Gönderen Konu: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi  (Okunma sayısı 38803 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #40 : Kasım 10, 2014, 17:33:48 »




Br 56 sınıfı NOHAB üretimi TCDD 45001-45062 serisi buharlı lokomotif modelimizin ‘Tender’ ( Kömür ve su vagonu)
üzerinde yapacağımız çalışmalarımız ile konuya devam ediyoruz.

Konumuzun başında belirttiğimiz gibi bu lokomotifler sadece Türkiye için İsveç’te NOHAB ( Nydquist&Holm A.B.)
firması tarafından üretilmişlerdir.

Kazan yapıları ve Tenderlerinin diğer Alman yapımı Br 56 sınıfı lokomotiflerden farkları bulunmaktadır.

Modelin, Kazan yapısındaki çalışmalarımızın ardından, tender üzerindeki farklılığı inceleyip, saptadığımız ayrıntıları
sizler ile paylaşarak çalışmamızı sürdüreceğiz.

Aşağıdaki fotoğrafta üstte bulunan TCDD 45033 plaketli makinenin tenderini inceliyoruz. TCDD  45001-45062
serisindeki 62 adet makinenin tender yapısı aynı  şekilde olup, bu fotoğraftaki görüntü bize tender farkını en iyi
örnek olacak konumda vermektedir.

Su cenderesinden, tendere aktarılan suyun, görüldüğü gibi  tenderin arka tarafında ortada bulunan tek kapaktan
doldurulmasıdır.

Piko ve Gützold ( Gützold firması Piko dan sonra aynı kalıbı kullanarak, Br 56 modeli üretmiştir.) 1/87 ölçekli Br 56
sınıfı modellerindeki tender yapısında su kapakları sağ ve sol arka tarafta iki adettir.

Fotoğrafın altında yer alan ikinci görüntü; üzerinde çalıştığımız Piko modelin tenderini göstermektedir ki bu tender
ne yazık ki TCDD 45001-45062 serisinde kullanılmamaktadır!






Çamlık Müze’de yaptığımız inceleme de Br 57 sınıfı TCDD 55037 plaketli makinenin ve diğer TCDD 55001-55049
serisi makinelerinin  tender yapısının, NOHAB üretimi TCDD 45001-45062 serisi makinelerin tender yapıları ile aynı
olduğudur.

Birçok Br 57 sınıfı ve Br 56 sınıfı  TCDD lokomotif fotoğraflarını inceleyerek bu durum hakkında kesin kanaate
varıyoruz.

Br 57 sınıfı TCDD 55037 plaketli lokomotifin Çamlık Müze’deki tender görüntüleri







1/87 ölçekli model lokomotiflerin tenderlerinden görüntüler ile incelememizi sürdürüyoruz. Roco Br 57, ve Piko Br 56
tenderleri içinde motor olup, diğer Piko Br 55 tenderinde motor bulunmamaktadır.

Piko üretimi 1/87 ölçekli Br 55 sınıfı lokomotif modelinde motor kazan gövdesinde olduğundan, tenderi şekil olarak
NOHAB Br 56’sına uymasına karşın, ne yazık ki motoru tenderde olmamasından dolayı TCDD Br 56 sınıfı NOHAB
modelinde kullanamıyoruz!






Elimizde bulunan Roco Br 57 sınıfı lokomotiflerden birinin tenderini alıp, TCDD renklerine uyacak şekilde boyama
işlemi için söküyoruz.







Daha önce başladığımız çalışmalar içinde Br 57 sınıfı lokomotif modelinin tender kaportasına Tamiya siyah sprey
boya atmıştık.

Tender dingillerindeki tekerleklere ve tender şasisine siyah boya uygulayacağız. Öncelikle şasi üzerine Tamiya siyah
sprey boya uygulayacağız.






Tender şasi kısmına siyah boya uyguladıktan sonra kurumaya bırakıyoruz.





‘trains of turkey’ sitesinden aşağıdaki  iki linkte bulunan Br 56 ve Br57 sınıfı TCDD lokomotif bilgilerini inceleyebilirsiniz.


Br 56 sınıfı TCDD 45001-45062 serisi
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/45001

Br 57 sınıfı TCDD 55001-55049 serisi
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/55001


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #41 : Kasım 11, 2014, 22:57:07 »



Tenderin boyama işlemlerini tamamladıktan sonra motor ve dingil yataklarının yerlerine takıyoruz.






Tekerlek iç kısımlarını, TCDD boyama özelliğine göre kırmızıdan siyaha döndürüyoruz.






Tender üzerinde, TCDD’nin buharlı makinelerinin tenderlerine uygun gerekli renklendirme ve plaket çalışmalarını
yaparak tender üzerindeki çalışmalarımızı tamamlıyoruz.






Piko ve Gützold  üretimi Br 56 modellerinin biyel kolları plastikten olduğu için biyelleri, Testors marka metalik
koyu çelik rengine dönüştürüyoruz.








Baca üzerinde kullanılan baca kapağını, plastik plaka ve ince çubuklardan yapıyoruz ve baca kenarına cımbız
ile tutturuyoruz. 




Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 1938
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #42 : Kasım 11, 2014, 23:19:28 »
Vallahi soluk alamıyorum.... :D

MUHTEŞEM, Teoman Hocam..... ;D ;D ;D
« Son Düzenleme: Kasım 12, 2014, 00:42:27 Gönderen: utkan »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #43 : Kasım 12, 2014, 00:11:30 »





Sevgili Mehmet Bey, gösterdiğiniz ilgiye ve ifade ettiğiniz güzel duygularınıza çok teşekkür ederim.




Türkiye koşullarına göre İsveç NOHAB firması tarafından üretilmiş Br 56 sınıfı TCDD 45001-45062 serisi buharlı lokomotif
modelinin modifiye çalışmalarını büyük ölçüde tamamlamış bulunuyoruz.

Modeltren üretim firmalarınca TCDD Br 56 makinesine uygun bir model ne yazık ki üretilmiş olmadığından dolayı en yakın
benzeri olan Piko ve Gützold Br 56 modellerini, TCDD 45001-45062 serisi makinelere
dönüştürebiliriz.

TCDD 45001-45062 serisi modellerine uyumlu olması açısından Piko veya Gützold modelin tenderi, mutlaka Roco Br 57 sınıfı
buharlı lokomotif modelinin tenderi ile değiştirilmelidir.

Çalışmamızda bu durumu da dikkate alarak, olabildiğince benzetmeye çalıştığımız Piko Br 56 modelinin kazan kısmında
yaptığımız tadilatların yanında Roco Br 57 sınıfı model lokomotifin tenderini kullanarak iki modelin karışımından Br 56 sınıfı
TCDD 45001-45062 serisine uygun bir model elde etmeye çalıştık.

Yukarıda açıklamalarımız yaptığımız modelin birkaç görüntüsünü sizler ile paylaşıyorum.













Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #44 : Kasım 12, 2014, 00:23:33 »
Teoman hocam , bari azıcık , bi lokmacık eskitme yap da 4/4 lük Türk lokosu olsun , böyle 4/3,5 luk  :) oluyor vallahi.....
« Son Düzenleme: Kasım 12, 2014, 00:27:55 Gönderen: kemalomay »
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #45 : Kasım 12, 2014, 00:33:49 »




Sevgili Kemal Bey,

Önerinizi mutlaka dikkate alacağım. İlk etapta modeli fabrikadan yeni çıkmış gibi görüntüde yaptım.

Modeli, yeni görünümünün üstüne kirlenme ve eskitme çalışmaları yaparak, biraz daha kullanılmış Türk lokosuna
uygun hale getirmeye çalışacağım.

Yorumlarınız ve önerileriniz ile verdiğiniz desteğe çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
 

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #46 : Kasım 12, 2014, 11:20:05 »
Bildiğim kadar kurgu olmadığından Teoman hocamın modelleri vitrinde duruyor
Bence böyle bir vitrin modeli temiz olmalı veya çok hafif dozda bir kirletme olabilir(eskitme değil)

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #47 : Kasım 13, 2014, 21:11:10 »





Sevgili İhsan Bey, doğru bir tespitte bulundunuz. Sizin de belirttiğiniz gibi model üzerinde aşırı olmaksızın biraz  kirletme
olacaktır.

Sevgili Kemal Bey’in de önerisi bu doğrultuda olduğundan model üzerinde gerekli çalışmaları yapmaktayım.

TCDD buharlı lokomotif modellerine yönelik serimizin sayısını daha da arttırma için modifiye çalışmalarını bu yönde geliştirme
çabasındayım.

4 adet TCDD buharlı lokomotif modellerin görüntüsüne ait vitrinden bir kesit. TCDD 45161 kirletilmiş durumda görülmektedir.




Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #48 : Kasım 13, 2014, 23:46:18 »
Fleischmann BR 78 - BR 24 kolay bulunan lokolar , bence sıraya girsinler hemen.

Sevgili hocam Allah sana muhteşem bir Türk kurgusu yapman için 500 metrekare yer verir İnşallah , biz de ömür boyu senin kurgu yapmanı izleriz zevkle......
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #49 : Kasım 16, 2014, 20:48:02 »





Sevgili Kemal Bey,, içten ve güzel temenninize çok teşekkür ederim.

Fleischmann Br 78 gündemimde olan loko. Bundan sonraki TCDD çevirim çalışmalarımda ilk sırada. Forumda zaten Br 78
ile ilgili açmış olduğum konu bulunmakta.

Ancak uzun bir süredir bu loko üzerinde çalışma yapmaya pek yanaşamadım. Fleischmann Br 78 çok güzel bir model
olduğundan orjinalini bozmaya kıyamadım.

TCDD buharlı modelleri serisini de oluşturmak istediğimden bu günlerde düşüncemi değiştirmek üzereyim.

TCDD 45001-45062 serisi Piko + Roco karma modelin eskitme çalışmalarına başladım. Gelişmeleri sizler ile paylaşmaya
devam edeceğim.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #50 : Kasım 17, 2014, 01:05:49 »





TCDD 45001-45062 serisi model lokomotifin kirletme çalışmalarında, önce fotoğraflar üzerinden lokomotiflerin
görüntülerini inceliyoruz.

Model üzerinde yapılacak bu tür çalışmalarda, rasgele bir kirletme yerine bilinçli, nerede ne yapmalı sorularına
cevap verilecek şekilde fotoğrafları gözlemleyip, o doğrultuda uygulama yapmak gerekir


TCDD 45058 plaketli makine çalışır durumdaki görünümünde üzerindeki boya çok yıpranmamış görüntüdedir.

Kazanın sağ tarafında buhar kubbesinin altında  vananın altında su sızıntılarından dolayı kazan üzerinde kireçlenme
görülmektedir.






Aşağıdaki fotoğrafta kulanı dışı kalmış TCDD 45055 gövdesinde yoğun bir şekilde paslanma görülmektedir.

Kazanın üzerinde, iklim koşullarından dolayı yağmur ve güneş ışınlarının etkisi ile paslanma daha çok görülmekte 
buna karşın kazanın ve tenderin dikey konumlarında siyah boya çok az bozuntuya uğramış olarak görülmektedir.






Siyah beyaz bu fotoğrafta ise çok belirgin olarak kazanın sol tarafında buhar kubbesinin altında vananın kenarlarından
sızan buharın yoğunlaşıp, su olarak akmasından ötürü burada da kireçlenme görülmektedir.





Yukarıda incelediğimiz fotoğraflardan yola çıkarak model üzerinde modeller üzerinde yapılan kirletme ve eskitme görüntülerinde
kuru toz pastel boya kullanıyoruz.

Kireçlenme görüntüsünün modelin sağında ve solundaki yerlere, beyaz kuru pasteli önce zımpara ile toz haline
getiriyoruz. Toz olarak çalışacağımız kuru toz pastel boyayı fırça ile sürüyoruz.




Sol tarafında kireçlenme görüntülerini beyaz toz pastel ile uyguladıktan sonra kazan gövdesi üzerindeki kirlilik ve
boya eskimesini dikkate alarak, koyu kahverengi ile siyah toz pasteli fırça ile model üzerine uyguluyoruz.






Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #51 : Kasım 17, 2014, 09:28:13 »






TCDD 45001-45062 serisi model lokomotifin kirletme çalışmalarında biraz daha ayrıntılı açıklamalar yaparak çalışmamıza
devam edelim..

Talens marka ‘burnt umber’ yanık kahverengi kuru pastel boyayı zımpara üzerinde sürterek toz haline getirdikten sonra
ince fırça ile model lokomotifin kum kutusu üzerine sürüyoruz.

Bu renk metal zeminlerde pas görüntüsü vermektedir. Biz modelimizi kullanılan bir makine olarak değerlendireceğimiz için
üzerine bir başka işlem yapacağız.






Yanık koyu kahve rengini ’sand box’ kum kutusu üzerinden kulak temizleme pamuğu ile sıyırarak fazlalılığını alıyoruz.

Çıkıntılı kısımların dibinde çok az miktarda koyu kahverengi renk kalmasını sağlıyoruz.






Kurşun kalem olarak bildiğimiz grafiti ile kum kutusu üzerindeki kapak kenarları ile perçin başlarının üstlerini boyuyoruz.

Kullandığımız kurşun kalem ucu 0.3mm kalınlığında olup, boyalı metal malzeme görüntülerinde ışık alan yüzeylerde parlaklık
etkisi verir.

Örneğin buharlı lokomotiflerin genel yapıları bilindiği üzere demir ve saç metal, çelik döküm malzemelerden oluşmuştur.

Buharlı lokomotiflerin kazan yapısı metal saçtan yapılmış olup, üzeri siyah ile boyandığından zaman içinde metal saç
üzerinde kirlenme ve paslanma etkileri görülür. Kuru pastel boyalar ile bu etkileri model üzerine yansıtmaya çalışıyoruz.






Markiz üzerinde ‘burnt umber’ yanık koyu kahve rengini, gerçeğinde olduğu gibi markiz çatısının metal saç ek yerlerinin
üzerine fırça ile sürüyoruz.






Markiz çatısı üzerinde siyah toz pasteli daha önce sürdüğümüz koyu kahve rengin üstünden ek yerlerine doğru orta
kısımlara sürüyoruz. Böylece kahve rengini diplerde bırakacak şekilde yüzeyde bir renk hareketi sağlıyoruz.

Plastik gövdeli model üzerinde,toz kuru pastel boyalar ile kirletme etkileri yaratarak aynı zamanda metal boyalı bir görüntü
yakalamaya çalışıyoruz.






Yaptığımız çalışmanın kontrolünü sağlamak amacı ile elimizde bulunan Fleischmann Br 56 model ile yan yana TCDD modeline
dönüştürmeye çalıştığımız Piko modelin kazan kısmı bölümünü getirip her iki modelin gövde renklerini karşılaştırıyoruz.






Yakın plan çekim ile kazan üzerinde başladığımız kirletme çalışmalarında, kuru toz pastel ile görüntülerden anlaşıldığı üzere
orta karar bir kirletme yapmaya çalışıyoruz.

Perçin başlarındaki metalik parlama etkisi ise kurşun kalem ucu ile yaptığımız noktalamalardan görülmektedir.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #52 : Kasım 17, 2014, 20:31:12 »


Modelimizin kazan bölümünde büyük çoğunlukta tamamladığımız kirletme çalışmalarından sonra şasi kısmında;dingiller
üzerinde tekerlekler ve biyel kollarında, silindir kapağı üzerindeki kirletmeleri sürdürüyoruz.

Tekerlek çubuklarındaki siyah üzerine tozlanma etkisini yansıtmak için oksit sarı kuru toz pasteli kullanıyoruz.

Tekerlek göbekleri ve çubuklar üzerindeki ağırlık olan parçaların kırmızı boyası üzerine yağlanmadan dolayı siyah kuru
toz pastelle müdahale ediyoruz.

Sağ ve sol şasi alt kısmında çalışmalarımızı aynı şekilde devam ettiriyoruz.







Silindir üzerinde kapak ve perçinleri siyah, kahve rengi ile kirletiyoruz. Ayrıca kurşun kalem ucu ile perçin başlarını da
kazan bölümünde yaptığımız gibi tuşlama yaparak grafit rengi metalik etki vermeye çalışıyoruz.

Alt kısımlarında oksit sarı renk ile biraz da gri ekleyerek  tozlanmadan dolayı kirlilik etkisi oluşturuyoruz.






Yaptığımız kuru toz pastel boyamasının ardından, yine kulak temizleme çubuğunun ucundaki pamuk ile kirletme için
uyguladığımız toz pastelin üstüne patine ( bastırarak kaydırma) yaparak hem toz pastelin fazlalıklarını alıyor, hem de
yüzeye iyi tutunmasını sağlıyoruz.

Şasi kısmındaki tekerlekler, biyel kolları silindir kutusu üstünde yaptığımız kirletme çalışmalarının sonucu
aşağıdaki fotoğrafta görülmektedir.





Kazan bölümü çalışmalarımızı, henüz kirletme çalışması yapmadığımız tender ile birlikte gözlemleyelim.






Tender üzerinde her hangi bir kirletme olmadığından tamponların beyaz şeritlerinin temiz görüntüsü farkını, kirletme yaptığımız
lokomotifin ön tarafındaki tamponlardan ayırt edebiliyoruz.






Bir başka açıdan aldığımız görüntüde kazanın üst bölümünde kirletme çalışmalarımızı gözlemliyoruz.






Lokomotif modelimiz olan TCDD 45002 plaketli makineyi, kazan ve markiz  kısmındaki kullanılmış hali ile orta derecede
kirlenmiş konumda sol tarafından inceliyoruz.

Bundan sonraki çalışmamızda tender üzerinde kirlenme çalışmalarını yapacağız.







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #53 : Kasım 20, 2014, 00:23:52 »





TCDD 45001-45062 serisi model lokomotifin tender üzerindeki kirletme çalışmalarına tenderin su alma bölümünde
kapağın çevresi tenderin arka kısımları suyun kirecinden dolayı beyazlaşır.Bu etkiyi modelimizde aynı bölgeleri kapsayan
yerlerinde vermeye çalışıyoruz.






Tender kasasında dış alanlardaki kirlenme ve paslanma görüntülerini şasi kısmında sürdürüyoruz.

Gerçek lokomotif seyir halinde iken, tekerleklerin hızla dönmesinden dolayı oluşan hava akımı, rayların altındaki balast
taşlarından kalkan tozların şaside yarattığı kirlenmeyi,  kuru toz pastel ile modelimizin tender şasisinde yansıtmaya
çalışıyoruz.







Kömür görüntülerindeki renklendirmede, Revell 9 Antrasit (kömür rengi) boyayı tenderin kömür görüntülerini içeren
kabartılı alanda fırça ile uyguluyoruz.






Kuru toz pastel uyguladığımız tenderin dış yüzeylerinde kulak temizleme pamuğu ile düzeltmeler ve yüzeye yayma
işlemlerini yapıyoruz.





TCDD 45001-45062 Serisi lokomotiflerine benzer bir örnek model çalışması ortaya çıkarmaya çalıştık.

Model çalışmamızda, gerçeğine olabildiğince benzemesi için gerekli modifiye işlemlerinin yanı sıra modelin kullanılmış
bir lokomotifi canlandırmasına yönelik kirletme çalışmalarını yaparak sonuca ulaştık.


Modelin kirletme çalışması için öneride bulunup, TCCD buharlı lokomotifine daha uygun bir görüntü olmasını sağlamak
adına beni teşvik eden Sevgili Kemal Bey’ e çok teşekkür ederim.

Biraz daha incelemenin ardından model üzerinde belki bazı eklemeler daha yapabiliriz. Şimdi son halini sizlere aktarıyorum.









Çevrimdışı Mertcan Doğan

  • Mertcan Do?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 181
    • Trenlerin Dünyası
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #54 : Kasım 20, 2014, 07:32:32 »
Teoman hocam çalışmalarınızı hayranlıkla izliyorum :)
TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Balıkesir

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #55 : Kasım 20, 2014, 22:54:49 »
Hocam , senin loko şimdi diplomasını aldı artık gerçek bir Türk lokosu.

Ellerine sağlık , daha nicelerini yaparsın inşallah , biz de zevkle takip ederiz.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 1938
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #56 : Kasım 20, 2014, 23:16:44 »
Göz kamaştırıyor, Teoman Hocam....  :o :o :o

Saygılar,

m.utkan

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #57 : Kasım 20, 2014, 23:46:18 »
muhteşem gözüküyor ellerinize sağlık

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları Ve Benzeri Model Incelemesi
« Yanıtla #58 : Kasım 21, 2014, 06:35:54 »





Sevgili dostlar;

Mertcan Bey, Kemal Bey, Mehmet Bey, Ozan Bey güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.




Model üzerinde bazı değişim ve eklemeler yapabileceğimi  önceki mesajımda belirtmiştim. Ortaya çıkan bu Türk lokosu
karma modellerden (Piko +  Roco) oluştuğundan ayrı bir özellik taşımaktadır.

Roco üretimi metal kasalı Tender, TCDD 45002-45062 serisi makinelerde kullanılan tenderin aynısı olduğundan bizde
Piko modelin arkasına taktık.

Her iki modelin bağlantıları da birbirine benzediğinden bağlantı sorunu da yaşamadık. Tenderin üstünde yer alan kömür
haznesi içinde görülen kömür yapısı metal döküm olarak üretilmiş ve tam anlamı ile kömür görüntüsü verememektedir.








Tenderin kömür haznesini gövdeden ayırıp, incelemeye alıyoruz. Burada görüldüğü gibi kömür görünümlü metal parça
ayrı olarak üretilmiş olduğundan üstüne yapabileceğimiz işlemde işimiz biraz daha kolay olacak.








Buharlı lokomotif modelleri üzerinde daha önce yaptığım kömür yapısı değişikliklerinde kullandığım yöntemi bu model de
kullanmayı düşündüm.

Fotoğrafta görüldüğü gibi çok ince yapılı bulgur tanelerini, Japon yapıştırıcı kullanarak modelin kömür bloğu parçası
üzerine yapıştırdım.








Revll 9 antrasit boya ile yapıştırdığımız ince taneli bulgurların üzerini boyayıp, kömür rengine dönüştürdüm.








Roco Br 57 modelin tenderi ile Piko modelin arkasına taktığımız yine bir başka Roco Br 57 tenderin kömür haznelerindeki
kömür yapısının farkını gözlemliyoruz.




Çevrimdışı sururkip

  • Surur Kip
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 54
  • İleti: 167
Ynt: TCDD 45001-45062 Serisi Buharlıları ve benzeri model incelemesi
« Yanıtla #59 : Kasım 21, 2014, 09:43:14 »
Harika görünüyor. Elinize sağlık.
Ad Astra Per Aspera