Gönderen Konu: TCDD 56500 serisi HO Ölçek Köşeli Tenderli Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 35367 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Sevgili Ferda merhaba.

Çalışmalarımı ilgiyle izlediğin ve güzel düşüncelerin için çok teşekkürler.

TCDD de  hizmet etmiş buharlı lokomotiflerin modellerini, aynen kullanıldığı gibi modifiye etmek, ben de bir tutku oluşturdu.

Bu yüzden mümkün olduğunca detaylara önem vererek çalışmalarımı sürdürmeye çalışıyorum.

Önceleri orijinal modeller üzerlerinde bir çalışma yapmaktan çekiniyordum. Olduğu gibi kalması bizde kullanılan modellere
benzemesi yetiyordu.
Bu duruma karşın, Örneğin: Br 52 model buharlı  lokomotifin, Alman Demiryollarında kullanıldığı gibi üzerinde plaketleri ve
boya düzeni nedeni ile de ülkemizde kullanılmış olan görüntülerini yansıtmaması da beni rahatsız ediyordu.

Hornby 8F Stanier’ in TCDD 45161 olarak yeniden üretilmesi ile birlikte ben de oluşan bir düşünce üzerine, bu model
üzerinde TCDD de çalıştığı gibi bir görüntünün daha fazla verilmesi isteği doğmuştu.
Bu model üzerinde yaptığım  çalışmanın sonucunda elimde bulunan diğer buharlı lokomotiflerin de TCDD modeli olarak
yapılması kaçınılmaz oldu.

İki adet Güztzold Br 52 yi, TCDD buharlılarına çevirme işlemlerinde önce dumansavarsız olanı yaptım. Şimdi  dumansavarlı
olanını yapmaya çalışıyorum.

Bundan sonra da diğer modeller üzerinde yapacağım çalışmaları da sizler ile paylaşacağım.


TCDD 56507 için tender üzerinde yaptığımız ekleme çalışmasının ardından, ek yaptığımız kömür depolama alanını, kazan
ve markiz ile bütünlük sağlaması için de tenderin şasi üzeri yapısını komple Tamiya sprey
boya ile  mat siyaha boyadım.










Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Gützold Br 52 modelin tenderi üzerinde yaptığımız ekleme ve boyama çalışmalarından sonra Tender arkasında 56507 plaketi
ile gövde sağ ve soluna kırmız kare zemin üzerinde pirinç metal ay-yıldız görünümündeki plaket etiketlerini, fotoğraf
incelemelerimize uygun olacak şekilde ilgili yerlerine yapıştırdık.






Tender altında şaside dingillerin her iki yanındaki tekerleklerin içleri siyah dış kenarlar beyaz boya ile boyandı.

Dingil göbekleri ilk yaptığımız tenderdeki gibi aynı olacak şekilde dingil bağlantı kutucuklarının üzeri kırmızıya boyandı.





Tamponların kenarlarına beyaz şerit boya ile yapıldı. Sağ üst köşede merdiven yanında tender su ölçüm çubuğu bakır
telden yapılarak siyaha boyanıp, yerine takıldı.
( Bu parça model kutusundan çıkmadığından dolayı yeniden yapıldı.)





Kendinden yapışkanlı etiket üzerine digital baskı olarak yaptırdığımız 56507 rakamlı plaket görüldüğü gibi olması gereken
yere yapıştırıldı.





Tender üzerinde yaptığımız çalışmalar tamamlandıktan sonra tenderi bir kenara kaldırıp, ana gövde üzerindeki çalışmalara
devam ediyoruz.

Kazan altı şasi üzerindeki TCDD 56500 serisi buharlı lokomotiflerinde boyama tarzına uygun olarak şasi iç kısımları, kazan
altı bağlantı panelleri, tekerlek altı alanlar siyaha boyandı.

Kılavuz tekerleklerinin boyamasını da tamamladıktan sonra büyük tekerleklerin boyamasına geçtik.

İşin dikkat ve sabır gerektiren bu kısmını tamamlamak üzere çalışmalarımızı belli aralıklar ile sürdürüyoruz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Kazan altı şasi üzerinde sağ ve solda dizili 5 büyük teker iç çubuklarının siyah boyanmasının ardından kenarların beyaz
boyamasına geçildi.

Beyaz şeritler de tamamlandıktan sonra kürdan ile beyaz boya kaçırmalarını alıyoruz. Bu tür çalışma, adeta iğne ile kuyu
kazma gibi bir çalışma oluyor.





Tekerlerin, çok dikkat isteyen ve bir o kadar da sabır isteyen boyama çalışmasından sonrabiyellerin boyamasında da benzer
durum yaşanacağından, biyellerin boya çalışmalarını bir süre askıya alıyoruz.

Yine Liliput Br 52’lerin engelatanları ve 56548 için yaptığımız engelatanı örnek alarak, 56507 modelimiz için evergreen plastik
parçalardan engelatan yapıp, kılavuz tekerlerin önüne takıyoruz.
Yeni yaptığımız ikinci engelatanı Tamiya sprey mat siyah ile boyuyoruz.

 




Engelatanı şasiye takıp, dönüşlerde her hangi bir sorun olup, olmadığını kontrol ediyoruz.
Sonucun olumlu olduğunu tespit edip, markiz sağ ve sol dış yanlarına plaketleri yapıştırıyoruz.

Kapı pencere çerçevelerine pirinç metal görünümlü ince şerit vinilleri yapıştırarak, markiz üzerindeki çalışmalarımızı da
tamamlıyoruz.


Çevrimdışı yasar

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 57
  • İleti: 184
Teoman bey her zaman ki titiz anlatım ve usta işi tekniklerle bu işe soyunmuş herkesin ufkunu açmaya devam ediyorsunuz
Teşekkürler

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Yaşar Bey, ilginize ve güzel görüşlerinize çok teşekkürler.



TCDD 56507 modelimiz için yaptığımız modifiye çalışmalarımızda, tekerlek boyamalarını tamamladıktan sonra biyel
kollarının kenar beyaz boyamalarına geçtik.
Mümkün olduğunca boyayı taşırmadan kenar beyazlarını ince fırçayı kullanarak yapmaya çalıştık.







Biyel kollarının tekerlek bağlantıları koyu kahverengi plastik olduğundan bu yerleri metal etkisi vermek için Vallego marka
boyanın çelik rengini kullandık.

Metalik rengin parlak etkisini kırmak için çini mürekkebini sulandırarak, bağlantı yerlerine ince fırça ile sürdük.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Modelimizde son olarak kazan kapağı üzerindeki far çalışmasını yaparak, Gützold Br52 ''HO'' ölçekli buharlı lokomotif modelin,
TCDD 56507 olarak çevirim çalışmalarını tamamladık.

56500 serisinden TCDD 56507 plaketli modelimizin çeşitli açılardan görünümleri













Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Teoman bey tam bir müzelik çalışma olmuş.Muhteşem.

Esenkalın
Doğan

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
gerçeğini hiç aratmıyor elinize sağlık
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458


Cemal Bey, ve İsmail Bey güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.



Cemal Bey, ‘’müzelik çalışma olmuş’’ tespitiniz için de ayrıca teşekkür ederim.

Ülkemizde ne yazık ki buharlı lokomotiflerimizi iyi koruyabilecek bir müze ve müzecilik anlayışı çok gelişmemiş durumdadır.

Bir tek Rahmi Koç Sanayi Müzesinde Br 57 sınıfı TCDD 55022buharlı lokomotif iklim şartlarına karşı koruma amaçlı üstü
kapalı bir konumda korunabilmektedir.

En çok buharlı lokomotiflerimizin bulunduğu İzmir’in Selçuk ilçesindeki Çamlık Tren Müzesi, Ankara Buharlı Lokomotif Müzesi
açık hava müzeleri olup,  buradaki demiryolu araçları adeta kaderlerine terk edilip, çürümeye bırakılmışlardır.

Ayrıca birçok istasyonumuz çevresinde tekli olarak buharlı lokomotifler sergilenmekte olup, onlarda yeterli bakım görmedikleri
için çürümeye terk edilmişlerdir.

Kısa bir süre sonra önümüzdeki yıllarda bu lokomotifler tamamen ortadan kaldırılacaklardır.

Bizler de sadece hobimiz olan tren modelciliğinde buharlı lokomotif modellerini, kurgularda ve vitrinlerde seyredebileceğiz.

Bilindiği gibi bu anlayışa dayalı olarak ilk adımımız Harun Bey’inde fedakarlıkları ile Hornby 8F Stanier modelin TCDD 45161 olarak
yaptırılması ile atılmıştır.

Hepimizin kişisel çabaları ile çeşitli buharlı lokomotiflerin modelleri TCDD buharlı lokomotiflerine dönüştürülebilinir.

Gützold Br 52 lokomotiflerinden köşeli tenderli olan iki modeli de aynı amaç doğrultusunda TCDD’ ye uygun modifiye etmeye çalıştım.

Bu çalışmalardan cesaret alarak diğer buharlı lokomotifler üzerinde benzer çalışmalar yaparak, sizler ile paylaşmaya çalışacağım.

Demiryolu modelciliği tutkunu birçok modeltrenciler kulubü forumu üyesi arkadaşımıza çağrıda bulunarak, mümkün olduğunca ellerinden
geldiği kadar TCDD uyarlı buharlı, dizel elektrikli lokomotif modellerini modifiye ederek, forumumuzda paylaşmalarını öneriyorum.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



« Son Düzenleme: Şubat 17, 2013, 05:17:02 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 59
  • İleti: 356
Teoman bey merhabalar.
Terk edilmiş lokomotiflerin durumu maalesef üzücü bir gerçek.Sanırım bu birazda ülkemize özgü bir yara.

Söylediğiniz çok doğru.Ülkemizin lokomotiflerini dioramalarımızda görmenin daha bir heyecan verici olduğu muhakkak.Ben maalesef bu hobinin başlangıcında biraz karışık dönem ve modellerle başladım.Yeni dönem pek bir lokomotifim yok.Daha çok 3. dönem Alman demir yolları makinalarına sahibim.Bizde çalışmış buharlıların benzerlerine sahip sayılırım.İleride zaman buldukça yapabildiğim modifiyeler olursa bende sizlerle paylaşmak isterim.....

Başarılar dilerim
Cemal Doğan Ür

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Cemal Bey, merhaba.

Alman Demiryolları buharlı modellerinizden bizde kullanılan modellerini paylaşabilirseniz seviniriz.

Forumdan ne kadar katılımcı olabilirsek, o kadar bu hobide birbirimize yardımcı olabiliriz.

Modellerinizin içinden birinin, TCDD buharlısına uygun dönüşüm çalışmanızı yaparak bizimle paylaşmanızı öneririm.
Eminim ki, yapacağınız böyle bir çalışma ile bizlere güzel bir örnek sunacaksınız.





Gützold model üretimi 2 adet Alman Demiryolları 2. dönem lokomotiflerden, modifiye yaptığımız TCDD 56500 serisi lokomotif
modellerinden, dumansavarlı ve dumansavarsız modellerimizde yaptığımız çalışmaların sıralaması:

1-Köşeli tender yapısında kömür yükleme bölümü uzatıldı. Eklenen bölümün bütünlüğü sağlaması için kömür yapılarında ekleme
çalışmaları yapıldı.

2-Baca sağ arkasında yer alan çan iptal edildi.( TCDD buhralılarında kullanılmadğı için iptal edilmiştir.)

3-Baca kapağı ve şapkası yapılarak, baca üstüne bu iki parça takıldı.

4-Kazan kapağı üzerine yeni far yapıldı.

5-Ön iki tampon altında engelatan  parçaları evergreen plastik plakalardan yapıldı.

6-Modelin kazan ve tenderleri mat siyah ile boyandı.

7-Kazan altı ile tender şasilerinde, Tekerlekler, biyeller ve tamponlar üzerinde TCDD renklerine uygun boyama çalışmaları yapıldı.

8-TCDD plaketleri  kendinden yapışkanlı etiketlerden digital baskı yaptırılarak, model üzerindeki yerlerine gerçek lokomotiflerde
görüldüğü gibi yapıştırıldı.







« Son Düzenleme: Şubat 18, 2013, 16:09:27 Gönderen: Teoman Kardaşlar »