Gönderen Konu: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52  (Okunma sayısı 44922 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #20 : Şubat 17, 2007, 23:05:35 »
Saygıdeğer modeltrenciler, Br 52 nin test sürüşü oldukça iyi bir model olduğunu gösterdi. Özellikle Erkut beyin dediği gibi markiz içinde gümbür gümbür yanan ateş görüntüsü, çok güzel bir ışık düzeni ile verilmiş.
Motor gücü ise oldukça iyi, lokonun raya oturuşu çok güzel ve virajlarda güç kaybetmeden çok güçlü bir şekilde ilerliyor.
Biyellerinin hareketi ve metal tekerleklerinin gerçeğe uygun görüntüsü ve rengi, elimde bulunan diğer firmaların Fleischmann ve Rivarossi'lere göre oldukça iyi. Tekerlek yapısıyla Roco' yu da geride bırakmış.
Motorundaki dişlilerin metal oluşu, zaten diğerlerine açık ara fark yaratmış.
Liliput Br 52, bana göre çok güzel bir model lokomotif.
TCDD logo ve yazı plakaları da yapıldıktan sonra, dingil takımlarının çok az bir kirletme yapılmasıyla,  Roco Br 57'den sonra Br 52 en nadide modelim olacak.

www.youtube.com/v/yDx11msJfLU

saygılar
teoman


Çevrimdışı vefanuri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: A.B.D.
  • Yaş: 53
  • İleti: 69
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #21 : Şubat 18, 2007, 15:56:11 »
Aciklamalar ve video icin cok tesekkurler Teoman Bey. Gercekten de Br52 gayet guzel, duzgun bir sekilde calisiyor. Kazan alevi isik oyunu da hos bir detaymis... Fikir verme acisindan muthis yardimci oldunuz.

Bir sorum olacakti, 'virajlarda guc kaybetmiyor' demissiniz. Bu guc kaybi niye oluyor acaba? Ben bunu elimdeki Athearn ve Bachmann lokomotiflerinde gozlemliyorum, ozellile dusuk hizlarda... Viraj raylarinda bir problem oldugunu dusunurdum hep..Lokomotifle mi ilgili aslinda?

Tekrar tesekkurler ve selamlar,

-Vefa

Torku düşük makinaların en büyük problemi virajlarda sağ ve sol tekerleklerin birbirlerine göre daha farklı basma durumları ve tekerleklerin tur farkları yavaşlamaya neden olabilir.
« Son Düzenleme: Şubat 18, 2007, 21:08:02 Gönderen: vefanuri »

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #22 : Şubat 18, 2007, 20:58:44 »
Teoman bey,

Bir ürünün reklamını en güzel satıcısı değil, kullanıcısı yapar.

Yorumlarınız için teşekkürler.

Güle güle kullanın.

Selamlar,

Harun

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #23 : Şubat 18, 2007, 21:15:59 »
teoman bey çok güzel görünüyor.burda söylemeden edemicem çekim de çok güzel olmuş tüm detaylar görüntülenmiş.kazanın içindeki alev bile. tekrar teşekkürler.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #24 : Şubat 18, 2007, 22:09:11 »
Teoman selamlar,

Çalışmalarını ilgi ile izliyorum. Kusura bakma övgü yazısı yazmadım, diğer arkadaşlar yeterince yazmıştı ama yine de ellerine sağlık. Statik maket nasıl yapılır milletimiz görmüş oldu :)

Videoyu izledim ancak loko arkasına vagon takmadığın ve kurguda rampa olmadığı için modelin çekişi konusunda fikir sahibi olmak güç. Bu derece devasa bir lokonun çekişinin tender'da olması bazı sorunları (özellikle teker çapı nedeniyle tork problemi) gündeme getiriyor: tender her ne kadar metal de olsa katar yapıldığında bu kadarcık ağırlık ürettiği gücü raylara iletebilecek mi merak ediyorum doğrusu - bu hayatımda gördüğüm tender'dan çekişli ilk loko.

Averaj bir performans için lokonun oldukça hafif olması gerek, öyle mi acaba? Bu durumda da yüksek hızlarda (yüksek hıza ulaşabildiğini varsayıyorum) özellikle kılavuz tekerlerin fonksiyonsuz kalması ve raydan çıkma (deray) riski olabilir - ortalama hızdan yüksek hıza geçişte olması muhmetemel.

Bu konudaki izlenimlerini yazabilirsen sevinirim.

Sevgiler,

Cem.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #25 : Şubat 19, 2007, 16:54:51 »
(bu hayatımda gördüğüm tender'dan çekişli ilk loko.) demişsin.Marklinleri bilmiyorum ama diğer bütün kalburüstü firmaların (Fleischmann,Roco,Gützold....) buharlı lokolarında hepsinde çekişler tenderlerdendir.Rocoda yalnızca tenderden çıkan bir volan ile  lokoyada çekiş verilmiştir.

Erkut abi selamlar,

Doğrudur: ilk kez gördüm tender'dan çekişli loko, o yüzden performansını çok merak ediyorum. Marklin'de tender'dan çekişli loko yok. Roco'nun sistemi de enteresan olsa gerek: sizde hiç var mı bunlardan? Varsa görmek isterim.

Umarım yakın zamanda yeni lokonuzu deneme şansı olur, sonucu merakla bekliyorum.

Bu arada Harun'un orada konuştuğumuz bakım lokosundan aldım bir tane (Kibri - Plasser & Theurer statik model - sarı olan), motor ekliyorum, kolaylık olsun diye 3 ray digital DC yapacağım.

Sevgiler & saygılar,

Cem.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #26 : Şubat 19, 2007, 17:36:02 »
Süper! Merakla bekliyorum. Ben de br38'i getiririm; siz fuarda onun feriştahını görmüşsünüzdür ama ...

Saygılar,

Cem.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #27 : Şubat 19, 2007, 18:29:04 »
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar. Görüşleriniz için çok teşekkürler.

Ümit bey, soruların birkısmına yanıt vermiş. Ümit bey, teşekkürler.

Cem Tekin bey, sorularınıza,en doğru yanıtı, yine uygulamalı olarak vermeye çalışacağım. Bunun için, hafta içi iş yoğunluğundan dolayı biraz geç yanıt verebilirim, çünkü yeniden rampalı ve vagonlu deneme yapmam gerekecek.

Sevgiler, saygılar.
teoman

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #28 : Şubat 19, 2007, 21:34:33 »
Teoman bey selam,

Liliput'u imtahana sokmuşlar gibi oldu galiba.

Bakalım nerede takılacak diye merakla bekleniyor.

Düz yolda iyiyse yokuşta deneyin, olmadı eğimi arttırın...10 vagon problem olmazsa 15 vagon takın...

Hatta 16 volt yerine 24 volt verelim, bakalım motoru yanacak mı?

Bunlardan biri olduğunda eminim mutlu olacaklar var. Her ne kadar aksini söyleseler de...

Yani 1-2 markanın dışında iyi başka bir markanın olabilmesi imkansız ya da şaşkınlık verici gibi.

Proses'in getirdiği dışındaki markaları masaya yatırıp incelemek, nerede takılacak diye zorlamak kimsenin aklına gelmiyor.

Bilmem farkında mısınız?

Selamlar,

Harun










Çevrimdışı mahmutgökdemir

  • Mahmut Gökdemir
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 53
  • İleti: 48
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #29 : Şubat 19, 2007, 21:52:26 »
Harun Bey Malesef hepimizde de alışkanlıklarımızdan ve hep en iyiyi isteme huyumuzdan vaçgeçmemek gibi bir takıntı var.
Bu insan olmamızın fıtratımıdır yoksa çeşitliliği hazmedemediğimizdenmidir bilinmez.
Bence siz bu türlü yaklaşımlara yaptığınız hizmetlerle en güzel cevabı veriyorsunuz.Bizler hem imkanı olmayıp hemde herşeyi deneme yanılma yöntemi ile öğrenmeye çalışan bir milletiz malesef kazıklanmadan da bunun farkına varamıyoruz.
Siz bilirsinizki Bende bir Roco tutkunuyum.Ama öğrendimki Hornby nin lokomotiflerinin kalitesi Roco yu hiç aratmıyor hatta bazı detaylarda Roco dan daha iyi.
Hatta bunların hepsi Benim yaptığım lokomotiflerden daha iyi.....
Hal böyle iken kıyas denilen  şey bizim o işe bakış açımızla doğru orantılı Bir alman loko sunu TCDD ye çevirmekle Bir ingilizi TCDD ye çevirme noktasında benim için hiç bir fark yok.

Eminim arkadaşlarımında bir çoğu böyle düşünüyor.Sonuçta bu bir Hobi ne Marklini ne Fleischmann i Nede Roco yu taraf olarak görmek gibi bir lüksümüz yok Çünkü gerçekte hiç bir bize ait değil Bzie ait olanı sadece ödediğimiz para kadar olanı

sağlıcakla kalın

selamlar saygılar

mahmut

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #30 : Şubat 19, 2007, 22:36:20 »
Bakalım nerede takılacak diye merakla bekleniyor.

Düz yolda iyiyse yokuşta deneyin, olmadı eğimi arttırın...10 vagon problem olmazsa 15 vagon takın...

Hatta 16 volt yerine 24 volt verelim, bakalım motoru yanacak mı?

Bunlardan biri olduğunda eminim mutlu olacaklar var. Her ne kadar aksini söyleseler de...

Yani 1-2 markanın dışında iyi başka bir markanın olabilmesi imkansız ya da şaşkınlık verici gibi.

Harun selamlar,

Üzerime alınmalımıyım bilemedim doğrusu. Hayatımda ilk kez tender'dan çekişli bir loko gördüğüm için sorduklarımı gerçekten merak etmiş olmamı mazur görsün herkes: eminim ki benden başkaları da merak ediyordur bunları. Ama yine de, saydıklarının olması durumunda mutlu olmaktan ziyade bunun neden olduğunu düşünmek ve mümkün olursa çözüm üretmek daha eğlenceli ve tatminkar olurdu (tabi bir sürü ar-ge çalışanı olan kendi sektörünün devi firmalara akıl vermek bize düşmez ama ...); görünüşe göre en az üç arkadaşımız edinmiş bu lokodan.

Ayrıca, 1-2 markadan çok daha fazlası "iyi" sınıfına girer bence.

Umarım sorduklarımın ve söylediklerimin samimiyetinden şüphe duymuyorsundur.

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #31 : Şubat 19, 2007, 23:10:20 »
Cem selam,

Alıntıyı yanlış yerden kesmişsin.

Alıntı
Proses'in getirdiği dışındaki markaları masaya yatırıp incelemek, nerede takılacak diye zorlamak kimsenin aklına gelmiyor.

Bilmem farkında mısınız?



selamlar,

Harun


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #32 : Şubat 19, 2007, 23:57:50 »
Bu derece devasa bir lokonun çekişinin tender'da olması bazı sorunları (özellikle teker çapı nedeniyle tork problemi) gündeme getiriyor: tender her ne kadar metal de olsa katar yapıldığında bu kadarcık ağırlık ürettiği gücü raylara iletebilecek mi merak ediyorum doğrusu - bu hayatımda gördüğüm tender'dan çekişli ilk loko.


Sevgiler,

Cem.

C.Tekin bey, elimde bulunan 4 adet Feischmann ve bir de Roco Buharlı lokomotiflerinin hepsi de tenderden çekişlidir.

Siz ve diğer modelci arkadaşların bilgi edinmesi açısından bu modellerin planları:

Fleischmann     Br 56                  Br 50 kayık tenderli dar kanatlı


Fleischmann     Br 39                  Br 50 kesik tenderli geniş kanatlı


                                   Roco         Br 57

Diğer buharlı lokmotiflerimden 3 adet Lima, 1 adet Fleischmann, 2 adet (ana gövdeden tenderli)Rivarossi buharlıların ise, kazan gövdesinde motor bulunmaktadır.

saygılar, sevgiler
teoman

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #33 : Şubat 20, 2007, 00:33:22 »
Harun tekrar selamlar,

Aslında pek de yanlış yer sayılmaz çünkü Proses'in getirmediği mal neredeyse kalmadı :)

Ben tender'dan çekişi merak ettiğim için görmek ve incelemek istedim; performansı tabi ki önemli bir konu, yarın öbür gün böyle bir model almak isteyebiliriz.

Neyse soru zaten diğer markalardı: Valla ben elimdeki lokoları mümkün olduğunca zorlayarak deniyorum.

Standart denemelerim içinde sürüş hassasiyeti (özellikle düşük hızlarda tutarlı -bayılmadan ve hızlanmadan- sürüş), yüksek hızda uzun süreli sürüş, ve yüklü iken rampa performansı var (çıkış/iniş).

Şimdilik sonuç: DC motorlu digital Marklin'ler analog AC motorlular kadar iyi tork ve çekişe sahip değil. Bu yüzden özellikle uzun yük katarları için komple metal HAMO lokoları digitale çevirmek en güzel sonucu veriyor (bu konuda high-propulsion ve c-sinus motorları ayrı tutuyorum, onların çekişinde problem yok - yakın zaman önce Roco da bazı modellerinde high-propulsion motor kullanmaya başladı).

Bir adet Rivarossi E119 sınıfı e-lok decoder beklediği için henüz denenmedi ancak güzel, ağır bir loko (komple plastik, ağırlık içine yerleştirilmiş) - 4 teker çekiş ve tüm çekerler lastikli. Bakalım ne olacak.

Bir adet Roco triebwagen var şu anda elimde ama onda denenecek birşey yok, sonuçta triebwagen. İyi gidiyor, sesi güzel, vs.

Birkaç tane Roco DC loko henüz kullanılmadı: kısmet olur da DC oval yapabilirsem deneyeceğim.

Marklin AC modellerinde özel bir durum da şu: 4'den fazla tahrik tekeri olan buharlıların dolaştığı kurgularda rampa eğimleri çok hafiften başlamalı aksi halde rampa başında patinaj oluyor. Bu, çoğu buharlıda olmakta. Zaten bunun için Marklin 2.5 mm. rampa destekleri üretiyor (diğer markalarda bu kadar incesi var mı bilmiyorum).

Bir kısım delta digital lokolarda ise kullanılan motor 3 kutup olduğundan kalkış ve duruşlar çok ani oluyor, hassas bir sürüş neredeyse mümkün değil.

Daha önce fabrikasyon problemli Marklin digitallerden bahsetmiştik.

3 ray sistemde tüm katar vagonları için aydınlatma istendiğinde her vagona pabuç yerine, en arka vagona pabuç koyup oradan diğer vagonlara akım almak en doğrusu (hatta lokodan bile akım alınabilir, bu durumda aydınlatma için pabuça gerek kalmaz); aksi halde çekişi ciddi ölçüde düşürüyor.

Bu konularda spesifik sorular olursa bilgim dahilinde cevap vermeye çalışırım.

Bugüne kadar forumda Proses'in getirdiği ürünler dışındaki lokolar ile ilgili performans konusu konuşulmadığı için Liliput biraz göze battı herhalde.

Teoman ve Okan, resimler için teşekkürler!

Sevgiler,

Cem.
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2007, 00:35:40 Gönderen: ctekin »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #34 : Şubat 25, 2007, 13:43:12 »
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar.
Dah öncede belirttiğim gibi haftosonunu bekleyip, cumartesi günü uygun bir ortamda Liliput Br 52'nin vagonlu çekiş gücünü deneme çalışmaları yapacağımı iletmiştim.

Okulumuzun Resim-İş atölyelerinden birini, kurgu yapımı için gözüme kestirdim. Burada,masa düzenlerini de kurguya göre ayarlayıp daha rahat ve geniş bir ortamda bu çalışmayı, gerçekleştirmeyi hedefledim.

İzlenimlerimi, sizlere; markalar arası tarafsızlık ilkesini samimiyetimle dikkate alarak aktarıyorum.

Geçici deme kurgusunu yapacağım iş atölyemiz. Burada ki masalar,
80X140cm ölçülerinde ve modüler sisteme uygun olduğundan,
düzenleme zeminini istediğimiz şekle göre ayarlayabilme açısından
oldukça kullanışlı.



Önce kağıt üzerinde bir kroki çalışması yaparak, masa düzenini bu
krokiye göre ayarlayıp rayları dizme ve yerleştirme işine koyuldum.
Ray yerleştirmesi tamalanınca lokomtife bu düzenekte alıştırma
çalışması yaptım.
Bu düzende, sekizli rampa ve vagonlu olacağından uzun mesafe düz
ray sistemi düşündüm.
Sekizli rampada ve uzun ray birleşimlerinde, dar kurpları
oluşturacak 36 derece yay biçimi rayları kullandım. 
Buradaki sorunları yaşayıp, görüp tespit etmek için bu yolu denedim.



Maalesef dar kurplarda, dray durumu ile karşıkarıya kaldık.
Ancak klavuz tekerleklerde bir sorun yaşamadık.

Rampalarda da güç konusunda bir sorun çıkmamasına karşın, dar
kurplarda dray olma durumu yaşandı.
Tenderdeki bojilerin ve 5 dingilli tekerlek takımının sabit oluşu bu
sorunu yaşatan özellik olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışmaları yaptığımız sırada, eşi Yonca hanımla ziyaretimize
gelen Özgür Ulupınararkadaşımız; Maerklin model buharlılarda
5'li dingil takımlarının, ortadan kesik oynarlı olmalarından dolayı,
dar kurplarda bir sorun yaşanmadığını belirtti.


Daha sonra kurgu, düz yol durumuna getirilip köşelere 30 derece
yay biçimi raylar kullanılarak daha geniş kurp yapılmıştır. Geniş
kurplarda Lilipu br 52 Lokomotifi bir sorun yaşamamış, vagonlu
olarak, rampa ve düz yollarda ve de geniş kurplarda sonderece
iyi bir performans göstermiştir.
Video daki görüntüler, bunu kanıtlayan görüntülerdir.
Ayrıca, Jimmy Cem'in, Özgür beyle yaptığı,  ateşli yorumlarında;
konuşma ses tonundan da anlaşılacağı gibi adeta Liliput Br 52yle
yarışır gibiydi.




Sonuç olarak Liliput Br 52 Buharlı Lokomotif sonderece ,
performansı yüksek bir modeldir.
Buharlı lokomotif meraklılarına, mutlaka temini doğrultusunda
hararetle tavsiye edilir.


Herkese iyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
Teoman
« Son Düzenleme: Şubat 25, 2007, 19:24:43 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #35 : Şubat 25, 2007, 14:09:31 »
Teoman abi teşekkür ederim.

Böylece arkadaşlar benim makineninde performansını görmüş oldular.Aslında bu durum yani kurp problemi şaşırtıcı bir durum değil.%100 eminim bu durum aynı boyutlardaki başka bir makine (Bu Roco nun Br44 üde olabilir,Fleischmann ın Br50 side olabilir hepsi dahil) de muhakkak çıkar ortaya.Sonuçta bu modellerde gerçekleri,1:1 büyük ağabeyleri gibi aynı fizik kanunlarına tabii ler.Bunu sanırım bu forumda bir iki defa daha dile getirmiştim.TR de en düşük kurpyarı çapları Samsun-Ladik arasındaki hat kesminde bulunmakta.185-180 metre kurp yarı çapına rastlanmaktadır (ki genelde diğer hatlarda 250 nin altına inmez bu değer.Hatta 250 nin altında olan 220-230 gibi olanları bile 250 olarak gösterirler).Bu sebepten dolayı da vakt-i zamanında Samsun hattında 56000 lik lokolar kullanılmamış.Dikkat edin ister Robin Lush ın 1970 li yıllarda çektiği fotolardan oluşturduğu web sayfasına bakın,ister aynı dönem başkalarının çektiği fotolara bakın o hatta hep 45000 lik Nohab makineleri kullanılmış.Dizel loko lar bojili oldukları için doğal olarak bu problemi yaşamıyorlar.Sonuçta bu loko hobby versiyon da değil.Buharlı çalıştırmakta doğal olarak meziyet istiyor.Bunun da yanında bu tarz ufak tefek problemleri beraberinde getirmesi son derece normal.Sonuç olarak beklediğimden daha iyi çıktı.Ki inanıyorum bu lokodan bence her koleksiyonerin elinde bir tane muhakkak vardır.Zaten Liliput a dikkat edin.Firma olarak diğerlerinden farklı.Sadece loko ve vagon üretiyor.Ürettiği loko ların %90 ı buharlı.Dizel ve Elektrikli sadece bir-iki çeşit ve de son derece sınırlı.Br52 Liliput u bana göre ayakta tutan model.Çünkü Br52 dünya demiryolculuk tarihine damgasını vurmuş bir makine.Avusturyanın en popüler makinesi olduğu gibi Almanyada da Br50 lerden sonra en popüler 2. makine.Liliput boşuna yıllardır lisansını elinde bulundurmuyor demek.Her ne kadar imkanlarım kısıtlı ve değişik tipte loko lar düşünsemde imkanım olsa 2. makina olarak (56516 yapmak için) kanatsızınıda alabilirim.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #36 : Şubat 25, 2007, 14:59:43 »
Erkut bey, merhabalar.
Roco BR 44' ünüzü nereden temin ettiniz bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.

Sevgiler, saygılar.
Teoman
 

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #37 : Şubat 25, 2007, 19:12:19 »
Erkut bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
Br 44' ünüze gerçekten üzüldüm. Umarım tamir edilebilinir.
Temennim biran önce düzgün çalışır hale gelmesidir.
Sizin de buharlı lokonuz bir hayli olmuştur, zannediyorum.
Yeni buharlılarınızı güle güle kullanın.

Sevgiler, saygılar.
Teoman

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #38 : Şubat 25, 2007, 21:16:36 »
Erkut bey, BR 41 den bahsettiniz onunla ilgili biraz daha açıklama getirebilirmisiniz.
Ben de onun statiğini yapma aşamasındayım BR 44 ile beraber yürütüp bitirmeye çalışacağım.

Sevgiler
Teoman

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: İzmir Trenleri'inde Liliput BR 52
« Yanıtla #39 : Şubat 25, 2007, 21:17:50 »
Erkut abi...

Bu çok ama çok iddialı bir söz olmadı mı????   ;)

44,57,52,78 ve 85 1:1 TCDD modelleri.Bu bilinen birşey.50 ler benzer onuda kabul ettik.Zaten Avrupalı demiryolu meraklılarıda Alman,İngiliz ve Çekoslovak yapımı 56001-56166 serisi makinalarımızı Br50 benzeri diye niteliyor ki doğru bunuda anladık.55 ler benzer buda doğru.Sonuçta bunlarda G8 makinesi kabul ediliyor.Ki şu an dünyada çalışır durumda korunan tek G8 makinesi vakti zamanında TR de çalışmış ve 1987 de geri alınan şu an Darmstad müzesinde Mainz 4981 dir.Bu kasaların maketi yok.Ama olsun bunuda kabul ettik.Ancak Br41 konusunda ki iddian beni hayrete düşürdü.Senin makine üzerinde kesme biçe tarzı şeylere girişmek istemediğini hepimiz biliyoruz.Bunun devamında nasıl olsa 1:1 aynısını bulamayacağız bu beni idare eder yeter bana diyorsan elbette birşey diyemeyiz.Ancak herşeyinin farklı olduğunu belirtmek isterim.Öncelikle benzettiğin TCDD lokosu olan 46051-46061 serisi makineler ekspres lokomotifidir.Zaten TR de tek ekspres buharlısı onlardı.Oysa Br41 ler yük makinesidir.Git bak Alman evsafında 01 den 19 a kadar olanlar ekspres 20 den 39 a kadar olanlar bölgesel ekspres 40 tan 59 a kadar olanlarda yük makinesi olarak geçer.Br41 lerin diğer yük makinelerinden farkı (özellikle 44 ve 50 serilerinden) sürate uygun şekilde tasarlanmasıdır.Aşağıda hem 46051-46061 serisi TCDD buharlılarının hem Br41 lerin hemde TCDD 46200 lerin teknik özelliklerini veriyorum.Ki Br41 lerin tasarım olarak 46200 lerle hiçbir benzer yanı bulunmamasına karşın üretim amaçlarının aynı olmasından dolayı fiziki yapı ve teknik özelliklerinin büyük ölçüde benzediğini belirtmek isterim.İşin bir ilginç yönü daha senin TCDD ekspres buharlılarına benzettiğin kanatlı Br41 lerin şu an tedavülde bulunmaması.Almanya da yaptığım araştırmada şu an Br41 lerin sadece 2 versiyonunun hayatta kaldığını gördüm.Bunlardan ilki Augsburg müzesindeki 41 018 tarzı aynı bizim 56500 ler gibi fil kulağı şeklinde kanatlı olanlar.(Bunun Roco üretimi maketini Gökhan beyin yazlığında görmüştük).Bu seri tamamen fuel-oil li.Diğerleri de 41-10 serisi Rekokassel olanlar.Aynı Nördlingen müzesindeki 41 1150 gibi olanlar.Bunlar ise kömürlü.Sanırım bu serinin maketinide şu an Piko üretiyor.TCDD makinesine benzettiğin Br41 lerin gerçeği ne oldu bilemiyorum ama sadece maketleri kaldı.En başta aralarında 15 cm. gibi ciddi bir teker çapı farkı var.Eğer TCDD lokosu çıkamayacak bununla idare ediyorum diyorsan birşey diyemem elbette.Ama aşağıdaki verileri incele benzer yan olmadığını göreceksin.

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/56001

http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/46201
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......