Gönderen Konu: Erim Güraydın'ın Web sitesi  (Okunma sayısı 16500 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ebaykal

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2007, 23:27:22 »
Arkadaşlar merhabalar,
Bu platforma yeni üye oldum. Tren maketçiliği fikir alışverişi için hepimize yararlı olacağını umuyorum. Kişisel tren maketi web sitemin adresi değişti :

http://eguraydin.page.tl

Soru,yorum ve eleştirilerinizi bekliyorum
Selamlar
Erim
« Son Düzenleme: Ocak 11, 2007, 12:06:17 Gönderen: agulday »

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #2 : Ocak 11, 2007, 00:13:20 »
erim ustam,

hoşgeldiniz..saygılar A.usta

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #3 : Ocak 11, 2007, 18:02:00 »
Erim bey,

Çalışmalarınızı her zaman keyif alarak takip ediyordum, hoşgeldiniz. 

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #4 : Ocak 11, 2007, 20:09:55 »
hoşgeldiniz erim bey büyük bir ustaya daha kavuştuk. saygılar

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #5 : Ocak 14, 2007, 00:34:24 »
   Erim bey hoş geldiniz.

   mali...

Çevrimdışı Harun

  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 2880
  • herşey MTK yüzünden...
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #6 : Ocak 14, 2007, 01:12:17 »
Erim Bey hoşgeldiniz,

Kurgularınız çok güzel. Elinize sağlık.

Madem İstanbul'dasınız bir ara uğrarsanız bizim kurgu için de fikirlerinizi almak isteriz.

Selamlar,

Harun

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #7 : Ocak 16, 2007, 00:36:42 »
Memnuniyetle, bir hafta sonuna toplantınıza denk getirebilirsem uğramak isterim. Selamlar Erim

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #8 : Ocak 29, 2007, 17:06:14 »
Erim bey hoşgeldiniz..web sitenizin yeni tasarımı daha profesyonel olmuş elinize sağlık..ancak resimleri küçültmüşsünüz,eğer resimlerin üzerine tıklandığında büyük boyutta açılmasınıda sağlayabilirseniz,çok iyi olur biz izleyiciler için..(bb4000 için ayrıca tebrikler,onu yeni gördüm)
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #9 : Şubat 02, 2007, 22:19:38 »
Merhaba Erim bey..

Sitenizi pek detaylı inceleyememiştim daha önce.Şimdi inceledim detaylı olarak.Bir kaç nokta gözüme çarptı.Sizinle paylaşmak istedim.Kurgunuz son derece güzel.Elinize sağlık gerçekten.Seçtiğiniz loko tipleride hoş.Ancak bir kaç nokta bana tuhaf geldi.Kurgunuzun 70 başları ve H.paşa-Adapazarı hattı olduğunu belirtmişsiniz.Ancak Gebze-Adapazarı arası 1977 de elektrikli işletmeciliğe açılmış.(H.paşa-Gebze 1969 da).Benim çocukluğumda İzmir banliyösünü yapan DH11500 leri maketlemiş olmanız gerçekten mükemmel.Ancak bu loko lar 1982 de hibe olarak geldi.Yani 1970 lerde TR de bulunmuyordu.O yüzden kurgu tarihiniz biraz 1983 gibi duruyor.Web sayfasınızda DH 11500 lerden kaçtanesinin sağlam kaldığını bilinmediğini yazmışsınız.Maalesef hiçbirisi sağlam kalmadı hepsi kesildi.1996 da Halkalı depoda motorlarını değiştirmiştik MTU V12 lerle.Ama şasileri ölmüş olduğundan daha fazla dayanamadılar.2000/2001 gibi tedavülden kaldırıdılar.İlgimi çeken bir nokta 56500 lük maketlemiş olmanız.Liliput a benzettim.Doğru mu tahmin ediyorum?Eğer doğruysa tahminim performansı nasıl memnunmusunuz (çünkü yakında bana gelecek bende 56508 yapmayı düşünüyorum  ;) )

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #10 : Şubat 03, 2007, 21:19:24 »
Merhaba Erim bey..

Sitenizi pek detaylı inceleyememiştim daha önce.Şimdi inceledim detaylı olarak.Bir kaç nokta gözüme çarptı.Sizinle paylaşmak istedim.Kurgunuz son derece güzel.Elinize sağlık gerçekten.Seçtiğiniz loko tipleride hoş.Ancak bir kaç nokta bana tuhaf geldi.Kurgunuzun 70 başları ve H.paşa-Adapazarı hattı olduğunu belirtmişsiniz.Ancak Gebze-Adapazarı arası 1977 de elektrikli işletmeciliğe açılmış.(H.paşa-Gebze 1969 da).Benim çocukluğumda İzmir banliyösünü yapan DH11500 leri maketlemiş olmanız gerçekten mükemmel.Ancak bu loko lar 1982 de hibe olarak geldi.Yani 1970 lerde TR de bulunmuyordu.O yüzden kurgu tarihiniz biraz 1983 gibi duruyor.Web sayfasınızda DH 11500 lerden kaçtanesinin sağlam kaldığını bilinmediğini yazmışsınız.Maalesef hiçbirisi sağlam kalmadı hepsi kesildi.1996 da Halkalı depoda motorlarını değiştirmiştik MTU V12 lerle.Ama şasileri ölmüş olduğundan daha fazla dayanamadılar.2000/2001 gibi tedavülden kaldırıdılar.İlgimi çeken bir nokta 56500 lük maketlemiş olmanız.Liliput a benzettim.Doğru mu tahmin ediyorum?Eğer doğruysa tahminim performansı nasıl memnunmusunuz (çünkü yakında bana gelecek bende 56508 yapmayı düşünüyorum  ;) )

Saygılar

Jimmy Cem

Jimmy Cem dikkatiniz için sizi kutlarım. Dikkatli gözler gerçek hayatla bir takım farklılıkları görebiliyor. Evet DH11500'ler 70'lerde henüz TCDD'ye gelmemişlerdi ancak 60'ların başından beri DB'de vardılar, ben sadece kurgumda onları biraz daha erken TCDD'nin portföyüne sokmuş oldum. Ne tür vagonları çekiliyordu öğrenmek isterim. Bu arada, evet Adapazarı civarının elektrifikasyonu 1976-77'lerde yapıldı. Ancak aslında modelcilikte tarih dilimleri benim yaptığım gibi belirli bir tarih vermek şeklinde değil de periyodlar (III-IV vb) baz alınarak yapılır. Yani siz periyot IV'ü aldığınızda 1971-1985'ler arasında zaman diliminde gidip gelirsiniz, benim periyot da aslında III , ağırlıklı 70'ler başını baz alıyorum, bazen periyod IV'e sarkan modeller de yok değil.. Dikkat ederseniz o yıllarda Türkiye'de konteyner taşımacılığı pek yoktu ancak Arkas vardı ve benim kurgumda konteyner taşımacılığına 70'lerin başında başlamış durumdalar. Ancak tabi ki benim kurgumda 22000, Toshiba 43000'lükler yada koncarları göremezsiniz, çünkü bunlar izleyen dönemlerin "tipik" makinaları. Bu arada 56519 Liliput ve gayet memnunum ancak sorun olmaması için geniş kurplara ihtiyaç duyuyor

Çok selamlar

Erim

Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 36
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #11 : Şubat 03, 2007, 22:17:08 »
Erim bey sızınde bahsettıgınız konteyner naklıyesı ve buna paralele olarak 70lerın kamyonlarını anlatmak ıstıyorum

Eger 70lerın basından bahsedıyorsanız o donemde konteyer tasımacılıgının k sı yoktu turkıyede sizinde bahsettiginiz gibi.

O doneme donersek dogru duzgun kamyon bıle yoktu. tahta karoserlı cıft dıngıllı kamyonlar geneldeydı tabıkı cıft dıngıllı kamyonlada konteyrner naklıyesı yasal olarak ve normal sartlar altında ımkansız. tek tuk 3 dıngıller vardı onlarda cok cok kıymetlı sayılıyordu ve her ıse gonderılmezdı (kontyener naklıyesı pis iştir yukleme bosatma esnasında kamyona , tıra zarar verır bu yuzden de gorursunuz genelde eskı kamyon tırlar calıstırılır bu ıste yanlızca bazı fırmalar yenı(!)(3-4 yasında araclar calıstırılar) 

70lerde kullanılan kamyonlara geldıgımızde ford  d 1210 (12 ton 100 beygır) ler yada scanıa vabisler yada kurgunuzdaki gibi volvo F88 VE F 89 lar yada kırmızı man nh lar genel olarak vardı o donem mercedese sadece otobus montajı ıznı verıldıgı ıcın cıddı mercedes kamyonlar yoktu bunun yanısıra zaman ıcınde kaybolan cesıtlı baska kamyonlarda vardı morrıs bedford leyland vs...

bırde kurgunuzda dıkkatımı cektı arka planda magirus itfaye aracları var turkıyede sızın dıaromanızdakı magırus ıtfaye aracları hıc kullanılmadı (ıstısnalar olabılır) hatta o donemde bıldıgım kadarıyla ford d 1210 arazös tıpı ve ıtfaye merdıvenı olarakta markasını bılmedıgım (tahmınınen opel) cok eskı araclar kullanıldı fakat magırus deutz lar hıc kullanılmadı 80lere gelırken bedfordlarda kullanılmaya baslandı fakat agırlık d1210 lardaydı bu araclarların 80lere dogru alınanları gunumuzdede bazı ıtfaye mufrezelerınde yada arazos olarak cesıtlı yerlerde kullanılırlar

« Son Düzenleme: Şubat 03, 2007, 22:23:17 Gönderen: kamyoncu-itulu1 »
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #12 : Şubat 04, 2007, 00:04:19 »
Neticede biraz hayal gücünede gerek oluyor işte diaromada.Nasıl ve hangi bakış açısı ile baktığınızı anladım.DH11500 ler 1982 de İzmire geldiklerinde banliyö trenlerinde kullanıldılar.Uşak treni gibi bölgesel ekspreslerde de kullanıldılar.Ancak benim profesyonel demiryolculuk hayatımda İzmiri terk etmişlerdi.Halkalıya toplanmışlardı.Zaten İzmirde DH 11500 olarak değil Alman DB211 boyalı olarak çalışmışlardı.İzmirde o dönem çalışan makinistlere DH11500 derseniz kimse hatırlamaz ama V211 derseniz hemen hatırlarlar.Halkalıda da ağırlıkla yolcu trenlerinde kullanıldılar.Ama Çerkezköy ve Sirkeci başta olmak üzere bazen kısa mesfaeli kurs treni diye tabir ettiğimiz yük trenlerinde de kullanılmışlar.Liliput Br52 nin dar kurp sevmemesi hiç şaşırtıcı gelmedi.Zaten kurplar son derece dikkat ettiğim noktalardan birisi.Bende dar olanları sevmiyorum (minimum 2,2 metre olmalı bana göre).Bunu söylediğiniz iyi oldu.Başka gözlemleriniz varsa belirtirseniz sevinirim.

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #13 : Mayıs 21, 2007, 00:00:09 »
Arkadaşlar merhabalar

Web siteme sıfırdan TCDD modeli yapmak ve piyasadaki modelleri TCDD'ye dönüştürmek adına yaptığım çalışmalar hakkında daha fazla bilgi koydum. Meraklı arkadaşlara hatırlatmak isterim web sitemde aşağıdaki TCDD lokoları var :

24000 (sıfırdan/dönüştürme)çalışma devam ediyor
40006(dönüştürme)tamamlandı
11502(dönüştürme)tamamlandı
56529(dönüştürme)tamamlandı
6517(dönüştürme)tamamlandı
4002 (revize ediliyor)
2002 (revize edilecek)

http://eguraydin.page.tl/HABERLER-s-NEWS.htm
Selamlar

Erim

abdusta

  • Ziyaretçi
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #14 : Mayıs 21, 2007, 00:29:05 »
erim bey

ellerinize saglık

saygılar
a.usta

Çevrimdışı glyond

  • Önder Sönmez
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 52
  • İleti: 262
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #15 : Mayıs 21, 2007, 11:03:32 »
Erim Bey  selam

Aramıza hoşgeldiniz

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #16 : Mayıs 21, 2007, 12:33:28 »
   Erim bey kolay gelsin,örnek teşkil edecek çalışmalar.


   mali...

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #17 : Mayıs 29, 2007, 23:46:25 »
Merhaba Erim bey.Sayfanızı incelerken plaktorna dikkatimi çekti.Klasik Fleischmann ve Roco plaktornalarına benzetemedim.Hornby de değil.Markası ne?Peco gibi duruyor ama emin olamadım size sorma ihtiyacı hissettim.Markası ne?Memnunmusunuz?Tavsiye edermisiniz?

Saygılar...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı egraydin

  • Erim Gürayd?n
  • Forum Üyesi
  • Yer: ISTANBUL
  • Yaş: 53
  • İleti: 46
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #18 : Mayıs 30, 2007, 00:18:46 »
Jimmy Cem,

Yer sorunu nedeniyle motorlu bir plaktorna koyamadım, bir sonraki kurguya inşallah. Gördüğün plaktorna Kibri'nin motorsuz plaktornası, biraz boyandı ve korkuluklar eklendi, günü kurtarmak için. Elle döndürme yapılabiliyor.

Çok selamlar
(Bütün sorular özenle cevaplanır)

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Erim Güraydın'ın Web sitesi
« Yanıtla #19 : Mayıs 30, 2007, 01:38:53 »
Çok teşekkür ederim Erim bey.Sağolun...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......