Gönderen Konu: VAGON TADİLATLARI  (Okunma sayısı 32084 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
VAGON TADİLATLARI
« : Nisan 09, 2007, 01:30:45 »
Saygıdeğer modeltrenciler, daha önce markalar bölümünde Liliput da yayınladığımız 'İzmir Trenlerinde Br 52' konusunda bahsi geçen TCDD'ye vagonlarına benzeyen Fransız yapımı 'Jouef' marka 3 adet vagon tadilatı TCDD vagonları olarak yapılacaktır.

Sevgili Nedim beyin, Br 52 lokosunun arkasında kullanılmak üzere gönderdiği bu vagonları, yapmaya gayret edeceğim.

Bu vagonları gönderme nezaketinde bulunan dost canlısı Nedim beye birkez daha sonsuz teşekkürlerimi buradan iletirim.

         
        Yapmak istediğimiz Çamlık Müzede bulunan TCDD vagonu


3 adet Jouef marka yolcu vagonları. Vagonların tekerlek, korkuluk
ve tamponların birkısmı ayrıştırılmış olarak geldi.
1 tekerlekte çap farkı bulunmaktadır. 1 tampon 3 korkuluk eksiktir.
Buduruma göre eksik parçalar yeniden yapılıp yerlerine takılacaktır.
Tekerlek için de ayrıca bir çözüm bulunacaktır.


Öncelikle işe; vagonlarda diğer parçaların sökülüp yeniden boya
yapılacak konuma getirmeyle başlandı.
Cam ve tavan kısmı dikkatlice yerinden çıkarıldı. Tavan da pencere
camlarıyla bütün parça olduğundan üst tarafındaki boya
çıkarılıp metalik  gri renge boyanacaktır.
Ancak bir vagonun camları kırık olduğundan yeniden cam ve tavan
tadilatı yapılacaktır.


Bojiler bir pens yardımıyla çıkarıldı.


Körükler yerlerinden çıkmakta zorlanınca, maket bıçağıyla bağlantı
yerleri kesilerek çıkarıldı.


Böylece vagonlarımız boya yapımına elverişli hale getirildiler.
Boya işlemi, üzerindeki boyalar sökülüp ondan sonra yapılacaktır.

Sevgili Nedim bey camlara, kumlanmış cam  görüntüsü vermek istemiş
ancak bazı sorunlar yaşamış. Bana vgonlarda ışıklandırma
yapacağını, pencerelere kumlanmış cam etkisini nasıl yapacağını
sormuştu. Bu sorusuna uygun bir örnek yaptım. Umarım işine
yarayabilir.

Kırtasiyelerde satılan A4 boyutunda aydınger kağıdı alıyoruz.
Bu kağıttan pencere boyutuna göre bir parça kesip vagon
camının arkasına yapıştırıyoruz.





Vagon pencerelerinde kumlanmış cam etkisi görüntüsü


Vagon içi çeşitli renkte ışıklandırma yapmak istersek, görüldüğü
gibi ışık efektleri oluşmaktadır.

Vagon tadilatı çalışmalarımız devam edecektir.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #1 : Nisan 09, 2007, 01:47:11 »
Ümit bey, teşekkürler.
Bu güzel hobby için birşeyler yapabilmek insana büyük haz veriyor.
Bazen işe ısınınca zaman nasıl geçiyor anlaşılmıyor.

İyi çalışmalar dileklerimle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı İlyas Şıklar

  • ?lyas ??klar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Eskişehir
  • Yaş: 62
  • İleti: 851
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #2 : Nisan 09, 2007, 01:47:30 »
Hayranlıkla izliyorum... ben de bugünlere ulaşabilecek miyim acaba diye düşünerek.. Ama hiç umutlu değilim. Teoman Bey ellerinize sağlık, bitince kimbilir ne güzel birşey olacak... Sizi izlemeye devam edeceğiz efendim...İlyas Şıklar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #3 : Nisan 09, 2007, 01:52:13 »
İlyas bey, teşekkürler.
Sizlerde mutlaka çok güzel işler yapabileceksiniz. İstemek ve sevmek herşeyin üstesinden getirir insanı.
Umudunuzu kesinlikle yitirmeyin.
yardımcı olabileceğim bir durum olursa seve seve yardımcı olurum sizlere.
Tüm güzelliler üzerinizden eksik olmasın, sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #4 : Nisan 09, 2007, 02:49:26 »
sevgili teoman bey ustadım,
özlemiş idik sizleri.. hoşgeldiniz sefalar getirdiniz. öncelik ile turnuva da ki sonuçlar ne alemde.?
inşallah çalışmalarınızın karşılığını ekip olarak almışsınızdır.?

çalışmalarınıza ait görüntüleri özlemiş idim..
vagonlara ait bir tekerlek çap farkından bahsetmektesiniz.. hemen malzemeler içindeki karışma ihtimaline karşı tüm malzemeler elden geçirilecek ve büyük ihtimal ile karıimış teker bulunacaktır..
benim en son yapmış olduğum eksik parça gönderime ragmen eksikliler olmasına üzüldüm yine aynı şekilde yarından tezi yok tüm kenar köşe malzemelere bakacağım.. cam konusuna gelince çok yıllar önceki tecrübesizlik ile söküm aşamasında cam ve üst bölüm (bütün olan kısım) hasara uğramıştır.
benim nacizane düşüncem çatlaklar görünmemesi adına şeffaf kısımları tamamen kyumcuların kullanmış oldukları kumlama makinasından gecirerek buzlu cam görünümü yaratma işlemi yapmaktı..
sanırım sizin ellerinizde benim o acemi davranışım neticesinde oluşan kusur yok olacaktır..
şimdiden emeginize ve ellerinize sağlık.. hiç şüphem yok ki vagonlar en iyi şekilde en iyi yerdeler..

sevgi ve saygılarımla.
nedim kuş
 

HevyMachine

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #5 : Nisan 09, 2007, 09:13:16 »
Sn.Teoman Bey,
Gözalıcı çaılşmalarınızı inanın hayranlık içerisinde izliyorum.
Hayli bilgi ve emek isteyen uğraşılar olduğunu düşünerek,bizlerin daha katececeği çok yol olduğuna bir kez daha kanaat getirdim.
Ellerinize ve emeğinize sağlık üstadım.
Selamlar,saygılar.

HevyMachine

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #6 : Nisan 09, 2007, 18:29:58 »
Değerli tren modelcileri dostlar,
Sn.Teoman Beyin iznini almaksızın,sizlerinde anlayışınıza sığınak birkaç cümleyle bahsi geçen konuya katılmak istedim.

Ülkemiz koşulları dahilinde hepimizin birey olarak amaçlarımız şüphesiz malumunuzdur.
Eğer ileriyi düşünüyor isek çalışmalı ve üretmeliyiz.Bu toplumu oluşturan bizler aslında birbirimizin aynasıyız.Kırmak dökmek anlamsız.
Mutlak birlikteliği mümkün kılacak asgari müşterekler vardır.Bakınız bu hobi...
Bu hobi ile bizler bir araya geldik.Bu hobiyle bu güzel çalışmaları takp edebiliyoruz.
Müsterih olunuz ki,bu topluluğu oluşturanların saygı ve sevgileri sonsuzdur.Yetarki ifade edebilelim,anlayış ve tahammül gösterebilelim.
Konuyu dağıttım zannedersem özürümü kabu ediniz.
Selamlar,saygılar.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #7 : Nisan 09, 2007, 20:40:41 »
Nedim, HevyMachine, Ümit, Ayhan beyler,
Nazik ve hassas düşüncelerinizden dolayı çok teşekkürler.

Nedim bey, yarı finallerde 4. olabildik. Bu gün İlköğretim 1. kademe basketbol takımımız Türkiye finallerine katılamaya hak kazandı. Mayıs ayının ilk haftasında Türkiye finalleri Tokat ilinde yapılacak. Görev verilmesi halinde bize düşen görevi yerine getirmeye çalışacağım.

Ümit bey, Ulu Önder'imiz GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 'ü anıp, bu forumda hepimizin dikkatini çekmeniz, hertürlü övgünün üzerinde asil bir davranıştır.

Ben de,  bildiklerimi ve yapabildklerimi sizlerle paylaşamaktan son  derece mutluyum.
Bu güzel forumda hep bereber daha birçok güzellikleri paylaşmak dileğiyle saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #8 : Nisan 09, 2007, 22:48:17 »
Çalışmamıza devam ediyoruz




Sevgili Nedim beyin, kırılmış tavanı yapıştırdığı yerlerde yapıştırmadan
doğan seviye farkları tespit edildi.
Böylesi durumlarda kırılan bir praçanın yapıştırılmasında doğal olarak
yapışrırıcı maddenin taşkılıkları olduğu gibi iki kırık parçanın birleşim
yerlerinde seviye farkı oluşur.

Model vagonun tavanında,  aynı zamanda gerçek vagonlardaki gibi
tavan malzemesi parçalarının ek yerlerinde puntalar bulunmaktadır.
Bu puntalar ince kabartılı noktacıklar olarak yapıldığından, zımparalama
işlemi dikkatli ve bu puntaları yok etmeden yapılmalıdır.
Bizde tavan kısmında iğneyle kuyu kazar gibi sabırla zımparalama
işlemini sürdürüp, yapıştırma izlerini yok etmeye çalışacağız.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #9 : Nisan 10, 2007, 01:26:09 »
800 numara zımparayla seviye uygun hale getirildi.
2. kat olarak 1200 numara su zımparasıyla birdaha yoklama
yapılarak  pürüzsüz bir yüzey elde edildi.





Zımpara yapılan yerlere, fırçayla kalın kıvamda boya sürülerek
çok ince açıklık kalmış yerlerinde sıvı macun gibi dolgu olması
sağlanırken aynı zaman da boya kuruduktan sonra açıklıkların
olup olmadığı kontrol edildi.
Gördüğüm kadarıylada iz olmadığı saptandı. Boya yapılan yerler
1 günlük kuruma süresinden sonra zımparalanıp,  eski boyalar
alkol ile temizlenerek tavan boyasına hazır hale getirilecek.

HevyMachine

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #10 : Nisan 10, 2007, 08:53:18 »
Sn.Teoman Bey,
Hayli özverili bir iş olduğu kanaatindeyim.
Vagon üzerindeki detayların zımpara marifetiyle kaybolmaması için hayli uğraşı verdiniz.Zannedersem de başardınız.
Ellerinize sağlık üstadım.

Selamlar,saygılar.

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #11 : Nisan 10, 2007, 09:07:43 »
Sayın Teoman Bey artık size söyleyebileceğimiz övgü kelimeleri tükenmeye başlıyor.ama bu çalışmalarada sessiz kalınamaz .saygılar

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #12 : Nisan 10, 2007, 10:20:09 »

    Teoman Bey,

   Çalışmalarınız o kadar süper bir konuma geldi ki, Sizin sayenizde, tadilat ve boyama konularını örnek alarak, hiç çekinmeden ve korkmadan, sahip olduğumuz, bir çok modeli sizin gösterdiğiniz, itina ve titizlikle yapabilecek hale geldik. İyi ki varsınız.Sizin yapıtlarınızdan cesaretle, ben de elimde ki üç vagonun( Fleishmann, lima, roco) tadilatına başladım,İlk önce mevcut aksamları ve kuplörleri elden geçirdim ve uygun parçalarla ilaveleri ve eksiklikleri tamamladım.Sırada boyama, ve iç aydınlatmaları var.Sizin sayenizde ve verdiğiniz örneklerle, bu işinde altından kalkacağım. Teşekkürle, Teoman Bey,

                                        Serhat,
 

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #13 : Nisan 12, 2007, 00:30:29 »
Saygıdeğer modeltrenci arkadaşlar, övgü dolu güzel sözlerinizden dolayı teşekkürler.

Ümit bey, Lima yolcu vagonlarda koplörler bojilerle bütün, ancak bir çalışma( kesme, delme ve yapıştırma) yapılarak çözüme gidilebilir.
Fotoğraflı gösterebilirseniz yardımcı olmaya çalışabilirim.

Çalışmalarımızdan; macunlama, cam yenileme ve en vurgulayıcı kısım olan decal (sulu çıkartma)işlemlerini çözümlemeye çalıştım.
Şimdi bunları sırasıyla fotolarla açıklamaya çalışacağım.

Zımparalama işleminden sonra yapıştırılan yerlerde iz kalmış mı?
diye kontrol amaçlı boya yapmıştık. Bu boyanın 1 günlük kurumasını
bekledikten sonra tekrar inceleme yaptık.

Çok az seviye farkları olan yerleri bu defa macunla yok etmeye çalıştık.
Macunumuzu, maket bıçağımızı spatula gibi kullanıp gerek duyulan
yerelere çektik. Macunlanan kısımlar 1 günlük kurumadan sonra yine
su zımparasıyla zımparalanıp, ek yerelerin seviye farkı giderilmeye
çalışılacak.


İki vagonun camlarında yapıştırıcı izleri bulunmaktadır. Bir tanesi,
az hasarlı olanın bir pencere alanı yerini işaretleyip, sonrada keski
ile kesip bozuk parçayı çıkarttık.



Diğer ikinci vagonun, bir yanınının tüm pencere camları hasarlı
olduğundan olduğu gibi kestik.


Cam uygulayacağımız pencereler için asetat malzemesinden yararlanıp
yerlerine göre kessip yapıştırarak yeni cam yaptık.


Vagonlarımızı TCDD olarak yapacağımızdan esas en önemli
kısım olarak nitelediğim yan gövdelerdeki milliyet işareti de olan
TCDD harflerini içeren sulu çıkartmalarınıda yaptık.

Ancak! vagon renkleri yeşil oduğundan sarı renk pek etkili olmadı.
Bununiçin serigrafi tekniğiyle yine beyaz renk olarak TCDD
sulu çıkarması yapılacak. Sarı rengin net görünmesi için önce
beyaz renkli  TCDD yapıştırılacak. Onun üzerine sarı renkli çıkartma
uygulanacak.

Yukardaki açıklamam doğrultusunda deneme amaçlı beyaz zemin
üzerine TCDD çıkartmasının görüntüsü.
Vagonlar üzerindeki SNCF yazısıyla, vagonların eski boyalarıda
silinerek yeni boya atılacak. Ondan sonra TCDD çıkartmaları yapıştırılacak.


HevyMachine

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #14 : Nisan 12, 2007, 09:24:41 »
Sn.Teoman Bey,
Bu çalışmanızla alakalı takdir ve tebrklerimi kabul buyurunuz lütfen.
Sizlerle birlikteliğim süresince,bu hobi ile ilgi nekadar çok bilinmeyen olduğunu anlamaktayım.
Bir okul gibi, neyin nasıl yapılıp,nasıl yol izlenebileceğini  harikulede anlatıyorsunuz.
Kolaylıklar dilerim.
Selamlar,saygılar.

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #15 : Nisan 13, 2007, 17:19:00 »

 Teoman Bey, Merhaba,

   Daha önce belirttiğim gibi  elimde üç adet vagon var. Mevcut tadilat ve boyama için aşağıda fotoğraflarını gönderiyorum.Değerli görüşlerinizi bekliyorum.Üç vagonunda hiç bir kırık ya da sorunu yok. sadece kuplörlerini ve tekerleklerini değiştirdim.

                                                      Serhat,

Not : Fotoğraflar gg' de yayınlananlardır. Yenilerini en kısa sürede göndereceğim.



Fleischmann 
( Aydınlatma için yerleri mevcut, sadece iç aydınlatma takılacak ve bağlanacak ) -Boyama yapılacak.



Roco
( Aydınlatma yerleri için ek ilaveler yapılacak, bojilerin bulunduğu yerlere)
- Boyama yapılacak



Lima
( Asıl problem burada hem içini açamıyorum (sabit), hem de aydınlatma için nasıl bir ilave yapabilirim bilmiyorum). Boyama yapıp yapmamamakta kararsızım.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #16 : Nisan 14, 2007, 01:51:11 »
Teoman bey , lima yolcu vagonunun boji ve kuplör resimleri. bence ümitsiz gibi!

saygılar

Ümit bey, kuplörle ilgili incelemelerde bulundum.
Durum bence çözümlenebilir. Ancak, çözüm için Fleischmann
profi kuplörlerden temin etmenize bağlı.

Bendeki Lima vagonu incelemeye aldım. Elimde bulunan çeşitli yedek
kuplörlerden baktığıma göre bir çeşidi olabilir.

L biçimindeki fotoda görülen kuplör olabilir., Lima vagonun bojisiyle bütün verilmiş olan kuplör kesilip, vagonun alt kısmına yeni bir delik açılarak buraya, Flesischmann kuplör yerleştirilebilinir.
Fleischmann vagon kutularında birkaç seçenekli yedek kuplörler çıkıyor.
Belki sizde de vardır. Bendekiler belirttiğim gibi kutularadan çeşitli
şekillerde yedek olarak çıktılar. Bunları, Roco, Rivarossi ve Lima
lokomotiflere bağlantı çeşitleri olarak kullanıyorum.

Serhat bey, elinizde 3 ayrı tip vagon bulunmakta ve bunların bazı yerlerine boya yapmayı düşünüyorsunuz.
1- Fleischmann; ne renk ve hangi milliyete ait vagon olacak.
2- Roco; sadece bojileri boyamayı düşünüyorsunuz. Boji boyama konusunda bu sayfayı takip ettiğinizde ileriki günlerde 3 adet vagonun bojilerini boyayıp kirletme yapacağım. Anlatımlarımla ve fotolarla umarım yardımcı olabilirim.
3- Lima; bu vagonun aynı tipinden bende de var. İçini açmak için vagonun uç tarafından sağ ve sol yanlarından, parmaklarınızla pencereleri biraz içe bastırıp tavanı yukarıya doğru çekerseniz rahatlıkla açılrır. Dikkat etmeniz gereken önemli bir durum; çok fazla acele etmeden, pencere camlarının üzerindeki çıta gibi olan çıkıntıları ana gövdenin içine yavaşça bastırın, fazla basınç uygularsanız kırılabilir.
Bu vagonu da hangi renge boyamayı düşünüyorsunuz?
Lima vagonlara ışık sistemi yapmak biraz zordur. Raydan tekerlek yoluyla alacağınız elektrik için bojilere yeni bir düzen hazırlamanız gerekir.

Vagon tadilatımıza devam ediyoruz.
Tavan boyamaları:

Vogonularımızın tavan renkleri gövde rengiyle aynı yapılmış.
Biz tavan rengini metalik yapacağız. Genellikle yolcu vagonlarının
tavanları gri veya metalik renklerde olur.
Boyamadan önce pencere kısımlarını bantla kapatıyoruz. Boya atımında
camlara, boya kaçmasın diye.


Uygulayacağımız metalik renk öncesi, astar boya olarak, açık gri
rengi airbrushla atıyoruz.


3 vagonun tavanını astarladıktan sonra saç kurutmayla kurutup,
kontrolumuzu yapıyoruz.


Astar boya iyice kuruduktan sonra çelik rengi metalik boyamızı atıyoruz.
Aynı şekilde astar boya da yaptığımız gibi

Deneme amaçlı, tavanı bir vagona koyarak durum kontrolu yapıyoruz.

Tavanlarımızı iyice kuruması için bir kenara bırakıyoruz.Şimdi esas
vagonlarımıza ayrı bir özellik verecek TCDD yazısı işlemesini yapıyoruz.

Vagon gövdesinde bulunan SNCF yazısını silip yerine TCDD yazısını
düzgün bir şekilde yereleştirmek aynı zaman da diğer yazıları kaybetmemek
için kontrollu bantlama işlemi yapıyoruz.


Eczaneden aldığımız etil alkolü, kulak temizleme pamuğuyla SNCF
yazısı üzerine sürerek çıkarmaya çalışıyoruz.



Böylece SNCF yazısını temizlemiş oluyoruz. Ayrıca 1 ve 2 rakamları
da temizlenmiştir.


Vagonun ilk hali, Fransız demiryollarına ait SNCF 1. ve 2. sınf
olarak yapılmış yarım sarı çizgili görüntüsü (Bilindiği üzere vagonlarda 1. sınf olan yerler sarı  çizgiyle belirtilir)


Biz vagonumuzu tek tip 1.sınf yapmayı düşündüğümüzden, tavan
altı gövde yanı tüm sarı şerit, gövde yanlarına 1 numaraları ve TCDD
yazısı sulu çıkartma yöntemiyle yapılmıştır.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #17 : Nisan 14, 2007, 02:24:13 »
Teoman bey,
Titiz,öğretici ve şevk verici çalışmalarınız için teşekkürler.Ellerinize sağlık.
Saygılar.
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

SERHATPA

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #18 : Nisan 14, 2007, 09:28:09 »

 Teoman Bey, Günaydın,

  Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim,

Fleischmann ve Roco' yu , standart renklere boyayacağım ( T.C.D.D' nin envanterindeki vagon renklerine, milliyeti tabii ki Türkiye olacak). LİMA' yı ise kırmızı düşünüyorum. Bu arada hep sormayı düşündüğüm, vagonlarda ki sarı şeritlerin ne anlama geldiği sorusunu da, siz çok güzel açıklamışsınız, bunun içinde ayrıca teşekkür ederim (Sarı çizgilerin 1. sınıf bölümleri belirtmek için olduğunu artık öğrenmiş bulunuyorum). Çalışmalarınızın ışığında, vagonlarımı en iyi şekilde elden geçirip, rayların üzerinde yeni haliyle görmek için sabırsızlanıyorum.Çalışmalarınızı takip ediyorum. Kolay gelsin.

                                          Serhat

HevyMachine

  • Ziyaretçi
Ynt: VAGON TADİLATLARI
« Yanıtla #19 : Nisan 14, 2007, 10:18:57 »
Sn.Teoman Bey,
Çalımalarınız esnasında kullandığınız her türlü malzemeye olan hakimiyetiniz sizin nekadar usta olduğunuzu ispat niteliğinde.
Kolaylıklar dilerim üstadım.
Selamlar,saygılar.