Gönderen Konu: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)  (Okunma sayısı 6733 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı agulday

  • Ali U?u® GÜLDAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 39
  • İleti: 172
TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« : Aralık 22, 2006, 00:17:33 »
Merhabalar,

ben en çok hoşlandığım dizel loconun DE22000 olduğunu sanırdım hala sanıyorum ama şimdi birşey farkettim. bunlar 7 kardeşmiş :D
ben hangisini seviyorum karar veremedim. bu yüzden DE18-33 diye bir model icat ettim :D :D :D (her nekadar gerçeği olmasada) ama bu seri farklılıkları modellere göremi, neye göre değişiyor. aralarındaki farklılıklar ne
en eski en yeni gibimi?  TCDD de hangileri kaldı? TCDD kaç adet hangisinden var? (meram express-toros express-pamukkale express- içanadolu mavi )-> bunlardan her biri ilemi yoksa tek bir seri ilemi sefer yapıyor? TCDD "TREN BILGISI DANISMA EKRANI" nda trenlerin altında yazan ve değişken olan 11126, 11304 gibi numaralar sefer numaralarımı yoksa başka birşeymi?

evet biraz fazla oldu galiba hepsi aklıma birden geldi :D

en eski                                                                                en yeni
DE18000 - DE18100 - DE20000 - DE21500 - DE22000 - DE24000 - DE33000

saygılar
Uğu®

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« Yanıtla #1 : Aralık 22, 2006, 00:42:07 »
Sefer no.larının loko no.ları ile hiçbir ilgisi alakası yok.Airbus un A340 nın nasıl TK72 uçuşu ile hiçbir alakası olamaz ise bu da aynı.Onlar tamamen başka birşey başlı başına.Bu bahsettiğiniz dizel locolar içerisinde en eskileri DE20000 ler.Ben hurdasını bile görmedim zaten 5 adetmiş topu topu.1986 ya kadar tamamen ıskat olmuş olmaları gerekir.DE21500 lerde aynı GE yapımı TR de dizelizasyonun miladı gibi kabul edilir.Ama aktif olarak kullanılmıyorlar en son Karabük-Zonguldak tarafında manevra yapıyorlardı ve sanırım sadece bir tanesi (DE21505) sağlam kaldı.Diğerleri ıskat oldu.DE24000 ler 1971 de üretilmeye başlandı.418 adet gibi rekor bir sayıda üretildi.TR için özel imal edilmiş bir makina.Anavatanı Fransada dahi yok.Teknik ve ekonomik ömürlerini doldurdular.Ama sayıca halen çok fazlalar.Sayısını tam olarak hatırlayamayacağım (yakın tarihte yine ıskadı yapılanlar oldu) ama 255 civarında halen aktif olarak kullanılıyor.Bu lokolar ilk 1970 te geldiklerinde numune olarak 3 adette 18000 lık makina gelmiş.Farkı şasilerinin daha kısa CoCo değilde Bobo olan versiyonlarıdır.Motorlarıda daha güçsüzdür.DE24000 ler gibi 16 değil 12 silindirlidirler.1970 lerin ikinci yarısında özellikle İzmir tarafında dingil basıncı 13,5 tondan fazlasına müsade etmeyen hatlar için 18100 lük loko üretimine başlanılmış.Şasi DE24000 lik şasisi motor DE18000 motoru.Ancak ortadaki dingiller cer motorlu,tahrikli değil.Yani hambal dingil,daha düşük dingil basıncı elde etmek için 20 adet üretilmişler.DE18000 lerden sadece 18003,DE18100 lerden de 14 tanesi aktif olarak kullanılıyor.(Ama hepsi teknik ve ekonomik ömürlerini doldurduklarından emekli edilmeleri yani ıskat edilmeleri çok yakın).DE22000 ler Amerikan GM yapımı.Motorları epey güçlü 2 zamanlı ama doğal olarak su gibi mazot içiyorlar.DE33000 lerde aynı DE22000 lerden farkı turbolu olmaları.İki tipte aktif olarak kullanılıyor.Umarım yeterince bilgi verebilmişimdir.

« Son Düzenleme: Aralık 22, 2006, 01:01:51 Gönderen: iceman »
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı agulday

  • Ali U?u® GÜLDAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 39
  • İleti: 172
Ynt: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« Yanıtla #2 : Aralık 22, 2006, 00:54:41 »
Çok teşekkür ederim. falzasıyla. TCDD bukadar loko olacağını hiç düşünmemiştim. bu dizellerin en çok hoşuma giden tarafı motorun çıkarttığı ses. resmen çekilin önümden dağıtırım diyor.
Uğu®

Çevrimdışı Firat Akcay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 42
  • İleti: 62
  • Demiryolu bir Aşkt?r :)
    • F?rat AKÇAY
Ynt: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2017, 09:49:59 »
trt arşivinden Eskişehir cer atölyesinde de18000 üretimi;

http://www.trtarsiv.com/izle/123603/1978-yili-eskisehir-de-lokomotif-uretimi
« Son Düzenleme: Nisan 11, 2017, 10:30:55 Gönderen: Firat Akcay »

Çevrimdışı TRAINMAN

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 205
Ynt: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2017, 10:22:30 »
Sanırım 18000 lik lokolar 4 akslı dğerleri 6 akslı olarak üretilmiştir.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2017, 13:23:22 »
Yukarıda Jimmy Cem zaten anlatmış. Biraz açayım,

Bo-Bo   İki adet bogiye sahip, her bogi üzerinde iki adet aks bulunan demiryolu aracı.

Co-Co  İki adet bogiye sahip, her bogi üzerinde üç adet aks bulunan demiryolu aracı.

Çevrimdışı TRAINMAN

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 205
Ynt: TCDD DE18-33 ile ilgili (SORU)
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2017, 16:32:49 »
Evet 18000 lik lokomotif BO BO , diğer lokomotifler CO CO olarak imal edilmişler.