Gönderen Konu: Bachmann 36-558 6-bacaklı Dekoder - Nem 651 ve Fleischmann için uyumlu  (Okunma sayısı 4233 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120

Dün Proses'e gelen yeni ürünler içinde belki de en sürpriz olanı 6 bacaklı dekoderdi. Aldığım iki dekoderi bugün deneme fırsatı buldum.

Dekoderimiz Bachmann E-Z Command marka model, kodu 36-558, NEM651 6 bacaklı soketler için son derece uygun ve doğrudan takılabilen halde, yani kablo yok. İçinden çıkan klavuz içinde belirtilen bilgi dekoderimizin üreticisinin Soundtraxx olduğunu gösteriyor.

Ayarlanabilen Back-EMF özelliği bulunan, 2 fonksiyon çıkışlı(sadece ışıklar), NMRA DCC uyumlu, 14,28 ve 128 hız adımlarını destekleyen, kısa veya uzun adresler programlanabilen(4 basamaklı adres değerleri destekleniyor), 500mA motor çıkışlı, 100mA fonksiyon çıkışlı, 6 bacaklı bir dekoder.



Kullanılabilen fonksiyonlardan F0 ışıkları yakıyor ve söndürüyor, F7 ise ışıklar yanıkken, gücü azaltıyor veya arttırıyor(Dim). Başka bir fonksiyonu yok. Dekoder fabrika ayarı olarak 28/128 hız adımını destekler, DC veya DCC çalışır halde geliyor. Yani bu dekoderi taktığınız lokomotifinizi doğru akımla veya DCC kumandanızla sorunsuz çalıştırabiliyorsunuz.



Ölçüleri 13.3x10.0x3.5mm gibi oldukça küçük. Bu haliyle N ölçek lokomotiflere uygun olur herhalde ancak ben hemen iki Fleischmann buharlı lokomotifime hızlıca taktım. Dekoder takma işlemi için genel uyarımızı birkez daha hatırlatalım, dekoderi takmadan önce, lokomotifin doğru akımda sorunsuz hareket ettiğini, ışıklarının yandığını kontrol edin. Böylece dekoder takma işlemi sırasında veya sonrasında oluşabilecek sorunların nedenini daha kolay anlayabilirsiniz.



6 bacaklı, Nem-651 soketlere uygun bu dekoderin 1 numaralı bacağı, gümüş renkli ufak bir çıkıntı ile işaretlenmiş. Ancak 8bacaklı pek çok dekoderde olduğu gibi ters takıyor olmanızın dekodere etkisi olmayacağı(yanmayacağı, bozulmayacağı), ters takılma durumunda sadece ışıkların yanmayacağı ve motor yönünün ters olacağı dekoder klavuzunda belirtilmiş.

Bu dekoderin Hornby R8249 yeni nesil NMRA uyumlu 8 bacaklı dekoderlerden fabrika ayarı olarak farkı, pek çok kumanda ile doğrudan programlanabilen CV3 Acc Rate(hızlanma ivmesi), CV4 Decc Rate(yavaşlama ivmesi) değerlerinin 0 olarak gelmesi. Dekoder taktıktan sonra güç verdiğinizde lokomotif hemen hareket ediyor, dikkat edin. Tabii bu bir sorun değil, hemen kumandadan her iki CV içinde bir değer girdiğinizde ani hızlanma ve yavaşlama ortadan kalkıyor. İsterseniz klavuzda belirtilen 7 logaritmik veya 6 exponansiyel hız tablosunu seçerek dekoderin fabrika ayarlarından yararlanarak hızlanmayı sağlayabiliyorsunuz.

İlk olarak, gri BR56 Fleishcmann 804156 işleme girdi. Fleischmann lokonun kendi plastik kalıp ambalajında ters çevirerek vidalarını söktük. Klavuzda iki vida sökülerek kolayca açılacağı belirtilmiş, aynen o şekilde oluyor ve önümüze sokete takılmış dummy soket çıkıyor.





Dummy parçayı çıkartıyoruz, koyduğumuzda diğer yüzünde 1 ve . işareti dikkatimizi çekiyor. 1. numaralı bacağın lokomotifin önüne doğru bakan tarafta olduğunu anlıyoruz.





Dekoderimizi küçük bir itme kuvveti ile sokete yerleştiriyoruz ve işlem tamam, üst gövdeyi kapatarak işlemi bitiriyoruz.





Dekoderimizi raya koyarak adres programlamasını yapıyoruz. Bu lokomotif için üzerinde yazan işletme numarası olan 5134 değerini DCC dekoder adresi olarak programladık. Programlama ve kullanım ilk olarak Hornby Elite ile gerçekleştirildi. Elite ile 5134 adresini girdiğinizde sanki iki kere adres yazar gibi bekledikten sonra otomatik olarak 4 basamaklı adres programlanabiliyor. Daha sonra 5134 adresli lokomuzu normal kullanıma aldık.

İkinci lokomotif ise yeşil KPEV S6 Fleischmann 4828. Bu lokomotifimiz üzerindeki çok sayıda ince ve narin detaylarıyla çok sevimli ve kırılgan.





Herne kadar kendi klavuzu bir vidadan sonra üst gövdenin kolayca çıkartılabileceğini yazsa da tahmin edebileceğiniz gibi bu işlemi çok dikkatli ve yavaşça yapmak, ince detaylara zarar vermemek için gerekli. Vidamızı söktükten sonra küçük hareketler ile üst gövdeyi yerinden çıkartıyoruz ve bir öncekine benzer bir yapıyla karşılaşıyoruz.







Dummy soketi çıkardıktan sonra üzerinde 1 işaretini yine görüyoruz, bu lokomotifde de 1 numaralı bacak lokomotifin önüne doğru yerleştirilmiş. Dekoderimizi yine küçük bir kuvvet ile 6 bacaklı NEM 651 soketine yerleştiriyoruz.







Bu lokomotifimize de 636 numarasını adres olarak programlayarak işlemi tamamlıyoruz. Her iki lokomotif de dekoderli olarak yarım saat test platformunda(roller) çalıştılar, sorunsuz olarak işlemi tamamladılar.

Bachmann E-Z Command 36-558 , 6 bacaklı NEM 651 soket dekoder, fiyatı ile ilgi çekici. Nakit fiyatı, benzer özelliklerdeki ESU Lokpilot 52613'ün Almanya'daki Special Offer ve Yurtdışı vergisiz satış fiyatından dahi ucuz görünüyor, üstelik posta masrafı olmaksızın.


Çevrimdışı Kahraman

  • Kahraman
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 257
    • Tekno Kurgu Mimarl?k
Detayli, acik ve ogretici yazin icin tesekkurler Okan abi.
Bir sorum olacak 6 bacakli dekoderler genellikle hangi durumlarda kullaniliyor. Markaya gore degisiyor mu.. Yani mesela Fleischmann lokolar 6 bacak mi kullaniyor.
Fiyat haklkinda bilgi verir misiniz?
500mA az degil mi 8 bacaklilarin suanki NMRA standartlarina gore?

Buarada Lokolarin hayirli olsun :)

Tesekkurler
« Son Düzenleme: Temmuz 08, 2010, 20:54:57 Gönderen: Kahraman »
     
    .---- -  -
   (   ,----- - -     \_/        ___  c--U---^--'o  [_  |--------------'_| /_(o)(o)--(o)(o)
 ====================================================================================================================================================================