Gönderen Konu: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak  (Okunma sayısı 9511 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« : Aralık 29, 2006, 14:48:13 »
.
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2007, 12:12:35 Gönderen: ktuzunalp »

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2006, 14:55:44 »
Özgür bey'in daha önce gönderdiği standartlara göre, açılı platfomda altta kalan ray ile üstteki arasında 2 mm'ye kadar fark olabileceği görünüyordu. Ben de farkı ölçtüğümde 0.8 mm buldum. Buradaki amacım, abartılı yatırarak gerçekçiliği bozmamaktı.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Gerçek Resimler: (Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak)
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2006, 15:03:47 »
Bu da TCDD'den hafifçe içe yatmış tren:
« Son Düzenleme: Aralık 29, 2006, 15:08:23 Gönderen: ktuzunalp »

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #3 : Aralık 29, 2006, 15:13:35 »
kamil bey bu gercek resim iyi kanıt oldu..Cem beye soruyorum iç hattaki dar kurp ne?aşağı yukarı bizim kurgudaki kurpların aynısı...

saygılar a.usta

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2006, 15:23:12 »
Yolcu vagonu olsa, ortasından ray görünür gibi duruyor, değil mi? Ben de merakımdan sorayım...

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #5 : Aralık 29, 2006, 15:50:48 »
Bu Güneş istasyonu biliyorum.Çetinkaya-Divriği hattında.Bu hat arazi yapısı endeniyle kurplu bir hat ama öyle söylediğiniz kadar değil.Dikkatimi çeken bir nokta daha....Ben hatt-ı cari deki kurpları kast ediyordum bugüne kadar.İstasyon sahası içerisindekileri değil.Sanırım eski forumdaydı burada belirtmemiştim tekrar söyleyeyim.Bizde normalde gösterilen kurp değeri 250 metre yarıçaptır.Hoş... şunu da belirtmem gerek.250 nin altı yok mu?Elbette var.Ama bizde yapılan işletmecilik değil kendini kandırmaca olduğu için 220-230 metre yarıçapları 250 metre gösteriyoruz.Aynı o% 25 üzeri arazi eğimlerini o%25 gösterdiğimiz gibi.250 metreden daha düşük çapa sahip kurplar Samsun-Ladik arasında bulunuyor sadece.Ve vakt-i zamanında bu sebepten dolayı 56000 lik buharlılar problem yaşayacaklarından sokulmuyorlarmış.Dikkat edin eski çekilmiş fotolara Samsun hattının loko ları hep 45000 lik NOHAB lardı.Ama istasyon içerisinde bu değerler (özellikle makaslarda) 120 metre altına bile düşüyor.Çamlık ta mesela istasyonu müzeye bağlayan müselles yolunun yarıçapı 200 metre.Zaten örnek olarak düşündüğün gar/istasyon binalarının planları bende var.Geldiğimde üzerinde belki daha iyi anlatabilirim.

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #6 : Aralık 29, 2006, 16:16:57 »
cem bey

anladıgım kadarıyla benim kurpların oldugu bölgelere hemen birer küçük istasyon kurmam gerekiyor..
siz bizim olcekle 3 metrelik yarıçap demektirki benim geniş alanda bile olması imkansız..
sizden cekindigim icin marklin 53 cm 30 derece acılı raylar aldım
simdi burada basitce geometriyi hatırlatayım 53cmx12 adet 636 cm cevresi ediyor bunuda PI sayısına boldugumuzde 202 cm çap ve 101 cm yarıçap çıkıyor..bu elde edebilecegim en iyi deger..tabi her eğri rayın arasına düz koyarsam hadi bu 150 cm olsun
yani gercek olcuyle  130 metre oluyor...
bu bile benim icin cok buyuk
baska cozum yokmu?
saygılar a.usta

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #7 : Aralık 29, 2006, 16:24:35 »
Abdurrahman abi haklısın.Sonuçta 2,3 metre olarak tutsan yarıçapı 200 metreye tekabül eder.(Benim kafamdaki tasarıma göre de ideal kabul edebileceğim değerde bu).Yer yoksa millet ne yapsın.O yüzden mecbur çok daha alt değerlere indirmek zorunda kalıyor arkadaşlar.Ama tabii ki olabildiği ölçüde geniş tutmak fayda sağlıyor.Erkut abinin dediği gibi

YERSİZLİÐİN GÖZÜ KÖR OLSUN.....

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2006, 16:29:44 »
Çözüm, daha önce söz edilen ve bütün bir basketbol sahası alanını kaplayan modüler kurgu olabilir, ev olarak basket sahası alabilirsem ileride yapmayı isterim  :D Daha kolayı, klüpler büyürse, bu tarz bir çalışma olabilir ama şimdilik uzak bir olasılık gibi görünüyor.

Evde yapmak için tek çare iki ucu sonlanan düz hat şeklinde inşa etmek. Tren bir son istasyondan kalkacak, başka bir son istasyona varacak.   

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2006, 16:33:19 »
Yani...Evde kurpların hakkından gelmek baya baya zor.Ancak müstakil evlerin altına gömülü bomdrum katı tarzı yerlerde belki olabilir.Tamamen imkan meselesi.Ama ortak klüp tarzı çalışmalarda seçilecek yerler konusunda hassas ve dikkatli davranarak çözümlemek çok daha kolay görünüyor.
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2006, 17:11:29 »
Bu tabii ki eldeki imkanlar (en başta da alan genişliği) ile doğru orantılı.Flexible kullanmam gerektiği ise muhakkak.Tartışmasız hemde...Ama 2 metre nin altına düşürmek fazlasıyla can sıkıcı heves kaçırıcı bana göre.Müdahele edebilme kabiliyeti kurgunun kullanıldığı alanın büyüklüğüne göre değişebilecek birşey zaten.Herhalde Kamil abinin dediği gibi Basket sahası tarzı bir yerde de problem olmaz.Ev için zaten 2,2-2,5 metre yapılabiliyorsa gayet iyi bence.Ama içeriside dolasun masanın içinde raysız alan kalmasın diyorsan (ki ben hiçbir zaman istemem bunu) o zaman zoroğluzor olur....
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2006, 17:22:50 »
Çözüm: N ölçek tren ve flexible kullanmak, her derde deva...

Saygılar

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #12 : Aralık 29, 2006, 17:56:48 »
N benim aklımda sürekli olan birşey, kurgu kontraplakları beni hafiften (hafiften biraz az kalır) zehirlediğinden beri kurgu yatak odasından atıldı, oturma odasına da tam sığmıyor, bakalım ne olacak...
« Son Düzenleme: Aralık 29, 2006, 17:59:00 Gönderen: ktuzunalp »

Çevrimdışı ksk156

  • Onur Arslan
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?zmir
  • Yaş: 39
  • İleti: 123
    • ksk 156 model evi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #13 : Aralık 30, 2006, 01:45:18 »
katılıyorum, gözü bozmak için bire bir onuda geçtim tutunca hemen kırılcakmış gibi narin duruyorlar :)

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #14 : Ocak 02, 2007, 19:18:31 »
Ya arkadaşlar, size de birşey beğendiremiyorum ki  :D

endişe etmeyin, ben sizin için ikisinin arasında bir ölçek oluşturabilirim. Tek sorun şimdilik ancak bilgisayarda yürüyebilecek olması  :'(

 

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Özgür Ulupınar'dan Yana Yatırma Standartları
« Yanıtla #15 : Ocak 11, 2007, 09:15:46 »
Bu .pdf dosyanın adresini eski forumda Özgür bey göndermişti, yararlı olabilir:

Not: Aşağıdaki ekli dosya
« Son Düzenleme: Mayıs 17, 2007, 10:09:11 Gönderen: ktuzunalp, The Unforgiven... »

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #16 : Ocak 11, 2007, 15:11:26 »
1/87 de kalalım derim :) ama yer sorununu çözmek gerçekten baş belası apartmanlarda oturmak ise buna bir kat daha zorluk ekliyor ne yapalım müstakil bir evimiz olana kadar halıroma ve parkeroma larla idare edeceğiz. diorama kurgum hazır ama 250x170 ebatındaki zemin suntasını nereye yerleştirebileceğim konusunda hala fikir sahibi değilim. saygılar

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #17 : Ocak 17, 2007, 12:01:26 »
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2007, 12:13:13 Gönderen: ktuzunalp »

Çevrimdışı Atilla Sülün

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 45
  • İleti: 356
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #18 : Haziran 12, 2010, 23:10:26 »
bu ekte verilen pdf dökümanına göre iki ray arasındaki yükseklik farkının 1mm olması için dıştaki rayın yüksekliği ne kadar olmalı acaba? benim yaptığım kaba taslak ölçüme göre 3mm olması gerekiyor. acaba yaptığım ölçüm doğru mu sizce? bu ölçümü yetersiz imkanlarla yaptığım için sizden onay bekliyorum.

Çevrimdışı Atilla Sülün

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 45
  • İleti: 356
Ynt: Trenleri Virajlarda Hafifçe Yana Yatırmak
« Yanıtla #19 : Haziran 13, 2010, 22:53:59 »


yukarıda roco geoline raylarla hazırlamış olduğum planda bu yükseltiyi virajın başladığı raydan başlayıp bittiği raya kadar mı devam ettirmeliyim yoksa virajın tam orta kısmını mı yükseltmeliyim? bir de bu yükseltme işi için hangi malzemeyi tavsiye edersiniz?