Gönderen Konu: Lima 1043'ten E 52510'a  (Okunma sayısı 10454 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Lima 1043'ten E 52510'a
« : Şubat 04, 2007, 01:19:33 »
Boya işini tamamen bitiremedim,ama belki bir takım tavsiye ve görüşler alırım diye ilk aşamanın resmini yüklüyorum  :D

Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #1 : Şubat 04, 2007, 01:26:25 »
Fena değil ama boyalar biraz taşmış gibi duruyor.Bu arada benim hatırladığım 52510 klasik yeşil-kırmızı renkteydi.Bu yeni renklere döndümü?
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #2 : Şubat 04, 2007, 01:46:08 »
Taşkınlıkları nasıl giderebilirm diye arayış içindeyim usta ???istemeden taşıyor..bu arada yanlış hatırlamıyorsam bu renge döndü,Sirkeci-Edirne arasında dolaşıyor galiba..
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2007, 01:52:26 »
07,12,13,15,17,20 bu renge döndüler ondan eminim.04 ile 16 da böyle ama önlerinde lacivert V biçiminde şerit var.10 u son gördüğümde klasikti.Gerçi önümüzdeki değil sonraki hafta İstanbula ve Çerkezköy e gideceğim denk gelir herhalde yolda görürüm.En dikkatimi çeken taşmalar markiz üstünde.Nasıl yaptın?Seloteyp veya benzeri birşeyle kapattın mı?Boyamayacağın yeri kapatıp izole etmen gerekir.Teoman abi ustası daha iyi fikir verebilir (son eserini görmüşsündür herhalde  ;) Tavsiyem acele etme tekrardan yapılır.Ziyan olmasın makina.

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Nedim

  • Ziyaretçi
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2007, 01:59:07 »
sevgili dostum gurcan.
jimmy cem de dedigi gibi bu konuda ustad teoman bey ve erkut bey onlar sana daha detayli bir bilgilendirme yapacaklardir. ama boyama konusunda en guzel islem diger malzemeyede zarar vermemek adina normal nalburlarda satilan maskeleme bantlari var.. renk ayrim yerlerinde onlari kullan.. bildigim kadari ile pahali birsey degiller vede degisik kalinliklarda mevcut..
sevgi ve saygilarimla
nedim kus..

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2007, 02:09:13 »
Gürcan bey, merhabalar.
Öncelikle kolay gelsin başarılar dilerim. En iyi şekilde sonuçlandırman dileğimle elimden gelen yardımı yapabilirim.
Sevgili Jimmy Cem Ve Nedim beylerin de güzel sözleri için kendilerine teşekkür ederim. Amacımız bu ortamda keyifli çalışmalar yapmak birbirimize yardımda bulunmak.
Jimmy'nin sözünü ettiği fotoyu gönderiyorum.


İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler.
teoman

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2007, 11:45:38 »
Cem Bey
evet dediğiniz gibi,bu arada merak ediyorum eski renktekiler neredeler?onları hiç görmüyorum..

seloteyp ile kapattım ama muhtemelen tabir yerinde ise beceremedim :) bu 1043 yuvarlak camlarının bulunduğu kısım yatay çizgili olanlardan,nasıl tarif etsem?çizgiler oluk oluk,bantta hafif bir açıklık olsa hemen ordan giriyor boya..Teoman abinin son eserini gördüm tabiki,gerçekten şahane..
Bu arada Çerkezköy'e geldiğiniz gün Cumartesi ya da pazar günlerine denk gelirse görüşmek isterim,hafta arası çok geç çıkıyorum işten

Nedim abi çok sağolun,boya experleri konusunda kesinlikle katılıyorum size,ilk başta aklıma geldi bu tip bir izolasyon kullanmak ama öyle sabırsızım ki anlatamam,bekleyemedim bir iki gün daha :D boya konusu gerçekten çok ciddi bunuda farkettim,vagon boyamaya hiç benzemiyor :)

Teoman abi çok sağolun,çok sevinirim..şimdi asıl merak ettiğim,bazı kısımları sökme noktasında nasıl bir madde kullanmam gerekir..Çünki bu lokonun kasası tahminimce olası en kalitesiz malzemeden imal edilmiş..Çünki beyaz lar için sorey kullandım,ve bu sprey kapıların olduğu kısımları asit değmiş gibi eritti,bu hiç olmazdı daha önce,aynı boyayı kullanmıştım böyle bir şey olmadı..Şimdi sökmem gerekse aseton veya metil alkol aynı problemi yaparmı acaba?
çok teşekkürler
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2007, 12:14:08 »
Sevgili Gürcan, merhabalar.
Boya sökücü olarak sadece izopropil alkol kullan. Boya olarak, enamel veya akrilik maket boyalarını kullanırsan iyi sonuç alırsın.
Boya sökümü boya atma işlemleri için benim E40000'lik yapım aşamalarını izlersen zannediyorum sana görsel olarak daha yardımcı olur.

Saygılar
teoman
« Son Düzenleme: Şubat 06, 2007, 00:06:29 Gönderen: teoman »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2007, 13:30:07 »
Evet..Zaten E52500 lerle E40000 ler kasa olarak birbirlerine baya benzer yanları var.Boya ustası Teoman abimizin çalışmasının zamanlamasıda iyi denk gelmiş daha iyi yol gösterir.Bantların arasından boya sızma problemi bundan 15 sene önce Revell ın 1/144 DC-10 maketini yaparken başıma gelmişti.Ben başladım işe elime yüzüme bulaştırmaya başladım.Sağolsun annem el atıp kurtarmıştı sonunda  ;) Çok acele etmemek gerek.Acele bu işte en zararlı unsur sanırım.İnsan çok zaman hevesini frenlemekte zorlanıyor doğal olarak ama sonrasında daha üzücü sonuçlar heves kaçırıcı noktalar meydana çıkabiliyor.Lokonun karoseri kalitesiz demişsiniz.Lima mı?Markası ne acaba?

Saygılar

Jimmy Cem
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2007, 14:19:19 Gönderen: iceman »
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

mali87

  • Ziyaretçi
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #9 : Şubat 04, 2007, 19:48:55 »
   Sevgili Gürcan boyama konusunda Teoman beyden bilgi alabilirsin.Sana daha çok yardımcı olacaktır.Çalışmlarında başarılar dilerim hoşçakal.

   mali...

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #10 : Şubat 05, 2007, 01:11:32 »
Cem Bey markası Lima,ve ben hala şaşkınım,adi bir beyaz sprey boya be hale getirdi kapı camlarının kenarlarını :o

M.Ali abi kesinlikle haklısın şu an adım adım teoman abiyi takip ediyorum,çok teşekkürler :D
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #11 : Şubat 05, 2007, 15:14:02 »
Lima ise normal.Hiç şaşırmadım ben  ;) Teoman abinin 40 000 liği nasıl yaptığını görüyorsunuz.Sağolsun kitabıda geçti ansiklopedi gibi yayınlamaya başladı.Ama başta kurumasını bekleme olmak üzere acele etmemek gerekiyor.Yoksa şeytandan da beter edip heves kaçırıyor insanı üzüyor (bkz. önceki revell 1/144 DC-10 tecrübem)  ;) Birde dikkatimi çeken bir nokta daha.Pantograf lar son derece basit görünüyor.Değiştirmeyi düşünüyormusunuz?
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #12 : Şubat 06, 2007, 00:38:08 »
Evet Cem Bey ben de ilk defa şahit oluyorum bu kadar adi olduğuna..Teoman abiyi adım adım takip ediyorum,tek kelimeyle süper bir çalışma yapıyor ve gayet anlaşılır bir şekilde bizlerede anlatıyor sağolsun..Hatta az evvel bıraktım,Teoman abinin yöntemi ile boya sökmeye çalışıyordum,lakin beyaz öyle bir işlemiş ki parmaklarım uyuştu hala kısmen sakız gibi yapışmış duruyor.yarın birde metil alkol deneyeceğim,bakalım ne olacak..Pantograflar dediğiniz gibi son derece basit,eğer yerine bulabilirsem tüm işlemler bitince değiştirmek istiyorum
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #13 : Şubat 06, 2007, 00:57:59 »
Abisi cevap basit..Ucuzsa vardır bir illeti.Pahalıysa vardır bir hikmeti. ;) Bende geçen ay eldeki eski 89-90 model Limaları çıkaracağım diye akla karayı seçmiştim.Neredeyse bende deve kurban edecektim.Sonuçta kalite çıtası belli.Maerklin/Trix,Fleischmann,Liliput ve Roco dışındakiler bu çıtanın üstüne pek çıkamıyorlar.Bir yere kadar gidiyorlar bir yerde tıkanıp kalıyorlar.Umarım sonunda güzel birşey çıkar ortayada ziyan olmaz...
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

ctekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #14 : Şubat 06, 2007, 02:30:54 »
Maerklin/Trix,Fleischmann,Liliput ve Roco dışındakiler bu çıtanın üstüne pek çıkamıyorlar.

Jimmy selam,

Yukarıdaki cümlede can alıcı yer sanırım "pek çıkamıyorlar" kısmı. Geçenlerde bir Rivarossi e-lok geçti elime, inanılmaz kaliteli bir şey. Komple plastik :( ama yine de süper.

Demek istediğim, her markanın iyi ürünü de var kötüsü de. Önemli olan ortalama nerede? Yani "pek çıkamıyorlar" son derece doğru bir tabir. Bu arada yakın sınıfta olmaları nedeniyle Brawa ve Hag'dan da bahsetmiş olayım, forum üyeleri bu iki markayı pek bilmiyorlar/konuşmuyorlar ama bizlerin de -biraz dişimizi sıkma pahasına- edinebileceği modelleri var. Umarım yakın zamanda birileri birkaç Brawa filan alır da onları da Türkiye'de görürüz.

Bu arada; Class 290 diesel (veya benzeri) Türkiye'de kullanıldı mı hiç?

Gürcan selam,

Metil alkol yerine direkt boya çözücüye başvur bence; kendini yormanın alemi yok :)

Sevgiler,

Cem.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #15 : Şubat 06, 2007, 11:09:00 »
Gürcan bey, merhaba.

Galiba boyama konusunda en deneyimli ustalardan biri de Mahmut Gökdemir bey, eğer gerekirse yardımcı olacağından eminim. Tabi ki, daha önce boyadığım die-cast ve maketlerden aldığım deneyimlere göre, maskenin yüzeylere iyi tutunması ve altta hava kabarcıkları kalmaması çok önemli. Bundan başka, boyanın kıvamı önemli. Eğer maske bandının altına sızacak kadar akışkan ise sorun çıkabilir. En çok tavsiye edeceğim sprey veya airbrush olsun, yeterli uzaklıktan çok sayıda ince katlar halinde uygulamanızdır. Siz boya işini ne kadar zamanda tamamladınız bilmiyorum ama, bütün malzemelerin hazır olması durumunda bir lokomotifin boyanması için en az bir ay harcardım diye düşünüyorum. 

Bu arada, Ahsen bey'in daha önce gönderdiği siteyi bu açıdan çok yararlı bulmuştum. Özellikle spreye dışından başlanması ve bu şekilde ilk "çok püskürme" etkisinin bertaraf edilmesi önemli bir püf noktası olmalı:

http://www.newrailwaymodellers.co.uk/Rolling%20Stock/loco-respray-p1.htm 

Kolay gelsin,
Kamil.
« Son Düzenleme: Şubat 06, 2007, 11:14:57 Gönderen: ktuzunalp »

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #16 : Şubat 06, 2007, 15:40:16 »
Cem abisi bende zaten bundan dolayı pek çıkamıyorlar diye temkinli konuştum.Hani hep papağan gibi söylerim ya otomotiv sektöründe Mercedes,BMW,Audi,Jaguar ne ise bizdede Maerklin/Trix,Fleischmann,Roco ve Liliput o dur diye.Aynı nokta.Sonuçta malzeme ve üretim kalitesi ağırlığını koyuyor.Ama elbette istisnai örnekleri olmuyor değil.Örnek vermek gerekirse Opel 1991-93 yılları arasında Omega ların Lotus adlı (ki o dönem İngiliz Lotus markasıda GM altındaydı) 3,6 Twin Turbo versiyonunu imal etmişti.Ve o dönem dünyada üretilen en hızlı 4 kapılı otomobildi.En büyük rakibi BMW M5 i bile rahat rahat geçiyordu.Ama sonuçta bir BMW değil bir Opel di.Dolayısıyla bu rekabete fazla dayanamadı.Sonuçta farklı şeyler düşünmüyoruz.Ama beni biliyorsun.Loko,model,tip konusunda epey tutucu bile sayılabilecek titiz ve seçici bir düşünce yapım var.O yüzden aradığımı Piko ve Lima gibi markalarda bulacağımı hiç sanmıyorum.Herhalde bir 100 yıl falan geçmesi gerek  ;D Gürcan bey de zaten tahmin ediyordur.Acaba bu Loko Lima yerine Roco veya Trix olsaydı aynı duruma düşermiydi?Br290 dizelleri TR de kullanılmadı.Bunlar V90 kasasıdır.Bizde V100 kasası kullanıldı.V100 kasanın Br211 ve Br212 olmak üzere iki farklı versiyonu vardı.Br211 lerin 15 tanesi 1982 yılında hibe olarak TR ye geldi.Hatta bir müddet Alman DB armalı olarak çalıştılar.Sonra DH 11500 oldular.Aşağıdaki linkte farklarını karşılaştırabilirsin.

http://www.lokomotive-online.de/Eingang/eingang.html

Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #17 : Şubat 12, 2007, 14:31:23 »
Sevgili Kamil Bey teknik tavsiyeleriniz için çok çok teşekkür ederim,amma ve lakin kısmetse bir dahaki boyama macerama kaldı  :D bkz:fotoğraflar,

Cem Bey tespitleriniz çok doğru ve bende bu fikrinizi bir tezle kanıtlamak isterim..

Alttaki fotoğraflarda,Lima'nın son hali var,görüleceği üzere projemiz tamamlanmadan yarım kaldı,olayın iç yüzüise şu,Teoman abini tavsiyeleri doğrultusunda edindiğim saf alkolle  uzun uğraştan sonra boyaları söktüm.Ama ara olulara ve kapı köşelerinde yığılmış boya öbeklerini çıkarmayınca,Metil Alkol ile küçük müdahaleler yapmaya başladım,bir yandanda eski metal V100 kasamın boyalarını sökmek üzere Metil alkolü bir tasa boşalttım,metal V100'üde içine bıraktım,tamamen test amaçlıyıd,merak ettim metil alkol metalde ne işler yapıyor diye..O arada beni izleyen kuzenim,ben odadan ayrıldığım bir zaman içinde lima 1043'ün plastik kasasınıda metal V100 ün yanına bırakıvermiş :o Metil alkol plastik üzerind eritici bir etkiye sahiptir,ben sadece boya öbeklerini ufak darbelerle söküp,saf alkolle temizliyordum.Tabi geri döndüğümde artık Lima metil alokle dayanamayıp kendini salmaya başlamıştı,iki tarafından maşa ile tutup kaldırdım,maşa ile tuttuğum yerler zaten belli oluyor :D

Üzüldüm tabi,ama yapacak bir şey yok artık,geçen gün yeni bir Marklin 1043 aldım,metal kasalı,şimdi beklemedeyim..Acı bir tecrübeydi..Demekki ne yapmak lazımmış?teoman abi gibi yalnız çalışmak :D





Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.

avsalı

  • Ziyaretçi
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #18 : Şubat 12, 2007, 14:41:20 »
çok fena ıskat olmuş .hurdaya da satılmaz. :) şaka bir yana ama tecrübe ettiğiniz iyi olmuş diğer çalışmalarınız daha güzel olacaktır. saygılar.

Çevrimdışı de11000

  • Gürcan Erdem
  • Forum Üyesi
  • Yer: Tekirda?
  • Yaş: 44
  • İleti: 159
Ynt: Lima 1043'ten E 52510'a
« Yanıtla #19 : Şubat 12, 2007, 14:50:24 »
Ömer Bey umarım dediğiniz gibi olur  :) ıskattanda öteye geçti,diğer türlü hiç olmazsa malzemesi kullanılıyor. :D
Kimisi zevk-u işrette,
Kimi saz-u beşârette.
Kimi belâ vü mihnette, Dün olmuş günleri gördüm.