Model Trenciler Kulübü
Genel Konular => Digital Sistemler İle İlgili Konular => Konuyu başlatan: serkan kaçar - Mayıs 15, 2013, 08:28:32
-
elimde aynı model marka 3 adet dijital lokomotif mevcut bunları ranfor olarak çalıştırmak istiyorum daha önce aldıgım 2 adet lokomotif ranfordu bu lokomotifleri hiç ranfor olarak çalıştırmadım özelbir şey gerekirmi yada ranfor olanla özelmidir
selamlar
serkan
-
Merhaba Serkan Bey, ranfor olarak çalıştırmak için kumandanızın markasına göre ayar yapılması gerekiyor. Ben hornby için olanı biliyorum. İsterseniz yardımcı olmaya çalısırım. İyi çalışmlar.
-
Ankara'da bu işlerin uzmanı bir üyemiz var , ismi Can Becan , belki tanıyorsundur... ;D
Sorsana Can abiye kardeşim , ayarlarını vs hepsini yapsın , sonra da videoya çekip youtube yap ve linkini buraya yaz , biz de görelim........................
-
Hepinize merhaba,
Eh Kemal dostum da fetva verdiğine göre bol bol ukalalık edebilirim artık.
Evet Koray bey haklı, her kumandanın ranfor yapma sistemi ayrı. Ranforlarda ikiye ayrılıyor, modern ranfor (advanced) ve klasik ranfor (universal). Modern ranforda bilgiler her lokonun dekoderine kaydediliyor ve siz silene kadar orada kalıyor. Klasik ranforda bilgi kumanda üzerinde saklanıyor, kumanda açılıp kapatıldığında bu bilgi siliniyor. Modern ranfor için dekoderin bunu desteklemesi gerekiyor. (Yanlış hatırlamıyorsam CV 19 la ilgili.) Ben bazı Roco dekoderlerde modern ranfor yapamamışdım.
Evet Serkan beyle tanışmışdık. Yanılmıyorsam kendisi Roco Multimaus kullanıyor. Multimaus ayarlarını bilmiyorum ama çözebiliriz. Benimle temasa geçerse yardımcı olurum.
Saygı ve sevgilerimle,
Can
-
ilginiz için teşekkür ederim
can beyle en kısa sürede irtibata gecip bana yardımcı olmasını isteyecegim
selamlar
serkan
(özmodeltrenciler mars şubesi)
-
Can bey bu işlemi mrc kumanda ile nasil yapabiliriz. Lokolarin ayni marka ve model mi olmasi gerek yoksa bunlardan bağımsız islem yapılabilir mi?
-
Bak Serkancım tanışmanıza vesile oldum ;D , işi başarırsanız , nasıl yaptığınızı ve yürürken çekilmiş videoyu isteriz ona göre.................
-
Affınıza sğınarak sormak istiyorum Ranfor çalıştırmak ne demek kısaca açıklarmısınız.? :)
-
Bildigim kadarı ile açıklayayım. Kısaca bir tren katarinda birden fazla lokomotifi senkronize olarak calistirmaktir. Bu lokomotiflerden biri ana lokomotif diğerleri ranfordur. Arka arkaya bağlanan lokomotifleri aralarinda özel elektrik bağlantıları ile tek markizden kontrol edilebilmektedir. Ancak bu lokomotifler ila ki arka arkaya olacak diye bir kaide yoktur. Bizde genelde katarını önünde ana lokomotif arkada ranfor vardir aralarindaki baglantida makinist ler arasinda telsiz aracılığı ile yapılır özel bir bağlantı yoktur. Bazi diger ülkelerde mesela abd de katar arasindada birden fazla lokomotif olabiliyor.
-
Oktay bey merhaba,
Geç yanıtladığım için özür dilerim. Ranfor kavramını gayet güzel izah etmişsiniz.
Model trenlerde düzgün bir ranfor yapabilmek için kullanacağınız lokoların aynı marka ve model olması gerekir. Aynı marka ve model lokoları ranfor yapmak çok kolay, bu her marka kumanda için geçerli. Zira aynı marka ve model lokolarda ranfor yaptığınız zaman, her iki lokonunda motorları aynı olduğundan, kumandaya her dokunuşunuzda lokolar aynı simetrik cevapları verecek ve sorunsuz çalışacaklar.
Ayrı marka ve model lokolar ranfor yapılamazlarmı, evet yapılır, ama bu zaman ve uğraş gerektirir. Lokoların motorları farklı olduğu için bunların senkronize edilmesi gerekir. Buda dekoder CV değerlerinin değiştirilmesi demektir. Ayrı marka lokoları senkronize etmeden ranfor çalıştırırsanız biri iter diğeri çeker, hem nahoş görüntü oluşturur hemde loko motorlarını zorlarsınız, ve hatta yakabilirsinizde.
2 adet SD45-2 CP lokom var, biri Broadway Limited diğeri Athearn marka. Ranfor yapabilmek için yaklaşık 4 saat ayar yapmam gerekti, çalışıyorlar ama hala mükemmel değil.
MRC kumandalarda ranfor yapmak çok kolay, bunu size özelden mesaj atarak anlatacağım. Bu namert MRC ler birde kaliteli olsalar tadından yenmeyecekler, bence MRC kullanmak cep telefonu kullanmakdan daha kolay, üstelik şu anda bulunabilecek başka wireless kumandada yok buralarda.
Görüşmek üzere,
Can
-
Can bey,
Kesinlikle haklısınız .FRarklı lokoları mrc kumandada consist tuşuyla katar bağlamak çok pratik.Hemde lokoları tersli-düzlü bağlayabiliyorsunuz.
Yanılmıyorsam consist 1-2 -3 gibi ayrı ayrıset lokomotif güçlendirme için seri bağlama programıda yapılabiliyordu galiba...
Mrc kumanda da iki ayrı kumanda dan iki ayrı (lokomotifleri çoklu) katarları da ayrı ayrı kullanabiliyorsunuz..
gerçekten güzel bir özellik.
selamlar....
-
Ranfor kelimesi demiryolu diline Fransızca'dan girmiştir. Orijinali RENFORCER kelimesinden gelir. İngilizcesi REINFORCE'dur. Anlamı GÜÇLENDİRMEK'tir. Trendeki çekiş gücünü güçlendirmek için bağlanan ek lokomotifler için kullanılır. İngilizce'deki CONSIST kelmime ise biraz daha farklı olarak lokomotif grubu anlamında kullanılmaktadır.
-
Ali bey ranfor yerine ''lokomotif seri bağlama'' olarak açıklamayı düzelttim.
-
dönüş, tünel,rampa ve de ranfor.... ;)
ama analog :(
-
bu katar ranforu hakediyor... :D
-
İki lokomotifi paralel bir şekilde çalıştırmak mı?
Bir motorlu bir motorsuz lokomotifi arka arkaya bağlamak mı?
Yurt dışındaki bir çok kurguda da ben ikinci seçeneği kullandıklarını gözledim?
-
ihsan abi iki ve daha fazla lokoyu,3-4-5 lokoyu ,motorlu olarak birlikte kullanıyorum.Motorsuz değil,motorlu...
selamlar....
-
Videolardaki lokoların hepsi motorlu..... :)
gerçekte yolcu trenlerinde öne ikinci loko bağlanıyor ama yük trenlerinde kesinlikle arkadan loko bağlanarak ranfor gerçekleşir...tabi belli ağırlık ve dingil hesapları yapılarak.... ;)
-
Mehmet Utkan kardeşimizin koyduğu videolar ünlü Alman trenci Hans Jürgen Von Krauft 'un kurgusundandır.
Bu adamın başka videoları da varsa koy bari bilader. :D
-
Mehmet Utkan kardeşimizin koyduğu videolar ünlü Alman trenci Hans Jürgen Von Krauft 'un kurgusundandır.
Bu adamın başka videoları da varsa koy bari bilader. :D
Bir de şu videoları adamakıllı koymayı öğrenebilsem..... :( :( ama Okan Kardeşim sağolsun.... ;D ;D