Gönderen Konu: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu  (Okunma sayısı 20695 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« : Kasım 26, 2008, 00:54:29 »
1. BÖLÜM


Saygıdeğer modeltrenciler, PIKO modeltren firmasının ürettiği kısa yolcu vagonlarından
57630 ve 57631 kod numaralı banliyö hatlarında kullanılan model  yolcu vagonlarının
benzeri olan gerçekleri; TCDD' de 1990' lı yılların başlarına kadar kullanılmışlardı.

Modeltrenciliğe olan tutkumun içerisinde, TCDD' de kullanılan lokomotif ve vagonlara karşı
olan ilgim de oldukça fazladır. Modeltrenlerimden oluşan kolleksiyonuma son zamanlarda
mümkün olduğunca TCDD kullanılan modellerden ekleme yapma gayreti içerisindeyim.

İzmir, TCDD 3. Bölge Müdürlüğü'ne bağlı ve Türkiye'nin ilk Banliyö demiryolu hattını oluşturan
Alsancak-Buca Demiryolu hattında, geçmiş yıllarda çalışan trenlerde kullanılmış bu vagonlar
1975-1990 yılları arasında önceleri buharlı lokomotiflerle, daha sonra buharlı lokomotiflerin
1980'li yılların ortalarına doğru hizmet dışı kalmalarından sonra da dizel lokomotifler ile
bu banliyö demiryolu hattında 1990'lı yılların başlarına kadar hizmet etmişlerdir.

1977 ve 1983 yılları arasında, yurt dışından ülkemize gelen demiryolu sevdalısı, özellikle
buharlı lokomotif hayranı olan kişiler, demiryollarımızda çalışan trenlerin birçok fotoğraflarını
çekmişlerdir.

Tarihi bir belge niteliğine olan bu fotoğraflardan yaptığım incelemelerde; Modeltren üreticisi
firmaların ürettikleri çeşitli yolcu vagonları arasında; Alsancak-Buca hattında
çalışan Banliyö Trenleri'nde kullanılan, yolcu vagonlarına benzerliği en çok olan PIKO üretimi,
model banliyö yolcu vagonlarını belirledim.

Bu vagonlardan, belli aralıklarla 10 adet temin ettim. Vagonlar üzerindeki inceleme ve
yaptığım değişiklikleri sizlerle paylaşmayı istedim.


PIKO firması 1/87 ''HO' ölçekte iki ayrı banliyö yolcu vagonu üretmiştir.

1945 yılı sonrası  iki Almanyanın var olduğu dönemlerde; Batı Alman Demiryoları ''DB''ve
Doğu Alman Demiryolları ''DR'' için üretilmiş iki ayrı renkte olan bu modellerden ''DB'' olanın
rengi daha açık yeşil, diğeri ''DR'' olanın ise daha koyu yeşildir.

Model vagonların üzerinde de gerçeğinin ait olduğu demiryolunun logoları bulunmaktadır.

Bu iki modelden benim tercihim rengi TCDD vagonlarının rengine daha uygun olan ''DR''
için üretilmiş olan modeldir. Modelin kodu 57631 dir.


PIKO firmasının ürettiği model vagonların, TCDD'de kullanılmış olan banliyö yolcu vagonlarına
tip olarak çok benzeyen bu vagonların; Alsancak-Buca Demiryolu hattında çekilmiş çeşitli
fotoğraflarını inceleyerek model vagon üzerindeki incelememizi sürdürelim.


Alsancak Gar'da Br 55 (G8) TCDD 44017 Plâketli Buharlı lokomotifi, banliyö treni için
vagonlara bağlanmak üzere manevra konumunda.

Lokomotifin, sağında bulunan vagonun üzerinde; gideceği hattın levhasında yazılı olan
''Alsancak-Buca-Alsancak'' yazısı görülmektedir.


Alsancak Gar'dan hareket eden bir başka Br 55 buharlının çektiği vagonlardan oluşan tren ilk
istasyon olan; Kemer İstasyonu'na uğrayarak, oradan aldığı yolculardan sonra Şirinyer'e
doğru yola koyulmuş durumda.


Alsancak-Buca demiryolu hattında; Kemer İstasyonu'ndan sonra Yeşildere rampasında
Gürçeşme yarmasına doğru ilerleyen tren.
         

Gürçeşme yarmasını geçen tren Şirinyer İstasyonû'na doğru ilerliyor.


Bir başka zamanda yne Br 55'in çektiği 4 vagonlu bir tren Yeşildere rampasında.


Br 52'nin çektiği banliyö vagonlarından oluşan tren seyir halinde.


Alsancak Gar'dan hareket etmiş Br 52' li  banliyö treni


Alsancak-Buca banliyö treni Yeşildere Su Kemerleri başlangıcında virajı alırken.


Yeşildere rampasında bir başka Br 52'nin çektiği banliyö treni yol alırken.


Şirinyer İstasyonu'na yaklaşmakta olan Br 522li banlyö treni.

Yukarıda aktardığım çeşitli görünümlerdeki banliyö trenlerindeki yolcu vagonları; PIKO üretimi
model yolcu vagonları ile büyük benzerlik taşımaktadır.




Konuya devam edeceğiz.
« Son Düzenleme: Haziran 01, 2019, 12:51:59 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #1 : Kasım 26, 2008, 01:43:53 »



2. BÖLÜM



57631 Kod numaralı kutuda PIKO vagon


Modelin kutusu içerindeki görünümü


1. Bölümde yayınladığımz otoğraflardaki tren görünümlerinden etkilenip, gidiş -geliş olarak iki
tren modeli oluşturacağımız banliyö serisi için 10 adet vagon temin ettik.

Vagon dizilimlerini ve önlerine takacağımız lokomotif modellerini de ilerleyen konumuz
içerisinde tanıtacağız.


PIKO model banliyö yolcu vagonun ''DR'' logolu görünümü. Bu logolar yapacağımız
çalışmalarda vagon üzerinden silinerek yerine ''TCDD'' yazısı yapılacak.


Bu gün Çamlık Müze'de bulunan modelimizin benzeri olan TCDD banliyö yolcu vagonu.


Modelimizin diğer yan tarafından görünümü


Çamlık Müze'de oluşturulan tren içerisinde vagonun çapraz görünümü.


Modelimizin bir başka açıdan görünümü.


Modelin her iki baş kısımdaki görünümü aynıdır.

Konuya devam edeceğiz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2008, 14:43:41 »


3. BÖLÜM

Bu bölümde, PIKO model vagonların birbirleri ile bağlantılarını sağlayan kuplörlerin değişimini
inceleyeceğiz.


PIKO üretiminde bu modellreinde  standart nem kuplör kullanmış. Bu kuplörler iki vagon
arasında gereğinden fazla açıklık göstermektedir.

İki vagon arası açıklığı daha kapatıcı özeliğe sahip ROCO üretimi kuplörler ile PIKO kuplörlerini
değiştirmeye karar verdim.


PIKO bu model vagonlarında kuplörlerini kolayca söküp takmaya yarayan bir sistem yapmış.

Diğer markaların vagon ve lokomotiflerine uyumlu olmasından dolayı çok kullanışlı olan
kuplörlerin, vagon modeli altındaki küçük bir plastik kutucuğun içine yerleştirilmesi
oldukça kolay olmaktadır.

Kuplörü rahatça iki parmağımızla çekip alabiliyoruz.


10 Adet PIKO vagon modellerindeki standart nem kuplöreler ROCO kuplörleri ile değiştirildi.


PIKO modeldeki standart kuplör ile ROCO kuplörün alttan görünümleri


Vagon modellerin her iki başında buluna kuplörler. PIKO ve ROCO


Üstten baktığmızda iki vagon arasınadki açıklığın her iki kuplördeki görünümleri.


Vgonların dizlimindeki bağlantı farkları üst ve alt fotoğrafta görülmektedir.




PIKO üretimi kuplörler ile vagonların bağlantı görünümleri.


ROCO üretimi kuplöle ile vagonların bağlantı görünümleri.

Bundan sonraki bölümde vagonların TCDD' ye çevirim işlemleri aktarılacaktır.
« Son Düzenleme: Kasım 26, 2008, 14:45:39 Gönderen: Teoman »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #3 : Kasım 27, 2008, 01:51:21 »




Ümit Bey, Caner Bey iyi dileklerinize teşekkürler.

Okan Bey, ilginize teşekkürler.
Bu bölümde TCDD yazı ve yön levhası çalışması ile paylaşıma devam edeceğim.


4. BÖLÜM



Model vagon üzerinde bulunan ''DR'' logosunu silmek için u zımparasından yararlanıyoruz.


1200 numara su zımparasını ve sileceğimiz yüzeyi ıslatarak yazının üzerinde zımparalama
çalışması yapıyoruz.

Vagon gövdesi üzerinde bulunan yeşil renkli boyanın üzerine serirafi baskı tekniği ile basılmış
olan ''DR'' yazısını alttaki boyayı almadan dikkâtli bir şekilde zımparayı hafif daireler yaparak
sürüyoruz.


Zımparalama işlemini oldukça ağır yaparak, zemini sık sık kotrol edip vagondaki yeşil
boyanın çıkmamasına dikkâtimizi veriyoruz.

''DR'' yazısı yüzeyde kalmayacak şekilde zımparalamayı sürdürüp, tamamen ortadan
kalkıncaya kadar bu işlemi sabırla yapıyoruz.


Zımpara yaptığımız alanı diş macunu ile ovarak zımpara izlerini ortadan kaldırıyoruz.


Humbrol boya firmasının çeşitli model türleri için çıkardığı renk katoloğundan yararlanarak
trenmodelleri için üretilmiş boyaların bulunduğu kısımda, Alman Demiryolları'nda kullanılan
renkleri inceleyerek sarı renkli TCDD yazısının zemin rengini saptayıp gövde üzerine
uygulayacağımız Sticker'ları (Kendinden yapışkanlı çıkartma kağıdı) hazırlıyruz.

Birkaç tonda hazırladığımız yeşil renk zeminli Sticker'ın vagon üzerinde ki boya ile uyumunu
belirleyip, TCDD yazısındaki yeşil renkli zemini saptıyoruz.


Uygun renkli olan TCDD yazılı Sicker'ı yerinden keserek çıkarıyoruz. Bu arada vagonların
üzerinde bulunan yön levhasını da yine Sticker olarak hazırlıyoruz.

Bu yön levhasında vagonların kullanıldığı banliyö hattı olan ''Alsancak-Buca-Alsancak''
hat yazısı bulunmaktadır.


TCDD yazısını kenarlarından kestikten sonra yapışkanlı olan kağıdı alt taşıyıcı kağıttan
ayırıyoruz.


Kestiğimiz TCDD yazısının kenarlarındaki kağıt beyazlığını yok etmek için vagon rengi yeşil
boya ile boyuyorz. Burada bu kalınlığın çok ince olduğunu hatta saç kılıdan daha ince
bir kalınlıkta olduğunu belirtelim.


Maket bıçağının ucundan yararlanarak TCDD Sticker'ını gövde üzerine yapıştırıyoruz.


Yerini tam bulduktan sonra TCDD yazısnı zeminbe iyi yapışması için kulak temizleme pamuğu
ile bastırarak tam yapışmayı sağlıyoruz.


TCDD yazısından sonra yön levhasını yukarda açıkladığımız yöntem ile yerine yapıştırıyoruz.


Vagon modelimiz üzerinde TCDD' nin ilk banliyö demiryolu hattı olan ''Alsancak-Buca
hattında çalışmış vagonumuz hazır hale geliyor.

Aynı işlemler diğer 9 vagona da uygulandıktan sonra sıra vagonlarımızın tavan boyanmasına
gelecek.

PIKO firması nedense 57630 kod numaralı DB'' logolu vagonun tavnını boyamasına karşın
57631 kod numaralı ''DR'' logolu vagonların tavanın boyamayıp kendinden renkli gri plastik
olarak yapmış. Bu durumu dikkâte alarak gerekli boyama çalışmalarını yapacağız.

Çevrimdışı hasan38m

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 59
  • İleti: 181
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #4 : Kasım 27, 2008, 12:32:33 »
teoman bey gerçekten çok güzel çalışma olmuş sayenizde bir şeyler öğreniyoruz.
saygılar hasan yaşar mert
hasan yaşar mert

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdo?an
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #5 : Kasım 27, 2008, 12:40:20 »
Teoman bey vagonlarınız bir birinden şirin.hayırlı olsun.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #6 : Kasım 30, 2008, 23:08:22 »




Hasan Bey ve Mehmet Bey, güzel görüşleriniz için teşekkürler.


5. BÖLÜM

Konumuzun ilk bölümünde yayınladığımız, Alsancak-Buca-Alsancak Banliyö demiryolu hattın
tren fotoğrafları içerisinde; Br 52 sınıfı TCDD 56500'lük lokomotiflerinden Liliput firmasının
ürettiği, L 105201( Kanatlı) ve L 105202(Kanatsız) buharlı lokomotif modellerini Piko marka
vagonlar ile birlikte geliş - gidiş konumunda olacak şekilde modellemeyi düşündüm.

Liliput model lokomotiflerin üzerinde bulunan standart nem kuplörlerin değiştirilerek, Piko
vagonlara taktığımız Roco üretimi kuplörlerin takılmasını gerçekleştirdik.


Kuplörü cımbız yardımıyla çekerek çıkarmaya çalıştıysakta sıkı bir şekilde yuvasında olan bu
parçayı alamıyoruz.


Saatçı tornavidası ile kuplörün ucundaki çengel yapısındaki çıkıntıları bastırarak çıkarmaya
çalışıyoruz.


Standart nem kuplörü çıkarıyoruz. Ancak bu konuda çok dikkâtli olmak gerekiyor.


Vagonlarla uyumlu olmasın istediğimiz Roco kuplörü lokomotifimize takıyoruz.


İki hatta çalıştırmayı düşündüğümüz banliyö trenindeki lokomotiflerimizden kanatlı olan
lokomotifin vagon bağlantısının görünümü.
1.Bölümdeki fotoğraflarda görülen bu lokomotiflerin TCDD plaket numaraları 56503 ve 56504
Daha sonra bu numaralar ele alınıp, kanatlı model üzerinde biri uygulanacaktır.


Bu fotoğrafta görülen diğer hatta kullanacağımız kanatlı modeldir. 1. Bölümde yer alan
fotoğraflarda görülen kanatsız Br 52 lokomotifin TCDD plaket numarası ise 56531'dir.

Yapmayı tasarladığımız kurgumuzda çift hat demiryolu düşündüğümüzden, Alsancak-Buca
banliyö hattında kullanılan trenlerin modellemesini 5 vagonlu Br 52 sınıfı lokomotiflerin çektiği
trenlerden yapmayı düşünüyorum.



Fotoğraflarda görülen bu gidiş - geliş konumlu tren modellerini yapacağımız kurguda hareket
halinde oldukça hoş görüneceklerdir.

Böylelikle Türkiye Cumhuriyeti Demiryollarındaki ilk Demiryolu Banliyö hattında, bir dönem
kullanılmış olan lokomotif ve vagonların benzeri olan modellerden oluşan  tren modellerini
sizlerle paylaşmış oldum.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #7 : Aralık 01, 2008, 21:52:27 »
Teoman bey bu güzel çalışmayı bizlerle paylaştığınız için teşekkürler,ellerinize sağlık. Katarlarınızı iyi günlerde kullanmanızı temenni ederim.
Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #8 : Kasım 19, 2012, 22:45:03 »


Saygıdeğer modeltrenciler

Bu gün internette trenler ile ilgili araştırma yaptığımda dikkatimi çeken bir vidoyu görüp sizler ile paylaşmak istedim.

Bu konuda bildiğiniz gibi Piko üretimi HO ölçek yolcu vagonlarının benzeri TCDD Banliyö yolcu vagonlarına olan benzerliğini
incelemiş DR armalı Pikomodel vagonların TCDD ye dönüşümünü işlemiştik.

İzmir’de 1982 yılında kayda alınmış, İzmir Banliyösünde kullanılan lokomotif ve vagonlarının yer aldığı bu görüntülerde
özellikle 5. dakikasından sonra sıkça Alsancak-Buca Alsancak hattında çalışan trenler yer almaktadır.

1980’li  yıllar, Buca İstasyonu’nun yanında yer alan, Dokuz Eylül Ünv. Eğitim Fakültesi’nde okuduğum yıllardı.

Birçok kez okula gidişimizde Alsancak üzerinden okula gider yine okuldan çıkışta Alsancak semtine gitmek için bu trenlere binerdik.
Eski anılar gözümde canlanınca, model tren  vitrinlerimden Piko yolcu vagonları ile Liliput Br 52’yi çıkararak masa üzerinde yalın bir
ray düzeni kurup, modelleri seyrederken geçmişe de bir yolculuk yaptık.


Model Tren Videosu
(Piko vagonların arkasına Roco yük vagonunu bağladık. Bu tür tren dizilerin arkasına belli zamanlarda eşya
taşımasında yük vagonları da bağlanırdı. Bu duruma da şahit olduğum için bu görüntüyü de vermeye çalıştım.)

&feature=mh_lolz


Gerçek Tren videosu

[ Invalid YouTube link ]&feature=endscreen






Çevrimdışı eskalad

  • Hakan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 30
  • zıvanadan çıkarım raydan çıkmam..
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #9 : Kasım 20, 2012, 00:06:36 »
güzel çalışma elinize sağlık..

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #10 : Kasım 20, 2012, 12:42:16 »
  Teoman Bey ,hem gerçeklerini hemde modelleri ve yapım aşamalarını zevkle izledim çok güzeldi teşekkürler.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #11 : Kasım 20, 2012, 23:02:04 »
Valla  her şehire bir Teoman hoca lazım , yaptıklarını gördükçe burdan imreniyoruz hocam.

Bu arada 1982 yılında İzmir de bu kadar yoğun buharlı loko çalıştığını bilmiyordum. Hangi yıla kadar çalıştı acaba bu kara kızlar ?

Hocam senin loko ve vagonlar pek temiz kalmış yalnız , kurguda kullanırsan eğer , " Almanyadan bir hafta önce satın alınmış trenlerin maketini yaptım " dersin ;D
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #12 : Kasım 21, 2012, 21:25:47 »


Kemal Bey, merhaba.

Modeltrenciler formunda bir çok modelci arkadaşımız elinden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışıyor ve bu ortamda
birbirimizden örnekler alarak güzel hobimizde hoş vakitler geçiriyoruz.

Sizin kurgunuzda, birlikte çalışmalar yaptığınız siz ve ekibinizde hepimizin takdir ettiği kişilersiniz.

1960’li yılların sonlarına doğru TCDD uzun mesafeli şehirlerarası demiryolu hatlarında yolcu ve yük taşımacılığında dizel
lokomotifler çalıştırmaya başladı ve bu lokomotiflerin sayıları giderek arttı.

TCDD 1970’li yılların sonlarından, 1980’li yılların ortalarına doğru bir çoğunu hizmet dışı bırakmaya başladığı uzun
mesafelerde kullanılan buharlı lokomotiflerden bir kısmını İzmir’in banliyö hatlarında çalıştırdı.

Bu konuda 1982 yılında görüntülenmiş buharlıların çokluğu bu yüzdendir.
Türkiye’deki ismi K-52 olan Br 52 TCDD 56500’lük buharlılar en iyi örnektir.

İşte bu süreçte, yurt dışından buharlı lokomotif meraklıları, İzmir ve çevresine gelerek buharlı lokomotifleri ve çektiği
vagon dizlerini fotoğraflayıp, film çekimleri yaptılar.

Bu çalışmalarından dolayı ismini bildiğimiz ve bilmediğimiz  demiryolu ve buharlı lokomotif sevdalılarına minnet duyuyoruz
ve teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Loko ve vagonların temiz kalışı görüşünüz deki  ‘’Almanya’dan bir hafta önce satın alınmış trenler’’ deyişinizle iyi bir
benzetme yapmışsınız. Teşekkürler.

Fotoğraf ve videolarını görüp etkilendiğimiz lokomotif ve vagonların modellerini seyretmek, vitrinlerinden alıp onları rayların
üzerinde sürmek gerçekten çok keyif verici.

Ancak! vitrinlerinden çıkaracağımız tren modellerimizi, üzerinde parmak izi olmaması, boyalarının aşınmaması vb. nedenleri
dikkate alarak, aşağıda fotoğrafta görüldüğü gibi kumaş beyaz eldiven kullanarak almamızda yarar vardır.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD Banliyö Yolcu Vagonu
« Yanıtla #13 : Aralık 09, 2013, 00:43:26 »





Alman tren sever gruplarının, son yıllarda ülkemizde gerçekleştirdiği buharlı lokomotifli tren
turlarından,  2013 yılı Eylül ayındaki en son etkinliğinde, yine Uşak ve çevresinde TCDD 56548
makinenin çektiği yolcu vagonları ile
yük vagonlarından oluşan bir tren dizisi kullanılmıştır.

Bu dizide kullanılan yolcu vagonları, geçmişte kullanıldığı renklere uygun olarak boyanmış şekilde
turlarda kullanılmışlardır.

TCDD 56548 ve vagonların görüntüleri YouTube da paylaşılmıştır. Piko vagon modellerine benzer
bir şekilde yeniden boyanmış olan bu yolcu vagonlarının görünümlerinden bazı kesitleri aşağıdaki
fotolarda görebilirsiniz.

















2013 Eylül ayında gerçekleşen buharlı tren turunun yer aldığı video görüntülerinde dizel lokomotifli
trenlere de yer verilmiştir.

Aşağıdaki video yaklaşık 24 dakikalık olup, 3.34 dakikasından itibaren içinde belli aralıklar ile buharlı
lokomotif tren görüntüleri yer almaktadır.