Gönderen Konu: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’  (Okunma sayısı 27137 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458


Saygıdeğer modeltrenciler, bu başlık altında sizlere; Fleischmann Br 78 buharlı lokomotifi ve buna
bağlı olarak, TCDD' de hizmet vermiş olan Br 78' ler hakkında kısa bir bilgi vererek bu lokomotif ile
ilgli fotoğraf karşılaştırmalarıyla Fleischmann Br 78 model lokomotifi sizlere tanıtmaya çalışacağım.



TCDD’de hizmet vermiş kendinden tenderli buharlı lokomotifler arasında, zarif görünümü ile dikkât
çeken Br 78 sınıfı buharlı lokomotifler 1.Dünya savaşı öncesi, Prusya Krallığı Demiryolu Şirketi'nde
T18 olarak üretilmeye başlamışlardır. Bu günkü Almanya’nın merkezini Prusya Krallığı oluşturuyordu.
Prusya Kırallığ kendi adına bir demiryolu şirketi kurmuş ve bu şirket lokomotif üretimi de yapıyordu.

Br 78 (T-18) lokomotifleri; 1912–1930 yılları arasında Prusya Kraliyet Demiryolları tarafından 530
adetin üzerinde üretilmişerdir.

Türkiye Cumhuriyeti öncesi Osmanlı İmparatorluğu döneminde, Osmanlı Anadolu Demiryolları Şirketi;
Prusya Kraliyet Demiryollarına,   Br 78 (T-18) sınıfı  lokomotiflerden 8 adet sipariş etmiştir. 
Bu lokomotifler 3701’den 3708’e kadar plâket numaralı olarak 1923’te kurulan Türkiye Cumhuruyeti
Devleti’ne önceki antlaşmalar gereği 1925 yılında üretilip teslim edilmiştir.
TCDD; 1970’li yılların ortalarına kadar, 8 adet Br 78 sınıfı lokomotifleri kullanmıştır.

Br 78 sınıfı buharlılar saatte 90 km hız yapabiliyorlardı. 105.7 ton ağırlığında olan bu lokomotiflerin
boyları 14.2 metredir. Lokomotifin buhar kazanının her iki yanında bulunan su tanklarının toplam su
kapasitesi 12 m3 tür. Kendinden tenderli olan bu lokomotifin kömür alma kapasitesi ise 4.5 tondur.

Br 78 sınıfı buharlı lokomotifin  tekerlek dizilimi gövdenin bir yanına göre,2’C2’t olarak uygulanmıştır.
Bu sistemi şöyle açıklayabiliriz; 2’: önde 2 adet kılavuz, C: Latin alfabesinin 3. harfi olduğundan 3
adeti simgelemektedir. 3 adet büyük tahrik tekeri anlamındadır. 2’: lokomotifin sonunda bulunan 2
adet kılavuz tekerleğidir. t: Kendinden tender anlamına gelmektedir.

Bu lokomotifler ile ilgili aşağıdaki kaynaktan da yaralanabiliriz. Burada bulunan Br 78 fotoğrafları;
Çamlık Müze’nin ilk kurulduğu yıllarda buraya getirilen 3705 plaketli lokomotifin çevresinin daha boş
olduğu yıllardaki görüntüsünün, JP Charrey  tarafından çekilmiş fotoğraflarıdır. Diğer fotoğraf ise
3702 plâketli lokomotifin, hizmette olduğu yıllarda Haydarpaşa Gar’da, Benno Bickel tarafından
çekilmiş fotoğrafıdır.

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/3701


TCDD’ de 3701-3708 plaket numaraları ile 8 adet 1925- 1970'li yılların ortalarına kadar çalışmış
olan Br 78 buharlı lokomotiflerinin güzel bir örneğinin ‘’Fleischmann’’
modeltren üretim firması tarafından, üretilmiş 1/87 ölçekteki modelinin incelenmesi.

Uzun zamandır elde etmeyi düşündüğüm 1/87 ölçek Br 78 buharlı lokomotife, geçen hafta içinde
(18 Eylül 2008) içerisinde kavuştum. Bu modelin bana ulaşmasını sağlayan forum üyelerimizden
Sevgil Onur Arslan’a teşekkürlerimi sunarım.


Fleischmann firması üretimini dururup, kapandıktan sonra modellerinin kullanılmamış olanlarını elde
etme zor olmaktadır. Büyük bir şans eseri, 4077 kod numaralı bu modeli, hiç kullanılmamış olarak
bulduğum için oldukça şanslı sayılırım.


Bir Fleischmann klasiği olarak lokomotif modeli korunaklı şeffaf pvc malzeme ile karton kutu içine
yerleştirilmiş olarak piyasaya sunulmuştur. TCDD'de kullanılmış olması modelin çekiciliğini arttırmak
ile birlikte, görünüm olarak ta kendinden tenderli olmasına karşılık zarif bir model olması,  lokomotif
modeline ayrı bir değer katmaktadır.
Genellikle,biz modltrencilerin büyük bir çoğunluğu, görünümleri daha gösrterişli olduğundan dolayı,
buharlı lokomotiflerde tenderi ana gövdeden ayrı olan buharlı lokomotifleri tercih ederiz.
Ancak bu modelin üzerindeki detayları ve genel görünümü,diğer kendinden tenderli lokomotiflerden
bu modelin daha bir ayrıcalıklı görünümde olmasını sağlıyor. TCDD kullanılan bir model olması da
modele ayrı bir değer katıyor.


Br 78 modelini koryucu şeffaf taşıyıcısından çıkarıyoruz. Bu pvc taşıyıcı, model üzerindeki gerekli
çalışmaları yapma açısından çok yararlı bir parçadır. Gerektiğinde ters çecirip alt kısımlarada bakım
yapılması gerektiğinde, modelin üzerindeki detaylara zarar vermeden çalışmayı sağlamaktdır.


Br 78 modelini, taşıyıcı ve koruyucu parçadan dışarıya çıkarıp, düz bir zemin üzerinde incelemeye
alıyoruz. TCDD' de kullanılan Br 78' e ait makinaların fotoğraflarını inceleyerek, fotoğraflar ile model
üzerindeki benzerlik ve farklılıkları saptamaya çalışıyoruz.

Model üzerindeki izlenimlerimi bir sonraki bölümde aktarmaya çalışacağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar





Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 53
  • İleti: 48
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2008, 23:52:31 »
Teoman Bey selamlar
Yeni lokomotifiniz hayırlı olsun güle güle oynayın

selamlar

mahmut

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #2 : Eylül 22, 2008, 00:01:29 »
Teoman hocam, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. BR78 gerçekten zarif imiş. Yeni lokonuzu da güle güle kullanın. Saygı ve sevgiler... İlyas Şıklar

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdo?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdo?an
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #3 : Eylül 22, 2008, 09:06:24 »
Teoman hocam Br 78 hayırlı olsun boharlı olupta şık olmayan lokomotifte yok açıkçası.
güle,güle kullanmanız dilegi ile.selamlar

cenk

  • Ziyaretçi
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #4 : Eylül 22, 2008, 15:28:18 »
Sayın Teoman Bey;
İyi günlerde kullanmanız diler darısı başımıza demekten kendimi alamıyorum birde naçizane bir fikir yada düşünce benim takip ettiğim Teoman Hoca sanırım büyük olasılıkla hatta kesin olarak bu loko ya TCDD no larından birini uygulayarak bizde çalışmış aslına dönüştürür.
Saygılar

Çevrimdışı Şafak Aktaş

  • ?afak Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 42
  • İleti: 176
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #5 : Eylül 22, 2008, 21:06:58 »
Teoman Bey

Ben de bu Fleischmann BR 78'e sıfır olarak sahip olabilen şanslı insanlardan birisiyim. Herşeyiyle en gözde lokomotiflerimin başında geliyor, malesef izolasyon sorunu nedeniyle bir türlü dijitale çeviremediğim, hatta bu denemelerim sırasında iki tane iyi dekodere malolan bu lokomotif hala da en gözde ve tutkuyla sevdiğim lokomotiflerimin başında gelir. Güle güle ve keyifle oynamanızı dilerim. TCDD'ye çevirme çalışmasını bu lokomotif üzerinde de yapmanızı temenni ederim.

Saygılar
Şafak Aktaş

Anadolu Model Demiryolları

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #6 : Eylül 22, 2008, 21:42:22 »


Mahmut Bey, yıllardır modell trenler ile oynamaktan hiç bıkmadım. Her geçen zaman da da bu sevda, hiç bitmemecesine giderek artıyor. İyi dileklerinize teşekkürler.

İlyas Bey, bu lokomotifin TCDD' de kulanılmış olmasından dolayı, kendisi ile ilgli biraz bilgi aktarımında bulunmaya çalıştım. Görüşlerinize ve iyi dileklerinize teşekkürler.

Mehmet Bey, yazdığınız doğrudur. Buharlılar başlı başına ayrı bir güzellikte olan lokomotiflerdir. Ancak, bu lokomotiflerin de kendi aralarında birbirlerinden görünüm olarak farklılıkları vardır. Br 78 kendinden tenderli ve TCDD kullanılan bir model olması, benim gönlümde daha bir ayrı yer tutmaktadır. İyi dileklerinize teşekkürler.

Ümit Bey, iyi dileklerinize teşekkürler.

Cenk Bey, sizin de bu lokomotife sahip olmanızı yürekten dilerim. TCDD' ye dönüştürme çalışmalarını bu lokomotifte yapmaya çalışacağım ve sizlerle paylaşacağım.
İyi dileklerinize teşekkürler.

Şafak Bey, siz de bu güzel lokomotifinizi güle güle kullannız. Digital  ile ilgli verdiğiniz bilgilere teşekkürler. Sizin de belirttiğiniz gibi Br 78  modeli, gerçekten gözde bir lokomotif özelliğinde. TCDD'ye çevirme çalışmalarını bu lokomotif üzerinde ugulamaya çalışacağım.
Güzel görüşlerinize ve iyi dileklerinize teşekkürler.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Şafak Aktaş

  • ?afak Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 42
  • İleti: 176
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2008, 22:04:35 »
Teoman Bey

İzninizle bendeki BR 78'in bir resmini başlığınız altına koymak istiyorum. Görebildiğim kadarıyla kod numaraları (Fleischmann 4077) ve plaket numaraları (78 510) aynı.



Bu lokomotifi çok istediğim için, sevgili dostum Canderim Önder geçen sene bana Almanya'dan bir tane getirmişti.
Şafak Aktaş

Anadolu Model Demiryolları

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2008, 23:00:19 »



Şafak Bey, merhaba. Elinizdeki modelleri burada paylaşmaktan büyük bir keyif duyarım.

Modeller üzerinde gerekli açıklama ve bilgi paylaşımında bulunmanız hepimiz açısından yararlı olacaktır.

Fleischmann'nın  4077 kod ve 78510 plâket numaralı Br 78 modeli, sizdeki ve bendeki  aynı modelidir.

Bu modelin tekerleklerine dikkât ettiyseniz! diğer Fleischmann modellerinin parlak görünümlü metal tekerleklerinden daha farklı olarak; tekerlek yapıları oksitli bir yapıdadır. Bu görünümü ile modelin tekerlekleri daha gerçekçi bir yapı sergilemektedir.

İyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Şafak Aktaş

  • ?afak Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 42
  • İleti: 176
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #9 : Eylül 22, 2008, 23:39:37 »
Teoman Bey

Açılış resimlerini ve değerli görüşlerinizi yazma önceliğini size bırakıyorum. Ben de elimdeki modelin resimlerini ve TCDD 3700 serisi ile ilgili bilgi ve resimleri buradan paylaşacağım.

Teker yapısına ben de dikkat ettim. Daha gerçekçi ve "derinlik" hisli görünüyor. Üstelik bu lokomotifin boyası da, özellikle kırmızı bölümler koyu tonlu yapıldığı için, sanki eskitilmiş gibi bir hava veriyor. Gerçekten de, Fleischmann kalitesinin üst seviyelerinde bir lokomotif. Detaylandırması ve gerçekçiliği üst seviyede. Elinizde TCDD 3700 serisine dönüşmesini görmek için sabırsızlanıyorum. :)

Bu lokomotiflerin en belirgin özelliği, sadece TCDD'de kullanılanlarının yan çeperleri yeşil renkteydi, Alman ve diğer versiyonlarının ise siyahtır.




Not: Fotoğraf: Benno Bickel


Not: Fotoğrafçısı bilinmiyor.

Derya Ferendeci'deki TCDD 3706 - DB BR 78
« Son Düzenleme: Eylül 23, 2008, 23:16:24 Gönderen: Şafak Aktaş »
Şafak Aktaş

Anadolu Model Demiryolları

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #10 : Eylül 23, 2008, 00:41:47 »


Şafak Bey, teşekkürler.

Konunun başında, düznlemesini yapıp eski bir görünüm etkisinde yayınladığım fotoğrafın trains of turkey sitesindeki yayınlanan fotoğraf ve bu görüntüyü alan kişinin ismi yayınlanmaktadır. Ayrıca ilk konu girişindeki yazı içerisinde TCDD 3700'lüklerin bulunduğu sitenin sayfa linkini vermiştim.



Diğer açıklamaları sizlere aktaracağım.
Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #11 : Eylül 23, 2008, 09:23:29 »





Saygıdeğer modeltrenciler, model üzerindeki incelemelere devam ediyoruz.


1996 yılı Ağustos ayında JP Charrey, Çamlık Müze'de bulunan 3705 plâketli Br 78’ in görünümünü
fotoğrafladığın da plaktorna çevresinde bu gün bulunan çok sayıda lokomotif bulunmuyordu.
Bu yüzden o yıllarda tam yandan görünümünü yakalayabilmiş.
Bu fotoğraf görüntüsü ile modelimizi karşılaştırdığımızda ilk görünen; TCDD’nin Br 78’ lerinde 2 adet
buharlık (Kubbeli görünümdeki buharlık) ve 2 adet kum kutusudur


Fleischmann Br 78 modelinde ise 2 adet buharlık ve 1 adet kum kutusu bulunmaktadır. Bu modeli
TCDD modeline dönüştürmek istediğimizde; ilk yapacağımız ekleme, bu kum kutusu olacaktır. Baca
ile buharlık arasına diğer kum kutusu ölçülerinde bir parça yapılıp yerleştirilmesi gerekmektedir.
Bacaya dikkât ettiğimizde; modeldeki bacanın daha uzun, TCDD’nin Br 78’ inde daha kısa olduğunu görüyoruz. Bu duruma göre modeldeki baca kesilerek kısaltılması gerekiyor.


Modelimizi sol yanından incelediğimizde bacanın hemen arkasında bir çan bulunmaktadır. TCDD'de
kullanılan Br 78’lerde bu çan bulunmamaktadır. BU parçanın da kesilerek iptal edilmesi gerekir.


Modelimizin arka ve ön görünümlerini inceliyoruz.  Modele ön cepheden bakıldığında baca sağ alt
kısmında bulunan dinamonun TCDD’ de kullanılan Br 78’ lerde  bacanın sol alt kısmında yer aldığını
görüyoruz.


Çamlık Müze’deki 3705’in ön görünümlerinde baca altında bulunan dinamonun sol kısımda yer aldığını
görüyoruz. Ayrıca kazan kapağı üstünde görülen far’ında modele ekleme yapılması gerekiyor.
Tamponların altında raylarda olabilecek engelleri kaldırmak için yapılmış ve ‘’Domuzluk’’ diye bilinen
ızgaralı parça da, modele mutlaka yapılıp eklenmesi gereken bir parçadır.
 

Bu fotoğrafta model üzerinde detayları görüyoruz.  Fleischmann; göze çok hoş görünen oldukça
detaylı ve başarılı bir Br 78 modeli yapmış.

Konumuza; lokomotifin TCDD’de kullanımı ile ilgili fotoğraf açıklamalarıyla, buna bağlı incelemelerle
devam edeceğiz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #12 : Eylül 23, 2008, 16:05:23 »
Sevgili Teoman bey öncelikle yeni lokonuzu iyi günlerde kullanın.BR 78 ile ilgili açtığınız bu tanıtıcı yeni bölüm için teşekkürler.Tüm paylaşımlarınız gibi bu konuyuda merak içinde izliyorum.
Sevgili Şafak verdiğin bilgiler ve paylaşım için teşekkürler.
Saygılar
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #13 : Eylül 23, 2008, 20:33:09 »



Sevgili Ferda Bey, iyi dilekleriniz ve güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.

Saygıdeğer modeltrenciler, bu gün forum üyelerimizden Mahmut Zeytinoğlu Bey, bana bir mail atarak kendisinin de bir Fleischmann Br78 modeli olduğunu belirtmiş ve modelinin fotoğraflarını göndermiş. Bu konuya bağlı olarak, TCDD hayranı olan bir Alman arkadaşının  elindeki Br78 model buharlı lokomotifi, TCDD’ ye ait Br78’e çevrilmiş fotoğraflarını da yollamış.
Mahmut Zeytinoğlu Bey’in yolladığı bu fotoğrafları ben de sizlerle paylaşmak istiyorum. Mahmut Bey de mutlaka görüşlerini aktararak  bizlerle paylaşımda bulunmaları durumunda hepimiz seviniriz. Mahmut Bey fotoğraflarınız ve bilgi paylaşımınız için çok teşekkürler.

Mahmut Zeytinoğlu Bey'in Br 78 modeli fotoğrafları:


Mahmut Bey tren modellerinin bulunduğu vitrinin önünde Br 78 modeli


Br 78 modeli kendinden balastlı rayların üzerinde, uzun süredir beklediği kutudan çıkmış durumda.


Mahmut Bey, uzun süredir elinde bulunan bu modeli tekrar ortaya çıkarak bizlerle paylaşıyor.

Mahmut Zeytinoğlu Bey’in, TCDD hayranı olduğunu belirttiği Alman arkadaşının Br 78 fotoğrafları:


Model üzerinde 4 adet dom ve tenderin üzerinde ek olarak konmuş olan parçalar, TCDD Br 78’i için
özel üretilmiş ve eklenmiştir.
Bu parçaların rengi, fotoğrafta görüldüğü gibi lokomotifin gövde renginden farklı görülmektedir.
Ayrıca bu domlardan çıkan borular da yeniden üretilmiş olarak lokomotif gövdesine eklenmiştir.


Gövde üzerine takılan ek parçalardan sonra lokomotifin tümü boyanarak, TCDD’nin 3700’lük modeli
görünümüne getirilmiş bulunuyor.

Mahmut Bey, gereken bilgileri bizlere aktardığında, bu lokomotif modelinin de markasını bildirmesi
durumunda hangi firmanın üretimi olduğunu öğrenmiş oluruz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Osman Yalçınkaya

  • Osman Yalç?nkaya
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - Suadiye
  • Yaş: 35
  • İleti: 172
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #14 : Eylül 23, 2008, 20:54:52 »
Model incelemeleriniz sayesinde modellerin gerçekleri hakkında da bilgileniyoruz.
Bu güzel lokomotifi tanıtıcı açıklamalarınız için teşekkür ederim.Modeliniz hayırlı olsun, güle güle eskitmeniz dileğiyle..

Osman

Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 57
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #15 : Eylül 23, 2008, 21:52:59 »
Teoman Bey,

Herşeyden önce BR 78'inizi keyifle kullanmanızı diler, bendeki bilgileri arkadaşlarla paylaşmama yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

Alman arkadaşımın TCDD versiyonu BR 78'i yanlış hatırlamıyorsam Marklin Hamo modeli baz alınarak yapılmıştı.

Almanya'da kaliteli lokomotif parça ve aksesuarları yapan önde gelen iki firma mevcut. Bu parçalar genelde yumuşak metalden yapılıp baz modele monte edilip boyamaya hazır hale getiriliyor. Gerek parçaların, gerekse kitlerin hangi üreticinin hangi modeli için olduğu da ayrıca belrtiliyor.

Bu firmalar,
-Weinert Modellbau,
- Günther Modellbahntechnik.

Bendeki kataloglar eski olduğu için web adresi verilmiyor, ama internette araştırmaya değer.

Bu parça ve kitleri kullanarak TCDD'nin birçok modelini üretimdeki mevcut modelleri baz alarak yaratmak mümkün olabiliyor. Tabi herşeyden önce Teoman Bey'inki gibi yetenek ve yaratıcılık sayesinde....

Herkese sevgi ve saygılarımla,

MZ


Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #16 : Eylül 23, 2008, 22:08:45 »
Mahmut bey paylaşım için teşekkürler.
Bahsi olan firmaların web adresleri

http://www.guenther-modellbahntechnik.de/gmt/
http://www.weinert-modellbau.de/index.htm

Saygılar
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Şafak Aktaş

  • ?afak Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 42
  • İleti: 176
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #17 : Eylül 23, 2008, 23:27:11 »
Elimdeki diğer TCDD 3700 serisi lokomotif resimlerini de paylaşayım:


Not: Kaynak bilinmiyor

Not: Kaynak bilinmiyor

Not: Fotoğraf : Christoph Oboth

Not: Kaynak bilinmiyor

Not: Kaynak bilinmiyor
« Son Düzenleme: Eylül 23, 2008, 23:45:55 Gönderen: Şafak Aktaş »
Şafak Aktaş

Anadolu Model Demiryolları

Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 57
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #18 : Eylül 24, 2008, 09:08:22 »
Ferda Bey, adresler için çok teşekkürler, bir çok arkadaşımıza faydalı olacacağını tahmin ediyorum.

Şafak Bey, resimler hakikaten çok güzel ve TCDD tarihi açısından da önemli. Kömür yüklemesini yapan vinç de
buhar gücüyle çalışıyor. Bunlardan bir tanesini çalışırken gördüğümü hatırlıyorum. Ne yazık ki resmini çekmedim.

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #19 : Eylül 24, 2008, 09:47:36 »
marklin hamo dijitale cevirmesi kolay.dumanlık ve kumluk fleicshmann dan ve tcdd ki 78 lerden farklı.selamlar
« Son Düzenleme: Eylül 24, 2008, 09:52:32 Gönderen: Barbaros »