aralar yaşadığı karışıklık içinde muhtemelen çok az katılım olacak bu yarışmaya taviz vermeden, sanki 100 kişi katılıyor gibi ciddiye almanızı bu oluşuma büyük bir destek kabul ediyorum.

Çok teşekkür ederim.

Bu arada izniniz olursa sizin ölçüm ve çalışmalarınızdan esinlenerek Çiğli İstasyonu'nu herkesin yapabileceği bir Sticko-Rama projesi haline getirmek istiyorum.

Selamlar,

Harun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #15 : Mayıs 28, 2007, 22:54:37 »
Harun bey, selamlar, sevgiler.

Modeltrenciler forum ve kulubü içinde yapılan bu güzel etkinlikte yer almak, benim için güzel bir değer taşımakta ve beni mutlu etmektedir.

Modeltrencilere yönelik yapıcı, bilgi paylaşımcı het türlü etkinlikğe elimden geldiğince destek olmak ve katkıda bulunmak benim için bir görevdir.

Herkesin yapabileceği, Çiğli İstasyonu Sticko-Rama projesi düşünceniz beni son derece mutlu etmiştir. Bu konuyla ilgili çalışmalarınızda;   size hiçbir karşılık beklemeksizin elimden gelen yardımlarda bulunmayı seve seve bildirmek isterim.

İyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.

Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #16 : Mayıs 28, 2007, 23:46:16 »
Teoman bey,

Arka tarafta, bahçe duvarının arkasında kalan yüzdeki kapı pencere yapısı nasıldı hatırlıyor musunuz?

Orada anladığım kadarıyla, üst katta ön taraf ile aynı pencere yapısı ve yerleşimi var, alt katta ise ortada bir kapı ve 2 yanda da pencereler, anladığım kadarıyla. Doğru mudur?

Teşekkürler,

Harun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #17 : Mayıs 29, 2007, 02:17:54 »
Harun bey,

Sizinde belirttiğiniz gibi arka tarafın üst katında, ön taraf gibi üç pencere vardır.

Alt katta ortada kapı, her iki yanında pencere bulunmaktadır. Ön tarafın tersine bir durum vardır. Ön tarafta; ortada pencere, her iki yanda kapı vardır. Bu durum orjinal yapıya göredir.

Daha önceki açıklamalarımda da bahsettiğim gibi şimdi bulunan öntaraftaki geniş ölçülü bize göre solda kalan pencere esasında kapıdır.

Ben makette bu durumu gözönünde bulundurup kapı yapacağım.

Arka taraftan görüntüler.






Bahçe duvarı arkasında Gar Şefi'nin Lojmanı bulunmaktadır.
Ancak bu duvarda sonradan yapılmıştır.

Umarım bu fotoğraflar yardımcı olmuştur. Detay olarak takıldığınız herhangi bir yer olursa istediğiniz yerden tekrar fotoğraf çekebilirim.
Bana bildirmeniz yeterlidir.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #18 : Mayıs 29, 2007, 02:21:01 »
Teoman bey,

Teşekkür ederim fazlasıyla yeterli oldu.

İlk numuneyi denemeniz için size göndereceğim.

Selamlar,

Harun

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Çiğli İstasyon Yapımı
« Yanıtla #19 : Mayıs 29, 2007, 02:53:31 »
Harun bey, ben de teşekkür ederim.

Saygıdeğer modeltrenciler, gündüz iş yoğunluğu akşam evde çocukla ilgilenmelerimiz, ev ihtiyaçları vb. dolayı çalışmamızda biraz ağır ilerliyoruz. Özür dilerim. Yine de bu işi zamanında bitireceğim.

Çalışmamıza kapı, pencere ölçülerini tespit etmeyle devam ediyoruz.



Ölçümünü yaptığımız binanın gerçek ölçülerinden yola çıkarak
tespit ettiğim rakamları 87' ye bölerek makette uygulayacağımız
1/87 ölçülerini saptamaya çalışıyorum.
Önce bir eskiz üzerinde hesaplamalar yapıp ölçüleri buluyorum.


Bir kağıda gönye kullanarak kapı ölçülerini 1/87 ölçeğine göre
çiziyorum.

Bir maket yapılmadan önce mutlaka taslak yapılamal,ı ondan sonra
malzeme üzerinde çalışılmaya geçilmelidir.
Bunun için öncelikle sabırlı olma şartı vardır. Çizimlerimizi sabırla
yapmalıyız. İşin zevkli yanı da budur.


Maketin parçalarını önce kağıt üzeinde görmeliyiz. Detaylarını
kalemimizi çalıştırarak, renk tonlaması yapıp, milimetrik çizimle
ortaya çıkarmalıyız ki işin sonucu daha iyi olsun.


Şimdi sıara orta pencerey geldi. Sağ ve sol boşlukların ölçüsü dikkate
alınarak orta çizgiyi buluyouz. Buraya penceremizi yerleştireceğiz.
Herzaman üşenmeden ölçü kotrolü yaparak çalışmamızı sürdürüyoruz.



Pencerimizi de çizimini tamamlıyoruz. Sonra bu çizimlerden yola
çıkarak plastik malzememize bu ölçüleri uyarlayıp kesip yapıştırmalara
başlayacağız.

Şimdi de çizimlerimiz üzerindeki ölçüleri sizlere ileteyim.
Mehmet Ali bey sabısızlıkla bekliyor. Kendizsini biraz beklettik ama
kusurumuza bakmaz inşallah.

Kapı ölçülerimiz.


Pencere ölçülerimiz.

Çalşmamızı sürdürüyoruz. Soru ve cevap şeklinde gidebilirsek çok
memnun olurum.

Benimde göremediğim gözden kaçırdığım noktalar olabilir uyarılarınızla
düzeltme yoluna gidebilirim.

Saygılar
Teoman Kardaşlar