Saygıdeğer modeltrenciler,
Alman Demiryollarının (DB) efsanevi VT/VS 98 Rail Bus modelleri ile ilgili son günlerde ele aldığımız TCDD RM 3000
modeline dönüştürme çalışmalarımızda bulunmuştuk.
Yaptığımız çalışmaların etkisi ile bu modellerin gerçeklerinin ülkemizde elde kalan son örneklerinden biri, İzmir’in Menderes
ilçesine bağlı Görece beldesinde bulunan TCDD RM 3000’i bu gün ( 04 Haziran, 2012. Pazartesi ) ziyarete gittim.
Göreceye, TCDD RM 3000’e modeline dönüştürdüğüm Roco 1/87 ölçek VT/VS 98 modellerini de götürdüm.
Amacım; Ülkemizde ne yazık ki tam anlamı ile korunamayan demiryolu araçlarının belli zaman içinde yok olabileceği
endişesini de taşıdığımdan, TCDD RM 3000’nin son örneklerinden birini yakından görüp, inceleyip, modellerin gerçeği
ile birlikte fotoğraf çalışması yapmak ve Vagon Cafe işletmecisi ile de tanışıp, bu vagonun buraya nasıl getirildiğini
öğrenmekti.
Vagon Cafe’nin nasıl oluştuğuna dair işletmecisi Sayın Necdet Etemoğlu Bey ile yaptığımız söyleşi:
Vagon Cafe işletmecisi Necdet Etemoğlu 1989 yılında Bulgaristan’ın Kırcaali şehrinden Türkiye’ye göç etmiş.
İzmir’in Menderes ilçesine bağlı Görece köyü yakınında kurulan Gömen Konutları beldesinde yerleşmiş ve burada
Vagon Cafe’nin işletmesini yapmaktadır.
Necdet Bey, cafe işletmesinin yerini Görece belediyesinden kiralamış ve burada ilginç bir girişimde bulunmak istemiş.
Bulgaristan’da yaşadığı yıllarda, görmüş olduğu uzun bir yolcu vagonundan dönüştürülme restorandan esinlenip,
Görece’ de benzer bir çalışmak yapmak istemiş.
Görece eski belediye başkanlarından Mustafa Öztürk ile birlikte TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’ne 2003 yılında baş vurup
eski bir yolcu vagonu istemişler.
Alasancak Gar’a ait depoda bulunan ve hurdaya ayrılmış TCDD RM 3000’lerden birini Görece belediyesi’ne getirtmeyi
başarmışlar.
Vagon demiryolu ile Adnan Menderes Havaalanı İstasyonuna getirilmiş, oradan vinçler ile tıra yüklenip, kara yolu ile
Görece Göçmen konutlarına taşınıp, şimdiki yerine yerleştirilmiş.
Necdet Bey, vagonun boyanmasındaki renklere, kendi deyişi ile Gaziemir Gar’ da gördüğü mottrenlerin renklerine
benzeyecek şekilde karar vermiş. Tabiî ki çok yanılmış! çünkü TCDD RM 3000’lerin kendi renklerinden çok uzak bir
renge vagonu boyatmış.
Vagonun boyarlı çok yıpranmış ve paslanmalar özellikle pencere üstelerinde çok artmış. Vagonun uzun süreli olarak
ayakta kalması için boyanmasında kesin yara bulunmaktadır.
Necdet Bey ile yapmış olduğumuz söyleşide vagonu çok kısa bir sürede boyatacağını belirtmiştir.
Götürmüş olduğum Roco modeli görünce; TCDD RM 3000 ait olan Turkuaz (tavan ve pencereler) yeşile yakın açık mavi
(şerit ve üçgen alınlık), diğer gövde rengi kemik beyazı, ayrıca tavan üst havalandırma bölümlerinin alanı metal rengi
(yaldız) olabileceğine karar verip yardım talebinde bulunmuştur.
Ben de kendisine; TCDD RM 3000’ e uygun renklerin birer örneklerini en kısa zaman da ulaştırabileceğimi ileterek,
boyama konusunda her türlü yardımı yapabileceğimi bildirmiş bulunmaktayım.
Şimdi hep birlikte bu konuyu izleyip, TCDD RM 3000’i Necdet Bey gerçek renklerine kavuşturabilecek mi? göreceğiz.
Necdet Bey, e yapmış olduğu çabalardan dolayı sonsuz teşekkürler. Yapacağı boyama çalışmasında da şimdiden
sonsuz başarılar dileriz.
Biz burada önce TCDD RM 3000’nin modeli ile gerçeğinin fotoğraf çalışmalarını aktarıp, daha sonra yeniden boyama
çalışmalarını da Necdet Bey ile irtibatta bulunarak paylaşımlarımızı sürdüreceğiz.
Necdet Bey, yapmış olduğumuz Roco modelin dönüşümü tcdd rm 3000 modelini çok beğenerek bir türlü elinden
ayırmak istemedi
Model üzerindeki renkleri inceleyerek Vagon Cafe olarak kullanılan aracın aynı renkelere boyanması konusunda
çok heyecanlandı.
Ben de kendisine söz vererek önümüzdeki pazartesi günü yapmış olduğum renk uygulamalarının birer örneklerini
getireceğimi dair söz verdim. Bundan sonra yapılacak boyama çalışmaların da mutlaka kendinse gereken her türlü
desteğimi verebileceğimi de belirttim.
Konumuza devam edeceğiz.