Son İletiler

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
             

                  Merhaba Eisenbahner.....


                  Yıllar önce bu forumda yazmayı bıraktım. Hatta üyeliğimin iptalini istedim ancak iptal etmediler. Eski dostum Kemal Omay beni telefonla arayarak bilgi rica ettiğinizi söyledi. Ben de durum daha zorlayıcı bir hal almadan bizzat kendim izah edeyim dedim....


                  Sorunuzun cevabına gelince.....


                  İzmir (Alsancak) den Selçuk a kadar olan hat 157 sene önce İngilizlerin inşaa ettiği güzergahtan aynı şekilde devam ediyor. Son 10-15 yıl içerisinde banliyö projesi içerisinde yapılan çift hat , sinyalizasyon sistemine uygun olarak istasyon yollarının uzatılması dışında fazla bir değişiklik yok. Bahsettiğiniz eski hat Selçuk- Çamlık arasında. Selçuk-Çamlık istasyonları arasındaki güzergah değişikliği konusunda farklı tarihler belirtilse de bu değişikliğin 1930 lu yıllar sonu 40 lı yıllar başında olduğu kesin. Alsancak-Aydın-Eğirdir hattını işleten İngiliz ORC (Ottoman Railway Company) 1935 yılında TCDD tarafından satın alınarak fesh ediliyor. Dolayısıyla 1935 ten itibaren bu hat TCDD ağına dahil edilmiş oluyor. Ancak İngiliz gabarisi küçük olduğu için Selçuk-Çamlık arasındaki tüneller sıkıntı oluşturuyor ve bunun üzerine güzergah değişikliğine gidiliyor. Güzergah değişikliği sonucunda  günümüzde halen kullanımda olan yeni hat eskisine göre 2372 metre uzuyor. Ayrıca Çamlık istasyonu eskisine göre 550-600 metre civarı güneye kayıyor. O tarihten sonra Çamlık eski istasyon alanı tamamen lokomotif deposu olarak kullanılmış. (Biliyorsunuz orası günümüzde açık hava buharlı lokomotifler müzesi). Günümüzde trenle Selçuk tan Çamlık a giderken eski hat tın izlerini çoğu yerde görmek mümkün. Eski güzergah üzerinde köprü mevcutmuş ve bugün o köprünün ayakları halen sağlam olarak duruyor. Ancak çoğu yerde toprak kayması ve benzer sebeplerden ötürü yürüyerek ve bisiklet ile o yol kat edilebilir mi? Tahminim çok zor... Ama denenebilir.... Umarım yardımcı olabilmişimdir......


                   Saygılar....


                   Jimmy Cem
22
Burada foruma katılmak mümkün değil mi?
23
Birkaç gün önce İzmir'den Çamlık'a giden demiryolu hattıyla ilgili bir soru sormuştum.  Facebook'um yok ve Facebook'u kullanmak istemiyorum, forumu nasıl kullanabilirim?
24
Teşekkür ederim dostum.
25
Özcan, bu çok ilginç bağlantılar ve Roco'yu (eski adıyla Fleischmann) YHT olarak basmaya ikna etmek için 2018'i değerlendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.  Bu fikir ideal olacaktır.  Belki TCDD de ilgilenir?  Yüksek fiyatlı bir hatıra olarak satabilirsin.  Ayrıca märklin merkez giriş vagonlarını TCDD Karnıyarık 3166 ve 3186 numaralı vagonlara dönüştürüp boyamanızdan da çok etkilendim. Bu çok büyük bir sanatta ustalaşmışsınız!
26
Sebastian, 78041'i yeniden boyama düşüncesi ile aldım. Ama hiçbir şey yapmadım.
Şu anda gördüğüm yerde YHT80000'liklerin resmini çekiyorum. Üstündeki yazıları ve detayları biriktiriyorum.
Geçmişte bu grupta şöyle paylaşımlar da oldu:

https://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=6941.0

Benim sıramda başka dönüştürme projelerim var. YHT'ye ne zaman başlarım, bilmiyorum.

Benzer eski dönüştürme projelerime bakmak istersen :
https://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=7146.0
https://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=6945.0

Selamlar,
Özcan
27
Ayrıca Roco'nun bir gün Siemens Velaro'nun bu TCDD varyantını piyasaya sunacağını da gerçekten umuyorum.  Bir DB-BR407'yi TCDD-HT80000'e yeniden boyamayı da düşündüm, ancak iyi bir sonuç alamayacağımı düşünüyorum çünkü bu konuda hiçbir deneyimim ve ayrıntılar ve çıkartmalar için ekipmanım yok.  Özcan abi, ROCO 78041'i yeniden boyayıp yeniden mi yazdın?
28
 Merhaba, Facebook'um yok ve Facebook'u da kullanmak istemiyorum.
29
Merhaba , öncelikle foruma hoş geldiniz , sizin için aşağıya yazacağım linkteki facebook sayfasına üye olursanız eğer oranın yöneticisi Jimmy Cem arkadaşımız sorunuzu cevaplar.

https://www.facebook.com/groups/642876686560081/
30
Merhaba ben almanyadan demiryolu işçisiyim şu an izmirde yaşıyorum.  İzmir'den Çamlık'a giden eski demiryolu hattıyla ilgileniyorum.  Ne yazık ki, İzmir'den Çamlık'a giden eski güzergah hakkında internette herhangi bir kitap veya herhangi bir şey bulamıyorum.  Eski rotayı bisikletle sürmek mümkün mü?
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 10