Gönderen Konu: izmir bayındır tren istasyonu  (Okunma sayısı 23774 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #20 : Mayıs 01, 2012, 00:53:04 »
haldun abi yukarıda pınarın kollarını açtığı pencerenin üzerindeki yay seklinde yapılmış kırmızı ateş tuğlasından ki şekil duvarın pencere üst taşına baskı yapmasın diye mi yapılıyor ?

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #21 : Mayıs 01, 2012, 00:54:31 »
guzel ve haydalı paylaşımlarınız seviyporuz ve ilgi ile takip ediyoruz cocuklar..
kolaylar gelsin.....

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #22 : Mayıs 01, 2012, 00:57:24 »
yok ozan... bunlar o zamanın mimari olarak süs öğeleridir..
kilit taşı vs denen ve kemerlerde kullanılan bir taş vardır... gec oldu ..sonra anlatırım...

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #23 : Mayıs 01, 2012, 02:02:24 »
Ozan bey merhaba,

On sene boyunca Annem ve Babam İzmirde yaşadıkları sürece, epey yer dolaştım, ama aklıma Bayındıra gitmek gelmedi. Paylaşımın için çok teşekkürler. Yav ne kadar güzel bir istasyon bu. Sadece bunu görebilmek için bu yaz bir İzmir yapacağım. Ege de yaşadığınız için ne kadar şanslısınız. Ne çok görecek şey var etrafda. Dikkatimi çeken bir şey daha var. Bu tip taş istasyonlardan, ayni mimariye sahip örnekler sadece Egede ve genellikle İzmir civarında var. Bu dokuya sahip istasyonların yapılmasına kim karar verdi, kim tasarladı, nasıl yapıldı bilmek isterim doğrusu. Belki arkadaşlarımızdan bu konuda bilgisi olan vardır.

Tekrar teşekkürler,

Can

Çevrimdışı fvefa

  • Ferdi Vefa
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 680
    • Ephesus Va
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #24 : Mayıs 01, 2012, 07:36:44 »
Selcuk istasyonuna cok benziyor :)

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #25 : Mayıs 01, 2012, 10:41:09 »
19. Yüzyılın tam ortalarına geldiğimizde, Osmanlı İmparatorluğu’nun ana toprakları  üzerinde ve özellikle en verimli bölgesi olan Batı Anadolu’da bir demiryolu yapımı kaçınılmaz hal almıştı.

İngiliz tüccarlar, İzmir’i Batı Anadolu’ya bağlayacak bir demiryolu yapmaya çok kararlıydılar. Uzunca bir süre neredeyse 5 yıl gibi süre boyunca İngiltere’deki demiryolcularla yazıştılar ve sonunda İzmir ile Aydın arasında bir demiryolu yapımı için İngiltere’den sermaye getirmeyi başardılar.

Ailesi iki nesildir İzmir’de yaşamakta olan tüccar ve aynı zamanda girişimci-yatırımcı olan Robert Wilkin; 11 Temmuz 1856 yılında , İngiltere’de yaşayan ortakları daha sonraları ‘’Sir’’ ünvanı alacak olan Joseph Paxton, George Whytes, Augustus William Rixon ve ‘’Avam Kamarası’’ üyesi William Jackson adına hareket ettiğini belirterek, Osmanlı Hükümeti’ne imtiyaz başvurusunda bulundu.

İzmir’den İstanbul’a giden Robert Wilkin,dilekçesini Saray’a verirken yanında İngiltere’nin desteğinin olduğunu açıkça belirtiyordu. Girişimciler imtiyazı almak için çok beklemediler, bu başvuru Meclis-i Mahsûsa’da görüşüldü ve incelendi.

2 Ağustos 1856 yılında şirket ile imzalanacak sözleşmenin taslağı hazırlandı. 23 Eylül 1856 yılında verilen ‘’irade’’ ile şirket oluşturma ve demiryolunu inşa etme imtiyazı bu girişimci-yatırımcı İngiliz Grubuna verilmiş oldu.

Günümüz, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Arşivlerinde; Osmanlı İmparatorluğu dönemine ait arşivler içerisinde 7040 kayıt numarası ile bulunan Padişah Abdülmecit tuğrasını taşıyan ferman, İzmir-Aydın demiryolu işletmesinin İngiliz Gruba verildiğini belgelemektedir.

Bu antlaşmayı, Wilkin’in yanı sıra Joseph Paxton, George Whytes, Augustus William Rixon ve William Jackson imzaladı fakat imtiyaz bu kişilerde yanlıca bir yıl kalabildi. Bir yıl geçtikten kısa bir süre sonra da İngiltere’de bulunan başka bir gruba bu imtiyaz satıldı.
Yeni grup, 1857 Yılının Mayıs ayında yeni bir şirket kurarak adını da ‘’İzmir’den Aydın’a Osmanlı Demiryolu Şirketi’’ olarak koydu.



İzmir'den Aydın'a Osmanlı Demiryolu Şirketi'ne ait hisse senedi.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #26 : Mayıs 01, 2012, 10:48:51 »
yukarıdaki yazılar Teoman Kardaşlar beyin güzel çalışmasından alınmıştır

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #27 : Mayıs 01, 2012, 10:52:10 »
ferdi ve can beyin söylediği gibi bu hat üzerindeki binalar  bu firmanın esintisini taşımaktadır

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #28 : Mayıs 02, 2012, 01:01:53 »
Neler öğrendik neler , harikasınız , bu arada Pınar'ın binayı karışlamasını ben de farkettim ve bayıldım , modele nasıl uygulayacak bu ölçüleri diye uzun uzun düşündüm...... ;D

Çok yaşayın , güzel yaşayın sevgili dostlar.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #29 : Mayıs 03, 2012, 07:26:17 »
kemalomay bey ben pınarın karısının boyunun kaç santim olduğunu biliyorum (çoğu insanın karış uzunluğu aynıdır) fotorafı fotoshopta açıp açtınız pencerenin etrafında cetvel açıp yardımcı cizgileri bildiğiniz ölçülere getirdikten sonra misal çizgileri 23 cm ayarlayıp fotoraftaki karışıda bu çizgiler arasına (küçültüp büyüterek) oturtursanız fotaraftaki herseyin ölçüsü otomatik olarak bulmuş olursunuz.hata payı yuzde bir bile degildir

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #30 : Mayıs 03, 2012, 21:29:20 »
tren garımızın ön kısmının fotoğrafları.bu kısmın orjinaline sadık kalındığını düşünmüyoruz. restorasyon sırasında epey değişmiş.














Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #31 : Mayıs 03, 2012, 21:34:00 »
yan kısmın arkadaki kapısı.. tahta olan kısımda eskiden yük vagonları içeri girer ykünü içeride boşaltıp doldururmuş.





arka kısmı.





arka kısmın bir kapısı var. o da yüklerin arabalar ile girip çıktığı yer.



Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #32 : Mayıs 03, 2012, 21:38:09 »
ikinci kısmın içten grünüm fotoğrafları. tabi camın arkasından çektiğimiz için tek bir açıdan alabildik fotoğrafları. ama genel görünüşünün tamamını çekmş olduk.








bu resimde sol alt tarafta tahta ile kapalı olan yer tenin giriş çıkış yaptığı yerdir. köşede raylar görünmektedir. raylar hiç sökülmeden üzerine tahta döşenmiş.



Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #33 : Mayıs 03, 2012, 21:40:05 »
muhtemelen bu bölgede eskiden pamuk, incir, tütün gibi malzemeler fotoğrafta gördüğünüz kantarda tartılıp vagonlara yükleniyordu.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #34 : Mayıs 03, 2012, 21:46:18 »
tren garına ait hareket saatlerinin listesi.





bilet gişesi.






bekleme salonunda bulunan tcdd'ye ait ahşap koltuklar.










Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #35 : Mayıs 03, 2012, 23:07:01 »
Ozan bey merhaba,

Pınar hanımın oturduğu koltuğa bayıldım. Dikkatimi çeken şu, İstasyon, fotoğraflarınızda çok temiz, bakımlı ve restore edilmiş görünüyor, doğrumu. TCDD de bir şeyler değişiyorda biz mi farkına varmıyoruz. Umarım doğrudur, Allahtan tek dileğim bu, demiryollarımızda geriye kalmış bir kaç tarih kırıntısına sahip çıkılması. Buharlıların hali malum.

Saygı ve sevgileirmle,

Can
 

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #36 : Mayıs 03, 2012, 23:24:01 »
can ağabeyinize kesinlikle katılıyorum..
yanlız geçende de kartalda trene binerken istasyondaki gişe dikkatimi çekti..
hepsi hapisane duvarındaki oyuk gibi...
hani dışardaki tarihsel dokuyu bir mimar olarak kabul ediyorum . ama yaw içerdeki şu gişeleri daha açık,daha bir ferah yapsalar...
bankalar bile güvenlik açısından sıkıntılı değil...
dip not: izmirli kardeşlerim bu aralar, hem modelleme hemde gercek tren vs paylaşımlarda tavana vurdunuz..
 sizleri cok seviyorum(z) .....

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #37 : Mayıs 04, 2012, 00:25:03 »
can bey evet gar restore edilmiş ama tcdd de değisen bir sey yok.bayındır belediyesinin bir çalışması sloganlarıda çiçeğin kenti,tarihi kent bayındır bu çerçevede belediye
1 belediye hizmet binası( tarihi bir yapı)   2 hacı sinan külliyesi  3 eski hükümet konağı
4 eski tekel hanı                                  5 darül kurra camii     6 hacı ilyas camii
7 soğuksu cami                                   8 bıyıklar camii          9 demircilik cami
10 ermeni kilisesi                                 11 rum kilisesi          12 papaz evi
13 tarihi hamam                                  14 eskiçi dede türbesi 15 cinli mescid
16 orta mescid                                    17 emir dede türbesi   18 emir dede çeşmesi
19 tarihi istasyon yapıları                       20 zeytin yağı fab.ve hanı  21 tarihi çamaşırhane
bu saydığım bütün tarihi yapıları restore ediyor bütün bunları bir haritada gösteriyor ve gezmenize olanak sağlıyor heryerde tanıtım yapmış hayatımda ilk defa gitmeme rağmen heryeri bulabildim

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #38 : Mayıs 04, 2012, 00:29:53 »
yukarda yazılan 19 tarihi istasyon yapıları sadece istasyonu bitirmiş su anda tcdd ile anlasmaya çalısıyormuş yayınlayacağım istasyon binalarını (su anda konut olarak kullanıyor)15 yıllığına kiralayıp isletecek ve restore etmek istiyor

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: izmir bayındır tren istasyonu
« Yanıtla #39 : Mayıs 04, 2012, 00:31:43 »
teşekürler haldunabi.......